Putous

  • 617 325
  • 1 890
Katsoin eilen AVA:lta uusinta viime jakson ja ei naurattanut vieläkään. Ei saatana siis noita samoja hokemia vaan sketsihahmo-osiossa, jotka on aivan puhkikulutettuja. Sitten vielä täysin paskaa improvisaatiota, jossa jotkut eivät saa edes sanaa suustaan. Ketosen Kari on ihan ylivertainen tällaisissa tehtävissä, mutta häntä ei ruudussa ole.

Töissä ja ties missä on saannut nyt kuunella jo pari viikkoa kuinka on köntsät housussa ja on romahettu + mietitty mitä jäbä duunaa. Helppo on suomalaisia viihdyttää!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Ketosen Kari on ihan ylivertainen tällaisissa tehtävissä, mutta häntä ei ruudussa ole...

Jep. Ketonen oli aika kurko noissa improvisaatiotehtävissä, silloin aikanaan kun oli mukana Vedetään hatusta-ohjelmassa. Olisikohan ollut joku "hautajaispuhe", jonka Ketonen piti ohjelmassa ja siinä oli kanssanäyttelijöilläkin naurussa pitelemistä.

Ja kyllä noissa ohjelmissa myös Hirviniemi veti aika hyvää settiä, eikä pelkästään alapäähuumoria.

Minä en Hirviniemeä soimaa pätkääkään, jos on huomannut näiden alapääjuttujen toimivan (valitettavan) hyvin suomalaiseen yleisöön. Näyttelijöiden leipä on sieltä kapeammasta päästä, silloin kannattaa lypsää, kun pinnalle pääsee.

Ja Hirviniemen olen nähnyt muutamassa näytelmässä lavalla erilaisissa humoristisissa(kin) rooleissa ja kyllä kaveri on oikeasti tosi hauska ilman kaksimielisyyksiäkin. Ottaa hyvin yleisön mukaan juttuihinsa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mikäköhän siinä muuten oli, kun Myllyrinne, hauskana miehenä, oli ihan perseestä Putouksessa?

Tjaa, eikös Myllyrinne ollut tuossa "juontajan" roolissa?

Minä olen jäänyt siihen käsitykseen, että hän veti tarkoituksella roolin äärimmäisen kuivakkaasti, tuli vähän mieleen joku "setämies"* hänen ja Ketosen omasta nimikkosarjasta.

Minä taas en yhtään pitänyt tästä Myllyrinteen seuraajasta, eli Mikko Kuustosesta, joka hekotteli lähinnä omille (puujalka)vitseilleen läpi koko lähetyksen. Asia, mitä Mikko on valitettavasti saanut jatkaa muiden tv-ohjelmien parissa.

edit. tuli tuosta linkittämästäsi pätkästä mieleen, että nuo olivat juuri niitä parhaita jaksoja, joissa oli todellinen All Stars-miehitys, eli Björkman, Ketonen ja Hirviniemi kaikki kolme paikalla. Tykkäsin kovasti.

edit2 * tai se ALKOn myyjä
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
...Tarinan jatkamisessakin osa näyttelijöistä vetää aina tahallaan överiksi, eikä edes yritä muistaa tarinaa oikein.

Huomasiko kukaan muu, että aika lailla lopussa tässä "rikkinäisessä puhelimessa" näyttelijä ei enää muistanut mainita Thaimaata ollenkaan, kun kertoi seuraavalle ja kun tämä seuraava kertoi sitä seuraavalle, niin Thaikut mainittiin taas... Että se siitä improvisaatiosta.

En ole tarkistanut asiaa jälkikäteen Katsomosta mutta näin olin huomaavinani. Ilmeisesti koko ohjelma on käsikirjoitettu lukuunottamatta ehkä juuri noita 15 sekunnin tulikoetehtäviä, jotka eivät naurata ketään. Nekin oli nyt viimeksi kyllä etukäteen mietittyjä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miksi radiota on pakko kuunnella?

No radiotahan nyt ei ole pakko kuunnella mutta jos haluaa kuunnella niin on pakko kuunnella joka jumalan kanavalla juontajien vouhkaamista Putouksesta ja noista typeristä sketsihahmoista.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Enää puuttuu ohjelman lopettamista vaativa adressi, niin on saatu kasaan kaikki elementit, joista suomalaista viihdeohjelmaa käsittelevä keskustelu koostuu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Enää puuttuu ohjelman lopettamista vaativa adressi, niin on saatu kasaan kaikki elementit, joista suomalaista viihdeohjelmaa käsittelevä keskustelu koostuu.

Kyllä. Mielensä pahoittaneita ihmisiä tavallaan käy hieman sääliksi koska ymmärrän hyvin jos jokin kansan riveissä saavuttanut massasuosio vituttaa. Uskon, että asian tiimoilta saadaan tänä vuonna ensimmäinen Putousitsari aikaiseksi ja tämähän tapahtuu Joroisissa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joka vuosi sama keskustelu. Ihan paska ohjelma, vaan juntit katsoo, taso on laskenut niin paljon että ens vuonna en enää kato, Putous on vallannut kaikki tiedotusvälineet, kukaan ei keskustele mun kanssa Avaran Luonnon safari-jaksosta vaan kaikki huutelee vaan mulle että saijonaarasta ja mie romahan.

Ja luonnollisesti tämä pitää kertoa kaikille ketkä vaan hiukankin kuuntelevat.

Putous-intoilijoita ärsyttävämpiä ovat ainoastaan Putous-heitterit, nämä tiedostavat ihmiset. Itsehän olen tuolta väliltä. Ihan jees lauantai-illan, tai baarista kotiutumisen jälkeistä viihdettä.

Mulle on oikeastaan muuten ihan sama tuleeko telkkarista jatkossa talvilauantaisin Putousta vai ei, mutta tavallaan kyllä kierolla tavalla nautin siitä että Tiedostava Ihminen kärvistelee kun puolitoista miljoonaa junttia nauraa kotona kun Hirviniemi kertoo sen saman kaksimielisen vitsin seitsemännessä eri muodossaan.

Ja en nyt viittannut keneenkään tämän ketjun kirjoittajaan äskeisellä, tulipahan vaan mieleen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joka vuosi sama keskustelu...
Osimoilleen näin!

Eli puolitoista miljoonaa junttia nauraa kotisohvalla lauantai-iltana, kun Aku Hirviniemi ja kumppanit vetävät päähänsä hassun peruukin ja laukovat lapsellisia puujalkavitsejä parhaaseen katseluaikaan. Sitten ihmetellä, kuinka tällainen roskaviihde voi upota Suomen kansaan. Aivan uskomatonta, eikö totta? Kyllä niin taas saa hävetä!

Sen sijaan tiedostava ja sivistynyt ihminen katsoo lauantai-iltana mieluummin sitä YLE:n Avaraa luontoa, ja tämän jälkeen Arvi Lindin lukemia tv-uutisia. Loppuillasta hän vielä muistelee 90-luvun kultaisia Kummeli-vuosia miten oikeasti nauratti kun "artisti maksaa" tai "spiidi on sairaan nopee".

Tai sitten hän löytää Nelonen/JIM/AVA/LIV/FOX kanavien kaupallisesta tarjonnasta kohderyhmille paremmin segmentoitua viihdettä, kuten Kuppilat kuntoon Jyrki Sukula, Arvostele mun illallinen, jne...

Jos kuitenkin joku ääliö tervehtii sinua vielä ensi maanantaina sanomalla: "Saijonaarasta", tai kysyy että "Mitä jäbä duunaa", niin vastaa hänelle viisaalla suomalaisella sananlaskulla:

"Räkänokastakin mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta".

Näin osoitat olevasi sivistynyt ja tiedostava ihminen, joka ei alistu massakulttuurin ja joukkohysterian vietäväksi.

Lisätään vielä sen verran, että Putouksen sketsihahmokisan idea oli kai alunperin tehdä mahdollisimman huono hahmo. Näyttelijät varmaan ovat sisäistäneet konseptin, mutta suurimmat naurut saa edelleen siitä, miten tosissaan porukka kinastelee näitten hahmojen "paremmuudesta".

Pipoa löysemmälle ihmiset!
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Lisätään vielä sen verran, että Putouksen sketsihahmokisan idea oli kai alunperin tehdä mahdollisimman huono hahmo. Näyttelijät varmaan ovat sisäistäneet konseptin, mutta suurimmat naurut saa edelleen siitä, miten tosissaan porukka kinastelee näitten hahmojen "paremmuudesta"..
(boldaus oma)

Tjaa, minun mielestäni tuo on hyvä meriselitys kyllä, mutta tuskin ihan sataprosenttisesti totta kuitenkaan. Toki jos hahmo on oikeasti paska (terveisiä vaan mm. Rasilan hahmoille), niin helppohan se on sanoa, että tätähän tässä haettiin.

Jos mietitään etenkin Hirviniemen Putous-uraa, niin erittäin määrätietoinen brändääminen alkoi jo ensimmäisestä kaudesta ja tätä nykyä Hirviniemi onkin käytännössä Suomen tunnetuin ja suosituin koomikko(näyttelijä).

Hirviniemi on myös itse kommentoinut Putousta ja sketsihahmojaan jonkin sortin lottopottina eri medioissa, samaa ovat tehneet muutamat muutkin sarjan näyttelijöistä.

Tietysti etenkin Hirviniemen kohdalla tilanne on jo nyt sitä vasten ajateltuna toinen, ettei hänen enää tarvitse mitään uusia hyviä hahmoja keksiä, vaan hänen asemansa huipulla on liki sementoitu. Ymmärtääkseni Hirviniemi tekee tälläkin hetkellä jos sun mitä keikkaa Usko E. Luttiseksi ja Harjakaiseksi pukeutuneena, Marja Tyrniltä ilmestyi jopa tämä RAY:n kolikkopeli.

Kuvaavaa ehkä olikin, että Akun luoma "pikahahmo" Arja Laine oli hauskempi, kuin yksikään tämän kauden oikeista hahmoista, muistuttaen enemmän "wanhoja hyviä aikoja", Kallialan, Puotilan ja Peteliuksen tahallisesti kärjistettyjä hahmoja tekoviiksineen päivineen.

Ilmeisesti tuotanto tämän on tajunnut itsekin, koska Arja Laine vilahteli viime ohjelmassa jo siellä ja täällä.

Sanotaan muuten lopuksi, että minua ei kuitenkaan haittaa (toisin kuin muutamia muita kirjoittajia) , että Putouksesta on tehty tätä nykyä Hirviniemen oma show. Minun mielestäni Hirviniemi on lahjakas kaveri. Olen nähnyt hänet teatterilavalla ilman kaksimielistä perusläppäänsä ja oli silloinkin todella hauska, saaden ihmiset nauramaan.
 
Sen takiahan tämä nyt jumalauta ärsyttääkin, kun nämä vähä-älyiset juntit näitä juttuja hokevat jatkuvaan tahtiin meidän fiksumpien parissa. Jos minä kuulen hauskan jutun, niin en mä sitä kuukautta hoilota.

Jos tästä ohjelmasta joku hakee syvempää tarkoitusta, kuten yllä, niin suosittelen lopettamaan hapon vetämisen. Sitä ei ole ja tällä on tarkoitus naurattaa juntteja ja juntithan nauraa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monet täällä tuntuu kirjoittavan, että joka paikassa kuulee noita hokemia, mutta missä paikoissa niitä muka kuulee? Miten mä en kuule niitä. Joo en ole enää ala-asteella enkä työskentele esim. Prisman kassalla, enkä muutenkaan hirveästi hengaile missään tuppukylissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Jos tästä ohjelmasta joku hakee syvempää tarkoitusta, kuten yllä, niin suosittelen lopettamaan hapon vetämisen. Sitä ei ole ja tällä on tarkoitus naurattaa juntteja ja juntithan nauraa.

.. jos viittasit minun viestiini tällä pätkällä, niin minä nimenomaan en ole hakemassa mitään syvempää tarkoitusta Putoukselle. Asia on juuri niin kuin sanot: tarkoitus on pyrkiä naurattamaan kansan "syviä rivejä".

Mainitsin vain, että tässä sivutuotteena ainakin Hirviniemi on onnistunut tuotteistamaan itsensä ja tämähän ei mielestäni ole lainkaan tyhmää tai keneltäkään pois. Päin vastoin, ihan fiksusti hoidettu.

Minä en missään tapauksessa myöskään ole asettumassa jollain lailla Putouksen "yläpuolelle". Viihdyin oikein hyvin etenkin Harjakaisen heittojen parissa, joka hahmona muistutti ehkä kaikista eniten näitä wanhan ajan sketsihahmoja. Komarovin toteaminen verokortittomaksi (..ryssäksi) oli hyvä heitto MM2011 mestaruusjuhlissa, nauratti Leksaa itseäänkin.
 

Ralph

Jäsen
Hmm. Kristalla ei ole ollut viiden vuoden aikana yhtään hyvää sketsihahmoa.

Vahva eri, vaikka tämä tämänvuotinen oli täysi farssi, niin kyllä viimevuotinen Kristoffer "Krisu" Taxfree oli loistava hahmo. Omassa top-3:ssa ehdottomasti, muuten viime vuosi oli selvästi paras. Samppa Linna, Kristoffer Taxfree ja Kaim Z. Yskowicz, siinä parhaat hahmot tähän mennessä ja kaikki samalta kaudelta.
 

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Yksi asia ihmetyttää mua kovasti.
Ohjelman pitäisi olla suora lähetys mutta paskan marjat.
Viimeksi kaveri oli yleisössä mukana ja laittoi viestiä ohjelman kuvauksista.
30min kun ohjelma alkoi niin oli jo tiedossa kuka lähti kotiin
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Samppa Linna, Kristoffer Taxfree ja Kaim Z. Yskowicz, siinä parhaat hahmot tähän mennessä ja kaikki samalta kaudelta.

Hirviniemen Samppa Linna olisi ollut huomattavasti parempi ilman niitä "vahakasvoja".

Toki tämä vain oma mielipiteeni, allekirjoittanutta tuo tosiaan häiritsi.

Sinällään näiden irtokasvojen käyttö oli vähän hämmentävä ratkaisu, varmasti tuolla on kuitenkin erittäin asiantuntevat maskeeraajat + hillitön kasa peruukkeja&irtoviiksiä jne joilla ulkonäköä saadaan muuteltua.

Karim Z oli kyllä hyvä hahmo, eli samaa mieltä tuosta.

Krista Kososella näyttää sketsihahmoja luodessaan olevan joku fetissi, että kasvot pitää venyttää teipillä ja/tai tunkea suuhun täytettä, jotta puhe muuttuu sössötykseksi. En ihan ymmärrä miksi, eikö hän muka muuten osaa muunnella ääntään.

Toisin sanoen eriävä mielipide myös tuohon Kristoffer Taxfreehen.
 
Kyllähän Jone Riksusta on ollut aivan ylivertainen.

Faijas oli ylivertainen. Juuri tuli vähän aikaa sitten taas mieleen että sellainenkin hahmo tosiaan oli putouksen alkutaipaleella mukana. Loistava hahmo.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Millaisista huumoriohjelmista te älykkäät suomalaiset pidätte?

Kivikasvot, Hukkaputki, VelipuoliQuu, Tabu, Viemäri-TV, Fakta Homma, Studio Julmahuvi ja Ihmebantu. Bubbling under: Turkan 7 veljestä ja Kiimaiset poliisit.

Ulkomaalaisista Musta Kyy, Älypäät, Isä Ted ja Bottom.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kas kummaa, Krista Kosonen putosi ensimmäisenä. Sika Vainola olikin todella epätoivoinen ja väsähtänyt yritys, koska Rita Tainola on jo omana itsenään parempi hahmo.

Mutta ehkä Krista Kosonen saa leikkiä koomikkoa niin kauan kun Putous jatkuu.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Putous-intoilijoita ärsyttävämpiä ovat ainoastaan Putous-heitterit, nämä tiedostavat ihmiset. Itsehän olen tuolta väliltä. Ihan jees lauantai-illan, tai baarista kotiutumisen jälkeistä viihdettä.

Minä en kyllä itseäni pidä muita parempana tai fiksumpana, tai mitenkään tiedostavana ihmisenä, vaan minulle on aina uponnut lapsellisetkin sketsiohjelmat oikein hyvin. Mutta tässä Putouksessa on vaan minusta ollut alusta asti rima niin matalalla, ja juttujen taso niin heikko että ihmettelen miten tuo voi olla noin helvetin suosittu. Koko ohjelma tuntuu olevan lähinnä vanhojen vitsien kierrätystä. En oikein keksi muuta syytä mielettömälle suosiolle kuin että järjettömällä rummutuksella on saatu luotua ohjelman ympärille tyhjästä sellainen hype että ilmiö on alkanut tavallaan ruokkimaan itseään. Tai sitten minun huumorintajuni on muuttunut viime vuosina huonoksi ja tällainen sketsihuumori ei enää jostakin syystä uppoa. Epäilen kuitenkin tätä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Putous eroaa eniten muista sketsiohjelmista (pl. nämä improvisaatiojutut), että Putouksessa näyttelijät ovat läsnä osin myös omina itsinään, mikä kai on sitten myös jonkunlaista näyttelijöiden brändäämistä. Jossain Velipuolikuussa ja vastaavissa näyttelijät vetivät erilaisissa sketseissä erilaisia roolihahmoja, mutta koskaan ei katsojan eteen tuotu sitä näyttelijää niiden hahmojen takana. Putouksessa tämä myös ilmeisesti aiheuttaa jonkunlaisen tunnesiteen syntymisen hahmojen lisäksi myös niiden esittäjiin. Katsoja kokee, että Armi, Krista, Aku ja muut ovat meille jollain tavalla läheisiä tyyppejä ja sitten ihmetellään, että mitäs ne meidän tyypit nyt ovat tällä kertaa keksineet. Sen alleviivaaminen, että esitykset ovat näyteltyjä suorituksia, joita nämä ihan tavallisen oloiset mukavat tyypit vetävät, ehkä edesauttaa suosion kasvamisessa. Tai sitten ei, tulipahan vaan tällainenkin analyysi mieleeni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös