Punk-nurkka

  • 119 762
  • 771

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sekaannutaanpas tänne punk-ketjuun, vaikka en punkia mitenkään erityisemmin kuuntele, tahi diggaakaan henkilökohtaisesti.

No tuli nähtyä kuitenkin Flogging Molly Ankassa ja kyllähän se kiehtoikin jo ennakkoon. Olen bändiä kuunnellut levyltä jonkun verran ja irkkumusiikki on aina pudonnut enemmän tai vähemmän, johtuen hieman perhetaustoistakin.

Kovat oli odotukset ja mitä vielä, ei tarvinnut pettyä yhtään, pikemminkin yllätyin vielä lisää. Harvoin näkee ja kokee ja kuulee näin energisiä bändejä. Vauhti oli kerrassaan huimaa ja yleisön ottivat mukaansa ihan täysin. Aika moni biisi oli sellaisia, mitä en ollut aiemmin kuullut, mutta se ei tälläisessä haittaa yhtään. Menevä ja tarttuva musiikki ei vaadi onneksi aiempaa tuntemusta, että siitä saisi irti.

Ei riitä ihan adjektiivit Floggingin kehumiseen, niin mainio se oli kaikin puolin. Yksi parhaista keikoista tänä vuonna, missä olen ollut ja taitaa mennä kautta aikainkin sinne kärkipäähän.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos irkkumeininki uppoaa punkin lomassa niin onhan kotoinen Drunken Troopers (aiemmin nimessä taisi olla vielä lisänä "of Eire") kelpo meininkiä jonka tahtiin kelpaa lyödä jalkaa lattiaan ja nostaa pulloa huulille.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Erkenholt kirjoitti:
Noniin tulihan sitten nähtyä DKM Tavastialla. Täytyy myöntää, että orkesterin muutaman vuoden takaisen live-äänitteen kansilehdellä ollut väite bändistä, joka ei konsertoi vaan järjestää bileitä, ei todellakaan ollut tyhjää puhetta eli kohtalaisen loistava meininki.

Dropkick Murphys oli, siitä lähtien kun orkesteriin muutama vuosi sitten tutustuin, ykkösenä tämän haluan nähdä livenä-listallani.

Edit: kirjoitusvirheitä.
Itellä tuli nähtyä Ankassa kyseinen bändi ja kolahti livenä hyvin. Itse bändiä en ole kuunnellut kuin vajaat puoli vuotta ja uppoaa erinomaisesti. Live-esiintymistä siis odotin innolla. Pettymyksen makua ei jäänyt suuhun. Eturivistä mitä seuraili oli yleisön seassa myös hyvä meininki.

Kuitenkin Tavastian keikkaa kehuttu paremmaksi, mikä itseltä valitettavasti jäi näkemättä.
 

Pioneer

Jäsen
sem kirjoitti:
Jos irkkumeininki uppoaa punkin lomassa niin onhan kotoinen Drunken Troopers (aiemmin nimessä taisi olla vielä lisänä "of Eire") kelpo meininkiä jonka tahtiin kelpaa lyödä jalkaa lattiaan ja nostaa pulloa huulille.

DT(OE):n kuuntelu on pirun hankalaa, kun eihän ne epatot ole onnistuneet pistämään mitään lättyä pihalle! Eivätkä ole ennättäneet tänne Karjalaan keikkailemaankaan. Toivottavasti kumpaankin kohtaan tulee rasti vielä lähitulevaisuudessa.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
mazapp kirjoitti:
Itellä tuli nähtyä Ankassa kyseinen bändi ja kolahti livenä hyvin. Itse bändiä en ole kuunnellut kuin vajaat puoli vuotta ja uppoaa erinomaisesti. Live-esiintymistä siis odotin innolla. Pettymyksen makua ei jäänyt suuhun. Eturivistä mitä seuraili oli yleisön seassa myös hyvä meininki.
Olihan DKM:nkin liveveto Ankassa kova, mutta ei kuitenkaan erityisen loistelias. En tiedä, onko laulajan ääni yleisesti ottaen huonossa kunnossa vai meinasiko se muuten vaan loppua kesken, mutta aikamoiseksi kähinäksi meni ajoittain. Kyllä Flogging Molly veti piirun verran paremman setin mielestäin.

Itse en näitä irkkupunkbändejä liiemmälti kotona jaksa kuunnella, vaikka omistankin molemmilta yllämainituilta pari levyä. Jotenkin tällainen musiikki vain vaatii sen tuopin käteen toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
A dazzling display of talent

Eli kauan odotettu debyyttikeikka räjähtää ilmoille ensi lauantaina 23.9 Hämeenlinnan Hannibaalissa. The Apocalypse Dudes plays Turbonegro!

("Pääesiintyjänä" niin ikään hämptonilainen Inferior, joka on kai lähinnä tuota metalli-osastoa.)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lauantaina olin kuulostelemassa pikkubändejä paikallisessa. Osa oli tuttuja, mutta joukossa oli myös jokseenkin mielenkiintoinen uusi tuttavuus: talviurheilupunkkia veivannut calgary88 Turusta. TuTo-faniksi tunnustautuneen raavaan huutajan ja naislaulajan ulosannista ei meinannut selvää saada, mutta bändi soitti tiukasti. Kokolailla briljanttia siis.

Mieleen jäi parhaiten kappaleet Kaikki käyttää ("Myllylä ryyppää, Myllylä rukoilee, mitä vittua se oikein tekee"), Sadasosa ja Havuja perkele. Tiukkaa settiä. Keikan kruunasi autenttisilla lelucasioilla ryyditetty Korroosio-cover Hei Hei Hei - ja etenkin sitä edeltänyt pätkä Kreikan merta!

Löytyi yhtyeen sivutkin:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=75208707
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Everton kirjoitti:
Lauantaina olin kuulostelemassa pikkubändejä paikallisessa. Osa oli tuttuja, mutta joukossa oli myös jokseenkin mielenkiintoinen uusi tuttavuus: talviurheilupunkkia veivannut calgary88 Turusta. TuTo-faniksi tunnustautuneen raavaan huutajan ja naislaulajan ulosannista ei meinannut selvää saada, mutta bändi soitti tiukasti. Kokolailla briljanttia siis.

Mieleen jäi parhaiten kappaleet Kaikki käyttää ("Myllylä ryyppää, Myllylä rukoilee, mitä vittua se oikein tekee"), Sadasosa ja Havuja perkele. Tiukkaa settiä. Keikan kruunasi autenttisilla lelucasioilla ryyditetty Korroosio-cover Hei Hei Hei - ja etenkin sitä edeltänyt pätkä Kreikan merta!

Löytyi yhtyeen sivutkin:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=75208707
Jumaliste että vaikutti kovalta setiltä, siis tämä viesti! (Paikallahan en tietenkään ollut koska olin muualla.) Bändin nimi, kuvaus (talviurheilupunkkia!) biisien nimet ja Kreikan meri!
Pakkotutustunta. Loistavaa!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Voin kertoa näin epävirallisena tietona, että aika lähellä oli, ettei olisi tuolla loppupäässä nähty toistakin punk-levyä. The Heartburnsin debyyttilevyä jos olisi mennyt pari enemmän, olisi sekin kivunnut listalle. Ei taida tosin olla tämä ihan vilkkainta levynmyyntiaikaa vuodesta...
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt

Mulzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
One Hidden Frame

Jenkkityylistä melodista, mutta kovatempoista punkrockia ei hirmuisesti suomen kamaralla tehdä, mutta One Hidden Frame polkee todella vahvasti menemään. Lappeenrantalaiset ovat jo aikaisemmin tehneet pienellä melulla keikkaa ja omakustanteita, mutta nyt on jo aika vakuuttavan julkaisun paikka, kun uusin CD Comforting Illusion julkaistaan. Melankolista, mutta nopeaa (onkos tää mahollista?) ja puhtailla lauluilla suoritettua punkrockia olisi helpoin kuvaus. Samanlaista kuin Rise Against, Ignite, Boysetsfire tai suomesta ehkä vain Presley Bastards. Kotisivuilta löytää ainakin uusimman They Disappear "sinkun" mp3-muodossa.

One Hidden Frame:
http://www.lprhardcore.net/ohf/
 

Popov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeisen parin vuoden aikana on tullut "löydettyä" punk uudestaan. Joskus varhaisteininä ja vielä teininäkin kolahtivat Offspringin (Smash-levyn) ja Apulannan ohella Pojat, Ne Luumäet ja L.A.M.F. Ja tietenkin Ramones.
Ramones ei hävinnyt missään vaiheessa, mutta vasta viime vuosien aikana olen kunnolla perehtynyt Rancidiin, Clashiin ja Dead Kennedysiin.
Kun nyt asun hieman isommassa kaupungissa, on tullut paljon käytyä punk-keikoilla. I Walk the Line, Endstand, Wasted ja Manifesto Jukebox ovat kyllä kolahtaneet lujaa!

Ja totta kai kahden edelleen suurimman suosikkiyhtyeeni eli CMX:n ja YUP:n varhaistuotanto vierailee varsin usein soittimessani.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mikä Ramonesin platta kannattaisi ensiksi hankkia? Mulla on biisi sieltä ja toinen täältä ja olen niihin tykästynyt, mutta ainahan hyvä kokonaisuus osaset voittaa.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Alamummo kirjoitti:
Mikä Ramonesin platta kannattaisi ensiksi hankkia? Mulla on biisi sieltä ja toinen täältä ja olen niihin tykästynyt, mutta ainahan hyvä kokonaisuus osaset voittaa.

Anthology-kokoelma. Tupla-CD ja 58 biisiä kronologisessa järjestyksessä. Mukana myös kattava vihkonen bändistä. Taitaa maksella jotain 11,90 ale-laareissa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Popov kirjoitti:
Ite kävin ostamassa vihdoin ja viimein yhden punk-klassikon; Refusedin The Shape of punk to come. On kyllä saatanan kova levy!
Oli muistaakseni muuten sen Tiktak-kitaristimisun (sen jolla on huulilävistys) suosikkiTop3levy NYT-liittessä taannoin. Olin kovin iloinen! Hyvä levy on, nimittäin.
 

mynthon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pittsburgh Penguins
Kylläpäs No Shamen lätyn ilmestyminen venyy ja venyy. Saa olla sitten perkeleen kova levy, nimittäin kyllä sitä on odoteltukin jo monta vuotta.
Riot, riot, riot...
 
Suosikkijoukkue
löytyy
eh kirjoitti:
Voin kertoa näin epävirallisena tietona, että aika lähellä oli, ettei olisi tuolla loppupäässä nähty toistakin punk-levyä. The Heartburnsin debyyttilevyä jos olisi mennyt pari enemmän, olisi sekin kivunnut listalle. Ei taida tosin olla tämä ihan vilkkainta levynmyyntiaikaa vuodesta...

Mistä tämä tieto?
 

Mulzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulzi kirjoitti:
Jenkkityylistä melodista, mutta kovatempoista punkrockia ei hirmuisesti suomen kamaralla tehdä, mutta One Hidden Frame polkee todella vahvasti menemään. Lappeenrantalaiset ovat jo aikaisemmin tehneet pienellä melulla keikkaa ja omakustanteita, mutta nyt on jo aika vakuuttavan julkaisun paikka, kun uusin CD Comforting Illusion julkaistaan. Melankolista, mutta nopeaa (onkos tää mahollista?) ja puhtailla lauluilla suoritettua punkrockia olisi helpoin kuvaus. Samanlaista kuin Rise Against, Ignite, Boysetsfire tai suomesta ehkä vain Presley Bastards. Kotisivuilta löytää ainakin uusimman They Disappear "sinkun" mp3-muodossa.

One Hidden Frame:
http://www.lprhardcore.net/ohf/

http://www.rokkizine.com -sivustolla flash-soittimessa kuunneltavissa 3 huippuhyvää biisiä uudelta levyltä. Kyllä toimii! Yllättykää!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ramones

jesse72 kirjoitti:
Anthology-kokoelma. Tupla-CD ja 58 biisiä kronologisessa järjestyksessä. Mukana myös kattava vihkonen bändistä. Taitaa maksella jotain 11,90 ale-laareissa.

Ostin tämän, enkä pettynyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös