Puolivälieräsarja 2004-2005 HIFK - Lukko

  • 223 344
  • 1 396
Tila
Viestiketju on suljettu.

Johnny92

Jäsen
Viestin lähetti mixu
Ei se Porkka voi millään maanantaina pelata sillä kausi on varmasti ohi.
Ei sellaisesta loukkaantumisesta kuin kramppi voi millään noin pieni poika selvitä vaan koko ura on vaarassa.

Tää oli ehkä surkein läppä mitä kukaan on pitkään aikaan heittänyt.

sori tsät.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika uskomatonta läppää muutamilta HIFK-faneilta, ei voi muuta sanoa. Ruudun törkeä taklaus on miltei käännetty Porkan syyksi, koska hän ei näiden muutamien idioottien harmiksi sattunutkaan halvaantumaan, vaan nousi vielä omin voimin ylös. Tai ainakin sen käsityksen näistä muutamista viesteistä saa. Porkka meni tämän jälkeen pukukoppiin, kävi koettamassa hetken ajan päästä pelaamista, mutta joutui jättämään kolmannen erän väliin. Kahden ottelun pelikielto on varmastikin oikeutettu, pelasi Porkka huomenna tai ei. Jarkko Ruutu pystyisi halutessaan pelaamaan ihan oikeastikin fyysistä peliä, mutta jos kaveri on pelin aikana useammin jäänpinnassa kuin pystyssä ja taklauksetkin ovat nähdynkaltaisia järjettömiä ryntäyksiä, niin se on ehdottomasti HIFK:n etu että Ruutu pysyy poissa kaukaloista ainakin muutaman pelin ajan. Sinä aikana voi vaikka miettiä, että kannattaako kaikki energia tuhlata filmaamiseen ja oman show:n vetämiseen vai kannattaisikohan ennemminkin alkaa ihan tosissaan pelaamaan, sillä Ruutuhan on halutessaan todella hyvä fyysinen laitahyökkääjä, siitä ei pääse mihinkään.

Itse toivon tottakai, että Porkka palaa huomenna kaukaloon. Mitään varmuutta hänen pelaamisestaan ei kuitenkaan mitä ilmeisimmin ole, vaan asia ratkeaa vasta huomenna. Ei se Muukkonenkaan voi varmaan pelin alkuun saakka odottaa että pelaako Porkka vai ei, ja jakaa rangaistuksia sitten sen mukaan että mikä miehen todellinen vointi on.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Johto
Aika uskomatonta läppää muutamilta HIFK-faneilta, ei voi muuta sanoa. Ruudun törkeä taklaus on miltei käännetty Porkan syyksi, koska hän ei näiden muutamien idioottien harmiksi sattunutkaan halvaantumaan, vaan nousi vielä omin voimin ylös. Tai ainakin sen käsityksen näistä muutamista viesteistä saa.

Taitaa olla Johto yläkertaan poikki ?? Kerrohan tässä se viesti, missä minä ja muutama muu IFK:n kannattaja, jotka tätä rangaistusta ovat kritisoineet, 1. syytämme Porkkaa tilanteesta ? tai 2. toivomme hänen halvaantumista ? Omasta puolestani voin kertoa, etten todellakaan toivo kenellekkään mitään halvaantumisia.
 

Tuoppi

Jäsen
Re: Ruutu sai mitä kerjäsi

Viestin lähetti mize
Ei jumalauta minä kun luulin, ettei tässä maassa ole kuin yksi Allu Lähteenmäki, mutta ikäväkseni pitää myöntää, että olin väärässä. Allujahan suorastaan vilisee täällä.

Millä helvetin perusteella voitte väittää, että Ruudun saama rangaistus oli perusteeton? Rudi täysin varmasti näki, että mies on irti laidasta, eikä hidasta yhtään, vaan nostaa vielä mailankin poikittain Porkan yläselän kohdalle ja torppaa tämän törkeästi laitaan.


On ilmeisesti vaikeuksia päättää pitäisikö rangaistuksen tulla teosta vai seurauksesta. Eka Allu HN:ssä itkee kuinka Porkka pelas vielä samaisessa pelissä sitten myöhemmin vaatiin rangaistuksia teosta eikä seurauksesta. Mutta sehän olikin vain törmäys. ;) Yhdyn ihan täysin Muukkosen perusteluihin siitä että Ruutu olis voinut pelata tilanteen toisin. Mikä tarkoittaa ettei kyseessä ollut mikään törmäys. Tilanne oli täysin noita Ruudun harrastamia ajattelemattomia tekoja joita kaveri toivottavasti jälkikäteen tajuaa katua.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Buccaneer
Itse kysyisin tässä, miksei laisinkaan otettu huomioon sitä, että Porkka neppaili kiekkoa kulmassa pää alhaalla. Pelaajien tulisi hieman yrittää pitää itsestään huolta kaukalossa olemalla valmis siihen, että joku vastustaja saattaa todella ihan oikeasti taklata. Tämä Porkka-tyyli, jossa vingutaan pelikieltoja heti jos vähän tärisee puhtaan taklauksen seurauksena, kun ei laisinkaan itse seurata kentän tapahtumia ja oteta huomioon, että kaukalossa on toinenkin joukkue, on sanalla sanoen perseestä.

Kyllä nyt on Muukkosella puurot ja vellit sekaisin. Eihän tuosta pitäisi tulla, edes kakkosta, saati pelikieltoja. Miksei Buccaneerin kertomaa tapausta ole näytetty missään.

Itse luulin ihan oikeasti, että Ruudun saamat rangaistukset tulivat siitä tilanteesta, mitä on jo parinapäivänä näytetty kaikissa urheiluaiheisissa lähetyksissä. Siis tilanteessa, jossa Porkka oli IFK pelaajan kanssa toistametriä irti laidasta, selkäpäin kenttää ja Ruutu tuli vauhdilla selkään ja nosti vielä käsiänsä. Tuossa tilanteessa Tonto lensi pääedellä laitaan, todella pahannäköisesti. Tästä rangaistus olisi kuulunut antaa, eikä Buccaneerin kuvaamasta tilanteesta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Mace
Aistin tuossa pientä vittuilua, joten jatketaan. En käsittääkseni missään kohdassa kirjoittanut, että kaikki HIFK-fanit olisivat puusilmiä, puhuin vain HIFK-faneista yleisnimikkeenä, kun en halua yksilöidä tuota puusilmäisyyttä yhteenkään nimimerkkiin. Pahoittelen kuitenkin, jos niputin kaikki HIFK-fanit yhteen nippuun, kaikkihan eivät suinkaan ole samanlaisia.

Mikä muu osa tekstissäni oli mielestäsi epäobjektiivista? Missä muussa kohdassa puhuin paskaa? Vai kävikö nyt niin, että muilla tavoin asiallinen, "fiksu" ja totuudenmukainen kirjoitukseni osui naulan kantaan, joten takerruit tuohon pieneen yksityiskohtaan ja jätit muilta osin viestini kommentoimatta? Ethän toki sellaista tekisi, ethän...?

Mikäli kirjoitukseni oli muiltakin osin paskapuhetta, niin kerro minulle toki, millä perusteella HIFK:n mahdollinen huominen voitto tuo mukanaan 100-prosenttisen varman jatkopaikan, ja todennäköisesti myös mestaruuden. Sillä tavoin pääsemme asiassa eteenpäin. Jos se taasen oli muuten ihan asiallinen, niin myönnä toki, että alkuperäinen kritiikkini oli aivan paikallaan, koska Owen liioitteli pahasti huomisen ottelun mahdollisia seurauksia. Joskus on hyvä myöntää, jos huomaa olleensa väärässä...

Sait lainattua vastauksestani ensimmäisen, vain ja ainoastaan sinulle tarkoitetun kohdan, ja nyt ihmettelet, että vastasin vain viestissäsi olleeseen epäasialliseen kohtaan. Ilmeisesti muu osa kirjoituksestani olikin silkkaa sitä itseään, koska et osannut sitä kommentoida lainkaan. Eli sinä pyydät minua vastaamaan koko viestiisi, joka oli asiallinen suurimmalta osaltaan, mutta osaat lainata kirjoituksestani tuon "pikku piikin" sinulle?

Joten lue se edellinen viestini uudestaan ja varmasti fiksuna kaverina osaat sitten löytää sieltä ne seikat, joihin uskon tämän playoff-sarjan vielä kääntyvän, kunhan HIFK huomenna lopettaa sen ylimielisen pelleilyn kaukalossa, ja keskittyy vain ja ainoastaan pelaamiseen. Yksi voitto on henkisesti tärkeä ja "saadessaan hengen päälle" HIFK:lla on mahdollisuudet kääntää tämä sarja ja edetä vielä pitkälle tänä keväänä. Ja tähän luonnollisesti itse HIFK-kannattajana uskon. Siksi siis sarja edelleen joko kääntyy tai loppuu huomenna.

Kirjoituksesi Owenin vastineeseen oli tyyliä: aikamoista tuubaa sieltä tuli, tosin en ihmettele. Ok, jos tämä on mielestäsi asiallinen ja oikealla tavalla kriittinen kommentti, niin ok. Se että Owen viittailee lomamatkoihin, niin varmaan ymmärrät fiksuna kaverina, miten näihin kannattaa ja pitää suhtautua.

Edelleen, huomenna nähdään ottelusarjan kolmas ja ratkaiseva näytös, jonka jälkeen ollaan viisaampia.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti J.Grönvall
Sekä Jokisen että Harkinsin ketjut pystyvät parhaimmillaan viemään Lukkoa kuin pässiä narussa. Lukon puolustajien nopeus jalalla ei ole mikään häikäisevä ja se onkin puolustuksen ainoita heikkoja lenkkejä.

Tähän mennessä HIFK ei ole onnistunut ja Lukko on mutta minä kirjoitinkin että "parhaimmillaan".

Heh-heh! Meinasi mennä iltapala väärään kurkkuun! Ainoa "pässiä narussa"-tilanne tässä sarjassa on ollut Saarelan maali torstaina. Siinä vietävänä osapuolena oli Jokisen kenttä. Parhaimmillaan tarkoittanee tässä tapauksessa sitä, että Lukko suostuisi siihen, että he eivät saa ottaa kiekkoa pois...

HIFK:n turhautuminen ja kurittomuus johtuvat paljolti siitä, että Lukko on varastanut otteluparissa sen roolin, joka ennakkokaavailuissa kuului heille.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti kaizu
Taitaa olla Johto yläkertaan poikki ?? Kerrohan tässä se viesti, missä minä ja muutama muu IFK:n kannattaja, jotka tätä rangaistusta ovat kritisoineet, 1. syytämme Porkkaa tilanteesta ? tai 2. toivomme hänen halvaantumista ? Omasta puolestani voin kertoa, etten todellakaan toivo kenellekkään mitään halvaantumisia.

Ei ole johto poikki. Tarkoitin vaan, että näistä muutamista viesteistä saa sen käsityksen että Porkka on tämän tilanteen konna kun nousi ylös jäänpinnasta ja palasi vielä yhteen tai kahteen vaihtoon kentällekin. On sanottu että Porkka ei millään voi pelata huomenna, koska Ruutu sai 2 ottelun pelikiellon ym. turhaa juttua. Lisäksi joku taisi kirjoittaa että Porkka ei osaa ottaa taklauksia vastaan tai jotain vastaavaa.

Jokainen joka joskus on urheillut tietää sen, että jotkut vammat saattavat olla hyvin ongelmallisia, ts. niiden paranemisesta ei osata sanoa tarkkaa ennustetta ja pelaajan pelaaminen riippuu myös omasta kipukynnyksestä. Tästä syystä en voi millään ymmärtää, että Porkan mahdollista pelaamista huomisessa ottelussa pidetään jonain ihmeparantumisena tai vastaavana. Jos Lukon lääkäri on asiasta lausuntonsa antanut niin olen täysin varma, että hän kertoo asiasta totuuden.
 
Viimeksi muokattu:

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hearsay
Heh-heh! Meinasi mennä iltapala väärään kurkkuun! Ainoa "pässiä narussa"-tilanne tässä sarjassa on ollut Saarelan maali torstaina.

Jos yksittäisistä tapauksista haluat puhua niin nostetaan nyt myös esille Jokisen maali, siinä vietiin myös Lukko-kentällistä kuin pässiä narussa.
 

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ruutu voitais ihan huoletta karkottaa maasta eikä kellään tulis ikävä. No tietenkin Nordiksen nappiverkkarimassat pitäis muutaman surupäivän, mutta muuten asiat palautuis raiteilleen varmasti aika nopsaan.

Tollanen kitisijä ja sikailija ei tee hallaa pelkästään jääkiekolle yleisesti, vaan myös joukkueellensa Hifk:lle. Onhan tuo nyt ihan hirveetä kattoa. Ettekai te Hifk:n fanit oikeesti, siis oikeesti, voi olla sitä mieltä että kaks peliä vois millään tavalla olla liikaa?!

Huomenna Jarkko varmaan jo taas kitisee jommassa kummassa iltapäivä-lehdessä. Siinä se vaan todistaa taas sen kuka se neiti oikeesti on.

On se vaan niin raukkamainen kaveri että.

Lukko!
 

ylgert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jarkko Ruutu

Onhan sitte juttu niin,että tällä hetkellä Ruutu on liigan turhin pelaaja omalle joukkueelleen.
Kuumensi Lukon,Rolosonin yleisön ja median kiehumispisteeseen mutta sekoitti myös täysin IFK:n pelin.
Jos Kissat pyllähtää mahalleen ottelusarjassa Lukkoa vastaan,niin syyllistä ei tarvitse kaukaa hakea.....

Joukkueella oli voittava kokoonpano ja pelitapa kunnes alettiin pelata "playoff kiekkoa" Amerikan malliin a`la Ruutu.
Nyt on paineltu paniikkinappia sielä ja täällä,ja annettu Aralle kenkää ja ties mitä.Samalla kuitenkin annettiin joukkueelle selvä signaali siitä että homma on karannut käsistä ja tappio tulee.

Oma veikkaukseni on,että Lukko marssii IFK:n yli voitoin 4-1 ja lopulta Pena "The ÄIJÄ" saa lähteä.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Viestin lähetti Analyytikko_


Kirjoituksesi Owenin vastineeseen oli tyyliä: aikamoista tuubaa sieltä tuli

Tokihan tilanne on vasta 1-2 jos huomenna voitetaan, mutta olen edelleen sata varma että sitten kääntyy tämä sarja. Ja ikävä kyllä sen tietää Lukko fanitkin ja koko Lukon jengi. Muutenhan ei täällä edes vaahdottais tälle mun heitolle. Pelko on perseessä ja sen kyllä huomaa. Mutta ottakaa iisisti, sillä teillä on hemmetin hyvä mahdollisuus ratkaista sarja huomenna. On nimittäin täysin arvoitus, miltä IFK näyttää huomenna.

Toki marginaalit ovat nykyään näissä peleissä niin pienet, että jos Lukolla tuuri käy, se voi toki selvitä huomisen tappion jälkeenkin jatkoon, mutta se tulee sitten vaatimaan jo tuuria. IFK on ilman muuta taitavampi jengi ja jos se saa hengen päälle ja pelaa joukkueena, ei Lukko vaan millään pysty sitä pysäyttämään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Owen
IFK on ilman muuta taitavampi jengi ja jos se saa hengen päälle ja pelaa joukkueena, ei Lukko vaan millään pysty sitä pysäyttämään.

Näin se menee ja pelaamalla omaa peliä ei meitä ainakaan Lukko pysäytä. HIFK menee jatkoon voitoin 4-2 tai 4-3, tulette näkemään.
 

Mace

Jäsen
Viestin lähetti Owen
Tokihan tilanne on vasta 1-2 jos huomenna voitetaan, mutta olen edelleen sata varma että sitten kääntyy tämä sarja. Ja ikävä kyllä sen tietää Lukko fanitkin ja koko Lukon jengi. Muutenhan ei täällä edes vaahdottais tälle mun heitolle. Pelko on perseessä ja sen kyllä huomaa. Mutta ottakaa iisisti, sillä teillä on hemmetin hyvä mahdollisuus ratkaista sarja huomenna. On nimittäin täysin arvoitus, miltä IFK näyttää huomenna.

Toki marginaalit ovat nykyään näissä peleissä niin pienet, että jos Lukolla tuuri käy, se voi toki selvitä huomisen tappion jälkeenkin jatkoon, mutta se tulee sitten vaatimaan jo tuuria. IFK on ilman muuta taitavampi jengi ja jos se saa hengen päälle ja pelaa joukkueena, ei Lukko vaan millään pysty sitä pysäyttämään.

No, en ole Lukko-fani, muttei minua ainakaan kommentissasi häirinnyt se, että tietäisin sen olevan totta. Päinvastoin, häiritsi se, että se oli niin totaalisen yksisilmäistä hehkuttelua ja julistamista vailla totuuspohjaa. Todellisuudessa kyseessä on vain yksi ottelu, joskin hyvin tärkeä sellainen. Voitolla HIFK pysyy mukana taistossa, tappiolla alkaa kesälomavalmistelut.

Analyytikko: Ok, vikaa oli varmasti meissä molemmissa...
 

Morgoth

Jäsen
HIFKllä on hyvät mahdollisuudet kun Ruutu on poissa kahdesta seuraavasta pelistä. Tosin kaikki kunnia menee Pentille, viiksille ja HIFK hallitukselle ja tarjahaloselle, vaikka sen pitäisi mennä Muukkoselle.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti lintu
Jos yksittäisistä tapauksista haluat puhua niin nostetaan nyt myös esille Jokisen maali, siinä vietiin myös Lukko-kentällistä kuin pässiä narussa.

Jokisen purjehdus oli toki komea, mutta se tapahtui ylivoimalla, ei täyttä kentällistä vastaan.

HIFK osaa varmasti pelata paremmin kuin mitä se on kaksi ottelua esittänyt. Joukkueen ongelma on pelikurin ja nöyryyden puute. Kun Lukko pelaa ylpeästi ja vastaa kovaan peliin samalla mitalla HIFK:n pasmat menevät sekaisin. Heille kun ei pitäisi kenenkään hyppiä nenille.
HIFK:n ainoa mahdollisuus edes yhteen voittoon on siinä, että he ryhtyvät kunnioittamaan Lukkoa ja ymmärtävät sen, että tuloksia saadaan nöyrän työnteon kautta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Owen
TJa ikävä kyllä sen tietää Lukko fanitkin ja koko Lukon jengi. Muutenhan ei täällä edes vaahdottais tälle mun heitolle. Pelko on perseessä ja sen kyllä huomaa.

Kelasinpa 3 sivua taaksepäin ja luin heittosi, kelasin sivuja eteenpäin ja löysin tasan 3 kappaletta vastineita sinulle. 2 oli tapparafanin kirjoittamia, ja 1 lukkofani vastasi viestiisi, tosin eri osaan mistä nyt puhut.

Nyt taisi käydä niin, että heittosi jälkeen aloit hekumoimaan sillä kuinka paljon saat siihen vastineita, ja nyt sitten uskot että viimeiset kaksi sivua on keskusteltu sinun (huvitusta herättävistä) hehkutuksistasi?

Itse kyllä luin tuon näkemyksesi maanantain pelin merkityksestä jo paljon aiemmin, mutta en nähnyt mitään syytä tuhlata aikaa vastaukseen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Buccaneer

Itse kysyisin tässä, miksei laisinkaan otettu huomioon sitä, että Porkka neppaili kiekkoa kulmassa pää alhaalla. Pelaajien tulisi hieman yrittää pitää itsestään huolta kaukalossa olemalla valmis siihen, että joku vastustaja saattaa todella ihan oikeasti taklata. Tämä Porkka-tyyli, jossa vingutaan pelikieltoja heti jos vähän tärisee puhtaan taklauksen seurauksena, kun ei laisinkaan itse seurata kentän tapahtumia ja oteta huomioon, että kaukalossa on toinenkin joukkue, on sanalla sanoen perseestä.

Eiköhän tuo Muukkosen perustelu tilanteesta ollut aika selkeä, kun totesi mm. että Porkka oli keskittynyt kiekolliseen tilanteeseen OJ:n kanssa. Muutenkin hölmöä purnata tilanteesta, kun selkeästi vedettiin poikkarilla eikä edes puhtaalla niitillä.

Hmm. mitenhän mahdat kommentoida tätä Kuhdan tilannetta kolmannen erän lopussa, jossa heitti hanskat, mailan ja kypärän kentälle mailan pikkaisen hipaistua. Helpottiko toiminta kipua vai kalasteltiinko tällä jäähyä? Mies kuitenkin kirmaili heti kentällä Lukon saatua tilanteesta jäähyn.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L4E
Eiköhän tuo Muukkosen perustelu tilanteesta ollut aika selkeä, kun totesi mm. että Porkka oli keskittynyt kiekolliseen tilanteeseen OJ:n kanssa. Muutenkin hölmöä purnata tilanteesta, kun selkeästi vedettiin poikkarilla eikä edes puhtaalla niitillä.

Hmm. mitenhän mahdat kommentoida tätä Kuhdan tilannetta kolmannen erän lopussa, jossa heitti hanskat, mailan ja kypärän kentälle mailan pikkaisen hipaistua. Helpottiko toiminta kipua vai kalasteltiinko tällä jäähyä? Mies kuitenkin kirmaili heti kentällä Lukon saatua tilanteesta jäähyn.
Kunhan korjaan pari asiaa, itse kinasteluun en halua osallistua.
Ruutu ei käyttänyt poikittaista mailaa taklauksessaan, vaikka käsiään nostikin taklauksen aikana. Kuhta ei kypäräänsä kentälle heittänyt, mailan ja hanskansa kylläkin, saatuaan osuman kasvoihinsa. Et varmasti ole ikinä nähnyt näin tapahtuvan, kun saa osuman kasvoihin, oli se sitten mailasta tai mistä vain?

Hiekkalaatikko on jälleen teidän.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On täällä kyllä aikamoista vääntöä...Saapa nähdä tuleeko itse ottelusarjasta vielä yhtä tiukka kuin tästä ketjusta.

Täytyy kyllä myöntää, että itseäni ainakin jännittää aika paljon tuo huominen ottelu, kun ei oikein tiedä kuinka kovaa HIFK silloin tuleekaan. Lukon voittaessa voisi kyllä aika levollisin mielin (näin Lukko-fanina) tiistaina suunnata matkansa kohti Äijänsuota. Jos taasen HIFK voittaa huomenna, täytyy minun varmaan ottaa muutama nitro mukaan tiistaina.

Mutta jotenkin nyt kun on nähnyt jo kolme Lukon ja HIFK:n välistä peliä lyhyen ajan sisällä (1 rs- ja 2 po-peliä), sitä alkaa olla aika luottavaisin mielin Lukon jatkoon menosta tästä sarjasta. Lukon peli on ollut jo pidemmän aikaa (runkosarjan loppupuolelta lähtien) erittäin kypsää ja varmaa. Ratkaisuihin on pystytty tappioasemassakin. Aluksi ajattelin, epäilijäluonne kun olen, että voittoputken jatkuminen on puoliksi tuuria, mutta en enää epäile. Toki 60 minuuttiin mahtuu heikompiakin jaksoja, jolloin vastustaja painostaa mutta tietysti, onhan vastustajakin yleensä hyvä. Ja tässä sarjassa Lukon vastustaja on huippuluokkaa.

Vaikka HIFK on joukkueena huippuluokkaa, ei se tarkoita, että se olisi ilmiselvä jatkoonmenijä tästä sarjasta, niin kuin nyt on nähty. Tuntuu, että moni HIFK:n kannattaja ei ymmärrä kuinka kova Lukko tällä hetkellä on. Luullaan, että HIFK on vaan pelannut heikosti; ei joku pikkuinen Rauman Lukko voi olla parempi kuin iso IFK. Lukon hyvät otteet ovat jossain määrin yllättäneet minutkin. Toki HIFK:kin olisi voinut pelata viisaammin eli paremmin.

Mutta onhan Lukossakin nyt hyvänen aika sentään erinomaisia pelaajia vaikka muille jakaa (ensi kaudeksi jaetaankin): Roloson, Gill, Pirnes, Saarela, Torkki, Niskala, Toporowski, Larouche, Pettinen, Tähtinen...Ja näiden lisäksi runsaasti playoff-kokemusta ja kypsyyttä löytyy oman kylän Tontolta ja Eepiltä. Ja tähän vielä se, että kaikki pelaajat ovat huippukunnossa ja joukkue on roolitettu oikein (iso kiitos Tukalle).

HIFK tuntuu sopivan Lukolle pelityyliltään. Lisäksi se sytyttää tähtineen Lukon pelaajat takuuvarmasti. Miten mahtaisi Lukon peli kulkea liukasta taitokiekkoa pelaavan Kärppien tai HPK:n kanssa otellessa? No, ehkä kuitenkin paremmin kuin viime keväänä...

Huominen peli näyttänee siis pitkälle sen, onko stadilaisista tällä hetkellä Lukon pysäyttäjäksi. Huomenna siihen ainakin on kaikki eväät. Enkä yhtään ihmettelisi, jos ekan erän jälkeen peli olisi HIFK:lle 3-0. Ja jos huomenna on IFK:n näytön paikka, niin tiistaina se on Lukolla - joko 3-0 tai 2-1 tilanteessa (otteluvoitoin).
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pentti kunnan asioista muka hyvin huolehtii vaikka pyörä on ulkona yöt

Kyllähän Pentti silloin Lukkoon tullessaan Sykoran jälkeen sai sen aikaan että Sykoran aikana varsin vallattomasti hyökännyt Lukko ryhtyi myös puolustamaan, vaikka vielä ensimmäisessä Pentin komentamassa matsissa otettiinkin Turussa tunti turpaan tauotta, ja maalein 4-1. Siinä matsissa näkyvin ero entiseen oli, että siinä missä Vazek seisoi penkin takana, Pentti komensi joukkojaan edestä kuin Adolf Ehrnrooth aikoinaan.

En tiedä miten tuo vaihdos sitten on HIFKiin vaikuttanut, eikä se juuri kiinnostakaan. Sen vaan sanon että niin sekaisin olevaa koutsia kuin Aravirta perjantain pelissä oli harvoin näkee, mieleen tulee ehkä vain Hannu Kapanen silloin -96 kun Penan Lukko pudotti HIFKin jatkosta ja Hannes ruiskutti kesken pelin urheilujuomaa Lukon huoltajan niskaan.

Joten luultavaa on että Pentti rauhoittaa HIFKiä. Lujaa porukka varmaan tulee huomenna ja tiistainakin, mutta eipä siihen Lukolla nytkään juuri muuta lääkettä ole kuin oma rauhallinen peli ilman torveilua ja mitä pidemmälle peli menee maalittomana, vieraskaukalossa siis, sitä vahvemmalla Lukko on. Vaikka juuri torstainahan Lukko näytti ettei se kaadu vaikka ensimmäiset 20 minuuttia tuleekin lunta tupaan ja jäitä porstuaan.

Kuuteen peliin menee, veikkaan edelleen eikä jatkajaa ole vielä kirkossa kuulutettu, ei sinne päinkään. 2-0 johdossa on kumminkin helppo Lukonkin pelata.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Thornton
Et varmasti ole ikinä nähnyt näin tapahtuvan, kun saa osuman kasvoihin, oli se sitten mailasta tai mistä vain?


Olen toki nähnyt ja valitettavan usein nykyään näin käy. Olen nähnyt myös pelaajien jatkavan peliä verissä päin ja olematta muka noteeraamatta tilannetta. Olen myöskin nähnyt järkevien pelaajien luistelevan suoraan vaihtoon tekemättä "temppuakaan".

Omasta mielestä tämä viimeisin vaihtoehto on järkevin, vaikka tuohon toiseen olen itsekin sortunut(paitansa vaan siinä sotkee). Ensimmäinen kun on pelkkää kalastelua.

Tämä siis näistä pienistä mailan nirhauksista.
 
Viimeksi muokattu:

kolome

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa lueskelin jatkoajan ennakkoa illan otteluun, ja jotenkin tuntuu siltä että tuon ennakon kirjoittaja ei oikein ole perillä nyky-IFK:sta. "..Päällikön on aika herätä muun HIFK joukkueen ohella."

-Sanoisin että HIFK joukkue on täysin unessa lukuunottamatta Olli Jokista. Eiköhän Olli ole ollut hereillä tulostansa asti.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jarkko Ruudun kesäloma alkoi

Poistuessaan Äijänsuon kaukalon päädystä Jarkko Ruutu ei varmasti tiennyt, että tuona hetkenä alkoi hänen kesälomansa. Eipä tiennyt myöskään raumalaisyleisö, joka ei päässyt lahjoittamaan Jarkolle omaa rantapalloa. Harmi.
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti fedorov
Ruutu voitais ihan huoletta karkottaa maasta eikä kellään tulis ikävä. No tietenkin Nordiksen nappiverkkarimassat pitäis muutaman surupäivän, mutta muuten asiat palautuis raiteilleen varmasti aika nopsaan.

Se on kumma, että näitä kitisijöitä ei löydy kun maajoukkueen vakiomies Rudi kuumottaa sveduja ja kanukkeja MM-kisoissa. Missä on silloin kaikki lynkkaavat lausunnot? Sama pätee meidän Gunther Karalahteen. Maajoukkuepelien yhteydessä harvoin kuulee näitä alkoholisti/nisti kommentteja. No, ihmiset on vaan niin puusilmiä, etteivät katso asiaa kun yhdeltä itselleen sopivalta kantilta.

Tuli tässä vain mieleen Jatkiksen juttuja lueskellessa, että alla olevassa linkissä oli kyllä mielestäni täysin vastaava tilanne, josta Pesonen sai 2matsia. Prettyboy Tähtinen tuli taas takaapäin ja näytti mahtinsa. Mutta "taitopelaaja" kun on niin...2min riittää.
Markku goes behind .
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös