Romanit

  • 1 484 798
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kempula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Liverpool, Leijonat, Team Jatkis
Tänään tuli joensuun keskustassa vastaan mustalaisnainen, jolla oli silmälasit päässä. Tyttöystäväni huomautti ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa enkä minäkään muista nähneeni manneilla silmälaseja. Onko tämä meidän harhakuvitelmaa vai eikö mustalaisilla tosiaan ole tapana käyttää silmälaseja?
 

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perusmeininkiä mustalaisilta tällä viikolla helsingin paikallisjunassa:

Mustalaisporukka huutaa, mesoaa ja laulaa. Pääasiassa nuorista parikymppisistä romaaneista hilluvat päissään junassa iltapäivällä keskellä viikkoa, tuskin olivat töistä tulossa.

Nuori tyttö ei meinannut päästä poistumaan junasta pysäkillään kun nämä veijarit pitivät tyttöä väkisin penkissä. Löivät toista naista takamukseen ja lopulta nyrkillä erästä miestä, joka ei sanonut, eikä kiinnittänyt näiden tyyppien pöljäilyyn mitään huomiota ennen lyöntiä.

"Suomalaisten pitäisi vaan enemmän ymmärtää niiden kulttuuria ja mennä itseensä, koska on päästänyt tuollaisen vähemmistön noin hankalaan tilanteeseen, että turhautuvat paikallisjunassa keskellä päivää."
 

Erik Loka

Jäsen
Tänään tuli joensuun keskustassa vastaan mustalaisnainen, jolla oli silmälasit päässä. Tyttöystäväni huomautti ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa enkä minäkään muista nähneeni manneilla silmälaseja. Onko tämä meidän harhakuvitelmaa vai eikö mustalaisilla tosiaan ole tapana käyttää silmälaseja?

Kyllä mä olen ainakin nähnyt, tosin vain naisilla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tänään tuli joensuun keskustassa vastaan mustalaisnainen, jolla oli silmälasit päässä. Tyttöystäväni huomautti ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa enkä minäkään muista nähneeni manneilla silmälaseja. Onko tämä meidän harhakuvitelmaa vai eikö mustalaisilla tosiaan ole tapana käyttää silmälaseja?
Kyllä minä olen nähnyt molemmilla sukupuolilla. Totolappua kun on hankala täyttää jos ei näe. Tosin olen kyllä avustanut totolapunkin täytössä muutamaan otteeseen "kun on lasit jääneet kotiin". Nuorilla naisilla en ole laseja nähnyt julkisesti mutta vanhemmilla naisilla varsin useinkin.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onneksi täällä Kotkassa päin ei manneja hirveästi näy. Todellakin vain ikäviä kokemuksia siitä porukasta. Ei tästä ole kauaakaan aikaa, kun oltiin kaverin kanssa hakemassa iltapalaa paikalliselta grilliltä, kun siihen sitten päräytti yksi sankari aukomaan päätään. En kerennyt edes huomata kuka siihen grillille tuli heilumaan kun alkoi kuulua " homoja te ootte, homo kotkalaisia vittu teistä oo mihinkää pitäis hakata" yms. Tuli taas sellainen olo, että mitä ihmettä voi tuollaisella ihmisellä liikkua päässä!
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Päivän IS:ssa kerrotaan, että Limingassa oli sunnuntai-iltana vanhukselta varastettu 4000 euroa. Ovikelloa soittamalla oli sisään tullut romaninainen ja naisen lähdettyä vanhus huomasi takataskustaan hävinneen kukkaron, josta oli anastettu nuo neljä tonnia.

Hienoa porukkaa, ei voi muuta sanoa.
 

passenger

Jäsen
avauduin tuossa aikasemmin hieman siitä että mannet olivat uhkailleet äitiäni ja aprikoin ratkaisua tilanteeseen. Ratkaisu ei ollut se pesismaila, vaan lätkämaila. Kunnon lyönti Kyöstin Kadetin kylkeen, pikku puhuttelu ja ruma irvistys päälle. Olivat käyneet pyytämässä nöyrästi anteeksi ja maksaneet laskunsa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
avauduin tuossa aikasemmin hieman siitä että mannet olivat uhkailleet äitiäni ja aprikoin ratkaisua tilanteeseen. Ratkaisu ei ollut se pesismaila, vaan lätkämaila. Kunnon lyönti Kyöstin Kadetin kylkeen, pikku puhuttelu ja ruma irvistys päälle. Olivat käyneet pyytämässä nöyrästi anteeksi ja maksaneet laskunsa.

Näinhän se homma etenee.Mannet uhkailevat toisiaan ja sellaisia jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Pari kertaa olen nähnyt kun suorat housut ovat kadonneet horisonttiin, kun on menty vittuilemaan väärille hemmoille.

Tosiaan seuratkaapa kuinka moni Taisto ja Lefa liikkuu illalla kylillä...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Myymälävarkaalle lähestymiskieltoa?

Oheinen uutinen kertoo, että kauppiaille harkitaan tulevaisuudessa mahdollisuutta hakea määräaikaista lähestymiskieltoa ei-toivotuille "asiakkaille". Sama juttu kertoo, että Suomessa on 4. eniten Euroopassa myymälävarkauksia suhteessa liikevaihtoon. Edelle menevät Tsekki, Slovakia ja Unkari. Näissä maissahan on merkittävänkokoiset romanivähemmistöt ja tuli mieleen, että korreloivatkohan asiat jotenkin keskenään...
 

Vilbert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivitaskut
Polvihousut jalassa..

Ei juutas! Meinas iteltä silmät tippua päästä kun pari vuotta sitten oltiin pelaamassa Tikkakoskella ikämies kiekkoturnauksessa. M-realin joukkueessa oli ihan pesunkestävä manne pelaamassa, eikä ollut ollenkaan huono. Voitte kuvitella tuntemukset kun kaukalosta kuuluu syvällä äänellä "SYÖTÄÄÄÄ...

P.S. Ei se kuitenkaa kyseisessä puljussa töissä ollut
 

REALplayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Bruins, Pool
Ei juutas! Meinas iteltä silmät tippua päästä kun pari vuotta sitten oltiin pelaamassa Tikkakoskella ikämies kiekkoturnauksessa. M-realin joukkueessa oli ihan pesunkestävä manne pelaamassa, eikä ollut ollenkaan huono. Voitte kuvitella tuntemukset kun kaukalosta kuuluu syvällä äänellä "SYÖTÄÄÄÄ...

P.S. Ei se kuitenkaa kyseisessä puljussa töissä ollut


Taisi pelata numerolla viistöistä...?
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Oheinen uutinen kertoo, että kauppiaille harkitaan tulevaisuudessa mahdollisuutta hakea määräaikaista lähestymiskieltoa ei-toivotuille "asiakkaille". Sama juttu kertoo, että Suomessa on 4. eniten Euroopassa myymälävarkauksia suhteessa liikevaihtoon. Edelle menevät Tsekki, Slovakia ja Unkari. Näissä maissahan on merkittävänkokoiset romanivähemmistöt ja tuli mieleen, että korreloivatkohan asiat jotenkin keskenään...


Mu-tu:lla veikkkaan, että korreloivatpa hyvinkin.

Tuli muuten ihan muistoja mieleen. Eräs vanhempi romaniasiakas näytti mielestäni hassulta aikanaan. En oikein pystynyt sisäistämään, miksi näin. Nyt sen tajuan, rillithän sillä oli. Ja vieläpä sellaiset paksusankaiset aidot 70-luvun kommarilasit...
 

tutzba

Jäsen
Jälleen kerran jouduin törmäämään tähän ah-niin-ihanaan mustalaiskulttuuriin. Muutama päivä sitten olin menossa lääkäriin, ja jono oli takana melkoisen pitkä. Edessä oli sitten joku manneperhe (äiti, isä ja rääkyvä kakara), ja herranjumala sitä valituksen määrää kun lääkäri rouva X olikin kokouksessa! Pikku-Leiffillä oli kuulemma korvat niin kipeänä että näköä haittaa, ja pappakin oli sanonut että nyt on joku vakava korvatulehdus menossa.

Ymmärtäähän sen tietysti, että on ikävää jos lapsi on kipeänä. Kuitenkin vastaanotossa nainen sanoi, että kolmen jälkeen voitte soittaa kun kokous on päättynyt. Siihen oli aikaa vain puolitoista tuntia, eli tuskinpa sen lapsen elämä siitä ajasta oli riippuvainen. Jono sen kun kasvoi vaan kun isä-Leiffi vinkui palvelua. On kuulemma maksava asiakas!

Kaikenlisäksi niillä oli valkoinen pakettiauto. Pelkäsin kyllä pyörän puolesta kun Hiace pärähti käyntiin. Onneksi eivät heittäneet sitä takaronttiin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Todistin tuossa noin tunti sitten Alepassa taikuutta.

Kaksi miespuolista sekaisin olevaa mannea saapui kauppaan ja suunnistivat kassoille ja niille kassojen yläpuolella oleville tupakkahärdelleille. Toinen mustalaisista kysyi toiselta polttaako hän Norttia ja otti kolme askia telineestä, toisen vastatessa, että ei hän tarvitse tupakkaa palautti tämä askit ottanut yksilö telineeseen yhden askin. Näppärää.

Riepoo kyllä tälläiset tapaukset. Varastaisivat toisiltansa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Heh, tuon vastaavan olen nähnyt itsekin tuossa naapurin alepassa. Silloin tosin yksinäinen manne nappasi muutaman askin suoraan povariin ja myyjä veti hernettä nenään välittömästi ja vaati askeja hihnalle. Manne palautti osan takaisin ja lähti kävelemään pokerina ulos.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja ettei tule rasistin leimaa, niin on taas jätetty oleellinen tuntomerkki kertomatta tässä uutisessa.

"Ryöstäjä on noin 170 senttiä pitkä ja hoikkavartaloinen. Hänellä oli päällään musta McLaren- ja Mercedes-Benz -logoilla koristeltu takki ja mustat suorat housut."
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
"Ryöstäjä on noin 170 senttiä pitkä ja hoikkavartaloinen. Hänellä oli päällään musta McLaren- ja Mercedes-Benz -logoilla koristeltu takki ja mustat suorat housut."
Päivän naurut ehdottomasti. Kuinahan monta vihjettä poliisi saa tuolla kuvauksella? Tuohon kuvaukseen sopii ~95% romani-nuorista!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ja ettei tule rasistin leimaa, niin on taas jätetty oleellinen tuntomerkki kertomatta tässä uutisessa.

"Ryöstäjä on noin 170 senttiä pitkä ja hoikkavartaloinen. Hänellä oli päällään musta McLaren- ja Mercedes-Benz -logoilla koristeltu takki ja mustat suorat housut."

Entä jos hän on joku taksikuski? Tosin yleensä ei kovinkaan hoikka.

Pasilassa tosiaan kyseistä porukkaa hilluu todella paljon. Kyllä vituttaa nämä herrat hillumassa kadulla arkipäivän ympäripäissään ja huutelemassa ohikulkijoille. Itseni ovat jättäneet rauhaan. Ei kyllä kannatakaan kovin paljoa huudella. Tosin kyllä siis itsekin tulee välillä oltua arkipäivänä kunnon kiepissä, mutta en sillä kyllä muita häritse. Asemalla nämä ovat kuninkaita omassa linnassaan, tai ainakin uskovat niin. Voi kun joku päivää jokin muu jengi tai porukka tulisi oikeean aikaan oikeaan paikkaan. Voisi silkkitakkia hävitä melko nopeasti kuvasta.

En ole rasisti mutta en todellakaan pidä romaneista. Voiko siis sanoa, etten ole rasisti?
 

Cassu

Jäsen
Itse tulee töissä useasti törmättyä romaneihin. Suurin osa on kyllä ollu asiallista porukkaa ja vielä en ole saanu mitään hirveitä huuteluja osakseni. Tosin hiukka pelottaa minä päivänä tulee naapurit napattua myymälävarkaudesta tai ihan ylipäätään saaavat selville työni. Ja naapureinani olevat romanit ovat ainakin vielä toistaiseksi olleet hiljaisimmasta päästä. Joten vielä ei ole pahaa sanottavaa ollut
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
En ole rasisti mutta en todellakaan pidä romaneista. Voiko siis sanoa, etten ole rasisti?

Voit sanoa ettet ole rasisti. Ihan sama asia kuin jos sanot, ettet pidä naisista niin et silti ole homo.

Aikoinaan laitoin auton myyntiin. Pyysin 39 donaa markoissa. Pian sain soiton, jossa kaveri lupasi maksaa 38 donaa käteisellä. Tapasimme valkoisen paitaan, mustaan villapaitaan ja mustiin teryleeneihin pukeutuneen nuoren miehen kanssa. Hänellä oli tukko viissatasia kädessä ja sanoi, että laske tuosta 38 000. En laskenut, vaan sanoin että pyynti on 39k. Kumpikaan ei tinkinyt, joten kaupat jäi tekemättä. Seuraavana päivänä möin autoni 39:llä ja ihan pankin maksujen kautta.
 

NAPAKYMPPI

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Titaanit
En ole rasisti mutta en todellakaan pidä romaneista. Voiko siis sanoa, etten ole rasisti?

VOI VOI POJJAAT!

KYLLÄ TUNNUT OLEVAN RASISTI!

En olisi uskonut että näin rasisitisia kirjoituksia ja ketjuja löytyy Jatkoajan tiimoilta, vieläpä tutut nimimerkit sitä täällä lietsovat.
Oletteko koskaan ajatelleet esimerkiksi paljonko Suomessa tehdään vuosittain ryöstöjä ja katuväkivaltaa, tekijöinä ovat yleensä syrjäytyneet ja muut ogelmaiset, puhumattakaan nk. ihan tavallisista ihmisistä jotka vain purkavat pahaa oloaan. Jos nämä asiat laitetaan tilastoihin niin en usko Romanien kohdalla tekoprosentin ylittävän kovinkaan paljoa heidän prosenttuaalista osuuttaan väestöstä.
Tunnen monia ihmisiä niin maahanmuuttajissa kuin Romaneissa ja minusta suurin osa heistä on ollut ihan ok. ja se on hyvin kun ajattelee minkä laisien ennakkoluulojen seassa joutuu elämään. Olen itsekkin kohdannut myös Kusipäisiä Romaneja, MUTTA paljon enemmän Kusipäisiä VALKOLAISIA!
Älkää hyvät ihmiset leimatko toisia rodun tai heimon mukaan vaan sen mukaan mitä henkilö itse on.

ANNETAAN KAIKILLE MAHDOLLISUUS!

Puuha-Petelle sanoisin sen että RASISMIA on juuri se, että TUOMITSET kaikki ROMANIT muutaman kusipään takia!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Niin miten asian ottaa. Omalla kohdalla kyseiset henkilöt ovat käyttäytyneet huonosti, samoin kavereilta olen kuullut paljon samaa. Totta kai, tuskin kukaan kertoo siitä, että vaikka Leif piti minulle kohteliaasti ovea auki tai muuta. Näin nyt vain on kohdallani. Olen sitten vaikka rasisti..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Puuha-Petelle sanoisin sen että RASISMIA on juuri se, että TUOMITSET kaikki ROMANIT muutaman kusipään takia!

Jep, on väärin tuomita muutama romani kaikkien muitten tekemisten takia.

Valitettavasti sanat "mahdollisuus" ja "suvaitsevaisuus" eivät yleensä ole niitä asioita joista tilastotiede pitää, etenkin jos tarkastellaan suhteellisia rikostilastoja etnisyyden mukaan lajiteltuna.
Se, onko se sitten rasismia, että ei hyväksy pahimmissa tapauksissa monikertaisia rikoslukuja valtaväestöön verrattuna, en tiedä.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Olen itsekkin kohdannut myös Kusipäisiä Romaneja, MUTTA paljon enemmän Kusipäisiä VALKOLAISIA!
Älkää hyvät ihmiset leimatko toisia rodun tai heimon mukaan vaan sen mukaan mitä henkilö itse on.

Mitäs itse teet? Syyllistyit juuri tuossa tekstissä rasismiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös