RIP-ketju

  • 2 908 986
  • 11 700

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Viimeksi muokattu:

Pekkis

Jäsen
Minulle tulee Aapo Vilhusesta aina mieleen TV-sarja ”Hamsterit”.
Minulle tulee Vilhusesta ihan välittömästi mieleen "urts, urts". Jos en nyt ihan väärin muista, niin Vilhusen esittämä Mikko Juusteen sai elokuvassa "Metsästys Joulun alla" kuulla juuri taksikuskiltaan tätä hokemaa?
Elokuvassa kaksi vaimoistaan eronnutta ystävystä tapaavat vuosien jälkeen. Martti Tshokkisen kotona maalla sitten juodaan kallista konjakkia, ja itketään. Jänismetsälläkin käydään, mutta eihän kumpikaan raaski pupua hengiltä ottaa. Ja taas itketään.
Äkkiseltään saattaisi kuulostaa väsyneeltä elokuvalta, mutta loistavat näyttelijäsuoritukset, ja hyvä käsikirjoitus kantavat erittäin hyvin. Katsoisin kyllä uudestaan, jos toosasta joskus vielä tulisi. Nythän sieltä ei juuri muuta tule kuin pelkkää paskaa.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Legendaarinen kantrilaulaja Jimmy Buffett on kuollut 76-vuotiaana.

Ihosyöpään meni, toisaalta ei ihme, julkisuuteen annettu kuva oli mereen liittyvää, purjeveneet jne. Bissnekset teki miehestä miljardöörin, ilkeä huhu tiesi kertoa että alkurahoitus tuli marihuanan salakuljetuksesta.
Hän itse kutsui musiikkiaan termillä "Gulf & Western", itseltä löytyy tupla cd "Live at Fenway Park", yhden kappaleen aloituksena oli Boston Red Sox:n "Curse of Bambino" ja sen karkoitus.

JOL

 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Majoneesi kuolee Tilastokeskuksen mukaan 35 vuoden päästä. Laskennallisesti eliniästä käytetty noin 57 %. Spämmätään siis hyvillä mielin vuoteen 2058 saakka. RIP Majoneesi sitten aikanaan.

On muuten mielenkiintoinen havainto, että laskennallinen maaliviiva on jo selkeästi starttia lähempänä. Hurraa!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Lepää rauhassa, Timppa. Kiitos kaikesta mitä silloin Rahtikadun studiolla opetit meille nuorille märkäkorville. Suuri humanisti ja yksi upeimmista ihmisistä, mihin minulla oli koulun myötä kunnia tutustua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lepää rauhassa Brendan Croker.
...
Oho... olipa ikävä yllätys nähdä moinen uutinen.
Minun muistoissani Brendan Croker liittyy vahvasti juurikin tuohon yo. kappaleeseen, Feel Like Going Home, jonka olen ensimmäisen kerran nähnyt/kuullut televisiosta jo 90-luvun alkupuolella. Kappale jäi jo silloin mieleeni soimaan niin, että tuli hankittua tuo The Notting Hillbillies'in ainoaksi jäänyt studiolevy Missing...Presumed Having a Good Time.
RIP Brendan!
 
Oho... olipa ikävä yllätys nähdä moinen uutinen.
Minun muistoissani Brendan Croker liittyy vahvasti juurikin tuohon yo. kappaleeseen, Feel Like Going Home, jonka olen ensimmäisen kerran nähnyt/kuullut televisiosta jo 90-luvun alkupuolella. Kappale jäi jo silloin mieleeni soimaan niin, että tuli hankittua tuo The Notting Hillbillies'in ainoaksi jäänyt studiolevy Missing...Presumed Having a Good Time.
RIP Brendan!
Ostin levyn heti, kun se tuli kauppoihin. Tykkäsin levystä ja seuraavaksi piti hankkia Brendanin soolo The Great Indoors. Lisäksi Joskus hyllyyni eksyi Hillbilliesin live-levy Swan Hunter. Heräteostoksia... ja nyt taas viimepäivinä tullut kuunneltua.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Roger Whittaker on kuollut 87-vuotiaana. Tämä kappale herättää aina nostalgisia lapsuusmuistoja.







Nuorempana luulin pitkään, että tuo vihellys olisi soitettu jollain pillillä tai huilulla.



 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Roger Whittaker on kuollut 87-vuotiaana. Tämä kappale herättää aina nostalgisia lapsuusmuistoja.






Ihme viheltäjä, Suomen rakastaja ja tämän ikonisen tunnarin tehnyt. Missä ovat hyvät ruokaohjelmat nyt?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
RIP äitini eno, jääkäri Helenius, joka kaatui Kannaksella Kuuterselässä 15.6. 1944, mutta pääsi kotiin vasta nyt.

Alkuun suomalais-venäläinen ja koronan tullen venäläinen Karjalan valli -etsintäryhmä löysi 5.12. 2020 Kuuterselässä Jääkäriprikaatin vastaiskun maastossa sammalen alta ensin patruunoita, sitten jäänteet, suomalaisia sinkkinappeja ja lopulta puolikkaan tuntolevyn. Tuolloin vuonna 2020 ryhmä oli löytänyt 10 suomalaista ja 41 venäläistä kaatunutta. Sotavainajien muiston vaalimisyhdistys toi isoenoni lisäksi 3 muuta sankarivainajaa kotiin Mietoisiin, Loimaalle ja Teuvalle.

Edit. Linkkasin ryhmän koska tekevät kyllä arvokasta työtä. Liikutuin.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yksi hienoimmista musiikkikriitikoista, Soundista parhaiten tunnettu Jussi Niemi on kuollut.
Oli erityisesti bluesista ja rockista kirjoittaessaan loistava.

Hänellä oli ainakin oma, ehdottomasti tunnistettava tyylinsä, joka saattoi jakaa mielipiteitä. Aika usein kertoi esimerkiksi haastatteluissa missä oli poltellut mitäkin ja kenen kanssa, toisaalta siinä tuli kyllä sitten kerrattua ehkä vahingossa samalla muutakin kuin toimittajan omaa historiaa. Mutta taisi olla vielä tällä viikolla ilmestyneessä Soundissakin Jussin juttuja, eli lähti cowboybuutsit jalassaan.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Muun muassa Along Comes Mary-hitistä tunnetun The Associationin toinen perustajajäsen Terry Kirkman on kuollut 83-vuotiaana. The Association oli myös vuoden 1967 Montereyn rock-festivaalin ensimmäinen esiintyjä. Bloodhound Gang teki 20 vuotta sitten cover-version Along Comes Marysta, josta tuli iso hitti,

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös