RIP-ketju

  • 2 909 186
  • 11 700

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
RIP Dusty Hill
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos musiikista Dusty.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Iso hatunnosto Dusty Hill! Hienoa, että äijät oikeasti vetävät loppuun asti, rokkarin asenteella. Tämän bändin kokoonpanoa ei korvata - ne tekevät loppuun asti mutta entä nyt...
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Rauhaisaa lepoa ja kiitos elämäntyöstäsi Joseph Michael eli Dusty. Hiljaiseksi menin, kun uutisen luin eikä tästä mitään aavistusta ollut kellään, vähiten varmaan yhtyeellä itsellään.

Nopeasti korjasi yläkerta meritoituneen rytmiorkesterin tahdittajan ja tästä tulee mieleen toisen bluespohjaisen ikonin Johnny Winterin lähtö tuon ilmaisiin eli lähtö oli tulevan kesken kiertueen. Mutta todellinen bluesveteraani lähtee näin, kuten myös Lemmy eli päätyyn asti ollaan elinkautiskiertueella ja sitten vain kaikki loppuu. Täysin ainutlaatuista projektia koko rockin kaanonissa Hill oli yhdessä Beardin ja Gibbonsin kanssa luomassa eli yli 50 vuotta trio tamppasi yhteen jonkinlaisen neljännen Topin eli tuottaja Bill Hamin kanssa ilman ainoatakaan miehistönvaihdosta.

ZZ Top loi myös sillä tapaan erikoisen uran eli bluesbändi vaihtoi 80-luvulla menestyksekkäästi rumpukoneisiin ja syntikkaan ja palasi tuon jälkeen takaisin juurilleen enemmän ja vähemmän laadukkailla tuotoksillaan. Yhtä kaikki, Hillin vokalisoinnista pidin aina niissä biiseissä, joihin osallistui laulun osalta ja olihan mies lavalla vankka ilmestys kuin Juti Tapparan takalinjoilla 90-luvulla, kun leveässä haara-asennossa basso sai kyytiä ja partajouhet stetsonin alla vain tuntuivat tekevän laulusoundista entistä mausteisemman kaikessa eleettömyydessään.

Musiikki puhui puolestaan. Kiitos, että olen saanut nauttia tästä levyn kautta ja livenä.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onnekseen ei ehtinyt nähdä Timo Koivusalon tulevaa Pelle Hermanni -tuotosta.

Joo, oli huono...
Itselläni on toive tuohon tulevaan leffaan, että se sisältäisi kohtauksen, jossa Pelle Hermanni kohtaisi Pekko Aikamiespojan. Siinä olisi todellista kultturellista yhteentörmäystä luvassa. Pekon sanoin: Tjaah!

Mutta mielenkiintoinen on tuo tarina Pelle Hermannin synnystä. Rohkeaa innovointia saada kotimainen hahmo vastapainoksi DDR-nukkumatille ja Lasse Pöysti välillisesti äänen, eläytymisen ja villapaidan muodossa mukana prosessissa. Pasanen kuoli suhteellisen nuorena, joten hänen pysyessä hengissä, olisi Hermannin tarina voinut jatkua vielä kauan. Varmasti kiinteä osa - 70 ja - 80-luvuilla syntyneiden lapsuutta, joten Ojaselle iso kiitos tästä sukupolvikokemuksen luomisesta.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Alegna Osorio Mayari:
KUUBALAINEN 19-vuotias moukarinheittolupaus Alegna Osorio Mayari kuoli harjoituksissa sattuneen turman seurauksena, kertoo Kuuban hallinnon urheiluyksikkö Inder Twitterissä.

The Guardianin mukaan Osorion päähän osui moukari huhtikuussa. Hän kamppaili elämästään kuukausia, mutta hävisi taistelun lopulta heinäkuussa.

Surullinen tapaus niin monella tavalla. Levätköön rauhassa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
RIP.

Rekan keulaan ilmeisesti, olikohan tahallinen. Onko uran jälkeen ollut lätkähommissa mukana vai onkohan päihteet vieneet?

Jotain rajaa tähän hommaan. Pientä kunnioitusta juuri kuollutta kohtaan. Eräs Iivuli syyllistyi aikanaan vastaavaan ja siitä ei hyvä heilunut.

Rauhaisat levot Saariselle.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Sinne meni iso pala suomalaista rock-historiaa. Sundqvistin näin kerran livenä ja hyvä meno oli silloin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinne meni iso pala suomalaista rock-historiaa.

Kyllä. Sundqvist oli todella iso tekijä monen legendaarisen suomalaisen rock-yhtyeen taustalla. Toki hänellä oli myös oma uransa muusikkona, ja esimerkiksi Alwari Tuohitorvi oli 1970-luvulla todella iso tekijä Suomen rock-kentällä. Parhaiten Sundqvist toki muistetaan tuosta tuottajan ja äänittäjän roolistaan.

R.I.P.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mika Sundqvist oli merkittävä hahmo etenkin Manse-rockin taustahahmona. Mieleen on jäänyt eräskin haastattelu, jossa mies kertoi Popedan Kersantti Karoliinan tekstin synnystä. Sehän on juuri Sundqvistin käsialaa. Costellolla oli sävellys valmiina ja Pate tarjosi alkuun riimiä "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa". Siihen Mika sitten kehitteli tarinan tästä naiskapiaisesta. Samassa haastiksessa oli paljon muitakin mielenkiintoisia tarinoita yhteistyöstä Popedan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Mika Sundqvist oli merkittävä hahmo etenkin Manse-rockin taustahahmona. Mieleen on jäänyt eräskin haastattelu, jossa mies kertoi Popedan Kersantti Karoliinan tekstin synnystä. Sehän on juuri Sundqvistin käsialaa. Costellolla oli sävellys valmiina ja Pate tarjosi alkuun riimiä "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa". Siihen Mika sitten kehitteli tarinan tästä naiskapiaisesta. Samassa haastiksessa oli paljon muitakin mielenkiintoisia tarinoita yhteistyöstä Popedan kanssa.

Itse muistelen kuulleeni tuosta sen version, jossa Pate oli sanonut että olisi kiva joskus laulaa muutakin kuin pelkkää "on mulla buutsit ja mä soitan kitaraa". Ja siitä Sundqvist olisi sitten kirjoittanut biisin.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mika Sundqvist oli merkittävä hahmo etenkin Manse-rockin taustahahmona. Mieleen on jäänyt eräskin haastattelu, jossa mies kertoi Popedan Kersantti Karoliinan tekstin synnystä. Sehän on juuri Sundqvistin käsialaa. Costellolla oli sävellys valmiina ja Pate tarjosi alkuun riimiä "On mulla bootsit ja mä soitan kitaraa". Siihen Mika sitten kehitteli tarinan tästä naiskapiaisesta. Samassa haastiksessa oli paljon muitakin mielenkiintoisia tarinoita yhteistyöstä Popedan kanssa.

Ja Sundqvist on myös parissa Popedan kappaleessa soittajana, ainakin "Kuulat sekaisin" ja sellainen pikku hitti kuin "Kuuma kesä". Aliarvostettujen tekijöiden joukkoon Sundqvist ehkä jää, mutta tuskin itse musiikkipiireissä. Arvostus on varmasti iso. Niinkuin pitääkin, sanoisi Mertaranta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tokiossa syntyneen Aarre Karénin elämänliekki sammuu samana(?) päivänä kuin samassa kaupungissa pidettyjen kesäkisojen olympiatuli.

Muistin hänet vanhemmaksi, mutta oli alle 90-vuotias.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mika Sundqvist ei ollut pelkkä taustavaikuttaja, sillä vaimoni isosiskoilla oli Sundqvistin Suosikin juliste seinällä sängyn vieressä. Olen nähnyt kuvan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aarre oli todellinen ääniroolien legenda ja oli vielä vanhoilla päivillään hyvä Salkkareissa.

Jälleen yksi Turhapuro-leffojen vakiokasvo on menehtynyt, onneksi Loiri yhä jaksaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös