Risto Dufva Sportin päävalmentajana

  • 72 530
  • 364
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
--Tammisesta mukava muisto kun haettiin kausikorttia joskus aikoja sitten. Saatettiin neuvottelupöytään ja Tami tuli sinne, antoi karkkeka lapselle joka oli mukana ja oli puhelias ja kiinnostunut meidän pienestä halusta hakea jotain istumapaikkaa. Noh taisi se neuvottelun tulos kuitenkin jäädä johonkin ja selvitettiin se jälkeinpäin toimiston kanssa.
Summa summarum: Tami teki hyvää, ja antoi paljonn palstatilaa sportille. Eikös kannata jättää se niin? Pidetään Tamin sellaisena millaisena hän on.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hiltunen puhuu vakuuttavasti, mutta juuri niin kuin ison pomon kuuluu puhuakin tässä hetkessä.
Kun kerran kahden vuoden jatkot on tehty, sillä on mentävä, ja juuri nyt, Kärpät - pelin voiton jälkeen ja joulutauon ajaksi luodaan uskoa huomiseen. Tarkkaan sovitettu paikka.
Kaikkihan me toivomme parempaa huomista. Onhan sitä voittavaa joukkuetta paljon mukavampi seurata.
Eroa alkaa vaan olla sen verran, että kymppipaikkaa ylemmäs on aika hankalaa päästä ilman jonkun joukkueen selkeää kyykkäämistä.
Pakko se on itsekin uskoa ja toivoa, että RD:n johdolla vielä lopussa kiitos seisoo. Eren ja RD:n ruudut on sementoitu, joten katse ja toiveet suuntautuu pelaajiin.
JYP-pelin nousu ja Kärppien niistäminen antaa hieman odottaa parempaa jatkoa.
Hyvä näin.
 

Winterland

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Panostukseemme nähden olemme oikeastaan siellä, mikä panostuksemme on. Kymppisija on tällä joukkueella budjettimielessäkin minun mielestäni sellainen paikka, missä pitäisi olla, hän sanoo.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuo kuitenkin pikkuisen särähtää korviini.
Ethän sinä noin voi asiaa ajatella.
Muuten olisi veikkaaminenkin aika helppoa,katsotaan vain joukkueiden budjettia ja päätetään merkki siitä.

Aina kuitenkin löytyy ammattilaissarjoista erinomaisesti johdettuja ja valmennettuja pikkuseuroja jotka esiintyvät paljon paremmin kuin budjetti edellyttäisi.
Tälläkin palstalla moni asiaa tunteva muistaa kenties joukkueen nimeltään Auxerre.

Oli vuosia kovassa liigassa keskitason joukkue erinomaisen valmentajansa ja kykyjen etsinnän tuloksena.
Teemu Tainiokin vuosia siellä pelasi.
 

Winterland

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tammista on ihan mukava heitellä ilmaan aina välillä.
Tokihan me Tammisen muistamme ...kuulemma kaveria ei koko kautta kestänyt vaihtoaitiossa jne.
Ja halusi laittaa pelaajiin rahaa.
Yritti myös kovasti vetää yrityksiä mukaan toimintaan seminaareineen.

Itserakas taatusti.
Itse muistan kaverin siitä,ettei ennen Tamin tuloa Vaasaan kukaan valtakunnan tasolla tietänyt tai välittänyt joukkueesta nimeltään Vaasan Sport hevon paskaakaan .

Tamin myötä kiinnostus heräsi.
Voitti sen ensimmäisen mestaruuden seuralle.
Ja ennenkuin joku ehtii kiljumaan kuulemma saattoi seuran talouden kuralle.

Tosin niin taisi jokaisen seuran talous siihen aikaan mennä jos yritti divarissa rakentaa joukkuetta karsintoihin.
Kärpät onnistui.

Muut menivät tai meinasivat mennä konkurssiin.

Onko Mannerilla näyttöä "köyhän" liigajoukkueen vetämisestä?
Kärpissä yksi nappikausi mutta joukkue olikin sitten aika "kallis".
Brynäsissä vaikeaa.
Itse muistan Mannerin siitä,että joukkueessa (Vaasassa)oli mm-kisoissa esiintynyt maajoukkue maalivahti mutta piti peluuttaa paikallista "suuruutta".

Taitaa olla kuten Osala,ei halua Vaasaan palata koska tietää,ettei se homma kuitenkaan toimi täällä.

Lisätään tähän vielä näin jälkeenpäin ,että kenties en nyt ilmaissut itseäni niinkuin piti.
Kyllä minä Tammisen tiedän , monta kertaa Rauniogrillin luona juteltiin.
Hän oli mikä oli.

En oikeasti häntä nyt Vaasaan kaipaa mutta työnimellä Tamminen kaipaisin kuitenkin konttoriin henkilöä joka ravistelisi tuota ummehtunutta laatikkoa ja laittaisi ihmiset töihin ja ennenkaikkea löytäisi ne oikeat ihmiset oikeisiin paikkoihin.
Tämä koko liigaprojekti on nyt liian paljon keskittynyt rahasta puhumiseen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
RD:n tapauksessakin on nähty, että lyötyä on vaan lyöty enemmän ja se on näkynyt viimeaikaisissa ottelun jälkeisissä lehdistötilaisuuksissa.
Riston sanoista että ilmeistä ja eleistä, viimeksi eilen Kärpät ottelun jälkeen....ehkei kaukana ollut sekään, että Risto olisi lähtenyt herkistymään/kyynelehtimään?
Eleistä päätellen taas, toimittajilta sitä samaa jankuta jaaraa heittoja, joita on kuullut kyllästymiseen asti.
Hyvä näpäytys/täräytys (luu kurkkuun) toimittajalle - ai hyökkäämällä (kts. pressitilaisuus)!
Minäkin olen saattanut moiseen sättimiseen Ristosta, joten pyydän silloin nöyrää anteeksipyyntöä.

No sitten valmentajista, yleensä tai sanoisin että aina pelataan vastustajan mukaan ja mikä on päivän pelivire silloisella kokoonpanolla mikä saadaan kentälle.
Kommenteja vastustaja joukkueilta + heidän fanien puheista paistaa ilkeäkurinen (=pettymys) kun oma joukkue on hävinyt pelin Sportille tai suoritus muuteen vaan ollut ala-arvoinen.
Selityksenä esimerkiksi liirum laarum keskialueen träppiä tai puolustusvoittoista tai ns. kilpikonnapuolustusta tai bussi parkkeerattu oman maalin eteen ym. mitä liekään pelitapoja?

Minkälainen selitys vastustajalta silloin, jos Sport pelaisi hyökkäysvoittoista träppiä?
Tai
Täysin hyökkäysvoittoista peliä ja unohdetaan puolustaminen täysin?
Pelityylejä/ -kirjoja on niin monta ja vielä pelin aikana pelivirtaus saattaa molemmilla joukkueilla muuttua, ken reagoi näppärämmin niin se ei toiselle joukkueelle kuulu, päinvastoinhan sitä "korttipakkaa" kukin yrittää sekoittaa.
Siis aina pelataan niin, että siellä on vastustajakin vastassa eli soppaa hämmentämässä!

Näissäkin pätee sanonta: koirat (vastustajat) haukkuu ja karavaani (Sport) kulkee.
Kateellisten sanomaa.

Tämä oli oma HUOM! näkemykseni, kritiikkiä saa antaa ovista, ikkunoista, vasemmalta, oikealta tai mistä päin itse kullekin haluaa nähdä....saa jatkaa.

PS. ymmärrän yleensä valmentajien kohtalon ja tässä tapauksessa Risto Dufvan tilanteen, mutta karavaani Sport jatkakoon.....ollaan yhteisessä rintamassa - C´mon Vaasan Sport!
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Tuosta Kärppäpelin haastattelusta, Dufvan on vaikea päästä pois lokerosta johon on aikoinaan laitettu.
Voisi jopa sanoa että haastattelija teki kysymykset katsomatta peliä.

Kotiinpäin vetävät haastattelija myös helposti menevät jonkin asian taakse(kuten tässä Dufvan paljon puhutun puolustusvoittoisen pelityylin) kun on hävitty joukkueelle, jota pidetään kaupungissa selvästi alempiarvoisena(tarvitse kuin lukea pari sivua kärppäpalstaa).
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta Kärppäpelin haastattelusta, Dufvan on vaikea päästä pois lokerosta johon on aikoinaan laitettu.
Voisi jopa sanoa että haastattelija teki kysymykset katsomatta peliä.

Kotiinpäin vetävät haastattelija myös helposti menevät jonkin asian taakse(kuten tässä Dufvan paljon puhutun puolustusvoittoisen pelityylin) kun on hävitty joukkueelle, jota pidetään kaupungissa selvästi alempiarvoisena(tarvitse kuin lukea pari sivua kärppäpalstaa).
Dufva laittoi hyvin jauhot suuhun tuolle haastattelijalle. Sport nimenomaan voitti Kärpät hyökkäämällä, sillä kyllähän Sportilla oli paremmat paikat tuossa pelissä. Ja laadukkaampaa hyökkäyspeliä noin muutenkin. Kirsikkana sitten vielä hyvä viisikkopuolustus.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Dufva laittoi hyvin jauhot suuhun tuolle haastattelijalle. Sport nimenomaan voitti Kärpät hyökkäämällä, sillä kyllähän Sportilla oli paremmat paikat tuossa pelissä. Ja laadukkaampaa hyökkäyspeliä noin muutenkin. Kirsikkana sitten vielä hyvä viisikkopuolustus.
Näissä pressitilaisuuksissa näkee paljon ammattitaidottimia toimittajia ja tottakai pelin jälkeen vielä monet valmentajat käyvät tunteella, no tässäkin tapauksessa ikäänkuin toimittaja halusi päästä RD:n "ihon alle" tuollaisella tyhmällä jatkokysymyksellä (toivottavasti ottaa opiksi) ja Ristolta mitä mainion palautus - 10+!

Onhan näitä "läikkymisiä" presseissä valmentajilta että toimittajilta nähty vuosien aikana runsaasti ja ne ei lopu tulevaisuudessakaan!

Jos kerran haluaa kaivaa "verta nenästä", niin taitava valmentaja osaa näpäyttää ja Risto ainakin osaa.

Valmentajien pelityyleistä/kirjoista kun sanotaan on sitten träppiä tai trippiä tai truppia ym., niin se on aivan sama kunhan maaleja tehdään enemmän kuin vastustaja ja pisteet napataan....tottakai se ärsyttää vastustajaa, mutta pelin henki on tämä ja piste.
 

Hokiboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllähän Riston toiminta alkaa näyttää siltä, että sillä karkoitetaan viimeisetkin mahikset saada tänne haluvia pelaajia Sporttiin. Jos pitää paikkaansa että esim. Janne Keränen ei halunnut tehdä sopparia Riston vuoksi ja nyt Nannekin hankittiin tylsistymään Vaasan yöelämään niin kuka tänne enää haluaa, kun nuoretkaan ei tahdo saada peliaikaa. Mutta Virtanen ja Fippo, sekä Westis kyllä saavat peliaikaa vaikka kuinka reisille pelaisivat. Jos vielä verrataan Ristoa Olli Jokiseen, joka ei varmasti rahan takia valmenna Jukureita, koska varmaan on lompsa kunnossa vaan rakkaudesta lajiin ja saa nuoretkin kehittymään kauden kuluessa, ja Risto jolle korvaus menetystä vapaa-ajasta on tärkeämpää, kuin Sportin menestys, eli ei ole enää mitään annettavaa Sportille, eikä pysty kehittämään nuoria pelaajia mutta kyllä motivaation tappamaan. Esim. Haarala, Canade, Erholtz, Kuiri ja Ylitalo ja kohta varmaan Vanhatalo ja Tuomaala. Kyllä kokemustakin tarvitaan kentälle mutta tällä hetkellä ei se ainakaan ole tuloksiin johtanut vaikka usein sanotaan, että kokeneet pelimiehet syttyvät kevään peleihin mutta mitä se lämmittää, jos ei edes poffeihin päästä.
 

rauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, VPS & HIFK
Kyllähän Riston toiminta alkaa näyttää siltä, että sillä karkoitetaan viimeisetkin mahikset saada tänne haluvia pelaajia Sporttiin. Jos pitää paikkaansa että esim. Janne Keränen ei halunnut tehdä sopparia Riston vuoksi
Eiköhän Keränen saanut isomman nettotilipussin Slovakiasta Tomekin snaipperina. Noissa sarjoissa kun maksetaan monesti sama nettona käteen mitä Suomessa bruttona. RD:hän Keräsen tänne tietojen mukaan naarasi kesken kauden ja onhan ukoilla yhteistä historiaa Lukosta joten en usko tuohon.
 

Tuima

Jäsen
Eiköhän Keränen saanut isomman nettotilipussin Slovakiasta Tomekin snaipperina. Noissa sarjoissa kun maksetaan monesti sama nettona käteen mitä Suomessa bruttona. RD:hän Keräsen tänne tietojen mukaan naarasi kesken kauden ja onhan ukoilla yhteistä historiaa Lukosta joten en usko tuohon.

Kyllä, J. Keränen oli puhdas RD:n signaus ja kotiutus.

Keränen ensimmäistä kertaa ulkomaille haistelemaan tunnelmaa ja samalla varmasti käärii paremmin tuohta taskuun, kuin meidän Liigasta. Mutta laitetaan sekin Riston syyksi. Vitun Risto..
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Kyllä, J. Keränen oli puhdas RD:n signaus ja kotiutus.

Keränen ensimmäistä kertaa ulkomaille haistelemaan tunnelmaa ja samalla varmasti käärii paremmin tuohta taskuun, kuin meidän Liigasta. Mutta laitetaan sekin Riston syyksi. Vitun Risto..
Hovinen, Nikko, Canada, Viljanen. Kaikki koirankopissa. Uitun Risto.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä, J. Keränen oli puhdas RD:n signaus ja kotiutus.

Keränen ensimmäistä kertaa ulkomaille haistelemaan tunnelmaa ja samalla varmasti käärii paremmin tuohta taskuun, kuin meidän Liigasta. Mutta laitetaan sekin Riston syyksi. Vitun Risto..
Jämsä tai Dufva kertoi keväällä tai kesällä haastattelussa, että Sport olisi halunnut J. Keräselle jatkot, mutta mies itse halusi ulkomaille.
 

Hokiboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hei kaikki ! Ristosedällä on nyt tärkeää asiaa. Olen rakentamassa Riston dream teamia kaudelle 22-23. Jos olet 30 - 45 vuotias ja sopivan hidas, jotta minä vanhana miehenä pysyn teidän nuorten vauhdissa, niin olet oikea tyyppi minun Kotkateamiin ja peliaika on taattu, vaikka et olisi 10 vuoteen tehnyt maalia. Minulla on päivitetyt tiedot 1970 luvun valmennusmetodeista ja voin piirtoheittimeltä näyttää kuinka tätä hokia pelataan nykyään puolustuksen kautta. Maalinteko ei ole minulle pääasia mutta on tärkeää, että meillä kaikilla on mukavaa ja sen lupaan, etteivät peliaikaa kuolaavat nuoret kollit vie teidän pelipaikkaa, voitte varmistaa asian vaikka Monsteri Virtaselta. Vapaa-aikana voidaan mennä lennättämään minun jätte isoa Kotkaleijaa, se kuulkaa liitää hianosti.
 
Viimeksi muokattu:

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Myynnissä 2 kpl Sport osaketta, arvoltaan samaa luokkaa kuin Turkin liira.

Seuralla pitkät perinteet perseilystä ja omiin muroihin kusemisesta.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vaihto kahvipakettiin
Minä tarjoan osakkeista kahvipaketin lisäksi vip-lipun jukurit-otteluun 7.1. Business on business ja mooses on mååses. Huuto alkakoon.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Vaihto kahvipakettiin?
Se on ylihintaa, jään velkaa tuo arvo alkaa olla samaa luokkaa kuin ne 10000 Jugoslavian dinaaria jotka jäi aikoinaan lomareissulta ennen kuin maa lakkasi olemasta tais olla siihen aikaan 0,0001 markkaa
 

Golffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jokisen mukaan hyvät tulokset ovat seurausta laadukkaasta arjesta.

– Meillä on kova vaatimustaso. Voi sanoa, että suurimmissa osassa harjoituksistamme on kovempi kamppailuvaade kuin yhdessäkään liigapelissämme. Olen todella ylpeä pelaajista, että kaikki on oikeilla syillä täällä. Kaikki haluavat kehittyä. Asenne on kohdallaan. Kukaan ei hae oikotietä onneen, Jokinen sanoi Yle Puheen jääkiekkokierroksella ja jatkoi vielä kehujaan.

– Seurajohdolle pitää antaa kiitosta, että he ovat tehneet hankintoja. Olemme treenanneet pari päivää täydellä kuudella ketjulla. On sisäistä kilpailua. Se vie eteenpäin.

Arjen LAATU Mikkelissä kovalla tasolla?
 

Tuima

Jäsen
Jokisen mukaan hyvät tulokset ovat seurausta laadukkaasta arjesta.

– Meillä on kova vaatimustaso. Voi sanoa, että suurimmissa osassa harjoituksistamme on kovempi kamppailuvaade kuin yhdessäkään liigapelissämme. Olen todella ylpeä pelaajista, että kaikki on oikeilla syillä täällä. Kaikki haluavat kehittyä. Asenne on kohdallaan. Kukaan ei hae oikotietä onneen, Jokinen sanoi Yle Puheen jääkiekkokierroksella ja jatkoi vielä kehujaan.

– Seurajohdolle pitää antaa kiitosta, että he ovat tehneet hankintoja. Olemme treenanneet pari päivää täydellä kuudella ketjulla. On sisäistä kilpailua. Se vie eteenpäin.

Arjen LAATU Mikkelissä kovalla tasolla?

Onko keltainen paita jo tilauksessa?

OJ Fan Club Vaasa olis kova juttu! *hymiö*
 
Suosikkijoukkue
Entisen pääkaupunkiseudun oma joukkue
Hei kaikki ! Ristosedällä on nyt tärkeää asiaa. Olen rakentamassa Riston dream teamia kaudelle 22-23. Jos olet 30 - 45 vuotias ja sopivan hidas, jotta minä vanhana miehenä pysyn teidän nuorten vauhdissa, niin olet oikea tyyppi minun Kotkateamiin ja peliaika on taattu, vaikka et olisi 10 vuoteen tehnyt maalia. Minulla on päivitetyt tiedot 1970 luvun valmennusmetodeista ja voin piirtoheittimeltä näyttää kuinka tätä hokia pelataan nykyään puolustuksen kautta. Maalinteko ei ole minulle pääasia mutta on tärkeää, että meillä kaikilla on mukavaa ja sen lupaan, etteivät peliaikaa kuolaavat nuoret kollit vie teidän pelipaikkaa, voitte varmistaa asian vaikka Monsteri Virtaselta. Vapaa-aikana voidaan mennä lennättämään minun jätte isoa Kotkaleijaa, se kuulkaa liitää hianosti.
Hei pojat ja tytöt herätkää nyt hetken! Mietitkää! Voihan Joukkueen pelaamista vastaan olla sanomista. Mutta jos tällaiset tulee vastaan.
Ollaan muka paras supporteriyleisö maassa.. Niin joo..
kuunnellaanko meitä liikaa. Ristoa juhlittiin kovin syksyllä kun voittokulku oli meneillään. Samoin muut valmentajat. Silloin kun jatkoja kuulustettiin moni oli samaa mieltä
Teette tietyistä pelaajista Juudaksen, kasvattaako tämä joko teidän tai pelaajan egoa?
 

Jörö82

Jäsen
Ei tietenkään ole yksittäisen pelaajan, tai hänen ominaisuuksiensa (hitaus, ikä, koko ym.) vika, mikäli homma kusee, vaan sen tahon, joka laittaa kyseisen pelaajan paikkaan, johon hän ei enää kuulu. Kuten aikaisemmin on tainnut tulla todetuksi, niin valmentajan kyvyt punnitaan silloin, kun on ongelmia ja vaikeaa; ja nyt on todella vaikeaa. Silloin kun homma toimii, niin hymyilyttää ja kaikki tanssivat aallon harjalla, selkään taputtelijoita riittää ja homma toimii; näin se homma menee. Kuitenkin tosiasia on, että vaikeat hetket ovat osa tätä leikkiä ja se miten ne käsitellään ja käännetään voitoiksi, erottavat jyvät akanoista. Kivi ja Pikkarainen näyttäisivät ainakin toistaiseksi onnistuneen siinä. Valitettavasti en usko, että Risto kykenee samaan. Sekä Ässillä, että Hpk:lla rosteri on ikäjakaumaltaan erilainen kuin Sportilla. Niissä on sopiva sekoitus nuoruutta ja kokemusta, jota on helpompi ruokkia välillä vittuillen ja riehumalla (turha uskotella, etteikö Pikkarainen ja Kivikin olisi vittumaisia riehujia tarpeen vaatiessa) ja välillä taas positiivisuuden kautta innostaen ja sitä kautta puhaltaen happea liekkeihin. Sportin ongelma on se, että joukkue on vanha, kokenut ja tällä hetkellä väsynyt. Riston ongelmanratkaisukeinot ovat tunnetusti täysin olemattomat; postiivisuutta on vaikea löytää äijän olemuksesta. Ei vanhaa konkaria innosteta vittuilulla, uhkailulla ja pelottelulla, eikä Riston ylimielinen ja itseriittoinen asenne varmasti innosta ketään suorittamaan yhtään paremmin. Vaatimustasosta ja sen nostosta puhutaan kauniisti, mutta kyllähän se koskee samalla tavalla myös toimistoa ja valmennusta. Ei duunarikaan paranna kuin hetkellisesti työtahtiaan, mikäli pomo uhkailee, huutaa, nälvii, nöyryyttää ja vittuilee korvanjuuressa. Voisi olla Ristolle kehittävä kokemus tulla fanien (edelleen Suomen parhaat) luokse kertomaan, mikä mättää ja ottamaan vastaan rehellistä palautetta silmästä silmään. Luulen vain, että ei pojalla riitä kantti siihen ja käy kuten Puolassa kävi (ts. Risto luikki karkuun); toisaalta sekään ei olisi huono vaihtoehto Sportin kannalta. Ehkä ensi vuonna homma näyttää erilaiselta......
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös