Ralliketju

  • 1 689 881
  • 13 414

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hyvin alkoi J-M:n kisa, Laatikko rikki avauspätkällä ja ralli oli sitten siinä...

Linkki: Maikkari
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Jari-Matti alkoi saada Maisalta pimperoa, niin alkoi ajohommat mennä lopullisesti päin helvettiä. Ei olisi ensimmäinen kerta, että kun pääsee pillun makuun niin näin kävisi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jari-Matti alkoi saada Maisalta pimperoa, niin alkoi ajohommat mennä lopullisesti päin helvettiä. Ei olisi ensimmäinen kerta, että kun pääsee pillun makuun niin näin kävisi.

Melkoinen pimpero kun vaihdelaatikotkin hajottaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kuskimarkkinoilla on tapahtunut, sillä Dani Sordo on tehnyt kahden vuoden jatkosopimuksen Hyundain kanssa.

Oikea ratkaisu Hyundailta, koska Sordo on tasaisen varma pisteidenkerääjä ja hänen kokemuksestaan on varmasti apua uusien sääntöjen mukaisen Hyundain kehittämisessä. Juuri passeli kakkos- tai kolmosauton kuljettaja siis.

Eli tällä hetkellä Hyundailla on sopimukset ensi kaudesta kahden kuljettajan kanssa. Sordon lisäksi myös Hayden Paddon pääsee varmuudella Huihain rattiin.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/125799/hyundai-extends-sordo-deal(Linkki Autosportin uutiseen Sordon sopimuksesta)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
http://yle.fi/urheilu/3-9176929 (linkki vie ylen sivulle toyotan ralliuutiseen)

Eli Lappi Ja Hänninen ajaa ensikaudella täyden sarjan Toyotalla. Hieno jutut ainakin näin suomalaisittain, kilpailukyky toki on arvoitus, mutta ainakin nähdään sitten pitkästä aikaa useamman kaverin. Ehkä myöhemmin esim. Latvala voisi olla yksi vaihtoehto tuonne riipuen kauanko aikoo volkkarilla jatkaa. Ehkä kolmanneksi kuljettajaksi joku joka esim. asfaltilla on hyvä. Sordo esimerkiksi olisi varmaan yksi vaihtoehto voinut olla , mutta meni Hyundaille. Ei tuossa varmaan montaa vaihtoehtoa lopulta ole olisi suomalaisten lisäksi ollut ja ketkä sitoutuisi talliin hyvin, varmaan helpompi talliasioitakin hoitaa kun kaikki käy kotimaan kautta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
http://yle.fi/urheilu/3-9176929 (linkki vie ylen sivulle toyotan ralliuutiseen)

Eli Lappi Ja Hänninen ajaa ensikaudella täyden sarjan Toyotalla. Hieno jutut ainakin näin suomalaisittain, kilpailukyky toki on arvoitus, mutta ainakin nähdään sitten pitkästä aikaa useamman kaverin. Ehkä myöhemmin esim. Latvala voisi olla yksi vaihtoehto tuonne riipuen kauanko aikoo volkkarilla jatkaa. Ehkä kolmanneksi kuljettajaksi joku joka esim. asfaltilla on hyvä. Sordo esimerkiksi olisi varmaan yksi vaihtoehto voinut olla , mutta meni Hyundaille. Ei tuossa varmaan montaa vaihtoehtoa lopulta ole olisi suomalaisten lisäksi ollut ja ketkä sitoutuisi talliin hyvin, varmaan helpompi talliasioitakin hoitaa kun kaikki käy kotimaan kautta.

Olisihan se hienoa mikäli toteutuu juuri tuolla tavalla ? No aika näyttäää...

Ens viikonloppuna vetästään muuten legendaarinen Corsican MM-ralli jossa, kuten tiedämme 30 vuotta sitten tapahtui valtaisa katastrofi....

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun katsoo aikataulua.... (rallin omat nettisivut linkin takana =)

Siis oikeasti, 10 pätkää, olkoonkin kokonais pituus n 390 km, mut hei silti ! Reitin mitta on ihan ok, mutta naurettavan vähän pätkiä... Pe ja La 4 / päivä ja su 2. Puhutaan kuitenkin MM-rallista !

Ralli on jonkun verran muuttunut viime vuodesta:

Bastia on Corten sijasta "kotikaupunki"
Porto-Vechioon päättyy ralli Ajaccion sijasta
70 % reitistä on muuttunut ja se on nyt 20 % pidempi

Niin ja voittajahan on aika varmuudella Ogier ? Ja Ogierilla on jo mahdollisuus ratkaista mestaruus kun johto MM-sarjassa on ennen kisaa 59 pistettä Mikkelseniin ja 3 kisaa on tämän rallin jälkeen, Espanja, Wales ja Australia
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisihan se hienoa mikäli toteutuu juuri tuolla tavalla ? No aika näyttäää...

Joo ilmeisesti ei sitten ollutkaan ihan varma juttu valinnat ainakaan ennen julkaisua, mistähän lie poimittu kun tommi taisi jossain itse sanoa ettei pidä paikkansa mutta julkaisuna silti uutisoitiin noista. Mutta vahvalta näyttää silti suomalaiskuskien osalta
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Korsika ei tulevana, vaan siitä seuraavana viikonloppuna. Ja täysin samaa mieltä noista pätkien määrästä, ihan perseestä. Tätä ei rallin MM-sarjan yleisö halua, se haluaa enemmän pätkiä, enemmän tapahtumia, enemmän tuloksia jne.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Korsika ei tulevana, vaan siitä seuraavana viikonloppuna. Ja täysin samaa mieltä noista pätkien määrästä, ihan perseestä. Tätä ei rallin MM-sarjan yleisö halua, se haluaa enemmän pätkiä, enemmän tapahtumia, enemmän tuloksia jne.

Joo tuli pieni lipsahdus, seuraavanahan se onkin joo

Joskus taannoin Korsikalla taidettiin ajaa 12 pätkää. Joku Loeb voitti ne kaikki ja teki historiaa ajamalla ensimmäisenä kuskina kaikille pätkille pohjat. Autona taisi olla Xsara
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joo tuli pieni lipsahdus, seuraavanahan se onkin joo

Joskus taannoin Korsikalla taidettiin ajaa 12 pätkää. Joku Loeb voitti ne kaikki ja teki historiaa ajamalla ensimmäisenä kuskina kaikille pätkille pohjat. Autona taisi olla Xsara
2005. Oikeastaan tuon kauden loppu oli aikamoista FIAskoa ja melkoista ripulia, tosin mestaruustaistokin ratkesi jo Japanissa ja panokset oli aika alhaalla muutenkin.

Grönholmin autosta hajosi tekniikka suurinpiirtein kaikissa kisoissa, Märtinin onnettomuuden jälkeen korvaajat lähinnä tyytyivät kiskomaan 307:aa rusinaksi, Solberg ei vaan muuten jostain syystä pysynyt perässä joka johti ajovirheisiinkin välillä.

(oli tuo kausi kyllä muutenkin aika erikoinen, lähinnä kuskivalintojen perusteella: Loebin aisaparina Francois Duval joka tuntui kippaavan lähestulkoon joka kisassa mitä erikoisemmalla tavalla Citroeninsa, pari kertaa piti soittaa Carlos Sainzillekin, jotta teamiin saatiin toimiva kakkoskuski. Subarulla Solbergin lisäksi Sarrazin ja Atkinson.

...ja Ford ylipäänsä, liikkeellä parilla Gardemeister-Kresta. tai noh.. Garde kuitenkin taisi vetää puoli kautta putkeen pistesijoilla.)
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
(oli tuo kausi kyllä muutenkin aika erikoinen, lähinnä kuskivalintojen perusteella:
Ja Skoda! Talli muistutti bordellia, jossa ravasi ukkoa toisensa perään. Paasonen ja Tuohino jakoivat soraralleja, Armin Schwarz ajoi vielä yhden kauden kokeneen luottomiehen roolissa, Jan Kopecky tuli loppukaudeksi suomalaiskaksikon tilalle ja Alexandre Bengue (kuka?) ajoi asfalttirallit sekä Australian. Ajoipa Colinkin vielä pari kisaa...

Duval. Noh, valitettavan belgialaisen uran sekin sai luotua. Belgiallahan on ollut tehdaskuskeina useampikin tyyppi, muttei kenestäkään tullut kovan luokan kuskia. Bruno Thiry sai kakkoskuskin hommia, missä toki oli kelvollinen, muttei niillä suuria saavutettu. Fast Freddy oli ihan oma saagansa; huippulupaus tuhosi uransa siihen yhteen Mitsu-diiliin ja menetti samalla nopeutensa.

Neuville'lla on vielä aikaa vaan ei hänenkään tiensä ihan helppo ole ollut. Hänen välinsä Hyundai-johtoon kun ovat kuuleman mukaan erittäin huonot, eikä tallipaikoista muualla ole runsaudenpulaa.
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ja Skoda! Talli muistutti bordellia, jossa ravasi ukkoa toisensa perään. Paasonen ja Tuohino jakoivat soraralleja, Armin Schwarz ajoi vielä yhden kauden kokeneen luottomiehen roolissa, Jan Kopecky tuli loppukaudeksi suomalaiskaksikon tilalle ja Alexandre Bengue (kuka?) ajoi asfalttirallit sekä Australian. Ajoipa Colinkin vielä pari kisaa...

Duval. Noh, valitettavan belgialaisen uran sekin sai luotua. Belgiallahan on ollut tehdaskuskeina useampikin tyyppi, muttei kenestäkään tullut kovan luokan kuskia. Bruno Thiry sai kakkoskuskin hommia, missä toki oli kelvollinen, muttei niillä suuria saavutettu. Fast Freddy oli ihan oma saagansa; huippulupaus tuhosi uransa siihen yhteen Mitsu-diiliin ja menetti samalla nopeutensa.

Neuville'lla on vielä aikaa vaan ei hänenkään tiensä ihan helppo ole ollut. Hänen välinsä Hyundai-johtoon kun ovat kuuleman mukaan erittäin huonot, eikä tallipaikoista muualla ole runsaudenpulaa.

Jotenkin on "koomista" että Saksan kokoisesta maasta ei ole ikuisuuteen tullut oikeasti nopeaa ja luotettavaa rallikuskia ? Luulisi siitä massasta löytyvän rattimiestä ? Walter Röhl taitaa olla ainoa kunnon kuski tuosta maasta ja siitäkin on aikaa

Nuo mainitsemasi Berlgialaiset ovat sen sijaan saaneet niitä mahkuja ?

Nopea Fredi oli tosiaan "menetty tapaus". Mies pääsi kuitenkin ajamaan sen hetken parhaimmalla autolla, sen hetken parhaimman kuskin tallikaverina ? Vaikka Mitsu ei ollutkaan "WRC" kuten Subaru ja Ford, niin kummasti sillä pystyi laittamaan kampoihin. Tosin taisi siinä olla aika paljon sitäkin että Tommi osasi kääntää rattia ??
Duval tuhosi kyllä itse täydellisesti oman uransa. Lukuisat ulosajot ja taisi siinä olla vähän vastaansanomistakin tallin suuntaan takasi sen, että kaverin ura jäi lyhyeksi ?
Neuville tosiaan on ihan mielenkiintoinen "tapaus". Vauhtiahan taisi olla Fordilla aika hyvin pari vuotta sitten, ja Ford ei toisaan ollut niitä parhaita talleja. Hunailla olisi varmaan ollut saumat menestyä mutta siellä taitaa olla vähän ahdasta. Paddoni(kin) pistää aika hyvin turpiin rallissa kun rallissa vaikkakin ovat nyt tasapisteissä ? Siirto Toyotalle voisi olla mahdollisuus ???
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jotenkin on "koomista" että Saksan kokoisesta maasta ei ole ikuisuuteen tullut oikeasti nopeaa ja luotettavaa rallikuskia ? Luulisi siitä massasta löytyvän rattimiestä ? Walter Röhl taitaa olla ainoa kunnon kuski tuosta maasta ja siitäkin on aikaa
Onhan Saksassa lupavia junnuja ollut tässä vuosien saatossa mutta niiden kulttuuri rallin puolella on sen verran kärsimätön että kukaan ei ole saanut ajaa niin pitkään että todellinen taso ehdittäisi nähdä. Eka vuosi puhutaan seuraavasta Röhrlistä ja toiseksi vuodeksi kaikki tuki vedetään pois kun löytyy taas joku toinen uusi Röhrl... Ja kun kuskien taustalla on enemmän tai vähemmän ADAC niin myös jonkinlainen järjestöpolitiikka ajaa valintoja ja ohjaa rahoitusta. Heiltä puuttuu se oman Jouhki joka osaa homman ja päättää lopulta kaikesta...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Bluescreeniä pukkaa siis kesken pätkän...

Eivaan. Ranskan rallikin on käynnissä, Latvala 4:s.

Liekkö joku perus syksyinen evvk-moodi päällä vai mikä on, mutta nää asvalttikisat ei oikeen uppoa. Suurinpana ongelmana tosin taitaa olla se että asvalttikisat on aikalailla loppukaudesta joka vuosi. Jos tiputtais jonkun kisan vaikka alkukauteen niin tiedä mikä silloin olisi mielipiteenä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Bluescreeniä pukkaa siis kesken pätkän...

Eivaan. Ranskan rallikin on käynnissä, Latvala 4:s.

Liekkö joku perus syksyinen evvk-moodi päällä vai mikä on, mutta nää asvalttikisat ei oikeen uppoa. Suurinpana ongelmana tosin taitaa olla se että asvalttikisat on aikalailla loppukaudesta joka vuosi. Jos tiputtais jonkun kisan vaikka alkukauteen niin tiedä mikä silloin olisi mielipiteenä.


Joo sitä tietokoneen "tilttaamista" mikäli Microsoftin softaa on paljon käytössä. Siitä firmasta kun ei oikein koskaan ole tullut "mitään hyvää" tai ainakaan toimivaa softaa. Jatkuvasti löytyy aukkoja jne jne.. =)

Ensi kaudeksi on suunniteltu tuollaista "aikataulua", jonka mukaan ainakin yksi Asfalttiralli ajeltaisiin keväällä. Hieman koomista on, että miksi Meksikon ja Argentiinan kisoja ei voida ajaa peräkkäin vaan tullaan siinä välissä käymään Euroopassa ja sit rahdataan taas romut Etelä-Amerikkaan ?? Sehän on joo todella kustannustehokasta ?

Linkki nesterallinsivuille
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ensi kaudeksi on suunniteltu tuollaista "aikataulua", jonka mukaan ainakin yksi Asfalttiralli ajeltaisiin keväällä. Hieman koomista on, että miksi Meksikon ja Argentiinan kisoja ei voida ajaa peräkkäin vaan tullaan siinä välissä käymään Euroopassa ja sit rahdataan taas romut Etelä-Amerikkaan ?? Sehän on joo todella kustannustehokasta ?

Linkki nesterallinsivuille
Toisaalta vois tuon Ranskan heittää Italiaa ennemmin myös kalenteriin. Sais näin tehokkaasti Mexico-Argentiina-Portugali - ryhmityksen aikaan.

Puolan puuttumiselle iso miinus. Loppuiko rahat vai mikä on, kuitenkin aika samankaltainen kisa kuin Nesteralli, sorapätkää. Ja NOPEAA sellaista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Puolan puuttumiselle iso miinus. Loppuiko rahat vai mikä on, kuitenkin aika samankaltainen kisa kuin Nesteralli, sorapätkää. Ja NOPEAA sellaista.
Turvallisuusasiat eivät olleet Puolassa (kuten eivät myöskään Argentiinassa) riittävällä tasolla viime kaudella, joten täksi kaudeksi niitä piti parantaa, jotta ko. rallit saisivat olla mukana vuoden 2017 kalenterissa. Nähtävästi Argentiina onnistui tekemään riittävät muutokset, Puola ei.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vähän tyhmä kysymys, mutta miksi tuosta videosta on sensuroitu kohta 1:07? En nyt kovin paljoa näitä amatööripätkiä katsele, mutten muista koskaan ennen törmänneeni tuollaiseen. Onko tuolla puskurin takana sitten piilossa jotain salaisia patentteja? Eikö tuollainen sensurointi ole nykyaikana melko turhaa kun jokaisella on taskussa se puhelin, ja kuvat lähtevät kiertämään someen viidessä sekunnissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös