Rannekello: ranteen ulko- vai sisäpuolella?

  • 9 942
  • 30

Rannekello ranteen sisä- vai ulkopuolella


  • Äänestäjiä
    123
  • Poll closed .
Itse olen aina pitänyt kelloa ranteen sisäpuolella, mutta ymmärtääkseni sen kuuluisi kyllä olla ulkopuolella?

Se on niin kätevä kun vähän vaan kääntää rannetta niin näkee paljonko kello näyttää. Ei tarvitse kyynärnivelen eikä olkanivelen tehdä juuri mitään. Toisin on sitten jos pitää ulkopuolella, joutuu suorittamaan monenlaisia liikkeitä nähdäkseen kellotaulun.
Ja ulkopuolella kello olisi liikaa esillä ja tiellä, sekä alttiina iskuille/kontaktille ja likaantumisellekin.

Kummin päin sinä pidät rannekelloa?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vaihtoehtoa "sisäpuolella" ei ole äänestänyt vielä kukaan. Liekö ketjun avaaja hajamielinen vaiko ujo?

Oikea vastaus on tietenkin että ulkopuolella.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vittu näitä ketjuja. Ketä kiinnostaa pitääkö jokin nimimerkki kelloa miten päin? Tosin jos teet jotain tilastokyssäriä tms niin jotenkin perusteltua muuten menee kyllä koppaan "aivan vitun tarpeetonta". Tää vaan mun mielipide.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vittu näitä ketjuja. Ketä kiinnostaa pitääkö jokin nimimerkki kelloa miten päin? Tosin jos teet jotain tilastokyssäriä tms niin jotenkin perusteltua muuten menee kyllä koppaan "aivan vitun tarpeetonta". Tää vaan mun mielipide.

Voisi tehdä jatkokyselyn:

kuinka moni arvasi tällaisen kommentin saapuvaksi?

(tähän sitten hymiö, ei mitään negaa, ite olin vähän 50-60 kun näin Vanhan Lenin tänne vastanneen)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miksei tälle kyselylle ole käynyt kuin penis- ja ikäkyselyille? Itse vastaan ihan vaan vääristääkseni "sisäpuolella". Hih-hih.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Olen aina pitänyt kelloa ranteen ulkopuolella.
Sisäpuolelle laittaminen vaatisi leikkauksen eikä se sieltä kuitenkaan näkyisi.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Vaihtoehto 3: en käytä rannekelloa koska en ole mikään helvetin douchebag. Sori englanninkielinen sana, mut onkohan tolle ees suomennosta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vaihtoehto 3: en käytä rannekelloa koska en ole mikään helvetin douchebag. Sori englanninkielinen sana, mut onkohan tolle ees suomennosta.

Eikös nimenomaan kunnon herrasmiehet käytä rannekelloa, eihän douchebageilla sellaisia ole. Ellei rantarolexeja sitten.

Vai löytyykö liivisi taskusta kenties kultakello?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Ulkopuolella.

Kellosta tulikin mieleen jatkokysymys, kukas hitto oli se yksi jätkä joka piti kelloa kauluspaidan hihan päällä? Italialainen jalkapallovaikuttaja oli muistaakseni, mutta nimestä ei tietoa.
 

Ralph

Jäsen
Mummoni pitää sisäpuolella, koska jäänyt tavaksi kun aikoinaan ommellessa oli helpompi katsoa kelloa ranteen sisäpuolelta. Ja siksi mainitsin tämän, että ilman tätä tapausta ihmettelisin miksi kukaan pitäisi sisäpuolella. On nimittäin ainoa tällainen tapaus, jonka tiedän.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ulkopuolella.

Kellosta tulikin mieleen jatkokysymys, kukas hitto oli se yksi jätkä joka piti kelloa kauluspaidan hihan päällä? Italialainen jalkapallovaikuttaja oli muistaakseni, mutta nimestä ei tietoa.
Maradona dokumentissa pisti silmää miten päähenkilöllä oli molemmissa käsissä samanlainen rannekello, olisi kruunanut typerän näyn jos kellot olisi ollut sisäpuolella.

Oma kello ulkopuolella tottahan toki, mutta vain toisessa kädessä kerrallaan eikä minulla kahta samanlaista olekaan.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Silloin joskus muinoin 90-luvulla kun rannekellot olivat vielä yleisiä, oli meilläpäin kirjoittamattomana sääntönä se, että naiset pitivät kelloa viiltopuolella ja miehet kämmenselän puolella.
Viimeksi kun rannekelloa käytin noin vuosikymmen sitten, kannoin sitä luonnollisesti tuolla ns. miesten tyylillä.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Väittävät, että kitaristit ja basistit pitävät rannekelloaan sisäpuolella, jotta näkee suoraan kauanko pitää vielä soittaa. Itse pidän kyllä ulkopuolella, jos rannekelloa käytän.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Retale, sanoisi eräs pois potkittu.

Vain retalejengi on käyttämättä rannekelloa. Rannekelloton mies on kuin munaton mies, eli lieneekö mies ensinkään?

Kello se olla pitää, ja tietysti viisarinäyttö ranteen ulkopuolella. Viisarinäyttö, ei mikään diginäyttö. Patterit ovat optionaalisia - varakelloni on vedettävää mallia, se pitää joka aamu pistää käsivoimin latinkiin.

Minulla on ollut rannekello siitä asti kun ala-asteen ensimmäiselle luokalle meni eli kolmekymmentä vuotta, ja tulee ranteessa olemaan ellei joku ryöstäjä-ählämi rannettani katkaise siinä toivossa, että irroittaa Leijona-kellon ja vaihtaa sen khat-huumeeseen. Eipä siitä kyllä paljoa irtoaisi, rannekellolla ei kuitenkaan kuulu pröystäillä vaan sen tehtävä on olla iätön, kestävä ja alle parinsadan euron kello, mielellään halvempikin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ulkopuolella, ei tarvitse kääntää rannetta nähdäkseen kellon. Tosin en kylläkään ole rannekelloa enää vuosiin käyttänyt.

Oikeesti? Siis kuljet aina ranne ns. ylös päin? Itse jos katson rannettani (kelloa) päin käden ollessa normaalisti "vapaana", niin näen ranteen sivun. Kyllä minun tarvii kättä hieman kääntää, oli kello ylä- tai alapuolella. Muutenkin kysymys, sisä/ulkopuoli on outo. Eikö se ole ylä- ja alapuoli?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Vain retalejengi on käyttämättä rannekelloa. Rannekelloton mies on kuin munaton mies, eli lieneekö mies ensinkään?

Kirjoitin viestini huolimattomasti ja se oli mahdollista ymmärtää väärin. Pointtini oli kuitenkin juuri sama kuin sinullakin. Klassisen tyylikkään herrasmiehen kädessä on klassisen tyylikäs rannekello. Minulla on, ja se onkin sitten ainoa klassisen tyylikäs asia minussa. Jotain kuitenkin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silloin joskus muinoin 90-luvulla kun rannekellot olivat vielä yleisiä, oli meilläpäin kirjoittamattomana sääntönä se, että naiset pitivät kelloa viiltopuolella ja miehet kämmenselän puolella.

Näin oli meilläkin. Itse pidän taas nykyään rannekelloa, joskin kyseessä on halpa retalemalli. Pitkään olin ilmankin, mutta nykyään olen taas palannut tähän touhuun. Hankin kellon joskus kun tajusin, että lentokoneessa on kiva tietää, kuinka kauan lento vielä kestää. Siihen aikaan ei kännyköissä ollut vielä lentotiloja. Niin, käytän luonnollisesti tuota "miesten tyyliä".

Olen joskus kuullut väitteen, että joskus kauan aikaa sitten olisi ollut sellaistakin tapaa, että rannekelloa olisi pidetty jossain kyynär- ja olkapäiden välimaastossa. Mielestäni tuo kuulostaa aika ufolta. Eikä kyse ollut mistään varastettuja kelloja kauppaavista hämärähemmoista. En kyllä ole löytänyt mitään vahvistusta tälle oudolle tarinalle.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vittu näitä ketjuja. Ketä kiinnostaa pitääkö jokin nimimerkki kelloa miten päin? Tosin jos teet jotain tilastokyssäriä tms niin jotenkin perusteltua muuten menee kyllä koppaan "aivan vitun tarpeetonta". Tää vaan mun mielipide.

Höh :/ Nämähän elintärkeitä tilastotietoja jolla ei tee kukaan mitään. Ei edes ketjun avaaja. Eli tarpeellinen? Kyllä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Rannekello on nykyisin suunnilleen yhtä hyödyllinen kuin hattu sisällä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rannekello ulkopuolella. Sisäpuolella pitävät vain autourheilijat - näkevät ajan ilman että käsiä tarvitsee ottaa irti ratista.
Tähän tarkoitukseen on myös tehty ihan erikseen kelloja kuten ns Bullhead mallit eri valmistajilla. Tässä yksi esimerkki.

OMEGA Watches: Seamaster Bullhead
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös