Putous

  • 617 846
  • 1 890

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Henkilökohtaisesti Heikkis Jamo oli paras hahmo tähän asti. Toki taso on mielestäni ollut tänä vuonna harvinaisen heikko, mutta tuossa hahmossa oli potentiaalia. Harmi kun hahmoon alkoi tulla noita vaatteet pois elementtejä.

Jäbä oli helvetin hyvä ensimmäisessä jaksossa, mutta sen jälkeenhän tuo on ollut niin nähty. Antsku voinee toimia jatkossakin ja on siten lienee suosikkini. Muut vittu mitä paskaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se Niemisen Riku ihan huikean inspiroiva näyttelijä. Kun ajattelee kaikkia luomiaan hahmoja niin kaikki ovat olleet huikeita esityksiä. Harmi että putosi jo nyt.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En vain voi ymmärtää.

Mutta en käykään Imatralla tai Rossossa.

Minäkään en ymmärtänyt aluksi, enkä ole varma ymmärränkö vieläkään täysin. Minua on kuitenkin ruvennut vähän huvittamaan hahmo sen takia, että olen useilta ihmisiltä kuullut, että jostain Imatran suunnalta tulevat "antskut" ovat ihan oikeasti juuri tuon tyyppisiä ihmisiä. Kyseessä siis on varsin älykästä huumoria, ei ihan perus hokemaa tai hahmoa, jolla on hassu hattu tai munankuoret oloasuna.

Hirviniemen Slaikan "kakkoshahmo" oli mustattuine hampaineen kuin suoraan jostain Kallialan, Puotilan ja Peteliuksen 80-luvun sketsistä. Hävettää tunnustaa, mutta itseäni vähän nauratti. Tuli mieleen nunnuka-lapinmiehet perinneasuissaan.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Haluatko kertoa mitä oleellisesti hauskempaa on mm. Jäbässä, Slaikassa tai Ymmissä? Tämän illan osaltakin oikeasti järkevä argumentti riittää mainiosti.

Taikka Antskussa. Täyttääkö edes sketsihahmon kriteerejä, jos sellaisia edes on? :)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Mielestäni kyllä paras jakso tällä kaudella, vaikka Patahahmonen olikin vähän floppi ekan parin jälkeen, mutta esimerkiksi tulikoe oli tosi hyvä. Veikkaan että Jäbä voittaa, koska on saanut kovan hypen aikaan ekan jakson perusteella, vähän samaan tyyliin kuin Munamies. Kumpikaan ei kehittynyt kisan aikana, mutta voitti silti. Lisäksi Iina ei ole vielä voittanut. Jugi lähtee seuraavaksi kotiin se on aika selvä, vaikka itse miehen kisassa vielä pitäisinkin.

Nää on nyt kuitenkin näitä, ehkä mun mielipiteet on väärin naurettu, mutta osimoilleen näin. Enkä romaha.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minäkään en ymmärtänyt aluksi, enkä ole varma ymmärränkö vieläkään täysin. Minua on kuitenkin ruvennut vähän huvittamaan hahmo sen takia, että olen useilta ihmisiltä kuullut, että jostain Imatran suunnalta tulevat "antskut" ovat ihan oikeasti juuri tuon tyyppisiä ihmisiä. Kyseessä siis on varsin älykästä huumoria, ei ihan perus hokemaa tai hahmoa, jolla on hassu hattu tai munankuoret oloasuna.
Olen Lappeenrannasta kotoisin ja viettänyt paljon aikaa Simpeleellä (Imatran toisella puolella) ja tavannut lukemattomia imatralaisia enkä osaa mitään Antskun piirteitä yhdistää mitenkään imatralaisiin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olen Lappeenrannasta kotoisin ja viettänyt paljon aikaa Simpeleellä (Imatran toisella puolella) ja tavannut lukemattomia imatralaisia enkä osaa mitään Antskun piirteitä yhdistää mitenkään imatralaisiin.

Sama, ja olen siis Imatralta kotoisin, siellä 20 ensimmäistä elinvuottani viettänyt. Hahmo parodioi kai sellaista nuoruuteensa jämähtänyttä noin kolmekymppistä ujoa naista, mutta Imatralaista siinä on vain murre, joka sekin menee osin metsään. "Hitokseen" ei esimerkiksi ole mitenkään yleinen hokema, itse törmäsin siihen vasta putouksen yhteydessä. Minä tai kukaan tuttuni ei ole tuota käyttänyt, vaikka nyt olen huomannut imatralaisten väittävän lehdessä sitä käyttävänsä?? No, 20 viime vuotta olen ollut muualla, mutta enpä ole tuota paikkakunnalla vieraillessani kuullut kertaakaan silti. Nyt sitä varmaan tietty hoetaan. Mutta siis hyvä hahmo silti, joka elää ja kehittyy. Jollain jäbällä on vain persvako ja yksi hokema. On jo vaivaannuttavaa katsoa, kuinka haetaan paikkaa tuolle hokeman käytölle.
 
Minua on kuitenkin ruvennut vähän huvittamaan hahmo sen takia, että olen useilta ihmisiltä kuullut, että jostain Imatran suunnalta tulevat "antskut" ovat ihan oikeasti juuri tuon tyyppisiä ihmisiä. Kyseessä siis on varsin älykästä huumoria, ei ihan perus hokemaa tai hahmoa, jolla on hassu hattu tai munankuoret oloasuna.

Kai tuollaisia jossain lähiöissä on, tottakai. Mutta ei naiseksi pukeutunut, hassua murretta puhuva mies automaattisesti mitään älykköhuumoria ole. Ja hokemaahan tuolla on ihan riittämiin.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Hirviniemen Slaikan "kakkoshahmo" oli mustattuine hampaineen kuin suoraan jostain Kallialan, Puotilan ja Peteliuksen 80-luvun sketsistä. Hävettää tunnustaa, mutta itseäni vähän nauratti. Tuli mieleen nunnuka-lapinmiehet perinneasuissaan.

Tuohan oli selvästi Apuuva-mies II :) Täälläkin on jo mainittu, että Hirviniemi ei oikein ole tiennyt, minkälaista hahmoa hän lopulta Slaikasta hakee ja mihin suuntaan tuota voisi viedä ja hahmon keksiminen tämän vuoden Putoukseen jäi viime tinkaan. Tämä Väiskin esiin veto oli yksi vahvistus lisää tuohon asiaan, että tuo hahmo on melko kesken edelleenkin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen Lappeenrannasta kotoisin ja viettänyt paljon aikaa Simpeleellä (Imatran toisella puolella) ja tavannut lukemattomia imatralaisia enkä osaa mitään Antskun piirteitä yhdistää mitenkään imatralaisiin.

Sama, ja olen siis Imatralta kotoisin, siellä 20 ensimmäistä elinvuottani viettänyt. Hahmo parodioi kai sellaista nuoruuteensa jämähtänyttä noin kolmekymppistä ujoa naista, mutta Imatralaista siinä on vain murre, joka sekin menee osin metsään. "Hitokseen" ei esimerkiksi ole mitenkään yleinen hokema, itse törmäsin siihen vasta putouksen yhteydessä...

Kai tuollaisia jossain lähiöissä on, tottakai. Mutta ei naiseksi pukeutunut, hassua murretta puhuva mies automaattisesti mitään älykköhuumoria ole. Ja hokemaahan tuolla on ihan riittämiin.

Ihan selvyyden vuoksi, tämä Antsku ei millään muotoa ole suosikkihahmoni. Minulle vain väitettiin, että tämä naisihminen olisi varsin paljon aidon imatralaisnaisen oloinen. Jos tämä ei pidä sittenkään paikkaansa, niin eipä sitten mitään. Itsehän täällä taannoin arvostelin Antskun "murretta", että tuoltako se siellä Imatralla kuulostaa, mutta joku tuli heti väittämään, että Vatanen vetää murteen hyvin.

Omat suosikkihahmoni tämän kauden Putouksessa on ylivoimaisesti lapualainen muiluttaja Arja Laine. Olisi ollut ihan helvetin hauskaa nähdä, mihin suuntaan tuo hahmo kehittyy, etenkin kun nämä mamu- ja persu-aiheet ovat nyt ajankohtaisia...

Vai olisiko Arja Laine ollut loppupeleissä vähän liiankin tulenarka..(?)

Ja kuten jo totesin, niin tämä Slaikan alter ego kyllä itseäni nauratti. Puolustuksekseni en tiedä mitä pitäisi sanoa muuta kuin sen, että oli tuulahdus näitä vanhoja 80-luvun sketsisarjoja.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Ei ketään muuta ihmetytä miksi Iina "Jäbä Leisson" Kuustonen "näyttelee" tässä viihde/huumori-ohjelmassa? Eilinen jakso Jäbä Leissonii aiheutti itselleni övereimmät myötähäpeät ikinä.. Kertokaa mulle mitä hauskaa tossa on?
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ei ketään muuta ihmetytä miksi Iina "Jäbä Leisson" Kuustonen "näyttelee" tässä viihde/huumori-ohjelmassa? Eilinen jakso Jäbä Leissonii aiheutti itselleni övereimmät myötähäpeät ikinä.. Kertokaa mulle mitä hauskaa tossa on?

Jäbä oli ensimmäisessä jaksossa paras avausjakson sketsihahmo koskaan, eikä tämä ole vain minun mielipide vaan asettui heti kilpailun ennakkosuosiksi vedonlyönnissäkin. Sen jälkeen hahmo ei ole jäänyt paikalleen polkemaan, vaan syöksynyt alaspäin. Tuo hermostuminen ja panikoiminen "MITEN TÄÄLTÄ PÄÄSEE POIS" yms. on viimeinen asia mitä olisin voinut kuvitella Jäbä Leissonille. Lisäksi kulutti aluksi mahtavan "mitä jäbä duunaa" -hokeman loppuun täysin turhalla toistelulla. Tämä vituttaa monen muunkin hahmon kohdalla, mutta Jäbä ihan omassa kastissaan. Se 1-2 "mitä jäbä duunaa" per esiintyminen riittäisi ihan hyvin.

Hahmon äänihän on ihan mahtava (Iinalle pisteet tästä), siis rauhallisena pysyessä. Tuo viimeisissä jaksoissa tullut kimeä panikointiääni taas vituttaa.
 

ipaz

Jäsen
Kai tuollaisia jossain lähiöissä on, tottakai. Mutta ei naiseksi pukeutunut, hassua murretta puhuva mies automaattisesti mitään älykköhuumoria ole. Ja hokemaahan tuolla on ihan riittämiin.

Ja pitäisikö Putouksen olla "älykköhuumoria"? Sehän on kertakäyttöviihdettä lauantai-iltaan, jotta tosikot suomalaiset saavat edes kerran päivässä hymähdellä, tai myötähäpeillä noille näyttelijöille. Siinä olen monen muun kanssa samaa mieltä, että tämän vuoden hahmot eivät kokonaisuudessaan vedä vertoja edellisille kausille. Tosin, kuten jo mainittu, ainakin Hirviniemi ja Kosonen kehittivät hahmonsa hyvin nopealla aikataululla ja ilmeisesti ei niin kovin tosissaan. Hirviniemi kertoi jossain haastattelussa että ei ollut vielä syksyllä varma mukaan lähtemisestään. Olisi ilmeisesti jäänyt pois, jos porukka ja ohjaaja ei olisi ollut sama.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kun Slaikka nousi sammuttuaan ensin patahahmoskulissien taakse, ajattelin, että onpa hieno tribuutti pitkän koomikkouran tehneelle kotimaiselle näyttelijälle. Sitten tajusin, että "Väiski" ei olekaan yksi Pirkka-Pekka Peteliuksen monista hahmoista, vaan Aku meinaa ihan oikeasti hyödyntää ko. sivuhahmoa jatkossakin. Epätoivoista. Slaikka oli oikeutetusti bottom3:ssa lauantaina.

Näppituntumalta mielipiteet hahmojen suhteen tuntuvat menevän tänä vuonna aika lahjakkaasti ristiin. Toisen suosikki on toisen inhokki - ja tämä toistuu ihan jokaisen hahmon kohdalla. Kertookohan se hahmokilpailun tasaisuudesta vai heikkotasoisuudesta. Ehkä molemmista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kun Slaikka nousi sammuttuaan ensin patahahmoskulissien taakse, ajattelin, että onpa hieno tribuutti pitkän koomikkouran tehneelle kotimaiselle näyttelijälle. Sitten tajusin, että "Väiski" ei olekaan yksi Pirkka-Pekka Peteliuksen monista hahmoista, vaan Aku meinaa ihan oikeasti hyödyntää ko. sivuhahmoa jatkossakin. Epätoivoista. Slaikka oli oikeutetusti bottom3:ssa lauantaina..

Itse kyllä funtsin Väiskin olevan vähän sekä, että... siis sekä tribuutti, että myös Hirviniemen hyödynnettävissä oleva hahmo tämän vuoden kisassa.

Eikä tuossa mitään väärää ole, viihdeohjelmasta kyse.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kun Slaikka nousi sammuttuaan ensin patahahmoskulissien taakse, ajattelin, että onpa hieno tribuutti pitkän koomikkouran tehneelle kotimaiselle näyttelijälle. Sitten tajusin, että "Väiski" ei olekaan yksi Pirkka-Pekka Peteliuksen monista hahmoista, vaan Aku meinaa ihan oikeasti hyödyntää ko. sivuhahmoa jatkossakin. Epätoivoista. Slaikka oli oikeutetusti bottom3:ssa lauantaina.

Näppituntumalta mielipiteet hahmojen suhteen tuntuvat menevän tänä vuonna aika lahjakkaasti ristiin. Toisen suosikki on toisen inhokki - ja tämä toistuu ihan jokaisen hahmon kohdalla. Kertookohan se hahmokilpailun tasaisuudesta vai heikkotasoisuudesta. Ehkä molemmista.

Pentti/Näsähän se oli?
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Olihan tuo Slaikka Gustafssonin Patahahmonen-kokkaus sarjan parasta antia. Nauroin vedet silmissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olihan tuo Slaikka Gustafssonin Patahahmonen-kokkaus sarjan parasta antia. Nauroin vedet silmissä.

Ei vittu, pakko myöntää että sama juttu..

Katselin äsken uusintana, kun halusin nähdä tämän Väiski Kymäläisen uudestaan.

Oli sitten kyse tribuutista 80-luvun sketsihahmoille tai jostain muusta, niin osui kyllä tuo huumori kaikessa yksinkertaisuudessaan maaliinsa.

Jos miettii näitä voiceoffinlandeja ja idolseja - joita moni tämänkin palstan kirjoittelija ihan tosissaan katselee ja analysoi - niin nauratti perkeleesti tuo yksinkertainen idea siitä, että kun puumalalaisen maanviljelijän tukiaiset on loppu, niin helpointa on mennä "televiiissioon" vetämään hatarasti kitaralla ja tapailemaan biisejä.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kyllä se jotenkin näkyy läpi useammastakin hahmosta, että alkaa näyttelijöilläkin olla vatsat täynnä Putousta. Rikun, Akun ja Armin hahmot nyt on niin mielikuvituksettomia, että tarkoitus ei ilmeisesti ole ollutkaan päätyyn saakka meneminen. "Turkulaismuusikon" paskaiset housut ei nyt vaan oikein kolise. Sivupersoona Väiski voisi kolistakin. Toivottavasti nähdään lisää Väiskiä. Se on Akun ainut mahdollisuus. Vaikka toi Armi nyt meikäläisen silmissä melkoinen megabeibe onkin, niin Ymmille ei voi toivoa kuin varhaista kesälomaa, vaikka hieno se kirjapiikki new age-hörhoille pata-osiossa. Sikakin oli paljon hauskempi (Rikun Sika-parodia vasta hauska olikin).

Antsku ja Jäbä menee finaaliin, jonka voittaa Antsku.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Jäbän kahvinkeittelyt meni kyllä täysin perseelleen ja tuo "mitä jäbä duunaa" hokeminen alkoi tosissaan vituttamaan. Iina on jees mutta tuo Jäbä on melko paskaa ollut ensimmäisen jakson jälkeen.

Tämä on ensimmäinen kausi, jolloin omaa suosikkia ei porukasta ole löytynyt.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Jäbän kahvinkeittelyt meni kyllä täysin perseelleen ja tuo "mitä jäbä duunaa" hokeminen alkoi tosissaan vituttamaan. Iina on jees mutta tuo Jäbä on melko paskaa ollut ensimmäisen jakson jälkeen.

Tämä on ensimmäinen kausi, jolloin omaa suosikkia ei porukasta ole löytynyt.

Aku veti kyllä Jäbäleisson-parodiansa aivan nappiin. Huomattavasti Iinaa hauskempi suoritus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös