RIP-ketju

  • 2 906 754
  • 11 694

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Samat toivottelut täältäkin. Oma isoäitini nukkui pois tosin jo 2005, kunnioitettavasti yhdeksänkymppisenä. Oli rakastettu ja pidetty loppuun asti, ja onneksi myös tiesi sen. Mitään ei jäänyt sanomatta. Siitä olen onnellinen.

Tuntuu siltä, että monilla on mummoista vain hyviä kokemuksia. Mummo on se hyvä hahmo kaikkien elämässä. Vaikka muut olisivat mitä, niin mummo on kiva. Jopa sellainen turvasatama joillekin.

Siksi arvostan mummoja. Mummot kunniaan!
Kyllä. Mummot on tukipilareita. Heitä, jotka pitävät perheen kasassa. Heitä, joiden vuoksi riidat laitetaan edes sukujuhlien ajaksi syrjään. Heitä, jotka pitävät sen suvun mustan lampaan puolia. Mummot <3
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Minun ja monen muun mummot elivät toisen maailmansodan vuodet. Eivät koskaan juuri mitään siitä puhuneet, vaikka olisi varmaan ollut jotain sanottavaa. Ei pidä unohtaa, että myös kotona on saattanut olla hankalaa aikaa (kaikki pulavuodet). Ehkä liikaa tuijotetaan miesten edesottamuksia, vaikka naiset olivat hommissa yhtälailla mukana.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minun ja monen muun mummot elivät toisen maailmansodan vuodet. Eivät koskaan juuri mitään siitä puhuneet, vaikka olisi varmaan ollut jotain sanottavaa. Ei pidä unohtaa, että myös kotona on saattanut olla hankalaa aikaa (kaikki pulavuodet). Ehkä liikaa tuijotetaan miesten edesottamuksia, vaikka naiset olivat hommissa yhtälailla mukana.
Kyllä, naiset olivat niitä kotirintaman sankarittaria, ja meille nyt eläville he ovat olleet noita mummoja, isoäitejä jne. En tiedä, ovatko he saaneet tarpeeksi tunnustusta, mutta ainakin itse olen aina heitä arvostanut.

Feministit ottavat tässä varmaan esille patriarkaalisen yhteiskuntajärjestyksen, jossa naisilla on tietty asema. Heidän mielestään olisi ollut hienompaa, jos naiset olisivat olleet rintamalla ammuttavina. Itse silti ihailen takavuosikymmenien naisia, jotka hoitivat sen oman asemansa upeasti. Heillä oli todella tärkeä rooli yhteiskunnan ylläpitämisessä. Minusta nämä ovat naisten suurimpia saavutuksia ainakin suomalaisessa yhteiskunnassa. He pitivät sitä pystyssä sotavuosina.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Frank Zappan kokoonpanoissa 1970-luvulla vähän aikaa soittanut rumpali Ralph Humphrey kuoli eilen. Levot Ralphille.

Humphreyn soittoon Zappa-muusikoiden kanssa voi tutustua levyillä Over-Nite Sensation, Apostrophe (´) ja Roxy & Elsewhere. Over-Nitea on nyt on pidetty sellaisena Frankin kullivitsilevynä, mutta on siellä oikeasti muusikoille todella haastavaa kamaa, kuten Zomby Woof ja Montana. Roxysta puhumattakaan. Roxyn aikaisessa Mothers-livekokoonpanossa soitti kaksikin rumpalia yhtä aikaa, Humphreyn lisäksi Chester Thompson.

Aika tekee tehtävänsä. Melkoisen moni Zappan alkuaikojen Mothers of Inventionin jäsen on jo vaihtanut hiippakuntaa sen jälkeen, kun mestari itse lähti, vaimovainaansa sanoin, ”viimeiselle kiertueelleen” vuonna 1993. Pikaisesti tsekattuna elossa taitavat olla suunnilleen enää Don Preston (synt. 1932), Bunk Gardner (1933) ja Roy Estrada (1943). Estrada teki myöhemmällä iällä seksuaalirötöksiä, ja äijä istuu kiven sisässä vähintään 90-vuotiaaksi. Näiden vanhojen MoI-muusikoiden plus edesmenneen Jimmy Carl Blackin perustama The Grandmothers oli ihan ok kuriositeetti, toki ratsasti Zappan nimellä ja musiikilla, eikä FZ itse noteerannut kovin korkealle noita touhuja. Legendaarisia hahmoja toki hekin, ja kelpo muusikoita, kun kävin vilkaisemassa isoäitimeininkiä Helsingin Tavastialla joskus 90-luvun puolivälissä.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Uffesta on semmoinen totena kerrottu juttu, kun hän toimi STS-pankin pääjohtajana. Joka aamu työhuoneeseensa tultuaan hän aukaisi työpöytänsä vasemman ylälaatikon ja vilkaisi sinne, sitten vasta oli muiden varsinaisten asioiden vuoro.
Hänen sihteerinsä pisti asian merkille ja kun tämä toistui joka työpäivä vuodesta toiseen, uteliaisuus voitti ja kerran ennen Uffen tuloa sihteeri vilkaisi, mitä siellä laatikossa oli. Siellä oli lappu jossa luki:
Debet on ikkunan ja Credit oven puolella.

Rauhaisat levot vaan Uffelle.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Just vaimon kanssa viime viikolla keskusteltiin Belafontesta, Venezuela biisistä, ja siitä, että maestro oli vielä (silloin) elossa.

RIP Harry Belafonte



 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Se yksi ja ainoa Jerry Springer menehtyi 79-vuotiaana. Mielenkiintoinen urakehitys Cincinnatin pormestarin virasta The Jerry Springer Showhun.
Fiksu mies, sillä hän onnistui tahkoamaan aika messevän omaisuuden ohjelmalla, jota kukaan ei kuulemma halunnut katsoa, mutta jota kuitenkin useimmat katsoivat ohjelman kultakaudella. Kepeitä multia.
 

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Vai että Jerrykin kupsahti, rest easy vaan. Yksi mun vanha kaveri oli "tähtenä" Jerry Springerin jaksossa 90-luvun alkupuolella nuorena ja hölmönä, nyt ovat molemmat Jerry sekä frendi menneet.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös