Raimo Summanen

  • 170 210
  • 425

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Palkkasoturi

Tässä osittain uudelleen sanoitettuna Hectorin palkkasoturi. Ehdotan, että Alpo laulaa tämän ensi viikolla paikalliskamppailun alkuseremonioissa.

Hän on ammatiltaan sotilas, hän aina taistelee, hän on onnellinen työssään kai. Hän tuhoaa ja "tappaa" silti aina hymyilee, hän ei tunne rauhaa, rakkautta lain. Hän on uljas mies ja monet taidot meille näyttänyt. Hän ohjuksin ja keihäin taistelee.

Vaikka neljäkymmentä on hän juuri täyttänyt, silti tuhannetta vuottaan palvelee. Hän Tepsin vuoksi taisteli ja sitten IFK:n, nyt Narria hän puolustaa. Hän sodan vuoksi itsensä ja lajin tuhoaa, hän luulee siten sodat katoaa.

Hän on turkulainen, stadilainen, narriluotsikin, hän suomalainen myöskin on. Hän tietää, ettei käskee saa, hän käskee kuitenkin, vuoksi Paven, Villen, Waltterin.

Ilman häntä ei ois Hjallis koskaan saanut voittojaan, ilman häntä Matti yksin jäänyt ois. Ilman hänen laistaan oisko täällä pelikieltoja, vai oisko taklaukset jääneet pois.

Hän on sotilas ei enempää, te häntä moittikaa, vaan ei käskyjään hän kaukaa enää saa. Hän saa ne sinulta ja minulta oi veljet huomatkaa. Näin ei saada sotaa koskaan loppumaan.

Yllä oleva kappale ei perustu omiin mielipiteisiin, vaan on puhdas "lainabiisi" . Se nojaa Heikki Harman alkuperais-sanoitukseen, jota olen muokannut muutamilta osin erään kiekkovalmentajan julkisuuteen antamien lausuntojen pohjalta, mielikuvituksella höystettynä.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylläolevan innoittamana tuli mieleen eräs biisi, joka voisi kertoa Toni Sihvosesta, eli kuinka eilispäivän sankari lähtee tavoittelemaan jotain vielä isompaa, mutta sen myötä lankeaakin tämän päivän petturiksi, jota kukaan ei enää tunnusta omakseen.

Likaiset legendat I
(Jussi Hakulinen/Yö)

Kai joku hänet muistaa
hän oli tähtenä eilisen taivaan
nyt hän pimeäksi sammuneena
laski pinnalle maan

Hän ei tyytynyt koskaan mihinkään
hän vielä tahtoi joukkoon jumalien
niin sai hän päällensä kirouksen
joka kaiken häneltä vei
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tämähän on hauskaa.


EI RUNKOSARJASTA SELVIÄ HENGISSÄ (alunperin Juice Leskisen Ei elämästä selviä hengissä)

Kas runkosarja, se kaikkein vaikeinta lie.
Sen kun oikein teet, sen kaiken aikasi vie.
Jos et halua täysillä luistella,
voit kenties käskytyksiäni muistella.
Jee, jee!
Ja jumalauta niin sä teet!
Voit sekopäisnä sä palvoa Hjallista,
mut joku nappaa vielä sua pallista!

Sua Kummola kyttää ansoineen.
Sua Veikkaaja ajaa satimeen.
Mutta jos otat johtajaks Raadon eli mun,
mun puolesta pääset sä sikailuhun.
Joo, joo!
Enkä vielä kaikkea kertonut oo.
Mut se on yhteistä Kummolas' ja Hjallikses:
lopult' ne sut jättää, saat pärjätä yksikses!

Puheenjohtaja puh.joht.tuolissaan
sinusta on kovin huolissaan:
se nimittää sinua lälläriks
ja väittää että Ape tekee sivariks!
Däng, däng!
Tää runkosarja kestää läpi elämän!
Kunhan tottelet Raato-pojan oikkuja
susta tulee hyvä perässäroikkuja.

Mutta kuinka voi Raadon jengissä
selvitä koko uraltansa hengissä?!


JAFFA-ILMIÖ (alunperin Eppu Normaalin Suomi-ilmiö)

Vaikka Tuomon talossa täytyy haavat sulkea
voi Jaffalassa huoletta kulkea
Moraali on jostain toiselta planeetalta
Ei sellaista nyt tarvita Hjalliksen lompsan alla

Onko täydellisyyttä olemassa missään muodossa
tottahan toki muun muassa Summasen hahmossa
Ei mikään oo niin miestä kuin pieni huutaja
on täydellistä laittaa kentällä noutaja

Raato nyt ulvahtaa
ja tuottaa boksiin vammojaa-aa
mutta millään muulla sakilla
kuin Narreilla ei oo aivot kakilla

On erehtymättömyyttä meillä melko valikoima
On Kummola ja Hjallis sekä Raadon itku roima
ei mikään vaara meidän kuvioihin mahdu
ellei sitten Nordiksel' Jaffa-ilmiötä tapahdu
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: Maple Leaf

Viestin lähetti Vakio
Hienoja sanoituksia. Noi kun vielä kuulisi Sinikka Sokan tulkitsemina.

Kiitos! Itse kyllä diggaisin Apulantaa enemmän, mutta saathan Sinä Sinikasta pitää - ei siinä ole mitään hävettävää, hyvä näyttelijä ja laulajahan hän on!
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Eihän näistä jääkiekkojoukkueista enää omia sanoituksia tarvitse tehdä. Kuunnelkaa Juicen (Blues on rikki) Korjaa Blues; löytyy LP:ltä Pyromaani palaa rikospaikalle.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Master God
Eihän näistä jääkiekkojoukkueista enää omia sanoituksia tarvitse tehdä.

Ei voi mitään, kun runosuoli sykkii nyt kuumana ja tunkee tarjontaansa! Pakko ulostaa tänne vielä yksi!

HEADCOACHIN VAPAAPÄIVÄ (alunperin Neljän Ruusun Poplaulajan vapaapäivä)

Ilman käskyjen kieltä
minä hautautuisin kaaokseen.
Hjallis ruokkii mua sieltä,
estää juuttumasta Nordikseen.
Liituraitapuvut,
kauniit valheet täällä vallitsee.
Jaffalan tyhjyys,
tyhjät lauseet meitä hallitsee.

Mä siitä nautin,
on käskyn hurmaan helppo tulla,
senkun käskyttää niin tapahtuu.
Ja moraalit tyhjät, tyhmät soi silloin turhaan.

Nyt on headcoachin vapaapäivä
Hjallis ei tarvitse minua tänään.
En tahdo omistaa mä tätä vuorokautta,
olla Raatona nyt ihan vaan.

Tuhannet pelaajat
kaipaa ymmärrystä osakseen.
Ne puhuu jostain moraalista
ja haluaa ryhtyä puhtaaseen taklaukseen.
Turha sääntöjen noudattaminen
vie sieluni kuitenkin kaaokseen.
En tätä ymmärrä,
miks' pelaajat ovat niin ollakseen?

Mä tahdon pakoon,
on käskyn hurmaan helppo tulla,
senkun käskyttää niin tapahtuu.
Ja moraalit tyhjät, tyhmät soi silloin turhaan.

Nyt on headcoachin vapaapäivä
Hjallis ei tarvitse minua tänään.
En tahdo omistaa mä tätä vuorokautta,
olla Raatona nyt ihan vaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
No joo. Vitsi huononee kun sen kuulee moneen kertaan.

Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, ovatko kenenkään muun mielestä nämä Maple Leafin "vitsikkäät sanoitukset" moraalisesti ja jopa palstaeettisesti arveluttavia?

Runomuodossa ja niin sanotusti "taiteen" nimissä voidaan toki esittää kaikenlaista. Tätä ei kuitenkaan todennäköisesti ole kovin kiva lukea Summasen lähipiirissä.

Pidin Maple Leafia ihan asiallisena kirjoittajana, mutta on tainnut ko. nimimerkillä mopo viime aikoina hivenen karkailla käsistä tai jäänyt sutimaan paikalleen.

PS. Oma kritiikkini kohdistuu vain siihen, että Summasesta tehdään näissä teksteissä käskyttäjä ja hänen moraalinsa muutenkin kyseenalaistetaan. Käskytyksistä (tahalliseen vahingoittamiseen) ei ymmärtääkseni edelleenkään ole mitään näyttöä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vakio: oikeassahan olet, kuten yleensäkin. Tuntuu siltä että moderointitiimi on tässä Summanen-Suhonen-Jokerit-HIFK asiassa heittänyt hanskat tiskiin jo alusta pitäen, herää vain kysymys miksi ? Kohtuuden nimissä on myönnettävä että ei Maple Leaf tässä yksin ole ollut, vastaavaa tavaraa on ulostettu kummastakin leiristä ja muualtakin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti HN

Sitä en tiedä, tiedostaako Summanen itse käskyttävänsä pelaajiaan, vai raivoaako hän jonkinlaisen psykoosin vallassa, mutta kyllähän "ajakaa nyt saatana joku lasareettiin!!!" ja "vedä sitä täysillä ranteille seuraavassa aloituksessa!" ovat selviä käskytyksiä vastustajan vahingoittamiseen.

Arvostettu nimimerkki HN on tässä varmasti täysin oikeassa. Minulla ei ole mitään syytä lähteä kiistämään, jos HN ja monet muut ovat nämä huudot itse kuulleet. Summasella on ollut urallaan monia pimeitä hetkiä, ja tuo Tampere Cup taitaa olla pohjanoteeraus. En sitten tiedä, vahingoitettiinko siellä jotakuta tahallaan. Valtonen taisi tulla ilman mailaa vaihtoaitiosta kentälle nyrkkeilemään. Oliko noissa huudoissa siis kysymys enemmän turhautuneen valmentajan psykoottisesta purkauksesta, kuten HN eräänä mahdollisuutena arvelee, vai mistä?

Siltikään Summasta ei ole mitenkään virallisesti todettu käskytykseen syylliseksi missään yhteydessä. Näihinkään HN:n kertomiin huutoihin ei ole kuultu Summasen vastinetta eikä asiaa ole missään virallisemmassa instanssissa millään tavalla tietääkseni käsitelty. Paitsi, että toimitsijakielto tuli ko. Tampere Cupin loppuihin peleihin. Mikä muuten mahtoi olla toimisijakiellon virallinen syy tuolloin?

Sinänsä toteaisin kohtuullisen pitkästä kokemuksestani, että huutoja on aina mahtunut jäähalleihin.

Summanen on itse sanonut oppineensa virheistään ja toivotaan, että näin on. Vitsikkäistä sanoituksistahan olimmekin näköjään HN:n kanssa samaa mieltä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Vakio


Runomuodossa ja niin sanotusti "taiteen" nimissä voidaan toki esittää kaikenlaista. Tätä ei kuitenkaan todennäköisesti ole kovin kiva lukea Summasen lähipiirissä.


PS. Oma kritiikkini kohdistuu vain siihen, että Summasesta tehdään näissä teksteissä käskyttäjä ja hänen moraalinsa muutenkin kyseenalaistetaan. Käskytyksistä (tahalliseen vahingoittamiseen) ei ymmärtääkseni edelleenkään ole mitään näyttöä.

Tähän haluan ottaa kantaa omalta osaltani. Kuten tuossa sanoituksen lopussa mainitsin, ei laulun sanat kerro omista mielipiteistä, enkä todellakaan tuolla tekstillä ole syyttämässä ketään yhtään mistään.Idea tuon väsäämiseen syntyi todellakin Alpon lausuntojen pohjalta. Vielä kun tuon laulun alkuperäis-sanoma sivunnee jossain määrin Alpon maailmankatsomusta, päätin tekstittää sen uudelleen Mikäli tuo teksti kuitenkin on joidenkin mielestä sopimaton, olen valmis sen kyllä deletoimaankin. Sen jälkeen kun olen saanut muutaman yv:n missä tuota tekstiä pidetään sopimattomana, se lentää bittiavaruuteen.

Tarkoitukseni ei ollut virittää tänne mitään sanoituskilpailua. Toisaalta en voi ottaa vastuuta siitäkään, jos joku haluaa apinoida meikäläisen huonon idean, ja vieläpä moneen kertaan.

Mitä tuohon itse Alpo vs. Rami episodiin tulee, jäi siitä varsin omituinen maku. Pelkkä huomautus tuon sortin syytöksistä jättää ajattelevan ihmisen päähän nipun kysymyksiä. Varsinkin kun kaksi päivää tapahtuman jälkeen samassa liigassa tuomarin arvostelusta saa kolmen ottelun huilin.
 
Viimeksi muokattu:

Kurppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hartford Whalers
Viestin lähetti Vakio

Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, ovatko kenenkään muun mielestä nämä Maple Leafin "vitsikkäät sanoitukset" moraalisesti ja jopa palstaeettisesti arveluttavia?

No kyllä ja ehdottomasti. Mielestäni kirjat voisi samalla polttaa ja toisinajattelustakin voisi tehdä vähintään luvanvaraista.

Heitä lisää kiviä
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
"Synninpäästö" Birkulle

Kritiikkini ei missään tapauksessa kohdistunut Birkun sanoitukseen. Mielestäni mainitsin selvästi nimeltä Maple Leafin.

En ole mikään kriitikko, joka osaisi laittaa sanoituksia johonkin paremmuusjärjestykseen, mutta Birkun sanoitus ei ole ärsyttävä, vaan itse asiassa varsin hauska. Tuosta tuoskin kukaan hernettä nenään ottaisi. Sen sijaan Maple Leafin yksioikoisen huumorintajuton toisto ei kerää tästä studiosta pisteitä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Kurppa
No kyllä ja ehdottomasti. Mielestäni kirjat voisi samalla polttaa ja toisinajattelustakin voisi tehdä vähintään luvanvaraista.

Heitä lisää kiviä

Olenko puhunut toisinajattelusta jotain? Jos luet sen minun viestini ja varsinkin juuri lainaamasi kohdan uudestaan, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Tai jos et ymmärrä, niin antaa olla. Ei maksane vaivaa selittää enempää.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Vakio
Runomuodossa ja niin sanotusti "taiteen" nimissä voidaan toki esittää kaikenlaista. Tätä ei kuitenkaan todennäköisesti ole kovin kiva lukea Summasen lähipiirissä.

. . . .

Valtonen taisi tulla ilman mailaa vaihtoaitiosta kentälle nyrkkeilemään. Oliko noissa huudoissa siis kysymys enemmän turhautuneen valmentajan psykoottisesta purkauksesta, kuten HN eräänä mahdollisuutena arvelee, vai mistä?

Hyvä Vakio.
Se, että niin sanotut laulutekstini ovat mielestäsi mauttomia ja tyhmiä on aivan okei. En itsekään osaa pitää niitä laululyriikan unohtumattomina helminä, mutta eipä niitä sellaisiksi tehtykään. Vaikka ne ovatkin taiteellisesti ala-arvoisia, ne asettuvat silti osaksi vuosikymmenten, ellei peräti vuosisatojen kulttuurista perintöä, jossa ns. liioitellen ja satirisoiden käsitellään kulloisenkin ajan tapahtumia ja henkilöitä. Se, onko kyseisiä tekstejä "kiva" lukea Summasen lähipiirissä on asia, josta ryhdyn kantamaan huolta samalla hetkellä kun esimerkiksi Sinä ryhdyt kantamaan huolta siitä, onko esimerkiksi Suhosen lähipiirissä kiva lukea Jatkoajasta viestejä, joissa häntä kutsutaan "koiranruokasäkiksi", "suomalaisen jääkiekkoilun syöväksi" ja niin edelleen. Ei, en väitä Sinun kirjoittaneen näin, mutta en myöskään muista Sinun huolestuneen tällaisesta kielenkäytöstä, josta olemme saaneet muiden Jokeri-fanien toimesta näillä palstoilla nauttia. Ja ei, en hae tässä vastakkainasettelua Suhonen-Summanen, vaan johdonmukaista logiikkaa siihen, mistä ja miten saa kirjoittaa, ja mistä ei.

Epäilit Summasen raportoituja huutoja "turhautuneen valmentajan psykoottiseksi purkaukseksi". Sekin on ihan okei. Maltan tuskin odottaa A-maaotteluja, joissa Suomen peräsimessä on mies, joka turhautuessaan purkautuu psykoottisesti. Luvassa on todennäköisesti hienoja kiekkohetkiä.

Jokerileiriä lähempänä olevana voinet varmaan myös kertoa, onko mitään perää niissä ns. luotettavista lähteistä kuulemissani huhuissa, joiden mukaan Jokereiden harjoituksissa muutama päivä sitten osa pelaajista ilmoitti Summaselle, että ellei tämä pian jo pidä suutaan hiukka tiukemmin kiinni, nämä lakkaavat pelaamasta hänelle?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maple Leaf
Sinä ryhdyt kantamaan huolta siitä, onko esimerkiksi Suhosen lähipiirissä kiva lukea Jatkoajasta viestejä, joissa häntä kutsutaan "koiranruokasäkiksi", "suomalaisen jääkiekkoilun syöväksi" ja niin edelleen. Ei, en väitä Sinun kirjoittaneen näin, mutta en myöskään muista Sinun huolestuneen tällaisesta kielenkäytöstä, josta olemme saaneet muiden Jokeri-fanien toimesta näillä palstoilla nauttia.

Hyvä Maple Leaf, miten tämän nyt kertoisin. Tiedän, että maailmasi järkkyy pian, sillä paha ei olekaan tuolla jossain ulkona, vaan se on jo sisällä. Älä nyt vaan säikähdä pahasti, mutta kyllä nuo koiranruokavertaukset ovat aivan puhtaasti HIFK-fanien näppiksiltä. Suomalaisen jääkiekkoilun syöväksikään en ole huomannut kenenkään Jokeri-fanin Apea kutsuneen...

Jos nämä tiedot tulivat sulle yllätyksenä, niin kaiva joku hyvä kirja sieltä käsilaukustasi esille. Ja älä sorru suruusi juomaan punaviiniä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Maple Leaf
Epäilit Summasen raportoituja huutoja "turhautuneen valmentajan psykoottiseksi purkaukseksi". Sekin on ihan okei. Maltan tuskin odottaa A-maaotteluja, joissa Suomen peräsimessä on mies, joka turhautuessaan purkautuu psykoottisesti. Luvassa on todennäköisesti hienoja kiekkohetkiä.

Jokerileiriä lähempänä olevana voinet varmaan myös kertoa, onko mitään perää niissä ns. luotettavista lähteistä kuulemissani huhuissa, joiden mukaan Jokereiden harjoituksissa muutama päivä sitten osa pelaajista ilmoitti Summaselle, että ellei tämä pian jo pidä suutaan hiukka tiukemmin kiinni, nämä lakkaavat pelaamasta hänelle?

Kiitos vastauksesta. Ilmeisesti vastineessani oli asian tynkää, kun katsoit aiheelliseksi vastata noinkin pitkällä kirjoituksella.

Aluksi tuosta "koiranruokasäkistä" jne. Olet epäilemättä aivan oikeassa. Alpo saa tällä palstalla silmilleen enemmän kuin ansaitsee. Ja nimenomaan henkilökohtaista paskaa. Mutta niinhän se on, että minä en ole mikään maailmanparantaja. Puutun niihin asioihin, jotka häiritsevät minua. Tällä kertaa se oli tämä "laulusikermä". Muut puuttukoot sitten epäkohtiin, joita itse havaitsevat.

En usko, että Sinun tarvitsee olla huolissasi Summasesta maajoukkuevalmentajana. Mieshän ei ylipäätään juurikaan saa julkisia raivareita enää nykyään. Kuten sanoin, hän on yrittänyt oppia virheistään. Ja tuo Tampere Cup oli eittämättä virhe. Onko Alpo Suhonen koskaan tehnyt virheitä?

Mitä tulee tuohon Jokerileiriä koskevaan kysymykseen, en pysty vastaamaan. Niin lähellä en sentään ole. Tämän päiväistä peliä katsellesani tulee kuitenkin mieleen, että voit hyvinkin olla oikeassa. Uskomattoman munatonta vätystelyä koko peli. Lisättäköön, että olen todella huolissani siitä, saadaanko se peli ylipäätään enää raiteilleen vai ei. Mutta niin olin myös vuosi sitten. Silloin peli oli vielä huonompaa, mutta parani kummasti pleijareissa.

Ylipäätään kausi Summasen kanssa ei taida kenellekään olla ruusuilla tanssimista. Niinpä nuo boikottipuheetkin varmaan vilahtelevat aika ajoin hevosrääkin ja vittuilun keskellä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti cobol
Hyvä Maple Leaf, miten tämän nyt kertoisin. Tiedän, että maailmasi järkkyy pian, sillä paha ei olekaan tuolla jossain ulkona, vaan se on jo sisällä. Älä nyt vaan säikähdä pahasti, mutta kyllä nuo koiranruokavertaukset ovat aivan puhtaasti HIFK-fanien näppiksiltä. Suomalaisen jääkiekkoilun syöväksikään en ole huomannut kenenkään Jokeri-fanin Apea kutsuneen...

Jos nämä tiedot tulivat sulle yllätyksenä, niin kaiva joku hyvä kirja sieltä käsilaukustasi esille. Ja älä sorru suruusi juomaan punaviiniä.

Tämä tuli niin suurena yllätyksenä, että kirja ja punkkupullo putosivat! Ja punkku sotki käsilaukun! Ja siellä olivat Jokeri-fanien minulta tilaamat huulipunat! Sori!

En valitettavasti muista kaikkien niiden kirjoittajien nimiä, jotka ovat Jokerit suosikikseen ilmoittaneet, mutta näin siis ainakin "hull16" on todistettavasti vaihtanut jengiä. Ihan jees!

Cobol, miten on? Olivatko Jokeri-pelaajat jokunen päivä sitten treeneissään ilmoittaneet Summaselle tällä olevan jo syytä pitää suuta pienemmällä, kuten ns. luotettavat lähteet ovat kuiskineet?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Maple Leaf
Cobol, miten on? Olivatko Jokeri-pelaajat jokunen päivä sitten treeneissään ilmoittaneet Summaselle tällä olevan jo syytä pitää suuta pienemmällä, kuten ns. luotettavat lähteet ovat kuiskineet?

Ei, meillä ei pelaajat uskoakseni koskaan puutu siihen, mitä valmentaja sanoo medialle. Mutta tiedän kyllä faneja, jotka ovat asiasta kantansa Summaselle sanoneet...

Itse kuulin tämän esille nostamasi asian niin, että Hjallis olisi toivonut valmennuksen keskittyvän jatkossa pelkästään valmentamiseen - mutta tiedä sitten, onko sekin vain ajallemme tyypillinen juoru.
 

lihaani

Jäsen
Vielä Summasen paineenkestosta

Summanen epäilemättä tietää jääkiekosta valtavasti sekä pystyy tietojaan toteuttamaan käytännössä. Kaikki on hyvin silloin kun on hyvin. Jokereilla on liigan ylivertaisin materiaali, jolla menestystä pitää tullakin. Mutta tiukassa paikassa löytyykö malttia oikaista syöksyä vai pettääkö hermot?

Ei voi mitään, että Summasen olemuksessa on jotain, joka epäilyttää, että löytyykö pahassa paikassa jämäkkyyttä ja uskottavuutta ilman, että ylilyönnit tekevät hänestä pellen niin pelaajien kuin kannattajien silmissä.

Maajoukkue on eri asia kuin Jokerit. Pelaajien taitotaso viiteen muuhun suurmaahan ei oikein kestä vertailua, vaan joka ratkaisupeliin lähdetään altavastaajana veitsi kurkulla. Niin paljon kun Aravirrran päälle on heitetty täälläkin paskaa, pelkään, että hän jää Suomen jääkiekon historiaan kaikkien aikojen sateentekijänä. Noin vaatimattomalla materiaalilla näin mahtava menestys.

Oikeasti toivon, että olisin väärässä ja maajoukkue menestyisi hyvin Summasen luotsaamana. Mutta paljon pitää päävalmentajan hermokontrolli kohentua.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
http://www.mtv3.fi/urheilu/jaakiekko/uutiset.shtml/arkistot/jaakiekko/2009/09/955974

Rami taas vauhdissa. Nyt voisi taas muistuttaa siitä tosiasiasta että Rami ei ilman Erkka Westerulundia olisi ollut valmentajana...juurikaan mitään.

Aivan Ramin meriitit ovat aina kalpeneet Westerlundin rinnalle- Preseason-hopea on hieno juttu muttei verrattavissa olympiahopeaan. Eikä mitenkään jaksa ymmärtää, miksi Urheilulehti nosti SM-liigaerikoisnumerossaan Summasen jälleen Suomen parhaaksi valmentajaksi. Toki Sihvonen on vankkumaton Rami-fani, mutta siitä huolimatta.

Valmennustauko ei ilmeisesti ole kasvattanut; hieman varianssia lienee paikallaan, jotta voi valmentaa Sveitsissä pidempään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
Aivan Ramin meriitit ovat aina kalpeneet Westerlundin rinnalle- Preseason-hopea on hieno juttu muttei verrattavissa olympiahopeaan. Eikä mitenkään jaksa ymmärtää, miksi Urheilulehti nosti SM-liigaerikoisnumerossaan Summasen jälleen Suomen parhaaksi valmentajaksi. Toki Sihvonen on vankkumaton Rami-fani, mutta siitä huolimatta.

Valmennustauko ei ilmeisesti ole kasvattanut; hieman varianssia lienee paikallaan, jotta voi valmentaa Sveitsissä pidempään.


Kyllä homma on toisin päin, eli Westerlund ei olisi ollut valmentaja ilman Summasta. Ja World Cupin hopea on arvokkaampi suoritus kuin olympia hopea. Pelattiin oikean kokoisessa kaukalossa ja olympialaisissa oli loukkaantumisten takia poisjääntejä. Lisäksi muutamat huippumaat pelasivat alle tasonsa olympialaisissa, mutta WC:ssä kaikki pelasivat tasollaan. Paitsi Suomi joka ylisuoritti kiitos Summasen loistavan valmennuksen.
 

PJx

Jäsen
Kyllä homma on toisin päin, eli Westerlund ei olisi ollut valmentaja ilman Summasta. Ja World Cupin hopea on arvokkaampi suoritus kuin olympia hopea. Pelattiin oikean kokoisessa kaukalossa ja olympialaisissa oli loukkaantumisten takia poisjääntejä. Lisäksi muutamat huippumaat pelasivat alle tasonsa olympialaisissa, mutta WC:ssä kaikki pelasivat tasollaan. Paitsi Suomi joka ylisuoritti kiitos Summasen loistavan valmennuksen.
Oliko tämä huumoripläjäys vai ihanko tosissaan näitä kirjoittelet?
Onko miesten valmennushistorian päivämäärien tarkistaminen liian iso urakka?
Epäilen, että kirjoitit kieli poskella koko jutun ja naureskelet meille, jotka tähän reagoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös