Ralliketju

  • 1 681 638
  • 13 385

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ne Citikat jolla Bugalski ajoi painoi muistaakseni jotain 300kg vähemmän kun wrc:t ja huipputeho saman verran joten ei se ihme ollut että niillä pärjättiin kuivalla assulla. Komeita laitteita olivat...

Nyt Ruotsissa JM saanut jo parit ok ajat ja ajanut Ogierin kiinni. Rauhassa ja samaa kyytiä niin hyvä tästä tulee...
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
Olisiko viime vuoden Ruotsin ralli, silloinkin avauspätkä, jolloin P-G Andersson olisi muistini mukaan ajanut WRC 2 -autolla pätkäpohjat?

Mikkelsen ajoi viime vuonna ekan pätkän pohjat.
Sen verran vinkkiä, että oikea ralli, mutta väärä vuosi, pätkä ja kuski.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Rauhassa ja samaa kyytiä niin hyvä tästä tulee...
Niin että mitenkä.

Ogier lipsautti vissiin vähän SS9:llä penkkaan.. ja Latvala 500m päässä maalista vielä pahemmin. 8 ja puoli minuuttia lunta tupaan. Joo'o ja terve.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Outsider

Jäsen
Kukakohan se oli, kun kirjoitti joskus RIP-ketjusta ja Dannysta... No samaan tapaan itsellä on aina rallien aikaan ensimmäisenä mielessä, että kun tähän ketjuun tulee uusi viesti, niin JM on varmasti vetänyt pihalle. Valitettavasti se näytti taas toteutuvan ja vaikka kyseessä onkin ainoa kuski joka pystyy haastamaan Ogieria, niin Ruotsissa näitä ei saisi sattua missään nimessä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jari-Matin tyylipuhdas sukellus

Kieltämättä paskaa tuuriakin tuossa kun lipsahti tuo vastaheitto takaisin ojanpohjalle.
Hyvä, että suomalaiset sissisotilaat olivat auttamassa. Heh. Hauskan näköistä.

Olihan siinä huonoa tuuriakin. Hilkulla oli ettei kääntynyt takaisin tielle. Latvalalle näitä vain on sattunut harmittavan paljon. Ogier on vaan niin pirun kova, että jokaisessa rallissa pitäisi olla top3.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää on kyllä hassua miten suomalaiset menettää aina ulosajossa ja pienissä kolhuissa sen 5 minuuttia vähintään ja kun Ogier tai Loeb tekee virheen niin puhutaan yleensä max 20 sekunnista mitä ne menettää :)

Toivottavasti huomenna pystyisi edes muut jotenkin antamaan Ogierille vastusta ettei ihan lian helppoon voittoon karkaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Maikkarin sivuilla toimittaja kertoo Latvalan olleen uuden säännön "uhri". Autokunnat kun eivät saa toistensa väliaikoja/tietoja niin siksi JM olisi ajanut "Liian kovaa" ja siksi ajoi penkkaan. V*ttu mitä jeesustelua. Oma aloittelijamainen kämmi taas kerran. Mielestäni on hyvä, että kuskit eivät saa toistensa aikoja tietoon. Nyt on ajettava tosissaan eikä vain köröteltävä. Itse Latvala tämäkin rallinsa pilasi

Tässä vielä linkki Uutiseen
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maikkarin sivuilla toimittaja kertoo Latvalan olleen uuden säännön "uhri". Autokunnat kun eivät saa toistensa väliaikoja/tietoja niin siksi JM olisi ajanut "Liian kovaa" ja siksi ajoi penkkaan. V*ttu mitä jeesustelua. Oma aloittelijamainen kämmi taas kerran. Mielestäni on hyvä, että kuskit eivät saa toistensa aikoja tietoon. Nyt on ajettava tosissaan eikä vain köröteltävä. Itse Latvala tämäkin rallinsa pilasi

Tässä vielä linkki Uutiseen

No just, naurettavaa. Rallikuskien pitää höllätä vauhtia ja körötellä vaan tuolla katsoen väliaikoja... Juuri hyvä että joutuvat ajamaan kokoajan täysillä niin saadaan oikeasti kilvanajoa. Varsinkin jos tuohon nyt saataisiin lisää talleja ja kuskeja kärkikamppailuun niin toivottavasti jatkossa joutuu kärkiautot perjantainkin jälkeen ajamaan rallia, varsinkin nyt kun ei väliaikatietoja näy.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No just, naurettavaa. Rallikuskien pitää höllätä vauhtia ja körötellä vaan tuolla katsoen väliaikoja... Juuri hyvä että joutuvat ajamaan kokoajan täysillä niin saadaan oikeasti kilvanajoa. Varsinkin jos tuohon nyt saataisiin lisää talleja ja kuskeja kärkikamppailuun niin toivottavasti jatkossa joutuu kärkiautot perjantainkin jälkeen ajamaan rallia, varsinkin nyt kun ei väliaikatietoja näy.

Tämä sääntö olisi pitänyt tulla jo useita vuosia sitten, Uskallan väittää, että jopa Loeb olisi tehnyt tiukoissa kisoissa virheitä, jos ei olisi saanut muiden kuskien väliaikoja tietoon. Nyt loppuu se taktikoiminenkin kun et yhtään tiedä miten kaveri on vetänyt. Painatko laatta lattiassa loppuun asti vai uskallatko ottaa riskin ja nostat vähän jalkaa kaasulta.
Onneksi Toyota tulee kanssa mukaan ja tuskin he tekevät mitään p*skaa autoa. Alkaa kuulostamaan taas hyvältä jos sarjaa kiertää: Citroen, Volkkari, Ford, Hyundai, Toyota. Vielä kun tulisi 1-2 muuta tehdastallia niin olisi superia. Ja toivotaan, että Ford ja Citroenkin tosissaan jatkaisivat....

E: Latvala ollut vaikeuksissa 14 pätkällä, 24.63 km pätkällä 48,2 takkiin Ogieria....
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
E: Latvala ollut vaikeuksissa 14 pätkällä, 24.63 km pätkällä 48,2 takkiin Ogieria....


Penkan kautta perse edellä ojaan. Siitä sitten samalla sen sisäpenkan haukkauksen seurauksena keula täyteen lunta, ja vähän nihkeältä pätkän loppua kohti meno näytti. Noh, tuolla pätkällä tuntui olevan meininkiä suurimmalla osalla, Mikkelsen pysyi vielä sekunnilla johdossa kokonaistilanteessa vaikka veti myös pienet spinnaukset ja penkkakekkerit.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Olihan siinä J-M:n eilisessä ulosajossa liikaa vauhtia. Järjetöntä liippiä mutkan läpi, kunnes keskipakovoima väkisin painoi auton takapään päin penkkaa. Ja sitten tapahtuu se käännös niin nopeasti, ettei mitään pysty tekemään.

Jälkikäteen viisastelu on maailman tyhmintä hommaa, mutta olisi vaan heti mutkan alkupäässä kun auto lähti rajuun sivuluisuun, pitänyt pyrkiä kääntämään keula tulosuuntaan päin. Sitten vekslaamalla tiellä ympäri, niin olisi tappiota tullut korkeintaan 1 minuutti. Nyt hävisi melkein 8 minuuttia enemmän, kun yritti epätoivoisesti pelastaa tilannetta.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ja Mikkelsenin pää sitten petti vikalla ek:lla, penkkaan ja 40 sekuntia aikaa hukkaan. Norjalainen putosi kolmanneksi ja kaikkien suureksi yllätykseksi voittaja on Sebastien Ogier.

Kaksi rallia ajettu ja nyt jo voisi viedä mestaruuspokaalin ranskalaiselle. Ei tule uutta mestaria sarjaan tänä(kään) vuonna. Ogier ei ole pelkästään huikea kuljettaja ja Volkkari sarjan paras auto vaan kyllähän se taas nähtiin, että Ogierilla on sama valtti käytössään kuin Loebilla omana aikanaan: kilpailijoita huomattavasti kovemmat hermot eli pää ei petä missään tilanteessa.
 

Paulig

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ysit, JoKa
Patonki taas voittoon. Ihan ei ehtiny Latvala pisteille.
Mutta Ketomaa vie WRC2 voiton, edes jotain positiivista.

Ja se edellinen ei-WRC autolla tehty EK pohja.
Ruotsi 2010, Hagfors Sprint 2, Martin Prokop, Ford Fiesta S2000.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Kaksi rallia ajettu ja nyt jo voisi viedä mestaruuspokaalin ranskalaiselle. Ei tule uutta mestaria sarjaan tänä(kään) vuonna.

Odottiko joku jotain muuta? Ogierin mestaruus oli varma jo siinä vaiheessa kun ilmoittautuivat sarjaan. Suomalainen media hössöttää joka vuosi Latvalasta vaikka mitä, mutta totuus on se, että Jaana-Mariasta ei tule ikinä rallin maailmanmestaria.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin tosiaan 2 kisaa ajettu ja kausi vasta alussa, mutta kun eroa on jo vaatimattomat 34 pistettä kärkeen JM:llä niin kyllä on aika mahdoton tehtävä nousta. Vaatisi parin kisan voiton ja siinä sivussa Ogierille vähän epäonnea. Onneksi Meksikossa Ogier on 2 päivää aura-autona. Siellä Latvalan on pakko voittaa. Ulosajo ja keskeytys olisi todellinen katastrofi
 

minarc

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Boston Bruins
Piti ihan uudestaan katson viimeisen ek:n lähetys, lähes kaikkien aikojen jännin loppu, harmi ettei nähty sitä, kun ohjaaja näytti kaikkea muuta.
Muistan kun aikoinaan power stage tuli ohjelmaan, että kuinka järkyttävän kallis se on kuvata, useampi helikopteri jne.

Neuvillen startin jälkeen näytettiin Paddonin helikopterikuvaa ja incaria sekä maaliintulo ja hidastuksia. Ogierin lähdön jälkeen Tanakista sama setti.
Mikkelsenin lähdön jälkeen pääsi Neuville kuviin, kun pätkää oli jäljellä 2 minuuttia, incar kuvaa näytettiin noin 20 sekunttia. Haastatteluiden jälkeen Ogierista sama setti, incar kuvaa noin 10 sekunttia. Mikkelsen pääsi kuviin kun auto oli jo pihalla pätkän loppupuolella.

Olisivat vaikka laittaneet 3 incar kuvaa näytölle niin olisi voinut jostain seurata kärkiautojen etenemistä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Olipas nopea ralli -kausi. Maailmanmestaruus ratkesi jo kauden toisessa kilpailussa.

En yhtään ihmettele, että rallin katsojaluvut ns. " suuren yleisön " silmissä vähenevät, kun voitosta kilpailee käytännössä yksi kuljettaja. Jotain pitäisi varmaan keksiä, jotta laji varsinkin TV -katsojista pystyisi jatkossa kilpailemaan. Tämän vuotinen Monten televisiointi oli askel hyvään suuntaa, itsekin katselin mielelläni, mutta kun mestaruus on jo ratkennut, niin tuskinpa katselen jatkossa Jyväskylää lukuunottamatta yhtään kilpailua.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti ihan uudestaan katson viimeisen ek:n lähetys, lähes kaikkien aikojen jännin loppu, harmi ettei nähty sitä, kun ohjaaja näytti kaikkea muuta.
Muistan kun aikoinaan power stage tuli ohjelmaan, että kuinka järkyttävän kallis se on kuvata, useampi helikopteri jne.

Oon aina ihmetellyt miksi noissa lähetyksissä pitää olla edes helikopterikuvaa tarjolla, maksaa hitosti ja siitä ei ole katsojalle juuri apua kun autoja ei saada tarpeeksi nopeasti kuvaan ja kuka haluaa katsoa kärpäsen kokoista autoa. Mielummin vaikka kokoajan Incar kuvaa autoista vain. Haastattelutkin pystyisi antamaan ihan taustalaäänellä vain, kuka haluaa nähdä kuskien naamavärkkiä kun samaan aikaan muut ajaa rallia. Vähän silmää ja panostusta niin rallilähetyksistäkin saisi mielenkiintoisempia.

Muutenkin mietityttää kun nykypäivänä tekniikka sallii vaikka mitä, eikö jo pikkuhiljaa pystyisi netissä näkemään koko rallin yksittäisien erikoiskokeiden sijaan, pystyisi itse katsomaan oman suosikin incar kuvaa jonka haluaa nähdä. Tuommoisesta erikoispalvelusta voisi jo jotain maksaakin jos olisi mahdollista saada. Varsinkin jos pystyisi vaikka 2-3 kuvaa liittämään rinnakkain ja jos palvelua vie eteenpäin niin pystyisi näkemään edellisien kuskien ajot virtuaalisesti samalla kun seuraa toisien kuskien ajoa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
eikö jo pikkuhiljaa pystyisi netissä näkemään koko rallin yksittäisien erikoiskokeiden sijaan, pystyisi itse katsomaan oman suosikin incar kuvaa jonka haluaa nähdä. Tuommoisesta erikoispalvelusta voisi jo jotain maksaakin jos olisi mahdollista saada. Varsinkin jos pystyisi vaikka 2-3 kuvaa liittämään rinnakkain ja jos palvelua vie eteenpäin niin pystyisi näkemään edellisien kuskien ajot virtuaalisesti samalla kun seuraa toisien kuskien ajoa.
Eikös WRC+ oo ratkaisu ongelmiisi? (heitän mututuntumalla, ei oo ikinä tullut kokeiltua)

Mun mielestä onnistuu tietyn kuskin seuraaminen, väliajat yms. Tosin jos ne väliajat on samaa tasoa mitä WRCn virallisten sivujen kanssa niin parempiakin sivuja on käytettävänä...
 

minarc

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Boston Bruins
Ostin tuon WRC+ palvelun kauden alla, kun oli kuitenkin vain 39,95e.
Lähinnä tuo kartta ja GPS seuranta kiinnosti, tosin systeemit on edelleen vain vähän suuntaa antavia. Seuranta ei aina kulje kovinkaan tasaisesti ja saataa joku auto pysähtyä moneksi minuutiksi vaikka normaalisti etenee. Väliajat on vielä huonommat ja pätkäajoissa kello käy pitkälle yli kunnes palautuu oikeaan loppuaikaan.

Ei kai sitä live incar kuvaa näe, jälkikäteen on valittavissa suunnilleen 8-12 kuskin videot per pätkä.
Löytyy sieltä toki viime vuoden Puolan rallista alkaen videot edelleen.
Sitten on ne livepätkät 3/ralli, mutta ei niistä ilmeisesti itse saa kuskia valita ketä seuraa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Meksikon MM-ralli olisi luvassa tänä viikonloppuna luvassa. Latvalan on pakko saada Ogieria tässä rallissa kiinni, jos herra meinaa MM-tittelistä taistella, mutta Ranskan ohjus tarjonnee jälleen todella kovan haasteen.

Tällä viikolla kuultiin erittäin positiivisia uutisia rallilupaus Teemu Sunisen suunnalta; itse managerivelho Timo Jouhki tarttuu vielä viimeiseen haasteeseen eli hän liittyy Sunisen tukijoukkoihin. Toyota-pesti ei toteutunut, mutta Jouhki totesi linjavetojen olevan selvillä eli vaihtoehtoja Temellä siis on. Kilpailu ajopaikoista on tällä hetkellä niin tiukkaa, että parhaat suomalaiset tarvitsevat taakseen parhaat tukijat, jotta mahdollisuudet päästä maailman huipulle pysyvät hyvinä.

http://yle.fi/urheilu/suomalainen_rallilupaus_managerilegendan_suojatiksi_-_tie_on_auki/7841787(Linkissä YLE:n juttu Jouhkin ja Sunisen kuvioista)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös