Real Madrid C.F. 2014–2015 – Déciman jälkeen

  • 163 547
  • 860

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Oli kiva saada matsi näkymiin kympin kohdalla (vitun striimailu) ja huomata ticon johtavan matsia. Madridilla oli vahvat jaksot noin 30-45min ja 75-90min kohdilla. Noissa saatiin maalipaikkoja aikaan, mutta muuten Ticon peli sai homman hyvin tukkoon. On se sissi joukkue ja kuten jo viikko sitten sanoin, myös tällä kaudella kunnollinen contender.

Matsihan oli kuuma, kuten paikallispelin (joukkueilla jotka pari kuukautta sitten olivat UCL-finaalissa) kuuluukin olla. Tunnetta kyllä oli ja varsinkin Ticon ukoilla oli kova tarve päästä huutamaan joka kohdassa. Real on ehkä vähän tottuneempi tuohon ilmapiiriin klassikko-vyörynsä kautta.

Mutta pelaajista petyin tuttuun finaalitapaan Benzemaan. Kaveri oli aivan taskussa koko matsin ajan, jotenkin helvetin surullista. Myös Balella oli huono päivä, mutta kerran Jamesin avustuksella murtautui kyllä hienosti huippupaikkaan. Kuti meni pallon verran alakulmasta ohi.

James oli Realin vaarallisin, haki yhden hienon puskun, pari kutia ja oli myös rakentelemassa. Tätä lisää. Tykkäsin. Vähän harmitti Jamesin vaihto, kun oli selvästi hyvä päivä päällä ja kentällä oli vaisujakin Madridistoja.

Xabin jalka ei riitä näihin tempomatseihin enää ollenkaan, en pysty tykkäämään tuosta maleksimisesta. Mordo sai keltapunaisen, mutta en kyllä syytä. Eka kortti oli tosi kevyt ja toinenkin vahinko nopeassa tilanteessa. Ansaitusti lähti siitä suihkuun, mutta näitä sattuu. Isco tuli Jamesin tilalle ja oli ok, mutta ei mitenkään tulessa. Kroos oli taattua laatua, mutta mitään taikoja ei saatu. Laadukasta tasapainottamista, hyvää sijoittumista ja hyviä syöttöjä. Sitä mistä maksettiin.

Fabio ei pystynyt vasemmalla tukemaan hyökkäyksiä, heti kun Marcelo tuli tilalle (vähän turhan myöhään) alkoi vasenkin puoli näyttämään vaaralliselta. Carvajal oli vahva ja virtaa riittää loputtomiin. Joka puolella jatkuvasti. Ramos/Varanesta tykkään. Voittavat 1vs1-dominoinnillaan kaikki vastustajat ja se on hienoa katsottavaa. Alussa vissiin oli joku ryssiminen? Ramos oli lisäajalla todella lähellä tasoittaa matsin, taisteli itsensä hienosti vapaasti ja pääsi keskityspalloon. Pusku vaan epäonnistui, mutta oli todellinen bonvoyage kyllä pienestä kiinni.

Crisu siis aloitti penkillä, eli kyllä siinä jotain häikkää vielä oli. Yksi hyvä kaukolaukaus, pari vahvaa haastoa, mutta ei oikeastaan saanut maalipaikkoja itselleen. Ikeristä ei hirveästi arvioitavaa jäänyt. Maali meni, ei sille paljoa voinut. Raul Garcian yläriman jälkeen Pyhältä hieno reagointi, jolla esti Mandzukicin toisen maalin. Mutta ehkä olisin antanut Navasille matsin, kun tässä nyt on pelejä joka päivä.

No, eteenpäin. Ei tuo maailman isoin juttu ollut, mutta pokaalit mahtuvat Bernabeulle edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei jäänyt tästä jälkipolville kerrottavaa. Raskasta hävitä patjantekijöille näitäkin matseja. Hyvin Cholon Atléti taistelee, kuten ylläolevissa viesteissäkin kuvataan. Hieno joukkue, tosin ei silloin kun pelaa Los Blancosia vastaan. Silloin äärimmäisen vittumainen joukkue.

Topparit tosiaan luokkaa hyviä, lisäksi Carvajal on todella tasokas jätkä. Seuratkaapa miehen otteita ja sen jälkeen match ratingseja tällä kaudella, ounastelen tulee pesemään useimmat muut Euroopassa pelaavat laitapakit.

Hyökkäyskolmanneksella se killer instict puuttui liki täysin. Kariminho täysin yössä, joka kyllä vituttaa. Juuri tällaisia matseja ne Falcaot kääntää omilleen. Tai Mandzukicit, kuten eilen nähtiin.

Eteenpäin. Toiveissa kasvojenpesu sarja-avauksessa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Vain keltainen tästä CR:n tyylimyllystä on häpeällisen huono tuomio. Nyrkit heiluvat kuin Tysonilla parhaina päivinä. Punainen kortti ja pitkä pelikielto olisi ollut paikallaan.

(linkki YouTubeen)

Kyllä. Kymmenisen matsia olisi ollut aika sopiva. Toi roikkuminen on perseestä ja kyllä siitä voi itsensä riuhtoa irti. Nyt osui Godiniin vähän liikaa ja sai keltaisen. Ei pitäisi kenenkään itkeskellä jälkikäteen. Pelitilanne, joka oli ja meni. Tuomarikin oli hereillä ja antoi siitä kortin ihan oikein.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kyllä. Kymmenisen matsia olisi ollut aika sopiva. Toi roikkuminen on perseestä ja kyllä siitä voi itsensä riuhtoa irti. Nyt osui Godiniin vähän liikaa ja sai keltaisen. Ei pitäisi kenenkään itkeskellä jälkikäteen. Pelitilanne, joka oli ja meni. Tuomarikin oli hereillä ja antoi siitä kortin ihan oikein.

Boldattu minun. Vähän liikaa?! Pienenä tarkennuksena, mikä olisi sopiva määrä nyrkin antamista toisen naamaan futismatsissa? Ihan sama miten noissa kulmissa roikutaan, niin et sää silti voi tuollaista nyrkkimyllyä laittaa toisen naamalle. Nyrkkeily ei kuulu millään tavalla jalkapallopeleihin.

Tuomari antoi keltaisen juu, mutta se ei ollut selvästikään riittävä rangaistus ja siksi näistä pitäisi tulla jälkikäteen kunnon rangaistukset. Mutta kuten tiedämme, niin Espanjassahan näistä ei jatkoseurauksia tule.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Boldattu minun. Vähän liikaa?! Pienenä tarkennuksena, mikä olisi sopiva määrä nyrkin antamista toisen naamaan futismatsissa? Ihan sama miten noissa kulmissa roikutaan, niin et sää silti voi tuollaista nyrkkimyllyä laittaa toisen naamalle. Nyrkkeily ei kuulu millään tavalla jalkapallopeleihin.

Tuomari antoi keltaisen juu, mutta se ei ollut selvästikään riittävä rangaistus ja siksi näistä pitäisi tulla jälkikäteen kunnon rangaistukset. Mutta kuten tiedämme, niin Espanjassahan näistä ei jatkoseurauksia tule.

Nyrkki naamaan? Nyt värilasit löysemmälle.

Löi käsivarrella käsivarteen/olkapäähän, jotta pääsi siitä sylistä ulos. Kyynärvarsi varmaan osui Godinia naamaan, siitä keltainen. Ja varmaan harmittaa kaikki Real Madridiin liittyvä, mutta en nyt silti alkaisi sekoilemaan tuollaisesta tilanteesta tohon malliin.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Nyt värilasit löysemmälle.

Näinpä juuri. Kannattaa noudattaa omaa ohjetta. Kolme, neljä lyöntiyritystä, joista ainakin pari osui tuon videon perusteella Godiniin kyynärvarrella, kyynärpäällä tai nyrkillä. Sama se sille. Peliin kuulumaton tilanne, väkivaltainen käytös ja pelikielto olisi paikallaan. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Näinpä juuri. Kannattaa noudattaa omaa ohjetta. Kolme, neljä lyöntiyritystä, joista ainakin pari osui tuon videon perusteella Godiniin kyynärvarrella, kyynärpäällä tai nyrkillä. Sama se sille. Peliin kuulumaton tilanne, väkivaltainen käytös ja pelikielto olisi paikallaan. Tämä on minun mielipiteeni asiasta.

Kolme, neljä lyöntiyritystä? Jassoo. Ainakin pari osui? Mitä vittua nyt.
Sama se sille ei todellakaan ole, lyötkö nyrkillä naamaan vai käsivarrella käsivarteen kun kaveri halaa sua. Nimenomaan peleissä on noita koko ajan, ikävä kyllä. Nyt se meni turhan rajuksi ja siitä tuli kortti.

Ei pitäisi olla mitään itkettävää.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kolme, neljä lyöntiyritystä? Jassoo. Ainakin pari osui? Mitä vittua nyt.

Kannattaa hankkia silmälasit, jos et tuosta videosta näe lyöntiyrityksiä ja noita osumia, joita Godin osakseen ottaa. Tuo ei ole normaalia yritystä päästä irti kulmatilanteissa niin yleisestä roikkumisista, vaan selkeitä huitomisyrityksiä. Noh, turhapa tästä on enempää jankata. Olen oman mielipiteeni ja näkemykseni asiasta sanonut ja sinä saat toki olla mitä mieltä haluat.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kyllä tuossa minusta yksi ihan selkeämpi lyönti(yritys) on, ja minusta siitä pelin tai kaksi voisi antaa pannaa näin jälkikäteenkin. On tuo kuitenkin tyystin peliin kuulumaton tilanne karmeasta repimisestä huolimatta. CR:n pitäisi olla tottunut roikkuviin kavereihin kun maailman parhaan iholla niitä tunnetusti on riittänyt, ne ketkä on siinä kyydissä pysyneet. Nyt läikkyi yli, mutta pääsee luvattoman lievällä tuomiolla.

Ja siis, jaan kaiken sympatiani Ronaldolle ja Real Madridille jalkapallomaailmassa. Värilasit eivät vaikuta tähän mielipiteeseen suuntaan eikä toiseen.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Hxxx haluaa haastaa VilleLeinon tosissaan. Ei uskoisi, että noinkin järkevästi aiemmin esiintynyt nimimerkki sortuu moiseen trollaamiseen.

Godin roikkuu Ronaldon kaulassa, Ronaldo turhautuneena yrittää huitoa miestä irti ja lopulta osuu. Kyllä, olisi voitu ajaa ulos. Pitkä pelikielto? Ilmeisesti Real Madrid pelottaa jo vähän liikaa katalonialaissymppaajia. Jos vastustajan puremisesta saa vain muutaman kuukauden pelikiellon, niin ei tuosta pelitilanteesta kuulu mitään pitkää pelikieltoa tulla. Ehkä voisi yhden ottelun ensi syksyn Supercopassa istua, siinä se.

Kyllähän nämä maailman parhaat pääsevät aina tavispelaajia helpommalla. Saa tehdä käsimaalia ja niin edelleen.

Ihan sama miten noissa kulmissa roikutaan, niin et sää silti voi tuollaista nyrkkimyllyä laittaa toisen naamalle.

Tuo nyt vielä oli kamppailutilanne pelitilanteessa, kannattaisi enemmänkin olla huolissaan oman joukkueen pelaajan jatkuvasta tarpeesta syödä vastustajia. Hyvin muutenkin bongattu, kun jätit kaikki Atléticon sikailut pois. Siellä yritettiin tosissaan useampaan otteeseen päättää Kroosin kausi heti alkuunsa, mutta eihän se ikuisen kakkosen leirissä kiinnosta, kun on mahdollisuus tarttua johonkin Ronaldon tekemiseen.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Pitihän se arvata, että CR-muurahaispesän sorkkiminen aiheuttaisi tällaisen palautteen, mutta otetaan vastaan. Juuri sen takia, että CR on tähtipelaajakategoriassa, tähän tilanteeseen puutuinkin. Ei näillä superhypertähdillä pitäisi mitään eri vapauksia olla, vaikka niin näyttää usein olevankin. Tuo tilanne oli omasta mielestäni törkeä temppu, joka ei kuulu jalkapallokentille ja vähän verrattavissa Alex Songin saamaan punaiseen ja kolmen ottelun pelikieltoon MM-kisoissa. Ei ihan ehkä ihan suoraan, mutta sinne päin kuitenkin ja siksi olen pelikieltoa vailla tuosta tilanteesta.

Nyrkkien heiluttaminen ei omasta mielestäni kuulu futikseen. Saatte toki olla eri mieltä asiasta. Kai täällä saa mielipiteitä kuitenkin esittää? Ei teidän tarvitse niiden kanssa olla samaa mieltä, mutta hieman ihmeelliseltä tuntuu, että kun jotain kommentoi, niin heti ollaan sapelit, peitset ja villeleino-hyökkäykset esillä vastassa. (Se muuten vasta heikko provo onkin.)

En myöskään ymmärrä, että miten Suarez-case tai FC Barcelona yleensäkään tähän tilanteeseen kuuluu? Olen monta kertaa kirjoittanut siitä, etten hyväksy Suarezin tekoa ja hänen saamaan pelikieltonsakin olen hyväksynyt täälläkin futispalstalla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
En myöskään ymmärrä, että miten Suarez-case tai FC Barcelona yleensäkään tähän tilanteeseen kuuluu? Olen monta kertaa kirjoittanut siitä, etten hyväksy Suarezin tekoa ja hänen saamaan pelikieltonsakin olen hyväksynyt täälläkin futispalstalla.

Siten, että ei sinua liikuttaisi koko tilanne, jos kyseessä ei olisi Real Madridin pelaaja. Sinun vain oli pakko päästä ilmoittamaan mielipiteesi kärkkäästi, kun nyrkin antajana oli Ronaldo.

Suarezin pelikielto on naurettavan alimitoitettu, jos olet vaatimassa tuosta Ronaldon pelitilanteessa tulevasta iskusta pitkää pelikieltoa. Yhden ottelun pelikielto ensi syksyn supercopaan olisi ok, kuten kirjoitin, mutta jos tuosta pitkä pelikielto tulisi, Suarezin ei kuuluisi enää astua jalallaan yhdellekään eurooppalaiselle nurmelle. Nimenomaan se PITKÄ pelikielto varmasti särähtää suurimman osan korvaan, kun mitään elämää suurempaa törkeyttä ei tapahtunut, jos jätetään purppuranpunaiset värilasit narikkaan. Minä yritin Suarez-esimerkillä saada sinua hieman laittamaan asiaa perspektiiviin. Neljä kuukautta(?) Suarezille puremisesta, Ronaldolle esimerkiksi seitsemän liigaottelun (noin kahden kuukauden) pelikielto pelitilanteesta. Tätäkö yrität ajaa takaa?

VilleLeino-vertaus tuli siitä, että myös hänen ainoa antinsa tähän ketjuun on silloin tällöin tulevat trollaamiset. Toki kyseinen heittoni oli aika kaukaa haettu, tiedät kyllä sen itsekin, olemme sen verran kauan jo keskenämme haarukoilla miekkailleet. Mutta kun tarkastelet tuota Ronaldon tilannetta hieman myöhemmin, niin huomaat, ettei se ehkä olekaan mikään viiden ottelun pelikiellon arvoinen. Kyllä, Ronaldo turhautuu jatkuvaan repimiseen boksissa ja ylireagoi. Kyllä, hän olisi kenties ansainnut punaisen kortin ja ottelun, korkeintaan parin pelikiellon, mutta se ei minusta ole pitkä pelikielto.

Ja painotan, että kunnioitan mielipidettäsi (vaikka sitä voi olla vaikea uskoa), mutta en kyllä allekirjoita siitä osaakaan. Tai no sen osan, että ihan ulosajon ja pelikiellon kriteerit täyttävä pimeneminen Ronaldolta. Mutta pelikiellon mitassa olemmekin yhtä kaukana toisistamme kuin vain Real Madridin ja Barcelonan kannattaja voivat olla.
 
Viimeksi muokattu:

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Niin, Suarez sai neljä kuukautta seurabannia ja yhdeksän maajoukkuematsia eli noin vuoden rangaistuksen niihin. Sinä tartut nyt tuohon pitkä-sanaan, mutta mitään pelimääriähän en heittänyt. Se oli ehkä turha lisäys siihen, mutta pelikiellon arvoinen teko silti minun mielestäni. Eli otetaan sen verran takaisin.

Onneksi muuten menit poistamaan aiemman kommenttisi, jonka laitoit tähän ketjuun: "Nyrkkien heiluttaminen kuuluu viheriölle sata kertaa enemmän kuin pureminen." Toivottavasti et ole tuota mieltä oikeasti, sillä olen pitänyt sinua todellisena futisihmisenä ja sellaiset ymmärtävät nyrkkeilyn ja jalkapallon eron. Ja korostan, että puremista en todellakaan hyväksy, mutta en kyllä nyrkkeilemistäkään.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Onko Grainger mielestäsi niin että kun kirjoitat itse täällä paljon asiaa niin saat sitten myös siinä samalla itse trollata minkä kerkiät. Kyllähän se niin on että Real se on kakkonen tällä hetkellä vai oliko jopa kolmonen viime kaudella ja se paras argentiinalainen on joku muu kuin nuudeli:)
Tosin ei se varmaan kauaa ole sielläkään paras kun siirtyy Unitediin muutaman päivän sisällä.
Vois kyllä yrittää pitää nää keskustelut asiallisiakin. Sinä ja Hxxx nyt kuitenkin parhaiten kirjoitatte joukkueistamme.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Siten, että ei sinua liikuttaisi koko tilanne, jos kyseessä ei olisi Real Madridin pelaaja. Sinun vain oli pakko päästä ilmoittamaan mielipiteesi kärkkäästi, kun nyrkin antajana oli Ronaldo.

Myönnetään. Tai no, olisin varmasti kommentoinut jotain oman joukkueeni ketjuun, jos kyseessä olisi ollut Barcelonan pelaaja, mutta en olisi sitäkään hyväksynyt. Itse en pidä siitä, että pelikentällä tehdään väkivaltaisia tekoja. Ainahan supertähtien tekemisiä tarkastellaan tarkemmin kuin muiden, ja jos tekijänä olisi ollut esim. Malagan pelaaja, niin ohi olisi mennyt. Nyt tekijänä oli CR ja siksi tulin asiasta tänne kommentoimaan. Siksihän näitä joukkue- ja kausiketjuja perustetaan, että täällä voidaan käydä kaikenlaisia joukkueisiin liittyviä asioita läpi. Tai ainakin toiveissa olisi, että keskustelua pystytään käymään, eikä kaikkea tarvitsisi aina ottaa trollaamisena tai provoamisena.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onneksi muuten menit poistamaan aiemman kommenttisi, jonka laitoit tähän ketjuun: "Nyrkkien heiluttaminen kuuluu viheriölle sata kertaa enemmän kuin pureminen."

En hyväksy kumpaakaan. Tajusin kuinka tyhmältä tuo lausahdus näytti ja kuinka väärin sen jokainen tulisi tulkitsemaan. Mutta olen vakaasti sitä mieltä, että tuollaista iskua en pidä juuri minään puremisen rinnalla. Tietysti ihan kunnollinen nyrkinisku kuuluu ihan jonnekin muualle, mutta tuo CR:n lyönti nyt on lähinnä sellainen, että vain käsilaukku puuttuu.

Kyllähän se niin on että Real se on kakkonen tällä hetkellä vai oliko jopa kolmonen viime kaudella ja se paras argentiinalainen on joku muu kuin nuudeli:)

Minulle Mestarien liiga on tärkein kilpa ja sen perusteella pidän Real Madridia tämän hetken parhaana seurajoukkueena. Se on minun mielipiteeni ja ymmärrän, jos olet eri mieltä. Omaa kantaani en kuitenkaan muuta ennen kuin lihava leidi on laulanut ja lopputulos osoittaa minun olevan väärässä. Pidän kuitenkin Mestarien liigan ja Copa del Reyn voittoja merkittävämpänä saavutuksena kuin Espanjan liigamestaruutta. Ja tähän vaikuttaa olennaisesti se, että CL-finaalissa Madrid kaatoi Espanjan liigamestarin ja CdR:n finaalissa liigakakkosen.

Tuohon maailman parhaaseen argentiinalaiseen ei kenenkään kannata enää lähteä. Toivon kuitenkin, että kukaan ei pidä sitä trollaamisena, sillä se on kaikkea muuta. Viime kevään osalta kuitenkin siinä piilee aika iso totuuskin, kun Messi ei ollut omalla tasollaan ja Di María oli huikea.

Tai ainakin toiveissa olisi, että keskustelua pystytään käymään, eikä kaikkea tarvitsisi aina ottaa trollaamisena tai provoamisena.

Olet täysin oikeassa ja minä olin väärässä. Pahoittelen sitä syvästi.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Olet täysin oikeassa ja minä olin väärässä. Pahoittelen sitä syvästi.

Minäkin olen pahoillani, koska kommenttini tuli liian kärkkäästi kirjoitettua. Ja ymmärrän, että valkoisen joukkueen kannattajat siihen heti reagoivat, niin olisin varmasti itsekin tehnyt, mikäli sama olisi tapahtunut Barcelonan puolella. Joten, peace.
 

Andrew

Jäsen
Minulle Mestarien liiga on tärkein kilpa ja sen perusteella pidän Real Madridia tämän hetken parhaana seurajoukkueena. Se on minun mielipiteeni ja ymmärrän, jos olet eri mieltä.

FC Barcelona on kyllä päässyt uskomattoman syvälle sinun ihosi alle. En ole koko jatkoajan historiassa nähnyt kenenkään vihaavan toista joukkuetta noin paljoa!

Minusta kyllä oman liigan mestaruus on tärkein ja sen jälkeen kaikki Cup mestaruudet ovat mukavia bonuksia. Rahallisesti toki Champions League on joukkueille äärimmäisen tärkeä.

Itse peli eilen oli oikein viihdyttävä ja heti El Clasicon jälkeen Madridin paikallispeli on parasta viihdettä jalkapallossa. Vielä kun Sevilla ja Valencia nostavat pari pykälää tasoa niin La Liga ei ole enää Barcelonan ja Real Madridin yksinoikeudella hallitsema liiga.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
FC Barcelona on kyllä päässyt uskomattoman syvälle sinun ihosi alle. En ole koko jatkoajan historiassa nähnyt kenenkään vihaavan toista joukkuetta noin paljoa!

En nyt tiedä mistä moisen päätelmän teit. Uskon kuitenkin, että mikäli tuo on totta, niin se ei liiemmin ole sinun päänsärkysi. En pidä Barcasta, mutta uskallan väittää, että esimerkiksi Hxxx ei pidä yhtään sen enempää Real Madridista. Viha on erittäin voimakas termi (liian voimakas urheilun takia käytettäväksi), enkä allekirjoita moista väitettä.

Minusta kyllä oman liigan mestaruus on tärkein ja sen jälkeen kaikki Cup mestaruudet ovat mukavia bonuksia. Rahallisesti toki Champions League on joukkueille äärimmäisen tärkeä.

Kyllä Madridissa Mestarien liiga on ollut jo pitkään ykkösjuttu. Liigamestaruuksia on tullut tukku, mutta Mestarien liigan voittoa ei vuosiin ennen toukokuuta. Muutenkin hieman eri asia voittaa turnaus, jossa parhaat ovat mukana kuin liiga, josta on vuosikaudet taistellut vain kaksi joukkuetta. Viime kaudella toki kolme.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Marcan sivuilla oli äänestys, että kaipaisiko Real Madrid vielä "ysiä" ja 95 prosenttia äänestäneistä oli sitä mieltä, että Karim Benzema yksin ei riitä. Onhan se totta jo lähtökohtaisesti, että ei yksi hyökkääjä voi riittää huippujoukkueessa, jolle kuitenkin tulee kauden aikana otteluita aika paljon. Erityisesti tällä kaudella, kun alla on Mestarien liigan voitto. Lisäksi, kun Kariminholla on näitä Jaasinin ristimiä kissapäiviä, niin Madrid on täysin Ronaldon varassa. Kyllähän Bale ja kumppanit osaavat maaleja tehdä, mutta CR:n ohella ysin pitäisi olla se, joka tukee maalinteossa pääsääntöisesti. Benzema ei ole alkukaudesta ollut mikään peto maalipaikoissa, vaan kissa.

Eilisessä ottelussakin Madrid olisi kaivannut Falcaon kaltaista erontekijää, mutta Benzemasta ei siihen ollut. Isoissa peleissä pitäisi olla iso maalintekijä kärjessä. Mielestäni pian pitäisi reagoisa, sillä tämän isojen pelien miehen pitäisi olla edustuskelpoinen myös Mestarien liigassa.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo Ronaldon teko kaikella tapaa typerä. Joo, Godin roikkuu, niin roikkuu moni muukin, pelistä toiseen. CR taas huitoo Hxxx:n mainitsevat kolme, neljä yritystä ja se on ihan fakta. Yksi tai kaksi huitaisua ovat hieman heikompia, mutta kaksi muuta ovat varsin selviä ja jalkapalloon kuulumattomia tekoja. Pelikieltoa tuosta ehdottomasti kuuluisi, mutta todennäköisesti mitään sanktioita ei ole luvassa. (Ja jos olisi, nii kaksi peliä olisi (omasta mielestäni) maksimi.)
Turhautuneen miehen tekoja ja toivottavasti ei yleisty.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Ronaldolta turha temppu ja kuten Grainger tuossa totesi, voisi yhden baananipelin saada.

Sitten mitä tulee noihin roikkumisiin, niin noista pitäisi antaa aina rankkari. Tuo tapa millä esimerkiksi Godin tuossa tilanteessa Ronaldoa halailee, niin Cristianolla ei ole mitään jakoa päästä palloon missään tilanteessa. Tekee sen maalin tekemisen suhteellisen vaikeaksi kun kaveri saa ottaa millasen painiotteen tahansa, mutta hyökkääjän aseet on nollissa. Tällä ei sitten ole tarkoitusta vähätellä Ronaldon turhautumista, mutta tuo sattuu vain olemaan taas kirkas esimerkki, miten vaikeaa maalia on kulmatilanteessa tehdä, jos tuomari ei ole hereillä.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
FC Barcelona on kyllä päässyt uskomattoman syvälle sinun ihosi alle. En ole koko jatkoajan historiassa nähnyt kenenkään vihaavan toista joukkuetta noin paljoa!

Minusta kyllä oman liigan mestaruus on tärkein ja sen jälkeen kaikki Cup mestaruudet ovat mukavia bonuksia. Rahallisesti toki Champions League on joukkueille äärimmäisen tärkeä.

Ensimmäiseen virkkeeseen on kyllä helppo nimetä FC Barcelonan kannattajakunnasta yksi nimimerkki jonka uskallan väittää helposti ylittävän kaikkien muiden asettamat rajat tässä tapauksessa. Valioliigan fanikunnastakin saattaisi muutama kaveri olla lähellä tuota titteliä, Jatkoajan palstalta. Ketään sen kummemmin osoittelematta tai nimeämättä. Lainaamassasi viestissä poimit Graingerilta kohdan missä tämä puolustaa Real Madridin ja UCL:n mestaruuden merkitystä joukkueille, sanomatta sanaakaan FC Barcelonasta.

Oman liigan mestaruus on tietysti eräänlainen leipätyö kun sitä tahkotaan koko pitkä vuosi, mutta jo UCL:n nimen avaaminen kertoo vähän kyseisen kilpailun arvostuksesta ja tärkeydestä. Mestareiden liiga. Sehän käytännössä tarkoittaa kovinta mahdollista kilpailua seurajoukkueiden kesken kun eri maiden parhaat joukkueet ottavat mittaa toisistaan. UCL ja oman liigan mestaruus ovat minun näkökulmastani vähintään 50-50, mutta näin satunnaisempana katsojana arvostan itse henkilökohtaisesti UCL:ää vielä pari pykälää enemmän kuin La Liga mestaruutta ihan vain siitä syystä, että toisen kilpailun pelejä tulee seurattua huomattavasti enemmän kuin sarjapelejä. Tietysti nyt täksi kaudeksi voi paljon muuttua kun NHL:n alkaessa Viaplay tulee taas ajankohtaiseksi ja se taitaapi näyttää noita La Liga -matseja alkavallakin kaudella mutta jostain syystä UCL-voittaja pysynee mielessäni aina piirun verran tarunhohtoisempana. La Liga -mestaria on vuosia leimannut sekin seikka, että se on ollut vain kahden joukkueen kauppa pitemmän aikaa. Nyt Atletico on virkistävästi tuonut uutta väriä koko liigaan ja toivottavasti uskoa muihinkin joukkueisiin taistella jättiläisiä vastaan pienemmillä budjeteilla.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Huomenna sitten kausi käyntiin La Ligan voimalla. Muutamia hyviä kyssäreitä iltaa ennen peliä. Kumpi pelaa maalissa? Joko Navas? Avaako James ja pelaako hänen alapuolellaan Kroos-Modric kaksikko? Osuuko Benzema?

---------Benz
Cr---------------Bale
--------James
----Kroos-----Modric
Kumpi?-Ramos-Pepe-Carvajal
-------JokoNavas?

Odotan 6-0 voittoa ja Ronaldo pistää ainakin yhdellä Messiä paremmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös