Red Dead Redemption 2

  • 222 838
  • 965

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Ei vittu mää oo nyt aivan saatanan kännissä ja mää aattelin pelata vähän RDR kakkosta. No saatana, mää ratsastelin mun hevosella. Ja sit mää saatana törmäsin humalatilani takia johonkuhun ratsastaessani. Ja no, saatana, mää en tiijä mitä tapahtui, mutta jotenkin saatana mun hevonen, mun Braithwaitelta pöllimä, Ossi Louhivaaran mukaa nnimetty Turkoman, se vaan sit saatana kuoli. En saatana tiijä miten tässä nyt näin sit saatana pääs käymään, mut niin siinä sit saatana vaan kävi että mää vaan saatana törmäsin johonkuhun toiseen ratsastajaan ja sit se saatana se mun hevonen vaan kuoli. Mä oon edelleen niin humalassa etten mää oikein ymmärrä mit ä tässä tapahtu mutta siis mun hevonen vaan saatana kuoli kun mää törmäsin johonkuhun, enkä mää ymmärrä miten helvetissä se pelkästään SIITÄ voi kuolla. Voi saatanaa, niin siinä dit kuitenkin joka tapauksessa kävi. Voi helvetti. RIP Opa III.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei vittu mää oo nyt aivan saatanan kännissä ja mää aattelin pelata vähän RDR kakkosta. No saatana, mää ratsastelin mun hevosella. Ja sit mää saatana törmäsin humalatilani takia johonkuhun ratsastaessani. Ja no, saatana, mää en tiijä mitä tapahtui, mutta jotenkin saatana mun hevonen, mun Braithwaitelta pöllimä, Ossi Louhivaaran mukaa nnimetty Turkoman, se vaan sit saatana kuoli. En saatana tiijä miten tässä nyt näin sit saatana pääs käymään, mut niin siinä sit saatana vaan kävi että mää vaan saatana törmäsin johonkuhun toiseen ratsastajaan ja sit se saatana se mun hevonen vaan kuoli. Mä oon edelleen niin humalassa etten mää oikein ymmärrä mit ä tässä tapahtu mutta siis mun hevonen vaan saatana kuoli kun mää törmäsin johonkuhun, enkä mää ymmärrä miten helvetissä se pelkästään SIITÄ voi kuolla. Voi saatanaa, niin siinä dit kuitenkin joka tapauksessa kävi. Voi helvetti. RIP Opa III.

Siis saatana mitä saatanaa, kuoliko saatana sun hevonen saatana? Ja ootko saatana kännissä saatana?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tää on kyllä siitä uskomaton peli, että joskus kun kaikki menee vituiks, huomaat viettäneesi tunnin saamatta mitään aikaiseksi. Ratsastat hevosesi jossain jumalan selän takana pimeässä kuoliaaksi - ei yhtään lääkettä tietenkään mukana - ja rämmit tunnin kantaen hevosesi satulaa ettei mene kerätyt rojut hukkaan. Siinä välissä tietysti tulee bounty huntereita ja muita kusipäitä jotka on pakko listiä että matka jatkuu. Oma henki meinaa lähteä monta kertaa ja viime hetkillä huiviin heitetty persikka purkki estää ohjaimen lentämisen päin telkkaria. Satulaa saa olla tämän tästä hakemassa jostain ruohon seasta mihin se on heitetty kun on pitänyt vetää pyssyä esille. Lopulta kun pääset leiriin on jo itse henkisesti niin poikki että pleikkari kiinni. Ehkä mä sit huomenna nappaan ne nahat mitä alun perin lähdin leiristä metsästämään. Kunhan ensin haen jostain uuden hevosen.

Mitä siis ois tapahtunut, jos oisit vaan hypännyt hevosesi kuoleman jälkeen jostain korkeelta tai pistänyt ittes dynamiitilla palasiksi? Kerätyt kamat jotenkin kadonnut? Mä oisin olettanut että jos heppaa kuolee ja tekee itsarin, niin sitten herää jostain, ja uus paska-luuska on arvottu tyhjästä Artturille, ja se vanha satula pyssyineen ja rojuineen on vaan sen uuden hepan selässä. Tosin muistan, että joskus alkuvaiheessa kun töhöilin jotain niin ajauduin tilanteeseen missä se satula piti käydä hakemassa jostain luonnosta mihin se oli jääny, kartasta piti kattoo missä vitussa se nyt on ja sit uudella hepalla sinne ratsastaa ja pistää satula uuden kaakin selkään. En tosin muista mitä helvettiä silloin olin urpoillut että moinen tilanne on tullut vastaan.

Joskus kyllä tuli tilanne, että aavikolla bounty-miehet ampui varahevosen alta kuolemaa tekemään, eikä ollukaan enää yhtään reviveriä. Kauheella vimmalla etin josko joltain kuolleelta bounty-ukolta löytyisi semmosta, ja kun ei löytynyt, perustin leirin ja yritin craftata semmosta ite, mutta ei ollu aineksia. Sit lähin ykköshepalla läheiseen kylään, ja sieltä kaupasta ostin sitten läjän reviverejä, mutta varaheppani oli sillä välin jo delannut ja joku orava kai oli käyny sen ruhonkin syömässä. Sen jälkeen oon aina pyrkiny pitää jokusen kymmentä reviveriä laukussa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
@FASlapsi Mulla tuli joskus aikoinaan vastaan tilanne, että heppani kuoltua satula hävisi sieltä mihin sen jätin siihen mennessä kun ehdin paikalle uudella kaakilla. En tiedä oliko bugi vai ominaisuus, mutta vitutti sen verran että nyt sai Arttu raahata satulan käsipelillä turvaan. Just aloittanut uuden kierroksen pelissä niin ei ollut vielä lääkkehiä repussa.
Irtonaisen satulan voi kaiketi aina noutaa mistä tahansa tallilta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt ollaan taas jonkin verran edetty ja Guarman osuus pelistä on suoritettu + pari tehtävää sen jälkeen. Pistetääs nyt spoilereita jos joku ei ole niin tietoinen kuvioista.
Olin siis itse jo hyvissä ajoin etukäteen tietoinen miten tämä homma tulee menemään, mutta kyllähän se silti vittumainen hetki oli kun Artturi yskii keuhkonsa pihalle St. Denisissä ja tuberkuloosihan sieltä paljastui. Kyllähän tuo vähän aiheuttaa erilaista fiilistä pelaamiseen kun tietää Artturin sairastuneen, eri tavalla saa nyt vähän seurata missä kondiksessa sankari on. Ennen ei välttämättä ollut niin justiinsa esim. syömisen kanssa, mutta nyt tuo on tärkeämpää että ukko pysyy kondiksessa.

Onhan tässä kieltämättä pieni lopullisuuden tunne kun tietää että Artturilla suoritettavat tehtävät alkaa olla jo melko lopussa, mutta jospa sitä vielä jonkin aikaa jaksaisi paikkoja tutkia ennen kuin vääjäämätön lähestyy. Pitää varmaan aloittaa uusintakierros pelistä heti kunhan on tämän storymoden ekan kerran kulkenut loppuun...

Pari pientä sivujuttuakin tuli tuossa tehtyä, se yksi nainen siellä kartan oikeassa ylälaidassa tuli opetettua skinnaamaan elukoita. Olin itse asiassa käynyt sekoilemassa siellä pihalla jo aiemminkin, mutta silloin mitään ei näkynyt siellä. Jouduin itse asiassa pelaamaan tuon kohdan kahdesti läpi, koska ekalla kerralla kävi vähän erikoisempi sattumus. Siinä kun ne sudet tulee lopussa kohti ja Artturi sanoo "stay behind me" sille naiselle, niin muijahan teki just päinvastoin ja lähti juoksemaan kohti susia samalla hetkellä kun vedän kiväärin liipasimesta. Vissiin vähän säikähti kun luoti ujelsi jostain korvan vierestä ja muija juoksi karkuun. Sen pituinen se.

Tokalla kerralla se meni sitten oikein ja varmuuden vuoksi vielä astuin Artturilla pari askelta eteenpäin ja muija nyt oikeasti pysyi siellä takana. Mutta oli kyllä erikoinen tilanne tuo eka yritys tuosta, en tiiä sitten sähläsinkö itsekin siinä jotain mutta ei nyt ihan tuollaista ole ennen käynyt.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oon nyt toista kertaa peliä läpi pelaillut, chapter kolmosessa vasta mennään mutta ultimaattisen hyvä Artturini on ihan kroisos-terminaattori, koska ennen vääjäämätöntä Micahin vapauttamista tosiaan tein kaikki challenget sun muut legenda-elukoista tehdyt trinketit ja satchelit, aarteet on etsitty ja leirit upgradetettu. Nyt voi vaikkapa vaan juosta lemoyne raidersien leiriin ja mätkiä tyypit machetella mössöksi, koska statsit on niin kovat, ei tarvii paljoo mistään vieressä ammutuista luodeista mitään välittää. Vittuillakseni menin upgradettamaan kaikki pyssytkin maksimeihinsa, ja vaihdoin metallit kultaisiksi ja puuosat joksikin vitun cherry-puuksi, kaiverrukset ja ornamentit kanssa kaikkiin, mutta silti on joku 3000 dollaria vielä rahaa ja tais olla viis kultaharkkoakin laukussa myymistään odottelemassa. Sieltä ihme sormipatsaiden keskeltä vois ainakin hakea vielä muutamat harkot lisää jos jaksais, mutta eipä kauheesti tarvii. Oon kanssa käynyt St. Denisistä hommaamassa Artturille kunnon gentlemannin vaateparren, semmosessa silinterihatussa ja fiinissä takissa se tuolla menee kultaisten pyssyjensä kanssa hiukset pomadea täynnä ja ystävällisesti tervehtii kaikkia ketä vaan tarpeeksi lähellä kävelee.

Semmosta tässä oon nyt sitten hyvänä voittamattomana pelaillessa miettinyt, että pitäisi kokeilla varmaan vielä kolmannen kerran pelata sillee että Artturi ois ihan täysi paska. Aina rääkkäisi ja kiduttaisi kaikkia jotta honorit tippuisi äärimmäisen miinuksille, ei tekisi pulaa kärsivässä leirissä mitään muuta ku viljelisi kaikille Antagonizea, ei peseytyisi koskaan, antaisi tukan ja parran rehottaa ja vaatteiksi pistäisi jotkut saatanan rynssylit. Kerjäläisiä heitetään fire bottlella, koirat ammutaan, kissat potkitaan kuoliaaksi. Satunnaisia vastaantulijoita ammutaan haulikolla naamaan. Ei saisi myöskään tehdä yhtään mitään upgradetuksia mihinkään, ei pyssyihin, ei leiriin, tappaisi ja rymyäisi vain ja tekisi niitä tehtäviä läpi. Ois jotenkin koomista jos sillee jaksaisi loppuun asti pelailla kun siellä loppuvaiheilla sitten Abigailit ja Swansonit sun muut Trelawnyt kehuisi veristä ja paskaista, täydet bountyt niskassaan riehuvaa raivohullu-Artturia että sinä oot hieno mies kuitenkin hei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Noniin, onkohan kyseessä bugi vai ominaisuus:

Tässä kun Johnilla pelataan niin käyttöön otetut vaatteet eivät ikinä pysy päällä kun peliä jatkaa tallennuksesta. Käytännössä siis vaatteet vaihtuvat aina uudella pelikerralla tai tallennuksesta otettaessa niihin Johnin perusvaatteisiin mitkä on päällä kun sieltä ranchilta lähdetään matkaan. Tämä toistui jopa niin että kun kuolen kesken tehtävän niin "restart from checkpoint" kohdasta Johnilla on eri vaatteet päällä mitä peliin lähdettäessä, eli siis ne perusvaatteet vaihtuvat päälle jopa kesken tehtävän jos kuolee.

Jos tuo on bugi niin pystyykö sitä mitenkään korjaamaan? Vai pitääkö tässä nyt vaan tyytyä kohtaloon.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Noniin, onkohan kyseessä bugi vai ominaisuus:

Tässä kun Johnilla pelataan niin käyttöön otetut vaatteet eivät ikinä pysy päällä kun peliä jatkaa tallennuksesta. Käytännössä siis vaatteet vaihtuvat aina uudella pelikerralla tai tallennuksesta otettaessa niihin Johnin perusvaatteisiin mitkä on päällä kun sieltä ranchilta lähdetään matkaan. Tämä toistui jopa niin että kun kuolen kesken tehtävän niin "restart from checkpoint" kohdasta Johnilla on eri vaatteet päällä mitä peliin lähdettäessä, eli siis ne perusvaatteet vaihtuvat päälle jopa kesken tehtävän jos kuolee.

Jos tuo on bugi niin pystyykö sitä mitenkään korjaamaan? Vai pitääkö tässä nyt vaan tyytyä kohtaloon.

Aloitin muutama viikko sitten tarinan pelaamisen alusta, mutta en muista että näin olisi käynyt (PS4 alustana).

Eikös pollen satulalaukkuun saa ne halutut kamppeet mukaan? Siinä ei kauheasti mene aikaa kun vaihtaa halutun vaatekerran ns. on the go.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aloitin muutama viikko sitten tarinan pelaamisen alusta, mutta en muista että näin olisi käynyt (PS4 alustana).

Eikös pollen satulalaukkuun saa ne halutut kamppeet mukaan? Siinä ei kauheasti mene aikaa kun vaihtaa halutun vaatekerran ns. on the go.
Joo näköjään kohdasta "custom outfit" saa juurikin ne rensselit päälle mitkä haluaa. Ainoastaan hattu on väärä, tykkään käyttää sitä Big Valley hattua mutta se ei jostain syystä tuolla pollen valikossa ole. Noh, muuten kyllä hyvä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt on storymode pelattu loppuun.

Olihan tämä huikea matka kyllä kaikkinensa. Myönnetään nyt siis että olin tietoinen että päähahmo jossain vaiheessa vaihtuu ja että Artturi delaa tuberkuloosiinsa (tai Michahin tappamana, mulla toi eka), mutta kaikesta huolimatta oli kyllä sellainen reissu että ei varmaan pelimaailmassa ihan samanlaista tule vastaan. Aikalailla tarkalleen kuukausi tuossa meni kun pelin pelasi läpi, välillä saattoi hyvinkin mennä tuntitolkulla että en oikeastaan edes tehnyt tehtäviä vaan sekoilin kaikkea ympäriinsä ja tein ehkä korkeintaan jonkun stranger missionin. Eipä ole muista peleistä ollut tähän.

Kyllähän se viimeinen Artturilla suoritettava tehtävä oli melkoinen. Melkoinen tunnelataus kun hahmo oli kuitenkin niin hyvä ja se koko draamankaari tuli nähtyä läpi. Sama hevonen oli myös käytössä koko pelin ja kyllähän se kirpaisi kun Charme Asserdal päästi viimeisen henkäyksen. Toivottavasti on saanut hautapaikkansa jostain hyvän raviradan läheltä...

Johnilla oli kyllä ihan kiva jatkaa hommia siinä mielessä kun se Artturin yskiminen ja huonokuntoisuus alkoi vähän ottaa päähän. Joo kuului tarinaan, mutta olihan se loppua kohti sen verran heikossa hapessa ja energiat kului nopeasti niin ei siinä paljon jaksanut ylimääräistä tehdä. Sen verran yllä kaipasin Artturia että laitoin Johnille samanlaiset vaatteet kuin mitä Artturilla pelatessa oli ja kasvatin parran ja takapiiskaa. Yhdessä tehtävässä itse asiassa tuntui kuin Artturi itse olisi tullut siihen Johnin muodossa kummittelemaan, siihen malliin mies siinä kuikuili.

Mutjoo, onhan tässä vielä vähän tutkittavaa. Tuota New Austinin aluetta kun ei pahemmin tullut stroymoden aikana tutkittua niin se jäi epäselväksi ja pari bounty hunter hommaa on auki. Ja itse asiassa mulla jäi nuo Mr. White ja Mr. Black -tehtävät Artturilla vähän vaiheeseen. Kaksi ekaa mä tein mutta niitä ei sitten enempää mulle ilmestynyt näkyville, joten Johnilla tuolla pyöriessä se eka tehtävä tuli sitten uudestaan. Vedettiin sitten samat dialogit tällä kertaa Johnilla. Toki en tiedä tuleeko nuo nyt enää uudestaan kun storymode on läpi.

Hieno peli.
 
Semmosta tässä oon nyt sitten hyvänä voittamattomana pelaillessa miettinyt, että pitäisi kokeilla varmaan vielä kolmannen kerran pelata sillee että Artturi ois ihan täysi paska.
Itsellä taitaa olla juuri kolmas tai jopa neljäs kierros menossa, ja vasta nyt ensimmäistä kertaa täysin tällä taktiikalla. Vahingossa on muutaman kerran tullut positiivista palautetta, jonka jälkeen on ollut pakko mennä antamaan nikkeliä viattomien ihmisten ja eläinten osaksi. Ihan hauska kokemus toistaiseksi ollut.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Itse aloitin eilen pitkästä aikaa tarinan alusta (kerran pelannut lähes 100% läpi PS4:llä ja nyt PC:llä siis). Onhan tämä edelleen aivan jumalaisen hyvä teos.

Tämänkertainen Artturini on aivan kammottava paskiainen. Vittuilee kaikille seurauksista välittämättä. Hakkaa naiset, lapset, kanat ja lampaat. Ei välitä ulkonäöstään paskaakaan, kulkee vain parta rapaisena jossain lappuhaalarin kaltaisessa rikkinäisessä rievussa ja vetää spontaanit kännit kirkon portailla. Kaikki tielle osuva irtaimisto lähtee Artturin matkaan ja jos jossain joku kerjää almuja käy Morgan laittamassa mokoman syöpäläisen nippuun ihan pelkästä ilkeydestään.

Jokseenkin erilainen tunnelma tulee peliin tällä tavoin, kuin viimekertaisella herrasmies-Artturilla. Hauskoja sattumuksia osuu myös kohdalle huomattavasti useammin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuossa kuukausi sitten sain storymoden pelattua loppuun ja tein sitten vähän kaikkea pientä kivaa. Olen kuitenkin siinä mielessä vähän tylsä että en kamalasti kaikkiin sivutehtäviin ja metsästyksiin jaksa panostaa, joten...

... aloitin pelin alusta. Onpa mahtavaa hypätä jälleen Artturin saappaisiin ihan alusta alkaen! Kun sai pakkopullana tuon Chapter ykkösen alta pois niin ei muuta kuin grindaamaan kaikkea pientä ensin tuolla Chapter kakkosen alussa ennen kuin aloittaa kunnolla viemään tarinaa eteenpäin. Itse asiassa tajusin äsken että mullahan jäi muutamia sivutehtäviä kokonaan tekemättä Chapter kakkosen osalta kun en tajunnut katsoa eräitä valokuvia, nyt kävin sitten nekin suorittamassa.

Hauskaa siinäkin mielessä pelata uudestaan kun tietää nämä tyypit ennestään ja osaa vähän suhtautua niihin. Tuolla kun grindasi pitkin kyliä niin tuli jo Lemoyne Raiderseja vastaan, pistin niitä vähän nippuun. Muutamat strangerit suorittivat myös väijytyksiä. Niin ja O'Driscollit vittuilivat heti siinä Chapter kakkosen leirin lähellä, pistin ne seulaksi.

Nyt tajusin tehdä sellaisen että tallensin pelin tässä Chapter kakkosen alussa, sitten jos joskus vielä aloittelee uudelleen peliä niin voi skipata tuon Chapter ykkösen koska olihan se jo ihan näin toisellakin pelikerralla ihan turha kun tiesi jo tarkkaan mikä on homman nimi. Meni kyllä aavistuksen joutuisammin se osuus kuin ekalla kerralla.

Mutjoo, kivaa on. On toi Artturi vaan huikea hahmo. Tein siitä kyllä taas ihan samannäköisen kuin viimeksi, mutta tuolta haluan minun Artturini näyttävän. Sellainen kunnon "The Undertaker" eli tumma pitkä takki, pässä musta Big Valley Hat, tummat housut, buutsit, parta kasvaa ja hiustenkin annan kasvaa vapaasti. Olen kuitenkin taas sellainen hyveellinen että en nyt huvikseen sivullisia tapa, mutta tarvittaessa pistän porukkaa nippuun jos alkavat päätä aukomaan.

Kävi muuten sellanen pikku juttu tuossa kun Lemoyne Raidersien kanssa vähän taistelin, tähtäsin aseella ja samantien dead eye päälle. Artturi tähtäsi sitten raiderin hevosta ja kun olen tällainen Speedy Gonzales niin pumppasin sen hevosen sitten täyteen lyijyä... Hups.

Harmi sinänsä kun Artturilla ei pääse pyörimään sinne Blackwateriin ja New Austiniin. Tai voihan sinne mennä mutta kun on Wanted dead or alive niin ei nyt hirveesti nappaa sen rajan yli mennä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onpa mahtavaa hypätä jälleen Artturin saappaisiin ihan alusta alkaen!
Jatkellaanpas taas tarinointia. Pari kappaletta olen noita storymoden "keltaisia tehtäviä" tehnyt, mutta muuten olen vähän maltillisemmin edennyt nyt. Jännästi sitä tässä unohti miten paljon Valentinessakin pientä kivaa hässäkkää on kun esim. O'Driscolleihin törmää. Näitä molopäitä oli sen pienemmän saluunan edessä kolme kappaletta, ajatuksena oli mennä saluunaan sisään mutta enhän mä sinne päässyt kun vahingossa käsi hipaisi näitä jätkiä. Siinä sai sitten vähän tiukemmin myllyttää kun kolme yhtä vastaan mentiin, mutta onhan tuo Artturi sen verran karski kaveri ettei muutama O'Driscoll pysäytä. Loottasin vielä niiden kamat, hauska juttu että loottauksesta tuli "Crime reported" mutta ketään ei haitannut kun pieksin kolme jätkää siihen kapakan eteen.

Pari kertaa nuo sankarit on myös tehneet niitä säälittäviä väijytyksiään. Onkohan niitä muuten joku tietty määrä miten paljon niitä väijyjä tulee kutakin jengiä kohti? Nyt näiden kanssa törmäsin jo sellaiseen että ne ajoivat vaunulla tien eteen jostain pusikosta jo alkoivat osoittelemaan aseella. Hyppäsin hevosen selästä ja pistin kaverit täyteen lyijyä siihen paikkaan, ei ilmekään värähtänyt. Muistelisin että tuo vastaava väijytys olisi viimeksi tullut joskus chapter 3-4 aikoihin kun Valentinessa hengailin. Hassuja veijareita, Valentinessa niiden kanssa saa kyllä aina myllyttää.

Kävin siellä Van Hornin suunnillakin pyörimässä, Annesburgiin en vielä jaksanut mennä kun ei siellä oikein ole mitään. Sitä vaan mietin että vielä ei Murfree Broodeja siellä näkynyt, tuleekohan nuo sitten vasta siinä vaiheessa mukaan kuvioihin kun storymode on edennyt siihen pisteeseen että Murfree sekopäät astuu mukaan? Niiden kanssa oli kyllä hauska tapella.

Huomasin muuten sellasen pienen eron dialogeissa kun Hosean kanssa käytiin hevoskaupoilla. Nyt oli pätäkkää enemmän niin ostin sellaisen 150 dollaria maksavan hepan sieltä Valentinen tallilta, nyt Hosea sanoi ihan että not bad kun hevosta katseli. Muistan kun ekalla pelikerralla osti sen halvimman luuskan mikä maksoi jonkun 15 dollaria niin Hosea kysyi että et nyt jumalauta oikeasti ostanut tätä. Charme Asserdaliksi nimesin hevoseni jälleen, tällä kertaa heppa on vielä oikeasti tamma niin tuo nimikin osuu.

Pitää nyt aika maltillisesti yrittää edetä storymoden kanssa, bountyhunter hommia näkyi tulleen taas saataville niin pitääpä suorittaa niitä aina ensitilassa kun tulee näkyville. En tiedä olenko miten yleistä mielipidettä vastaan, mutta omaan makuuni tämä Chapter kakkonen on jopa parasta aikaa koko pelissä. Kaikki on uutta ja ihmeellistä, Artturi on hyvässä fyysisessä kondiksessa ja muutenkin sellainen hyvä fiilis tuntuu olevan päällä. Tehtävätkin on sitten sopivan intensiivisiä. Pidän kyllä myös Chapter kolmosesta, leiri on kiva ja siellä ehkä tehtävät on ne parhaat kun kokonaisuutta katselee, mutta joku näissä alkupään jutuissa vaan kiehtoo. Nelonenkin on ihan ok, mutta jotenkin se "taloleiri" ei tunnu niin hyvältä.

Kävin muuten jo eilen siellä sikafarmilla. On kyllä joka kerta yhtä miellyttävä vierailu. Pelasin aikalailla samalla tavalla kuin viimeksikin, mietin että pitäisiköhän joskus olla vähän suoraviivaisempi niiden kanssa...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
WANTED ja WITNESS ilmoitukset kyllä hauskuuttaa kerta toisensa jälkeen. En nyt laita spoilereihin kun ei mitään isompaa ole edes, Chapter kakkosessa on siis se tehtävä missä mennään O'Driscollien leiriin, niin sen jälkeen kun on sen mökin tarkistanut ja astelee mökistä ulos niin samantien tärähti ruutuun WITNESS ja heti perään WANTED ja kohta olikin miliisit lähettyvillä. No helvetin äkkiä vaan karkuun koska ei nyt jaksanut alkaa tappelemaan lawmanien kanssa ja wanted-level siis poistui eikä ollut bountyakaan päällä. Ihmettelen vaan että kuka/mikä teki ilmoitukset kun olin keskellä metsää ja varsinaisesti mitään en tehnyt kun tulin mökistä ulos.

Olin muuten siinä käsityksessä että O'Driscollien kanssa voit tapella kaupungilla ihan vapaasti, mutta siitäkin tulee vähän pahaa katsetta jos itse erehdyt ensin vetämään sellaista turpaan. Pitää siis ensin kääntää ensimmäinen poski ja sen jälkeen vasta piestä O'Driscoll siihen paikkaan.

Toisella pelikerralla tämä peli on kyllä paljon hauskempi kuin mitä ekalla. Okei, kaikki yllätyselementit loistaa tietysti poissaolollaan mutta onhan tässä ihan eri tavalla mahdollista kikkailla ja tehdä asioita. Ja varsinkin kun tietää että tässä on hyvin vielä aikaa kehittää hahmoa ja tehdä eri asioita mm. honorin suhteen. Ja onhan tässä nyt kaikki tappelut sun muut paljon helpompia, samalla tavalla myös vihulaisleirien väijyttäminen on helpompaa kun osaa jo vähän ammuskella yms. Kävin Lemoyne Raidersien leirin tyhjentämssä, suht helposti sai pistettyä useamman raiderin nippuun.

Välillä on hauskaa kun törmää O'Driscolleihin näiden ryöstäessä jotain vaunuja tai vastaavia. Yleensä niitä on kaksi tai kolme, hevosella on hyvä ensin ratsastaa yhden O'Runkkarin yli, sitten hypätä Artturilla hevosen selästä ja sitten ammutaan kaverit seulaksi siihen tielle. Ollaan taas laupias samarialainen kun pelastetaan ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kävipä taas sellanen kohtalaisen randomi juttu:

Valentinessa oli hirttäjäiset ja siellä sitten ukko laitettiin narun jatkoksi. Leskeksi jäänyt nainen itkee ihan valtoimenaan ja tuota jatkuu hetki. Kohta itku lakkaa ja nainen lähtee, menin settin Artturilla osanottoa sanomaan. Siinä on sitten hetki hiljaista, kohta painan uudestaan sitä "Greet" nappia ja Artturi morjestaa ihan tavallisesti HEY LADY! Nainen jatkaa sitten small talkia ihan normaalisti ja on pahoillaan vielä kun Artturi kertoo että ei ole ollut ihan parhaita päiviä.

No eihän siinä, äkkiä toipui kyllä miehensä kuolemasta kun Artturin paha päivä aiheutti noin paljon sympatiaa. Oli kyllä erikoinen juttutuokio taas vaihteeksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun toista pelikierrosta vetää niin voisipa ajankuluksi pohtia myös vaikkapa jonkinlaista top5 hahmojen listaa. Jätän tästä nyt pois hahmot jolla pelataan itse, olisihan tuo Artturi aivan ylivoimainen ykkönen siinä tapauksessa. Mutta puhutaan siis tärkeistä sivuhahmoista jotka kulkevat storymodessa mukana:

5. Micah Bell
Hahmona ihan täysi persläpi ja vittupää, mutta juuri siksi niin loistava. Sellainen ärsyttävä nilkki josta vaan ei voi tykätä, eli siinä mielessä on todella onnistuneesti kirjoitettu hahmo. Joka kerta kun hahmon näkee siellä omassa leirissä pyörimässä niin tulee mieleen että voisipa tuon vaikka tiputtaa jyrkänteeltä alas. Pelin nautinnollisin hetki oli kun Chapter kolmosessa tuli mission failed koska MICAH HAS DIED, pääsin henkisesti pelin läpi tuossa kohtaa.

4. Lenny Summers
Niitä leirin "hyviä jätkiä". Artturin kaveri ja muodostuu tärkeäksi ystäväksi sen Chapter kakkosen kännisekoilun jälkeen. Koominen sivutehtävä noin kokonaisuutena, mutta myöhemmin sitten ottaa isompaa roolia leirissä muuten ja on sellainen hyvä jätkä joka siinä aina jeesailee.

3. Charles Smith
Menee kanssa Artturin kavereiden joukkoon. Opettaa Artturia metsästämään ja skinnaamaan puhveleita. Tärkeä hahmo monessa tehtävässä ja rooli kasvaa mitä pidemmälle tarina etenee. Sympaattinen iso kaveri, mutta tarvittaessa osasi käyttää koviakin otteita.

2. Hosea Matthews
Leirin pakollinen "vanhempi valtiomies". Enää ei ehkä ole fyysisesti ihan parhaassa huippuiskussa, mutta edelleenkin osaa ottaa hyvin osaa taisteluihin ja on äärimmäisen älykäs ja charmantti hahmo. Tietämys eri paikoista on laaja ja juuri sellainen kaveri kehen voi aina luottaa. Rauhallinen kaveri jolla ei hermot petä tiukassakaan tilanteessa.

1. Sadie Adler
Mrs. Sadie Adler, Widow. Hahmo on siellä Chapter ykkösen ja kakkosen osalta enemmän sellaisissa hyvissä kyttäysasetelmissa ja meinaa jäädä vähän seinäruusuksi, mutta kolmosesta eteenpäin hahmo ottaa isompaa roolia ja sieltähän paljastuu todellinen kovis jolle ei vittuilla. Pystyisi lähes yksinään pistämään O'Driscollien ja Lemoyne Raidersien leirit nippuun vaikka paljain käsin. Jos muuten meinaa keinot loppua niin sitten mennään jopa puhtaalla raivolla eteenpäin. Itse asiassa kun ekaa pelikertaa pelasin läpi niin pelin loputtua mietin että olisi ollut jopa parempi jos Sadie olisi ollut jossain roolissa pelttavana hahmona kun peli oli lopuillaan. Jotain palkkionmetsästäjän hommia olisi ollut hauska tehdä Sadiella.

Sadie on käsittääkseni vieläpä erittäin suosittu hahmo, joten ihme sinänsä ettei myöskään mitään lisäosaa tai vastaavaa ole kehitetty vaikkapa Sadien palkkionmetsästäjän hommiin liittyen. Tuskinpa tulee olemaan pelattavana hahmona myöhemmissäkään RDR-peleissä (kai niitä nyt satavarmasti tulee), koska jos mahdollinen RDR3 sijoittuu aikaan ennen RDR2:sta niin Sadiehan ei varsinaisesti alkujaan kuulu tuohon Dutchin porukkaan. Harmi sinänsä, koska hahmollahan on ihan valtava potentiaali mitä nyt tämän nähdyn perusteella on tullut ilmi.

Mutta tälläsiä nyt tällä kertaa. Tänään en ole vielä pelannut koska pitäisi työt aloitella kohta, mutta jospa sitten illalla töiden jälkeen. Tämä on vähän sellainen peli että ei voi oikein pelata siten että "kokeilenpa hetken tuota juttua", koska tämä vie niin vahvasti mukaansa että melkein se kolmisen tuntia on tälle varattava aina per pelikerta. Silloinkin hyvin usein käy niin ettei kovin paljoa tarinassa etene kun tekee kaikkea muuta.
 

Brejk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, ENCE
WANTED ja WITNESS ilmoitukset kyllä hauskuuttaa kerta toisensa jälkeen. En nyt laita spoilereihin kun ei mitään isompaa ole edes, Chapter kakkosessa on siis se tehtävä missä mennään O'Driscollien leiriin, niin sen jälkeen kun on sen mökin tarkistanut ja astelee mökistä ulos niin samantien tärähti ruutuun WITNESS ja heti perään WANTED ja kohta olikin miliisit lähettyvillä. No helvetin äkkiä vaan karkuun koska ei nyt jaksanut alkaa tappelemaan lawmanien kanssa ja wanted-level siis poistui eikä ollut bountyakaan päällä. Ihmettelen vaan että kuka/mikä teki ilmoitukset kun olin keskellä metsää ja varsinaisesti mitään en tehnyt kun tulin mökistä ulos.
Itse käsitin tämän niin että lähettyvillä oli partio, joka kuuli ammuskelun ja tuli tutkimaan. Jos verilöylyn lähettyviltä löytyy asemiehen näköinen heppu, niin luonnollisestihan tätä epäillään syylliseksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sadie on käsittääkseni vieläpä erittäin suosittu hahmo, joten ihme sinänsä ettei myöskään mitään lisäosaa tai vastaavaa ole kehitetty vaikkapa Sadien palkkionmetsästäjän hommiin liittyen. Tuskinpa tulee olemaan pelattavana hahmona myöhemmissäkään RDR-peleissä (kai niitä nyt satavarmasti tulee), koska jos mahdollinen RDR3 sijoittuu aikaan ennen RDR2:sta niin Sadiehan ei varsinaisesti alkujaan kuulu tuohon Dutchin porukkaan.
Onhan se toinen mahdollisuus että RDR3 sijottuus RDR2 ja RDR1 väliin. Tällöin Sadie vois olla pelattava hahmo ja siinä samalla sitten selvis mitä hänelle tapahtui ja miksi häntä ei RDR1 nähdä.

Mutta jos RDR3 joskus tulee niin voihan se olla että sijottuu just ennen RDR2 ja se pelattava hahmo vois olla joko Arthur, Dutch tai Davey joka on se kuollu tyyppi joka RDR2 alkuteksteissä pistetään makamaan pöydälle ja jolle laitetaan kolikot silmille. Toi jälkimmäinen ois hyvin Rockstaramainen vaihtoehto.

Kun ottaa huomioon kuinka nopeasti nykyään Rockstaran pelit ilmestyy ja kuinka ne keskittyy onlinemaailmoihinsa niin en mä nyt ainakaan seuravaan 6 vuoteen mitään uutta peliä uskalla toivoa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse käsitin tämän niin että lähettyvillä oli partio, joka kuuli ammuskelun ja tuli tutkimaan. Jos verilöylyn lähettyviltä löytyy asemiehen näköinen heppu, niin luonnollisestihan tätä epäillään syylliseksi.
Joo paitsi tällaisessa tilanteessa siinä tutkassa näkyisi myös ne punaiset pallurat eli enemy. Näissä mitä minulla on käynyt niin käytännössä olen ollut keskellä pöpelikköä ja siellä on ollut joku todistaja ja vasta sen jälkeen miliisit on tulleet paikalle. Näissä tilanteissahan pystyisi itse asiassa ainakin hyvän honorin omaavana jopa jäädä siihen paikalle hengailemaan, sitten vaan miliisien kysellessä mikä juttu niin ois vaan että emmä mitään tiiä ja lähtee pois.

Onhan se toinen mahdollisuus että RDR3 sijottuus RDR2 ja RDR1 väliin. Tällöin Sadie vois olla pelattava hahmo ja siinä samalla sitten selvis mitä hänelle tapahtui ja miksi häntä ei RDR1 nähdä.
No siis Sadiehan lähtee niissä RDR2 lopputeksteissä johonkin pois ja eikös tuo RDR1 ala melkein suoraan siitä mihin RDR2 päättyy? Tuo Sadie siis touhusi palkkionmetsästäjänä tuolla Blackwaterin alueella ja sitten RDR2 loppuratkaisujen jälkeen vaihtoi vaan maisemaa.

Mutta jos RDR3 joskus tulee niin voihan se olla että sijottuu just ennen RDR2 ja se pelattava hahmo vois olla joko Arthur, Dutch tai Davey joka on se kuollu tyyppi joka RDR2 alkuteksteissä pistetään makamaan pöydälle ja jolle laitetaan kolikot silmille. Toi jälkimmäinen ois hyvin Rockstaramainen vaihtoehto.
Joo siis ihmeenä pidän jos Artturi ei jollain tapaa ole pelattava hahmo mahdollisessa RDR3:ssa. Jos Sadie oli hyvä hahmo niin kyllähän tuo Artturi oli pelattavana hahmona ja muutenkin niin käsittämättömän hyvä että mikäli RDR3 sijoittuu samalle aikajanalle niin ihmeenä pidän jos Artturin saappaisiin ei pääse hyppäämään.

Kolmas vaihtoehto tietysti on se että jos (ja toivottavasti kun) RDR3 joskus tulee niin mennään ajassa heittämällä enemmänkin taaksepäin johonkin 1860-luvun alkuun kun näitä nykyisiä hahmoja ei vielä ollut syntynytkään, paitsi Dutch joka on tarinan mukaan syntynyt 1855 ja Hosea joka on syntynyt 1844. Hosea voisi itse asiassa ollakin sellainen linkki muun pelisarjan välillä kun nuori Hosea on geimeissä mukana, tosin nyt en ihan tarkkaan muista miten Hosea noihin hommiin päätyi mutta kuitenkin.

Toki jos näiden jo nähtyjen tapahtumien ympärille jonkin trilogian rakentaa niin onhan se sinänsä loogista että tuo RDR3 paljastaa sen että "what happened in Blackwater". Toki siinä sitten vähän saa taiteilla sen kanssa että mikäli RDR3:ssa on mahdollista myös storymoden jälkeen tutkia paikkoja vapaasti niin noin niinku juonellisesti se voi olla vähän haastavaa jos tarina periaatteessa loppuu siihen kohtaan mistä RDR2 alkaa ja porukka on menossa kohti lumisia maisemia.

Mutjoo, ei tässä nyt tosiaan kannata henkeä pidätellä tuon RDR3:n suhteen. Eiköhän seuraava GTA ole ensin suunnitelmissa ja vasta sitten mennään hevos-GTA:n puolelle uudestaan. Ja jos nyt totta puhutaan niin tämä RDR2 on ainakin omaan makuuni ollut niin huikea peli että ei tehnyt tiukkaakaan aloittaa toista pelikertaa n. kuukausi sen jälkeen kun ensimmäisen kerran olin pelin mennyt läpi. Nyt olen vielä viipyilevämmin edennyt tuon homman kanssa, viimeksi kun pelasin niin Chapter kakkosen meni suht nopeasti läpi, nyt minulla meni yli viikko pelkästään siinä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No siis Sadiehan lähtee niissä RDR2 lopputeksteissä johonkin pois ja eikös tuo RDR1 ala melkein suoraan siitä mihin RDR2 päättyy?
RDR2 päätyy vuoteen 1907 ja RDR1 alkaa vuodesta 1911. Eli tossa ois pelivaraa 4 vuotta.

Syitä miksi ajattelin että se vois tulla tohon väliin että ensinnäkin se antais pelinteikjöille mahdollisuuden irottautua tästä Dutch jengin tarinasta. Siihen voisi toki olla viittauksia pelin aikana tai olla jonkinlainen sivujuoni. Esim. se voisi olla mukana miten John Marston jäi lopulta kiinni, josta alkaa RDR1. Pelattava hahmo voisi olla joko Sadie tai sitten joku täysin uusi tyyppi. Tai esim. GTAV tyyliin kolme eri hahmoa.

Mutta se antaisi myös mahdollisuuden käyttää tuttuja hahmoja sekä RDR2:seta että RDR1:sestä. Toivon että Rokkistara nyt ainakin päivittäis noi molemmat pelit sitten PS5:selle ja yhdeksi peliksi. Se antaisi sitten databaseen kasan hahmoja, jota voisi käyttää hyväkseen sitten tässä RDR3:sessa. Puhumattakaan siitä karttojen yhdistelemisestä. RDR1:sestä tulisi se Meksiko lisää. RDR2:ssea Tumbleweed on pikkuinen kyläpahanen kun taas RDR1:sessä aavekaupunki. Tossa RDR3:ssa vois selvitä mitä oikein tapahtui. Lisäksi RDR1:sessä Blackwather ja Thieves Landing oli pikkasen kasvaneet RDR2:seen verrattuna.

Oletan että kyllä tässä RDR3 saa varmaan odottaa vielä joku 6 vuotta vähintään, kun kahden edellisenkin pelin välillä oli 8 vuotta. Ainoastaan jos Rokkistaran onlinemaailmat nyt kuihtuis tai tulisi joku todella kova kilpailija niin se saattas saada niihin vähän vauhtia. Sitä odotellessa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Micahin kanssa, kun keikataan se rahalähetys, niin ennen sen boxin aukaisemista.
Mica Häkkisen kanssa mulla tuli tosiaan witness heti sen tehtävän jälkeen, mutta se oli kyllä ihan oikea todistaja kun sinne rannalle oli tullut joku hevosen kanssa. Kävin sitten laittamassa sen äijän nippuun. Tosin tämä ei selitä sitä miksi tuli sitten CRIME REPORTED heti tuon jälkeen kun se ilmeisesti ainoa todistaja oli ammuttu, kohta tulikin neljä miliisiä lähettyville.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
RDR2 päätyy vuoteen 1907 ja RDR1 alkaa vuodesta 1911. Eli tossa ois pelivaraa 4 vuotta.
Jeesjees, kyllähän tuohon väliin siis periaatteessa jotain mahtuisi. Joko näihin jo nähtyihin peleihin liittyen tai sitten muuta. Toisaalta kun tässä nyt villiä länttä halutaan kuvata niin tuo 1800-luvulla oleminen olisi sinänsä loogisempaa kun kyllähän se "wild west era" alkoi tuohon aikaan olla jo yleisesti ottaen päätöksessä, vaikka nyt toki jotkut jäärät siellä vielä jäljellä olivatkin.

Syitä miksi ajattelin että se vois tulla tohon väliin että ensinnäkin se antais pelinteikjöille mahdollisuuden irottautua tästä Dutch jengin tarinasta. Siihen voisi toki olla viittauksia pelin aikana tai olla jonkinlainen sivujuoni. Esim. se voisi olla mukana miten John Marston jäi lopulta kiinni, josta alkaa RDR1. Pelattava hahmo voisi olla joko Sadie tai sitten joku täysin uusi tyyppi. Tai esim. GTAV tyyliin kolme eri hahmoa.
No siis joo Dutchin jengistä irtautuminen olisi toki omalla tavallaan hyvä juttu, mutta toisaalta kun niin vahvasti tässä RDR2:ssakin sitä "what happened in Blackwater" -settiä tuotiin esille niin jotenkin outoa olisi sekin jos tätä ei haluttaisi enää täydentää.

Mutta tosiaan, eipä se peli ihan hetkeen ole tulossa joten kyllä tässä saa spekuloida vielä huolella.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sadiehan tais lähtee jonnekin Etelä-Amerikkaan RDR2 lopussa, joten tuskinpa sillä enää pelaillaan. Melko loogisena pitäisin sitä vaihtoehtoa että RDR3 joskus maailmalle pusketaan, ja se ajoittuisi aikaan ennen RDR2 tapahtumia, ja siinä pääsisi Hosean ja Dutchin saappaissa jengiä perustamaan.

Tuossakin olisi vaan se pieni ongelma mikä nyt on RDR1 kanssa, eli vaikka siellä paljon näitä kakkosan samoja naamoja pyörii ja toistensa kanssa kommunikoivat, niin kukaan ei mainitse tietääkseni sanallakaan Artturia, eikä myöskään vaikkapa just Sadieta, Charlesia, Hoseaa, Grimshawia ja Micahia, vaikka noilla kaikilla on ollut Johnin, Unclen, Jackin, Abigailin, Billin, Javierin ja Dutchin elontiellä melkoiset vaikutukset. Luulisi että ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun Jouni Dutchin ampuu, Jouni pistäisi Dutchin tilille Artturin kohtalosta ja Micahista. Tai Uncle mainitsisi jotain Artturista tai miksei Charlesistakin, sen verran aikaa kuitenkin Jounin talon ja erinäisen sekoilun parissa kolmistaan Uncle, Charles ja Jouni viettivät.

RDR3 varmaan marssittaisi taas jonkun verran uuttakin porukkaa estradille, joita ei sitten kakkososassa kukaan jaksa mainita. Toki kakkososan hölinöissä on jotain sopivan ympäripyöreää mainintaa jostain jengissä joskus olleesta petturista, ja että on sovittu ettei leirissä enää ammuskella sen yhden kerran jälkeen, noista voisi jo sopivaa stooria rakennella jollekin uudelle Micahille tai vastaavalle molopäälle joka on hankala.

Voi kun päivittäisivät tuon RDR1:n nykygrafiikoille, ja samalla pistäisivät vähän lisää repliikkiä sun muuta satunnaista lehtileikettä tai jostain löytyvää tavaraa, jotka viittaisi kakkososan tyyppien kohtaloihin. Kareninkin voisivat pistää jonnekin tavernaan kännissä ölisemään, semmoseksi kunnon rasittavaksi pubiruusuksi.
 

Undrafted

Jäsen
Toisi tietysti uutta virettä pelisarjaan, jos RDR3 olisi Sadie bountyhunttaamassa etelä-Amerikassa. Siellä sitten meno kävisi liian kuumaksi ja paluu tutuille seuduille, missä Johnin kanssa joku seikkailu, minkä lopuksi John jää nalkkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös