Radek Smoleňák Ässiin

  • 122 715
  • 399

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sori "näkkäri" ei vakuuttanut Smolenakin fyysinen peli tänäänkään. Kaveri meni kulmatilanteisiin kuin kipeän pi**un päälle. Huikea ero jos vertaa vaikka paljon pienempään Sami Mutaseen joka ajaa jokaisen taklauksen loppuun asti.

Toinen peli vasta Suomessa, joten uskoisin että rohkeutta ja rentoutta tulee otteisiin lisää. Smole näyttää melko nappihankinnalta, ja oli tänäänkin Niemen kanssa parhaita hyökkääjiä. Viikko sitten en vielä osannut sanoa, mitä hänestä voi odottaa, mutta ei hän pelkkä rouhija ole. Lähinnä tulee mieleen muutaman vuoden takainen Toporowski. Kaveri on kuitenkin hyvin pelin sisällä jatkuvasti, ja taidotkin riittänee 15-20 maaliin, joten säästäköön taklauksissaan kunhan muuten peli kulkee. Onneksi Ässillä kuitenkin reserviä riittää, ja voidaan tarpeen tullen laittaa Smole katsomoon, ja Mutanen johtamaan kakkosen peliä. Palosen nostaminen kokoonpanoon lisää varmasti myös taklauspelaamista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Onneksi Ässillä kuitenkin reserviä riittää, ja voidaan tarpeen tullen laittaa Smole katsomoon, ja Mutanen johtamaan kakkosen peliä. Palosen nostaminen kokoonpanoon lisää varmasti myös taklauspelaamista.

Onhan tämä sarkasmia?? Mutanen on hyvä nelosketjun rymistelijä, mutta ei omaa sellaisia ominaisuuksia että pystyisi pelaamaan joukkueen ratkaisuyksikössä ja hänen tyylillään yli 20 minuutin peliaika olisi liikaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ole missään nimessä Smolenakia sivuun siirtämässä, kunhan vain toin mielipiteeni julki että fyysisessä pelissä mies on ollut ennakko-odotuksiini nähden pettymys.

Vähän tuntuu että arvioit Smolenakia liikaakin Ässien tiedotuksen ja täällä käytyjen keskustelujen kautta syntyneiden ennakko-odotusten kautta. Ei siinä mitään, olen tehnyt saman itsekin, ensimmäisen nähdyn pelin perusteella julistin miehen pettymykseksi, mutta nyt olen jo tottunut siihen että kaveri on tsekki ja yrittää pelata jääkiekkoa. Niin hän muistaakseni sanoikin heti Suomeen tullessaan että haluaa nimenomaan pelata painittuaan P-Amerikassa monta vuotta ja kun pelipaikkana on kakkosketju, eikö ole aika luontevaa että huomio on muulla kuin taklauksissa varsinkin peleissä joissa fyysisempää otetta ei välttämättä tarvita? Minä uskon kyllä että maastovaihdekin löytyy Radekilta heti kun on pakko.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Vähän tuntuu että arvioit Smolenakia liikaakin Ässien tiedotuksen ja täällä käytyjen keskustelujen kautta syntyneiden ennakko-odotusten kautta.

Tämä on hyvin mahdollista ja todennäköisesti joskus joulun tienoilla ylistän Smolenakia maasta taivaisiin. :) Zabon ja Dixonin kanssa tulee peleissä pakosti pääsemään hyville maalipaikoille ja näistä kun iskee kiekkoa sisään niin kaikki pysyvät tyytyväisinä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kolmas kokonainen peli Smolelta nähtynä ja tekisi mieli sanoa että saman (=ei paljon mitään) kentälle tekisi huomattavasti halvemmalla vaikkapa Nico Aaltonen tai Antti Mäkilä. Toisaalta ei ketjukaverit Dixon ja Zaborsky (yksi läpiajo aaveellä) paljoa esittäneet, joten annetaan vielä Smolenakille aikaa ennenkuin aletaan isommin tuomitsemaan. Suuren ulkomaalaisvahvistuksen elkeitä en ainakaan vielä ole onnistunut pojalta näkemään, voi toki johtua vahvoista värilaseista ja vajavaisesta jääkiekon ymmärtämisestä...
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyvä kun tänään Smolea edes kentällä huomasi. Eikös voisi jo laittaa vaikka Savinainen tuohon paikkaan tai sitten Yetman. Täytyy kyllä parantaa mikäli haluaa edes pelaavassa kokoonpanossa vielä roikkua kauankin. Suurin hyöty äijästä tuntuu olevan AV:lla mutta kyllä siihenkin omia poikia löytyy.
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mielestäni Smolenak vaikuttaa kyllä jopa pahasti keskenkuntoiselta. (Dixonin kohdalla sama, mutta ei yhtä pahasti.) Toivottavasti Kivellä ja Ässillä riittää kärsivällisyys tämän miehen kanssa. Itse ainakin odottaisin joulutaukoon asti ja katsoisin tämän kortin loppuun.

Kuitenkin vasta 3 peliä pelattuna ja ketjut eivät ole todellakaan hitsaantuneet yhteen. Zabosta olen kyllä vähän huolissani. Yksi Ässien kovakuntoisimmista ellei kovakuntoisin jätkä ja mitään ei jäällä tapahdu... Vika on siis jostain syystä korvien välissä :)
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mies on treenannut koko kesän Ässien kanssa, joten kyllä kuntoa pitäisi löytyä tai sitten on mennyt kesätreenit vähän isommalla porukalla läskiksi? Toivottavasti on vain vielä paikat vähän jumissa kovan treenaamisen jäljiltä.
Kyllä, kesäkuussa tuli Poriin, mutta kävi muistaakseni vielä kotonaan kääntymässä viikon tai pari. Liike on joka tapauksessa melko kankeaa. En tiedä johtuuko se kovaa treenaamisesta, huonosta tekniikasta vai keskenkuntoisuudesta?

Kesällä pidettyjen joukkueen yhteistreenien lisäksi on myös suuri paino sillä, mitä on tehnyt kesän/kevään aikana itsekseen. Oliko edes viime kaudella "huippukunnossa" pelatessaan Tsekin liigassa? En tiedä, mutta liikkeen pitää parantua jos haluaa Suomen kaukaloissa pärjätä.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä, kesäkuussa tuli Poriin, mutta kävi muistaakseni vielä kotonaan kääntymässä viikon tai pari.

Näin teki ja joka tapauksessa Radekilla oli sama lakisääteinen loma heinäkuussa kuin kaikilla muillakin. En tiedä onko kyse keskenkuntoisuudesta vai mistä, mutta liike on ollut kysymysmerkki uralla aiemmin ja sen eteen hän on myös omien sanojensa mukaan tehnyt omin päin töitä. Sikäli tämä tilanne ei siis ole pelkästään yllätys.

Saa nähdä miten käy, toistaiseksi Radek on ollut pieni pettymys, toisaalta tässä on kautta niin paljon jäljellä että mitä vain ehtii tapahtua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Saa nähdä miten käy, toistaiseksi Radek on ollut pieni pettymys, toisaalta tässä on kautta niin paljon jäljellä että mitä vain ehtii tapahtua.

Nyt on Smolenakin viikonloppu ja paikka näyttää onko miehestä kakkoskenttään vai ei. Mikäli vetää molemmat pelit kiikareilla ja surffailee pelin ulkopuolella niin epäilen että Kivi hajoittaa ensi viikolla kakkosketjun Zaborsky-Dixon-Smolenak.

Eikä se nyt mikään maailmanloppu ole jos kaveri kolmoskenttään hetkellisesti laitetaan vauhtia hakemaan.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On tää Radek kumma äijä. Miltein kaikki vaihdot pelaa kuin varjo, mutta yhtäkkiä tulee muutama hyvä vaihto jossa näyttää ihan vahvistukselta. Ei kiinnosta, ei jaksa vaan vai jotain muuta?

Ja silti on tehot 2+1 neljään otteluun ja +1. Lisäksi AV:lla käyttökelpoinen. Silti siirtäisin vaikka Yetin kaveriksi koska tuntuu, että Dixon-Zabo vähän kärsii kun pelaa hyökkäyspäässä lepsusti/ei mene tilanteisiin, paitsi juuri silloin tällöin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Silti siirtäisin vaikka Yetin kaveriksi koska tuntuu, että Dixon-Zabo vähän kärsii kun pelaa hyökkäyspäässä lepsusti/ei mene tilanteisiin, paitsi juuri silloin tällöin.

Olen tästä kyllä eri mieltä. Kaveri näyttää haistavan maalitilanteet jo pitkältä ja aina ilmestyy kuin tyhjästä maalipaikalle. Tänään väänsi myös hyvin maalinedustalla ja teki hyvää näkymätöntä työtä. Pelaa myös hyvin omaa päätä ja on todellakin käyttö kelpoinen alivoimalla, ei kaveri silti mikään Dixon ole omassa päässä joka on kuin kolmas pakki aina tarvittaessa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Olen tästä kyllä eri mieltä. Kaveri näyttää haistavan maalitilanteet jo pitkältä ja aina ilmestyy kuin tyhjästä maalipaikalle.

Olen tästä yllättäen eri mieltä. Ensimmäisessä maalissa riitti että kaveri sattui seisomaan kentällä -> syöttöpiste plakkariin ja sitten lopussa teki maalin tyhjiin.

Enemmän minua kuitenkin huolettaa tunteen palon puuttuminen. Maalin edessä Smolenakia läpsittiin hanskalla kasvoihin, ei reaktiota. Joukkuekaveria painettiin jäähän vieressä, ei reaktiota. Dixonilla kiekonmenetys hyökkäysalueelle, omaan päähän mentiin 3 potkua ja sitten selkä suoristui. Kerran meinasi mennä taklaamaan, mutta viime hetkessä kurvasi Blues-pelaajan ohitse. Joko kaverilla on heikko peruskunto tai sitten ei yksinkertaisesti vain kiinnosta.

Yleensä tehopisteet kuitenkin hiljentävät kritiikin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Yleensä tehopisteet kuitenkin hiljentävät kritiikin.

Sulta näyttää jäävän huomaamatta kaikki positiiviset asiat kaverista ja keskityt etsimään niitä negatiivisia asioita. Mun mielestä se on vaan loistavaa ettei kaveri hiilenny helposti ja jos väität ettei kaveri paininut tänään maalinedustalla niin olet enemmän kännissä kuin minä!
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Erittäin hyvä peli Smolenakilta tänään, muutenkin koko Dixonin ketju oli ylivoimaisesti Ässien paras osa tänään. Eivät juurikaan olleet vaikeuksissa omissa, vaan järjestään saivat paineen Bluesin päätyyn.

Smolenakilta nähtiin vahvaa kulmapeliä ja maalille nousuja, heti avausmaalin jälkeen kilautti tolppaa Dixonin loistavasta syötöstä. Muutama muukin hyvä maalipaikka oli. Se, ettei kaveri kilahda jokaisesta puolustajan hanskanhieronnasta on pelkästään plussaa. Tämä paikanpäältä nähtynä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Olen tästä yllättäen eri mieltä. Ensimmäisessä maalissa riitti että kaveri sattui seisomaan kentällä -> syöttöpiste plakkariin ja sitten lopussa teki maalin tyhjiin.

Enemmän minua kuitenkin huolettaa tunteen palon puuttuminen. Maalin edessä Smolenakia läpsittiin hanskalla kasvoihin, ei reaktiota. Joukkuekaveria painettiin jäähän vieressä, ei reaktiota. Dixonilla kiekonmenetys hyökkäysalueelle, omaan päähän mentiin 3 potkua ja sitten selkä suoristui. Kerran meinasi mennä taklaamaan, mutta viime hetkessä kurvasi Blues-pelaajan ohitse. Joko kaverilla on heikko peruskunto tai sitten ei yksinkertaisesti vain .


Tää viesti nyt on täyttä bullshittiä ainakin tän päivän osalta. Smole kävi monta kertaa aiheuttamassa hämminkiä blues maalin edessä ja kuittaili useasti blues pelaajille.

Vaeltaa vähän pelin ulkopuolella, mutta ajoi hanakasti maalille.

Loppu kevennys: tätä tahtia 30 maalia...

Ja kuten sanottu, alivoimalla mies paikallaan...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Enemmän minua kuitenkin huolettaa tunteen palon puuttuminen.

Yritä nyt pikku hiljaa unohtaa Toivolan myyntipuheet. Smolenak on tsekki ja pyrkii pelaamaan kuin tsekki eli tekee kentällä vain välttämättömän. Mitä enemmän katselen kaverin pelejä, sitä enemmän vahvistuu kutka siitä että tästä miehestä on vielä paljon iloa. Asenne on hyvä ja järki päässä, tällä yhdistelmällä on tavattu mennä pitkälle.

Tämä av-osaaminen on ollut itselleni erittäin myönteinen yllätys. En tiedä oliko tiedossa kun pelaaja hankittiin, mutta tuota(kaan) osaamista ei ole koskaan liikaa.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yritä nyt pikku hiljaa unohtaa Toivolan myyntipuheet. Smolenak on tsekki ja pyrkii pelaamaan kuin tsekki eli tekee kentällä vain välttämättömän.

Smolenak on pelannut hyvän alkukauden, ja peli tulee vielä parantumaan. On aivan samantekevää miten Smolenakia on luonnehdittu ennen kauden alkua. Tärkeää on se että hänessä on jämäkkää johtajuutta ja monipuolisuutta, ehkä enemmänkin kuin osasin odottaa. En käsitä miksi Radek saa kritiikkiä mm. luistelustaan ja fleguilustaan. Olen varmaan seurannut väärää pelaajaa, mutta minun silmääni Smolenakilla on fantastinen liuku luistelussaan, jolla pääsee melko vaivattomasti maalintekopaikoille. Eilen pyyhkäisi kahden pakin ohi läpiajoon josta rankkari.
Kyllä on tainnut monella fanilla jäädä viime kauden runkosarjan 2. sijasta kova krapula, kun synkkiä pilviä maalaillaan Ässien ympärille. Minä en ainakaan odottanut, että kausi käynnistyy 10 pelin voittoputkella. Joukkueesta lähti muutama monivuotinen tukipilari, valmennus vaihtui, ja lisäksi muutama vauras seura on saanut jalkeille euroopankin mittapuulla kovan joukkueen. Mielestäni olisi syytä edelleen nauttia jokaísesta voitosta. Fakta on se, että Ässät ei ole ylivoimainen joukkue liigassa, ja välillä on nieltävä se, että Ässät romaahtaa jatkoajalle, tai häviää koko kamppailun.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En jaksa alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan, koska kaikista muista Smolenak näyttää pelaavan niin helvetin hyvin ja pisteitä tulee tasaiseen tahtiin. Ehkä oma mielipiteen kauden mittaan muuttuu, ehkä ei.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noo, tuskin kukaan Caldwelliakaan jaksaa dissata kunnei ole se perus omanpään luuta joka pelaa kovaa. ;)

Smolenakilta ihan mukiinmenevä alkukausi. Välillä katoaa kuvasta ja sitten iskee maalin = maalintekijä.
Tärkeää on kuitenkin työnteko omaan päähän. Joka näin tällä kaudella yleisestikkin on hienossa kunnossa kun joka ketjuun löytyy kaksi vahvaa omissa pelaavaa pelaajaa.
 

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Puukäsi Smolenak on tällä hetkellä Ässien paras maalintekijä. Tilastot puhukkoon puolestaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Välillä kehujakin kun niiden aika on. Smolenak oli tänään hyvä, kuten koko muukin Ässäjoukkue, pois lukien Honkasen aivopierut. Smolenakilta löytyi hyvä rannekin alivoimalla ja olisi voinut paremmalla viimeistelyllä tehdä 1-2 maalia enemmänkin. Nähtävästi vaatii peräkkäisten päivien pelit, että porukka syttyy hurmokseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös