Ralliketju

  • 1 690 010
  • 13 414

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Greensmith kaiteeseen. Vittu on toi saamatonta tuolla et autoa ei saada tieltä pois. Ennemmin lyödään pätkä pois. Tuolla väkimäärällä auto olisi jo siirretty pois. Jengiä vitusti vieressä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Greensmith kaiteeseen. Vittu on toi saamatonta tuolla et autoa ei saada tieltä pois. Ennemmin lyödään pätkä pois. Tuolla väkimäärällä auto olisi jo siirretty pois. Jengiä vitusti vieressä.

Saahan sen tuosta varmaan liikkeelle, mutta mihin sen siirtää. Ei sitä oikein kaiteen ylikään kannata kipata.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Saahan sen tuosta varmaan liikkeelle, mutta mihin sen siirtää. Ei sitä oikein kaiteen ylikään kannata kipata.

Sen ois voinu siirtää tosta vähän eteenpäin. Ois mahtunut tonne kyllä, pikku varoitus takaa tuleville. Aikaa hidastukseen ois menny pari sek joka olisi voitu hyvittää kokonaisajassa pätkältä.
Nyt on menny jo yli 10 min tähän perseilyyn, auto ois siirtyny minuutissa / kahdessa tosta.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Greensmith kaiteeseen. Vittu on toi saamatonta tuolla et autoa ei saada tieltä pois. Ennemmin lyödään pätkä pois. Tuolla väkimäärällä auto olisi jo siirretty pois. Jengiä vitusti vieressä.

Greenshitillä kova recordi tv-pätkien keskeyttämisissä. Varmaan TV-yhtiöt alkavat vaatia Britin tiputtamista viimeiseksi lähtijäksi.
 

Sambody

Jäsen
Sellaista Kallen ylivoimaa. Ogier tuli ja pyyhki tänään tuoreella maailmanmestarilla katalonialaista pikipintaa. No hyvinhän Rovanperä ajoi tänäänkin poislukien sen yhden pätkän sekoilut nappien kanssa. Huomenna sitten nähdään maksoiko tuo kakkossijan rallissa.

WRC2 luokassa Lindholmin mm-taiston kannalta näyttää ihan hyvältä. Kajetanowichilla ei ole mitään palaa Emilin vauhtiin, joten jos vain Lindholm tuo auton ehjänä huomenna maaliin niin tämän kilpailun osalta homma suoritettu. Vaikea uskoa, että Japanissakaan voimasuhteet heilahtaisi niin dramaattisesti, että mestaruus vauhdin puolesta jää Lindholmille tulematta. Olen siis käsittänyt, että Lindholmille riittää kunhan voittaa Kataloniassa ja Japanissa Kajetanowichin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Melkoinen yleisöerikoiskoe tässäkin rallissa ja ei edes autoja saada kuviin....

Oli kyl käsittämättömän surkeaa paskaa toi yleisö-EK.

Sellaista Kallen ylivoimaa. Ogier tuli ja pyyhki tänään tuoreella maailmanmestarilla katalonialaista pikipintaa. No hyvinhän Rovanperä ajoi tänäänkin poislukien sen yhden pätkän sekoilut nappien kanssa. Huomenna sitten nähdään maksoiko tuo kakkossijan rallissa...

Vaikka Kallella yksi asvalttirallin voitto onkin taskussa, niin kyl se on silti se missä eniten on kehitettävää. Se on jännää siinä mielessä, että kun vauhti riittää nyt jo podiumille/voittotaisteluun, niin mitä sit parin vuoden päästä kun on masteroinut asvaltinkin? Oon ennenkin sanonut että Sébastien vol 3.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka Kallella yksi asvalttirallin voitto onkin taskussa, niin kyl se on silti se missä eniten on kehitettävää. Se on jännää siinä mielessä, että kun vauhti riittää nyt jo podiumille/voittotaisteluun, niin mitä sit parin vuoden päästä kun on masteroinut asvaltinkin? Oon ennenkin sanonut että Sébastien vol 3.

Joo ja jotenkin tuntuu että nytkin ottanut aika varmanpäälle ja koittaa selkeästi pelata tallille merkkimestaruutta, vielä taitaisi se yksi pykälä löytyä tarvittaessa. Ehkä tänäään tuota hyökkäystä nähdäänkin kun eilen karkasi kakkostila ehkä vähän vahinkossakin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
EK17 samassa kohdassa rengasrikko Breenille, Evansille ja Rovanperälle. Breen menetti sijoituksen mutta Toyotat selvisi pienemmällä ja menettivät vaan vähän aikaa.
 

Sambody

Jäsen
Joo ja jotenkin tuntuu että nytkin ottanut aika varmanpäälle ja koittaa selkeästi pelata tallille merkkimestaruutta, vielä taitaisi se yksi pykälä löytyä tarvittaessa. Ehkä tänäään tuota hyökkäystä nähdäänkin kun eilen karkasi kakkostila ehkä vähän vahinkossakin.
Kehonkielessä oli mielesätni enemmänkin eilen aamupäivän maalihaastatteluissa vähän sellaista yllättyneisyyttä siitä, että vaikka tuntui tulevan minkä ilman typeriä riskejä pystyi, ei se vaan riittänyt Ogieria vastaan. Tänään Neuville oli lyömässä luuta kurkkuun ennen kuin rengasrikko lopullisesti sinetöi kakkostilan kohtalon. Neuville ja Ogier ovat kovia vetomiehiä assulla, joten huonoille ei Kalle tänä viikonloppuna hävinnyt.

Oma kommentti oli lähinnä vastareaktio joidenkin hehkutuksella tulevien vuosien ylivoimasta. Ei kannata Kallelle ensi vuoden mestaruuspyttyä vielä ojentaa tai muiden kuskien luovuttaa ennen kuin metriäkään ensi kaudesta on ajettu. Toki Kalle ensi kauteen suurin mestarisuosikki täytyy olla tämän kauden suoritusten perusteella. Kuitenkin ei voida olettaa Hyundain antavan tekniikkamurheillaan niin paljon eteen ensi kaudella kuin tämän kauden aluksi. Ehkä Toyota saa jopa ensi kaudeksi auton osumaan paremmin Evansin käteen jolloin hänkin voisi haastaa paremmin Kallea.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Olpa

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Lauri Joona varmisti Kataloniassa WRC3-mestaruuden. Vielä jos Emil Lindholm voittaa Japanissa WRC2 Open-tittelin(WRC2 Juniorin Emil voitti jo) on Suomeen tulossa WRC2 Masters(jossa ei yhtään suomalaista mukana) luokkaa lukuunottamatta kaikkien MM-sarjan jaossa olevien luokkien kuskimestaruudet. Plus kartturimestaruudet.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tänak jättää Hyundain kauden jälkeen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tänak jättää Hyundain kauden jälkeen.

Ja tiedottaa omalla Twitter-tilillään suuntaavansa uusiin haasteisiin, joten ura ei pääty. Olisiko se sitten se M-Sport?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kyl nyt haisee niin lujaa Tänak Fordille. Eilen Powerin jälkeen Wilson sanoi Wrc+ haastattelussa että vaikka kausi on ollut vaikea, he ovat rakentaneet hyvän ja nopean auton, ja Loeb on joka kerta johtanut rallia sillä. Rivien välistä sanoi myös että vain kunnon ykkönen puuttuu.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Kyl nyt haisee niin lujaa Tänak Fordille. Eilen Powerin jälkeen Wilson sanoi Wrc+ haastattelussa että vaikka kausi on ollut vaikea, he ovat rakentaneet hyvän ja nopean auton, ja Loeb on joka kerta johtanut rallia sillä. Rivien välistä sanoi myös että vain kunnon ykkönen puuttuu.
Tallipäällikkö Millener ilmaisi kisan jälkeen myös saman asian, kuin mitä Wilsonkin. Itselle oli lopulta kuitenkin aika iso yllätys, että Tänak lähtee valittamisista huolimatta Hyundailta, toki perhesyistä uran lopettaminen olisi ollut järkeen käypä vaihtoehto. Kyllähän se Ford tuntuu luonnollisimmalta vaihtoehdolta, mutta tekisikö M-Sport, niin kovan peliliikkeen, että ajattaisi ensi kaudella kahta palkkakuskia, eli Breen jäisikin talliin? Millenerin aiemmat puheet antoivat se kuvan, että epäonnistumisesta huolimatta Breen saisi vielä mahdollisuuden? Loput tallin kuljettajat toisivat sitten rahaa talliin, paitsi toki Loeb, jos ajaa kisan aina silloin tällöin. Ja pitää muistaa, että nyt Hyundailla on kakkos/ykköskuskin paikka auki, olisiko siellä sitten uusi paikka Breenille? Lisäksi talli ajattanee edelleen kolmatta autoa, jossa kuljettaja vaihtuu kisakohtaisesti, Sordo ja Suninen?

Oma lukunsa on, miten Evans suhtautuu (vaikkei aiheesta välttämättä ääneen puhuta) lähtökohtaisesti kakkoskuljettajan rooliin Toyotalla. Tekisikö mieli vaihtaa tallia, kun haluaa kuitenkin taistella täysipainoisesti maailman mestaruudesta. Siinä olisi kova tekijä Hyundaille Neuvillen pariksi. Jos Evans lähtisi Toyotalta, niin sitten siellä olisi taas paikka vapaana. Elämme mielenkiintoisia aikoja nyt tämän Tänakin ilmoituksen jälkeen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyl nyt haisee niin lujaa Tänak Fordille. Eilen Powerin jälkeen Wilson sanoi Wrc+ haastattelussa että vaikka kausi on ollut vaikea, he ovat rakentaneet hyvän ja nopean auton, ja Loeb on joka kerta johtanut rallia sillä. Rivien välistä sanoi myös että vain kunnon ykkönen puuttuu.

Vaikka tuo olisi juuri mitä lääkäri määrää itseä eniten pohdituttaa mistä rahoitus tuohon, Tänäkillä ollut ehkä historian kallein sopimus Hyundain kanssa ja M-Sport valitellut kovasti rahan olevan tiukassa viimevuodet. Tietenkin 3 vuodessa on jo ihan hyvät eläkerahat tullu ettei raha varmasti aivan se tärkein, mutta hyvällä sopimuksella varmasti jatkossakin ajelee muihin nähden.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Oma lukunsa on, miten Evans suhtautuu (vaikkei aiheesta välttämättä ääneen puhuta) lähtökohtaisesti kakkoskuljettajan rooliin Toyotalla. Tekisikö mieli vaihtaa tallia, kun haluaa kuitenkin taistella täysipainoisesti maailman mestaruudesta. Siinä olisi kova tekijä Hyundaille Neuvillen pariksi. Jos Evans lähtisi Toyotalta, niin sitten siellä olisi taas paikka vapaana. Elämme mielenkiintoisia aikoja nyt tämän Tänakin ilmoituksen jälkeen.
Tämä kävi itselläkin mielessä, että mahtaakohan Evans olla kovin tyytyväinen Toyotalla tällä hetkellä? Hän on Toyotan vakikuljettaja joka ajaa koko kauden sarjan parhaalla autolla, mutta ei ole ottanut yhtään voittoa tällä kaudella kun taas keikkakuski Ogierkin on onnistunut voiton ajamaan. Lisäksi Evansilla on vain 17 pisteen etumatka Katsutaan, joka nyt ei ole kuitenkaan kehityksestään huolimatta ihan näiden kärkikuljettajien tasolla. Ihan varmasti tämä tilanne ja tämä kausi syö Evansia rotan lailla ja täydellinen turpasauna Kallelta voi painaa mieltä aika paljon ensi kauteen valmistautumisessa. Kalle on kuitenkin vasta 21-vuotias ja edelleen kehittyvä kuljettaja. Mutta riittäisikö Rovanperä-Lappi-Katsuta (+ Ogier) -kolmikko sitten vai pitäisikö Toyotan houkutella Ogier ajamaan täysi kausi mikäli Evans siirtyy?

Kyllähän Hyundai Tänak-Evans vaihtokaupassa häviölle jäisi, koska minusta Tänak on tällä hetkellä ainoa vakikuljettaja joka ihan aidosti pystyy Kallea haastamaan, mutta tallin kokonaistekemiseen Tänakin lähdöllä saattaisi olla positiivinen vaikutus, koska ainakin ulospäin on näyttänyt että tallin sisäinen henki ei ole kovin hyvä tällä hetkellä, ja Tänak ei välttämättä aivan syytön ole tähän tilanteeseen. Jos tallin henki saataisiin paremmaksi, johtaminen Boullierin myötä paremmalle tasolle ja siihen sitten tasainen ja melko lailla laadukas ja kokenut kuljettajakolmikko, niin kokonaisuutena lopputulos saattaisi kuitenkin olla parempi kuin nyt. Mikäli Sordo ei edelleenkään halua täyttä sarjaa ajaa, niin Suninen neljänneksi kuljettajaksi voisi olla ihan hyvä veto. Sunisella on vielä käyttämätöntä ja näyttämätöntä potentiaalia ja voisi olla kuitenkin Solbergia varmempi vaihtoehto täydentämään kuljettajanelikko.

Fordin kannalta Tänak olisi taas lottovoitto, koska juuri tuota selkeää ykköskuskia he ovat kaipailleet. Breenistä ei siihen valitettavasti ole vaikka aika-ajoin onkin ihan nopea. Loubet on ollut tällä kaudella ihan OK, Fourmaux ja Greensmith taas ihan hupiukkoja. Budjetin kanssa voi olla tiukkaa koska Tänak tuskin edes tässä tilanteessa ilmaiseksi tulee ajamaan, ja Breenin kanssa on käsittääkseni sopimus myös ensi kaudeksi. Mutta Tänakin kaltaisen staran tulo talliin saattaa kyllä myös tuoda tallille uusia tukijoita, joita ei välttämättä ole kiinnostunut lähteä tukemaan "b-korin miesten" autonromutustalkoita. Minusta Tänak-Breen-Loubet voisi muodostaa ihan hyvän kuljettajakolmikon, koska Loubet on ollut näistä maksavista kuljettajista tällä kaudella paras ja Breenkin saattaisi parantaa kun ykköskuskin paineet siirtyisi Tänakille. Nopeutta hänellä kyllä on, varmuus ja tasaisuus vaan puuttuu ykköskuljettajan rooliin. Greensmith voisi sitten jatkaa harrasteluaan isän rahoilla varsinaisen tallin ulkopuolella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Breenkin saattaisi parantaa kun ykköskuskin paineet siirtyisi Tänakille. Nopeutta hänellä kyllä on, varmuus ja tasaisuus vaan puuttuu ykköskuljettajan rooliin.
Tai sitten vaan tulisi lisää paineita kun yrittäisi pysyä Tänakin vauhdissa; ei pysy vauhdissa eikä tiellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Minusta Tänak-Breen-Loubet voisi muodostaa ihan hyvän kuljettajakolmikon, koska Loubet on ollut näistä maksavista kuljettajista tällä kaudella paras ja Breenkin saattaisi parantaa kun ykköskuskin paineet siirtyisi Tänakille. Nopeutta hänellä kyllä on, varmuus ja tasaisuus vaan puuttuu ykköskuljettajan rooliin. Greensmith voisi sitten jatkaa harrasteluaan isän rahoilla varsinaisen tallin ulkopuolella.
Voisi kenties näin mennäkin ja, jos Tänak talliin tulee, niin varmastikin tuo mukanaan myös uusia sponsseja ja siihen päälle, kun miettii kaikki mahdolliset ajamisestaan maksavat kuljettajat Loubet, Fourmaux ja varsinkin Greensmith, niin Tänak saa varmastikin kelpo korvauksen ajamisestaan. Ja nythän myös Solberg on käynyt neuvotteluja M-Sportin kanssa joistain kisoista, niin sieltä tulee myös rahaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän Tänäkillä ole muuta vaihtoehtoa kuin Ford tai lopettaminen, eiköhän sillat ole muualle poltettu.
Akio Toyoda on varsin selkeästi osoittanut olevansa Tänakin "fani", joten en pitäisi suurenakaan ihmeenä jos Japanissa Ott kättelee Akion kanssa diilin Toyotalle. Toki lajin kannalta paras olisi jos menee Fordille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös