Rallipelit

  • 69 538
  • 308
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Richard Burns Rallyn omistaville tiedoksi, että nyt on tosiaan saatavilla ihka aitoja Suomen pätkiä peliin. Pätkiin on ostettu viralliset tiemuodot Maanmittauslaitokselta. Tällä hetkellä julkaistuna on sekä vanhoja, että uudempia pätkiä, kuten viime vuotinen shakedown Rannankylä, Pöykyn erikoiskoe vuodelta 1985, Painaan erikoiskoe samalta vuodelta. Lisäksi peliin on tulossa ainakin Ruuhimäki parin vuoden takaa, Mökkiperä vuodelta 2004, legendaarinen Humalamäki ja vuoden takainen Laajavuori. Lisäksi pohja on valmiina Ouninpohjaan, mutta ei ole tietoa julkaistaanko valmista versiota ikinä.

Kaikki videot ovat raakileista. Osaa julkaistuista olen kokeillut ja hyvää työtä on Savo Stage Team tehnyt pätkien kanssa.

Kaikki linkit vievät Youtubeen.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Richard Burns Rallyn omistaville tiedoksi, että nyt on tosiaan saatavilla ihka aitoja Suomen pätkiä peliin.
...

Tämä on oikeasti hieno juttu, täytyy taas alkaa entistä enemmän pieksemään peliä menemään. Vieläkin se paras rallipeli, tulee varmaan hyvin pitkään ellei ikuisesti olemaankin. Kunnon autot ja jykylän pätkät kehiin niin siinähän sitä taas pelailee muutaman päivän putkeen tietämättä muun maailman menosta mitään. Kiitoksia siis informaatiosta, hieno homma! Hyvältä näyttää.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Itse tykkään RBR:ssa autojen damagesta, eli kun ajaa 80 km/h kaiteeseen tai puuta päin niin kisa loppuu siihen (toisin kuin eräässä pelissä voi kelata taakse päin ja jatkaa ilman virhettä...) ja virheistä tosiaan rangaistaan!

Itse pelaan näppäimistöllä ja hyvin pysyy auto hanskassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mistä voin downloadata nuo rata- ja autopäivitykset? On kyllä haastava peli ja vaikeusasteeltaan+realismiltaan hakkaa Colin McRaet mennen tullen, myös nykyisen Dirtin...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta mistä voin downloadata nuo rata- ja autopäivitykset? On kyllä haastava peli ja vaikeusasteeltaan+realismiltaan hakkaa Colin McRaet mennen tullen, myös nykyisen Dirtin...

Kokeilepas vaikkapa täältä. Linkki vie autopelifoorumille. En ole varma onko velipoika tuolta noita ladannut, mutta näyttää samalta sivulta.

Pidän itse RBR:a kaikkien aikojen ajopelinä. Haastavuus, säätömahdollisuudet, vauriot, pelattavuus ja modaustoiminta aivan ylivertaista.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Itse pelaan näppäimistöllä ja hyvin pysyy auto hanskassa.

Itse itseäni lainaten, Ranskan ek-aikoja:

Cote D'Arbroz 2.39.81
Joux Verte 5.17.85
Bisanne 4.21.66
Joux Plane 6.05.18
Joux Verte II 5.08.10
Cote D'Arbroz 2.38.84

Damage realistic, autojen säätöihin en ole puuttunut
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Asiaa tähän ketjuun taas. Pikkuhiljaa on RBR:yn tippunut uusia pätkiä ja nyt on ainakin osa saanut testiin version Ouninpohjasta. En tiedä saako kaikki jo nyt. Youtubesta löytyy eräs pumppailupätkä.. En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan. Nuotteja ei ole vielä ja tekstuureista puuttuu paljon yksityiskohtia. Tien muodot kuitenkin suht hyvin tunnistettavissa ja hauskaa ei tule puuttumaan. Siinä on muuten haastetta vetää tuo pätkä oikeasti kovaa täysillä vaurioilla.

Itse olen kokeillut nyt ainakin Ruuhimäkeä, Kuohua, Laajavuorta, Rannankylää ja muutamia muita kotimaan pätkiä. Vielä muutama pätkä lisää, niin pistetään porukalla oma Neste Ralli pystyyn.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt kuuluu huhuja erittäin hauskasta pätkästä. Richard Burns Rallyn kotopätkillä jatketaan ja vuorossa Humalamäki. Näyttää erittäin hauskalta. Vielä vähän kesken ilmeisesti, mutta hyppyä löytyy ja hauskaa varmaan piisaa.

Tässä vielä parempi laatuinen video paremmalla ajolla Humalamäestä. Melkoista herkkua sekä graafisesti, että tuo pätkä on huikean kovavauhtinen.
 
Viimeksi muokattu:

J-De

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Anaheim Ducks
Kysytäänpäs täältä mielipiteitä, kumpi olisi parempi: WRC2 vai Dirt3, molemmat löytyisi noin 20 euron hintaan mutta en tiedä kumpaan päätyisin. Jos siis joku osaa sanoa näiden pelien eroavaisuuksia ja muita juttuja jotka voisi ostopäätökseen vaikuttaa. Youtubesta löytyikin jo muutamia videoita jossa oli vierekkäin pelattu molempia pelejä (esim. linkki) mutta eipä tuosta oikeen osannut sanoa mitään, pitäisi saada itse kokeiltua pelituntuman eroja.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Kysytäänpäs täältä mielipiteitä, kumpi olisi parempi: WRC2 vai Dirt3, molemmat löytyisi noin 20 euron hintaan mutta en tiedä kumpaan päätyisin. Jos siis joku osaa sanoa näiden pelien eroavaisuuksia ja muita juttuja jotka voisi ostopäätökseen vaikuttaa. Youtubesta löytyikin jo muutamia videoita jossa oli vierekkäin pelattu molempia pelejä (esim. linkki) mutta eipä tuosta oikeen osannut sanoa mitään, pitäisi saada itse kokeiltua pelituntuman eroja.

Mulla on Dirt3 ja tyytyväinen siihen olen ollut. Metacritic antaa keskiarvoiksi Dirtille 87 paunaa ja WRC Kakkoselle 65. Dirttiä olen vain pelannut joten tuosta WRC:stä en mitään tiedä. Dirt on helppo peli oppia, mutta haastetta siitä silti löytyy. Sopii myös kaveriporukalla pelattavaksi tuon helpon oppimisen ansiosta. Tämä Peliplaneetan arvostelu kertoo kaiken oleellisen Dirtistä. Jos Dirttiin päädyt niin kannattaa varmaan ostaa Ultimate Edition, koska siinä on muutama auto lisää ja taisi pari rataakin olla.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sopii myös kaveriporukalla pelattavaksi tuon helpon oppimisen ansiosta.

Dirt 3 on yksi meikäläisen pelihyllyn suosituimpia kaveripelejä. Jaetulla ruudulla Landrushia, eli avolavoilla tai rantakirpuilla lyhyitä rallycross-rykäisyjä hiekalla tai lumella. Radalla on kahden ihmispelaajan lisäksi kuusi tekoälykuskia, siitä vielä kaikki damaget mahdolliseksi niin meno on aika villiä. Vauriot on hyvä pitää päällä jo siitä syystä, että tulee kohtalainen risk/reward asetelma toisen autoon nojailussa. Renkaat meinaan puhkeavat kohtuu helpolla, mikään ei nosta sykettä kuin huomata viimeisellä kierroksella keulassa että nyt painetaan kolmella. Ja sitten puoltaa! Linkki Tubeen, Dirt 3-videoon, jossa rengas puhkeaa.

Iso plussa pitää antaa pelin tekoälykuskeille, jopa kärkipaikalla sällit sortuvat ajovirheisiin ja saattavat jopa keskeyttää. Yhdessä kisassa on jopa kolme AI-kuskia keskeyttänyt, yksi enemmän tai vähemmän "avitettuna" virheeseen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Asiaa tähän ketjuun taas. Pikkuhiljaa on RBR:yn tippunut uusia pätkiä ja nyt on ainakin osa saanut testiin version Ouninpohjasta. En tiedä saako kaikki jo nyt. Youtubesta löytyy eräs pumppailupätkä.. En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan. Nuotteja ei ole vielä ja tekstuureista puuttuu paljon yksityiskohtia. Tien muodot kuitenkin suht hyvin tunnistettavissa ja hauskaa ei tule puuttumaan. Siinä on muuten haastetta vetää tuo pätkä oikeasti kovaa täysillä vaurioilla.

Itse olen kokeillut nyt ainakin Ruuhimäkeä, Kuohua, Laajavuorta, Rannankylää ja muutamia muita kotimaan pätkiä. Vielä muutama pätkä lisää, niin pistetään porukalla oma Neste Ralli pystyyn.

Itse tuossa turhauduin ajamisen puutteeseen ja heitin perus Burnsin päälle RSRBR 2012 modin ja sen vaatimat rata ja autopäivitykset. Latasin myös tuon Ouninpohjan, mutta en ainakaan vielä saanut sitä tuon RSRBR 2012 launcherin kautta toimimaan vaikka se sinne listalle ilmestyykin, itse ilmestyn aina mystisesti Kauhuanvaaran lähtöön kun yritän Ounia pelata. Kyllähän tuo Ouni-video kuitenkin nosti melkoisen halun päästä sitä kokeilemaan, vaikka pätkää on tullut jyystettyä oikeallakin autolla vaikka kuinka ja paljon(synnyinkotini on tuolla).

Ja jos joku haluaa mielipidettä näistä nykykonsolisukupolven WRC-peleistä, niin suosittelisin ainakin pysymään kaukana noista WRC 1 ja 2 osista, WRC 3 tuntui nopean testin perusteella hiukan paremmalta viritykseltä, eivätkä Neste Oil Rallin pätkät ole samanlaisia lentokenttiä kuin mitä ne ovat aiemmissa versioissa. Mutta nuo viihteelliset pelimuodot jossa ajellaan pätkälle sijoiteltuja pahvitötsiä päin ovat kyllä suht suolesta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt se on valmis! Työryhmän kolmen vuoden projekti. Uusi ja kaunis Ouninpohja. Aivan huikean hienoksi ovat tuon saaneet ja nyt jokaisen mutkan tunnistaa. Erinomaista työtä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt se on valmis! Työryhmän kolmen vuoden projekti. Uusi ja kaunis Ouninpohja. Aivan huikean hienoksi ovat tuon saaneet ja nyt jokaisen mutkan tunnistaa. Erinomaista työtä.

On kyllä hienon näköinen!

Mitenkäs jos tämmöinen ummikko tilaa huuto.netistä Richard Burns rallin niin mites noi modit tippuu? Onko ns. Tähtitiedettä vai yksinkertaiset installerit pelin päälle?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
On kyllä hienon näköinen!

Mitenkäs jos tämmöinen ummikko tilaa huuto.netistä Richard Burns rallin niin mites noi modit tippuu? Onko ns. Tähtitiedettä vai yksinkertaiset installerit pelin päälle?

Enpä ole itse asentanut kertaakaan, joten paha mennä sanomaan. Tuskin kuitenkaan mitään rakettitiedettä on. Käytettävä ohjelma on ainakin hyvinkin helppo. Kannattaa peliin hankkia se, jonka kautta voi helposti käyttää kaikkia modeja. Eri autoja on satoja ellei tuhansia, pätkiä on myös varmaan useita satoja tarjolla. Sen kanssa toimiessa ei tarvi siis poistella tai korvailla mitään. Se on todella näppärä. Ja pelihän on niin lähellä simulaattoria kuin voi rallipeli olla. Kunnon ratin kanssa ajaminen on suositeltavaa, koska sillä saa edes jonkinmoisen "perstuntuman," joka taas antaa luonnollisesti paremman fiiliksen. Muitakin Neste Rallissa/Suurajoissa käytettyjä pätkiä löytyy kyllä. Ja jos vaan löydät Huuto.netistä, niin osta pois. Niitä ei pyöri liikaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Nyt se on valmis! Työryhmän kolmen vuoden projekti. Uusi ja kaunis Ouninpohja. Aivan huikean hienoksi ovat tuon saaneet ja nyt jokaisen mutkan tunnistaa. Erinomaista työtä.
Huikeaa työtä porukka on kyllä tehnyt. Oli pakko katsella läpi niin, että päällä pyöri tämä Solbergin suoritus ja alla tuo linkkisi video. Parhaiten paikasta sain kiinni kun tulee ensimmäinen vesi vasemmalle ja sen jälkeen kyllä komeasti yksi yhteen oli reitti. Välillä tosin joutui sekunnin pitämään Solberia pausella, ettei ruotsalainen karannut liikaa edelle..

Kyllä se pitää jossain vaiheessa taas ratti ja polkimet hankkia. Nuorempana Colin McRae ja Richard Burns kyllä aiheutti yllättävänkin suuria värinöitä. Rallipelit ovat olleet myös niitä harvoja, joissa en ole ollut ihan täysi paska ainakaan omien standardien mukaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
richard burns rally - Haku - Huuto.net
Aika monta PC DVD pakettia löytyy tällä hetkellä.

Nyt jos joku pystyisi auttamaan mistä pääsee parhaiten alkuun näiden modien lisäämisellä?

RSRBR on käytetyin, mutta kuulemma fysiikoiden kehitys on mennyt yhdellä osastolla niin paljon eteenpäin, ettei velipoika ainakaan vehkeissään sitä käytä enää. Nämä kehittyneimmät skulaavat plug-inien kautta ja netistä löytyy kyllä kuulemma helpot kirjalliset ohjeet. Rupes nyt kiinnostamaan taas itseäkin myös itselle kämpälle hommaaminen. Veljellä vaan on niin hienot vehkeet käytössä, että tuntuisi jokseenkin orvolta ehkä ajella jollain kälyisellä ratti-poljin yhdistelmällä. Oon keskittynyt vaan toisinaan sitten kotona ajelemaan sitä vanhaa XBoxin versiota.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuli tuossa ostettua WRC 3 tarjouksesta ja päätin tulla kyseleen, että onkohan tuohon peliin tarjolla päivityksiä autojen ja kuskien suhteen, jotka voisi jostain ladata?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
On kyllä hienon näköinen!

Mitenkäs jos tämmöinen ummikko tilaa huuto.netistä Richard Burns rallin niin mites noi modit tippuu? Onko ns. Tähtitiedettä vai yksinkertaiset installerit pelin päälle?

En tiedä ootko saanut jo apua, mutta tässä vastaus ulkomuistista:

Helpoimmat modit (joidenkin autojen ulkoasumodit, kaikenlaiset pienten juttujen (esimerkkinä Ranskan rallin muuttaminen Monte Carlo - lookkiin) yms) menee pelkästään sillä että asentaa tiedoston.exe, odottaa ja avot. Se on siinä. (pätee myös pluginien ja niiden päivitysten kanssa)
Hyvällä tuurilla jotkut erikoiskokeet saa toimimaan tällä tavalla (huonolla tuurilla tosin osa pätkistä on sellaisia että ei saa ajettua plugini(e)n "offline"-modissa)

Keskiverto-kastiin menee sitten suurin osa autojen muokkauksesta/vaihdosta. Yleensä ei vaadi kuin autokansion kopioinnin "CARS"-kansioon (jossa on kaikki texture-tiedostot, car_physicsit ja niinpoispäin). Sitten kopioi auton johonkin kohtaan (tosin suositeltavaa on että korvaa nelivetosen rallitykin nelivedolla)
Aika helppoa tämäkin, tosin aiheutti joidenkin autojen kohdalla ongelmia. mm. Honda Civic R3 ei toiminut oikein millään kuvakulmalla, pätki niin pirusti.
Esimerkkinä:
Jos auto 1 on /CAR/SUBARU/<tähän väliin tiedostonimi subaru.jota en muista>
/CAR/SUBARU/<eriniminen tiedosto>
/CAR/SUBARU/subaru_textures.jotain
/CAR/SUBARU/subaru_jotain.jotain

Niin korvaat Subarun eri autolla. Esim. /CAR/Volvo_240/ ja sama litania mitä tuossa oli ennemmin 4 rivin verran. Cars.ini - tiedosto löytyy muistaakseni kansiosta Cars.
Hankalimmat modit on sitten näitä RX_(jokin, en muista tarkalleen nimeä), jotka on yleensä Winrar-muodossa. (myös jotkut autot on samassa muodossa)
Itse en ainakaan näitä saanut toimimaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
RBR-pelaajayhteisö rupeaa olemaan aika isosti liikkeellä ja videokuvaa tulee jatkuvasti. Tässä yksi hienoilla vehkeillä ajettu kypäräkameralla kuvattu pätkä. Pätkänä jälleen Ouninpohja ja tällä kertaa ihan oikeasti kovalla kyydillä. Kateeksi käy tuo vauhdinpito.
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
RBR-pelaajayhteisö rupeaa olemaan aika isosti liikkeellä ja videokuvaa tulee jatkuvasti. Tässä yksi hienoilla vehkeillä ajettu kypäräkameralla kuvattu pätkä. Pätkänä jälleen Ouninpohja ja tällä kertaa ihan oikeasti kovalla kyydillä. Kateeksi käy tuo vauhdinpito.

Itsekin tuli viime vuonna sijoitettua Fanatecin tuotteisiin (ratti, polkimet ja vaihdekeppi) yli 700€ ja tarkoitus oli jossain keskittyä tuohon RBR:äänkin (kun itsekin tuota rallia tulee harrastettua). Äkkiä tuli huomattua vaan et peli jökkii omalla koneella pikkuisen ja se sit jäi ja olen keskittynyt sen jälkeen Forza Motorsporttiin ja F1:een. Tuon videon kun katsoi, niin johan alkoi taas houkuttelemaan uuden tietokoneen hankkiminen ;)

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuli tuossa ostettua arcadeajelu mielessä WRC 4. XBOX 360 kun on konsolina, niin RBR lopulta on käynyt vähän tylsistyttäväksi, koska joutuu ohjaimella ajamaan ja samat 37 pätkää on ajettu noin neljäsataa kertaa. Ei ollut kovat odotukset, koska tiesin sen olevan paska. Onnistui silti pettämään todella rankasti. Itse ajettavuudesta en valita lainkaan, koska se oli tiedossa. Mutta! Pelissä on 78 pätkää. Ja paskan marjat. Jokaisesta rallista on käytännössä yksi pätkä, jonka kohdat ovat sitten kuudessa pätkässä eri järjestyksessä. Mä en vittu ymmärrä minkä takia asiakas pitää pettää tuommoisella hölmöilyllä. Lisäksi joillakin pätkillä on mahdotonta nähdä eteenpäin, kun en ainakaan ole keksinyt miten valot saa päälle. Varjoisimmissa paikoissa ei voi nähdä mitään. Ja sitten ne nuotit! Asetuksissa on very early, mutta silti saattaa ison hypyn jälkeen ilmassa kuulla, että 60 metrin päässä on hairpin. Tai pitkän suoran päätteeksi saattaa huomata nuotin tulevan niin myöhään, että vetää 150 km/h tunnissa ohi hairpinistä. Niissä tilanteissa onneksi yleensä on tie alla jälleen edessä ja nostaa aikaa menettämättä ulosajokohtaan takaisin. Mutta silti. Sitten on vielä esimerkiksi Argentiinan ralli, jossa et vittu näe missä tie menee. Keli on aina kuiva ja Monacossa on jäästä huolimatta hirmuinen pito. Meksikossa et voi pärjätä vaikeimmalla tasolla, koska kilpakumppanit ilmeisesti lentävät siellä syheröllä. Sitten taas joissakin ralleissa on aivan ylivoimainen jatkuvasti, kuten Portugalissa.

Vittumaisin asia tuossa pelissä on kuitenkin nuo miljoonat hairpinit. Kuka niitä oikeasti jaksaa hinkata kaksikymmentä kertaa neljän kilometrin aikana. Joka pätkällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös