Puolivälieräsarja 2004-2005 HIFK - Lukko

  • 222 463
  • 1 396
Tila
Viestiketju on suljettu.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Hai
- Jokohan muuten nyt tajutaan että kyllä sinne kolmos- ja nelosketjuun on saatava kunnon roolipelaajia. " Junnut" eivät tätä hommaa pysty hoitamaan. Miten vitussa on varaa vuosi toisensa jälkeen sanoa Nielikäisen tyyppisille pelaajille ei?

No jopas. Teillähän oli maailman par25s roolipelaaja ikinä ja missään ja vielä suohirviön näköinen Petrell:kin joukkueessa. Ei HIFK olisi päässyt jatkoon millään Nielikäisellä. Joukkue kaatui Aravirran paskaan peluuttamiseen, veikkaan auktoriteetin puutteeseen ja surkeaan maalivahtipeliin. Eilen Vokounilla 3 torjuntaa ja 2 maalia, ei ollut torjuntaprosentti ihan sataa. Hall Gill oli kentän kuningas fyysisyydellään. Sukeltelija ja itkijä Ruutu ei päässyt lähellekkään.

Lukko on Joukkue, jossa joka jätkällä on pelitapa selkäytimessä. Olen erittäin tyytyväinen Lukon jatkoon pääsystä. Veikkaan, että tässä on tämän kauden mestari.

Propsit kuitenkin Penalle. Pena pelasi NHL-työsulun kortit juuri niinkuin ne pitikin pelata samalla kun meidän Jouko pelasi kortteja ilman mitään strategiaa.
 

Otto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi räkä! Kun nyt kerrankin olisi ollut paikallisfinaalimahikset, niin ei kun ei. Otteluiden viihdearvo sinänsä ihan kiva lehdistä katsottuna, mutta mieluiten niitä - kaukaisen mahdollisuuksien - finaalipelejä olisi voinut HIFKille hävitä (ne kaksi, siis) kuin Kärpille (ne kolme), joilla on ilkeä taipumus aiheuttaa kuplia otsaan ja palkokasvien odottamatonta nasaalista esiintymää.

Tuolla HIFKipelillä olisi paikallisfinaali voinut ollakin kivaa katottavaa. No, ehkä vielä nähdään sitten pks:n ulkopuolinen paikallisfinaali, mikä sekin olisi ehkä vähän parempaa kuin napanöyhdän sneppailu murtojäässä.

Mutta ei kai sentään.

Näin satunnaisena jääkiekkokatsojana kävisin seuraavaksi mieluummin katsomassa matsin Lukkoa vastaan kuin näitä kolmikirjainlyhenteitä.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onko?

Tätäkin palstaa on paljon mukavampi lukea kun jutut ovat näinkin asiallisia eikä niitä ole kieli poskessa kirjoitettu.

Mun mielestä tämä tappaa keskustelun. Kunnon verbaalinen vääntö ei jätä ketään kylmäksi. Samalla lailla kuin tämä sarja ei jättänyt. Jos tuolle kohteliaisuuslinjalle mennään, ketään ei kauaa kiinnosta. Ylilyöntejä kaukaloon+solvauksia ja provosointia keskustelupalstalle! Siitä se tunne syntyy itse kullekin :) No, ehkä tarkoitan enemmänkin asiapitoista mutta lievästi vittuilevaa vääntöä pitkin kappelein, joihin voi vastata vittuunnuksissaan kohta kohdalta. Ne väännöt ovat niitä parhaita.

Ja Turkuun terveisiä Vanhalle Lenille, että unohdin siellä vallitsevan käsityksen, jonka mukaan joukkueiden tulee pelata taklauksetonta jalat-jalat kouhotusta, joka vie tai sitten ei vie joukkuetta mestaruuteen. Siellä suljetaan silmät, kun kaukalossa alkaa tapahtua ylilyöntejä. Eivät ne Turussa ketään kiinnosta. Pikemminkin kiinnostaa katsella sitä pikaluistelua ja hermojen "täydellistä hallintaa ja harmoniaa". No, muualla otaksuisin IFK:n otteiden kiinnostavan enemmän, siitä kertonee tässäkin ketjussa olevat vajaat 60 sivua tekstiä ja loppuunmyydyt hallit. Kuten sanoin, liigan värikkäin ja yleisesti kiinnostavin joukkue on tippunut ja se laskee radikaalisti jatkopelien mielenkiintoa. Miettikääpä katsojalukuja esimerkiksi finaaliparissa Jokerit-IFK...ja sitten voitte miettiä niitä parissa Kärpät-Lukko.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Onko?

Viestin lähetti Cannibal
Mun mielestä tämä tappaa keskustelun. Kunnon verbaalinen vääntö ei jätä ketään kylmäksi. Samalla lailla kuin tämä sarja ei jättänyt. Jos tuolle kohteliaisuuslinjalle mennään, ketään ei kauaa kiinnosta.

Miksi pitäisi harrastaa verbaalista vääntöä näinkin selvästä asiasta? Neljä otteluvoittoa on reippaanlaisesti enemmän kuin yksi, ja jokainen voitto oli kyllä ansaittu. Voisihan sitä tietysti alkaa keksiä juttuja, joista voisi yrittää heittää lokaa, mutta kun tuosta sarjasta ei kerta kaikkiaan jäänyt mitään hampaankoloon. Sitä paitsi ainakin minun HIFK-fanina on helvetin helppo sympata tämän vuoden Lukon kaltaista ryhmää, jossa on hyvä ja aktiivinen maalivahti, isot ja ronskit pakit sekä taitavat ja tarvittaessa röyhkeät hyökkääjät. Lisäksi Raumalta on muutenkin hyviä muistoja, mutta eipä niistä tässä yhteydessä enempää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Re: Onko?

Viestin lähetti Cannibal
Miettikääpä katsojalukuja esimerkiksi finaaliparissa Jokerit-IFK...ja sitten voitte miettiä niitä parissa Kärpät-Lukko.


Finaali on finaali. Niin kauan kun siellä pelataan jääkiekkoa eikä WWE-tyyppistä show-liigaa, on kiinnostus finaaleita kohtaan aina kova. Toki se täältä eteläisestä vinkkelistä näyttäisi siltä, että Helsinki-loppuottelu olisi ollut "koko Suomen" tavoittelema ihannepari, mutta eiköhän pitkien sarjojen jälkeen parhaiksi valikoidut joukkueet, olivat ne sitten Kärpät ja Lukko tai TPS ja HPK:kin, vetävät tuvat täyteen ja porukat näköradioiden äärelle.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Onko?

Viestin lähetti Cannibal
Mun mielestä tämä tappaa keskustelun. Kunnon verbaalinen vääntö ei jätä ketään kylmäksi. Samalla lailla kuin tämä sarja ei jättänyt. Jos tuolle kohteliaisuuslinjalle mennään, ketään ei kauaa kiinnosta. Ylilyöntejä kaukaloon+solvauksia ja provosointia keskustelupalstalle! Siitä se tunne syntyy itse kullekin :) No, ehkä tarkoitan enemmänkin asiapitoista mutta lievästi vittuilevaa vääntöä pitkin kappelein, joihin voi vastata vittuunnuksissaan kohta kohdalta. Ne väännöt ovat niitä parhaita.

Ehkä käsitit sanomiseni hieman väärin. Tarkoitin vain, että on hienoa lukea hyvien häviäjien asiallisia viestejä, kun toisena vaihtoehtona olisi se "vittumitäkahvaalukkooliihanperseestäjaniilläkävivain kauheetuuri" tyyppisiä viestejä. Hyvät väännöt ovat minunkin mielestäni palstan helmiä, kunhan niissä pysytään asiallisina ja annetaan piikit kanssakirjoittajille jollain muulla kuin henkilökohtaisuuksiin menevällä tavalla. Kun kirjoituksissa pysytään tietyllä tapaa asiallisena, niin mielestäni niiden sisältökin on paljon uskottavampaa luettavaa.

Mutta nyt menee jo niin paljon ohi aiheen, että on varmaan parempi siirtyä muihin ketjuihin:)
 

ilu

Jäsen
Viestin lähetti Iceberg
Eilen Vokounilla 3 torjuntaa ja 2 maalia, ei ollut torjuntaprosentti ihan sataa.

Voikun olisikin pelannut noin hyvin, mutta kyllähän se kolmaskin maali sujahti meidän maailman parhaan veskarin selän taa ja vielä kaikista helpoiten.

Viestin lähetti Iceberg
Hall Gill oli kentän kuningas fyysisyydellään. Sukeltelija ja itkijä Ruutu ei päässyt lähellekkään.

Gill oli kyllä kentän kuningas ehdottomasti, meiltä lähimmäs pääsi sitten vissiin Petrell. Kaikesta huolimatta Rudy veti hommansa mielestäni sillä asenteella mikä kuuluukin, nyt vaan energia jälkikäteen katsottuna purkautui vähän vääriin juttuihin (valmennuksen vika?) ja antoi Lukolle varmasti vaan lisävaihteen kentällä.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
4-1

Ei auta selitellä tai jossitella. Selkeästi parempi joukkue meni jatkoon. Onnea Lukolle ja varatkaa riittävästi juotavaa Oulun matkoille.

Pelisarjan ratkaisut on jo kelattu puhki ja luettavissa tästäkin ketjusta, joten ei jaksa enää vääntää. Eilinen peli oli karkea tiivistelmä koko sarjasta. Viihdyttävä sarja kuitenkin, mutta torsoksi se jäi. Olisi mieluusti suonut vielä pari kapinaa lisää. Vaan minkäs teet, kun eivät taidot riitä.

Entisiä firman työntekijöitä lainaten: Sattuu niin saatanasti, en tiedä mistä olen tulossa tai mihin olen menossa.

Jatkan mestaruuskaljojen juomista, sillä mestaruus se on tietokoneellakin voitettu mestaruus. Vittu.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnittelut Raumalle!

Nukutun yön jälkeen voi todeta, että vitutukseen ei voi kuolla. Pidin jo ennen puolivälieräparien selviämistä Lukkoa joukkueena, jonka toivoin ja uskoin menevän pitkälle. Lukon tullessa vastaan harmittelin, koska olin niin varma omien jatkoon menosta jne.

Lähetän virtuaalinakit asiajätkille Olkulle ja Johdolle (asiallisuus perustuu täällä luettuun). Muistakaa olla kutsumatta pyttyä Pojaksi. Onnea ja menestystä kettupaidoille tuleviin koitoksiin. Mä alan lämmittämään mikrossa mun pakkasessa säilyttämiä nakkeja.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Hyvä Lukko, huono IFK.
IFK ei päässyt koko kauden aikana sille tasolle, mihin olisi pitänyt. 8 matsin voittoputki katkesi maddenin tuloon sekoittaen todennäköisesti koko pakan. Kyrsii ankarasti, kausi loppu lyhyeen. Mitä sitä nyt tekis, ylim. aikaa löytyy ihan riittämiin tästä eteenpäin. Toivottavasti Lukko vie kannun, todellakin oikea joukkue ansaitsi mennä jatkoon tästä sarjasta. Mielenkiinnolla jään odottamaan ensi kautta, toivon että NHL alkaa. Synkät fiilikset, eikä tässä kirjoittelussakaan mitään perää tai johdonmukaisuutta.
Ainii, onnittelut Jerelle 30v. Siihen on kai hyvä päättää floppikautemme 2004-2005. Käsittämätön on tapahtunut, minä vaikenen.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Onko?

Viestin lähetti Cannibal
Mun mielestä tämä tappaa keskustelun. Kunnon verbaalinen vääntö ei jätä ketään kylmäksi.
No joo, toisaalta kai noinkin. Tässä tilanteessa on kuitenkin taisto tauonnut, toisilta sotakin ohi.

Minun mielestäni tässä vaiheessa pitää pystyä katsomaan asioita aikuisena, tunnustamaan tosiasiat ja vähintään käyttäytymään sen verran, että onnittelee voittaneita.

Jos verbaalista vääntöä tähän kaipaa, niin onhan tuota etenkin kolmansien joukkueiden fanit tarjonneet lyödyn lyömisen muodossa vielä taiston tauottuakin tässä ketjussa. Toki jokunen Lukonkin fani on tähän yhtynyt, mutta enpä voi noita moittia. Voittajan on hyvä olla ja siitä on kiva ottaa kaikki irti, vaikka vääntämällä veistä haavassa, hieromalla suolaa haavoihin tai jollain muulla itseä miellyttävällä tavalla.

Sinällään itsekkäästi toivoisin, että joskus ja jossain vaiheessa alettaisiin arvostaa sitäkin, että tämä ei kuitenkaan ollut ensimmäinen kerta edes minun muistissani kun HIFK:n hävittyä Maailman ylimielisimmät, kusipäisimmät ja tyhmimmät fanit tunnustivat kaverin ei vain paremmaksi, vaan pirun hyväksi. Luettuani tätäkin palstaa sen syntymästä asti, on ainakin minulla henkilökohtaisesti sellainen kutin, että melkein kaikki pelit hävitään omaan huonouteen, eikä niinkään siihen, että vastustaja vain oli vieläkin parempi.

Kai se jonkun mielestä sitten on ylimielisyyttä, että pitää omaa joukkuetta tosi kovana. Minusta se ei sitä ole, jos pystyy sanomaan tappion hetkellä, että kovia oltiin, vaan kaveri oli vielä kovempi. Eikä esimerkiksi, että mutta kun ja tuota noilla kävi tuuri ja tuollaisella neppailulla ja kahvasittekin ja muutenkin ootte perseestä. Sitä paitsi teidän veskari on ruma ja valmentaja on kiekon syöpä.

Minä ainakin olen perk.. tosi ylpeä kuuluvani porukkaan, joka tappion hetkellä pääsääntöisesti on pystynyt toteamaan vielä parempien voittaneen ja sarjan olleen siitäkin huolimatta hyvä, että oma joukkue hävisi.

Yhteenvetona: Sota on ohi, mitäs tässä nyt enää verbaalimiekkailemaan?
 

hifk_rulez

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / Man Utd / BVB
Pelit on nyt sit ohi tän kauden osalta, harmittaa aikalailla, että loppui näin aikaisin. Puolivälieriin lähdettäessä olin aika varma siitä, että jatkoon mennään ja Lukko ei saisi kuin 1 tai 2 voittoa, mutta tällästä se joskus on. Kuten eilen nähtiin jälleen, Hifk:n maalivahtipeli kaukana siitä, mitä Lukolla Roloson esitti koko sarjan, kyllä hän otti lähes kaiken mahdollisen kiinni. Maaleja olisi pitänyt pystyä tekemään peleissä enemmän, kun huomioidaan Rauman pelit, joissa jäätiin tyystin maaleitta, ei hyvä. Eipä tässä muuta.

Rehdit onnittelut Rauman Lukolle, olitte selvästi parempia ja tsemppiä teille jatkopeleihin!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Nyt on kyllä hyvä fiiwis, mutta samalla jollain tavalla hiukan lattea olo. Tuntuu vain siltä, ettei tulevissa otteluissa voi olla yhtä paljoa tunnetta mukana. Hifkille (pelaajille, faneille ja Penalle) kiitokset viihdyttävimmästä ja tunteikkaammasta sarjasta mitä olen kymmeneen vuoteen livenä todistanut. No, ehkä me Kärppiä tai narrejakin vastaan tiukat pelit saadaan. Teretulemast taas syksyllä Raumalle, kaikesta huolimatta toivottavasti ainakin Pena on silloin vielä remmissä, niin saadaan ainakin tunnelmaa katsomoon.
 

Animal

Jäsen
Re: Re: Onko?

Viestin lähetti Muksu

Minä ainakin olen perk.. tosi ylpeä kuuluvani porukkaan, joka tappion hetkellä pääsääntöisesti on pystynyt toteamaan vielä parempien voittaneen ja sarjan olleen siitäkin huolimatta hyvä, että oma joukkue hävisi.

Oma mielipiteeni on se, että mieluummin otan Lukon tyyliseltä fyysiseltä jengiltä kuokkaan viihdyttävässä ja värikkäässä sarjassa, kuin menen finaaleihin Kärpät -tyylisellä taitokiekolla. Pelkkä vilkaisu keskiviikon Tappara-Kärpät sarjaan riitti. Jos se olisi vaihtoehto, niin kiitos ei.

IFKta pidetään fyysisenä joukkueena ja sitä se olikin, mutta Lukko oli myöskin fyysinen ja IFKn "fyysisestä etulyöntiasemasta" ei ollut tässä sarjassa HIFKille mitään etua.
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
ONNEKSI OLKOON LUKKO!

Ottelusarjan päättyessä 4-1 ei voi kuin todeta, että parempi joukkue voitti ja meni jatkoon. Hemmetin fiksua peliä Lukolta valitettavasti samaa ei voi sanoa HIFK:sta.

Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta sillä harvemmin voitetaan mestaruuksia. Tämänhän on änärissä osoittanut NYR lukemattomina kausina.

Pika-analyysina HIFK:sta: Jotain puuttui koko kauden, joukkueen henki ei ollut kohdallaan ja tämä näkyi usean runkopelaajan alisuorittamisena melkein koko kauden.

Pentin on turha kaataa kaikkea molarin piikkiin, Pena ei saanut koottua tasapainoista ja toimivaa jengiä. Sisäisistä jännitteistä saatiin viestiä jo silloin kun HIFK kesken kauden täysin yllättäen ja varsin poikkeuksellisesti ilmoitti ettei se käytä optiotaan Aravirtaan. Myös syksyn show OJ:n ympärillä oli käsittämätön, OJ olisi pitänyt palkata jo silloin ilman stunttikommentteja, "että me otetaan sut jos Tuomo ei kuntoudu." Lopulta OJ tuli ja pikasisäänajollakin osoitti olevansa päällikkö.

Suurimmat alisuorittajat: Vokoun, Harkins, Karalahti, Söderholm, Hirso, Vihko, Häppölä, Kultanen, Saarinen, Vopat, Ruutu

Aravirta, koutsaus maajoukkueesta tuttua aletaan pakittelee 2-0 johdossa kanamunat taskussa tyyliin.

Matikainen, ei saanut rakennettua tasapainoista jengiä ja koutsina paineet kävi turhan koviksi ja homma karkaili pelaajilta käsistä. Plussana se, että sentään yritti ja uskalsi ottaa ison riskin, mutta hävisi sen. Pena on antanut näyttönsä eli yksi pronssi Penan kaudella ei riitä, ULOS!

Liki normaalitasolla: Kuhta, Pirjetä, Zidlicky, Lydman, Luttinen, Lundell, Järvinen, Petrell

Pelimannet: Hank Pikkarainen, Olli Jokinen

Pärssistä ei voi arvostella pitkän poissa-olon vuoksi. Muista ei ole mitään sanottavaa.

Erityismaininnan joukkueen eteen pelaamisen ymmärtämättömyydestä ansaitsee Jarkko Ruutu. Muutama ok peli ja hyvää painia, mutta aivan liikaa aivan puupäisiä jäähyjä. Turha Jaken valittaa, että joutui dumareiden silmätikuksi, sitä saa mitä tilaa. Miten siviilissä noin fiksu kaveri voi olla noin tampio vetäessään kamat niskaansa.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Hoinpa sitä vielä eilen, että tässä vaiheessa sarjaa peli on 90% psykologiaa. Eilistä ottelua ennen matseihin näytti joukkueenjohto, pelaajat ja osa faneista lähteneen takki auki. Se näkyy kauas. Minä en ole mitenkään fanaattinen Lukkofani, vaan kylmän rationaalinen joissain tilanteissa. Oma arvioni on, että siinä, missä Lukko viime vuonna kaatui pelimoraalin romahtamiseen, tänä vuonna HIFK seurasi Lukon jälkiä. Tosin HIFK pyrki edelleen pelaamaan fyysistä peliä, kun Lukko meni sarjassaan HPK:ta vastaan eteenpäin toinen siipi maata laahaten.

Koska kyse on psyykestä, se tarkoittaa sitä, että merkittävimmät seikat ottelusarjojen kääntymisessä ovat: motivaatio, pelihuumori, perusasioihin keskittyminen, joukkueen yhtenäisyys, muutamia listatakseni. Näissä asioissa Lukko oli edellä HIFK:ta ja HIFK:n materiaalietu kaatui psyykkiseen siivettömyyteen. Hienoiset ylilyönnit eivät valitettavasti auttaneet HIFK:ta, joten siltä osin (jos kyse oli valmentajan taktiikasta), hän luuli (tai odotti siltä) ehkä joukkueestaan liikaa ja tahollaan sekoitti pelaajien pasmoja entisestään.

Joka tapauksessa värikäs sarja. Pelkäsin itse ennen sarjan alkua viimevuotisen kertautumista, varsinkin kun HIFK:lla oli selvästi kovempi materiaali kuin HPK:lla viime vuonna. Pitkälti samoja asioita tässä sarjassa nähtiin kuin vuotta aiemmin: hylättyjä maaleja, viheltämättömiä jäähyjä, jotka näyttivät kääntyvän kaikki toisen tappioksi. Ongelma niin Lukolla kuin HIFK:lla (myös faneilla) oli noiden 'vääryyksien' ylipääseminen. Sillä aikaa, kun vielä itkeskeltiin ja harmiteltiin pelin luonnetta (eli sitä, ettei aina voi voittaa) tuli nokkiin kerta toisensa jälkeen. Voittaja on lopulta se, kumpi on valmiimpi voittamaan (kulunut valmentajien fraasi). Itse toistelin sarjan alusta, että kaikki on Lukosta (joukkueena) kiinni.

Siksi nostaisin koko sarjan kääntäneissä syissä yhteen, selvästi erottuvaan asiaan, jota Pentti Matikainen jostain syystä vähättelee: hermokontrolli. Sehän ei yksinomaan tarkoita sitä, että pitää tappeluissa hermonsa kasassa, vaan kylmäpäisyyttä niin omalla maalilla kuin toisen maalilla. Hätiköidyt ratkaisut, maalivahtien floppaamiset kertovat kaikki siitä, ettei pelaajat olleet psyykkisesti valmiina. Nyt on liian myöhäistä asialle enää mitään tehdä, ensi vuonna uudelleen (niinhän Lukkokin nyt).

Hyvää kesälomaa HIFK:lle ja malttia jatkossa. On hyvä, että mukana on tunteita, mutta joskus parempaa tulosta tulee kylmällä järjenkäytöllä.

Ja Lukko... On tässä jo ehditty suossa rämpiä ja tappion karvasta kalkkia nieleskellä Freddy Lindforsit, Jukka Jaloset, Timo Tuomet, Tihot, Ikat ja nyt... Rautakorpi. Lopulta valmentajalla on melkoinen osuus joukkueen menestyksessä ja toivoisin Lukon kiinnittävän jatkossakin enemmän huomiota valmentajia valitessaan. Timo Tuomi ja Ika ovat tässä kohdin tarpeeksi sanottu... Toivotaan, että pojilla päät pysyy kylmänä ja vaikka ei finaaleihin asti mentäisi, niin hyvä, jos jokainen tekee parhaansa. <3
 

machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tottenham Hotspurs, Barca
Kiitos Lukko, kiitos Hifk.

Olen pysynyt taka-alalla tätä sarjaa koskevista väittelyistä. Mutta täytyy itsekin kiittää Hifkiä hyvästä ja värikkäästä ottelusarjasta. Myös pääosa kirjoittajista poikkeuksellisen fiksua jengiä.

Kiitos myös toki Lukolle. Toivottavasti vaan ei jengi ole tähän vielä tyytyväinen. Santalakin oli eilen juhlinut kuin mestaruutta, ei näin. Vielä ei olla mitään voitettu. Yksi erä takana.

Tästä on hyvä jatkaa. Ainoa huono puoli on nuo Gillin kympit.

machine kiittää.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti VT
Mistä te keksitte nämä jutut? Mistä te päättelette IFK:n olleen ylimielinen?

IFK oli nostettu mediassa ykkössuosikiksi, mutta sen teki media, ei IFK. Jos toi taas on kuittailua vaan Jatkoajan IFK-faneille, niin vähän yritystä siihen kiitos.

Tarkoitukseni oli kirjoittaa vain loppusanani tähän ketjuun, mutta ylläolevaan oli pakko tarttua. Media suitsutti IFK:ta se on totta, mutta "pudotuspelien aattona"olisi ehkä ollut järkevämpää keskittyä alkaviin peleihin kuin ilmoittaa, että tavotteena on vain mestaruus.

HIFK olisi ansainnut tähän sarjaan kunnon maalivahdit.
Vasta viimeisen pelin viimeinen IFK-maali oli sitä, mitä heiltä odotettiin: Zidlickyn millintarkka syöttö vain löysi Kuhdan takanurkalta pari-kolme peliä liian myöhään.

Kiitos Lukko!
 

Tohtori paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onnittelut täältäkin Lukolle, hienoa joukkuepeliä ja pelisuunnitelman toteuttamista Lukolta. Vastahyökkäyksiin lähdettiin salaman nopeasti ja kun Hifkin maalivahti ei pystynyt vastaamaan haasteeseen niin lopputulos on tässä. Siltikin hieman ihmetyttää joidenkin Hifkin pelaajien saamattomuus, eritoten Pärssisen ja Kuhdan. Eilenkin Kuhta tuli laiskasti puolustamaan ja välillä jäästä ei noustu kovin nopeasti ylös.

"junnut" pelasivat ihan hyvin, muttei heistä ole ratkaisemaan tälläisiä pelejä saa nähdä tuleeko heistä koskaan mitään. Petrellissä on potentiaalia, mutta entäs ne muut?. No ensi vuonna uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Hearsay
Tarkoitukseni oli kirjoittaa vain loppusanani tähän ketjuun, mutta ylläolevaan oli pakko tarttua. Media suitsutti IFK:ta se on totta, mutta "pudotuspelien aattona"olisi ehkä ollut järkevämpää keskittyä alkaviin peleihin kuin ilmoittaa, että tavotteena on vain mestaruus.
Aivan, Lukko keskittyi enemmän olennaiseen eli itse otteluihin, kun taas HIFK:lla oli kaikenlaista säpinää koko ajan. Lukko pelasi melko yksinkertaisesti ja sitä kuuluisaa "omaa peliään".

Harmittaisi enemmän, jos kyseessä olisi ollut niukka tappio. Otteluvoitot 4-1 eivät jätä selittelylle sijaa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
No, mitä tässä nyt sitten sanoisi... Onnea Lukolle, ansaitsitte jatkopaikan.

Kaikesta huolimatta IFK kaatui pääasiassa maalivahtipeliinsä.
En todellakaan laita mielelläni tappioita veskarin piikkiin, mutta kyllä näin epävarmat otteet heijastuvat välittömästi myös kenttäpeliin.

Kolmannessa ja viidennessä ottelussa ensimmäinen laukaus upposi sisään. Täysin anteeksiantamatonta maalivahtipeliä, siitä ei mielestäni voi edes keskustella.

Kyllä IFK oli muutenkin surkea, eikä mm. Kuhdan ja Pärssisen totaalista tehottomutta voi millään ymmärtää. Ja olen samaa mieltä, että IFK tarvitsee ensi vuodeksi lisää nelosketjun rouhijoita. IFK:lla oli kokoa hyökkäyksessä, mutta kookkaat kaverit olivat kaikki taitopelaajia. Vopat olisi ollut tärkeä kaveri tässä sarjassa.

Kaikesta huolimatta kiitoksia Penalle, joka yritti kaikkensa. Joukkue oli pääpiirteittäin koottu hienosti, ja viihdettä riitti. Ensi vuonna uutta matoa koukkuun - ja toivottavasti meillä kävisi kerrankin tuuria maalivahtiosastolla.

Lukko tulee varmasti olemaan Kärppien tai Jokereiden kanssa vaikeuksissa. Molemmat ovat selkeästi IFK:ta pienempiä ja liikkuvampia joukkueita. Onnea kuitenkin, olisi se aikamoinen pommi jos Lukko voittaisi mestaruuden - ja samalla piristys koko SM-liigalle.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tohtori paha

"junnut" pelasivat ihan hyvin, muttei heistä ole ratkaisemaan tälläisiä pelejä saa nähdä tuleeko heistä koskaan mitään. Petrellissä on potentiaalia, mutta entäs ne muut?. No ensi vuonna uudestaan.

Hannu Pikkarainen oli ehkäpä paras pakkimme Lydmanin kanssa ja Luttinen oli pirteä (kruununa jatkoaikamaali), Fagerstedt oli erittäin hyvä (kruununa jatkoaikamaali joka tosin hylättiin, mutta ei se Fagun suorituksesta huonompaa tee) ja Hirso oli hyvä molempiin suuntiin. Näihin emme kaatuneet, kaaduimme siihen että pari kovinta ratkaisijaa pelasivat puolikuntoisina (Jokinen, Kuhta, Pärssinen) ja huonoon maalivahtipeliin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei mitään seliteltävää. Kuten numerot osoittavat Lukko oli selvästi parempi joukkue. Joukkueessakaan ei ole mitään muuta ärsyttävää kuin "urheilun voitto" talonpolttaja-Jukka. Hal Gill on ollut suosikkini jo joistain, vuosia sitten pelatuista MM-kisoista lähtien. Samoin Saarela, Pirnes, Torkki, Porkka, Toporowski, Pettinen ja jokunen nuoremmastakin kaartista kelpaisivat minun joukkueeseeni (Ja Rolosonkin voisin jopa vaihtaa Vokouniin jos välirahana saisi ne tulitikut).

Silti pitää sanoa, että ilman neljännen pelin loppua tästä ei olisi jäänyt paljoa kerrottavaa, sellaista on playoffs-kiekkoa ja sellaista sen pitääkin olla (urheilua, you know).

edit yleisön pyynnöstä: huonoa -> ärsyttävää
 
Viimeksi muokattu:

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Viestin lähetti dana77
Joukkueessakaan ei ole mitään muuta huonoa kuin "urheilun voitto" talonpolttaja-Jukka.

Joo onhan se ärsyttävän tuntuinen kaveri penistukkansa kanssa se Rautakorpi, mut vei Tapparan mestaruuteen 2003 ja kuinka pitkälle Lukko meneekään nyt?

Kyl koutsi on parhaimpia koko liigassa se mikä Lukolla tällä hetkellä on!
 

Leopold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Säppi
Viestin lähetti Nännimäinen


Sivullisellakin on hieman kaksijakoiset tunnelmat. Toisaalta tunsin suurta mielihyvää, kun Lukko meni jatkoon - perinteikäs joukkue, jota meidän miehemme valmentaa.

Herää kysymys. Mitkä teidän miehenne ? Vaikka JR ja Mako nyt onkin koutsanut sitä toista mustamakkara porukka muutaman kauden on tälläinen omiminen naurettavaa. Kuka tietää vaikka JR onkin ensi kaudella Ruotsissa tai Sveitsissä. Mutta nyt nautitaan vielä JR ja Makon antimista. PS. oli pakko tarttua.
Nyt kiitokset Lukolle ja IFK:lle hienosta ottelusarjasta, jota on kiva muistella vielä pitkään. Ifk:n faneille kiitokset asiallisista kommenteista ja hyvää kevättä. Harmi vain, että toinen suosikkijoukkueistani putosi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös