Rob Hisey Ässiin

  • 158 296
  • 579

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Useaa aiemmin aiheeseen kirjoittanutta mukaillen:
Hiseyn paluuta ja sen arvoa Ässille arvioidessa täytyy katsoa kaikkea muutakin kuin tilastoja.
Otetaan esimerkiksi tämä tapaus toissakaudelta, jossa Mikko Jokela taklaa Leo Komarovilta puurot ja vellit sekaisin:
http://www.youtube.com/watch?v=5rJrkDM-SiM
Välittömästi tilanteen jälkeen Jokelan kimppuun hyökkää Hisey. Myönnettäköön, että kyse on lähinnä päällekarkauksesta ja vielä selkäpuolelta, joten itse teossa ei ole mitään hienoa tai kunnioitusta herättävää. Se mikä itseäni tuossa tapahtumassa lämmitti ja edelleen lämmittää on se, että ulkomaalaispelaaja joka lukeutuu joukkueensa pienimpiin lähtee puolustamaan kaltioin kohdeltua joukkuekaveriaan. Hisey ei varmasti harkinnut tekoaan hetkeäkään (tämä näkyy itse teossakin), mutta se kertoo vain pelaaja tunnetasosta pelikavereita ja joukkuetta kohtaan.
Saatoin ilmaista asian hieman huonosti, mutta pääideana oli kuitenkin se, että Hiseyn taito, tunne ja joukkueeseen sitoutuminen eivät näy tilastoista.

Tämän päivän SK:ssa Hirsimäki sanoo, kuinka Hisey itse otti yhteyttä ässäjohtoon jo maaliskuussa. Tämä tieto aiheutti sydämentykytyksiä ja suuren onnen tunteen. On todella lämmittävää lukea, kuinka ulkomaalainen itse tahtoo pelata entisessä seurassaan. Voi siis varmuudella sanoa, että Hisey on luonut Ässiin vahvan tunnesiteen ja rinnassa sydän sykkii patalogolle. Tällaiset pelaajat ovat harvinaisia nykyään ja siksi olen ylpeä siitä, että Rob vetää päällensä Ässien pelipaidan.

Lupaan huutaa kaikella voimallani kauden kotiavauksessa kun Hisey astuu jäälle savun keskeltä, ihan silkasta kunnioituksesta ja arvostuksesta häntä kohtaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Tämän päivän SK:ssa Hirsimäki sanoo, kuinka Hisey itse otti yhteyttä ässäjohtoon jo maaliskuussa. Tämä tieto aiheutti sydämentykytyksiä ja suuren onnen tunteen. On todella lämmittävää lukea, kuinka ulkomaalainen itse tahtoo pelata entisessä seurassaan. Voi siis varmuudella sanoa, että Hisey on luonut Ässiin vahvan tunnesiteen ja rinnassa sydän sykkii patalogolle.
Jep, näinhän se menee että kun patasydän sykkii, niin pelaa vaikka ilmaiseksi.

Eiköhän tuo kuitenkin että joutui itse ottamaan yhteyttä kieli enemmänkin siitä, ettei muualta tullut riittävän rahakkaita tarjouksia. Vai luuleko joku vielä oikeasti ettei raha ole se, joka ensisijaisesti ratkaisee missä nämä pelurit uraansa vievät eteenpäin?
 

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Jep, näinhän se menee että kun patasydän sykkii, niin pelaa vaikka ilmaiseksi.

Veikkaan, että ei TPS:n Hiseylle tarjoama sopimus (TPS-puolella joku tästä puhui) ollut yhtään Ässien tarjoamaa huonompi, ehkä jopa parempi. Lisäksi Turussa olisi ollut ykkössentterin viitta vapaana ja muutenkin mahdollisuus ottaa isompaa roolia. Mikä kallisti Hiseyn vaa'an Poriin? Onko raumalaisilla tästä tietoa?
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Jep, näinhän se menee että kun patasydän sykkii, niin pelaa vaikka ilmaiseksi.
Jälleen kerran. Älä tule aukomaan päätäsi asiasta mistä et tiedä tuon taivaallista. Hiseyn sitoutuminen Ässiin on jotain sellaista mitä Raumalla ei tulla ulkomaalaispelaajien toimesta koskaan näkemään. Luuletko että Rob muualla pelatessaan ihan muuten vaan poikkesi aina Porissa kun siihen oli mahdollisuus?

Jossain SM-Liigaseurassa ovat ulkomaalaispelaajat lähteneet kotimaahan aina kun on mahdollisuus ja vielä ottaneet pari päivää omaa lomaa kaupan päälle...
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
On muuten todella mahtavaa huomata, että tämä kaveri näemmä tosiaan tykästyi tähän "kasvattajaseuraansa"! Mun puolesta voidaan syksyn jälkeen väsätä välittömästi pidempää paperia Robertille, NHL-pykälän kanssa tietty. Tässäpä meillä on sitä todellista patasydäntä, jota ei monelta seuran oikealta kasvatilta löydy paskan vertaa. Varoittavana esimerkkinä mainittakoon P. Tuominen, joka saa mun puolesta pysyä siellä hevonperseessä, missä nyt sitten ikinä maleksiikin.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Eiköhän tuo kuitenkin että joutui itse ottamaan yhteyttä kieli enemmänkin siitä, ettei muualta tullut riittävän rahakkaita tarjouksia.

Maaliskuussahan on jo todella kiire väsätä sopimuksia pelaajan näkökulmasta...? Kaveri olisi helposti voinut odottaa aina liigan starttaamiseen asti, ja hyväksyä vaikka TPS:n luultavasti rahakkaamman tarjouksen.

Kerros nyt miksi näin ei käynyt?
 

GoldenWrist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tamin itkuraivarit
No ymmärtäähän sen että suippojen on vaikea uskoa että joku ulkomaalainen todella tahtoo pelata edustamassaan seurassa, sillä eihän raumalla pelaamiseen voi olla muuta motiivia kun Rtk:n tilipussi...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hiseyn sitoutuminen Ässiin on jotain sellaista mitä Raumalla ei tulla ulkomaalaispelaajien toimesta koskaan näkemään.

Miksi Hisey sitten ylipäätänsä lähti Saksaan pelaamaan? Sanoisin, että Hiseyn sitoutumista ei voi edes verrata Measureksen tai Toporowskin kaltaisiin pelaajiin.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Miksi Hisey sitten ylipäätänsä lähti Saksaan pelaamaan? Sanoisin, että Hiseyn sitoutumista ei voi edes verrata Measureksen tai Toporowskin kaltaisiin pelaajiin.
Tätä voinee kysyä Ässäjohdolta, joka hankki kiintiön täyteen dallas-apuja. Onneksi tässä opittiin kerrasta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tätä voinee kysyä Ässäjohdolta, joka hankki kiintiön täyteen dallas-apuja. Onneksi tässä opittiin kerrasta.

Aivan. Veikkaanpa, että olisi Hisey mennyt AHL:ään mikäli sieltä pelipaikan olisi löytänyt. Täysin luonnollinen vaihtoehto palata tuttuun ja turvalliseen Ässiin. Itse en usko tuohon, että Hiseytä oltaisiin TPS:ään ykkössentteriksi haettu.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Hiseyn sitoutuminen Ässiin on jotain sellaista mitä Raumalla ei tulla ulkomaalaispelaajien toimesta koskaan näkemään.

Pssst, Allan Measures. Eikä ole Toporowskiakaan kauheasti muut maisemat houkutelleet sen jälkeen, kun pääsi Raumalle. Ei nyt nosteta Hiseytä ihan vielä samanlaiselle jalustalle.

Mutta erittäin hieno hankinta Ässiltä. Siinä kun Lukkoon tulee laitahyökkääjä sentteriksi ja pakiksi, Ässät saa paketin, jonka sisältö on totisesti tuttu. Ei ehkä liigan kovin kaappaus, mutta hyvä pelaaja. Hankinnan arvoa toki nostaa se, että kyseessä on juuri Hisey. Voisi verrata Sami Torkin paluuseen Lukon paitaan.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hiseyn sitoutuminen Ässiin on jotain sellaista mitä Raumalla ei tulla ulkomaalaispelaajien toimesta koskaan näkemään. Luuletko että Rob muualla pelatessaan ihan muuten vaan poikkesi aina Porissa kun siihen oli mahdollisuus?

Jossain SM-Liigaseurassa ovat ulkomaalaispelaajat lähteneet kotimaahan aina kun on mahdollisuus ja vielä ottaneet pari päivää omaa lomaa kaupan päälle...

Aika kova väite pelaajasta, joka on pelannut Ässissä vajaan kauden, siirtynyt sen jälkeen vuodeksi Saksaan ja nyt palasi vuoden sopimuksella patapaitaan. Vaikka Hisey varmasti halusikin nimenomaan Poriin tulevaksi kaudeksi, niin ei se nyt vielä tee kaverista pelaajaa, jonka sitoutuminen on jotenkin uskomatonta.

Ja mikäs tämä liigaseura on, jonka ulkomaalaispelaajat AINA lähtevät mahdollisuuden tullen kotimaahansa ja ottavat vielä omaa lomaa kaupan päälle?
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Ja mikäs tämä liigaseura on, jonka ulkomaalaispelaajat AINA lähtevät mahdollisuuden tullen kotimaahansa ja ottavat vielä omaa lomaa kaupan päälle?

Tarkoitti varmaan Lukkoa ja muisteli Toporowskin saapumista viime kesänä kuukautta ennen joukkueharjoitusten alkamista Raumalle. Niin, Topo pitää Suomea jo kotimaanaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kerros nyt miksi näin ei käynyt?
TPS:stä tuskin tuli sitä rahakasta tarjousta. Valitettavasti sen talous nyt vaan ei anna myöden, vaikka varmaan olisivat halunneet pelurin ykkösenaksi niin kuin joku jo mainitsi ;) .
 

Paksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Porin Koirat
Varoittavana esimerkkinä mainittakoon P. Tuominen, joka saa mun puolesta pysyä siellä hevonperseessä, missä nyt sitten ikinä maleksiikin.
Pasi lähti ulkomaille Ässistä, koska halusi nähdä vähän maailmaa. Ei siitä pitäisi kenenkään mitään hernettä venttiiliin ottaa. Ei se ollut epälojaalia Ässiä kohtaan.
Pasi nimenomaan itse sanoi, kun Suomeen palasi, että olisi ihan mielellään Poriin palannut, mutta täältä ei tarjottu minkäänlaista pahvia... Aika kumma juttu sinänsä. Että mielestäni esimerkkisi oli todella huono.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
TPS:stä tuskin tuli sitä rahakasta tarjousta. Valitettavasti sen talous nyt vaan ei anna myöden, vaikka varmaan olisivat halunneet pelurin ykkösenaksi niin kuin joku jo mainitsi ;) .

Tepsukan pelaajabudjetti ensi kaudelle on vyön kiristyksestä huolimatta vähintään 200 000 euroa Ässien vastaavaa suurempi. Kai sieltä rahaa olisi löytynyt, sillä nykyiselle rosterille ei edes Turussa voida maksaa enempää kuin nälkäkuoleman välttämiseksi on pakko. Toisin sanoen joukkueessa ei voi olla juuri ketään, joka ansaitsisi yli liigan keskiarvon (pl. Berg ja Kipru).
Olisi siellä Robilla ollut ainakin parempi mahdollisuus ottaa iso ruutu, koska tällä hetkellä ei porukassa ole ketään Hiseya kovempaa hyökkääjää.
 

Zigismund

Jäsen
Hiseyn sitoutuminen Ässiin on jotain sellaista mitä Raumalla ei tulla ulkomaalaispelaajien toimesta koskaan näkemään. Luuletko että Rob muualla pelatessaan ihan muuten vaan poikkesi aina Porissa kun siihen oli mahdollisuus?

No johan oli väite. Mies on aloittaa toista kautta Ässissä, ja nyt jo puhutaan siitä kuinka Rob sitoutuu Ässiin. Onko Jonas Andersson sitoutunut HPK:hon kun aloittaa jo toista peräkkäistä kautta Hämptönissa?

Kuitenkin, loistava hankinta! Tätä liiga kaipasi.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Pasi lähti ulkomaille Ässistä, koska halusi nähdä vähän maailmaa. Ei siitä pitäisi kenenkään mitään hernettä venttiiliin ottaa. Ei se ollut epälojaalia Ässiä kohtaan.
Pasi nimenomaan itse sanoi, kun Suomeen palasi, että olisi ihan mielellään Poriin palannut, mutta täältä ei tarjottu minkäänlaista pahvia... Aika kumma juttu sinänsä. Että mielestäni esimerkkisi oli todella huono.

Ihan itse omin korvin olin kuulemassa, kun Pasi viimeisen kautensa Padassa päätyttyään huusi ja meuhkasi yökerho Nitetrainin (RIP) tiskillä silloiselle puolustuksen pehmoiselle kanukkijättiläiselle, kuinka on valmis tekemään mitä tahansa ja menemään minne tahansa saadakseen enemmän rahaa. "Anything.. I mean ANYTHING, man.. Just more money, you know? ANYTHING!! Russia, Sweden, anyplace is good, but MORE MONEY!!!" kädet heiluen ja silmät teevadin kokoisena sekä hieman kuolaa posken pielessä. Puolustajavahvistuskin näytti olevan vähän ymmällä... Itsekin hieman epäuskoisena tuota kuuntelin, mutta uskottava se on.

Eihän sälli itse tuollaista kehtaa Porin Sanomissa tunnustaa, mutta kyllä vaan jämpti on näin. Huoraaja pahimmasta päästä, ikävä kyllä...
 

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihan itse omin korvin olin kuulemassa, kun Pasi viimeisen kautensa Padassa päätyttyään huusi ja meuhkasi yökerho Nitetrainin (RIP) tiskillä silloiselle puolustuksen pehmoiselle kanukkijättiläiselle, kuinka on valmis tekemään mitä tahansa ja menemään minne tahansa saadakseen enemmän rahaa.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuka jättiläinen tässä on kyseessä?

Mielestäni Patun toistaiseksi viimeisin kausi Ässissä oli nahilan työsulkukausi ja silloin Ässien ulkomaalaiset olivat muistaakseni Jason Williams, Greg Classen, Oleg Sorokins ja Scott Langkow.

Pehmoista kanukkujättiläistä en tuosta joukosta löydä.
 

Paksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Porin Koirat
Ihan itse omin korvin olin kuulemassa, kun Pasi viimeisen kautensa Padassa päätyttyään huusi ja meuhkasi yökerho Nitetrainin (RIP) tiskillä silloiselle puolustuksen pehmoiselle kanukkijättiläiselle,

Kuka jättiläinen? Ja miksi muuten olitte nitetrainissä?

Rob jyrää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miksi Hisey sitten ylipäätänsä lähti Saksaan pelaamaan? Sanoisin, että Hiseyn sitoutumista ei voi edes verrata Measureksen tai Toporowskin kaltaisiin pelaajiin.

Tässähän oli nimenomaan kyse Ässien johdon ajattelemattomuudesta (joka kokonaisuudessaan johti viime kauden pelilliseen katastrofiin).
Hiseyn taholta oli ehdotettu vuoden jatkopahvia hintaan 110-125 kiloeuroa.
Ässät oli PERIAATTEESSA valmis tämän myös maksamaan, koska taloudessa oli varaa. Lopulta tarkan markan Hirsi ym. päättivät kuitenkin kokeilla onneaan ja luottaa Dallas-kuvion toimivuuteen, mutta tällä kertaa (tunnetuin seurauksin) käteen jäikin vain seiskahai.

Eli turha Robia osoitella, mies itse oli valmis jatkamaan.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuka jättiläinen tässä on kyseessä?

Mielestäni Patun toistaiseksi viimeisin kausi Ässissä oli nahilan työsulkukausi ja silloin Ässien ulkomaalaiset olivat muistaakseni Jason Williams, Greg Classen, Oleg Sorokins ja Scott Langkow.

Pehmoista kanukkujättiläistä en tuosta joukosta löydä.

Aivan totta, eihän Shirreffs pelannutkaan enää tuolloin. Muisti vähän onnahtelee, kun on tuosta jo hetki vierähtänyt, muistelin vaan että ihan varmasti se Steve oli. Mahtoikos tuo Langkowi sitten olla..? Enivei, paikalla olin ja tuon vuorisaarnan kuulin herra Pasin suusta siinä kun vieressä oltta tilasin. Paksulle: oltiin juomassa viinaa. Muistaakseni ei tuona iltana ollut auki kuin ko. paikka sekä Monttu. Vai kuvitteletko että 'Trainiin ihan muuten vaan olisin mennyt viihtymään? Tietty ei minun sanaani uskoa tarvitse, mutta asia vaan on näin, vaikka sitten ikävältä kuullostaisikin. Huomioitavaa myös on se, että mr. T oli aika pätkässä, minä en vielä tuohon aikaan...

Ai niin: en ole ihan varma oliko tämä Tammisen puolustajasuuruus jenkki vai kanukki ja se on minulle yhdentekevää, joten ei mitään pilkunpanemista pojat.. Ja edelleen ei liene niinkään väliä vaikka tämä seurauskollisuuden perikuva olisi kertoillut tarinoitaan vaikkapa punahilkalle. Tärkeintä on se, että niin mies itse suustaan päästi. Capiche?
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Wow, johan oli stoori. Olit siis yhtenä iltana Nitetrainissa juomassa viinaa, kun Patu meuhkasi jollekkin kanukkijättiläiselle(?) "More money!"? Ja siis tuona iltana ei Porissa ollut muita menomestoja auki kuin Monttu ja Nitetrain? Ei taida Porissa sellaista iltaa ollakkaan, etteikö auki olisi kuin kaksi juottolaa.

Taisit olla suht kovassa kännissä...

Ja Hiseylle iso peukku, Nicke vielä kaivetaan jostain niin on kunnon kemut taas.
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Ja siis tuona iltana ei Porissa ollut muita menomestoja auki kuin Monttu ja Nitetrain? Ei taida Porissa sellaista iltaa ollakkaan, etteikö auki olisi kuin kaksi juottolaa

Off-topic: Niten aikoihin maanantai ja tiistai olivat päiviä, jolloin muita paikkoja ei oikein auki ollut. Pubit pistivät ovensa kiinni jo suht aikaisin, eli jos halusi ryyppyä jatkaa, oli valittava jompi kumpi.

Hiseysta sen verran, että uskoisin miehen pelaavan laiturina ainakin alkuun, jolloin nelosketju voitaisiin pyhittää omille junnuille.
 

julle-jr

Jäsen
Aivan totta, eihän Shirreffs pelannutkaan enää tuolloin. Muisti vähän onnahtelee, kun on tuosta jo hetki vierähtänyt, muistelin vaan että ihan varmasti se Steve oli. Mahtoikos tuo Langkowi sitten olla..? Enivei, paikalla olin ja tuon vuorisaarnan kuulin herra Pasin suusta siinä kun vieressä oltta tilasin.

Ai niin: en ole ihan varma oliko tämä Tammisen puolustajasuuruus jenkki vai kanukki ja se on minulle yhdentekevää, joten ei mitään pilkunpanemista pojat.. Ja edelleen ei liene niinkään väliä vaikka tämä seurauskollisuuden perikuva olisi kertoillut tarinoitaan vaikkapa punahilkalle. Tärkeintä on se, että niin mies itse suustaan päästi. Capiche?
Jos et ole varma, tai et muista, kenelle Tuominen meuhkasi, niin miten voit olla varma että näit/muistat oikein sen, että kyseinen meuhkaaja oli Tuominen? Kunhan kyselen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös