Raumalainen fanikulttuuri - Onko sellaista?

  • 40 944
  • 177

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Totta kai saa ja pitääkin huutaa mitä haluaa mutta turha itkeä mistään fanikulttuurista ja siitä, että hallissa kukaan muu ei yhdy kannustukseen, jos kannustus on pelkkää vittuilua muille.

Vai meinaatteko, että seuraavanlainen huuto saisi koko katsomon mukaan:

"Haista Armia vittu!" TAP TAP TAP

tai

"Mee vittuun junnu!" TAP TAP TAP

Vai lämpenisikö katsomo mieluummin seuraavalle:

"Rauman Lukko!" TAP TAP TAP



*TAP TAP TAP on taputus ei huuto.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muista en tiedä mutta ihan omasta puolesta: ihan sama

Koitan kattella sitä peliä jos joku haluaa lauluu ja huutaa hyvä niin. Ässät-Lukko matsissa Porissa oli pirun hyvä tunnelma. Se Porin seisomakatsomo on kova kun Isonmäen jäälato on täynnä. Ennen voitiin keulia et oltiin edes taulukossa ylempänä...
 
Suosikkijoukkue
KalPa /naisjoukkue
Lukekaapa UR:n juttu Rantapallot lentävät taas jäälle. Lopussa on lukijan mielipidekirjoitus "raumalaisesta katsomokulttuurista". Kuinka moni tunnistaa siitä itsensä?
Nyt siellä on mahdollisuus tehdä komeaa kannustustoimintaa kun jo perjantaina saapuvat sekä mustan verkoston että susiklubin joukot haastamaan lukkofaneja huutokisaan.Jännittävä ottelupari ansaitsee kunnon kannustustunnelman ja toivotaan että se on molemminpuolista tässä ottelusarjassa.Itse pääsen seuraamaan kuinka kuuluu sieltä vähän matkan päästä kumpaakin kuoroa joten mukavaa katsoa miten tunnelma kohoaa. ja mikseipä nousisi, ainekset trilleriin olemassa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lopussa on lukijan mielipidekirjoitus "raumalaisesta katsomokulttuurista". Kuinka moni tunnistaa siitä itsensä?
Minä tunnistan itseni siitä kirjoittajan osasta, vaikka tuo mielipide ei minun käsialaani olekaan. Monesti olen ihmetellyt niitä vanhemman puoleisia herroja jotka ilmeisesti vapaaehtoisesti tulevat kiusaamaan itseään Äijänsuolle kun eivät mitään hyvää Lukossa näe.

Parin tällaisen yksilön kanssa olen ottanut sanallisesti yhteenkin joitain vuosia sitten.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Monesti olen ihmetellyt niitä vanhemman puoleisia herroja jotka ilmeisesti vapaaehtoisesti tulevat kiusaamaan itseään Äijänsuolle kun eivät mitään hyvää Lukossa näe.

Tämä ilmiö ei ole ihan pelkästään raumalainen. Meillä on myös samaa ja paljon. En pysty ymmärtämään minkä takia tällaiset henkilöt sitten ylipäänsä käyvät matseissa. Ehkä siinä on joku psykologinen juttu että työelämässä tai kotona mokaillaan koko ajan ja pomo haukkuu pataluhaksi. Tai sitten kotona on nalkuttava akka joka mussuttaa ihan kaikesta. Sitten on pakko päästä jonnekin jossa saa purkautua ja haukkua joku/jokin pystyyn. Tiedä häntä. Joukkuetta tuollaiset eivät ainakaan auta mutta tuovatpa rahaa kassaan. Tietty jääkiekko on nykyään puhdasta viihdebisnestä ja tuo joukkueen haukkuminen tyydyttää sitten heidän poikkeuksellisen tarpeensa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tunnistan nimimerkin 1963.

Painoin "tykkään" namiskaa ;)

Kyllähän tuo kuvaus kertoo helvetin huonosta itsetunnosta. Varaudutaan jatkuvasti kaikkein pahimpaan ja päästään sanomaan, "mitäs mää sanoin". Tommosille mulkuille pitäis antaa porttikielto halleihin. Itsekin olen vastaaviin törmännyt, enkä aina ole jaksanut olla vastaamatta kommentteihin.

Jokaisellahan joskus usko on koetuksella, mutta oikeasti noita aina huonosti kaikki tyyppejä löytyy kaikkialta suomen halleista. Heidän kliimaksi on kun pääsevät tappion jälkeen toteamaan tienneensä sen. Mestaruuden sattuessa, he toteavat, "kävi pojilla tuuri, mutta ensi vuonna ei tule onnistumaan".
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Sitten kaikki raumalaiset herätys! KalPa faneja tulossa huomenna aika paljon ja pitäisi saada kunnon huutokisa ja se edellyttää, että kaikki Lukko-sydämmen omistavat tulevat huomenna hallilla. Seisomokatsomon kulmaan mahtuu ääntä vielä ihan perkeleesti ja sitä tarvitaan, että kalakukot kaatuu. Koko peli täysi helvetti päälle Tuhtitupaa! Samoilla vanhoilla huudoilla mennään nytten. Jotain pientä voi olla luvassa ennen ottelua. Kaikki mukaan huutamaan LUKKO VOITTOON!
 

NaNi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KooKoo, Red Wings
Olisko mahdollista koittaa hetken aikaa ilman rumpuja? Monesti on lähtenyt aivan väärille urille kun rummut lähtenyt jossain vaiheessa väärään tahtiin ja koko halli sekoaa siihen. Enkä tällä tarkota todellakaa haukkua rummun lyöjää tai muutakaan faniryhmää siinä.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Olisko mahdollista koittaa hetken aikaa ilman rumpuja? Monesti on lähtenyt aivan väärille urille kun rummut lähtenyt jossain vaiheessa väärään tahtiin ja koko halli sekoaa siihen. Enkä tällä tarkota todellakaa haukkua rummun lyöjää tai muutakaan faniryhmää siinä.
Itse kyllä antaisin kritiikkiä myös rummunlyöjälle tuosta rytmitajusta. Muutenkin muuta ääntä vaan lisää ja rummutusta vaimeammalle, ei sen rummun ole tarkoitus olla ainoa äänilähde.
 

Korinekki

Jäsen
Pitsiturnauksessa on taas huikea tunnelma sitten, ja pytty nostetaan! Ja timo ja rauno on vielä lauantain puolella kotona tänään, kun heillä on rahaa lentää. Fanit vastassa Raumalla sankoin joukoin.
 

Pekkis

Jäsen
Voi vittu kun voisi vaan lopettaa kannattamisen, olisi elämä helpompaa...

Syksyllä pelattu Lukko-Ilves helpotti ainakin minun elämääni huomattavasti. Työkaverit on vieläkin äimänkäkenä, että mitä vittua on sun Lukko-kiihkolles tapahtunut...?

Mä olen niin paljon noita pelejä nähnyt, että ton pelin perseilyn ansiosta tuli mitta täyteen. Ei vaan jaksa enää rahoittaa tota touhua entiseen tapaan.
Yksittäisen ottelun kustannukset nousee minun kohdalla sen verran korkeaksi, että tuon kyseisen ottelun kaltaista kolmatta erää en enää ikinä halua nähdä.

Jos menen esim. hienoon ravintolaan syömään ja saan leuan alle ala-arvoisen aterian, vaadin uuden annoksen. Lukolta en voi vastaavaa vaatia.

Kaikesta huolimatta, toivon Lukolle menestystä kevään 2011 peleissä. Kai...
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi vittu kun voisi vaan lopettaa kannattamisen, olisi elämä helpompaa...
Niinpä. Taas sitä uskottelee itselleen välinpitämättömyyttään, antaa mennä kun on alamäki, mutta kaikesta huolimatta vituttaa ihan perkeleesti. Vaikka sitä yrittäisi miten naureskella tälle Lukon kohtuu surkealle pudotuspelien lähihistorialle, niin kyllä se silti itkun puolelle kääntyy (noin niinkuin kuvainnollisesti, ei tämä sentään niin vakavaa ole :))
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan niitä Lukko-faneja ja siis fanikulttuuria Raumalla

Taas ollaan tilanteessa, että koko organisaation johdosta pelaajien kautta faneihin on myytävä nahkansa mahdollisimman kalliisti.Pelaajien kohdalla se merkitsee armotonta taistelua maanantaina. Mitään ei pidä antaa Kalpalle ilmaiseksi. Tästähän jo tänään pelin lopussa näkyi merkkejä. En tosin tarkoita, että maanantain peliin lähdettäisiin tappelemaan vaan antamaan kaikkensa pelillisesti.

Fanien kohdalla itsensä kalliisti myyminen tarkoittaa mielestäni sitä, että siihen mahdollisesti viimeiseen kauden peliinkin ostetaan se lippu ja vaivaudutaan hallille ja ollaan joukkueen mukana karvaaseenkin loppuun saakka.

Eihän sitä koskaan voi aivan varma olla tulevasta.

Pikkaaisen tuntuu jo joidenkin kirjoittajien puseroon se suru tuntuvan hiipineen mutta ei vielä anneta periksi.

Halli täyteen maanantaina ääntä ja tunnelmaa!
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
IHANAA RAUMA! Yrittäkää nyt edes vähän luottaa omiin. Monta vuotta seurattu ja aina olette olleet noin positiiivisia? Onko 2-0 tilanne mahdoton kiriä kiinni? Teidän mielestä kyllä, minun mielestä Totta vitussa me voitetaan tämä sarja! Asennetta!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2-0 ei ole mahdoton etumatka kurottavaksi, mutta tässä tulee juuri esiin se että kun tarpeeksi kauan tarvotaan suossa ilman mitalia ja menestystä, niin ei kannattajillakaan sitä uskoa ihan loputtomiin riitä. Varsinkin kun viime keväinen on niin hyvin vielä muistissa. Jos edes yksi mitali olisi tullut vaikkapa 2000-luvulla, niin ehkä se usko ei niin äkkiä hiipuisi.

Se mitä tuossa pelin jälkeen kirjoitin "Positiivisuusketjuun" (eli "Onneksi maanantain peli tulee Urholta. Voi jättää lipun käyttämättä ja katsoa peliä telkusta omassa laiskanlinnassa piereskellen") oli jonkinlaiseksi kevennykseksi tarkoitettu. Ei tässä vaiheessa kautta joukkuetta kukaan hylkää vaan loppuun saakka ollaan mukana, tuli mitä tuli.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jos Jatkoaika olisi Facebook, painaisin kahden viimeisen viestin kohdalla "Tykkää"-nappia. Juuri näin se menee. Vituttaa oikeasti nämä negailijat. Jonkinsortin gloryhunter lienee oikea sana, vaikka se toki Lukon yhteydessä vähän hassulta kuulostaakin.

Ei tämä nyt ihan putkeen taaskaan ole mennyt, mutta vielä on mahdollisuus nousta ja tästähän noustaan. Oltiin sitä viime kaudellakin katsomassa kaikki pudotuspelit hamaan loppuun saakka ja samalla kaavalla mennään tälläkin kertaa. Toki vieraspelit on nyt olosuhteiden vuoksi ihan pakko jättää väliin.

Lukko on ollut erittäin fyysinen. Lukko on ollut hyvin liikkuva. Lukko on rakentanut peliä vähintäänkin kohtuullisesti. Lukko on puolustanutkin ihan mukiinmenevästi. Ainoa missä ollaan oltu täysin paskoja on viimeistely.
 

Mentos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Provoviestit & Ylilyönnit
Pitää tähän Fanikulttuuri-osastoon laittaa, että huomasiko kukaan eilisessä kotipelissä (18.3) ollutta kunnianosoitusta Pertulle. Mielestäni kyseinen tuotos oli melkolailla hyvin onnistunut.
 

Pekkis

Jäsen
Se mitä tuossa pelin jälkeen kirjoitin "Positiivisuusketjuun" (eli "Onneksi maanantain peli tulee Urholta. Voi jättää lipun käyttämättä ja katsoa peliä telkusta omassa laiskanlinnassa piereskellen") oli jonkinlaiseksi kevennykseksi tarkoitettu. Ei tässä vaiheessa kautta joukkuetta kukaan hylkää vaan loppuun saakka ollaan mukana, tuli mitä tuli.

Miten mulla on sellainen käsitys, että yksittäiseen peliin lähteminen ei vaadi sinulta samantasoista "säätämistä" kuin esim. allekirjoittaneelta.

Vai olenko nyt tehnyt sinun aivan erinomaisista otteluraporteistasi täysin väärän johtopäätöksen...? Jos en, niin ymmärrän kyllä, että helppohan siinä on olla hylkäämättä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin no onhan tuo Äijänsuo mulle melkein kuin toinen koti ja Lukko pahuksen tärkeä asia eli ihan luonnostaan sinne tulee lähdettyä, se on ihan totta. Mutta kumminkin, on mulla liki 40 kilsaa yhteen suuntaan ajettavana ja meinaan sen ainakin vielä ensi maanantaina ajella ja toivottavasti saan ajaa sen vielä perjantainakin.

Joskus tuntuu aamulla herätessä siltä ettei millään jaksa illalla lähteä mutta aika isoja asioita pitää tapahtua jotten hallille mene. Tällä kaudella olen jättänyt laskujeni mukaan kolme kotipeliä väliin, kauden toisen kotipelin eli Pelicans-pelin sekä marraskuussa pelatut pelit Ässiä ja Bluesia vastaan, niistä pelit Pelicansia ja Ässiä vastaan katselin telkkarista. Pelicans-peliin en viitsinyt lähteä kun se oli lauantainen Urhon tv-peli, Ässät-pelin päivänä olin lääkärillä Turussa kuuntelemassa että eletäänkö vai kuollaanko pois enkä ehtinyt ajoissa Raumalle ja Blues-pelin aikana olin lomalla kun sain lääkäriltä päätöksen että jatketaan vaan sitä elämää.

Vaikka periaatteessa vastustankin viimeiseen saakka sitä että joku minusta käyttää nimitystä fani, niin kai minä jonkinlainen kannattaja olen kumminkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös