Puolivälierä Ruotsi-Suomi 7.5

  • 56 334
  • 417
Tila
Viestiketju on suljettu.

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti 1900
Pitäisikö otteluiden seuraaminen lopettaa, jos mestaruutta ei yhtenä kautena tule?

Missäs vaiheessa näin väitin?
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Joopa joo...
Kyllä on aika tyhjentävä olo.
Oikeastaan vituttaa niin ettei veri kierrä!
Mitenkä HELVETISSÄ tämä on mahdollista?
Tämän illan ottelu oli kyllä surku hupaisa, ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa...
Mitenkä Suomi onnistuu aina töpiksemään nämä johtoasemat?
Minkä takia Helenius oli penkinlämmittäjänä? Jos kerran pukee leijona-paidan päälle niin pitäisi kyllä päästä miehenkin pelaamaan. Meinasikohan Aravirta käyttää Heleniusta pelotteena ruotsi pojille? Kyllä olisi ollut Helenius tarpeellinen alivoima tilanteessa!
Jos ja jos ja jos ja jos....
Reilu matsi, parempi voitti!!!
YEH, RIGHT...
 

Hansel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HAUKAT,Jokerit
Olisi ollut mukava nähdä kun Helenius nostaa Forsbergiä seinällä 5 - 1 johtoasemssa ja vienyt loputinkin mehut siitä äijästä,.. mutta ei väkisin
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Miksi tätä peliä ei koskaan pelattu...
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Voi Chief parkaa.

Taitaa Karjala lippis puristaa ohimoita aika tiukasti tällä kertaa. Nooh, pari Diapamia naamaan ja Raipen kuva piirongin laatikosta unileluksi niin kyllä se siitä.

Mutta nyt pistän turpani kiinni ja menen niille "fudish on vitun jees" saiteille. Mutta runkata ei tee kyllä yhtään mieli. Ehkä huomenna sitten hoidetaan sekin homma pois päiväjärjestyksestä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Terveisiä kisastudiosta

Nyt tulee taatusti toistoa niin moniin kommentteihin, joita on tässä illan aikana tullut. Pahoittelen. Olin seuraamassa peliä kaverini luona. Nyt sitten on pakko purkaa sanoiksi muutama asia, jota tänään tuli koettua lyhyinä hetkinä.

Ottelu oli hyvää viihdettä. Milloinka viimeksi olemme päässeet seuraamaan yhtä surkuhupaisaa jääkiekko-ottelua? Muistiini tulee ainoastaan kaksi ottelua, joissa on käynyt edes vähän samalla tapaa: HIFK-Tappara, 7-7 menneeltä kaudelta sekä Hartolan NMKY-Lammin Veto 8-9 vuodelta -97. Nyt pelattiin sentään MM-kisojen puolivälieriä....

Tapahtui paljon ja tuli maaleja. Hyvä. Jääkiekko on hauskaa. Suomi johtaa ensimmäisen erän jälkeen 3-1. Yllätys on muhimassa. Tosin Ruotsi on aina Ruotsi. Tomi Kallion maali oli kaiken huippu. Miten noin nollakulmasta pystyy tekemään maalin? Ei voi käsittää. Ja tähän voisi todeta Bubimaisesti, että eihän se nollakulma oikeastaan ole nollakulma, vaan lähempänä 180 asteen kulmaa, jos tolpasta ja maaliviivasta katsotaan, mutta siltikin yleensä puhutaan nollakulmasta. Tommy Salo on paska.

Toinen erä alkaa. Tommy Salo on edelleen paska. Peli on Suomelle 4-1. Tässä vaiheessa puhelimeni sanoo piip piip ja vastaanotan viestin isältäni. Hän kyselee pelleilymielessä, pelaako Suomi tänään. Vastaan hänelle, että "Luulen, että tiedät, että pelaa ja johtaa Ruotsia 4-1 - korjaan 5-1", sillä juuri silloin Suomi tekee viidennen maalin. Vieläkään en usko voittoon. Ruotsi on aina Ruotsi. Tommy Salo on edelleen paska ja hänet vaihdetaan luukulta. Ja se keino tepsii. Historia alkaa toistaa itseään ja peli on pian enää 5-4. Seuraa erätauko.

Totean erätauolla Tuntemattoman Sotilaan hengessä kaverilleni: "Usotsää, et me hävitään tää sota". Veikkaan lopputulokseksi Ruotsille 7-5, josta viimeinen tehtäisiin tyhjiin. No enpä veikannutkaan paljoa metsään. Aika lähellä se tyhjiin meneminen oli. 6-5 Ruotsille. Laukaisukartta kertoo karua kieltään. Ruotsin maaleista 5 tehdään aivan maalin edestä. Suomi olisi tarvinut pelaajia, jotka työntäisivät Svedut pois maalintekosektorista. Kyllähän meillä olisi sellaisia, yksi heistä vaan aukoi vaihtoaition luukkua eikä tainnut käydä hetkeäkään kentällä (numero 5). Toinen, jonka olisin halunnut joukkueeseen ratkaisemaan istui TV-studiossa ansiokkaana kommentaattorina. Pelin jälkeen laitoin isälleni tekstiviestin, jossa sanottiin "Heja Sverige!"

Käsittämätöntä Hawaiji-kiekkoa. Turpaan tuli. Suomalainen maajoukkuejääkiekko sai juuri sitä, mitä se tahtoi. Peli oli koko ajan perseestä näitä suuria jääkiekkomaita vastaan. Tämä oli kuitenkin pitkässä juoksussa voitto. Nyt toivottavasti loppuu se hypetys varmasta mitalista ja tajutaan realiteetit ja aletaan todellakin pelaamaan. Kiitos leijonat tästä illasta. Hauskin ja surkuhupaisin jääkiekko-ottelu miesmuistiin. Minua ei edes vituta. Tavallaan olen tietyllä tapaa tyytyväinen. Saimme ansiomme mukaan. Rehellinen työ kunniaan.

Teki mieli soittaa Aravirralle (kun yksi kavereistani väitti, että Aran numero olisi julkinen ?!?) ja sanoa: "Laita jo se Helenius kentälle!"

Kiitokset Aralle. Hienoa työtä Suomen maajoukkueessa. Kaksi viimeistä kisaa meni kuitenkin penkin alle - oikeastaan jo Pietarin joukkue oli huonosti kasattu. Nyt on uusien tuulien aika.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rööri
-Tuttua kauraa ilman usuttamista, mutta toki mukavampi vertailla kaverin kera näkemyksiä
-Vuosia jatkunut hiivavesillä läträäminen pitää väljän pikeen päälläni ihon omaisesti
-Kuuntelen sujuvasti lätkäaiheisia jorinoita, mutta mitään rakentavaa on turha odottaa, perinteisesti.

Pituutta olen yrittänyt erinäisin kommervenkein hankkia, mutta vaikutukset ovat jääneet parran kasvuun ja äänen möreytymiseen - josko vielä sellaista vacum-pumpia yrittäisi.
Mä maksan ekat...

- arvasin.
- Yläroppa paljaaksi vaan. Ne on rumat, kun vaatteilla koreilee.
- Ei uutta täältäkään siinä suhteessa.

Älä hyvä mies asenna sitä pumppua leukaperiin tahi kurkkuun. Ei se sinne kuulu! Ei ihme, että basso äänessä korostuu. Mitä mahtaa aatamin-omenasi sellaisesta rytkytyksestä ajatella? Saatan antaa ensi kerralla tavatessamme Sulle valokpiot tallessa olevista käyttöohjeistani.

Mä hoidan seuraavat.

Paniko joku merkille, että Suomi hävisi ottelun? Nooh. ''Spiritti'' oli kuitenkin ''ihan hyvä''. Noilla mentiin ja toimi kun venäläinen perseenpäristin tjsp
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peli oli sangen viihdyttävä. Sitähän jääkiekon kuuluu ollakin. Ja kun kerran pelistä on kysymys, niin ennakkoon ennustaminen on pelkkää arvailua. Ruotsi oli parempi. Ruotsi voitti. Onnea heille.
 

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tomppa#74 lainauksia leikaten mutta muuttamatta:

Viestin lähetti Tomppa#74

........
Teemua käy sääliksi - todella sääliksi. Kaveri pistää kolme häkkiä Ruotsia vastaan ja taas jää mitalit saamatta. Ei Stanley Cuppia eikä MM-kultaa.
........
p.s. Allekirjoittaneella aika täydellinen kausi: Jokerit putoaa Kärpille mallilla "ei me tehhä maaleja enään", Detroit tippuu ekalla kierroksella Anaheimille ja Suomi kotikisoissa selvästä johdosta kivakiva naapurille Ruotsille. Hiano homma, sano.
........

Teemua todella käy sääliksi. Klassinen esimerkki tapauksesta: "väärässä paikassa väärään aikaan". Mies lähti Anaheimista San Joseen, ja katsos miten kävikään. 1995 tuli oltua jälleen "väärässä" paikassa, eli siellä missä menestystä ei tullut.

Tomppa#74:lla tosiaan ei mennyt kausi ihan putkeen. Mun saldo: Jokerit paukutti HIFK:n lomille 4-0, Ruotsi paukutti Suomen kesälomille ja Idän Noutajat....Niin...

Pari viikkoa sitten autosta varastettiin rekkarit. Se nyt on pakko vielä lisätä.

Kesäloma alkoi sitten totaalisesti. Kisat ei kiinnosta enää pätkääkään, kun kerran Saksakin tippui. Onneksi vappuna hihaan tarttui niin ihana tyttönen, että pahimman vitutuksen laannuttaa varmasti hän.

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin. Hyvää yötä Suomi, missä sitten oletkaan...

-tarantula-
 

apostoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JALKAPALLO, NJ Devils
hulinaa

"1900, ooh sinä ja sun Arsenal saatana. Jee fudis on jeesh ja siinä pelaa kaikki kingit, eiks je ? Tunge 1900 toi ajatus poikittain perseesees ja pidä se vitun turpas kiinni tässä ketjussa. Mene runkkaamaan sinne `pyssymiesten` - fudis on vitun jeesh- saiteille saatana !

EI vittu kun vituttaa!"

Näin se käy, provoa kehiin ja silloin alkavat panimo-lippikset lentää ja nyrkit heilua. Harkitsin juuri lähtöä baariin, mutta luultavasti saisin vain puuko mahaani joten jätän väliin. Hey it's just hoki, ensi kaudella pääset taas kattoon ku Ilives ryömii jälleen..

Kohdatkaa kuitenkin totuus. Kehitys rullaa eteenpäin, me käännetään kellon viisareita suorastaan hikoillen. Me ollaan sitten tulevaisuudessa onnellisia, te vain siivellä roikkujia..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Sistis

Käsittämätöntä Hawaiji-kiekkoa. Turpaan tuli. Suomalainen maajoukkuejääkiekko sai juuri sitä, mitä se tahtoi. Peli oli koko ajan perseestä näitä suuria jääkiekkomaita vastaan. Tämä oli kuitenkin pitkässä juoksussa voitto. Nyt toivottavasti loppuu se hypetys varmasta mitalista ja tajutaan realiteetit ja aletaan todellakin pelaamaan. Kiitos leijonat tästä illasta. Hauskin ja surkuhupaisin jääkiekko-ottelu miesmuistiin. Minua ei edes vituta. Tavallaan olen tietyllä tapaa tyytyväinen. Saimme ansiomme mukaan. Rehellinen työ kunniaan.

Allekirjoitan täysin!

Ei vituta, oikeastaan hymisen tyytyväisyyttäni. Sitä saatiin mitä tilattiin! Ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa... ja sitä samaa rataa sanontojen muodossa.

Loppujen lopuksi, turha tätä tappiota on kenenkään yhden henkilön niskaan kaataa - ei siinä ole mitään mieltä. Se on kohdattava joukkueena. Kaikilla osa-alueilla piti olla ammattimiehet toimissa, joten eiköhän jokaisen ole parasta vilkaista sinne peiliin juuri nyt. Virheisiin syyllistyttiin kautta kentän kuin myös penkin takana, virheettömään suoritukseen taisi kyetä vain se numero viitonen siellä vaihtopenkillä. Sellaista pelaajaa Suomi olisi tarvinnut omalle maalille siirtelemään vastustajan hyökkääjiä ja "niistämään" sopivassa mitassa Forsberg'in ja Sund'in tuulen halkaisijat.

Pöydälle kaatunutta maitoa on turha surra, sano mummo ku kissalla pöytäänsä pyyhki...

vlad#16.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti varjo
Ei ole vaikea löytää syyllisiä Ruotsin nousuun, sana HPK on aika selviö. sadomason mikkihiiritähdet eivät kestä kovia paikkoja ja eivät kykene pitämään Ruotsin vahvoja pelaajia mitenkään.
Minä, Ossi, haastan sinut, varjo, kertomaan, kuinka monen Ruotsin maalin aikana HPK:n S&M -kaksikko oli jäällä.

Reality Check: Vaikka johdetaan 5-1, tuolla joukkueella ei olisi taisteltu mestaruudesta. Noin 20 minuuttia näytti siltä, että puheet "tosipeleistä" ja "syttymisestä" olisivat pitäneet paikkansa. Sitten Suomi palasi sille "ynnä muut" -tasolle, millä se on pelannut koko kisat. Yli 30 kisat nähneenä tämä ei enää edes harmita, pelkästään naurattaa. Saipahan tuulettaa 50 muun jännärin kanssa edes hetken. Kiitos niistä 20 minuutista, Suomi. Onnea seuraaviin koitoksiin uuden keulakuvan johdolla.
 

JanJ

Jäsen
Re: hulinaa

Viestin lähetti apostoli
[B Me ollaan sitten tulevaisuudessa onnellisia, te vain siivellä roikkujia.. [/B]
Uuh.... rotsi.

Just tähänkin keskusteluun kannattaa tuoda tuo utopia, että ihmiset kiinnostuvat lajista jota voi pelata 3 kuukautta vuodessa ja jota ei voi seurata haukottelematta.

Sulle on oma foorumi. Mikset käytä sitä, poika.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Sistis: se Aran numerohan oli julkinen. Tuskin enää tämän pelin jälkeen, kun ei enää ole päävalmentajana. Numerotiedustelusta se kuitenkin löyty vielä jokin aika sitten.

Sitten pelin jälkeisiin tapahtumiin.
Vieläkin vituttaa.
Miksi Yle näyttää Raipen naamaa kun iso mies, leijonien leijona, itkee omassa Raipe's cornerissaan. Hävetkää. Jos mies ei voi puhua ja tulee tunteelliseksi, niin pitääkö sitä surua näyttää koko Suomelle.
HYVÄ RAIPE!
Ara saa syyttää itseään ettei valinnut sua antamaan lättyjä.

Voittiko Arsenal FA-cupin??

Tämä on pahin päivä Tottenhamin ja Suomen kannattajalle sitten sitten, sitten.... IKINÄ!
Huomenna ne saatanat tietysti kieltää kaljan juonnin ja SaiPa tekee konkurssin Myllyksen palkkojen takia.

En nouse sängystä.

Pitäkää tunkkinne, saatana!
 
Viimeksi muokattu:

Sinisointu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hävettää

Hävettää olla Suomalainen. Kyllä nyt vituttais olla Suomalaisena Ruotsissa. Lehtosen Kari kun olis kisojen alusta saakka ollut maalissa niin tulos ois toinen.

Selänne ainoa kunnon pelaaja. Haistakaa Leijonat paska ei voi paljon muuta sanoa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Pientä tuuletusta

Ei oikein uni tule, vaikkei pettymys olekaan niin paha kuin millaiseksi sen pelkäsin yltyvän jos Suomi tämän häviää.

Ehkä parempi nyt tuulettaa masennus pois kirjoittamalla, kunnon katharsis ennen nukkumaanmenoa. Ottelusta on tietenkin tässä vaiheessa vielä hieman sekava kuva, mutta minun näkemykseni asiasta on tämä:

Ruotsi sai otteluun hyvän alun, mutta Suomi taisteli hirveällä tsempillä ottelun oikeastaan jo sinettiä vaille valmiiksi. Selänne oli taas uskomattoman hyvä, ja jos ruotsalaisten mielissä joku peikko on suomea vastaan, se on juuri Teemu Selänne. Hän jälleen kerran löi luun kurkkuun kaikille lajia ymmärtämättömille armottomilla ratkaisuilla juuri oikeaan paikkaan. Vaikka Ruotsi pelin voittikin, pelin paras pelaaja oli Teemu Selänne, ja siitä voi aika paljon vetää johtopäätöksiä jos vastustajan puolella on herra jota kaikki tituleeraavat maailman parhaaksi kiekkoilijaksi. Teemu ei siis ole vieläkään sen kärjen takana kovinkaan kaukana. Tässä vaiheessa jokaisen Selänteen arvostelijan tulisi alkaa seuraamaan vaikka kyykkää, ehkä joku muu laji avautuisi paremmin kuin jääkiekko. Se tuntuu kuitenkin olevan joillekin niin ylivoimaisen vaikea peli ymmärtää.

Suomen 5-1 maalin jälkeen pelin piti olla selvä. Ainakin näin se minun kotisohvaltani nähtiin. Valitettavasti tietyt SM-liigamiehet eivät pysyneet ruotsin kyydissä, ja maalivahti epäonnistui ratkaisevalla hetkellä karmeasti. Onneksi Ara reagoi siihen edes 5-4 vaiheessa ja otti Nupen kentälle. Tuomari oli hyvä ensimmäiset 2 erää, mutta kolmannessa mopo pääsi hieman karkaamaan käsistä. Eloranta ja Niinimaa saivat mailaa naamaan, mutta pilli pysyi taskussa. Sitten Zetterberg koukki Koivulta vauhdin pois ja samassa leikissä Koivun maila osui Zetterbergiin ja jäähy Koivulle. Aika ratkaisevaan paikkaan, ja sinänsä täysin surkea tuomio jos tuohon edeltävään linjaan vertaa. Selänteen jäähy oli tragikoominen. Selänne ajoi ylivoimalla maalille niin kuin pitää, vältti menemästä alueelle, laukaus tuli ja tilanne oli jo ohi kun ruotsalaispakki yritti työntää Teemun alueelle ja saada aloituksen pois omasta päädystä. Hän syöksyi Selänteen päälle, siis esti törkeästi, mutta Selänne lensi silti alueen ohi. Tästä tilanteesta ei jäähyä olisi pitänyt antaa. Ei missään tapauksessa. Ja jos se jollekin olisi annettu, ehdottomasti sille pakille joka yritti murjoa selänteen maalivahdin päälle, tässä epäonnistuen, ja samalla makasi teemun päällä. Eipä silti, ei tuokaan mitään nimellisesti ratkaissut, kuuluu vain niihin pieniin yksityiskohtiin jotka pelin sisällä ratkaisevat tiettyjä etuja.

Ruotsilla oli viimeinen vaihto-oikeus, ja he käyttivät tätä säälimättä hyväkseen. Ketju Santala-Miettinen- Virta oli aivan liian heikko tämän tason peliin, ja Ruotsi iski tähän saumaan oikein toden teolla. Luulisi vihdoinkin olevan kelle tahansa hiukkaakaan itsenäiseen ajatteluun pystyvälle selvää, että jos aletaan dream teamia rakentamaan, joka jätkä kärrätään änäristä paikalle ja sitten katsotaan jäikö yksikään ruutu täyttämättä. Mitenköhän olisi sujunut maalinteko ruotsin pojilta jos tuo nelonen olisi ollut Nieminen-Kapanen-Lehtinen? Veikkaanpa että siellä olisi ollut varsin tehoton ilta ruotsin koville pojille. Mutta Santala, Miettinen ja joukkueen käsittämättömin valinta eli Tony Virta olivat kuin sätkynukkeja jäällä. Valitettavasti edes Ylösen Jussi ei onnistunut pysäyttämään ruotsin huippuja siihen tyyliin kuin toivottiin. Petteri Nummelin oli myös liian köykäinen kaveri loppupeleissä. Hyvä kiekollinen puolustaja, mutta ei hänestä ole iloa silloin kun vastustajakin osaa hyökätä. Silloin tarvitaan puolustajaa.

Ei ole syytä roikuttaa päätä vaikka yksi jääkiekko-ottelu hävittiinkin. Tottakai tappio tuli pahimmalle vastustajallemme, ja ikävässä paikassa, mutta peli päättyi kuitenkin 6-5 ja jos olimme lopussa helisemässä, niin oli ruotsikin alussa. Tiukka peli, mutta kääntyi lopussa vieraille. Näin tällä kertaa, mutta edelleen meillä on naganosta 2-1, jolla pidämme isoveljen asemaa niin kauan kunnes dream teamit uudelleen kohtaavat. Vaikka käytänkin muotoa "me", en yritä väittää että minulla olisi suomen voiton tai häviön kanssa mitään tekemistä. Olen vain alusta loppuun omien takana, myös näin tappion hetkellä.

Summa summarum. Nyt on vihdoinkin kaikkien "kootaan joukkue sm-liigasta" piipittäjien aika tukkia suunsa. Jos ette ole ennen ymmärtäneet, parhaat pelaavat NHL:ssä, ja se ero esim. Selänteen ja Miettisen välillä on hirvittävän suuri. Toivottavasti ensi vuonna pelataan se World cup ja pääsemme ottamaan ruotsista revanssin kunnon porukalla ja jää ne liigapojut kotiin televisioiden ääreen.
 
Viimeksi muokattu:

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Ei saatana minkä menivät tekemään ja kotiyleisön edessä. Miten vittu voi sössiä neljän maalin johdon??? aralta hyvä veto laittaa kuumeinen kaveri maalille, ei helvetti onko tää jotain aralogiikkaa. Kertakaikkiaan säälittävä esitys, eipä tule araa ikävä, onneks tää äijä lähteekin vittuun sieltä penkin takaa.

vitutus on kova ja kuten Jere totesikin, kisat oli fiasko.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
VOIKO?

edit: sekoilut kahteen kertaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
-Älä hyvä mies asenna sitä pumppua leukaperiin tahi kurkkuun. Ei se sinne kuulu! Ei ihme, että basso äänessä korostuu. Mitä mahtaa aatamin-omenasi sellaisesta rytkytyksestä ajatella? Saatan antaa ensi kerralla tavatessamme Sulle valokpiot tallessa olevista käyttöohjeistani.

Mä hoidan seuraavat.

Paniko joku merkille, että Suomi hävisi ottelun? Nooh. ''Spiritti'' oli kuitenkin ''ihan hyvä''. Noilla mentiin ja toimi kun venäläinen perseenpäristin tjsp

Niin tosiaan Suomi kärsi yllättävän tappion, jota me kaikki perse vereslihalla podemme unettomina ensi yön. Toisaalta oli tärkeintä, että Aralle jäi näistä vuosista hyvät "fiilarit", sillä paljon tuli nähtyä alastonta urheilijanuorukaista perinteisissä saunaseuroissa, vaikkei sitä varsinaista klimaksia kollektiivisesti koettukkaan. Toisaalta, turha kai sitä on hamuta kuuta taivaalta, sillä Saksa pelin alku kulki ihan mukavasti.

Niin, siihen aatamin-omenalle on mukava laskea lasi, jos pöydässä ei tilaa liikene. Pysyy siinä tanssiessakin - minä kun olen niin kova poika pistämään jalalla koreasti.
Älä muuten hukkaa sitä pumpun manuaalia, minä kun olin kömpelö, ja unohdin sen putkilon sisään lypsylle lähtiessäni - siitä mitään tolkkua enää saa...
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
-Älä hyvä mies asenna sitä pumppua leukaperiin tahi kurkkuun. Ei se sinne kuulu! Ei ihme, että basso äänessä korostuu. Mitä mahtaa aatamin-omenasi sellaisesta rytkytyksestä ajatella? Saatan antaa ensi kerralla tavatessamme Sulle valokpiot tallessa olevista käyttöohjeistani.

Mä hoidan seuraavat.

Paniko joku merkille, että Suomi hävisi ottelun? Nooh. ''Spiritti'' oli kuitenkin ''ihan hyvä''. Noilla mentiin ja toimi kun venäläinen perseenpäristin tjsp

Niin tosiaan Suomi kärsi yllättävän tappion, jota me kaikki perse vereslihalla podemme unettomina ensi yön. Toisaalta oli tärkeintä, että Aralle jäi näistä vuosista hyvät "fiilarit", sillä paljon tuli nähtyä alastonta urheilijanuorukaista perinteisissä saunaseuroissa, vaikkei sitä varsinaista klimaksia kollektiivisesti koettukkaan. Toisaalta, turha kai sitä on hamuta kuuta taivaalta, sillä Saksa pelin alku kulki ihan mukavasti.

Niin, siihen aatamin-omenalle on mukava laskea lasi, jos pöydässä ei tilaa liikene. Pysyy siinä tanssiessakin - minä kun olen niin kova poika pistämään jalalla koreasti.
Älä muuten hukkaa sitä pumpun manuaalia, minä kun olin kömpelö, ja unohdin sen putkilon sisään lypsylle lähtiessäni - siitä mitään tolkkua enää saa...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Hävettää

Viestin lähetti Sinisointu
Hävettää olla Suomalainen. Kyllä nyt vituttais olla Suomalaisena Ruotsissa. Lehtosen Kari kun olis kisojen alusta saakka ollut maalissa niin tulos ois toinen.


Just. Mistä näitä...
 
K

kangaroo

Viestin lähetti Senior
Mä hoidan seuraavat.

Eih veliseni. Sinä ja Rööri voitte toki hoitaa ne seuraavat, mutta mä hoidan ne ensimmäiset plus huuhteluaineet. Maailmanmestaruusmenetyksen vitutussetit siis.

Edit. Eihän tuo oikeastaan enää jaksa vituttaakaan. Mutta otetaan silti kun sopiva tilaisuus tulee.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Minä, Ossi, haastan sinut, varjo, kertomaan, kuinka monen Ruotsin maalin aikana HPK:n S&M -kaksikko oli jäällä."


Santalasta voi sanoa ainakin Fopan ensimmäisen maalin, lisäksi muistan nähneeni numeron 18 kahden muun Ruotsin maalin aikana. Ja eikö Virta pelannut Santalan ja Miettisen kanssa samassa kentässä... pitänee odottaa tilastojen tuloa. Saattaa olla että olen väärässäkin mutta eivätpä nuo herrat muutenkaan ole otteillaan vakuuttaneet.
Ja eikö Virtakin ole HPK:n miehiä pohjimmiltaan...NHL kertoo karua kieltään että HPK:n kasvateilla ei kauhean hyvin siellä päin mene, tästä NHL-puolella on ollutkin jo keskustelua.
Minulla ei siis ole mitään HPK:ta vastaan koska SM-liiga ei kiinnosta mutta tehottomia ...koja en maajoukkueeseen haluaisi, vaikka kuinka ovatkin Kerhofanien suosiossa.

Peliä johdettiin 5-1 ykköskentän ansiokkaalla pelillä kunnes muut kentät lopettivat pelaamisen ja alkoivat päästää maaleja.
En alunperinkään veikannut Suomen voittoa(helppohan se on jälkikäteen näin sanoa :) mutta tällä tavalla en halunnut häviötä syntyvän. 5-1 tilanteessa olin optimistinen, valitettavasti, onneksi realisti sisälläni taas otti vallan ja loppumatsi olikin siedettävää seurattavaa.

Reality Check voisi olla enemmänkin se että HPK-pelaajat olivat selkeästi kisojen heikoimmat lenkit, oikeastaan Zambonikin taisi olla hyödyllisempi kuin Santala ja Miettinen. Kun tekee SM-liigassa hyvät tehot ja valitaan maajoukkueeseen tulosta pitäisi syntyä, edes Sloveniaa tms. vastaan. Kimmo Rintanen onnistui sentään siinä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestin lähetti Fläppis
No kyllä on mä oon vittu sitä mieltä, että Selänne hiukan onnistui tässä pelissä. Älä ole naurettava


Olen täysin samaa mieltä kanssasi, mutta puhuinkin siitä, että otetaan mukaan näin monta NHL peluria. Selänne taisteli ja oli Suomen parhaimmistoa! Ehkä koko kauden useammassa turnauksessa yhdessä pelanneet eli euroopassa pelanneet hitsautuisivat paremmaksi joukkueeksi vaikka tähdet ja johtohahmot puuttuisivat? Joukkuepeli ja joukkuehenki oli minusta juuri ne tekijät mitkä menivät mönkään näissä kisoissa. 1995 ja Sveitsin mm-kisoissa (eli Sulanderin huippuvuotena) joukkuepeli oli parhaimmillaan mielestäni.


Naganossa peli toimi, mutta muuten homma on ollut aika tuskaista silloin kuin mukana on näin iso joukko NHL miehiä; ja puhuin nimenomaan mm-kisoista. Etenkin olen ollut pettynyt NHL puolustajiemme esityksiin mm-kisoissa aiemminkin, mutta näissä kisoissa puolustus oli luvalla sanoen surkea. Johtohahmoja tai rauhallisuutta ei löytynyt edes NHL miehistä. En nyt tarkoita, että NHL miehet olisivat aina pettäneet yms. (esim. Kapanen-Ylönen kaksikko onnistui tässä eräissä kisoissa mukavasti). Toki olen naurettava jälkiviisaskin eli tyypillinen katselija vain...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös