Putous

  • 617 811
  • 1 890

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se mikä on roskaa mikä ei, on ihan toisarvoinen asia. Jos ns. "roskalla"toinen virkistyy, niin onko se joltain pois? Itse luen ja katson monenlaista fiiliksestä riippuen, tosin pakko sanoa, että mitkään Harlekiinit ei kyllä meikään uppoa.

Jos en katsoisi Putousta, niin monta yhteistä hetkeä jäisi meidänkin perhe paitsi, samoin salkkaritkin. Onhan se ihan hauska pelleillä nuorison kanssa ja ottaa elämä vähemmän vakavasti. Ei siinä ohjelmassa mikään tarkoitus olekaan keksiä jotain uutta älynystyröitä hiovaa oivallusta, vaan antaa vaan porukan relata. Esim.raskaan työviikon jälkeen ei porukat paljoa muuta varmaan jaksakaan.

Meillä suurimmassa suosiossa ovat Ymmi, hipsteri ja Antsku. Ymmi siksi, että kun alkaa vähän ajattelemaan, niin eikös oikeestikin reaalimaailmassa törmää ihmisiin, jotka kanssakäymisissä ynähtelevät samal viisii ja toteavat "aivan, aivan" ja "todellakin", Armi vaan vähän överöittää tuota. Samoin Antsku on hyvä ja puhuu eniten kansankielellä, eli on aika normi nainen. Ehkä tässä miesvaltaisessa Jatkoajassa ei tätä välttämättä täysin ymmärretä, mutta me naiset kyllä tiedämme homman nimen.

Vaikka jäbä Leisson onkin persevaon näyttäjä, mua kiinnostaa eniten se slangi. On ihan hauska koittaa seurata pysyykö perässä puheessa ja ymmärtää kaiken, kun tuo kielenkäyttö ei ainakaan meikälle ole tyypillistä:) Hyvin olen tähän mennessä kärryillä pysynyt.Uudet pikahahmot olivat osin tosi hyviä. Tykkäsin pohjalaisten "mollauksesta" "muilujussit" sai todella naurun aikaan.Se historia, se historia...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäbä Leissön ei kyllä ekan ja tokan jakson välissä kehittynyt yhtään. Persvako ja aivan liian usein toistunut "mitä jäbä duunaa?" alkoivat ainakin meikäläistä vain ärsyttää...

Mielenkiintoista, että Iina Kuusiston persvako ärsyttää...

Minusta Jäbä taas kehittyi huimasta siinä vaiheessa, kun mainittiin Kerava.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Noiden pikahahmojen vahvuus on siinä, että ne on aivan saatanan typeriä. Eihän tuossa Kristan viimeisessä pikahahmossa ollut oikeastaan mitään erityisen hauskaa, mutta koska näyttelijä repesi itse täysin, rupesin minäkin nauramaan.

Virallisissa hahmoissa taas Vatasen ja Niemisen hahmot toimivat mulle parhaiten. Tuntuu että noissa on potentiaalia parantaa, eli kaikkea ei olla vielä lyöty tiskiin. Rasilan lääkärin jatkuvasti hokema "nyt se on kiinni nyt se on auki" tai "vähän rankempaa huumoria" on nähty jo ekassa jaksossa. Tuossa olisi ollut potkua Rasilan parhaaksi hahmoksi, mutta tuo rasittava hokemien hokeminen vesittää kaiken. Ja Iinan hahmolle käy vähän kuten sille Jani-Petterille (?), aluksi naurattaa mutta ei tuo hahmo tuosta kehity mihinkään.

Kyllähän tätä ennemmin katsoo mitä turpaansa ottaa, mutta yksi välivuosi ei välttämättä tekisi pahaa ohjelmalle. Toisaalta noilla katsojaluvuilla tuota tuskin edes mietitään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mielenkiintoista, että Iina Kuusiston persvako ärsyttää...

Kenen?

Minusta tänä vuonna tuossa ei mitään todellisia pohjanoteerauksia (jos kohta ihan loistohahmojakaan) ole, yleensä on nuo ensimmäiset putoajat arvannut jo hyvissä ajoin, mutta nyt on hankalampaa. Akulla on ollut hyvä taito kehittää noita hahmojaan eteenpäin oikeastaan joka kausi, joten mielenkiinnolla tulee seurattua mihin Slaikka johtaa. Myös Jussin ja Rikun hahmot uppoavat hyvin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pikahahmoissa oli paljon hyviä heittoja, mutta itseäni nauratti eniten se Rasilan kommentti "entinen suunnistaja ja nykyinen erakko".

Ohjelma pyörii minusta aivan liikaa noiden hahmojen ympärillä, vaikka sketsejä saisi olla enemmän.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Ekaa osaa tuli aika tavalla haukuttua täällä, mutta kyllä tämä toinen oli nyt ainakin minun mielestäni onneksi selkeästi parempi. Aika moni juttu toimi tässä osassa edellistä paremmin.
Hahmoista alkoi jo Jäbä ja Slaikka varsinkin saada minussa nauruhermoihin eloa, mutta pikahahmot olivat vielä parempi veto.
Muutkin tutut osiot sisälsivät vähän parempaa läppää kuin ensimmäisessä jaksossa, ei tullut sellaista puutunutta fiilistä nyt kuin viimeksi.
Se pitää kyllä sanoa, että Ymmistä pitää päästä eroon ja äkkiä, eihän noin rasittavaa hahmoa voi sietää. Tosiaan aiheutti ihan suoranaista vitutusta kun muidenkin puheenvuorolla piti koko ajan ynistä ja hokea. Ulos kisasta ensi lauantaina ehdottomasti!
Arvosanaksi tästä 2. jaksosta annan 8 asteikolla 4-10, 2 pykälää enemmän kuin avauksesta siis. Toivottavasti jatkossa pysyttäisiin ainakin tällä tasolla niin voitaisiin sanoa tätä ihan viihdyttäväksi pläjäykseksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hahmoista voisi kirjoittaa enemmänkin mutta eniten olen pettynyt Riku Niemisen tuotokseen, kaverilla on uskomaton fysiikka ja ainakin ollut hyvä huumori joten suoriutuisi haastavistakin fyysisistä sketsihahmoista. Pelkkä käsien heiluttelu ei riitä. Kaipaisin jotain ministry of silly walksin reinkarnaatiota vähän päivitettynä ja Riku pystyisi siihen.

_
 
Onhan se ihan hauska pelleillä nuorison kanssa ja ottaa elämä vähemmän vakavasti. Ei siinä ohjelmassa mikään tarkoitus olekaan keksiä jotain uutta älynystyröitä hiovaa oivallusta, vaan antaa vaan porukan relata. Esim.raskaan työviikon jälkeen ei porukat paljoa muuta varmaan jaksakaan.

Kyllä mä luulen, että sellaisissa oikein sivistyneissä perheissä ei ole välttämättä televisiota lainkaan. Siellä keskustellaan lauantai-iltana muksujen kanssa Parnasson artikkeleista ja kuunnellaan klassista musiikkia. Siinä sivussa voi vaikkapa vähän maistella juustoja ja ehkä lapsetkin voivat maistaa tilkkasen jotain oikein laadukasta viiniä. Se ei ole vaarallista, sillä vanhemmat osaavat näyttää esimerkkiä siitä, miten viiniä nautitaan eurooppalaisen sivistyneesti.
 
Kyllähän Kososen Vainola on noista ihan ylivertainen.

Ilmaisutaidon ope tai Antsku joutaisivat aikaisessa vaiheessa kotiin.

Jooja lasten takia katselen, vaikka kulttuurikotia toki pyöritänkin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä mä luulen, että sellaisissa oikein sivistyneissä perheissä ei ole välttämättä televisiota lainkaan. Siellä keskustellaan lauantai-iltana muksujen kanssa Parnasson artikkeleista ja kuunnellaan klassista musiikkia. Siinä sivussa voi vaikkapa vähän maistella juustoja ja ehkä lapsetkin voivat maistaa tilkkasen jotain oikein laadukasta viiniä. Se ei ole vaarallista, sillä vanhemmat osaavat näyttää esimerkkiä siitä, miten viiniä nautitaan eurooppalaisen sivistyneesti.

Joo, mut kolikolla on aina kaksi puolta. Mähän olen tällänen Espoolainen helmikorvakoruäiti, jonka kaikki ystävättäret on tästä Laaksolahden liepeiltä. Me käydään oopperassa ja järjestetään brunsseja ja cocktail- kutsuja vuorotellen.. Mut kulisseissa mä teen perjantaipunsin, roikun jatkoajan keskustelupalstalla ja juon Lukon matseissa lämmintä lonkeroa muovituopista, naamioituneena fanikrääsään. Ja katon putousta. Nyt täytyy pitää vaan vähän matalaa profiilia, Lähderannan S-marketilla pyörii huhu, jonka mukaan JOKU nainen meidän huudeilla huutaa aina tiistaisin, perjantaisin ja lauantaisin "syötä! maalille, SAATANA!".
Mut asiaan, mistä nää kultivoituneet television dissaaja hienohelmat aina tietää joka sunnuntai esim. Facebookissa kuinka typerä, lapsellinen idiootti joku Putouksen hahmo tai hokema onkaan ja aina tietää mistä puhutaan??
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Täytyy sanoa (lausutaan Jone "niinku" Nikulan äänellä) että annoin sarjalle eilen uuden mahdollisuuden kun tuli uusintana joltain kanavalta. Siinä oli joku sketsi missä äiti tuli hakemaan tenavaansa päivähoidosta. Oli ihan hyvä läppä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mä odotan vieläkin koska Jugi tekee hahmon Julmahuvin pohjalta. Siellä olis mistä ammentaa. Toista silmäänsä liikuttavasta flyygelinsoittajasta Touko-Poukoon.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kyllä mä luulen, että sellaisissa oikein sivistyneissä perheissä ei ole välttämättä televisiota lainkaan. Siellä keskustellaan lauantai-iltana muksujen kanssa Parnasson artikkeleista ja kuunnellaan klassista musiikkia. Siinä sivussa voi vaikkapa vähän maistella juustoja ja ehkä lapsetkin voivat maistaa tilkkasen jotain oikein laadukasta viiniä. Se ei ole vaarallista, sillä vanhemmat osaavat näyttää esimerkkiä siitä, miten viiniä nautitaan eurooppalaisen sivistyneesti.

Itsehän olen huomannut, että työyhteisössäni, jossa korkeakoulutettuja (tai siksi opiskelevia) on 100 % ja AKATEEMISIA reippaasti yli puolet taitaa noin jokahinen katsella Putousta.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Itsehän olen huomannut, että työyhteisössäni, jossa korkeakoulutettuja (tai siksi opiskelevia) on 100 % ja AKATEEMISIA reippaasti yli puolet taitaa noin jokahinen katsella Putousta.

Akateeminen ei millään muotoa ole synonyymi sivistyneelle, noinniinkuin induktiivisesti.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olen pettynyt tuohon Akun Slaikkaan. Hahmo ei mielestäni parane yhtään sillä, että se ei osaa oikeasti soittaa tai laulaa kunnollisia piisejä. Mielestäni sen pitäisi osata ja olla samalla vähän enemmän vielä naistenmies tälläkin aseella. Ja se ase on vähän ylimitoitettu ja ainakin minun mielestäni siinä määrin, että vesittää koko idean. Vähän maltillisempi pullotus lahkeessa olisi uponnut paremmin. Toki Slaikka toisessa polvessa hokema olisi kokenut kolauksen. Hahmo näyttää ihan hyvältä, mutta on mielestäni "too retarted" tuollaiseksi hahmoksi.

Suosikkihahmoa ei ole löytynyt, mutta Jugin hahmo on häneltä paras näihin karkeloihin. Tilulilulii hokema pois ja nyt se on auki ja nyt se on kiinni hokema vähemmälle niin tykkäisin oikeastaan aika paljonkin. Vähän rankempi huumorijutut uppoaa ihan hyvin.

Sen tiedän, että hipsteristä en tule pitämään.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tästä sarjasta on tullut Cheek - kaikki inhoo, kukaan ei katso tai kuuntele ja silti suosituinta vuodesta toiseen. Ja ketjut yhtä raskaita luettavia.

Nimim "Kuka sitä seiskaa muka lukee?"
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästä sarjasta on tullut Cheek - kaikki inhoo, kukaan ei katso tai kuuntele ja silti suosituinta vuodesta toiseen. Ja ketjut yhtä raskaita luettavia.

Nimim "Kuka sitä seiskaa muka lukee?"
Sama ilmiö kuin Salkkareilla: Todella kovat katsojaluvut, mutta itse ohjelma on nettikeskustelujen valossa täyttää soopaa, käsikirjotus kehno ja näyttelijät floppaavat.

Vertaisin Putouksesta käytävää keskustelua myös Perussuomalaisten vaalivoittoon 2011. Kansanedustajien määrä nousi "jytkyn" myötä 4->39. Silti yleinen mielipideilmasto oli vaalien jälkeen ja on edelleen, että kuka idiootti niitä Persuja yleensä äänestää, on kyllä tyhmää tämä Suomen kansa.
 
Tästä sarjasta on tullut Cheek - kaikki inhoo, kukaan ei katso tai kuuntele ja silti suosituinta vuodesta toiseen. Ja ketjut yhtä raskaita luettavia.

Nimim "Kuka sitä seiskaa muka lukee?"

Hymy-lehteä ei lukenut 1970-luvulla kukaan, paitsi ehkä ohimennen parturissa/kampaajalla. Lehden levikki taisi silti parhaimmillaan olla puolen miljoonan luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Jäbä Leissön ei kyllä ekan ja tokan jakson välissä kehittynyt yhtään. Persvako ja aivan liian usein toistunut "mitä jäbä duunaa?" alkoivat ainakin meikäläistä vain ärsyttää.

Heikkisen Jarmo meni vähän ohi minulta ekassa jaksossa mutta tokassa aloin pitää tyypistä.

Mehän nähään nää asiat harvinaisen samalla tavalla!
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Akateeminen ei millään muotoa ole synonyymi sivistyneelle, noinniinkuin induktiivisesti.

Sanoisin kyllä ihan minkä vaan indikaattorin pohjalta, että on nyt sentään aika vahvassakin mielessä (menemättä syvällisemmin induktion ongelmaan).

Ei missään tapauksessa toki täysin ja kokonaan, mutta klassiseen sivistykseen kuuluu akateemisuuden aika moni piirre - kusipäitä ja psykopaatteja varmaankin kaikissa näissä joukoissa on. Klassisen _sivistyneisyyden_ käsitteenkin alle heitä mahtuu.

Vieläpä kirjoittelijan karikatyyrimainen luokittelu (joka toki toistuu muissakin ketjuissa sillä tasolla, että vaikuttaa traumalta) osuu mainitsemani työyhteisön jäseniin lähes sellaisenaan - ja SILTI he luokkaa kaikki katsovat Putousta. Vastaukseni pointti alleviivattuna vielä Freddielle ja muille on siis se, etten nyt näe tästä saatavan mitään luokkakysymystä tai intelligentsijan erottumista sarjan seurannasta.

Nettisivujen keskustelu on varmaan toista, mutta enpä ole havainnut kenenkään SIVISTYNEEN noin erityisesti peittelevän, mikäli ko. sarjaa seuraa. Melkoista koko kansan viihdettä.
 

Molkke

Jäsen
Lisätään vielä oma huomio. Parhaimmista suorituksista mielestäni hahmokilpailun aikana vastaa kuitenkin Jahnukaisen Jaakko eli Saariluoma. Vaikka korteista voikin luntata, niin joka hahmon kanssa erikseen sovitut haastattelut, reagoinnit ja muut ei ole se kaikista helpoin tehtävä. Eli Jaska hoitaa hommansa hyvin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista hahmoista edelleen suosikkini on Heikkis-Jamo lähinnä siksi, että tuollainen ylipirtsakka kohtuullisella itseluottamuksella varustettu hauskuuttaja on niin todellinen hahmo.

Krista Kososen hahmo on sitä vastoin ihan ylivertainen näyttelijäsuoritus, mutta Sika Vainola ei tietenkään tällaisessa kisassa voi mitenkään menestyä, koska menestyvän hahmon täytyy olla jollain tavalla sympaattinen. Mutta todella hyvin Krista tuon vetää.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Olenkohan ensimmäinen jolle tuo Kristan ylinäytelty Sika Vainola aiheuttaa niin karmean puistatuksen ettei tuolle hahmolle voi toivoa mitään hyvää. Näyttelijäsuorituksena toki hyvä, lisäksi plussaa siitä ettei ole jäänyt mitään hokemaa mieleen koska puolet puheesta sotkeutuu niihin mönjäisiin hampaisiin. Taitaa myös olla ensimmäinen kerta kun en toivo Rasilan hahmon putousta ekalla kierroksella.

Tällä hetkellä kärjessä meikäläisen rankingissa Heikkisjamo ja Antsku, perässä Slaikka ja Slaikan slaikan mittainen Jäbä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenkohan ensimmäinen jolle tuo Kristan ylinäytelty Sika Vainola aiheuttaa niin karmean puistatuksen ettei tuolle hahmolle voi toivoa mitään hyvää.
Et ole ainoa. Sika Vainola on yhtä karmeaa katseltavaa kuin viime vuoden Kristoffer Tax-free. Hirveä huuto ja meuhkaaminen, enkä edes ymmärrä, miten tuollainen rankka ylinäytteleminen olisi "ylivertainen näyttelijäsuoritus" tms. Eikä hahmossa tai sen sanomisissa ole toistaiseksi ollut mitään hauskaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Sika Vainola on erittäin raskasta katsottavaa, mutta vielä pahempi on Ymmi Hinaaja. Toivottavasti molemmat lähtee mahdollisimman pian. Ei nuo loputkaan mitään mestariteoksia ole, mutta niitä pystyy silti katsomaan, Ymmi ja Sika pistää lähinnä miettimään telkkarin sulkemista. Antsku on hienosti tehty ja Jäbä on hauska, mutta katsotaan nyt miten hahmot tästä kehittyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös