Rammsteinin paras levy?

  • 3 876
  • 39

Rammsteinin paras levy?

  • Herzeleid

    Ääniä: 15 8,6%
  • Sehnsucht

    Ääniä: 27 15,5%
  • Mutter

    Ääniä: 102 58,6%
  • Reise, Reise

    Ääniä: 30 17,2%

  • Äänestäjiä
    174

The Rock

Jäsen
Mutter on ehdottomasti paras levy, mutta paljon ei Reise, Reise jää taakse. Molemmat todella mahtavia kokonaisuuksia joista ei pahemmin heikkoa lenkkiä löydy edes hakemalla. Sehnsucht ja Herzeleid jääneet vähemmälle kuuntelulle, mutta molemmilta levyiltä löytyy todellisia helmiä. Raskas soitanta ja ah, niin kaunis sekä kivasti taittuva saksankieli kuulostavat yhdessä aivan jumalalliselta.

Myös yhtyeen julkaisemat DVD:t Live aus Berlin ja Lichtspielhaus ovat taattua laatua kumpainenkin. Varsinkin LaB:ltä löytyvä taltiointi kappaleesta Seemann on koskettava.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itse olen rankasti Herzeleidin kannalla.
Alkukantaista, raskasta vääntöä joka tehoaa ainakin minuun.
Tokihan tuo Mutter on hyvä levy, ei siinä mitään. Mutta Herzeleid iskee kovempaa silti.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mutter on ylivoimaisesti laadukkain levy, lähellä tulee Sehnsucht ja Herzeleid. Reise Reise taas kaukana näistä kaikista.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä se edelleen on Herzeleid; potki Saksan kesässä -98 kun kuulin bändin tuotantoa ensi kerran, ja potkii edelleen.

Levyn 6 ensimmäistä biisiä voisivat olla minkä tahansa best ever- kokoelman avauksena.

Ja loppuun henkilökohtainen mielipiteeni; Seemann on bändin the biisi. Koskettavimmat sanat ikinä, missään.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ehdottomasti Mutter. Täyttä tykitystä koko plätty. Nimikkobiisi sopii hyvin vähän rauhallisempana tuonne joukkoon.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kyllähän se Mutter on. Mielestäni levy ansaitsee arvosanaksi täyden kympin. Ei yhtään huonoa kappaletta! Sehnsucht on myös erinomainen.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikijokeri kirjoitti:
Kyllähän se Mutter on. Mielestäni levy ansaitsee arvosanaksi täyden kympin. Ei yhtään huonoa kappaletta! Sehnsucht on myös erinomainen.
Ihan päinvastainen mielipide meikäläisellä. Ei yhtään hyvää biisiä, joten ei siis yhtään hyvää levyäkään. Täyttä sontaa ekasta biisistä viimeiseen.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Suosikkia en voi nimetä. Kaikki ovat liian loistavia ja jokaista kuuntelee aina välillä. Tällä hetkelle soi tietysti Rosenrot kun sattuu uusin olemaan eli jos joku pitäisi valitsemalla valita niin ääni menisi Rosenrotille, vaikka sehän ei edes tähän äänestykseen kerinnyt.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Blackie kirjoitti:
Ihan päinvastainen mielipide meikäläisellä. Ei yhtään hyvää biisiä, joten ei siis yhtään hyvää levyäkään. Täyttä sontaa ekasta biisistä viimeiseen.

Kantasi on tullut hyvin selväksi jo muissa viestiketjuissa. Kysymys kuuluukin: Miksi sinun piti tulla tuomaan se esille tähän(kin) ketjuun?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ikijokeri kirjoitti:
Kantasi on tullut hyvin selväksi jo muissa viestiketjuissa. Kysymys kuuluukin: Miksi sinun piti tulla tuomaan se esille tähän(kin) ketjuun?
Kun tällainen ketju on perustettu, niin ajattelin tulla kertomaan oman mielipiteeni. Kysymys kuuluukin, onko se sinun Rammstein -fanituksesta jotain pois, jos minä en bändistä pidä? Kaikista katkoajan bändiketjuista löytyy jotain negatiivisia kommentteja, mikä on ihan jees. Kaikki ei voi ei tykätä kaikesta. Oliko viestini niin paha, että siihen oli pakko tarttua? Mun mielipide on mun mielipide, eikä absoluuttinen totuus.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Blackie kirjoitti:
Kun tällainen ketju on perustettu, niin ajattelin tulla kertomaan oman mielipiteeni. Kysymys kuuluukin, onko se sinun Rammstein -fanituksesta jotain pois, jos minä en bändistä pidä? Kaikista katkoajan bändiketjuista löytyy jotain negatiivisia kommentteja, mikä on ihan jees. Kaikki ei voi ei tykätä kaikesta. Oliko viestini niin paha, että siihen oli pakko tarttua? Mun mielipide on mun mielipide, eikä absoluuttinen totuus.
En tiedä pitäisikö tämä keskustelu jo lopettaa, mutta otetaan nyt kantaa.
Niin kuin varmasti huomasit, tämä on "Rammsteinin paras levy" - äänestys, ei mikään "mitä mieltä jatkoajan lukijat on Rammsteinista" -ketju. Kun noita viestejä katsoo, niin useimmissahan käsitellään noita levyjä, joita he ovat tehneet ja kertoneet mikä uppoaa parhaiten.

Omasta mielestä tuollaiset "ihan paska bändi" viestit eivät kuulu tälläiseen ketjuun. Saat olla eri mieltä, niin kuin varmasti oletkin. Kaikki eivät pidä samoista jutuista, siinä olet oikeassa.
 

Mike Bossy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valtra & Massey Ferguson
Rammsteinhan on siitä mielenkiintoista musiikkia, että se on juuri saksaksi laulettua. Sitä ei voi kääntää millekään muulle kielelle niin, että sanoma ja syvemmät merkitykset pysyisivät samoina. Blackie, päättelenkin siis, että et osaa saksaa, tai ainakaan tutustunut tarkemmin sävellyksiin, vaan luottanut kappaleiden suomennoksiin, sillä muuten käsityksesi eivät olisi noinkaan jyrkkiä. Yhtyeestä voi saada myös väärän kuvan. jos ei mieti syvempää ajatusta, vaan kuuntelee vain "pintapuolisesti".

Blackie Ruoska-ketjussa kirjoitti:
Mm. siinä Mutter -biisissä on säälittävää Metallica -lainausta, mutta sen ymmärtää kun bändi ei itse pysty omia hyviä biisejä tekemään.

Mitäköhän lainausta kyseisestä laulusta löytyy? Rammsteinin kappaleissa on toki paljon intertekstuaalisia viittauksia ja useat kappaleet kertovatkin esimerkiksi tarinaa saksalaisen runoilijan Goethen runoihin liittyen (Rosenrot), mutta aika paljon saa mielikuvitusta käyttää, jotta tällaisen tulkinnan, kuin Blackie on tehnyt, saa aikaan. Toki sitten kun kerrot, mistä on lainattu, voin teoriaasi pohtia. Onhan Rammsteinilla muitakin hyviä ja hauskojakin kappaleita kuin juuri Mutter.

Mutta nyt ketjun aiheenseen. Jostain syystä pidän enemmän Rammsteinin uudesta, enemmän melodisemmasta tyylistä, mitä on voitu kuunnellta Mutterilta, Reise Reiselta ja Rosenrotilta. Herzeleiden ja Sehnsuchtin tyyli on paljon yksinkertaisempaa kuin kolmen viimeisimmän. Jotenkin vain uudet ja melodiset kappaleet tyyliin Mutter uppoavat paremmin kuin vanhemmat "renkutukset", kuten Bück Dich tai nimikkobiisi Sehnsucht. Toki hyviäkin veisuja näiltä albumeilta löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös