Putous

  • 617 264
  • 1 890
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minä pidin tuosta Lallista ehkä jopa eniten. Toisaalta tämän vuotisessa Putouksessa minulle ei ole muodostunut edes mitään varsinaista suosikkia. Parhaat joka tapauksessa olivat neljän joukosta, mutta kyllähän tuo Kissi on todella puuduttava jo ja olisin toivonut putoavan.

Itse jaksosta taas pidin paljon. Hyviä vitsejä ja kolahti minulle. Tuo hahmokilpailu on minulle vain oheistuote tuossa ohjelmassa.
 

Ralph

Jäsen
Minulle ei aukea yhtään, mitä hauskaa tuossa Kississä on. Osaisiko joku kertoa hahmon hauskat puolet, kun itse en hakemallakaan löydä mitään hauskaa. Se, että mies pukeutuu naiseksi, ei pitäisi nauruttaa 2010-luvulla.

Salme Pasi on oma suosikki voittajaksi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Salme Pasi ja Svetlana parhaat. En itekään kyllä ymmärrä tuota kissin, ilmeisen suurta, suosiota. Kunhan Kissi ei voita niin olen tyytväinen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielestäni Kissin hauskuus ei alunperin liittynyt siihen, että mies pukeutuu naiseksi, vaan siihen, että hahmo oli hyvä parodia yksinkertaisesta fitness-bimbosta. Hahmo ei kuitenkaan ole kehittynyt useampaan jaksoon ollenkaan, vaan on jäänyt puhtaasti laahaamaan paikoilleen. Oikeestaan hahmo on jopa taantunut. Svetlanalla on ollut minusta eniten kehitystä havaittavissa, mutta se saattaa johtua siitäkin, että hahmo ei alkuun tuntunut vakuuttavan minua ollenkaan. Ei se vieläkään ole oikein suosikeitani. Salme Pasi on ollut tasaisen varma koko ajan ja vienee voiton.

Mitä eiliseen jaksoon tulee, niin se oli minusta aika vaisu. Fresko Psalminen pikkujouluevankeliumeineen oli melkeinpä parasta antia...
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Heikko jakso. Sketsihahmoista Salme Pasi ja Svetlana Rönkkö hyviä. Kissi on jo nähty eikä ole tarjonnut mitään uutta enää aikoihin.

Suurin yllätys on se, että Essi Hellen ärsyttää jakso jaksolta aina vaan enemmän. Sössöttävä ylinäyttelijä joka vaikuttaisi kuvittelevan itsestään jotakin suurta. Todella raskasta katsottavaa ja kuunneltavaa. En voi ymmärtää sitäkään, että tuo on joidenkin mielestä jäätävän seksikäs ja kuuma muija.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Tämän kertainen putous on ylittänyt odotukset täällä suunnalla. Jos aiemmat tuotantokaudet pohjautuivat lähes yksistään hahmojen varaan, niin mielestäni tällä kaudella sketsit ovat olleet välillä jopa tosi hauskoja, eikä pelkkää täytettä hahmojen sekoilujen välissä. Täytyy myös muistaa, että Putouksen kohderyhmä alkaa jo alakouluikäisistä lapsista, joten on ehkä hieman epäreilua odottaa viiltävää ja älykästä huumoria. Mielestäni ihan hyvää ja vaaratonta koko perheen viihdettä tämä. Fresko Psalmiselle myös pisteet täältä!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aikasemmin mielestäni myös pudonneet hahmot on ollut mukana näillä studion ulkopuolisilla reissuilla ja myös suorassa lähetyksessä. Nyt on musta hyvä, että ne on kuopattu ja näyttelijät keskittyy muihin rooleihin. Uusimman jakson Rajaton/Turvaton oli ihan huippu, piti katsoa se vielä uusintana.

Svetlanan jutut ei iske minuun, liikaa jo politiikkaa ja sexiä, Kissi pyörii samojen juttujen ympärillä ja Orava on hauska. Mutta se ois hauska myös ilman oravapukua näin raumalaisittain. Essi Hellen on ärsyttävä, Ketonen luultua näkymättömämpi ja Paasone vanha pastellisävyje käyttäjä on kyl ollut hyvä.
 

Fordél

Jäsen
En ole kuin muutaman jakson nähnyt, mutta oon pettynyt siihen kuinka Nordman ei ole vitsaillut enempää Salme Pasi-hahmollaan ammattiyhdistysliikkeen kustannuksella. Ay-liikkeestä ja työelämästä irtoaisi varmasti vaikka kuinka vitsiä, mutta sen sijaan hahmo on keskittynyt porilaisuuden lisäksi ihan yleisiin asioihin. Ei, sillä hyvin vetää nytkin, mutta toisi hahmoon lisää syvyyttä.
 
Minulle ei aukea yhtään, mitä hauskaa tuossa Kississä on. Osaisiko joku kertoa hahmon hauskat puolet, kun itse en hakemallakaan löydä mitään hauskaa. Se, että mies pukeutuu naiseksi, ei pitäisi nauruttaa 2010-luvulla.
...
Kuten yllä jo mainittiinkin, ei se hauskuus tule siitä mies naiseksi -jutusta vaan Kissi on ns. ajan kuva. Tämä fitnesshomma on todella suosittua nykyään nuorten naisten keskuudessa ja näitä kissejä löytyy vähän joka puolelta. Holma tuo hyvin myös tuon uupumuspuolen (dieettikauden ilmiö) ja sitten sen ylipirteyden, joka väkisin pidetään mukana. Lisäksi nämä fitnesspimut puhuvat juuri niin kuin Kissi. Sisältöä voisi toki olla enemmän, mutta sinänsä onnistunut hahmona.

Salme Pasi taas on loistava nimenomaan läppiensä puolelta, mutta standup-koomikon vahvuuttahan sen kuuluisi ollakin. Enemmän olisin tosiaan kaivannut suoranaista vittuilua ay-liikkeelle, kuten kanssakirjoittaja tuossa ylläkin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minua häiritsee aivan helvetisti tuossa Liitto-Oravassa se itsensä jalustalle nostaminen. Se on helvetin ylimielistä ja siten aivan helvetin ärsyttävää. "Kato mä voin heitellä ku oon tällänen söpö orava", sanoo Pasi. Ei näillä muilla hahmoilla ole tälläistä ylimielistä asennetta. Okei, Loordi Lally oli toinen mutta ei näin räikeästi. Sama ylimielisyys nousi esille viime jakson pikadeitti-segmentissä. Siellä se orava vain puhui muiden päälle eikä oravaa saa neuvoa koska orava tietää paremmin. Joo, ei jatkoon edelleenkään.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Minua häiritsee aivan helvetisti tuossa Liitto-Oravassa se itsensä jalustalle nostaminen. Se on helvetin ylimielistä ja siten aivan helvetin ärsyttävää. "Kato mä voin heitellä ku oon tällänen söpö orava", sanoo Pasi. Ei näillä muilla hahmoilla ole tälläistä ylimielistä asennetta. Okei, Loordi Lally oli toinen mutta ei näin räikeästi. Sama ylimielisyys nousi esille viime jakson pikadeitti-segmentissä. Siellä se orava vain puhui muiden päälle eikä oravaa saa neuvoa koska orava tietää paremmin. Joo, ei jatkoon edelleenkään.

No nyt siellä on mennyt vitsi ohi niin että suhina käy. Pasille on vain alkanut nousta suosio päähän. Ja siihen yhdistettynä perusporilaiseen luonteeseen kuuluva meininki, kuten toissajakson roast joka edusti viiltävän karikatyyrisesti juuri sitä tapaa jolla porilainen ytävyytensä osoittaa: aukomalla päätään kahta kauheammin :D hahmo kehittyy, ja Nordman kehittää sitä juuri sopivaan suuntaan, niin että ainakin toiselle perusporilaiselle tuo kuvaus maistuu. Sillai kai :D
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Katsoin tuon Putin-sketsin jälkikäteen netistä. Kauheasti kehuja ja ylistystä tuo on saanut, mutta eipä tuossa kyllä ollut mitään ihmeellistä. Kissin näyttelijä matkii taas Stubbia ja Joonas Nordman on yhtä huono kuin aina ennenkin. Huhhuh, mitä paskaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Itseäni huvittaa tämän osalta eniten nyt se, että monta kautta on tullut täyttä roskaa ja sitten kun sarjaan laitetaan kuin viimeiseksi toivoksi muutama osaava (Ketonen, Salmelainen, Petelius), on sarja mennyttä.

Eihän noista nuorista "näyttelijöistä" ole siis mihinkään. Aivan toivottomia. Naiskoomikot vaivaannuttavia..

En kyllä ole nähnyt missään sitäkään todettavan, että tämähän on jo lähtökohtaisesti Mtv3:n kopio yle:n Läpivedosta, ja sketsitkin surkeita uudelleenvirityksiä siitä, Julmahuvista ym. Paljon melua ei-mistään.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mielestäni tämä on ollut paras putouskausi ensimmäisen kauden jälkeen. Alkoi jo kyllästyttää samat naamat. Toki erityisesti sketsihahmojen viljelemä alapäänhuumori on edelleen aika tylsää, mutta parhailla hahmoillahan onkin aina ollut joku muu idea. Yksi helmistä oli kyllä tämä a cappella- battle Rajaton vs. Turvaton. Hyvää viihdettä.
 
Nyt kun näyttelijätkin ovat vaihtuneet, niin voidaan jo julistaa vihoviimein, että jos tämä sarja on omasta mielestä hauska, niin omaa hävettävän surkean huumorintajun. Se vielä, että joku hemmetin apuvamies-Petelius pitää roudata studioon viimeisenä oljenkortena on jo aivan absurdia. Varsinkin kun Pulttiboiskin on juuri sitä paska-komediaa, jossa ylilyödyt karikatyyrit lyövät homman ihan läskiksi ja sen pitäisi sitten olla hauskaa. No kun se ei ole perkele! Se on tyhmää.

Onneksi edelleen meille intellektuelleille löytyy hauskoja sarjoja myös, mutta Suomesta niitä on turha etsiä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Äp-päp. Kimmo on hauska sarja, jonka toinen tuottari ei kuitenkaan vielä ole päässyt ensimmäisen tasolle.
Eikä pääse jatkossakaan, koska Pamela Tola puuttuu. Täysin ohi aiheen mainittakoon myös, että Hissu Hietalahden roolihahmon otteista uupuu mielestäni ensimmäisen tuotantokauden pellepelottomuus.

Siitä olen kuitenkin täysin samaa mieltä, jos vielä hetken ohi aiheen jatkan, että kyseessä on paitsi hauska, myös hyväntuulinen ja kaikessa absurdiudessaan ja intertekstuaalisuudessaan huvittava sarja.

Ansaitsisiko Kimmo peräti oman ketjunsa?
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Putouksessa kävi nyt juuri niin klassisesti kuin käydä voi: etukäteen suurin voittajasuosikki oli niin itsestään selvä, että finaalissa ihmiset kerta kaikkiaan vain "unohtivat" äänestää sitä. Näin ollen kakkossuosikki vei.. ei sillä ettenkö iloitsisi tästä lopputuloksesta

Tosin nyt on kohtuu se ja sama kuka sketsihahmokisan voittaa, keikkaa kaikilla riittänee kuitenkin..
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei mennyt He-Man tai ryssä Salme Pasin ohi. Kuten hän aina sulavaan tyyliinsä kanssakilpailijoistaan tokaisi. Yllättävä lopputulos, mutta oikein tuo meni.

Hylätyistä hahmoista putosin kyllä eniten kun Tiihosen ja Nordmanin hahmot saapuivat ruutuun. Varsinkin Hellä-aho tiputti huolella kun yhdisti sisääntulomusiikin hahmoon. Sie Ellenille myös maininta seitinohuista kaatokänneistä.

Kyllä tälle uudelle Putoukselle varovaisen hyväksynnän voi antaa jatkonkin suhteen. Yksi häikäisevän huikea jakso, pari ookoota ja pari heikompaa. Ihan hyvä mielestäni uuden porukan ensisesongiksi. Eniten minut yllätti Heikki Paasonen joka ihan oikeasti osaa muutakin kuin juontaa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paasonen on kyllä antanut laittaa itsensä likoon tällä Putous kaudella ja osaa nauraa itselleen. Yllättävän hyvä oli kyllä. Siellä katsomon alla liimailemassa käsikirjoitusta kasaan :)

Heikki <3
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Positiivinen Putous kausi. Osoittaa konseptin olevan suht kohdillaan, kun vanhaa porukkaa ei kaivannut missään kohtaa. Katsojaluvut kai ratkaisevat jatketaanko ohjelmaa vai ei. Soisin jatkuvan.
 

Fordél

Jäsen
Eniten minut yllätti Heikki Paasonen joka ihan oikeasti osaa muutakin kuin juontaa.

Sen mitä Putousta näin niin aika vähiin jäi Paasoselta isot vedot näyttelijänä. Lähinnä mieleen tulee se Arto Nyberg -imitaatio. Paljon lyhyitä repliikkejä siellä täällä. Voin toki olla väärässä, mutta noiden perusteella on vaikea sanoa osaako muuta kuin juontaa. Juontamisessa Paasonen, tuo vanha rosollin jonottaja, oli kuitenkin todella hyvä, mutta se nyt olikin jo tiedossa. Ei hävinnyt juontamisessa mielestäni yhtään Jaakko Saariluomalle. Toki Jaskan rooli taisi kaikessa muussa merkittävä.

Noin muuten on aika se ja sama jatkuuko Putous. Ei ole missään vaiheessa uponnut niin kovaa, että olisi ollut pakko katsoa tätä ohjelmaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihan hauska päätösjakso. Kokanderin "Karjalalippis" oli huikaiseva, aivan kuten Hellä-Aho ja Nordmanin kommentti siitä, että tuollaisia henkilöitä ei voi olla. Hahmokisassa voiton vei oikea hahmo, ei kahta sanaa. Nordman voi jo tulostaa kotikoneeltaan Suomen kaikkien Teboilien, Neste Oilien jne. osoitteet, sillä pikkujoulukausi on käynnissä ja Salme Pasi on varmasti haluttu esiintyjä eli auto kulkee Nordmanilla Suomen pikkujouluihin.

Kunniamaininta Oranssitakeille. Selkeästi Maikkarillakin on pantu(aika kaksimielistä) merkille Saukkosen ja Jutin huumoriarvo, joka näkyi tuossa sketsissä.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Läheskään joka jaksoa en katsonut, mutta se mikä yllätti positiivisesti edellisiin verrattuna oli parempi sketsien laatu. Oli napakymppiä, Putinia, rap-artistien vuosikokous, lauluyhtye turvaton ja muuta mukavaa. Myös sketsihahmoissa tuo kolmen kärki oli todella kova ja kaikilta löytyi hauskoja juttuja. Yhdyn myös Paasosen, vanhan rosollinjonottajan, kehujiin. Hyvät imitaatiot ainakin Nygårdista ja Salmelaisesta. Mainitaan myös Kokander, josta en ollut kuullutkaan ennen ohjelmaa ja nyt meni kertaheitolla omaksi suosikiksi Putouksessa mukana olleista naisista.

Negatiivisessa silmään pisti puolestaan sketsihahmojen surkea taso kolmen kärjen jälkeen. Harvoin näkee noin montaa hahmoa, jolle ei tullut kertaakaan hörähdettyä. Tuo Essi Hellenin hahmo nousi huonoudessa ylitse muiden ja Hellen on omasta mielestäni tuon porukan selvästi heikoin lenkki. Menee Elena Leeven kanssa samaan kategoriaan eli pärstäaika minimiin, kiitos. Liikaa myös samoja alapääjuttuja kierrätettiin ties monetta vuotta, vaikka Hirviniemeä ei enää ohjelmassa ollutkaan. Hellenin ja kenties Koposen kun tuosta vaihtaisi, niin kattaus olisi aikas kova.

Yhteenvetona sanoisin, että ihan lupaava kausi nähtiin. Pitää kuitenkin muistaa, että kyseessa oli tämän porukan ensimmäinen kausi. Uskoisin, että ensi vuonna Putous jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös