Riihijärvi varmistunut?

  • 220 531
  • 258
Tila
Viestiketju on suljettu.

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Juha Riihijärvi

Eilen ajassa 23.37 (Suomen aikaa) kerrottiin "juuri saapuneen" tiedon mukaan, että Malmön suursuosikki ja paras pelaaaja Juha Riihijärvi siirtyy HIFK:hoin. Lähteenä toimi TV4:n Hockeykväll, jota voi pitää täysin varmana lähteenä. Siirron yhteydessä lähtee kaksi HIFK:n pelaajaa vaihdossa Malmööhön loppukaudeksi. Toinen on sentteri.

Minulla olisi paljonkin juttua Jussista, mutta jos pysyttäydyn lyhyessä tesktissä niin voin sanoa että HIFK saa todella hyvän pelimiehen. Elitserien kolmen parhaan sentterin joukossa jokaisena Elitserien kautenaan ja vielä tällä hetkellä valiosentteri. Mies pelasi todella heikosa joukkueessa, mutta läpä lensi, velmu hymy oli tallessa ja peli kulki. Vasten huhuja, mies pelaa joukkueelle, taistelee ja on todella suosittu joukkueen sisällä. Jesper Matsson, iki MIF, kertookin Jussista hauskoja juttuja lehdissä silloin tällöin ja kyllä saa todella hyvän kuvan Jussista.
Matikaisen valmentamassa Lukossa, oli Jussi tärkeä tekijä hopeajoukkueessa. Mielenkiintoinen seikka on että kyseisen hopeajoukkueen ykkösketjun miehet ovat aika vahvasti esillä edelleen.Nordmark (42v) tehnyt huiekan paluun Elitserieniin, 8. 3+4. Mikko Peltola voittanee pistepörssin ja Juha Riihijärvi on edelleen todella iso vonkale.

Lopuksi voin todeta, että HIFK ei tule pettymään Jussiin, Malmöön fanit tulevat pettymään mikäli/sikäli siirto toteutuu.

MIF:n omistaja Percy Nilsson on siis jo radiossakin kiistänyt siirron, mutta niin hän kiisti myös monta muuta siirto toissa vuonna.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukossa pelatessaan 1995-96 Vaclav Sykora teki Riihijärvestä sentterin ja "Jussi" paukuttelikin tuolla kaudella jo nuo ed. mainitut 72 tehopistettä. Ruotsissa mies on siis ilmeisesti pelannut laitaa, mutta kyllä HIFK Riihijärvestä voi sentterinkin aivan hyvin tehdä, mies pystyy aivan yhtä hyvin pelaamaan niin laidassa kuin keskelläkin. Riihijärvellä on ilmiömäinen pelisilmä ja loistava laukaus, joten uskoisin hänen olevan todella hyvä vahvistus HIFK:lle.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Apassi
Annetaan Stathos Ruotsiin ja otetaan Myllys Saipasta. Ei olisi ollenkaan paha.

Tätähän olen jo usemman kuukauden toitottanut, mutta olen saanut kylähullun maineen kaikkien pikkustathosien keskuudessa. Hyvä, kun joku muukin ajattelee näin.

Riihijärvi olisi monipuolinen pelaaja ja loistava hankinta. Kaverin kädet ei jäädy ylivoimapelissä, pystyy laiturina pyörittämään kakkosylivoimaa. Jos keskelle saadaan Straka / Kauppila ja sitten Turre tai Vopi puolustavaksi duunarihyökkääjäksi, saisimme kasaan toisenkin hyökkäävän ketjun. Kauppila - Riihijärvi akseli olisi kuitenkin puolustusasenteeltaan aika riskiherkkä pleijareissa. En tiedä tästä Strakasta mitään, mutta jos osaisi hoitaa puolustusvelvoitteita niin sitten täydentäisivät Riihijärven kanssa toisiaan. Näin ollen voisimme taistella jopa finaalipaikasta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Hesarissa Kimmo Heino puhuu siitä, että jääkiekossa pitäisi olla ryminää ja räiskettä. Sitä katselijat haluavat nähdä. Samoin on täälläkin kovin usein peräänkuulutettu.
Nyt huhtaan (ehkä jopa varma nakki), että joku Juha Riihijärvi sveamamman liigasta on tulossa vahvistamaan IFK:ta.
Samoin useat täällä kirjoittavat näkevät Kauppilassa "pelastajaa".

Kummatkaan eivät ole mitään ryminää ja räiskettä-pelaajia, tuskinpa edes vahvistuksia. Muistaakseni juuri Riihijärvi on sellainen, joka hyytyy kun kovat pelit alkaa ja "neiti" Kauppilan taitoluistelupiruetit ollaan jo nähty.

Tuntuu tällä hetkellä siltä, että ollaan hankittu pelaaj(i)a vain sen takia koska näin kuuluu tehdä tai koska kannattajat vaativat.
Nyt sitten tulee (?), joku kukkakepin broidi pelaamaan meille, jonka käyrä (ei lapa) on ollut alaspäin menevä. Hankinta piti olla "varma suorittaja". Huh, huh...

Toivottavasti olen väärässä!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaako maailmasta löytyä tyytymättömämpää/vaativampaa ihmisrotua kuin IFK-fani?

Arvon Svante, vaikka sitä ryminää ja räiskettä tosiaan kaipaisi paljon lisää, niin oletko eri mieltä siitä, että IFK kaipaa kuitenkin nyt ennen kaikkea lisää kiekollista taitoa hyökkäyspäähän? Pelimiehiä lienee kuitenkin suht vähän saatavilla, varsinkaan Suomen passilla pelaavia sellaisia. Itse ainakin pidän Riihijärveä (jos se nyt yleensä tulee) Kauppilaa parempana vaihtoehtona.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Nämä ovat hauskoja nämä "eikö hän ole pelaaja joka hyytyy kun kovat pelit alkaa" jne jne. Mistäs moinen väite jos saan kysyä?
Oletko nähnyt paljonkin Jussin pelejä viime vuosina?

Mies on pelannut loistavasti surkeassa joukkueessa, maalivahti Hadelövin kanssa ainoa pelaaja josta talous-heikko Malmö IF ei koskaan halua luopua. Nyt on sitten ensimmäsitä kertaa siis Jussi itse halunut siirtoa, ja ehkä vanha Matikais-kontakti painaa. Miehet ovat tuttuja ennestään ja Matikainen on varmasti ollut Jussiin yhteydessä jo ennen tätä hetkeä.

Johto kirjoittaa totuuksia, Jussi on loistava pelaaja ja hänestä on paljon apua SM-Liigaseuralle.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Muistaakseni juuri Riihijärvi on sellainen, joka hyytyy kun kovat pelit alkaa ja "neiti" Kauppilan taitoluistelupiruetit ollaan jo nähty.
Riihijärvi hyytyy yhtälailla kuin Jan Caloun kovissa peleissä :) . Mitä tulee ryminään ja räiskeeseen, niin kyllä meidän joukkueessa on tarpeeksi kyseisen pelitavan edustajia ja taitopuolta taas puuttuu. Joukkueellinen Roman Vopateja ei voita mestaruuksia. Ryminää ja räiskettä toivon itsekin lisää, mutta se on monien asioiden summa. Ei ryminän puuttuminen pelkästään tietyn tyylisistä pelaajista ole kiinni.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Renegade

Johto kirjoittaa totuuksia, Jussi on loistava pelaaja ja hänestä on paljon apua SM-Liigaseuralle.
Kyllä näin on. Hyvä Pentti! Ehkei Jussi ole niin-IFKn-näköinen vahvistus kuin olisin toivonut, mutta ei tässä nyt mitään tappeluvoimaa ensisijaisesti kaivatakaan. Nyt kun Pena hakis takatukkien maasta vielä jonkun sentterin, niin mikä ettei kolmen parhaan joukkoon, jopa korkeammalle, kuten Kyllönen sanoisi.
Niin ja eikös se Nielikäinenkin alkaisi olemaan vapaalla, siinähän olisi vastapainoa "neiti" Riihijärvelle.
Nyt näyttää pahasti siltä että me saadaan se kakkosketju. Taidetaan elää jännittäviä aikoja?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante

Nyt sitten tulee (?), joku kukkakepin broidi pelaamaan meille, jonka käyrä (ei lapa) on ollut alaspäin menevä. Hankinta piti olla "varma suorittaja". Huh, huh...

Kukkakepin broidi? Jos tarkoitat Teemua, eivät tietääkseni ole sukua.

Yksi vaihtoehto on odottaa vahvistusta tuleeko vai ei ennen tuomitsemista?

Kiitos nimimerkille Renegade lyhytanalyysistä. Tohdin pyytää, jos siirto tapahtuu, myös pidempää versiota. Tunnut olevan miehestä perillä.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Svante
Kukkakeppi Teemu Riihijärvi on vain serkku Juha Riihijärvelle. Veli Heikki taas pelasi narreissa 90-luvulla.

Riihijärvi olisi kyllä vahvistus nykyiseen rosteriin IFK:ssa. Joten Svante hyvä, ehdotan että jatkat niiden neppisautojen kanssa kyhäämistä... (älä ota tätä heittoa kovinkaan vakavasti)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Svante


Toivottavasti olen väärässä!

Min vän Svante, förlåt att jag byter nu till ett främmande språk:

Olet ja et.

Taitohan on juuri se elementti, mikä HIFKistä tällä hetkellä puuttuu. Eli siis se toinen maaleja ja pelejä tekevä ketju, johon olen itse sairaimmissa fanatioinneissani kelpuuttanut jopa Aigars Ciprussin takaisin punaisen maton kera. Tämä pahoinvointia aiheuttava skeanaario kuvastaa toimivan 2-ketjumme puutetta, eritoten vieläkin tärkeämmän 2-yv:n.

Meillähän on nyt jo SM-liigan faktisesti rujoimmat äijät; Jere ja Vopi, liigan kovimpiin nyrkkiluihin kuuluva Pasi Saarinen, jolta itse kysyin taas 2 vk sitten: "Mikset nyrkkeile? Oon nähnyt videolta sun matsin Mäkkäriä vastana, jonka Mäkkäri ehkä niukasti hävisi ja se matsi on liigan aatelia" Pasi: "ei ne lähe". Ohi kulkee Jere, joka sanoo. "Niin, ei ne lähe tän kanssa". Huomasiko kukaan, mitä eilen tapahtui kun Pasi Saarinen ampui ainakin 5 sekkaa vihellyksen jälkeen vielä kiekon kohti Myllystä ja jäi seisoskelemaan viivalle? Kenelläkään ei ollut asiaa Saariselle. Fanien mölinät sikseen, kyllä pelaajat tietävät. Lisätään vielä Benysek, Kultanen, Turo, Luttinen, Pärä, Petrell, Harkins (pikkusian mestari kun Spanhel poistui)....meillä on liigan inhottavin pörräävä, taklaava ja tarvittaessa hyytävällä teholla tappeleva joukkue - Pasinkaan ei ole edelleenkään tarvinnut tapella, sen sijaan hän taklaa mukavasti. Mitä hätää meillä on fyysisesti mikkihiiriliigassa 03/04? Tomek? Sami? Pasi? Juu, kovia jätkiä oikeasti. So? Minua ei kiinnosta yhtään muiden joukkueiden fanien vastaväitteet ja älämölö, tiedän mitä pelaajat ja suurin osa joukkueista itse ajattelevat. Tämä miehistö on kova luu fyysisesti liigaan 03/04 ihan millä mittarilla tahansa.

Joten taitoa lisää. Olen koko ajan yrittänyt tolkuttaa, että the fax never sleeps. Sieltä ei paljon tietoja tihku, itse asiassa HIFKin toimistonkaan väki ei tiedä, mitä siellä tj:n huoneessa tapahtuu. Kuinka luojan nimessä joku HIFKin ulkopuolinen voisi sitten tietää? Mutta tiettyjen asioiden yhdeisteleminen (pienten infovirtojen) on sallittua ja uskaltanen sanoa näin: kun faxi laulaa, se laulaa muuallekin kuin Tsekkeihin ja Ruotsiin. Ihan vain kaiken varalta.

Mutta niin ikään, kuten sanottu; HIFK pelaa kovilla ja hakee vahvistuksia. Ei ns. vahvistuksia. Jos HIFK ei saa vahvistuksia siirtoaikarajaan mennessä, näillä mennään. Ihan oikeasti. Ja hra Aravirta ei ole koskaan ruksannut fyysisiä pelaajia ylitse vahvistuksia hakiessaan. Itse asiassa Aravirran suosikkipelaaja HIFKiin takaisin joskus tulevaisuudessa on Jarkko Ruutu.

Jos tilanne menee niin, että tulee myös jonkuntyyppinen ei-ehkä-niin-vahvistus, on melkoisen varmaa, että hän liittyy erilaisiin vaihtokauppoihin. Mutta siltikin mahdollisuudet ovat välillä 0 tulee - 2-3 tulee ja jotkut lähtevät.

Ja Svante; minun sekanaariossani HIFK ilmoittaisi 1-2 taitopelaajan lisäksi signanneensa Nielikäisen, Kuparisen ja Hanan!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
.
Kummatkaan eivät ole mitään ryminää ja räiskettä-pelaajia, tuskinpa edes vahvistuksia.


Eiköhän tätä ryminää ja räiskettä ole Ifkissä menneinä vuosina ollut aivan tarpeeksi, mieleen tulee ainakin Mäkiaho, Vauhkonen, Nielikäinen. Yhteistä tälle kolmikolle on se että juuri kenelläkään ei ole käsiä. Mäkiaholla toki jonkin verran.

Kyllähän se on päivän selvää että Ifk tarvitsee lisää huipputaitoa ja niitä käsiä jotka sitä peliä voivat oikeasti tehdä. On tarvinnut jo monta vuotta.

Vai tykkäätkö sinä katsella sitä että heitetään kiekkoa päätyyn ja painutaan perään, mutta ei ikinä edes ehditä siihen kiekkoon ennen vastustajia koska ollaan niin saatanan hitaita luistimilla.

Tuntuu välillä että tämä kovuuden ja räiskeen ihannointi menee yli. Toki sitä pitää olla, mutta ei sillä tavoin että jengiin palkataan kolme ketjullista pelaajia joilla ei ole käsiä.

Kyllähän jääkiekossa edelleen maalit ratkaisevat.

Ja se on hyvä että IFK hakee Oikeita vahvistuksia, niin sen olisi aina pitänyt olla!!!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpa kyllä huikeaa itsetekemistä, jos Juha Riihijärvi ei kelpaa. Ei helevetti, sanattomaksi vetää.

Kun nyt vaan saataisiinkin se Riihijärvi, ettei menisi siihen samaan kasaan kuin muutkin dudat.
 

Mr Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jussi

Niin eurohockey.net, näytti ilmoittavan J.Riihijärven siirron Hifkiin. Eiköhän Jussi ole pelimies vielä, joten kova vahvistus tuli (ehkä?)
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Tämän aamun Ruotsin TV4

Viestin lähetti Muksu
Onpa kyllä huikeaa itsetekemistä, jos Juha Riihijärvi ei kelpaa. Ei helevetti, sanattomaksi vetää.

Kun nyt vaan saataisiinkin se Riihijärvi, ettei menisi siihen samaan kasaan kuin muutkin dudat.

Tämän aamun Ruotsin TV 4 uutisoi , että Juha Riihijärvi till Helsingfors IFK och Jarmo Myllys till HV 71
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Toivottavasti tämä aikainen julkistus ei kumoa siirtoa, samalla tavallahan yritettiin viime keväänä Jantusta meille. Toivotaan, Riihijärvi olisi VAHVISTUS, selkeä sellainen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on duunin kautta kontakti Ruotsiin joka sattuu olemaan kova Malmö-fani. Kysyin asiaa häneltä äsken eikä hänellä ainakaan ollut mitään tietoa Juhan siirrosta. on myös kysellyt muista lähteistä ilman tulosta. Lupasi selvitellä asiaa ja palata asiaan.

Hienoahan se olisi jos Jussi todella tulisi.
Nykypäivän liigaan hän olisi vahvistus.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Re: Tämän aamun Ruotsin TV4

Viestin lähetti Brewer
Tämän aamun Ruotsin TV 4 uutisoi , että Juha Riihijärvi till Helsingfors IFK

IS Urheilukin veikkailee Riihijärveä meille.
Ei siinä mitään ,tervetuloa vain.
Jos tämä on totuus eikä mikään "ehkä on ,ehkä ei -homma" ,niin vihdoinkin Pena on saanut meille kunnon vahvistuksen konsonanttihirviöiden ja muiden surffailijoiden sijaan.
Tuliskohan vielä se Straka vai onko se jo liikaa vaadittu?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Jussi

Viestin lähetti Mr Morgan
Niin eurohockey.net, näytti ilmoittavan J.Riihijärven siirron Hifkiin. Eiköhän Jussi ole pelimies vielä, joten kova vahvistus tuli (ehkä?)

Huomaa edelleen status:

Rumoured
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riihijärvi olisi vahvistus liigaan minä tahansa vuonna ja mihin tahansa joukkueeseen. Sellaista joukkuetta, jota Riihijärvi ei vahvistaisi ei ole SM-liigassa koskaan pelannut.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Riihijärven siirtoa...

...uutisoidaan jo siellä täällä, Ruotsissa ja Suomessa. Ketkäköhän sinnepäin lähtevät. Penan tuntien, niin luultavasti Harkins ja Pärssinen...

edit: On se kumma että mikään ei joillekin kelpaa. Riihijärvi kuulostaa mielestäni paljon paremmalta, kun mitä olisin odottanut. Jos me saadaan Riihijärvi, niin Pena on kyllä voittanut autokauppias-Masan tänä vuonna. Se on fakta!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Svante

Toivottavasti olen väärässä!

Tämä osa jäi varmaan monelta lukematta? (Jorma Hagelberg huomasi, tackar.)

Joka tapauksessa palstalle tuli "piristystä" mikä on ihan jees.

Mistä olen saanut sellaista tietoa, että Riihijärvi hyytyy kun pelit kovenevat? Muistaakseni juuri maajoukkueessa kävi samoin kuin eräälle Varikselle, ehkä tämäkin menee dementian piikkiin.

IFK on tehnyt kolmanneksi eniten maaleja (hyvä) mutta päästänyt viidenneksi eniten omaan byyriin. Nyt kukkakepin broidi, joka ei olekaan kukkakepin broidi vaan serkku (kiitos "Mario") tulee jeesaamaan maalinteossa. Hyvä, jos onnistuu. Mutta pleijareissa korostuu kyllä puolustuspelaaminen ja jäähyjen välttäminen.
Minä sattumalta en diggaa kaveria lainkaan, enkä Kauppilaa, joten olen tässä vaiheessa eri mieltä hankinnasta - mikäli se on hankinta. Olen ymmärtänyt, että täällä saa ja tulee kertoa omat mielipiteensä eikä "juosta" jonkun perässä vain sen takia, että tämä joku tekee jotakin.
"Isaksson" ei voi sietää Kuhtaa, enkä minä voi sietää Juha Riihijärveä, Kauppilaa, Varista, Rintasta, Kiprua enkä Saarelaa...
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Onnittelut naapuriin, jos huhu osoittautuu todeksi. Riihijärven voi laskea tämän hetkisessä tilanteessa todella kovaksi vahvistukseksi. Oma mielikuva miehestä ajalta A.D. on iso kundi, jolla hyvä pelinäkemys ja kiekko pysyy mailassa. Huonoina puolina taas sitten pehmeys ja mikään raketti mies ei ole. Joka tapauksessa hyvä hankinta. Olisin mieluusti ottanut Jokereihin “nelosketjun” sentteriksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös