Riku Rahikainen Jypiin

  • 35 062
  • 173

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuohon softdogin kysymykseen vielä oma mielipide:

Ensimmäisissä peleissä, jotka Riku pelasi, kaverilla oli hirveä tarve ajaa kaikkea mikä liikkuu. Eli Riku ajoi aina loppuun saakka silloin kuin paikka siihen oli, ja lopun ajasta keskittyi hakemaan paikkaa ajaa. Tämän seurauksena oli melkein kaiken aikaa tilanteesta myöhässä (tähän vaikuttaa myös se, ettei ole mikään maailman nopein).
Nyt tauonjälkeisissä peleissä Riku on mielestäni jättänyt ne turhimmat koohotukset pois. Ajaa toki vieläkin, kun paikka siihen on, mutta ajaa itsensä harvemmin ulos tilanteesta.

Jotenkin on sellainen olo, että Rikun kuntopohja ei ole tällä hetkellä paras mahdollinen. Tuntuu ainakin luistin painavan vaihtoon mennessä. Tosin onhan se myös merkki siitä, että ainakin antaa kaikkensa joka vaihdossa.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erittäin hieno viikko sillä Rahikaisen tekemät maalit ratkaisivat kahdessa pelissä 4 pistettä JYP:lle. Jäähyjäkin tuli mutta ainakin minä arvostan sen melkein maaliksi kun vastustajan kultakypärä saa 2 + 2 min. samassa tilanteessa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Oli kyllä eilen sen verran miehekäs esitys, että eikun pahvia Rikulle ja äkkiä. Kiekollisesti rajallinen mutta olipa kiva katsella todellista pelisilmää esim.Murrayn jäähyyn johtaneessa tilanteessa. Bravo Riku.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Gags kirjoitti:
Osaaminen tällä saralla on aina katsojan silmissä, mutta minun mielestäni osaa. Mikä tärkeintä, on ainakin tarvittaessa halukas ja valmis. Sen lisäksi osaa pelatakin, joka tosin välillä vaikuttaa olevan vain minun mielipiteeni.
Näin kirjoitin tähän ketjuun 13.9. kun kysyttiin osaako Rahikainen tapella. Silloin luulin olevani yksin arviossani kaverin kyvystä pelatakin, mutta nyt ilmeisesti on muitakin jotka on samaa mieltä?
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Tappeli tai ei, niin arvostan sitä...sanotaan nyt likaista peliä, jota Rahikainen tekee. Eilenkin mies kuumensi Murrayn pelikelvottomaan kuntoon. JYPillä ei ole aiemmin tällaista työtä (tietoisesti) tekevää pelaajaa - tai sitten siihen ei ole ollut vain lupaa. Hienoa, että joukkueesta löytyy myös tällaista osastoa, joka ei ole pelkästään ottavalla, vaan myös antavalla puolella. Tunnetta peliin ja katsojia halliin!
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Ehkäpä Rahikainen onnistui eilen sen vuoksi, että sai todella hyvin peliaikaa.
Milloin viimeksi #44 on saanut pelata näin paljon? Se näkyi heti miehen otteissa,
oli kaukalon kuningas JYPin puolella, loistavaa taklauspeliä ja vastustajan
ahdistelua. Pisteitä en itse edes RR:ltä odota, vaan juuri tuota pikkusikaa ja
fyysistä peliä, ei tuossa minnihiirilaumassa muitakaan tähän kykeneviä ole.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Gags kirjoitti:
Näin kirjoitin tähän ketjuun 13.9. kun kysyttiin osaako Rahikainen tapella. Silloin luulin olevani yksin arviossani kaverin kyvystä pelatakin, mutta nyt ilmeisesti on muitakin jotka on samaa mieltä?
No minä vastasin samana päivänä Huerzon viestiin:
Huerzo kirjoitti:
Kuulostaa Juha Jääskeläisen tyyppiseltä kaverilta..
näin:
kummitus kirjoitti:
No ei. Juha on onnistunut tekemään SM-tasolla A-junnuissa parhaalla kaudellaan 7 maalia, kun taas Riku venytti verkkoja parhaimmillaan 16 kertaa. Lisäksi Juha ei 46 liigapelissään osunut kertaakaan tolppien väliin. Riku on 30 liigapelissään pystynyt sen sentään kerran tekemään. Käsien lisäksi, kovuutta, kokemusta ja kokoa on Juhaa selkeästi enemmän. Ei käy siis plaatuun näiden rinnastaminen.
Lisätään tähän nyt vielä sellainen kuriositeetti, että A-juniorina SM-tasolla enemmän maaleja kauden aikana on JYP-pelaajista tehnyt vain Grunn (41 peliä, 35 maalia!), Filppula (38 peliä, 18 maalia), Piiroinen (40 peliä, 18 maalia) ja Vänttinen (42 peliä, 17 maalia).
Tosin muutama pelaaja hyvin todennäköisesti olisi niitä tehnyt paljon, jos vain olisi pelannut kaksikymppiseksi asti A-nuorissa tai sarjan kaikki pelit, monihan on nostettu pelaamaan miesten pelejä.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Kun Riku lähti Jokereista, niin minua v****ti. Itse olisin halunnut miehen jatkavan Jokereissa, mutta Masa/Hjallis katsoivat silloin, että Jokerit ei sillä hetkellä tarvitse Rikun tyyppistä pelaajaa.

Riku taitaa likaisen pelin (pienet koukut, ärsyttämisen jne), taklaamisen ja tarvittaessa osaa matsatakkin. Osaa mies näköjään tehdä maalejakin. =)

Tällä hetkellä Rikun pelistä voi nähdä pientä yliyrittämistä. Kaveri haluaa näyttää, että ansaittee vakipaikan joukkueessa. Maalitykkiä ette kaverista saa, mutta tsemppaajan ja 100% lasissa taistelevan peruspelaajan kyllä. Toivon, että Riku onnistuu JYP:ssä.. kunhan ei nyt innostu maalailemaan Jokereita vastaan. =)
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Baroni kirjoitti:
Riku taitaa likaisen pelin (pienet koukut, ärsyttämisen jne), taklaamisen ja tarvittaessa osaa matsatakkin. Osaa mies näköjään tehdä maalejakin. =)

Tällä hetkellä Rikun pelistä voi nähdä pientä yliyrittämistä. Kaveri haluaa näyttää, että ansaittee vakipaikan joukkueessa. Maalitykkiä ette kaverista saa, mutta tsemppaajan ja 100% lasissa taistelevan peruspelaajan kyllä. Toivon, että Riku onnistuu JYP:ssä.. kunhan ei nyt innostu maalailemaan Jokereita vastaan. =)
Olen samaa mieltä, paitsi tuosta viimeisimmästä lauseesta. Haluaisin ehdottomasti Rahikaisen saavan jatkoa JYPissä. Minulla on sellainen tunne, että myös saa. Pelkästään jo sen takia, että Riku tuo katsojia hallille ja on selkeä väriläiskä, siis jo pelkästään PR-mielessä kannattava pelaaja JYPille, mutta on myös roolipelaajana tärkeä.
 

Nshr

Jäsen
Jatkoa Rahikaiselle!

Eilinen ottelu Rahikaisen osalta varmisti oman mielipiteeni: Rahikaiselle on saatava ainakin kauden loppuun kestävä jatkosopimus. Maalintekoon ei miestä ole hankittu, mutta KalPaa ja IFK:ta vastaan tehty toinen maali olivat ns. räkämaaleja, jota ei ole JYPissä nähty sitten Chlubnan. En nyt tarkoita, että Rikusta pitäisi mitään maaliseppoa värkätä, mutta itse asiassa taitoja riittäisi jopa kymmenen maalin.

Toivottavasti Alatalo on hereillä, ja jatkaa Rahikaisen peluuttamissa maalin edustalla. Sieltä ne tärkeät pisteet loppukaudella otetaan.
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Rahikainen taitaa olla suht hyvä tuossa maalin edessä, ainakin mitä IFK-pelin maalit antoivat ymmärtää. Alkukaudestahan Rahikainen on ollut aika lailla huono ja ei yksi peli sitä asiaa riitä muuttamaan. Kuitenkin sopii mielestäni hyvin jyp:n kokoonpanoon.

Itse kokeilisin Rahikaista yv:ssä juuri tuolla maalin edessä ja muutenkin voisi kokeilla yv:tä 4 hyökkääjällä. En tosin ole aivan varma ettei tätä ole jo kokeiltu..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
jukiapina kirjoitti:
Alkukaudestahan Rahikainen on ollut aika lailla huono ja ei yksi peli sitä asiaa riitä muuttamaan. Kuitenkin sopii mielestäni hyvin jyp:n kokoonpanoon.
Siis ymmärsinkö nyt oikein? Mielestäsi Rahikainen on "koko lailla huono", mutta sopii mielestäsi hyvin JYPin kokoonpanoon? Eli siis huono pelaaja sopii JYPin kokoonpanoon?

Oma mielipiteeni Rahikaisesta on seuraava: Riku on roolipelaaja, joita JYPissä on liian vähän. Rikusta ei saa arsimaista kynäilijää (eikä Arsista rikumaista roolipelaajaa), mutta Riku tietää vahvuutensa ja pelaa vahvuuksillaan eikä edes yritä mitään kynäilyjä. Riku ajaa maalille kovaa ja taklaa kovaa eikä pelkää ottaa mustelmia vastaan jos se joukkueen etu on. Omassa roolissaan kolmos-nelosketjun laiturina ja yv:llä maskimiehenä kyllä pelipaikkansa arvoinen. Kyllä, tarjoaisin Rahikaiselle näin aluksi 1,5 vuotista sopimusta (tämä kausi loppuun ja ensi kausi).
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä olen kyllä kuin nimim. Pakkipari edellä. Rahikaisen tapaisia pelaajia ei JYP:stä yksinkertaisesti löydy. Mielestäni joka joukkue kaipaa tuollaista tsemppaajaa, joka pelaa varmasti illasta toiseen täysillä joukkueensa eteen itseään säästelemättä. Itse ainakin annan kovasti rispektiä tuollaisille pelaajille. Jos vielä siinä sivussa nakuttaa vaikka sen 10 maaliakin, niin yhä parempi. Kaikenmaailman mikkihiiriä ja kynäilijöitä joukkueessa riittää, eiköhän sinne yksi Rikukin sekaan mahdu.

Rahikaisella nyt takana pari jymypeliä, mutta paranee nyt kuitenkin katsella miten pelaa seuraavissa peleissä. Jos homma jatkuu samaan malliin (no, maaleja vois tehdä ne maalintekijöiksi hommatut miehetkin), niin kyllä v*tuttaa ellei Seppänen tarjoa ÄIJÄlle jatkoa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
Riku ajaa maalille kovaa ja taklaa kovaa eikä pelkää ottaa mustelmia vastaan jos se joukkueen etu on. Omassa roolissaan kolmos-nelosketjun laiturina ja yv:llä maskimiehenä kyllä pelipaikkansa arvoinen. Kyllä, tarjoaisin Rahikaiselle näin aluksi 1,5 vuotista sopimusta (tämä kausi loppuun ja ensi kausi).

Tämä kaikki oli jo tiedossa Rikun tullessa joukkueeseen ja täytyy sanoa että nautin niin kovin kuin Rikun tapainen "hylkiö" pelaaja onnistuu, tuntuu tosi hyvälle kun saa onnistumisia myös pisteiden valossa.

Itse olen ollut alusta lähtien sitä mieltä että oikeassa roolissa Riku on 3-4 ketjun varmaa SM-liigatasoa, vähintään. Ja saadessaan enemmän peliaikaa, juuri parhaimmillaan maalin edessä, kulmissa jne.
Ja se tuhat ja yksi kertaa sanottu asia, asenne oman joukkueen eteen, rautaa! Eikä pelkää tehdä paskaduunia kentällä.
Ei peruuta yhdestäkään tilanteesta ja kaiketi jopa hiukan nauttii kun saa aiheuttaa pientä hässäkkää, aah.
Sellainen pelaaja on joka joukkueessa kullan arvoinen roolipelaaja.

Ehdottomasti jatkosopimus siis tämän kauden loppuun, ei mitään epäselvää, tuli maaleja tai ei, elä nyt Jukka Seppänen hölmöile sitten.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tepi#45 kirjoitti:
Ehdottomasti jatkosopimus siis tämän kauden loppuun, ei mitään epäselvää, tuli maaleja tai ei, elä nyt Jukka Seppänen hölmöile sitten.

Rahikainen toteaa tämän illan ottelun videossa, että on yrittänyt keskustella jatkostaan, mutta mitään päätöksiä ei ole vielä tehty.

Eihän Rahikainen ole mikään bobiorri, mutta kun ei tuon roolin pelaajia ole joukkueessa yhtään. Tänäänkin oli vissiin ainoa hurrikaanipaita, joka jaksoi antaa muutaman mojovan pusun.

Jatkosopimukselle ehdoton kannatus myös täältä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Rahikainen toteaa tämän illan ottelun videossa, että on yrittänyt keskustella jatkostaan, mutta mitään päätöksiä ei ole vielä tehty.

Eihän Rahikainen ole mikään bobiorri, mutta kun ei tuon roolin pelaajia ole joukkueessa yhtään. Tänäänkin oli vissiin ainoa hurrikaanipaita, joka jaksoi antaa muutaman mojovan pusun.

Ja onhan mies antanut ymmärtää että haluaisi todellakin täällä jatkaa.
Tuon tyylinen pelaaja kuin Riku on niin saa kyllä taistelullaan paljon faneja puolelleen, missä ikinä pelaakin. Onko Seppäsellä näillä esityksillä ja
yleisömäärillä varaa olla "kuuntelematta" faneja?

Ei ole bobiorri ei. Mutta mun mielestä on vielä käyttämätöntä potentiaalia miehessä joka saataisiin varmaan täällä paremmin esiin pitemmässä juoksussa, ja se asenne ja muut avut jo onkin moneen kertaan mainittu.
Todellakin tänään ainoat jotka miehekkäästi pelasivat oli Riku ja Jyssy ja tosiaan kuten Köpi sanoikin, niitä harvoja jotka panssarilasia edes uskaltavat haastaa vaikka ei aina osuisikaan pommi kohdalle.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska Rikusta on tullut nopeasti yksi allekirjoittaneen suosikkipelaajista, kyllä itse ainakin myönnän, että merkittävin apu olla masentumatta aivan täysin tuotä hirveää JYPin fleguilua katsellessa on herra Rahikainen, joka otteillaan jäällä sentään sytyttää. Tiedän, etten ole ainoa.

Jos ajatellaan, että jääkiekkoa seuraavasta yleisöstä aika moni ajattelee kanssani samalla tavalla, pitäisi Seppäsen tajuta tarjota asiallista paperia viimeistään tässä vaiheessa.

Perustelut on lueteltu niin moneen kertaan, ettei viitsi enää niitä toistaa. Seppänen, hereillä!!!
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Jokereilla on pelaajapula (paljon pelaajia sairastuvalla) ja Matti Virmasen kännystä löytyy myös Rikun nro. Kaveri kelpaisi minulle, mutta jos saa jatkaa teillä, niin onnea. Riku on pelipaikkansa ansainnut!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Korppi kirjoitti:
Niinpä... Rahikainen on ollut ihan kelvollinen maaottelutauon jälkeen. Mukaan mahtuu jopa yksi täysosumapeli, mutta vielä en ole vakuuttunut täysin miehen tarpeellisuudesta. Ja eipä Riku sytytä joukkuetta sen enemmän kuin kukaan muukaan.

Ei sytytä ei, mutta roolipelaajia tarvitaan ja kuinka montaa vahvaa, taklaavaa fyysistä laituria JYPissä on? Rahikainen tuskin on kovin kallis, siksi puollan jatkoa.
Kun liikkeessäkin on nähtävissä selvää eteenpäinmenoa kauden alkuun nähden, niin pitäisin hölmönä Rahikaisen poispäästämistä.

pikku-ukko kirjoitti:
miten pelaaja joka joka pelissä ottaa typeriä jäähyjä ja sitte parissa pelissä onnistuu(ei omasta hyvyydestään) niin heti hehkutetaan hyvänä pelaajana.

Ei omasta hyvyydestään? Pelasikos joku muu Rahikaisen paidalla HIFK-pelissä ja kävi ampumassa sen rannarin maaliin, sekä haastamassa Murrayn pikku nenänniistoon? Minusta se oli Riku, mutta kaipa sinä näit sitten pelin paremmin..
Tuskinpa siltä Rahikaiselta pisteitä odotetaankaan, se on muiden miesten tehtävä...

Tässä muuten Rikun tunnelmia ja kommentteja..

http://jaahyaitio.blogspot.com/2006/11/rahikaisen-kuulumisia.html
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
pikku-ukko kirjoitti:
täs kyselen tyhmiä,kiekosta en taida ymmärtää mitään,mut perusteles nyt tuota Rikun jatkosopparia sillein et tyhmempikin ymmärtää.
miten pelaaja joka joka pelissä ottaa typeriä jäähyjä ja sitte parissa pelissä onnistuu(ei omasta hyvyydestään) niin heti hehkutetaan hyvänä pelaajana.

Kysele rauhassa.
Jokaiseen joukkueeseen mahtuu yksi "Rahikainen". Rikun tyylinen pelaaja on monesti aliarvostettu monien silmissä kun tulosta tulee harvoin.
Mutta ilmeisesti olet kysellyt pelaajilta eri sarjoissa mitä mieltä he ovat tuollaista Rahikaisen tyylisistä pelaajista jotka ovat valmiita ottamaan mustelmia oman joukkueensa eteen, olethan?

Varsin arvostettuja kuulemma ovat joukkueissaan, kertoo isot pojat.
Jos Riku tuosta jengistä putoaa. Laskee intensiteetti ja vähiin käy ennenkuin loppuu ne pelaajat jotka uskaltavat haastaa tai eivät peruuta tilanteesta kuin tilanteesta senttiäkään.
Kai joku toivoo että HMV-leimaa vielä vahvistetaan tällä kaudella, minä en.
Typeriä jäähyjä...se on tietysti pelissä nimeltä jääkiekko ja tällä sääntö-linjauksella vedettynä joskus kuin veteen piirretty viiva kun linja muuttuu pelistä toiseen. Ja pääasia että on tunnetta ja edes jotain tuolla kaukalossa tapahtuu. Näit varmaan tuon Kalpa pelin Rikun maalin paikanpäällä tai videolta, tai HIFK pelin? Joku muu niissä varmaan sitten #44 paidan sisällä kai mielestäsi oli kuin itse Mr. Rahikainen. Suosittelen joko tutkintapyynnön tekemistä poliisille tai...

pikku-ukko kirjoitti:
ei tämä ole sitä peliä et vaan taklataan tai hanskataan,ei sillä joukkuetta sytytetä,laitettas noi pakit ensin kertaus kurssille meinaten et osaisi syötellä lähelle hyökkääjien lapaa.

Eikö, kaukalopalloako haluat nähdä? Jääkiekko on nimenomaan se peli missä taklataan ja hanskataan tarvittaessa. Ja edelleen kannattaisi tutustua vaikkapa juttuihin jossa kerrotaan historian varrella vaikkapa peleistä jotka kääntyivät hyvän myllyn tai taklauksen jälkeen, minä en niitä ala sinulle etsimään.
Jonkun näissä joukkueissa pitää olla se pelaaja joka taklaa ja tarv. hanskaa. Riku "Rebound" Rahikainen on jo näyttöä antanut mitä saa aikaan maalin edessä kun kiekon saa...

Seppänen, millos on tiedote jatkosopparista valmis??

Kiekko-Keskisuomalaisen uusin Webväite:
http://www.ksml.fi/kiekko/webvaitteet/mies_joka_ei_ota_takaaskelia_4779490.html
 
Viimeksi muokattu:

Animal

Jäsen
Keskisuomalainen ja Rahikainen kirjoitti:
Et kuitenkaan pärjäisi tappelussa SM-liigan parhaille kovanyrkeille.

No se jää nähtäväksi. Jos joku haluaa tapella, niin mä en ikinä tule ottamaan taka-askelia.

Tästä vastauksesta on aistittavissa sellaista soturihenkeä, jota jokaisessa joukkueessa tulisi olla ainakin hiukan.

Toivottavasti Riku saa sopparin ja pystyy vetämään hienon kevään hurrikaanipaidoissa. Jos ei, niin tervetuloa HIFKiin.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Animal kirjoitti:
Tästä vastauksesta on aistittavissa sellaista soturihenkeä, jota jokaisessa joukkueessa tulisi olla ainakin hiukan.

Toivottavasti Riku saa sopparin ja pystyy vetämään hienon kevään hurrikaanipaidoissa. Jos ei, niin tervetuloa HIFKiin.

Täällä päin ei ole tapana pelata keväällä pelejä.
 

Animal

Jäsen
Groove Armada kirjoitti:
Täällä päin ei ole tapana pelata keväällä pelejä.

Noh noh. Kyllähän Jypillä on vielä runkosarjan ottelu 6.3.2007...

...No ei vaan. Tarkoitin lähinä joulutauon jälkeistä aikaa, kuten varmaan ymmärsitkin. Hyvä kyyninen kommentti kuitenkin.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Karsinnat käydään mutta tippumisen vaaraa ei ole käsittääkseni? Rahikaisella on kyllä ilmiselvästi hyvä motivaatio tehdä mitä tekee, mutta se onkin sitten eri asia minne se riittää. Toisaalta jyp:ssä ei montaa pelaajaa ole joka siellä maalin edessä on ottamassa iskuja vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös