Ranskan terrori-iskut

  • 310 341
  • 2 203

Morgoth

Jäsen
Koska iskun tekijöillä oli pelkästään automaatti AK-47 kalustona, joita ei Euroopassa ole siviileille myyty, niin ne on salakuljetettu Syyriasta tai Irakista. Miksi IS maksaisi belgialaisille mistään, mitä he pystyvät helposti itse salakuljettamaan?

Väitätkö, että rynnäkkökivääriä ei saa laittomilta asemarkkinoilta Euroopasta? Asiasta en mitään tiedä, mutta kovin vaikea uskoa. Todella hienoa, jos tilanne olisi noin hyvä ja ase pitäisi Syyriasta asti tänne tuoda. Isisille tuskin on väliä kenelle aseesta maksavat tai mikään periaate kysymys kunhan sellaisen saavat. Myyjääkään tuskin haittaa (jos edes tietää) mihin aseita käytetään kunhan saa vain hyvän korvauksen itse. Muistaakseni Charlie Hebon yhteydessä oli jotain juttuja tsetseeneiden pyörittämästä laittomasta asekaupasta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olen antanut itselleni ymmärtää että kyllähän tänne EU:n alueelle virtaa myös aseitakin jihadisteille ihan isojakin määriä, ei se ole yksi pyssy siellä täällä vaan ihan reiluja määriä mm konttigargon mukana, onhan näitä videoitakin millä liikennettä todistellaan. LiveLeak.com - Huge Turkish Arms Shipment to Jihadists Disguised as Furnitures

Tuskin tämä ratsattu oli ainoa lähetys.

_
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ilmeisesti Molenbeekin lähiö Brysselissä on aika keskeinen paikka näille. CNNn mukaan siellä olisi jokin poliisioperaatio jälleen meneillään.

On hämmentävää miten kauas suomalainen impivaaralaisuus ja rasismi ulottuu kun viattomien maahanmuuttajien kotoutuminen Belgiassa asti on saatu menemään pieleen. Kyllähän turvapaikanhakijoiden kotoutuminen muuten olisi luonnonlaki mutta jotenkin Suomi on onnistunut tuon estämään Belgiassakin.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Juuri näin. Jotta terrori-iskut saadaan edes vähenemään, on IS safeheaven eliminoitava. (Mistä ikävä kyllä seuraa piikki terrorismiin.)

Ongelmallista on myös se, että ISIS saa aika paljon tuloja esim. öljyn myynnistä valtaamiltaan alueilta, tällä sitten saadaan rahaa aseisiin ja terroristien kouluttamiseen. Jo tämän takia tulisi lähettää maajoukkoja tuolle alueelle, jotta ISIS saataisiin ainakin pois Irakin öljyalueilta. Ongelmalliseksi nousisi Syyrian puolelle meneminen, jäädäkö miehittämään ISISiltä vallattuja alueita vai luovuttaa sitten hallinnolle vai kapinallisille, tässä mielessä avainasemassa on minkälainen ratkaisu saadaan Syyrian sisällissodalle.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska iskun tekijöillä oli pelkästään automaatti AK-47 kalustona, joita ei Euroopassa ole siviileille myyty, niin ne on salakuljetettu Syyriasta tai Irakista. Miksi IS maksaisi belgialaisille mistään, mitä he pystyvät helposti itse salakuljettamaan?

Aivan varmasti nuo iskuissa käytetyt aseet ovat salakuljetettuja, kuten lähes kaikki muutkin Belgiassa pimeillä markkinoilla olevat aseet. Belgiassa ilmeisesti tuon aseiden kieltämisen jälkeen seuraava valtaan tullut hallitus aloitti tuon kiellon kumoamisen. En tiedä mikä tilanne on nykyään, mutta tuon kiellon jälkeen Belgiassa arvioitiin olevan noin 1,8 miljoonaa laitonta asetta, koska yllättäen vain murto-osa aiemmin luvallisista aseista palautettiin viranomaisille. Ennen kieltoa Belgiassa oli noin 1,1 miljoonaa luvatonta asetta ja noin 800k luvallista asetta. Osa Belgian markkinoilla tuolloin olleista laittomista aseista noiden lukujen perusteella oli näitä ennen luvallisia, mutta palauttamatta jätettyjä aseita. Kun kaupasta et luvallisesti asetta voi ostaa, niin silloin luvattomien aseiden myynnille on paremmat markkinat. Tästä seuraa se että myös myyjien määrät nousevat. Laittomassa asebisneksessä on nykyään melko monipuoliset markkinat, mitä aseiden tyyppeihin tulee. Uskoisin Belgiassa tai vaikka Iso-Britanniassa olevan aika helppoa saada hankittua nyt vaikka tuo mainittu AK-47, kunhan käteistä vain löytyy sopivasti. Se kenelle aseesta maksettava raha menee ei välttämättä ole nimeltään Jaques tai David. Eiköhän näille Pariisin iskujen tekijöille aseita ole myyneet sellaiset henkilöt, joiden etunimi kuulostaa joltain muulta kuin perinteiseltä belgialaiselta tai ranskalaiselta etunimeltä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sen verran alkavat jo Ranskankin tapahtumat toistaa itseään, että aika mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu seuraavan iskun jälkeen. Kyllä, samalla kun toivon sydämeni pohjasta, että iskua ei enää tulisi, niin se kuitenkin näyttää täysin vääjäämättömältä.

Nyt on jo pari kertaa menty samalla kaavalla, eli kynttilöitä on viety, puhuttu vuorovaikutuksen merkityksestä ja värjätty valoin monumentteja ja FB-sivuja tuen osoittamiseksi.

Nyt kun tämä viimeisin isku oli jo kokoluokassa varsin mittava, niin en näe jihadistien kannalta hirveän hedelmälliseksi aloittaa mitään perus pommi-iskuja tai pienimuotoisia ammuskeluja, sehän olisi vain merkki heikkoudesta.

Näin ollen on syytä olettaa tai ainakin syytä pelätä, että seuraava isku tulee samaten olemaan kokoluokassaan mittava.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paras tapa netin kautta tapahtuvan toiminnan estämiselle on tulla samaa kautta vastaan muulla kuin virallisella tavalla: Anonymous aikoo kostaa Pariisin iskut - Digi - Ilta-Sanomat
Tämä oli mielenkiintoinen ulostulo. Ei siitä ainakaan haittaa ole että hakkerit paljastelevat ISIS:läsiten tilejä jne.

_

Turha jättää hakkerointia pelkäksi paljasteluksi. Nörtit viekööt terroristeilta tuhkatkin pesästä ja lahjoittakoot toimintaan tarkoitetut rahat nimettömästi järjestöille, jotka rakentavat rauhaa ja ratkovat pakolaisongelmaa paikan päällä. Siihen lisäksi täsmäiskuja ISISin öljykauppaan – kuten USA tänään teki – ja muuhun varainhankintaan, niin alkaa hommat käydä hankaliksi.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Väitätkö, että rynnäkkökivääriä ei saa laittomilta asemarkkinoilta Euroopasta?
Jos nuo aseet olisi ostettu pimeiltä markkinoilta, niin tod näk se olisi sekalainen seurakunta eri malleja, ei pelkästään yhtä tyyppiä. Lisäksi pimeiden aseiden myyjät ymmärtää, että jos narahtaa aseiden myynnistä islamisteille, niin poliisi on ihan eri malliin kimpussa kuin normi bisneksistä. Rynkkyjä saa pimeiltä markkinoilta, Suomessa on todistetusti saatu esim sinkoja pimeästi. Mutta en usko IS idioottien käyttävän alamaailmaa hyväkseen.
 
Kyllä, samalla kun toivon sydämeni pohjasta, että iskua ei enää tulisi

Toivotko ihan oikeasti? Minun väitteeni on, että hyvin monille meistä, joita nämä iskut eivät henkilökohtaisesti kosketa millään tavalla (oletan, ettei siellä sun tuttaviasi kuollut), tällaiset Utøyan, Bostonin ja Pariisin tapahtumat ovat lähinnä helkkarin jännää tosi-tv:tä. Minusta oli ihan pirun koukuttavaa seurata esim. Bostonin pommituksen ja perjantaisen terrori-iskun juonenkäänteitä netistä reaaliajassa, kun tiesin, ettei siellä minun kavereitani ole kuollut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Suomessa on todistetusti saatu esim sinkoja pimeästi...

Tuskin kuitenkaan aivan hirvittävän laajasti, se aikanaan kohti moottoripyöräkerhon klubitiloja ammuttu sinko on ihan syystä näytteillä KRP:n pienessä museossa.. :)

Mä kyllä veikkaan, että noiden rynnäkkökiväärien halpisversioita on suht helposti saatavilla eri konstein myös Euroopassa. Siis ei varmaan toki olisi helppoa vaikka allekirjoittaneelle, mutta jollekin rikollisryhmälle, joka tietää mistä kysellä. Tuskin ovat kovin kalliitakaan.

Ei muuten mitenkään kovin vakavana uhkana ainakaan tällä hetkellä, mutta kertokaas asiaan perehtymättömälle, pystyykö noilla 3D-printtereillä kuinka helposti tekemään vaikka rynnäkkökiväärin? Ymmärtääkseni jotain käsiaseita niillä on kokeilumielessä jo tehtykin ?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Toivotko ihan oikeasti? Minun väitteeni on, että hyvin monille meistä, joita nämä iskut eivät henkilökohtaisesti kosketa millään tavalla (oletan, ettei siellä sun tuttaviasi kuollut), tällaiset Utøyan, Bostonin ja Pariisin tapahtumat ovat lähinnä helkkarin jännää tosi-tv:tä. Minusta oli ihan pirun koukuttavaa seurata esim. Bostonin pommituksen ja perjantaisen terrori-iskun juonenkäänteitä netistä reaaliajassa, kun tiesin, ettei siellä minun kavereitani ole kuollut.

Arvostan rehellisyyttäsi. En kyllä kuitenkaan omasta puolestani sanoisi, että missään mielessä toivoisin iskuja. Syy on ainakin itselleni se, että en missään nimessä halua tällaista tapahtuvan Suomessa. Mitä enemmän näitä iskuja tapahtuu Euroopassa, sitä todennäköisempää sellainen on Suomessakin, vaikka ei kyllä ainakaan tällä hetkellä kuitenkaan kovin todennäköistä.

Mutta kyllä mä voin tunnustaa, että osa terrorismista, levottomuuksista jne on epätoivottavaa myös itsekkäistä syistä, eli esimerkiksi Egyptin turistikohteiden sulkeutuminen on harmillinen juttu. Tämä on tietysti aika kauheaa harmitella tällaista, kun taas on valtavasti ihmisiä kuollut, mutta yritän nyt sinun esimerkkisi innostamana olla rehellinen.

Siitä samaa mieltä, että iskujen tapahduttua on tapahtumien seuraaminen varsin mielenkiintoista. Ehkä vähän nykyään haittaa se, että hivenen liikaakin informaatiota on tarjolla. Tietotulvan takia vaikea päätellä, mikä on totta ja mikä uutisankkaa...
 

Carlos

Jäsen
Se, ettei rajojen sulkemista nähdä kaiken ratkaisevana vaihtoehtona ei tarkoita, etteikö oltaisi valmiita toimimaan muilla tavoin terrorismia vastaan.

No kerrotko sitten miten sitä vastaan pitäisi toimia? Itse kun en näe keneltäkään mitään muuta kuin jeesustelua siitä ja tästä, ainoat järkevät ja jotain vaikutusta omaavat ehdotukset tuomitaan heti ties miksi impivaaralaisuudeksi. Miksi se rajojen kontrollointi olisi niin paha asia? Maahan ei ole mitään asiaa ellei ole asiakirjat, mukaanlukien viisumit, kunnossa. Kaikki muut taksilla ajelevat asilumin hokijat voivat ajella taksillaan siellä jossain rajan toisella puolella.

Kyllä se tulijavirta tyrehtyy kun viesti menee läpi = "sinne ei pääse enää". Ei sitten kukaan lähde matkaan. Mutta nyt kun kaikki saavat tulla luvattuun maahan tekemään mitä huvittaa toisten rahoilla, niin totta hemmetissä niitä tulijoita riittää. Miljoonittain, vuosi toisensa jälkeen, ei ne kesken lopu. Sitten vasta kun Eurooppa on pahempi persläpi kuin heidän oma maansa, saattaa virta kääntyä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Sako :

Joku muuten näiden aseiden hankintapolitiikkaa pähkäiltäessä sanoi, että Suomessa sellaisen voi käydä viemässä jonnekin tienvarren väijyyn sijoitetulta varusmieheltä. Tuo on mielestäni paskin tapa hankkia rynkkyä. Rekisteröity ase kyseessä ja viranomaiset perässä jo ennen, kuin olet edes ehtinyt lippaita täyttää.

Voi sopia jollekin hetken huumassa itsetuhoisia ajatuksia kokevalle, mutta tuskin kylmänviileää terrori-iskua suunnittelevalle.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ongelmallista on myös se, että ISIS saa aika paljon tuloja esim. öljyn myynnistä valtaamiltaan alueilta, tällä sitten saadaan rahaa aseisiin ja terroristien kouluttamiseen. Jo tämän takia tulisi lähettää maajoukkoja tuolle alueelle, jotta ISIS saataisiin ainakin pois Irakin öljyalueilta. Ongelmalliseksi nousisi Syyrian puolelle meneminen, jäädäkö miehittämään ISISiltä vallattuja alueita vai luovuttaa sitten hallinnolle vai kapinallisille, tässä mielessä avainasemassa on minkälainen ratkaisu saadaan Syyrian sisällissodalle.

Nyt on ilmeisesti jopa USA tajunnut muuttaa strategiaa, ja alettu tuhoamaan mm. öljynkuljetusrekkoja. Eihän siinä pitkään kestänytkään...
 

Carlos

Jäsen
Niin ja sen verran vielä lisäyksenä että rajojen sulkemisen jälkeen on vielä sitten se järkyttävän iso kakkasämpylä syömättä niiden jo tulleiden suhteen. Siinäkin olisi hommaa ihan riittämiin.
 
En kyllä kuitenkaan omasta puolestani sanoisi, että missään mielessä toivoisin iskuja.

En minäkään sanoisi, että toivon tällaisia tapahtumia. Mutta kun jotain tällaista tapahtuu, kyllä yksi ajatuksistani on silloin se, että tulee olemaan helkkarin jännää seurata livekuvia tapahtumakaupungista ja osallistua nettivänkäykseen ja reaalimaailman keskusteluihin asian tiimoilta.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivotko ihan oikeasti? Minun väitteeni on, että hyvin monille meistä, joita nämä iskut eivät henkilökohtaisesti kosketa millään tavalla (oletan, ettei siellä sun tuttaviasi kuollut), tällaiset Utøyan, Bostonin ja Pariisin tapahtumat ovat lähinnä helkkarin jännää tosi-tv:tä. Minusta oli ihan pirun koukuttavaa ja jopa viihdyttävää seurata esim. Bostonin pommituksen ja perjantaisen terrori-iskun juonenkäänteitä netistä reaaliajassa, kun tiesin, ettei siellä minun kavereitani ole kuollut. Minut saa vapaasti tämän perusteella tuomita läpeensä huonoksi ihmiseksi.


En ole tuomitsemassa sinua. Tuohan on aivan normaalia käytöstä ihimiseltä, että tällaisten asioiden tapahtuessa koittaa kaivaa kaiken mahdollisen tiedon mediasta. Tätä media sitten käyttää häikäilemättömästi hyväkseen ja siksi saamme lukea mm. sellaisia otsikoita joissa kerrotaan millaisia olivat nämä viisi iskuissa kuollutta sivullista henkilöä. Ymmärrän asian kannalta merkiryksellisen tiedon välittämisen, mutta miksi pitää alkaa rahastamaan sellaisella, jolla ei ole tapahtumien uutisoinnin kannalta mitään muuta arvoa kuin kerätä niitä klikkejä? Mitä hiton merkitystä sillä on oliko joku iskuissa kuollut opiskelijatyttö hyvä laulamaan, tanssimaan tai vaikka panemaan? Minua kiinnostaa tuohon iskuun olennaisesti liittyvä asiat. Taidan olla kuitenkin vähemmistössä tämän asian kanssa...

Jos nuo aseet olisi ostettu pimeiltä markkinoilta, niin tod näk se olisi sekalainen seurakunta eri malleja, ei pelkästään yhtä tyyppiä.

Se että iskuissa käytettiin vain yhtä asetyyppiä kertoo siitä, että ne voivat olla samasta lähteestä. Mutta kyseessä on kuitenkin eniten maailmassa valmistettu asemalli, joiden eri versioiden lukumäärää en lähde edes arvailemaan. Aseita tuntemattomalle mikä tahansa etäisestikin AK-47:aa muistuttava ase on AK-47, vaikka kyseessä olisikin jokin muu, kuten sen kiinalainen kopio tai vaikka meille hyvin tuttu 7.62 RK 62. Tarkoitan tällä sitä, että vaikka aseet ovatkin samanlaisia, niin juuri tuota mallia on varmasti markkinoilla niin paljon, että lähteitä voi olla useampia. Toisekseen silminäkijän havainto aseesta ja sen mallista ei välttämättä kerro mikä ase oikeasti on kyseessä. Onko muuten Ranskan poliisi vahvistanut tuon asetyypin käyttämisen vai perustuvatko mediassa kirjoitetut uutiset silminäkijöiden havaintoihin? Mun silmään ei ole tuo asia osunut.
 

Ameno

Jäsen
Ei muuten mitenkään kovin vakavana uhkana ainakaan tällä hetkellä, mutta kertokaas asiaan perehtymättömälle, pystyykö noilla 3D-printtereillä kuinka helposti tekemään vaikka rynnäkkökiväärin? Ymmärtääkseni jotain käsiaseita niillä on kokeilumielessä jo tehtykin ?

En ole itsekään pahemmin asiaan perehtynyt, mutta luulisi sarjatuliaseiden olevan vielä aika mahdottomia valmistaa, tuskin tuo 3D printterimateriaali sellaista kuumuutta kestää, varsinkaan perinteisellä tekniikalla. Mutta joskus törmäsin tällaiseen juttuun, että railgun-tekniikkaan perustuvan aseen joku on 3D-printterillä valmistanut:
http://www.digitaltrends.com/cool-tech/3d-printed-railgun/
Ihan kunnioitettavan näköinen kapistus, mutta ei tuolla havainnevideon perusteella mitään massiivista vahinkoa aikaan saa, lähtönopeus on jotain ilmakiväärin luokkaa, eikä tuo yksilö ainakaan sarjatulella ammu. Tekemiseenkin on mennyt yli vuosi kyseisellä herralla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei muuten mitenkään kovin vakavana uhkana ainakaan tällä hetkellä, mutta kertokaas asiaan perehtymättömälle, pystyykö noilla 3D-printtereillä kuinka helposti tekemään vaikka rynnäkkökiväärin? Ymmärtääkseni jotain käsiaseita niillä on kokeilumielessä jo tehtykin ?
Cal 22 on tehty läjässä pysyviä aseita, mutta järeämmät tuppaa hajoamaan. Tuo on minun käsitykseni. Vaatii materiaalien kehittymistä, että pystyy käsittelemään korkeat paineet patruunapesässä.
 

Morgoth

Jäsen
Jos nuo aseet olisi ostettu pimeiltä markkinoilta, niin tod näk se olisi sekalainen seurakunta eri malleja, ei pelkästään yhtä tyyppiä

Onko tälle mitään muuta perustetta kuin oma pähkäily näppiksen ääressä? En ainakaan muista nähneeni edes uutista jossa olisi täsmällisesti kerrottu käytetyt aseet. Arvauksia voi aina heittää, mutta eiköhän meiltä jää tähän vastaus saamatta, koska tuskin sitä julkisuudessa tullaan kertomaan. Selvisikö julkisuudessa Charlie Hebdon aseista mitään?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En ole itsekään pahemmin asiaan perehtynyt, mutta luulisi sarjatuliaseiden olevan vielä aika mahdottomia valmistaa, tuskin tuo 3D printterimateriaali sellaista kuumuutta kestää, varsinkaan perinteisellä tekniikalla. Mutta joskus törmäsin tällaiseen juttuun, että railgun-tekniikkaan perustuvan aseen joku on 3D-printterillä valmistanut:
http://www.digitaltrends.com/cool-tech/3d-printed-railgun/
Ihan kunnioitettavan näköinen kapistus, mutta ei tuolla havainnevideon perusteella mitään massiivista vahinkoa aikaan saa, lähtönopeus on jotain ilmakiväärin luokkaa, eikä tuo yksilö ainakaan sarjatulella ammu. Tekemiseenkin on mennyt yli vuosi kyseisellä herralla.

Okei, kiitos myös linkistä, mielenkiintoista. On tämä tekniikan ja teknologian kehitys vaan terrorismin kannalta ikävä homma joka tapauksessa.
 
Mutta kyllä mä voin tunnustaa, että osa terrorismista, levottomuuksista jne on epätoivottavaa myös itsekkäistä syistä, eli esimerkiksi Egyptin turistikohteiden sulkeutuminen on harmillinen juttu.

Mulle kävi keväällä 2013 niin, että pääsin katsomaan Bostonissa samana sunnuntaipäivänä sekä Bruinsin että Celticsin pelin, koska Bruinsin peli oli siirretty pommi-iskun takia. En olisi silloinkaan kehdannut maratonmaanantaina kirjoittaa, että "kyllä tämä vähän pistää miettimään, kun itse olen parin viikon päästä menossa tuonne". Mitä sen pitäisi pistää miettimään, kun kovin todennäköisesti kahta sellaista iskua tuskin tapahtuu parin viikon sisään samassa kaupungissa. Tällainen menee sitten jo mielestäni melkeinpä rienauksen puolelle (urheilujätkä Esko Seppänen Twitterissä perjantaina):

Mä: Olethan kunnossa?
Kaveri: Olen. Kuulin ne laukaukset. Oon ihan vieressä
Mä: …
Kaveri: Pysyn sisällä.
#paris #pariisi
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä se tulijavirta tyrehtyy kun viesti menee läpi = "sinne ei pääse enää". Ei sitten kukaan lähde matkaan. Mutta nyt kun kaikki saavat tulla luvattuun maahan tekemään mitä huvittaa toisten rahoilla, niin totta hemmetissä niitä tulijoita riittää. Miljoonittain, vuosi toisensa jälkeen, ei ne kesken lopu. Sitten vasta kun Eurooppa on pahempi persläpi kuin heidän oma maansa, saattaa virta kääntyä.
Sehän on selvä, että kukaan ei tule, jos ketään ei oteta. Syyt Pariisin tapahtumille vain ovat vähän syvemmällä kuin siinä, että maa ottaa turvapaikanhakijoita vastaan. Jos on tahtoa toteuttaa terrori-isku, niin se myös toteutetaan. Amerikassa saivat solutettua terroristit lentämään valtavia matkustajakoneita. Kyllä ne tännekin muutaman ihmisen soluttavat jos haluavat. Tilanteen purkaminen ei todellakaan ole helppoa, mutta looginen suunta aloittaa olisi ongelmien alkulähde, eli Syyria ja ISIS. Jos ISIS saadaan tukahdutettua ja Syyriaan palautettua edes jotakuinkin stabiili tilanne, on elämä Euroopassakin heti turvallisempaa. Siihen mulla ei ole vastauksia, että miten tämä projekti yksinkertaisesti toteutettaisiin, mutta siitä olen varma että vastakkainasettelun lisäämisellä, poteroihin kaivautumisella ja pelon lietsonnalla ratkaisua ei ainakaan saavuteta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tälle mitään muuta perustetta kuin oma pähkäily näppiksen ääressä? En ainakaan muista nähneeni edes uutista jossa olisi täsmällisesti kerrottu käytetyt aseet. Arvauksia voi aina heittää, mutta eiköhän meiltä jää tähän vastaus saamatta, koska tuskin sitä julkisuudessa tullaan kertomaan. Selvisikö julkisuudessa Charlie Hebdon aseista mitään?
Aivan oikein, stetsonista vedetty ja sen tukena tämä.
Mies pidätettiin Saksassa - "todennäköisesti yhteys Pariisin hyökkääjiin"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös