Pudotuspelit kaudella 2023–2024

  • 56 678
  • 470

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän teidän toiveet, mutta jos Määttä sanoi Kokkolassa, että nähtiin hyvää playoff-lätkää molemmilta, niin onko realistista odottaa muutosta? Jos noin vähään on tyytyväinen, niin en tiedä pitääkö edes ansaita jatkopaikkaa.

No, me kannattajat ja fanit tietysti odotamme aina kaikkea kauhulla ja riemulla, pelolla ja vihalla, joten eiköhän sieltä tule jotain paskan ja taivaan väliltä… molemmilta joukkueilta.
Juuri näin. Olin aivan haavi auki Teron kommentista.
 
Viimeksi muokattu:

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Samaa mieltä!Risikko ja Lehtinen olisivat olleet luotettavampia.
Parempi voittakoon!
Kävi miten kävi, mutta ensi kaudella nämä tiukat kohtaamiset jatkuu.
Kyllä mä luulen, että me naatitaan Kokkolassa nyt tämä hetki, jos voitetaan ja te lyötte kaikki jäänrakoon ensi kaudesta lähtien.
 

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Määtän pelitapa on versio Summasen luomukiekosta. Tavoitteena on pelaajien hyvään reagointiin perustuva osin pelipaikaton jääkiekko. Kun tulosta ei tule, valmentaja voi tehdä mitä tahansa muutoksia kokoonpanoon. Muutokset eivät ole ennakkoon aina heikennys, koska luomukiekko perustuu vähemmän tiiviiseen viisikkopeliin ja enemmän hyviin yksilösuorituksiin.

Määtän pelitapa voi vielä kääntää sarjan Jokereille. Kunhan Hermeksen puolustuspelaamisesta selviävät ja pääsevät laidasta keskustaan. Nyt hyökkäyspäässä liian monta kertaa pelataan siellä, mistä maaleja ei tehdä.
Summasen peli oli kaukana luomukiekosta. Nämä termit ovat vain jääneet elämään kun miehen taival IFK:ssa oli hyvin sekava.
Rami on yksi meidän pelin suurimpia ideologisia vaikuttajia ja maamme parhaita valmentajista. Luonteeltaan ei vain ehkä tullut ihmisten kanssa aina toimeen.
Määtän pelikirja on taas vähäsivuinen. Joukkueemme on totaalisen alistunut tiiviin viisikkopelin edessä.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Summasen peli oli kaukana luomukiekosta. Nämä termit ovat vain jääneet elämään kun miehen taival IFK:ssa oli hyvin sekava.
Rami on yksi meidän pelin suurimpia ideologisia vaikuttajia ja maamme parhaita valmentajista. Luonteeltaan ei vain ehkä tullut ihmisten kanssa aina toimeen.
Määtän pelikirja on taas vähäsivuinen. Joukkueemme on totaalisen alistunut tiiviin viisikkopelin edessä.
Summasen peli tuohon aikaan sai nimen "2-vaiheinen reagointipeli". Siinä käytettiin paljon "toista aaltoa/tyhjää kenttä puoliskoa". En muista oliko näin jo Jokeri aikoina mutta maajoukkueessa oli.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Mahdollista, mutta ei todennäköistä. Puhutaan jostain alle 10% saumasta. Odotan Häkkilän muuntumista Tom Koivistoksi, Lembergin Rosaksi ja Vauhkosen Machuldaksi.

Jos tätä ihan todennäköisyyksien pohjalta pyörittelee niin jotenkin näin voisin sen vielä positiivisessa kuvassa nähdä:

Jokerit voittaa tänään 60% todennäköisyydellä
Jokerit voittaa lauantaina vieraissa 30% todennäköisyydellä
Jokerit voittaa mahdollisen game 7 takaa noustuaan 70% todennäköisyydellä.

Josta päästään siihen raakaan prosenttiin millä Jokerit vielä tästä 1-3 - tappiotilanteesta nousee : 12,6%.

Tällä positiivisella katsontakannalla päästäisiin jopa yli 10% mahdollisuuteen vielä jatkopaikan osalta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Määtän ketjuruletti jatkuu. Ei se ole mikään ihme, että meidän avainjätkillä hommat sakkaa kun pelistä toiseen vaihtuu kaverit rinnalla. No, ehkä vaihtamalla paranee? Kolppasella on kova paikka, mutta toivotaan, että kokemus(ei Kokemus Eronen, en tarkoita nyt sinua...) puhuu....
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos nyt oikeasti mennään tällä yksilö edellä näin vahvasti niin tekisin itse sellaisen peliliikkeen että noi jätkät sais itse päättää kenen kanssa pelaavat. Onkohan näin tehty?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tätä ihan todennäköisyyksien pohjalta pyörittelee niin jotenkin näin voisin sen vielä positiivisessa kuvassa nähdä:

Jokerit voittaa tänään 60% todennäköisyydellä
Jokerit voittaa lauantaina vieraissa 30% todennäköisyydellä
Jokerit voittaa mahdollisen game 7 takaa noustuaan 70% todennäköisyydellä.

Josta päästään siihen raakaan prosenttiin millä Jokerit vielä tästä 1-3 - tappiotilanteesta nousee : 12,6%.

Tällä positiivisella katsontakannalla päästäisiin jopa yli 10% mahdollisuuteen vielä jatkopaikan osalta.
Huimat 2,6%.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
60% todennäköisyydellä
Vaikuttaa alhaiselta ottaen huomioon että on elämä tai kuolema -peli ja vieläpä kotipeli. Ei kai Jokerit näin surkea olisi? Itse arvioisin 70% voittotodennäköisyyttä Jokereille. Toisaalta ei se minua haittaa vaikka häviäisivät.

E. Olettaen että yksi peli vielä Kokkolassa tulee, omat arviot Jokereiden voitosta kieppisivät 25-27% paikkeilla.
Eli jos olen antelias, ja arvioidaan että Jokerit voittaa tänään 70% tod. näk. ja Game 6 27% tod. näk. , olisi koko sarjan klaaraaminen 1-3 asemista todennäköistä jopa huimalla 13.23%
 

Kebis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, LeKi
No on kokoonpano.
Tero on vain leikitellyt tähän asti.
Kyseessä on nyt professoritason synergiaviritys, jonka vain tiukan analytiikan omaava Määttä sisäistää.
Odotan tänään täydellistä dominointia kentällä (ja toki katsomossa). Tästä se mestaruusjuna lähtee kiihdyttämään.
On täysin poikkeuksellista päästä kokemaan jotain näin hienoa. Kohta mennään!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse arvioisin 70% voittotodennäköisyyttä Jokereille.

Niin tekee myös Veikkaus. Pitkävedossa kertoimet kohteessa voittaja (lopullinen tulos) on 1,33 - 3,05. Tasaprosentteihin pyöristettynä juurikin tuon 70-30 siis.

Mutta kyllä mahdollisessa kuutospelissä todennäköisyydet voisivat ihan hyvin olla jo 50/50. Siinä vaiheessa alkaa jo Hermekselläkin olemaan katkaisupaineita ja rasituskin alkaa vaikuttamaan. Esim. jos tänään putoaa vielä joku pakki pois, niin...

Mutta ei todennäköisyydet edes tuolla laskelmalla ole vielä Jokereiden jatkoonmenon puolella. Kolmen peräkkäisen ottelun voittaminen ei ole helppoa. Vaikka prossat laittaisi rohkeasti 70-50-80 niin = 28% ottelusarjan voitosta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta ei todennäköisyydet edes tuolla laskelmalla ole vielä Jokereiden jatkoonmenon puolella. Kolmen peräkkäisen ottelun voittaminen ei ole helppoa. Vaikka prossat laittaisi rohkeasti 70-50-80 niin = 28% ottelusarjan voitosta.
Se tässä on kuitenkin kivaa, että vain yksi peli kerrallaan tarvitsee voittaa. Jos tänään onnistutaan kaivamaan voitto, niin sen jälkeen tuolla kaavalla jatkoonmeno olisi jo 40%. Ja jos ei voiteta tänään niin sitten ei tartte laskea prosentteja enää ollenkaan.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Se tässä on kuitenkin kivaa, että vain yksi peli kerrallaan tarvitsee voittaa. Jos tänään onnistutaan kaivamaan voitto, niin sen jälkeen tuolla kaavalla jatkoonmeno olisi jo 40%. Ja jos ei voiteta tänään niin sitten ei tartte laskea prosentteja enää ollenkaan.
Yksi tilanne, yksi kaksinkamppailu, yksi vaihto, yksi peli kerrallaan. Siinä resepti.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Oih, siellähän on Kerhon maalilla pelannut jokerilegenda Joni Puurula!
Aasinsiltana tuli mieleen 2008 välierät, joissa Blues nousi Puurula maalissaan pelannutta Jokereita vastaan 1-3 tappioasemasta 4-3 sarjavoittoon. Viides peli oli Bluesin kotipeli ja se meni 5-1 lukemin. Game 6:ssa Blues voitti jatkoajalla ja seiskapelissä espoolaiset olivatkin sitten selkeästi parempia. Juuri mitään yhdistäviä tekijöitä ei ole tähän sarjaan Hermestä vastaan, mutta uskotaan Jokerien tekevän "bluesmaisen" nousun!
 

julB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aasinsiltana tuli mieleen 2008 välierät, joissa Blues nousi Puurula maalissaan pelannutta Jokereita vastaan 1-3 tappioasemasta 4-3 sarjavoittoon. Juuri mitään yhdistäviä tekijöitä ei ole tähän sarjaan Hermestä vastaan, mutta uskotaan Jokerien tekevän "bluesmaisen" nousun!
Tuo Blues-sarja sattuu vieläkin..
 

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato
Pakkohan tämä oli tarkistaa ja vasta kolmannessa erässä. 0-2 tilanteesta Jokerit tuli tasoihin 5v3 ilman maalivahtia ja Banham sitten niittasi jatkoilla 3-2 Jokereille. Hienoa aikaa! 2002-04-02 HPK - Jokerit

Olin paikalla. Sairaan magee ja maistuva matsi, huh! Bänhämin kääntölaukaus jatkoajalla, naps.
 

Korhonen96

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Edelleen on positiiviset ja poikkeuksellisen toiveikkaat fiilikset. En tiedä johtuuko sitten siitä, että tätä herkkua ei ole ollut vuosiin tarjolla. Kaikki mehut imetty tänään tästä hyvästä fiiliksestä ja vielä kirsikkana itse peli.
Taistele jokerit!
 

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aasinsiltana tuli mieleen 2008 välierät, joissa Blues nousi Puurula maalissaan pelannutta Jokereita vastaan 1-3 tappioasemasta 4-3 sarjavoittoon. Viides peli oli Bluesin kotipeli ja se meni 5-1 lukemin. Game 6:ssa Blues voitti jatkoajalla ja seiskapelissä espoolaiset olivatkin sitten selkeästi parempia. Juuri mitään yhdistäviä tekijöitä ei ole tähän sarjaan Hermestä vastaan, mutta uskotaan Jokerien tekevän "bluesmaisen" nousun!
Olin kirjoittamassa tästä ottelusarjasta itsekin tänne ja en tiedä kultaako aika muistot,mutta muistaakseni olin aivan varma jokereiden jatkoon menosta sarjan tasoittumista 3-3. Eli uskotaan nousuun kunnes sarja on ohi.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Nyt hallille, toivottavasti ei viimeistä kertaa tällä kaudella. Peli on kyllä ollut aikamoista kuraa, ja melkein jäi kausaripaikka tyhjäksi tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös