Ralliketju

  • 1 688 863
  • 13 413

Hexa

Jäsen
– Craig haluaa epätoivoisesti näyttää, mihin hän pystyy. Loppukauden hän voi ajaa täysin puhtaalta pöydältä, sillä hänellä on vielä neljä kisaa aikaa suoriutua hyvin. Siihen hänen on keskityttävä, Millener paaluttaa.
Kovat paineet lataa Millener Breenille loppukauden kisoihin. Saapas nähdä onnistuuko säilyttämään tallipaikkansa.
 

Hexa

Jäsen
Jos Hyundailla olisi kunnollinen tallipäälikkö olisi Solberg todennäköisesti heitetty syrjään tai ainakin kolmen ajavan joukosta pois.
Tuo oli kuitenkin Solbergin onni, että tallilla riitti sittenkin vielä kärsivällisyys ajattaa häntä Belgiassa eikä hyllytetty ja sai siellä hieman tulostakin aikaan pitkästä aikaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kovat paineet lataa Millener Breenille loppukauden kisoihin. Saapas nähdä onnistuuko säilyttämään tallipaikkansa.

Fordin ongelmat eivät sinällään ratkea jos kenkivät Breenin ja saavat tilalle Tänakin. Yhdellä tuloksentekoon pystyvällä kuskilla kun ei hirveän pitkälle tässä sarjassa pötkitä. Eli tarjoaisin ratkaisuksi Breenin pitämistä Tänakin rinnalla ja jonkun näistä €-kuskeista heivaamista, mutta luultavasti Malcolm haluaa mieluummin täyttää rahasäiliötään helpommalla tavalla, eli joko Ranskan liiton euroilla tai Greensmithin perheöljy-yhtiön punnilla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo oli kuitenkin Solbergin onni, että tallilla riitti sittenkin vielä kärsivällisyys ajattaa häntä Belgiassa eikä hyllytetty ja sai siellä hieman tulostakin aikaan pitkästä aikaa.
Toki tuli tulosta, mutta kyllä Oliverin olisi tämä kausi pitänyt ajaa R5-autoilla tai ainakin pääsääntöisesti tätä luokkaa ja hakea siellä vauhtia ja onnistumisia ja opetella voittamaan. Jos vaikkapa Kallelta katsellaan wrc2 tuloksia niin voittojahan sieltä löytyy ja se mestaruuskin kaudelta 2019. Oliverilla ei ole ihmeempiä tuloksia alemmissakaan sarjoissa, vaikka vauhtia kyllä mieheltä sinänsä löytyy. Mutta kausi alemmalla tasolla olisi todennäköisesti kasvattanut enemmän, kuin tämän kauden rämpiminen. Ei ollut Oliver vielä valmis ison auton puikkoihin.
 

Hexa

Jäsen
mutta luultavasti Malcolm haluaa mieluummin täyttää rahasäiliötään helpommalla tavalla, eli joko Ranskan liiton euroilla tai Greensmithin perheöljy-yhtiön punnilla.
Näin veikkaan myös. Wilson tarvitsee entistä kipeämmin kassaan rahaa maksaakseen Tänakin palkan, joten siinä mielessä tarvitsisi jopa molemmat. Toinen asia on kuitenkin riittääkö Ranskan liitolla enää mielenkiintoa tukea Fourmaux:ta jatkuvien ulosajojen jälkeen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Näin veikkaan myös. Wilson tarvitsee entistä kipeämmin kassaan rahaa maksaakseen Tänakin palkan, joten siinä mielessä tarvitsisi jopa molemmat. Toinen asia on kuitenkin riittääkö Ranskan liitolla enää mielenkiintoa tukea Fourmaux:ta jatkuvien ulosajojen jälkeen.

Täytyy muistaa että tuolla on myös Loubet
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Toiselta foorumilta bongasin tiedon, että K. Sohlberg olisi verrannut Breenin tilannetta Sunisen kohteluun... Ottaen huomioon, että Sohlberg on Greensmithin kouluttaja, hän tuskin tällaisesta asiasta valehtelisi. Wilson ilmeisesti luotti Breenin olevan halpa mestaritason kuljettaja, mutta kun niin ei käynyt, nyt on kiire päästä irkusta eroon. Ei taida olla ihan ensimmäinen kerta M-Sportille. Malcolmista olen tosin kuullut paljon hyvääkin miehen kanssa toimineilta, hän vain joutuu toimimaan ihan eri logiikalla kuin Hyundai ja Toyota.

Breen varmaankin palaa takaisin tutulle Hyundaille tukemaan Neuvilleä. Sordo lopettaa eikä Oliveria voi missään nimessä ajattaa koko sarjaa, joten kuulostaisi hyvin loogiselta siirrolta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Toiselta foorumilta bongasin tiedon, että K. Sohlberg olisi verrannut Breenin tilannetta Sunisen kohteluun... Ottaen huomioon, että Sohlberg on Greensmithin kouluttaja, hän tuskin tällaisesta asiasta valehtelisi. Wilson ilmeisesti luotti Breenin olevan halpa mestaritason kuljettaja, mutta kun niin ei käynyt, nyt on kiire päästä irkusta eroon. Ei taida olla ihan ensimmäinen kerta M-Sportille. Malcolmista olen tosin kuullut paljon hyvääkin miehen kanssa toimineilta, hän vain joutuu toimimaan ihan eri logiikalla kuin Hyundai ja Toyota.

Breen varmaankin palaa takaisin tutulle Hyundaille tukemaan Neuvilleä. Sordo lopettaa eikä Oliveria voi missään nimessä ajattaa koko sarjaa, joten kuulostaisi hyvin loogiselta siirrolta.
Wilson halusi, tietysti, mahdollisimman edullisen kuskipaketin tälle (kehitys-)kaudelle ja saikin sellaisen eikä siitäkään ollut lähtökohtaisesti haittaa yhteistyökumppaneiden suuntaan, että brittitallin ykköskuski on britti. Valitettavasti Malcolm veikkasi väärää hevosta, kun sitä oikeaa ei edes ollut koko lähdössä.

Noista logiikoista vielä, ettei Malcolm ole mikään "mukava mies", ei ole koskaan ollutkaan eikä hänen asemassaan oikein voikaan olla, kun M-Sportin lähtökohdista pyörittää businessta ja pitäisi vielä menestyäkin.
Nyt vain kontrasti on iso, sattuneesta syystä, kun esim. Latvalasta saa sen kuvan, että käy iltaisin peittelemään kuskit peiton alle ja laulamassa tuutulaulun päälle. Tallin, siis Toyotan, jatkuvan menestyksen myötä ei käyrä ole päässyt nousemaan vielä edes vihreältä pois. Tosin, onhan henkilöissäkin eroja verrattuna Latvalaa esim. Wilsoniin, Adamoon tai vaikka edeltäjäänsä Mäkiseen.
 

Sambody

Jäsen
Toiselta foorumilta bongasin tiedon, että K. Sohlberg olisi verrannut Breenin tilannetta Sunisen kohteluun... Ottaen huomioon, että Sohlberg on Greensmithin kouluttaja, hän tuskin tällaisesta asiasta valehtelisi. Wilson ilmeisesti luotti Breenin olevan halpa mestaritason kuljettaja, mutta kun niin ei käynyt, nyt on kiire päästä irkusta eroon. Ei taida olla ihan ensimmäinen kerta M-Sportille. Malcolmista olen tosin kuullut paljon hyvääkin miehen kanssa toimineilta, hän vain joutuu toimimaan ihan eri logiikalla kuin Hyundai ja Toyota.

Breen varmaankin palaa takaisin tutulle Hyundaille tukemaan Neuvilleä. Sordo lopettaa eikä Oliveria voi missään nimessä ajattaa koko sarjaa, joten kuulostaisi hyvin loogiselta siirrolta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Wilson halusi, tietysti, mahdollisimman edullisen kuskipaketin tälle (kehitys-)kaudelle ja saikin sellaisen eikä siitäkään ollut lähtökohtaisesti haittaa yhteistyökumppaneiden suuntaan, että brittitallin ykköskuski on britti.
Britiksi voi kutsua monenlaista saariasukkia, mutta irlantilaista ei välttämättä kannata.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Britiksi voi kutsua monenlaista saariasukkia, mutta irlantilaista ei välttämättä kannata.
Eikunjoo - irkkuhan se Breen olikin eikä skotti, kuten taisin ajatella. Toisaalta, lähimaastossa kuitenkin...
Noh, käsi pystyyn virheen merkiksi joka tapauksessa!
 

Caranthir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, Minnesota Vikings
Sanotaan vaikka näin, että on tietysti sinänsä hienoa nähdä millä tavalla Kalle on noussut ylimmän sarjan ylimmälle huipulle.
Rallia tuli katsottua ja seurattua jo pikkutyttönä, kun isä-Rovanperä oli mukana, ja sitten sellaisen suvantovaiheen jälkeen ralli löytyi ja alkoi kiinnostaa uudelleen ja vielä paljon enemmän.
Olen kuitenkin jo vuosia ollut Team Hyundai eikä sitä mikään muuta (paitsi merkin vetäytyminen koko sarjasta, mikä on ajoittain tuntunut ihan mahdolliselta skenaariolta, tämä jättäisi minut neutraalin katselijan osaan).

2019 ja 2020 merkkimestaruudet ja siinä ohessa Tänakin kohusiirto Toyotalta Hyundaille. Suunta näytti hyvältä, joskin lähestynyt hybridisiirtymä nostatti (aiheesta) monenlaisia kysymyksiä.
Andrea Adamo jakoi tallipäällikkönä mielipiteitä, itse kyllä tykkäsin miehen tyylistä ja asenteesta.
Nyt tuntuu että tiimi on vähän tuuliajolla, Adamo lähti jo hyvän aikaa sitten eikä puikoissa ole vieläkään uutta vakinaista tallipäällikköä. Hybridiaikaan lähdettiin vähän takamatkalta eikä se nyt sitten ole mitenkään putkeen mennyt.

Voin kuvitella, että Tänak on voinut jokusen kerran katua siirtoaan ja saa nähdä mitä nyt sitten lopulta ensi kautta ajatellen tapahtuu.
Olen sinänsä Ottista ja tämän jäyhästä ja kuivan huumorin sävyttämästä tyylistä tykännyt, ja onhan mies kiistatta huippukuski, mutta nyt näiden kahden viimeisen voiton kohdalla on särähtänyt korvaan se miten kiitosta ei ole voiton hetkellä lähtenyt kenellekään tallin sisällä. Ei mekaanikoille, ei kenellekään. Voin toki ylitulkita tilannetta enkä voi tietää mikä on tilanne tallin sisällä, mutta vähän oudolta tämä on joka tapauksessa vaikuttanut (yhdistettynä jatkuvaan autoon kohdistuvaan kritiikkiin rallien aikana).

Huhuja on nyt jos jonkinlaista: Jos Tänak vaihtaa maisemaa ja Breen työnnetään ulos Fordilta, näkisin mielelläni Craigin jälleen Hyundain ratissa. Toki käypiä vaihtoehtoja on muitakin.
Olen myös sitä mieltä, että nuoren Solbergin olisi hyvä koota ja hakea itseään luokkaa alempana.

Kuten täällä on todettu, talleja kaivattaisiin mukaan enemmän jotta kaikki paikan ansaitsevat kuskit mahtuisivat sarjaan ja saataisiin enemmän kilpailua. Tuskin kuitenkaan on ihan heti tapahtumassa.

Kausi 2022 alkaa olla jo taputeltu, mutta josko ensi kausi toisi mukanaan jotain uutta mielenkiintoa...?

(Muokattu / Näpyttelyvirhe)
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rovanperä, Tänak, Evans taitaisi olla sellainen kolmikko että näinköhän muiden edes kannattaisi osallistua.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Jaahas, Tänak menossa sittenkin Toyotalle?
Jos Tänak löytyy ensi kaudella Toyotalta, niin olisi kyllä aikamoinen ylläri, enkä oikein siihen usko. Ford tuntuisi tässä kohtaa realisemmalta vaihtoehdolta ja eihän sitäkään vaihtoehtoa ole käsittääkseni suljettu pois, että jatkaisi Hyundailla? Jos Tänak menisi Toyotalle, niin sitten alkaisikin pikkasen isompi kuljettajien vaihtorumba, kuin että menisi Fordille.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko tässä tilanteessa sitten Evans loikkaamassa takaisin M-Sportille? Sopimustilannetta en tiedä mutta kuulostaisi mahdolliselta skenaariolta.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Olisiko tässä tilanteessa sitten Evans loikkaamassa takaisin M-Sportille? Sopimustilannetta en tiedä mutta kuulostaisi mahdolliselta skenaariolta.
Paljon mahdollista, jos Tänak nyt sitten Toyotalle menisi?

M-Sportista puheen ollen, niin talli panttaa edelleenkin moottoripäivitystä, vaikka Hyundai ja Toyota tekivät sen jo jonkun aikaa sitten. M-Sportin käsityksen mukaan käytettävä polttoaine on muuttumassa ensi kaudeksi, eikä haluaisi turhaa tehdä päivitystä sitä ennen.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon mahdollista, jos Tänak nyt sitten Toyotalle menisi?

M-Sportista puheen ollen, niin talli panttaa edelleenkin moottoripäivitystä, vaikka Hyundai ja Toyota tekivät sen jo jonkun aikaa sitten. M-Sportin käsityksen mukaan käytettävä polttoaine on muuttumassa ensi kaudeksi, eikä haluaisi turhaa tehdä päivitystä sitä ennen.
Vähän hölmö peruste. Jos polttoaine muuttuu radikaalisti niin eiköhän silloin kaikki saa tehdä uudet päivitykset moottoriin...
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Vähän hölmö peruste. Jos polttoaine muuttuu radikaalisti niin eiköhän silloin kaikki saa tehdä uudet päivitykset moottoriin...
Kyllähän kaikki saavat tehdä polttoaineelle käyvät päivitykset, mutta M-Sport ei enää haluaisi turhaan tehdä tässä välissä kallista päivitystä, jos se pitää tehdä uudelleen jo ennen ensi kauden alkua. Toki moottorin kanssa on tehty töitä ja sitä on osin paranneltu jo nyt, mutta uuden päityksen käyttöönotto on sitten vielä eri asia ja kallis. Tässä kohtaa kautta, joka on kuitenkin mennyt päin itseänsä, niin päätöksen ymmärtää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Fordin ongelmat eivät sinällään ratkea jos kenkivät Breenin ja saavat tilalle Tänakin. Yhdellä tuloksentekoon pystyvällä kuskilla kun ei hirveän pitkälle tässä sarjassa pötkitä. Eli tarjoaisin ratkaisuksi Breenin pitämistä Tänakin rinnalla ja jonkun näistä €-kuskeista heivaamista, mutta luultavasti Malcolm haluaa mieluummin täyttää rahasäiliötään helpommalla tavalla, eli joko Ranskan liiton euroilla tai Greensmithin perheöljy-yhtiön punnilla.
M-Sportin ongelmana on se, että tehtaan tuki on vajavaista ja M-Sport joutuu omalla rahoituksella (eli tuolla autovuokraamotoiminnalla) paikkaamaan tuota gappia oikeisiin tehdastiimeihin. Tänak ei ole halpa ukko Breeniin verrattuna, joten mikäli Tänak siirtyy tiimiin niin se tarkoittaa todennäköisesti juuri tuota, että muissa autoissa ajaa sitten näitä kavereita joiden kautta tiimiin tulee rahaa. Ei todellakaan optimitilanne kehitystyön ja kokonaismenestyksen kannalta, mutta olisihan jo pelkkä Tänakin tulo talliin aikamoinen edistysaskel nykytilanteeseen. Breenin taso ei vaan riitä kantamaan vastuuta menestyksestä, kun taas Tänak siihen pystyy.

Suurin ongelma tallilla on kuitenkin se, että eivät pysty testaamaan tarpeeksi tuon budjettivajeen takia. Kuljettajat on ajaneet epävarmasti ja huonosti, mutta osasyy tuohon on, että eivät pääse testaamaan likimainkaan tarpeeksi. Suninenhan tämän kanssa muun muassa tuskaili, ja lopulta päätti nostaa kytkintä. Ihan turha lähteä täysin ilman testejä tallipäällikön haukuttavaksi kisoihin. Tuo budjettivaje ja testaamisen vähäisyys vaikuttaa myös väistämättä tallin kehitysohjelmaan, ja siksi tahtovat aina tippua muiden tallien kelkasta kauden mittaan. Osaavia suunnittelijoitahan tallista kyllä löytyy, siitä on todisteena se että Fordilla ollaan aina kärjessä kun tulee uudet autot käyttöön. Myös nykyisten Rally1-autojen ensimmäinen voitto kirjattiin Pumalle.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Vähän hölmö peruste. Jos polttoaine muuttuu radikaalisti niin eiköhän silloin kaikki saa tehdä uudet päivitykset moottoriin...
Kyllähän kaikki saavat tehdä polttoaineelle käyvät päivitykset, mutta M-Sport ei enää haluaisi turhaan tehdä tässä välissä kallista päivitystä, jos se pitää tehdä uudelleen jo ennen ensi kauden alkua. Toki moottorin kanssa on tehty töitä ja sitä on osin paranneltu jo nyt, mutta uuden päityksen käyttöönotto on sitten vielä eri asia ja kallis. Tässä kohtaa kautta, joka on kuitenkin mennyt päin itseänsä, niin päätöksen ymmärtää.
Juuri näin. Ihan turha käyttää tallin tiukkaa budjettia sellaisen päivityksen tekemiseen, joka ei palvele ensi kautta. Tämä kausi on kuitenkin käytännössä taputeltu, ja loppujen lopuksi on jo ihan sama millaisella moottorilla varustetut autot Fourmaux ja Breen loppukauden kisoissa romuttaa. Ja Greensmith ajaa siellä sijoilla ynnä muut, olipa autossa sitten viimeisimmät päivityskilkkeet tai ei.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Tänak ei ole halpa ukko Breeniin verrattuna, joten mikäli Tänak siirtyy tiimiin niin se tarkoittaa todennäköisesti juuri tuota, että muissa autoissa ajaa sitten näitä kavereita joiden kautta tiimiin tulee rahaa.
Totta ja itseasiassa, niinhän se menee jo nyt, Breen saa palkkaa ja nuoret ranskikset sekä Greensmith tuovat rahaa. Loeb sitten aina välillä päräyttelee siinä sivussa menemään.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Totta ja itseasiassa, niinhän se menee jo nyt, Breen saa palkkaa ja nuoret ranskikset sekä Greensmith tuovat rahaa. Loeb sitten aina välillä päräyttelee siinä sivussa menemään.
Näin taitaa mennä. Mutta Tänakin palkka saattaa olla jotain 5x Breen, joten tarve ei ainakaan vähene. Jos ei sitten Tänakin tulo imisi talliin myös uusia sponsoreita jotka kuittaisivat Tänakin palkan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös