Risto Dufvan valmentajasopimus purettu

  • 100 870
  • 313

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitossanoja

Kiitos Risto Dufva, että rakensit Jyväskylään oikean hurrikaanijoukkueen ja toit mukanasi voittamisen meininkiä (-kulttuuria)!
Nyt Jyväskylässä pitäisi osata jatkaa voitollista tietä jonka RD pohjusti. Organisaatioon pelaajineen se istui jäädäkseen, haluan uskoa ja toivon. Ehkä vielä kunnolla faneihinkin, toivon ja haluan uskoa.
Loistava haastattelu muuten tuo edellinen ja täynnä asiaa.

RD on keskivertoa älykkäämpi mies ja se taitaa ärsyttää monia. Ylimieliseksikin sanottu.
Itse jään kaipaamaan RDn huumorilla höystettyjä juttuja ja vertauskuvasanastoaan millä joskus filosofioitaan mediassakin raotteli (duffismit). Harva toimittaja häntä nähdäkseni edes yritti oikeasti ymmärtää, suuresta yleisöstä puhumattakaan. Kyllä Dufva hieman ylenkatsoikin juuri sellaisia median edustajia. Dufvan persoonaan kuuluu, että hänellä on vaatimustasonsa myös toimittajia ja suurta yleisöä varten. Kun alitetaan tietty ammattimaisuuden tai moraalin rima, Dufva turhautuu ja se näkyy ja kuuluu RDsta. Juuri sitä valitettavasti juorumedia janoaakin.
 

mfish

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seppäsen Esko twiittailee
Risto Dufva sai UL:n tietojen mukaan JYPiltä 150 000 euron "erorahan". Koko tarina ensi torstain lehdessä

Jos tuo pitää paikkaansa, niin "ihan jees" rahat sai, vai kuinka?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Seppäsen Esko twiittailee


Jos tuo pitää paikkaansa, niin "ihan jees" rahat sai, vai kuinka?

Mukavathan nuo mutta halvalla lähti kun sopimus kumminkin 2014 kevääseen. Olisi takuulla voinut lypsää hieman enemmänkin. Ehkä Risto ei niin ilkeä olekaan?
 

Baldrick

Jäsen
Mukavathan nuo mutta halvalla lähti kun sopimus kumminkin 2014 kevääseen. Olisi takuulla voinut lypsää hieman enemmänkin. Ehkä Risto ei niin ilkeä olekaan?

Eikös RD jossain haastattelussa sanonut, että ei niinkään ajateltu sopimuksen pituutta, mutta ei niin idealisti ole, että ilman erorahoja lähtisi. Eli tarkoituksena oli kävellä "kultaista keskitietä" ja erota sovussa. Ristoa kuitenkin olen pitänyt, ja pidän vieläkin, fiksuna ja reiluna miehenä, joten itse odottelinkin tällaista lopputulosta, joka on kaikinpuolin kompromissi. Jos siis tämä 150k pitää paikkansa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Päivän Keskisuomalaisessa olikin varsin kattava artikkeli case Dufvasta. Jutussa ei välttämättä ollut monienkaan silmiin mitään uutta, mutta ainakin meikäläisen mielestä tuo artikkeli kertoi kaiken tarpeellisen. Tuskimpa teksti myöskään kovin huttua on.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Päivän Keskisuomalaisessa olikin varsin kattava artikkeli case Dufvasta. Jutussa ei välttämättä ollut monienkaan silmiin mitään uutta, mutta ainakin meikäläisen mielestä tuo artikkeli kertoi kaiken tarpeellisen. Tuskimpa teksti myöskään kovin huttua on.

Ainut mikä kiinnostaisi tietää,olisi konkreettisesti se missä asioissa seurajohto ja RD olivat niin täysin menossa eri suuntiin. Tuskin pelitapaan liittyvät kysymykset niin suuria olivat että välirikon aiheuttivat. Voittaminenkin varmaan molempia kiinnosti.Oliko niin ettei tarkoitus enää Seppasen mukaan pyhittänyt keinoja?
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kohtalaisen huvittava hullunmylly on tämä case RD. Nyt miestä huhutaan Lukkoon ja kun lukee noita kannattajien postauksia tuolta niin ilomielin ukko otettaisiin vastaan. SaiPalaiset rukoilevat jopa lottovoittoa, että saisivat Riston jne.

Voi jumalauta mitä touhua.. Ensin haukutaan pelikirjat ja uimalakit, eikä millään haluta/pystytä katsomaan JYPin antijääkiekkoa, mutta nyt kun olisi pieni mahdollisuus saada mies oman seuran peräsimeen niin johan passaa.

Tää on niin tätä.. Kyllä osaa olla suomalainen luonne perseestä. Vähän sama, jos olis naapurin emäntään saumat. Selvinpäin ei millään, kun se on niin ylimielinen, mutta kännissä kyllä - onhan se ihan pantava, jos vaan antaa..
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Päivän Keskisuomalaisessa olikin varsin kattava artikkeli case Dufvasta. Jutussa ei välttämättä ollut monienkaan silmiin mitään uutta, mutta ainakin meikäläisen mielestä tuo artikkeli kertoi kaiken tarpeellisen. Tuskimpa teksti myöskään kovin huttua on.

Uusimmassa Veikkaajassa oli kolme sivua RD:stä ja mukana muutamia uusia paljastuksia, kuten mm. Kekäläisen viime talvena tarjoama sopimus RD:lle. JYP ei suostunut päästämään RD:tä ilman purkurahaa Jokereihin (ja tosiaan keskellä kautta) ja Kekäläinen ei suostunut moisia summia maksamaan. Ilmeisesti RD:lle tämä oli hieman kova paikka ja oli kuulemma protestoinut yhden pelin ajan ollen puhumatta pelaajille lainkaan.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Voi jumalauta mitä touhua.. Ensin haukutaan pelikirjat ja uimalakit, eikä millään haluta/pystytä katsomaan JYPin antijääkiekkoa, mutta nyt kun olisi pieni mahdollisuus saada mies oman seuran peräsimeen niin johan passaa.

Itse olen voivotellut muutaman kauden ajan tuon Dufva-kiekon tylsyyttä, mutta samalla tiedostanut ettei sillä ole omille faneille juurikaan merkitystä, jos vain voittoja tulee. Taatusti sietäisin vastaavaa peliä KalPalta, jos koko ajan olisi tunne, että mestaruuden voittamiseen on erittäin hyvät mahdollisuudet. Mutta ei Dufva-kiekkoa todellakaan erityisen viihdyttäväksi voi haukkua - ehkäpä se konkretisoituu teillekin jos Dufva jonkin kilpailijan puikkoihin hyppää.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Uusimmassa Veikkaajassa oli kolme sivua RD:stä ja mukana muutamia uusia paljastuksia, kuten mm. Kekäläisen viime talvena tarjoama sopimus RD:lle. JYP ei suostunut päästämään RD:tä ilman purkurahaa Jokereihin (ja tosiaan keskellä kautta) ja Kekäläinen ei suostunut moisia summia maksamaan. Ilmeisesti RD:lle tämä oli hieman kova paikka ja oli kuulemma protestoinut yhden pelin ajan ollen puhumatta pelaajille lainkaan.

Mikähän HTT:n uutinen tämä nyt sitten on? Erkkahan aloitti jo Jokereissa ennen RD:n jatkosopimusta. Varsin villinä repivät eri tason mediat juuri tätä schaissea mistä kai Summanenkin kirjassaan käy läpi.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mikähän HTT:n uutinen tämä nyt sitten on? Erkkahan aloitti jo Jokereissa ennen RD:n jatkosopimusta.

Mutta ei ennen sitä, kun Uffaa oltiin kosittu Jokereihin. Westerlund ei ollut aikeissa palata valmentamaan, eikä varsinkaan SM-liigaan, eikä takuulla ainakaan kesken kauden. Kunnes antoi periksi, kun tarpeeksi houkuteltiin ja painostettiin, mikä onkin tuolla suunnalla tuttu toimintatap... no niin;).

HTT:stä sen verran, että ammattikielellä tällaisten asioiden (samoin kuin vaikka pelin kannalta erittäin oleellisten valmentajan johtajanominaisuuksien, auktoriteetin, kriisitilannetoimimisen, joukkuedynamiikan jne.) selvittämistä muuten kutsutaan normaaliksi uutis/toimittajantyöksi. Eikä se ole edes kauhean vaikeaa.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen voivotellut muutaman kauden ajan tuon Dufva-kiekon tylsyyttä, mutta samalla tiedostanut ettei sillä ole omille faneille juurikaan merkitystä, jos vain voittoja tulee. Taatusti sietäisin vastaavaa peliä KalPalta, jos koko ajan olisi tunne, että mestaruuden voittamiseen on erittäin hyvät mahdollisuudet. Mutta ei Dufva-kiekkoa todellakaan erityisen viihdyttäväksi voi haukkua - ehkäpä se konkretisoituu teillekin jos Dufva jonkin kilpailijan puikkoihin hyppää.

Minä puolestaan en. Parhaimmillaan tuo peli on todella hienoa katseltavaa, sillä välillä on vastustajan pakeilla niin kiire ja kusi sukassa, että oikein huomaa kuinka kaveri pelkää. Tietää jo hyökkääjän ylittäessä siniviivan, että kohta kajahtaa. Tämä puolestaan johti jopa pelin kiekolliseen dominointiin, kun kaikki yksilötaito jalostui sommitelmiksi. Tätä peliä JYP pelaa oikeastaan vain kotonaan (liian harvoin), ja viime talvenakin vain muutaman kerran. Oi niitä aikoja..
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen voivotellut muutaman kauden ajan tuon Dufva-kiekon tylsyyttä, mutta samalla tiedostanut ettei sillä ole omille faneille juurikaan merkitystä, jos vain voittoja tulee. Taatusti sietäisin vastaavaa peliä KalPalta, jos koko ajan olisi tunne, että mestaruuden voittamiseen on erittäin hyvät mahdollisuudet. Mutta ei Dufva-kiekkoa todellakaan erityisen viihdyttäväksi voi haukkua - ehkäpä se konkretisoituu teillekin jos Dufva jonkin kilpailijan puikkoihin hyppää.

Eipä ollut peli tylsää, ei todellakaan. Ei hieromista vaan kaikki tiesivät mitä tehdä. Minä ainakin tykkään kun omassa päässä ei koomailla.

Dufvan aikaan joukkue oli lisäksi kovassa kunnossa. Onko pelaajat nyt saaneet itse määrätä kestreenit???
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Seppänen kusi näillä sekoiluilla enemmän tai vähemmän omiin muroihinsa. Synninpäästö tulee vain sillä perusteella että sama mies JYPin kärkikahinoihin panostuksillaan nostikin. Jos homma ei ala toimimaan voidaan vain arvailla seuraavia liikkeitä.

Edelleen kysyn,mikä Riston suunnassa oli seurajohdon mielestä niin vastakkainen kun lopputulos on tämä kauheus?
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottakaa joku talteen tuo Andrei postaama Riston haastattelu. Se on yksi JYP historian merkittävämpiä mediajulkaisuja mitä on. Nosti tunteet pintaan. Kiitos Risto!!
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottakaa joku talteen tuo Andrei postaama Riston haastattelu. Se on yksi JYP historian merkittävämpiä mediajulkaisuja mitä on. Nosti tunteet pintaan. Kiitos Risto!!

Jos joku tosiaan saa tuon talteen niin ystävällisesti pyydän laittamaan sen yleiseen jakoon. Itse en osaa tuolta areenasta tallentaa :/
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Mulla on tuo jo koneella, mutta nyt ei ehdi sitä upata youtubeen. Illalla lisäilen sen sinne, mikäli kukaan muu ei ole tehnyt sitä.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ilta-Sanomien mukaan Dufva on korvaamassa Sami Hirvosen Tapparassa. Alla linkki IS:n uutiseen.

SM-liiga: Risto Dufva ja Tappara sopimukseen - Ilta-Sanomat

Lisäksi huhutaan Summasta RD:n apuvalmentajaksi Tapparaan. Siinä ei paljon kaverit löysäilisi sen jälkeen. Täytyisi sanoa että olisi valmennus kunnossa verrattuna vaikka nyt JYPiin,kaikella kunnioituksella Ahoa kohtaan..

Siinä näytettäisiin Seppäselle karvaista persettä oikein urakalla. Olen varma että JYPin toimistolla nyt vituttaa!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt jälkeenpäin voi todeta, että paras ratkaisu olisi ollut penkittää Risto pariksi peliksi valmentamaan JYP Akatemiaa...
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nyt jälkeenpäin voi todeta, että paras ratkaisu olisi ollut penkittää Risto pariksi peliksi valmentamaan JYP Akatemiaa...

Katotaan nyt rauhassa kuka JYPin nyky/ex-valmentajista sitä Mestistä vielä valmentaa. Veikkaan että todennäköisyys on suurin on Aholla ja pienin Dufvalla!
 
Lisäksi huhutaan Summasta RD:n apuvalmentajaksi Tapparaan. Siinä ei paljon kaverit löysäilisi sen jälkeen. Täytyisi sanoa että olisi valmennus kunnossa verrattuna vaikka nyt JYPiin,kaikella kunnioituksella Ahoa kohtaan..

Siinä näytettäisiin Seppäselle karvaista persettä oikein urakalla. Olen varma että JYPin toimistolla nyt vituttaa!

En nyt oikein ymmärrä tätä karvainen perse ja vitutus logiikkaa. Jyphän pääsi suht halvalla eroon valmentajasta joka ei halunnut/pystynyt enää valmentamaan täällä. Toki Dufva olisi pitänyt taluttaa junaan jo viime kauden jälkeen, ettei hän omalla lapsellislla kiukuttelullaan olisi terrorisoinut tähän kauteen valmistautumista. Tällä hetkellä seura kerää sitä satoa minkä Dufva omalla Jussi Parviais imitaatiollaan on kylvänyt. No ehkä se tässä sitten näkyy se karvainen perse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös