Rekkaribongausketju

  • 209 995
  • 1 768
Suosikkijoukkue
Haukat
Aloitin itse joskus kesäkuun seitsemännen tienoilla, joten miltei kaksi kuukautta tässä nyt tulee täyteen. Eilen sain haltuun sekä kasin että ysin, mikä johtui siitä, että kasin jälkeen tiesin, mistä ysin saa.

Vitosen ja kutosen välillä on ollut tähän mennessä pisin tauko, miltei kuukausi.

Tästä alkavat haasteelliset ajat, kaksinumeroiset. Luulen, että kaksinumeroisia rekisterikilpiä ei ole aivan yhdeksänkertaista määrää yksinumeroisiin verrattuna. Bongaustodennäköisyys on siis arvioni mukaan heikompi.

Minusta tuntuu, että tässä hommassa Helsingin kantakaupunki on aika hyvä paikka päivittäin pyöriä. (Eritoten Kamppi ja Punavuori ovat osoittaneet hedelmällisyytensä, mutta sielläpä en kovin usein pyöri. Silloin kun pyörin, yleensä onnistun.)

Silloin ärsyttää eniten, kun bussin ikkunoista ei näe läpi.
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kolme kuukautta bongailua täynnä, ja viimeisin bongaus tuli toissapäivänä vastaan, ***-4. Viitosta siis kovasti jahtaan, numerot 6 ja 7 onkin sellaisissa paikoissa, mistä ne takuulla löydän.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hohoo. Suurimmat kiitokseni sinulle ihana ihana ihana jatkoaikalainen joka yksityisviestillä kerroit 65:n olinpaikan. Ei tullut kuin kilsan koukkaus koulumatkalle, ja olo oli suorastaan autuaallinen kun hetkeksi pysähtyi sitä numeroa tuijottelemaan. Aij että on hyvä olo.
Ennen kesälomaani viihdytin itseäni päivättäin seuraamalla epätoivoasi nron 65 etsinnässä. (Olen ikävä ihminen?) Nyt olen samassa tilanteessa itse, 64 ajoi vastaani tänään. Jälleen samassa paikassa bongasin kuin niin usein ennenkin - Viikin kirjaston vieressä. Mitenkähän sekin voi olla mahdollista että juuri tuo paikka on niin antoisa? Onhan siinä toki aika pitkät punaiset kun on kääntymässä Pihlajamäentieltä Latokartanonkaarelle.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Ensimmäinen postaus tähän ketjuun, on pakko kun tuli 100 täyteen! Reilut kolme vuotta meni keräämiseen. Välillä tosi pitkiä jumituksia. Paras oli normaalissa perjantairuuhkassa Vihdintiellä kun tuli 36-39 kymmenessä minuutissa eikä kyseessä ollut edes mikään jenkkiautojen kokoontumisajo.

Benny

Aika nopsasti etenee kun 100 tulee täyteen muutamassa kuukaudessa pompannut jo 150:aan.

Benny
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Aika nopsasti etenee kun 100 tulee täyteen muutamassa kuukaudessa pompannut jo 150:aan.

Benny

Etsiskelen numeroa 95 ja kolme vuotta on minullakin kestänyt tähän asti pääseminen. Hauska kuulla, että satasen jälkeen vauhti kiihtyy. Tarkoitus olisi tänä kesänä saada vielä satanen puhki.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen bongaillut tässä 3.5 vuotta ja olen vasta numerossa 86. Tosin hitauteen on vaikuttanut se että omaa autoa ei ole ollut kuin vasta kaksi vuotta ja silläkin tulee ajettua niin vähän että näkisi muita maisemia kuin kotinurkkia. Myös monet jumitukset ovat hidastaneet tätä touhua aika pahasti.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Etsiskelen numeroa 95 ja kolme vuotta on minullakin kestänyt tähän asti pääseminen. Hauska kuulla, että satasen jälkeen vauhti kiihtyy. Tarkoitus olisi tänä kesänä saada vielä satanen puhki.

Lainaan itseäni ja totean, että välittömästi, kun lähdin ruokatunnille, löytyikin se 95 kuin taikaiskusta.

Hassua tässä hommassa on se, että kun jotain numeroa metsästää viikkotolkulla, niin heti sen löydyttyä samaa numeroa tulee vastaan joka kulman takaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hassua tässä hommassa on se, että kun jotain numeroa metsästää viikkotolkulla, niin heti sen löydyttyä samaa numeroa tulee vastaan joka kulman takaa.
Juu. Vaimo bongaa myös. Eilen nähtiin sitten kateissa ollut 29 - ja tänään heti uudelleen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään päästiin taas harppaus eteenpäin. 63 ja 64 tuli vastaan ihan puolen tunnin sisään. Nyt hakuun tuo nimimerkki Irggun kovasti rakastama numero 65. Mahtaisiko Häneltä saada se osoite tietoon, josta kyseinen numero löytyy? Olenhan pari sullekin neuvonut.. No nyt sitten katsellaan kannattaako muita auttaa. Vink vink. Onhan noita kuusvitosia vastaan ajellut, mutta mitenkähän käy nyt kun sen pitäisi näkyä? Turha toivo luulen ma.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
27

Stressi ja ahdinko puskee päälle. Missä se 27 oikein on? Jyväskylässä/keski-suomessa kenelläkään mitään tietoa? ARGH!
 

Aina Pata

Jäsen
Pitää postata, jos ei muuten niin itselle muistutukseksi.

Eli uusi harrastukseni, mustat rekkarit, nyt bongattu 33 erilaista alle satasta.
Vähän alle kuukaudessa tähän pääsi. Kolmasosa siis kasassa, hankaloituu aika reippaasti tästä eteenpäin. 7- ja 8- alkuiset ovat elleet helpoimpia, 6 bongausta. 1- alkuiset vaikeimpia vain numero 15 tullut nähtyä.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä pitäisi etsiä numeroa 15. Alkaa olla jo kaksi viikko pian aikaa kun on viimeisin kilpi löydetty. Että aika heikosti sikäli kun juhannuksena tämän hupaisan harrastuksen aloitin.
Ja kuten ihan normaalistikin, viikonlopun aikana tuli vastaan numerot 16-20. Ei se aina ole helppoa tämä bongarinkaan elämä.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Hieno päivä. Lounas alkoi 49:llä ja 50:stä sain kuuman vinkin kamuni nurkilta, jonne olin matkalla. Sieltä himaan ja eikös 52 posottele edessäni Mechelininkadulla. Tajuton kyttäys, josko se 51 jostain siihen lentäisi ja peukkua pystyyn, jos kärry jatkaisi kanssani Länisväylää. Paskat, Porkkalankatua Larun suuntaan se jatkoi. Hanasaaren kohdalla 51 sitten tuli vastaan, eli justni.

Vitosalkuiset ovatkin yllättävän iisejä. Tänään tullut vastaan lähes kaikki.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
36:sta ei näy eikä kuulu. Ellei se nyt kohta ala löytymään, niin harkitsen uran vaihtoa johonkin nopeatempoisempaan.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Itse vasta aloittelin kesäkuussa tätä ja nyt olen löytänyt seiskaan saakka. 3-5 löytyivät kokoontumisajosta, ja olisi siellä ehkä enemmänkin näkynyt, mutta osuivat sitten väärään järjestykseen. Seiska oli sikäli kiva löytö, ettei se ollut mikään lyhytrekkarimalli.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
36:sta ei näy eikä kuulu. Ellei se nyt kohta ala löytymään, niin harkitsen uran vaihtoa johonkin nopeatempoisempaan.

Hyvelän ja Ruosnimen välillä kulkevan mutkatien, taitaa olla Hyvelänraitti, puolessa välissä olevan talon pihalla valkoinen kupla, siinä on muistaakseni 36. Ittellä ois 38 hakusessa, anyone? 28-37 väli meni nopeasti nyt on ollut pari viikkoa hiljaisempaa, 39 ja 40 ois heti plakkarissa jos jollakin olis heittää vinkki tuosta 38:sta.

Näkkäri!! Unohda toi vinkki, kävin mopoilemassa noilla nurkilla ja siinä onkin 35, toivottavasti et ehtinyt tehdä turhaa reissua, my bad
 
Viimeksi muokattu:

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Numerot 27 ja 28 vartin sisään. 27 oli oikein tosi bongaus. Ajelin tarkoitushakuisesti Seppälän Prisman parkkipaikkaa edes takaisin jos vaikka se 27 löytyisi. Siellähän se sitten olikin. No matkalla kotiin löytyikin sitten se seuraava numero varmasta paikasta. 29 seuraavaksi. 30 on nähty muutaman kerran, mutta 29 ei muistaakseni hetkeen ole näkynyt.
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällä hetkellä pitäisi etsiä numeroa 15. Alkaa olla jo kaksi viikko pian aikaa kun on viimeisin kilpi löydetty. Että aika heikosti sikäli kun juhannuksena tämän hupaisan harrastuksen aloitin.
Noniin, vihdoin ja viimein numero 15 löytyi ja samoin 16 jonka paikka oli tiedossa. Seuraavaksi kunhan löytyisi 17 niin sitten jemmassa olisikin 18-20.
Hiljaa hyvä tulee..
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mites on, tämän ketjun aktiivit - laitetaanko pientä päivitystä kuinka kauan on mennyt aikaa aloittamisesta nykyiseen numeroon saakka? Ite olen bongannut aika tarkkaan 13 kk/n. 56 vkoa ja haussa on nro. 66. Käsittääkseni ihan hyvä tahti. Muilla?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Suurin piirtein 11kk bongattu. Eilen näkyi 42, tänään poimin 43 ja 44, sillä niiden "kotipaikat" tiesin. Pari 45:sta tiedän kans, niin ei pitäisi olla suuri ongelma. 46 taas voi aiheuttaa päänvaivaa.

Tällä vauhdilla menee ~ 2 vuotta ennenkuin 100 menee puhki.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Itsellä on joku 14kk takana sanoisin. 29 on haussa. Todella hitaasti on oma tahti ollut. Sen verran kuitenkin olen liikkunut teillä, että on ollut lähinnä huonoa tuuria kun ei ole enempää löytynyt.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Vuosi täynnä

10.8 tuli tasan vuosi täyteen bongauksen aloituksesta. Vaihtelevasti on mennyt. Pisin haku kesti 2,5kk. Parhaana kuukautena 6 bongausta. Yllättävän hidasta ollut kesällä, vaikka tuntuisi että kesällä noita bongauksia tulisi paljonkin (pidempään valoisaa, tulee liikuttua enemmän ulkona jne...).

No tästä on hyvä jatkaa, eiköhän sitä vuoden päästä ole päästy yli 50:n...
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Tämä viikonloppu oli oikein tuottoisa bongauksen suhteen. Kaksi viikkoa sitten näin ykkösen, mutta sen jälkeen ei kakkosta ole näkynyt. Nyt tuli sitten Tampereen seudulla pyöriessä vastaan 2-4. Vitonenkin tuli vastaan, mutta harmittavasti ennen nelosta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään vihdoin numero 19 työmatkalla. Toivoa nopeammasta jatkosta on, koska 20-29 on kaikki näkynyt usein. Johonkin se varmaan kuitenkin taas tyssää.

Aloitin viime syyskuun 29.päivä, joten kovin hidasta on tahti. Tällä menolla olen 80-vuotias kun homma on paketissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös