Raumalaiset kiekkotoimittajat

  • 142 285
  • 507

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

BrDead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka ketjun otsikko onkin raumalaiset kiekkotoimittajat, niin jatketaan nyt näitä valtakunnan medioiden raumalaistoimittajia ja tod.näk. Lukon kannattajia. Mieleen tulee ainakin Laura Ruohola, Pasi Toivonen kakkosesta ja kauttualainen Tomi Einonen, jonka olen bongannut Lukon ottelusta joskus.

Ruohola on ainakin twitterissä liputtanut avoimesti Lukon puolesta.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Asko Tanhuanpää. Free. Joku joskus miehen Länskäri-aikoina Äijänsuolla risti hänet "Takki auki-Tanhuanpääksi".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olen ehkä kirjoittanut tästä jo aikaisemmin, mutta ihmetyttää Kiekkoareenan uutisointipolitiikka koskien muita kuin Lukkoon liittyviä asioita. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että TPS:ää ja Ässiä koskevat asiat kerrotaan helpommin kuin muiden liigaseurojen. Varsinkin Marko Leppäsen jutuista näkee, että herra asuu Turun seudulla, mutta mielestäni näitä juttuja pitäisi tehdä lukijoiden, eikä kirjoittajien takia. TPS:n "paitakohusta" kerrottiin tietysti myös Kiekkoareenassa, mutta en ole nähnyt vielä yhtään juttua koskien KooKoota, jolla on ensi kautta ajatellen paljon enemmän merkitystä kuin yhden seuran pelleilypolitiikalla. Marko Rantasen siirrosta on uutinen, mutta missä on uutinen koskien Julis Nättistä. Ai niin, Nättinen ei ole Lukon, Ässien tai TPS:n kasvatti, joten mitä siitä kirjoittamaan. Kiekkoareenan toimitus voisi tehdä selkeät linjaukset, eli kirjoittaisivat joko vain Lukosta tai kaikista liigaseuroista.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen ehkä kirjoittanut tästä jo aikaisemmin, mutta ihmetyttää Kiekkoareenan uutisointipolitiikka koskien muita kuin Lukkoon liittyviä asioita. Näyttää nimittäin vahvasti siltä, että TPS:ää ja Ässiä koskevat asiat kerrotaan helpommin kuin muiden liigaseurojen. Varsinkin Marko Leppäsen jutuista näkee, että herra asuu Turun seudulla, mutta mielestäni näitä juttuja pitäisi tehdä lukijoiden, eikä kirjoittajien takia. TPS:n "paitakohusta" kerrottiin tietysti myös Kiekkoareenassa, mutta en ole nähnyt vielä yhtään juttua koskien KooKoota, jolla on ensi kautta ajatellen paljon enemmän merkitystä kuin yhden seuran pelleilypolitiikalla. Marko Rantasen siirrosta on uutinen, mutta missä on uutinen koskien Julis Nättistä. Ai niin, Nättinen ei ole Lukon, Ässien tai TPS:n kasvatti, joten mitä siitä kirjoittamaan. Kiekkoareenan toimitus voisi tehdä selkeät linjaukset, eli kirjoittaisivat joko vain Lukosta tai kaikista liigaseuroista.
Minun mielestäni tuo nyt on varsin loogista, että muista seuroista uutisoidaan eniten länsirannikon lähimpien kaupunkien seuroista. Ihan selkeän linjauksen ovat siis tehneet asian suhteen - kirjoittavat pääosin Lukosta ja tärkeimmät aiheet TPS:ään ja Ässiin liittyen - mikä on ihan ymmärrettävää.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minun mielestäni tuo nyt on varsin loogista, että muista seuroista uutisoidaan eniten länsirannikon lähimpien kaupunkien seuroista. Ihan selkeän linjauksen ovat siis tehneet asian suhteen - kirjoittavat pääosin Lukosta ja tärkeimmät aiheet TPS:ään ja Ässiin liittyen - mikä on ihan ymmärrettävää.

Miten niin ymmärrettävää? Ja miten niin eniten? Miksi ei uutisoida Kärpistä, joka on sentään hallitseva mestari. Miksi ei uutisoida KooKoosta, joka ei ollu mukana viime kaudella. Jostain TPS:n paitahöpötyksistä tai niiden kasvattien NHL-sopimuksista uutisoidaan, mutta ei muista liigajoukkueiden sopimuksista tai muista, joilla on Lukon näkökulmasta enemmän merkitystä. JYPistä uutisoitiin katsomolaajennus(!).

Ymmärtäisin asian paremmin, mikäli kyseinen media painottaisi puolueettomuutta ja uutisoisi kaikista kolmesta suurinpiirtein yhtä usein, mutta Kiekkoareena on kuitenkin profiloitunut Lukon ja Rauman alueen kiekkomediaksi, eikä Kiekkoareena pysty kilpailemaan Kiekkokansan tai TS-kiekon kanssa porilaisten ja turkulaisten mediahuomiosta. Nykyinen linja on liian toimittajakeskeinen, vaikka ajatuksen keskipisteessä pitäisi olla lukijat.

Nuo jutut näyttävät tulevan Kiekkoareenaan päivän-kaksi myöhässä, joten katsotaan nyt pari päivää, mitä Nättisestä kuuluu
Tämä oli vain yksi esimerkki.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omasta mielestäni Kiekkoareena on juuri tälläisenä loistava. Itse seuraan myös muitakin jääkiekkosivustoja, mutta kun haluan lukea Lukosta tulen Kiekkoareenaan. Jos siellä kirjoitettaisiin jatkuvasti myös muista joukkueista niin se ei olisi enää sama sivusto. TPS ja Ässät jutut vievät erittäin pienen palan Kiekkoareenan palstasta ja muut joukkueet vielä pienemmän ja se sopii vallan mainiosti ainakin itselleni. Mielestäni Kiekkoareenan pitää jatkaa ehdottomasti tällä linjalla.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten niin ymmärrettävää? Ja miten niin eniten? Miksi ei uutisoida Kärpistä, joka on sentään hallitseva mestari. Miksi ei uutisoida KooKoosta, joka ei ollu mukana viime kaudella. Jostain TPS:n paitahöpötyksistä tai niiden kasvattien NHL-sopimuksista uutisoidaan, mutta ei muista liigajoukkueiden sopimuksista tai muista, joilla on Lukon näkökulmasta enemmän merkitystä. JYPistä uutisoitiin katsomolaajennus(!).

Ymmärtäisin asian paremmin, mikäli kyseinen media painottaisi puolueettomuutta ja uutisoisi kaikista kolmesta suurinpiirtein yhtä usein, mutta Kiekkoareena on kuitenkin profiloitunut Lukon ja Rauman alueen kiekkomediaksi, eikä Kiekkoareena pysty kilpailemaan Kiekkokansan tai TS-kiekon kanssa porilaisten ja turkulaisten mediahuomiosta. Nykyinen linja on liian toimittajakeskeinen, vaikka ajatuksen keskipisteessä pitäisi olla lukijat.
Kiekkoareena on paikallismedia, joka uutisoi jääkiekosta pääosin paikallisesti. Lähialueen länsirannikon kiekkokaupungit, kuten Pori ja Turku, voidaan myös löyhästi laskea paikallisalueen piiriin ja monia Lukon kannattajia (kuten itseäni) kiinnostaa myös lähialueen paikallisvastustajien (Ässät ja TPS) asiat. Toisaalta useimmat lukkofanit eivät ole luonnollisestikaan yhtä paljon kiinnostuneita Ässien ja TPS:n kuin Lukon asioista, joten on loogista että kaikista kolmesta ei uutisoida raumalaisessa mediassa yhtä paljon. Ei sillä ole siis mitään tekemistä puolueellisuuden kanssa.

En nyt ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En nyt ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?

Minä en näe Turkua yhtään sen enempää paikallisena kuin Tamperetta, mutta minä en asukaan Satakunnassa ja siksi olettaisi Internetissä olevan raumalaisen kiekkomedian olevan myös minunlaisiani varten.

Ihmetyttää vain, että kiekkomediaksi itsensä ilmoittava sivusto uutisoi TPS:n paitakohusta ja JYPin katsomolaajennuksesta, mutta muiden liigajoukkueiden rakentamisesta ei ole mitään juttua, vaikka sillä on Lukon tekemiseen paljon suurempi merkitys. Lukon ensi kauteen vaikuttaa se, minkälainen joukkue Kärpillä, Tapparalla ja HIFK:lla on. Sen sijaan jollain kaukalon ulkopuolisella kinastelulla ei sitä vastoin ole mitään merkitystä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en näe Turkua yhtään sen enempää paikallisena kuin Tamperetta, mutta minä en asukaan Satakunnassa ja siksi olettaisi Internetissä olevan raumalaisen kiekkomedian olevan myös minunlaisiani varten.
Uskoisin että ihan minkälainen otanta vaan lukkokannattajista pitää Tepsiä enemmän paikallisvastustajana kuin Ilvestä. Sinä siis et. -RTK- tuossa jo kertoi mikä on homman nimi.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en näe Turkua yhtään sen enempää paikallisena kuin Tamperetta, mutta minä en asukaan Satakunnassa ja siksi olettaisi Internetissä olevan raumalaisen kiekkomedian olevan myös minunlaisiani varten.
En asu itsekään Satakunnassa, vaan Tampereella, silti pidän Kiekkoareena hyvinkin asiansa ajavana portaalina. Yleiset Liigaa koskevat kiekkouutiset luen sitten Jatkoajasta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En asu itsekään Satakunnassa, vaan Tampereella, silti pidän Kiekkoareena hyvinkin asiansa ajavana portaalina. Yleiset Liigaa koskevat kiekkouutiset luen sitten Jatkoajasta.

Jeesjees. En kuitenkaan ymmärrä, että TPS:n "paitakohu" on niin iso juttu, että siitä tehdään "uutinen", mutta muiden joukkueiden sopimustilanteista ei ole mitään, vaikka niillä on paljon enemmän vaikutusta Lukkoon – varsinkin niiden joukkueiden osalta, jotka ovat mukana Pitsiturnauksessa, joka luonnollisesti on Lukon päätavoite. En oikein ymmärrä jonkun Rantasen NHL-sopimuksen uutisointiakaan.

Ja kun tätä selvästi Kiekkoareenan väki lukee, niin annettakoon sellainen palaute, että jonkinlainen jako etusivun leiskassa voisi olla, eli onko kysymyksessä uutinen, kolumni vai joku tusinajuttu kuten jääkiekkoilija häät. Isot kiitokset kuitenkin siitä, että twitter-hömpötykset on siirretty pois ylälaidasta.
 

Toimitus

Jäsen
Hei,

Jatkoajan rekrytointi on auki. Rauma on yksi niistä paikkakunnista, jonne tekijöitä kaivataan lisää. Kiinnostuneiden kannattaa pistää perustietonsa kirjoitusnäytteen kera osoitteeseen rekrytointi@jatkoaika.com. Tekijäksi voivat hakea myös muut kuin Raumalla asuvat, sillä etähommia, tv-raportointia ja uutisointia voi tehdä myös kauempaa.

Lisätietoja löytyy täältä: Jatkoaika rekrytoi − hae tekijäksi Suomen suurimpaan lätkätoimitukseen! - SM-LIIGA - 08.06.2015 - Uutiset - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta

Terveisin,
Antti Wennström
Päätoimittaja
antti.wennstrom@jatkoaika.com
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jokin aika sitten täällä keskusteltiin siitä, miksi Kiekkoareenassa on juttuja Tepsistä ja Ässistä. Pidin sitä silloin ihan ookoona, mutta pakko myöntää että hiukan tökkii vastaan kun viime päivinä Kiekkoareenan taustakuvana on ollut lähinnä TPS-aiheisia kuvia. Okei, Tukonen vielä menee koska on liigan paras kenttäpelaaja, Lukon miehiä ja joutui Turkuun vähän vahingossa ja joku Mal Davis ja Forssin kimppuun käyvä Hantta ovat ihan nostalgisia, mutta Tepsin vaihtopenkki ja fanikatsomo tuulettelemassa (Lukko vastaan tehtyä maalia, otaksun) ovat vähän liikaa mulle.
 

Thompson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Arsenal
Mietin ihan samaa tässä jokunen päivä sitten. Tein pienen testin ja latasin sivun uudestaan 10 kertaa. Ja tässä taustakuvat jotka näin: Sportin Charles Bertrand, Hantta, Mal Davis, Sportin Aleksi Laakso & Mika Järvinen, Tukonen (tuulettamassa Lukkoa vastaan tehtyä maaliaan), Jari Torkki, TPS:n Tero Koskiranta ja kolme kertaa TPS:n faniporukka.

Ei vain mene kaaliin, että miksi siellä taustalla näkyy jotain Sportin HMV-pelureita ja joku Tero Koskiranta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kiekkoareena on uudistumassa koko länsirannikon ja 8-tien kiekkomediaksi, tästä kyse.

Toivoin laajempaa "levikkiä" jo silloin, kun Lankin takaa muuttui Kiekkoareenaksi. Tuntui typerältä ottaa tuollainen domain vain pienen lukijakunnan mediaksi. Loogisuutta toivoisin silti lisää, sillä (kuten ehkä olen maininnut) joskus MM-kisoista ei esimerkiksi ole uutisoitu kuin vain joistakin Suomen peleistä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kiekkoareenan 15. juttu koskee Lukkoa eli Rajalan kommentit Zajacista.

Ihan ok lukea juttuja muistakin, mutta rajansa kaikella.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiekkoareena hakee isompia klikkilukuja ja mainosvirtoja laajentumalla. Se on sitä markkinataloutta. Itse en tykkää, mutta eipä minulta kukaan kysynytkään.
 

Samppub

Jäsen
Kiekkoareena poistui suosikkikirjanmerkeistä, samalla kun porilaisten juttuja framilla. Ei kiinnosta tippaakaan mitä ne (ei he, vaan ne) touhuaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös