Rillipäät, nuo uljaan soturikansamme mätämunat?

  • 42 917
  • 198

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Olisikos teillä kellään kokemusta silmälasien tilaamisesta netin kautta ja jos on, niin mitäs firmaa suosittelette? En nyt tarkoita pelkästään ruotsalaista Favopticia vaan ennemmin muita sivustoja. Favoptic on toki yksi hyvä vaihtoehto muiden joukossa ja sieltä on porukat aiemmin tilanneetkin lasit.

Olisi itellä uusien lasien hankinta edessä ja vaikka noissa Suomessa olevissa liikkeissä on noita tarjouksia aina välillä, nousee lasien hinta kyllä aina melko korkeaksi, koska vahvuuksia (+4.00 - +5.50) löytyy sen verran reilusti ja yleensä noi tarjoukset rajataan johonkin vahvuuteen asti.

Pikaisella googletuksella tuntui noita silmälasikauppoja olevan neitssä useita, mutta niiden luotettavuudesta ja muusta ei sitten ole mitään tietoa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Olisikos teillä kellään kokemusta silmälasien tilaamisesta netin kautta ja jos on, niin mitäs firmaa suosittelette?

Kahdet lasit olen ostanut Optical4Lessiltä, joka on muistaakseni Hong Kongissa operoiva yritys; lasit tulee nopeasti ja laatu on ollut hyvää. Muutenkin tuolla Kiinan suunnassa silmälasien valmistus osataan hyvin, koska jo pelkästään käyttäjämäärät on niin kovia, että se tekniikka on kehittynyttä. Sitä paitsi epäilen isompien firmojen hiottavan linssinsä siellä muutenkin, koska tosiaan viive on laseissa ihan muutama päivä, kun sieltä ostaa - paikan päällä saattaa saada jopa päivässä!

Uskallan suositella, kun itse käytän. Muotikehykset on sitten asia erikseen, koska ne ostan muualta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vahvuuteni on laskenut kuin lehmän häntä tässä parin vuoden aikana eli vuonna 2005 oli vielä kohtalainen -5 vasemmassa silmässä ja oikeassa muistaakseni -5,5. Nyt ollaan lukemissa -6,25 ja -6-75. Ovatko nämä sellaisia lukemia, että niiden perusteella voisin päästä etuilemaan leikkausjonossa?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
...koska vahvuuksia (+4.00 - +5.50) löytyy sen verran reilusti ja yleensä noi tarjoukset rajataan johonkin vahvuuteen asti.

Kyllä minä ainakin vahvuuksilla +7.25 - +6.75 sain SpecSaversilta linssit kampanjahintaan. Tosin tein ensimmäisellä kerralla mokan ja otin specsaversin omat kehykset, joista irtosi maali sankojen sisäpuolelta n. 3kk käytön jälkeen. takuutahan noissa on, joten löin pari kymppiä paalua lisää ja vaihdoin lahonneet sangat "merkkisankoihin". Hintaa taisi tulla ruhtinaalliset 189e loppujen lopuksi, mikä on minun vahvuuksillani aika edullinen hinta.

Nyt ollaan lukemissa -6,25 ja -6-75. Ovatko nämä sellaisia lukemia, että niiden perusteella voisin päästä etuilemaan leikkausjonossa?

Tuskin sentään. Tuo ei loppujen lopuksi vielä hirveän huono näkö ole. Äitini (+14.75 - -16.00) kävi leikkauksessa MediLaserilla, eikä normaalin pulliaisen jonotusajoista huolimatta ollut kuin 3 viikon jono.
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Nyt ollaan lukemissa -6,25 ja -6-75. Ovatko nämä sellaisia lukemia, että niiden perusteella voisin päästä etuilemaan leikkausjonossa?

Mitäköhän leikkausjonoa tarkoitat?
Jos tarkoitat taittovirhekirurgiaa, niin eihän yksityispuolella mitään jonoa ole...ainakaan ei pitäisi olla. Tai sitten olen totaalisen pihalla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rillipää olen. Sain klasit joskus yläasteella. Oli kai näkö jo heikennyt tovin ja muilta meni hermot, kun kyselin jatkuvasti, mitä siellä taululla lukee. No, elämä helpottui.

Koskaan en ole kyllä silmälaseista pitänyt erityisen paljoa. Yhteen aikaan käytin piilareita aika tiiviisti, mutta nykyään ne menee päähän lähinnä jos lähden keikalle tai muuta vastaavaa, missä silmälasit voi olla alttiina iskuille tai spontaanille lentomatkalle johonkin ennaltaarvaamattomaan suuntaan.

Jos olisi kunnolla rahaa, niin menisin silmäleikkaukseen, mutta toistaiseksi mennään näillä. Paremmalta näytän ilman laseja, mutta en nyt kovin hyvältä silloinkaan. On tämä vaan kohtuutonta. Naisiakaan ei saa. Silmälaseista se johtuu, aivan ja ihan varmasti! Kurja on kohtalo, saatana.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kannattaa hankkia hienot silmälasit, eikä mitään perinteisiä neliskulmaisia ohutpokaisia insinöörilaseja, niin naisetkin tykkää.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Olen rillipää. Näköni on huono luokkaa -7. Laseistani siksi tulee kalliit, jos ei halua ihan mahdottomia pullonpohjia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Rillipää, tunnustan, ei saa lyödä lasit voi mennä vinoon(tai väistän ja huitasen voimalla takaisin).

20 vuotta noin ajokortin hankkimisesta lähtien olen ollut rillipää. Nyt meneillään vasta kolmannet lasit, olen laiska vaihtamaan, pitäisi nyt keksiä jotain uutta ja hankinnassa jotkut muovikehyksiset, musta on jo niin nähty että ajattelin löytää itselleni jotkut värilliset muovisangalliset, ehkä tummempia sävyjä kuitenkin ettei mene ulkonäkö ihan homoksi.

_
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kannattaa hankkia hienot silmälasit, eikä mitään perinteisiä neliskulmaisia ohutpokaisia insinöörilaseja, niin naisetkin tykkää.
Tummareunaiset hipsterimerkkiset lasit on päässä. Ei tule naisia, ei! Joku joskus sanoi, että näytän söpöltä, mutta varmaan vittuili, saatana.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Rillit oli päässä kun olin sinkkuna... Kun laitoin piilarit niin alkoi pillua tulla, viimeisin niistä toki nykyinen vaimoni.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Naisiakaan ei saa. Silmälaseista se johtuu, aivan ja ihan varmasti! Kurja on kohtalo, saatana.

Toisaalta kun ketju on vuosia takaperin otsikoitu soturikansamme mätämuniksi, niin eikö tuo naismahdollisuuksien nouseminen olisi jopa huono asia? Mietin vain sitä, että leikkaamalla tai piilareita käyttämällä voit vakuuttaa jonkun isämmaalle uusia pualustajia tuottavan naisen siitä, että olet geneettisesti sopiva jatkamaan sukua. Kummasti huonot geenit vähenisivät jos leikkausten yhteydessä katkaistaisiin putket tai piilarien mukana tulisi otsaan tehtävä tatuointi piilevästä vaarasta.

Vakavasti puhuen, itse en ole nähnyt rillejä mitenkään negatiivisena asiana. Eipä noista mainittavaa esteettistä haittaa tunnu olevan jos vähän katsoo millaiset nokalleen heittää. Apua taas noista saan itsekin irti vaikka mikään tajuttoman huono näkö ei nyt olekaan. Melkein tekisi mieli verrata noita siinä mielessä vaatteisiin, että väärin valituilla esteettiset vahingot voivat olla massiivisia, oikein valittuna kokonaisuus taas toimii ja ilman ollessa on sitten muita ongelmia.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Rilleistä on helvetinmoinen esteettinen haitta varsinkin, kun korvat ovat niin eri korkeudella, että rillit ovat diagonaalisesti yli kasvojen. Näin on meikäläisellä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Silmälasithan voi näyttää oikein hyvältä. Suurin osa näyttää tavallista älykkäämmältä silmälasiensa kanssa. Ensivaikutelmassa se on hyvin tärkeää silloin kun ollaan tuheron perässä. Varmasti on niitäkin jotka eivät nelisilmistä perusta, mutta en minäkään perusta ala-asteikäisistä joiden keskuudessa tuo on ehkä tyypillisintä. Nykyäänhän jotkut jopa pitävät feikkisilmälaseja ihan muotisyistä.

Eräs kaveri aikanaan oli traumatisoitunut vittuilusta jota sai silmälasiensa johdosta ja ostikin täysi-ikäiseksi tultuaan laserleikkauksen heikon näkönsä korjaamiseksi. Oli helvetin tyytyväinen supernäköönsä kunnes havahtui erittäin tummiin silmänalusiinsa jotka kaiketi ovat perintönä siirtyneet suvun sisällä. Mietti sitten hetken, että alkaako meikkaamaan. Hyväksyykö itsensä TaoTaona vai alkaa käyttämään feikkilaseja peittääkseen silmänalusensa. Nyt hän sitten meikkaa tai käyttää feikkilaseja. Sen pituinen se.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mietin vain sitä, että leikkaamalla tai piilareita käyttämällä voit vakuuttaa jonkun isämmaalle uusia pualustajia tuottavan naisen siitä, että olet geneettisesti sopiva jatkamaan sukua. Kummasti huonot geenit vähenisivät jos leikkausten yhteydessä katkaistaisiin putket tai piilarien mukana tulisi otsaan tehtävä tatuointi piilevästä vaarasta.
Hyvä pointti. Minä kun en ole jälkikasvun tuottamisesta kiinnostunut, niin olisihan se aika karmeaa jos silmälasittoman Ted Raikkaan kimpussa häärisi kiimaisia naisia geenejä janoten. Karsea ajatus. Kenties silmäleikkauksen yhteydessä vasektomia voisi olla ihan hyvä ratkaisu. Saisikohan nuo kaksi leikkausta yhdessä hieman halvempaan hintaan..?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaheksan vuotta on ollut käytössä nämä nykyiset lasit, joten malli on sitä nörttiä. Tosin vielä enemmän muistuttavat jonkin amerikkalaisen sarjamurhaajapsykopaatin rillejä. Sama voimakkuus on ollut yli 25 vuotta, ja hyllyssä olisi ihan sopivat Stig-mallin lasitkin vuodelta -86. Ei niitä nyt viitsi pitää, nykyäänhän ne taitavat olla akkain mallistoa, mutta odotellaan muutama vuosi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Pidän laseja vain, jos olen koko päivän kotona tai jos tuntuu töissä, että voisi ottaa hiukan boostia ammatti-identiteetille kovien kaulusten seurana. Kyllä tulee pätevän näköinen kaveri.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mulla on ollut lasit jostain 10-vanhasta asti, mutta ei noissa vahvuuksia toki ole kuin n. -1,5. Kolmannet lasit menossa, kahdet edelliset oli sellaiset olemattomat, ei ehkä kovin trendikkäät. En tiedä nykyisten trendeistä, mutta ainakin niistä huomaa, että on lasit päässä - eli siis leveä musta neliskulmainen kehys ja iso linssi, aika perinteinen. No, ei neliskulmainen, mutta siis sellainen pyöristetyillä kulmilla.

Ennen pidin laseja päässä käytännössä vain tunneilla, ja joskus kotona, mutta vähitellen kyllästyin siihen, että silmälasikotelot meni repussa paskaksi. Olisinko nyt pari vuotta pitänyt melkein joka paikassa laseja päässä. Periaatteessa kyllä sopivat mulle, mutta ilman on ehkä vielä parempi. Sen verran narsistinen olen, että tykkään naamastani. Useista muista fyysisistä ominaisuuksistani sen sijaan en. Kuitenkin kuten Kierrätyskeskuksen legendaarisimmasta kyselystä muistamme, kenelläkään Jatkoaikaan kirjoittavalla ei ole pieni.

Mutta mähän olen muutenkin erittäin lievästi kehitysvammainen. Mun alaleuasta puuttuu vissiin yksi hammas, eli alahampaiden eturivi on harvahko (ei sentään liioitella, ei mallia villepeltonen, mutta sellaiset vajaan millin välit. Ja rautaa on ollut ja tulee varmaan olemaan lopun ikää suussa. Toki huomaamattomasti, kaikki raudoitukset olleet hammasrivien takana. Tällä hetkellä vain etualahampaisiin liimattu rautalanganpätkä. Mun nenäkin taitaa muuten olla vinossa, tai siis näyttää suoralta, mutta se ei kai ole ihan kohdillaan.

Silmäleikkaus ajatuksena ei houkuttele, kuulostaisi ainakin meikäläisen vahvuuksilla turhamaiselta. T: Saisin ajaa autoa periaatteessa ilman laseja.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rillit oli päässä kun olin sinkkuna... Kun laitoin piilarit niin alkoi pillua tulla, viimeisin niistä toki nykyinen vaimoni.
Joka saanti taas johtui siitä, että uskoit silmälasien olleen piparinsaannin esteenä. Itse kun sen tajusin, niin ei enää ollut väliä.. Itseluottamus on koko homman ydin, tosin toisaalta jos piilarit lisäävät sitä niin mikäs siinä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Sellainen kutina on, että lähivuosina liityn rillipäiden auvoisaan klaaniin. Olen huomannut, että välillä lukeminen tuottaa sellaisia haasteita, joita se ei aiemmin tuottanut. Kuulemma tyypillistä tässä iässä. Tuleekin olemaan todella hauskaa kun yrittää löytää rillit, jotka edes jollain tavoin sopivat tähän lärviin.
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Joka saanti taas johtui siitä, että uskoit silmälasien olleen piparinsaannin esteenä. Itse kun sen tajusin, niin ei enää ollut väliä.. Itseluottamus on koko homman ydin, tosin toisaalta jos piilarit lisäävät sitä niin mikäs siinä.

Ehkä totta toinen puoli, mutta ihan normaalisti kuljin pubeissa ja kun pullonpohjat lähti naamalta niin mimmit tuli nykimään hihasta. Kyseessä ei siis ollut mikään kokonaisvaltainen uudistuminen jne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sellainen kutina on, että lähivuosina liityn rillipäiden auvoisaan klaaniin. Olen huomannut, että välillä lukeminen tuottaa sellaisia haasteita, joita se ei aiemmin tuottanut. Kuulemma tyypillistä tässä iässä. Tuleekin olemaan todella hauskaa kun yrittää löytää rillit, jotka edes jollain tavoin sopivat tähän lärviin.

Lukulasejahan ei koskaan pidetä sen enempää silmillä vaan tyylikkäästi kaivetaan jostain taskusta ja laitetaan sitten heti pois, kun ei enää tarvitse lukea.

Ei sillä ole väliä miltä ne näyttää päässä sen pienen hetken. Ei siitä kukaan välitä, kun kaikki keskittyvät siihen asiaan mitä piti lukea.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä yhteistä on Mark Parlandilla, Jussi Halla-aholla, Olli Immosella ja Sebastian Tynkkysellä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös