Pudotuspelit 2013 – löytyykö Kiven alta kultaa?

  • 98 185
  • 387

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tästä olen täysin samaa mieltä.Itse olen hiukan yli nelikymppinen ja erittäin mukavuudenhaluinen;=).Olin viime vuoden puolella katsomassa Ässien ottelua ja istumapaikkoja ei paljon ollut jäljellä.Seisomokatsomoa en olisi valinnut vaan Urhon nettilähetyksen.
Mielipideasioita... Itsekin olen liki neljäkymppinen ja mukavuudenhaluinen. Minulla on myös ollut istumakausikortti jo muutaman vuoden mutta silti olen ollut seisomassa 99% otteluista. Niin kauan aion seisoakin kun jalat kantaa.

Mukavuudenhalu näkyy monissa asioissa, mutta jääkiekossa mukavuuteni on nimenomaan se että saa katsoa peliä seisoen.
 

Aina Pata

Jäsen
Oli miten oli ilmoitettujen katsojien ynnä muiden kanssa aiemmissa peleissä. Se mikä ihmetyttää, jumatsuikka lauantain peliä ei ole vieläkään loppuunmyyty? Tälläistä herkkua on tarjolla aika harvoin ja paikalle ei ole kiinnostusta tulla?

Kuten joskus tällä palstalla todettu, tunnelma kärsii jos ei seiso, mutta ei nykyään taida todellakaan olla vetoa seisomakatsomoon vaan esim. maksu tv:t jättävät porukat kotiin.

No niin, tätä olikin jo ehditty ennen postausta kommentoida eli montakohan jimietä tuolla ulkona luuraa?
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Mielipideasioita... Itsekin olen liki neljäkymppinen ja mukavuudenhaluinen. Minulla on myös ollut istumakausikortti jo muutaman vuoden mutta silti olen ollut seisomassa 99% otteluista. Niin kauan aion seisoakin kun jalat kantaa.

Saako kysyä, että miksi sulla on istumakortti, jos kerran seisomassa käyt?
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todettakoon että runkosarjassa käsittääkseni kausikorttilaisia ja muita vapaalippulaisia on huomattavasti enemmän kuin pleijareissa, eli "haamukatsojia" saattaa olla satoja ja jopa toista tuhatta.

Kun taasen pleijareissa haamukatsojien määrä on huomattavasti pienempi.

Meni pikkuisen ohi, mitä tuolla halusit viestiin vastata? Toisaalta taas, jos ajatellaan että runkosarjan peliin saadaan tuollainen lukema, tarkoittaa se kyllä, että vastassa on HIFK, Lukko tai Jokerit. Joka tarkoittaa taas sitä, että lähes kaikki kynnellekykenevät ovat paikalla. Joku SaiPa taas on Porissa eri juttu, noista peleistä jäädään helpommin pois. Sama yleensä vapaalippujen kanssa, noihin peleihin on varmasti vähemmän vapaalippuja jaossa, ne kun kelpaavat muutenkin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Saako kysyä, että miksi sulla on istumakortti, jos kerran seisomassa käyt?
Sanotaan näin että saan sen vastineeksi "työsuoritteista"... Se on vähän niinkuin varalla että jos tuleekin sellainen päivä etten jaksa seistä. Olen mä pari kertaa käynyt istumassa mut mieluummin seison.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitäs porukka täällä ajattelee huomisesta kolmannesta pelistä ja Ässien mahdollisuuksista ottaa se kolmas kiinnitys?

Selvää lienee, että JYP tulee huomiseen peliin varmasti ihan kaikki mahdollinen pelissä. Tänään JYPin leiristä mm. Perrin on jo vedonnut faneihin seuran FB-sivuilla ja kovaa uhoa on päällä, että huomenna sarja kääntyy.

Itse luotan toki Ässien tekemiseen 110%sti, mutta voitto huomenna vaatii kyllä taas parannusta siihen omaankin peliin, näin veikkaan. Ajatus ei saisi karkailla yhtään neljänteen peliin lauantaina, siis ajatuksiin mahdollisuudesta jopa katkaista sarja kotikentällä.

Jos jotain toivetta saan huomista peliä varten esittää, niin avausmaali olisi jälleen kerran kovaa valuuttaa.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mitäs porukka täällä ajattelee huomisesta kolmannesta pelistä ja Ässien mahdollisuuksista ottaa se kolmas kiinnitys?

Näkisin, että JYP satsaa kaiken ottelun alkuun, yrittäen jonkin näköistä irtiottoa ja flow-tilaa. Se on taas toinen asia, että miten JYPin vauhti riittää tähän, kun lievää piiputtamista on ollut havaittavissa edellisissä otteluissa. Jos/kun Ässät alkurynnistyksestä selviää kuivin jaloin, alkaa ottelu kääntymään vääjäämättä Ässille.

Toki vähämaalisissa peleissä onnekkailla pompuillakin on oma roolinsa, mutta uskon Ässien tämän ottelun klaaraavan. Raannalta ehkä vaaditaan alussa huipputorjuntoja.

Edelleen JYPpiä ei voi aliarvioida. Padalta vaaditaan taas pykälä enemmän suoritustasoon.

Kuten sanoit, avausmaali Ässille olis kiva ja voisi olla aika myrkkyä JYPille.
 

Tuamas

Jäsen
Itse näkisin että tänään on JYPillä do-or-die tilanne.

Eli jos sarjasta halutaan muuta käteen kuin lumieränä käkeen, niin tälle illalla on lyötävä kaikki pelimerkit ja vähän päälle.

JYP tulee todennäköisesti kovaa päälle ja pyrkii hakemaan hurmostilaa ottelun alussa, jos Ässien pakisto pelaa kuten sovittua ja saa kiekon helpoilla syötöillä paineen alta pois, on tuloksena todennäköisesti Ässille ylivoimahyökkäyksiä.

Ottelun kulku riippuu hyvin vahvasti ottelun ensimmäisestä kympistä ja ensimmäisestä erästä, jos JYPin hurmos kantaa voi JYPillä olla jo parin-kolmen maalin karkumatka ensimmäisen erän päätteeksi. Jos taas käy kuten ennakoin että käy, eli Ässät pitää omassa päässä keskustan hyvin, pääsee avaamaan peliä JYPin karvauksen alta nopeasti ja antaa riittävästi painetta karvauksessa, niin Ässät johtaa ensimmäisen erän jälkeen ja vie pelin ainakin kahdella maalilla.

JYP ei ole millään tasolla vakuuttanut, Tarkki on ollut suorastaan melkoisen heikko (kiekot pomppivat, ei saa liimattua edes kaikissa perustorjunnoissa), kärkiketjut eivät ole vakuuttaneet ja molemmissa otteluissa on tuntunut että JYPillä ei luistin kulje juuri lainkaan.

Sanoisin että tänäänkin Pata on valttia ja Ässät voittaa joko kahdella tai useammalla maalilla (0,1 - 2,3,4) tai mennään jatkoille jos JYPin ensimmäinen erä on poikkeuksellisen vahva, tällöinkin Ässät todennäköisesti vie, irtonaisemman liikkeen ja paremman kuntopohjan ansiosta.
 

Mad Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Francis#10
Huomasin juuri, ettei Raanta saanut nollapeliä tililleen viime matsista. Huutava vääryys kaveria kohtaan, jos ajattelee, että Järvenpää oli alle kaksi minuuttia maalilla. Jos nollapeli siksi häneltä vietiin? Mielestäni tällaisesta on silti ennen nollapeli merkitty?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kuten keväällä kuuluukin, seuraava matsi on tähän saakka kevään tärkein. Ässät on ihan julkisestikin ilmoittanut jo aikoinaan Rautakallion suulla että tavoite on olla Jypimpi kuin JYP itse pelitavaltaan, ja edellisen matsin perusteella siltä myös alkaa näyttää. Viime vuonna Ässien kritisointiin Jypin haastamisesta Jypin omilla aseilla, tänä keväänä tilanne on toistaiseksi niin että Jyp onkin perässä robottikiekossa, ja lisää robottia ei välttämättä riitä yhteenkään voittoon Ahon porukalle.

Mielenkiintoista onkin nähdä millä aseilla JYP lähtee Ässiä haastamaan. Pelin sekoitus coast-to-coastiin voisi toimia, mutta tämän kevään JYPiltä puuttuu selkeästi ratkaisuvoimaa jotta tuo toimisi JYPin pussiin varmasti ja toisaalta, Ässät pitänee nipun kasassa anyway. Tunnetila on mielestäni ainoa ase enää JYPin pakissa, JYPin pitää saada hurmos päälle ja Ässien kuupan taas seota. Nyt en yllättyisi jos Virtanen tai joku muu alakenttien pelaaja usutettaisiin Savinaisen kimppuun. Joka tapauksessa naamahieronnan ja tökkimisen määrä tulee lisääntymään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mielenkiintoista onkin nähdä millä aseilla JYP lähtee Ässiä haastamaan. Pelin sekoitus coast-to-coastiin voisi toimia, mutta tämän kevään JYPiltä puuttuu selkeästi ratkaisuvoimaa jotta tuo toimisi JYPin pussiin varmasti ja toisaalta, Ässät pitänee nipun kasassa anyway. Tunnetila on mielestäni ainoa ase enää JYPin pakissa, JYPin pitää saada hurmos päälle ja Ässien kuupan taas seota. Nyt en yllättyisi jos Virtanen tai joku muu alakenttien pelaaja usutettaisiin Savinaisen kimppuun. Joka tapauksessa naamahieronnan ja tökkimisen määrä tulee lisääntymään.

Ässien vahvuus tässä sarjassa on ollut selkeästi parempi liike ja sillä perusteella ajatus coast-to-coast pelistä ei toimi. Ässät saisi varmasti enemmän maalitilanteita. Ahon housuissa lähtisin laskemaan pelin tempoa, entistä likaisempaa peliä ja niistä muutamista tilanteista ne maalit.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Näkisin, että tämän sarjan ratkaisee ykköskentät. Mietitään tilannetta, että homma olisi päälaellaa ja padan ykköskenttä (Armia-Niemi-Savinainen) keskittyisi peliin kuin JYP:in ykkönen. Tässä on ollut huomattava ero. Perrin-Abid on sellainen parivaljakko, joka ratkaisee vaikka yksin pelejä padan ykkösen tavoin, mutta ero on ollut siinä, että Niemen ketju on keskittynyt peliin! Jäädään vähän hieroskelemaan kaveria tilanteen jälkeen, mutta sen päätyttyä palataan keskittymään seuraavaan vaihtoon. JYP:in vastaava tekee samaa, mutta keskittymisen sijaan lähdetään tuomarin pakeille huutamaan naama punaisena ihan sama mikä tilanne on ollut.

Tämä on torpedoinut JYP:in omaa peliä aivan järkyttävästi ja Ässät saanut lisää virtaa, kun huomaa et vastustaja hiiltyy ja keskittyy vain suunsoittoon.

Tämä, jos jatkuu tänäänkin, niin voi ennustaa Ässille kolmatta voittoa. Niin kova henkinen vitutus tuntuu olevan osa JYP:in peliä tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Jostain syystä tää sivusto alkaa tökkiä aina viimeistään kolmannessa erässä, siis jos oon kirjautuneena sivustolle. Ehkä se on hyväkin asia, ei ainakaan tuu kirjoteltua suoraan sitä mitä sylki suuhun tuo heh.


Joo, joka tapauksessa.. Kuokkaan tuli tänään, radion varassa olin että kovin viiltävää analyysiä en pysty pelistä laittamaan mutta radion mukaan alettiin pelaamaan vasta toisen erän puolenvälin jälkeen. Se ei nyt tänään riittänyt. Nyt tästä vaan joukkue ja valmennus tekee analyysit, että missä mentiin pieleen, korjataan epäkohdat, ja maanantaina sitten annetaan se viimenen niskalaukaus. Ei oltu huonoja tänään, eli pää pystyyn vaan ja niin edelleen!

Heshkalla nyt pomppinu kiekot jostain syystä pari peliä. Mistä lienee johtuu tuo.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eka vaihto tänään, starat unessa ja peli 1-0. Siitä asetelmista eteenpäin. Jos Elo olisi vetänyt 5cm alemmas niin peli olisi voinut olla 2-2 ja kuka tietää miten jatkoilla olisi käynyt...

No maanantaina jatkuu taas.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No maanantaina jatkuu taas.

Juuri näin, eteenpäin.

Savinainen ilmoitti jo mediassa, että maanantaina sarja menee katki.

Itse luotan Vellun sanaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Itse luotan Vellun sanaan.

Minua ei ainakaan huoleta tippaakaan etteikö homma hoituisi ensi viikolla.

Sen sijaan huolettaa se, että näistä ns. puremisista pitää tehdä isompi juttu kuin itse ottelusta. Jos Auvisen käsi osui Ryanin hampaisiin niin OK, mutta ei Ryan mitenkään (teeveestä päätellen) haukannut kiinni kaverin käteen. Muutenkin pari tippaa verta ja hirveä itku, toiset menettävät hampaita ja jatkavat peliä...
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
"Pure mua se tee, yön kylmä pakenee". Tää Lahti vois vaikka teipata kypärän päähänsä, ettei se kerrassaan brutaali kuontalo paljastuisi 13 kertaa joka pelissä ja pitää samalla suunsa kiinni.

Tyypillistä mediapeliä Nykäskylän suunnalta. Toivon hartaasti ettei Ässät lähde tähän pelleilyyn mukaan. Keskitytään peliin ja antaa pelissä heikomman keksiä muita keinoja vastustajan horjuttamiseen.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Viddu viimenen jengi joka pelaa oikeeta lätkää, se on nyt teirän varassa! Painakaa nyt päätyyn, ettei nää painijoukkueet pääse tuulettelemaan. Ei mulla muuta... Go Pata Go!
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ykkösketjua yritetään hiillostaa joka ruuhkassa. Kahinointiin ei vaan kannata lähteä mukaan, parempi ottaa iskuja vastaan ja keskittyä peliin. Nyt tämä painiskelu toimii Jypin eduksi ja siihen joukkue pyrkiikin. Eilen oli lopussa vielä saumat tasoittaa, mutta nahinointi ja sitä seuranneet jäähyt tulivat pahaan saumaan. Jatkossa taas pää kylmänä, tapahti mitä tahansa, sitä kautta se tarvittava neljäs voitto otetaan. Lahden, Virtasen ja Viitasen tapaisille ärsyttäjille kannattaa kääntää selkä, sekös näitä murjaaneja vasta vituttaisi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ykkösketjua yritetään hiillostaa joka ruuhkassa. Kahinointiin ei vaan kannata lähteä mukaan, parempi ottaa iskuja vastaan ja keskittyä peliin. Nyt tämä painiskelu toimii Jypin eduksi ja siihen joukkue pyrkiikin.

Varsinkin eilen, kun suuri osa pelistä oltiin tappiolla, oli tämä erityisen typerää. Ymmärrän Uusitalon turhautumisen kuten toisaalle kirjoitinkin. Nyt jos koskaan on pään pysyttävä kylmänä, Ässät on parempi joukkue ja hoitaa kyllä homman jos joka nujakkaan ei lähdetä mukaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä mieltä olette? Pitäisikö ensi pelissä molempien mennä 11 hyökkääjällä peli loppuun? Kumman etu jos Moisio ja Jonne Virtanen tappelis? Ei varmaan Jonne voi olla vastaamatta kutsuun jos sellanen tulisi. Tällä hetkellä Jyp yrittää henkistä niskalenkkiä sillä että Jonne ajelee Raantaa, kiekottomia ja heittelee maalineduspaineissa ukkoja maahan. En koe sitä kovin isoksi pelotteeksi, mutta pitäisikö hommalle laittaa stoppi kuitenkin?
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt pitäs keskittyä omaan peliin ja unohtaa tappelut. Jonne ei ole voiton este. Ylivoimaa Jonne on hyvin Ässille suonut, kiitos siitä. Niin ja Moisio ei ole pelote.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kumman etu jos Moisio ja Jonne Virtanen tappelis?

Moision terveyden kannalta erittäin huono ratkaisu. Kokoero ukoilla on sen verran suuri, että Moisio vietäisiin paareilla päädystä ulos jos Jonnen kanssa hippasille lähtisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös