RIP-ketju

  • 2 909 462
  • 11 700

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ajatelkaa, että yksi ja sama kaveri on kirjoittanut sellaiset kappaleet kuin "Joutsenlaulu" ja "Rakkaus on lumivalkoinen". Vaikka Hakulinen ei olisi yhtä ainutta biisiä noiden lisäksi rustannut, olisi jo pelkästään noilla biiseillä noussut legendojen joukkoon. Upea lauluntekijä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kylläpä tuli puskista, en itse muista nähneeni ainakaan mediassa juttuja Hakulisen minkäänlaisista terveysongelmista.

Eturauhassyöpä hänellä oli mutta se piti olla voitettu jo muutama vuosi sitten. Tiedä sitten uusiutuiko tai ilmeni muualla. Aika nuorena lähti, kuten Olli, tämäkin herrasmies.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainutlaatuinen oli Jussi Hakulinen. Surettaaa kovasti. Minä ja äitini tykättiin kovasti Yön ensimmäisistä levyistä, Levyraati ja Hittimittari olivat talven iloja silloin joista sai kuulla rockia.
Osanotot Jussin tunteville ystäville palstaveljille erityisesti Porin suuntaan. Itse en tuntenut häntä henkilökohtaisesti.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Juuri eilen postiluukusta kolahti Varietee vinyylinä. Täytyykin laittaa se kuunteluun Jussin muistolle.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Aika paljon on sanottu ja mitäpä siihen enään lisäämään.
Kyllä kai se on joutsenlaulu kuunneltava illan pimetessä ja otettava lasillinen.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
12.11.2022 olisi ollut suunnitelmien mukaan Tampereella Jussi Hakulisen Yön viimeinen varietee konsertti.

Yön tuotannon lisäksi myös Hakulisen sooloura ja Kinskyn aikakin sisältävät paljon loistavia teoksia. Ja mielenkiintoiset olivat käänteet musiikkiuralla. Toivottavasti löytavät Ollin kanssa yhteisen sävelen myös siellä jossain.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Varietee soimaan. Kolahti -83 ja yhä kovin debyyttilevy koskaan suomessa.
Kyllä, on mielettömän upea levy. Vaikka aloinkin jo tuossa kohtaa olemaan raskaan metallin pauloissa, niin Varietee upposi todella kovaa. Hienoja biisejä kautta linjan. Kova jäbä lähti nyt, respect.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
"Niin loppui se kaunis varietee, jota ei kai enää esitetä koskaan uudelleen".

Kirjoitin tämän Lindholmin kuoleman yhteydessä, mutta viittasin sillä Yö-yhtyeeseen (joka ehti olla parikymmentä vuotta jopa vastenmielinen bändi).

Hakulista parhaiten kuvaa Varietee-levyn Vain varjot häntä seuraa. En ihmettelisi vaikka Hakulinen olisi kirjoittanut kappaleen itsestään.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Suomalainen musiikkimaailma menetti Hakulisen poismenon myötä taas yhden kirkkaimmista jalokivistään. Muusikkona ja sanoittajana Hakulista voisi pitää oman sukupolvensa parhaimpiin kuuluvana ja vaikka minun täytyy tunnustaa, että tunnen aika harvoja hänen kynästään lähteneitä biisejä, on hänen perintönsä todella mittava. Surullinen päivä, todellakin.

Lepää rauhassa, Jussi.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varietee soimaan. Kolahti -83 ja yhä kovin debyyttilevy koskaan suomessa.
Tästä on helppo olla samaa mieltä. Varietee on ensimmäinen omistamani vinyylilevy ja se on mulla ollut joka kesä kuuntelussa ihan tuolta 1984 vuodesta asti. Sittemmin on tullut hankittua kaikki mahdollinen Hakulisen aikainen Yö-materiaali vinyyleinä ja myös Kinskyltä löytyy jotain, vaikkei sarja siltä osin olekaan täydellinen ja itse asiassa noista Yö-sinkuistakin puuttuu joistain kuvakannellinen versio.

Pakkohan se nyt on kaivaa tuolta hyllystä jotain soimaan. Ensimmäinen keikka -levy voisi olla paikallaan siinä missä Joutsenlaulukin originaalilta sinkulta soitettuna tietenkin. Tuon lätyn B-puolelta löytyy vielä sellaiset herkut kuin Skitsofreenikon päiväkirja ja Painajaisten jälkeen.

Ikävä uutinen ja niin puskista tuli.

R.I.P. Jussi
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Joo ei jää kukaan muukaan kun kaikki Hakulisen julkaistu musiikki on edelleen saatavilla.

Tosin ei suoratoistopalveluissa. Mikä kuvaa sitä toista puolta. Laadukas biisintekijä silti, levätköön rauhassa. Minua tämä uutinen ei kyllä jotenkin yllättänyt, Hakulinen on näyttänyt niin hauraalta haastatteluissa helposti viimeiset kymmenen vuotta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kevyet mullat Jussi Hakuliselle. Kyllähän joku Joutsenlaulu on suomalaisessa musiikissa niin klassikko kuin vain voi olla.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kylläpä tuli puskista, en itse muista nähneeni ainakaan mediassa juttuja Hakulisen minkäänlaisista terveysongelmista. Tosin hänen kohdallaan niitä nyt ei varmaan olisi kerrottukaan, etekin kun ei enää nykyään edes ollut mikään aktiivijulkkis.. tuosta ahdistuneisuudesta joka Hakuliseen usein yhdistettiin on pakko sanoa, että kyllä totta vieköön sai olla ahdistunut nuorimies joka teki oliko 14-vuotiaana sellaisen kappaleen kuin mitä vaikkapa Tiedän Liikaa Elämästä on. Muusta sen jälkeisestä tuotannosta nyt sitten puhumattakaan..

Huh, miten tämä koskettikin :( Yön kaksi ensimmäistä levyä olivat kuitenkin aikalailla ainoaa suomenkielistä musiikkia mitä lapsena kuuntelin kaiken ulkomaisen raskaamman musiikin ohella. Ne levyt omistan vieläkin..

Klisee tai ei, niin haluan vain laittaa tämän alkuperäisen musiikkivideon tähän.. pelkkä Hakulisen kehonkieli tässä on aivan vavahduttavaa katseltavaa, etenkin tämä uutisen myötä




Kyllähän Hakulinen oli puhdas nero, mitä tulee musiikilliseen panokseen. Ja onhan tuo Joutsenlaulu ikuinen kappale, se on kestänyt aikaa todella hyvin.

Hakulinen oli samalla myös jokseenkin kulmikas persoona, mutta niin suuret taiteilijat välillä ovat.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kepeät mullat Jussille. EI ole Yö ikinä kuulunut omiin suosikkeihini, mutta on Hakulisen kynästä muutama aika kova kappale kyllä tullut. Varmasti yksi suomalaisen musiikin kovimmista alallaan.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kerran näin Jussi Hakulisen livenä duo-keikalla muutama vuosi sitten. Heitin biisitoiveena että soittakaa jotain yhdeltä älpeeltä ja Jussi totesi, että johan me vedettiin tää biisi X siltä levyltä. Niinpä. Nolotti.

Lepää rauhassa, Jussi.
 
Suosikkijoukkue
SJ
RIP Jussi Hakulinen.

Ei lisättävää edellä olleisiin viesteihin. Haluan yhden Jussin biisin nostaa esille, näiden klassikoiden lisäksi. Kuulin tämän biisin, olikohan Yön Tampere- talon konsertissa syksyllä 2009. Olin ihan että ohhoh, mikä biisi. Huikea liveveto tuolloin Jussilta ja Yöltä. Biisi on Jussin soolotuotantoa, ja on nimeltään Motti. Makuasioita toki, mutta näiden klassikkobiisien lisäksi tämä on mulle Se biisi Jussin tuotannossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös