Robert Rooba – eestiläistä osaamista

  • 87 787
  • 574

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikille tekee maiseman vaihto hyvää. Nimestä riippumatta.

Mutta enemmän JYPlle olisi hyötyä että Rooban jatkaisi järkevällä sopimuksella. Kun että lähtisi. Kun vertaa kokonaisuutta ketä kaikkiaan tulee poistumaan vs tulevaan pelaajistoon.

Enemmän taitaa kyse olla Rooban halusta, palkassa tulee alaspäin huomattavasti verrattuna tämän hetken sopimukseen. Menee sitten minne tahansa.

JYPn "mestaruus" tulevalle kaudelle on välttää karsinta hyvissä ajoin ennen runkosarjan loppua.
JYPin tarve on tuonne 1-2 ketjuihin saada pelaajia ja sinne ikävä kyllä Rooballe ei enää riitä.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Kaikille tekee maiseman vaihto hyvää. Nimestä riippumatta.

Mutta enemmän JYPlle olisi hyötyä että Rooban jatkaisi järkevällä sopimuksella. Kun että lähtisi. Kun vertaa kokonaisuutta ketä kaikkiaan tulee poistumaan vs tulevaan pelaajistoon.

Enemmän taitaa kyse olla Rooban halusta, palkassa tulee alaspäin huomattavasti verrattuna tämän hetken sopimukseen. Menee sitten minne tahansa.

JYPn "mestaruus" tulevalle kaudelle on välttää karsinta hyvissä ajoin ennen runkosarjan loppua.
Monesti olisi järkevää jatkaa paskassa työpaikassa ennemmin kuin lähteä sieltä pois uuteen tuntemattomaan. Usein se lähteminen on kuitenkin ainoa vaihtoehto kun ei vaan tunnu siltä että voisi enää jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Taasko tämä meinasi alkaa :D älkää kritisoiko pelaajien otteita jäällä, koska ette voi tietää onko henk.koht. elämässä jotain, mikä siihen vaikuttaa. Voi jeesus.
Minusta täällä Jatkoajassa on aika usein kipakkaa henkilöön menevää kritiikkiä. Toivottavasti pelaajat itse eivät lue näitä viestejä. Makuasioita nämä toki ovat, että onko kirosanoin ryyditetty haukkuminen asiallista vai ei. Näihin rajuimpiin viesteihin viittasin.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta täällä Jatkoajassa on aika usein kipakkaa henkilöön menevää kritiikkiä. Toivottavasti pelaajat itse eivät lue näitä viestejä. Makuasioita nämä toki ovat, että onko kirosanoin ryyditetty haukkuminen asiallista vai ei. Näihin rajuimpiin viesteihin viittasin.
Jos mennään johonkin ulkonäköön tai muuta, niin se on epäasiallista. Mutta tulosketjun miehen palkalla jos vedellään 30 peliä kiikaritehoilla, niin silloin kyllä pelaajaan otteita saakin arvostella.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kertoisitko näistä vielä lisää?
Olen sanonut useampi vuosi sitten, etten mainitse nimiä enää, mitä olen kuullut sisään tai ulos menevistä pelaajista. Enkä tule pyörittämään päätöstäni. Myös tällä päätöksellä voin jatkossakin keskustella avoimemmin henkilön kanssa jolta olen kuullut. Muuten on liian helppo laskea yhteen 1+1 kuka vuotaa tietoa ennen aikojaan. Enkä jatkossa varmastikaan saisi tietää mitä on tapahtumassa
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Olen sanonut useampi vuosi sitten, etten mainitse nimiä enää, mitä olen kuullut sisään tai ulos menevistä pelaajista. Enkä tule pyörittämään päätöstäni. Myös tällä päätöksellä voin jatkossakin keskustella avoimemmin henkilön kanssa jolta olen kuullut. Muuten on liian helppo laskea yhteen 1+1 kuka vuotaa tietoa ennen aikojaan. Enkä jatkossa varmastikaan saisi tietää mitä on tapahtumassa
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
On kyllä mystistä, kun @snake70 vaikuttaa olevan ainoa ihminen koko maailmassa, joka tietää JYPin ensi kauden rosterin jo nyt.
En ole ainoa ihminen joka tietää suurimman osan JYPstä poistuvista pelaajista pelaajista, sekä sopimuksen allekirjoittamista. 100% kokoonpanoa ei edes Viitanen tiedä ketkä aloittaa uuden harjoitus kauden Touko/Kesäkuussa koska muutama ruutu on vielä täyttämättä.
 

Baldrick

Jäsen
Vaatiikos se ns. virallinen Gordie Howe hattu sen, että tappelusta lätkäistään vitonen? Melkein sanoisin, että ainakin änärin puolella se vitonen vaaditaan, koska muuten tappelu ei ole tappelu.
Liiga-tason GH Hat-Trick.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
On meillä kyllä kehnoa tuuria. Sen ainoan kerran kun olisi toivonut pienehköstä nujakasta suihkukomennusta, niin kakkosella selviää. Taisi mm. Vidgren lentää suihkuun pienemmästäkin painista tässä hiljattain.

Tuomarivirhe vei Roobalta virallisen GH-hattutempun.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nopealla tarkastelulla Roobasta olisi tullut ensimmäinen Gordie Howe hat trickin JYPin paidassa saavuttanut sitten Nylanderin ja syksyn 1994. Tilastot osittain vajaavaisia niin 100% varmuutta ei ole.
Arvostan kyllä sitä miten Rooba eilen tuli ja esiintyi.

Edit.vuosiluku korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Vaatiikos se ns. virallinen Gordie Howe hattu sen, että tappelusta lätkäistään vitonen? Melkein sanoisin, että ainakin änärin puolella se vitonen vaaditaan, koska muuten tappelu ei ole tappelu.
Mielenkiintoinen kysymys. Väittäisin, että P-Amerikassakin on historian aikana laskettu mukaan tappeluita, mistä ei ole tullut major penaltyä mutta läjä muita. Ehkä Gordie Howe Hat Trick on sellainen määritelmä, missä tilastoniilot tekevät tilaa lätkä-äijien näkemykselle: jos se näyttää tappelulta, se on tappelu. Rooba ainakin vetää norskia kuuppaan vasurilla niin että pää siirtyy 45-90 astetta ja sai 6 minuuttia jäähyjä (enemmän kuin major), joten itse sanoisin, että lasketaan.

Eli ei ollut mikään satunnainen tuuppiminen vaan kyllä siinä oli oikeasti tarkoitus saada vastustaja jäähän ja mielellään pari osumaa päähän sitä ennen. Enemmän tuossa oli tappelua kuin nostalgisessa Yonkman-Finley tanssissa.
 

Liitteet

  • vasen suora.jpg
    vasen suora.jpg
    57,1 KB · kertaa luettu: 82

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoinen kysymys. Väittäisin, että P-Amerikassakin on historian aikana laskettu mukaan tappeluita, mistä ei ole tullut major penaltyä mutta läjä muita. Ehkä Gordie Howe Hat Trick on sellainen määritelmä, missä tilastoniilot tekevät tilaa lätkä-äijien näkemykselle: jos se näyttää tappelulta, se on tappelu. Rooba ainakin vetää norskia kuuppaan vasurilla niin että pää siirtyy 45-90 astetta ja sai 6 minuuttia jäähyjä (enemmän kuin major), joten itse sanoisin, että lasketaan.

Eli ei ollut mikään satunnainen tuuppiminen vaan kyllä siinä oli oikeasti tarkoitus saada vastustaja jäähän ja mielellään pari osumaa päähän sitä ennen. Enemmän tuossa oli tappelua kuin nostalgisessa Yonkman-Finley tanssissa.
Mitä nyt tässä vähän netin syövereistä asiaa tutkin, niin kyllä yleinen näkemys on, että 5min rangaistus vaaditaan. Se tulee nykyään rapakon takana käytännössä jokaisesta oikeasta tappelusta, niin ei ole laskettu mukaan enää niitä tappelun kaltaisia tilanteita, joista ei tule 5min rangaistusta.

Mielestäni aika oleellista on, että hanskat pysyivät käsissä. Silloin en itse laske tilannetta varsinaiseksi tappeluksi.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Mielestäni aika oleellista on, että hanskat pysyivät käsissä. Silloin en itse laske tilannetta varsinaiseksi tappeluksi.
Mietin itsekin samaa, mutta jääkiekko on muuttunut alkuajoista kun nykyään on visiirejä. Kokemuksesta tiedän, että visiirin takominen tai sen repiminen paljain käsin ei ole kovin fiksua, eka kerta riitti vaikka oli kuinka coolia olevinaan. Samoin nyrkkeilyn ja Jyp-Tee-Don (TM S.Salmela) puolelta tiedän vastaanottavana, että jos päähän lyö vaikka hanskalla, niin aivot ottaa osumaa ja näkyy tähtiä. Varsinkin kun osuu leukaan kuten Rooba teki.

Ja surkeammistakin kahakoista on annettu 5 minuutin jäähyjä ja kutsuttu niitä tappeluiksi, esim. tuo Yonkman-Finley.

Pitäisi varmaan laittaa hockeyfights.com sivulle tuo tapaus ja siellähän on asiantunteva raati äänestämässä, että oliko tappelu ja kuka voitti.

 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin itsekin samaa, mutta jääkiekko on muuttunut alkuajoista kun nykyään on visiirejä. Kokemuksesta tiedän, että visiirin takominen tai sen repiminen paljain käsin ei ole kovin fiksua, eka kerta riitti vaikka oli kuinka coolia olevinaan.
Juuri tämän takia kypärääkin otetaan nykyään pois päästä samalla kun hanskatkin. Toki mitä kokemattomampi tappelija, sitä todennäköisempää on, että ei ota hanskoja tai kypärää pois.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Juuri tämän takia kypärääkin otetaan nykyään pois päästä samalla kun hanskatkin. Toki mitä kokemattomampi tappelija, sitä todennäköisempää on, että ei ota hanskoja tai kypärää pois.
Eikös ole joku sääntö, että ei saa ottaa kypärää pois tappelun alkaessa? Sitä yritti jotkut tappelijat kiertää ottamalla ystävällisesti tappelukaverin kypärän pois ennen kuin alkoivat mättämään - ei mennyt läpi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös ole joku sääntö, että ei saa ottaa kypärää pois tappelun alkaessa? Sitä yritti jotkut tappelijat kiertää ottamalla ystävällisesti tappelukaverin kypärän pois ennen kuin alkoivat mättämään - ei mennyt läpi.
En ole tällaisesta säännöstä kuullut ja aika paljon niitä otetaan pois. Eikä siitä ole mitään ylimääräistä rangaistusta saanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös