RIP-ketju

  • 2 907 750
  • 11 698
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Levot Tina Turnerille. Mainio ja karismaattinen esiintyjä, joka onnistui puhuttelemaan monia heitäkin, joille Turnerin edustama musiikkigenre ei laajemmin uponnut. Tina jäi kenelle hyvänsä kerrasta mieleen.

Suomenkielisessä Aku Ankassa esiintyi muinoin laulajatähtönen nimeltä Tiina Turnyyri. Saavutus tämäkin, ei Akkarin sivuille ole ihan joka artistilla asiaa. Muistelen, että mainittu Turnyyri oli jopa vielä reaalimaailman esikuvansa oloinen hahmo, vaikka taisi vilahtaa vain yhdessä ruudussa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuoli rauhallisesti pitkän sairauden jälkeen kotonaan Küsnachtissa Zürichin lähellä Sveitsissä.

Eli tuon ja HS:n siteeraamani artikkelin perusteella sairasti ainakin puolitoista vuotta.

Suomenkielisessä Aku Ankassa esiintyi muinoin laulajatähtönen nimeltä Tiina Turnyyri. Saavutus tämäkin, ei Akkarin sivuille ole ihan joka artistilla asiaa.

Minulla on sellainen mielikuva, että joskus Aku Ankassa olisi vilahtanut myös laulaja nimeltään Tiina Turneri.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Minulla on sellainen mielikuva, että joskus Aku Ankassa olisi vilahtanut myös laulaja nimeltään Tiina Turneri.
Tämän muistan minäkin. Se toinen ulkomainen artisti, joka tulee vastaavasta yhteydestä mieleen, on Lusitaano Papiljotti. Kaikkien aikojen paras hänkin, ja taivaallisilla laivoilla jo 15 vuotta. Ehkä voivat nyt heittää kuolemattomien dueton Tiina Turnerin kanssa, sopisi jotenkin kummankin habitukseen.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Oli kyllä siinä mielessä itselleni hämmentävä uutinen, että muistin Tina Turnerin kuolleen jo muutama vuosi sitten. Tiedä sitten miksi näin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Megatähti jos kuka.
"I'm the gypsy, the acid queen
Pay me before I start
I'm the gypsy, I'm guaranteed
To tear your soul apart"
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Tina Turner on ollut aina, jo paljon ennen minun musiikillista heräämistäni ja saavutti tietoisuuteni viimeistään huikealla versiollaan CCR:n Proud Mary:sta. Sittemmin on ihmetyksen sekaisella ihailulla tullut seurattua tämän rautaisen Ladyn edesottamuksia lavalla, jonne hän on jaksanut kiivetä innolla vielä mummu-iässäkin.

Lepää rauhassa, Tina, ikimuistoinen, yksi suurimmista...
 

Buster

Jäsen
Tämä on taas tätä sarjaa, että missä olit kun... Iästä huolimatta puun takaa. Veljet aikanaan kehuivat meitin ollessa vielä lapsi, että tänään tulee kova konsertti televisiosta. Se oli muistaakseni Tina Turnerin joku konsertti Euroopasta kenties ja oli jo tieto, että eläköityy kiertueen jälkeen. Ihmettelin sen aikaa kun jaksoin lapsen keskittymiskyvyllä sitä katsoa, että miksi noin energisen näköinen nuorehko nainen jää eläkkeelle. Etenkin kun vetää vielä stadionin täyteen. En käsittänyt ollenkaan.

Ainakin minulle teki ikonisen roolin Mad Max 3: Thunderdomessa, elokuvassa joka oli iso osa lapsuutta. Tinan piti kuulemma ajella pää kaljuksi, että hänen roolihahmonsa peruukki sopi hänen päähänsä. Ei kuulemma tuottanut ongelmia. Siihen päälle pienehkö rooli pormestarina Last Action Herossa. Musiikkiurasta ei viitsi edes aloittaa. Tyytyä vain mainitsemaan, että kaikkien aikojen live-esiintyjiä - ihan siellä timanttisimmalla huipulla.

Eiköhän nyt tule taas televisiosta tuo Tina-dokumentti, joka kannattaa katsastaa. On hyvä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Samaa mieltä kuin monet kirjoittajat yllä.

RIP Tina Turner
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
RIP Tina.

Mullekin We don´t need another hero on SE biisi. Löytyy myös vinyylisinkkuna hyllystä. Paljonhan hänellä on toki muitakin hienoja kappaleita.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tina oli kyllä rokkari vailla vertaansa, yksi suurista. Hänestä uhosi lavalla loputon, räävittömän naisellinen karisma ja energia ja hänen lauluäänensä ja sydänjuurista tulleet tulkintansa olivat vailla vertaa. Kukaan, joka on nähnyt Tinan livenä ei voi unohtaa hänen legendaarista ankkakävelyään lavalla ja muutakaan lavapreesensiä. Huh!

Mulle Tinan biiseistä tulevat ensimmäisenä mieleen mahtavasti rullaavat Proud Mary ja River Deep Mountain High sekä upea tulkinta Tony Joe Whiten bluesbiisistä Undercover Agent for the Blues. Toivoin aina, että Tina tekisi täysverisen blues -levyn, mutta sitä ei koskaan tullut.





Säteile ikuista valoa Tina!
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tämä poismeno kosketti sieluani. Suosittelen kaikille katsottavaksi Tina Turnerista tehdyn elokuvan. Ike jätti Tinaan elinikäiset arvet, jopa avohaavat, jotka eivät koskaan parantuneet.
Kun hän pääsi irti siitä siasta, loppu on historiaa. Mahtava ääni, johon yltää oikeastaan vain Aretha Franklin, toki nämä ovat makuasioita. Soittolistallani on ollut aina Tinaa, ja otan tänään keskellä viikkoa moukun konjakkia Tinan kunniaksi ja kuuntelen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Harvoin voi postuumisti sanoa, että nomen est omen.

Vielä vaarallisemmin samaan kategoriaan osuu Elin-etunimi. Viimeisissä sanoissaan voivat mukailla Aleksis Kiven väitettyä viimeistä lausahdusta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Entinen kansanedustaja Kalevi Olin on kuollut.

Harvoin voi postuumisti sanoa, että nomen est omen.

Nimensä poiki toki jo elinaikanaan kaikenlaisia hassutteluja, joista tämä yksi on jäänyt mieleen;


Itselleni jäi Olinista se käsitys, että hän olisi ollut huumorimiehiä, ja tietyllä tavalla hyväksynyt tuollaisen melko lapsellisen vitsailun. Toisaalta ihan eturivin poliitikko hän ei sinä aikana ole ollut, kun itse olen seurannut politiikkaa, joten käsitykseni voi olla vääräkin. Joka tapauksessa miehellä oli pitkä poliittinen ura monessa merkittävässä tehtävässä. R.I.P.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Vielä vaarallisemmin samaan kategoriaan osuu Elin-etunimi. Viimeisissä sanoissaan voivat mukailla Aleksis Kiven väitettyä viimeistä lausahdusta.

Keravalla kuulemma asuu perhe, jonka sisarukset ovat Elin ja Jorma. Looginen pari sinänsä, vanhemmille pisteet.

Ja samansukuista tautologiaa on ruotsalaisella friidulla Elin Olin.

Tuli vielä mieleen Kalevin serkkupoika, yhdysvaltalainen näyttelijä Ken Olin, joka eli elämänsä identiteettikriisin kroonisessa ikeessä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaija Saariaho:


Suurelle yleisölle Saariaho oli tuttu todennäköisesti lähinnä nimeltä. Mutta säveltäjänä hän oli todella merkittävä ja kansainvälisesti erittäin arvostettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös