PS3 – The Last Of Us

  • 18 740
  • 78

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ennen kakkososan julkaisua tuli pelattua tämä peli about kerran vuoteen läpi. Kakkososa rikkoi jotain sisältäni ja en ole nyt kahteen vuoteen koskenut tähän ykkösosaan.

Tämän viikon alussa päätin että katsotaan miltä se näyttää ps5:lla ja miltä tarinaan palaaminen tuntuu.
Tuntui ihan kivalta ja tänään läpäisin pelin. Heti perään tietenkin Left Behind.

No äsken NaughtyDog julkaisi että peli rakennetaan uudestaan ps5:lle... pakko se varmaan on sitten hankkia.

Uudistusprojektin vetäjinä oli joku muu kuin itse Druckman koska mies vetää toista projektia joka on toistaiseksi savuverhon takana... Olisko Part III¿ Sydämeni pohjasta toivon näin.

TV-sarja HBOlle ilmestyy myös tänään uutisoidusti "piakkoin" mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
TLoU remakea on huhuiltu jo tyyliin vuoden, että ei tuo puskista tullut. Tulee silti varmaan hankittua, tosin tuskin täysihintaisena.

Sen sijaan pitää antaa Naughty Dogille piiskaa - Factions 2 (tai millä nimellä monipeli tullaankaan tuntemaan) piti ensin tulla osana part 2:sta. Ilmoitettiin kyllä etukäteen (joskaan ei kovin paljoa etukäteen) että monipeli tulee erikseen. Mutta part 2:n julkaisusta on jo kaksi vuotta (ja monipeli on ollut kehitettävänä yksinpelin ohella, eli siis enemmän aikaa tuosta). Eilen näimme... yhden kuvan concept artia. Ja että lisää infoa luvassa ensi vuonna. Ei näin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
70€ (vähintään) on niin järjetön summa, että tuota en kyllä ikipäivänä maksa. Ostellaan sitten kun on järkevän hintainen. Pelihän nyt on yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä koskaan ja missään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyllähän tuo TLoU remake varmasti löytää tiensä tänne, on tuo sen verran merkittävä tekele ja yksi omista suosikkipeleistä koskaan ja onhan se hienoa nähdä tuo uudelleen PS5:lle tehtynä. Tarina kun kestää uudelleen peluun. Toki pitää katsoa mihin hintaan tuo tulee saataville, saisi tulla alkuperäisen pelin omistaville ainakin hieman matalampaan hintaan.
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Tästä PS5:n remakesta on nyt saatavilla 2h kokeiluversio storessa mutta vaatinee premium-jäsenyyden. Hintahan tuolla remakella on järjetön mutta ladattuani ja kaksi tuntia pelattuani on kyseessä kyllä pakko-ostos lähiaikoina kun vain löytäisi edullisesti.
 

ipaz

Jäsen
Mulla on jäänyt koko pelisarja väliin, lähinnä siksi koska luulin sen olevan pelkästään jotain monstereiden lahtaamista. Aihealue, josta en juurikaan välitä. Mutta nyt kun katsoin tuon ekan jakson HBO:n sarjasta ja lukaisin pelistä muutaman arvostelun niin pirulainen, kyllähän tuo peli pitää hommata. Melkoinen mestariteos ilmeisesti.

Mutta mutta, Storessa tuo remaken perusversio maksaa jumalauta 79,95e ja Deluxe 10e enemmän. Levyllä maksaa 65e oikeastaan missä tahansa kaupassa joka pelejä myy. Onko vielä olemassa jotain pelikauppoja, joka myy käytettyjä pelejä? Mä kun olen ladannut viimeiset neljä vuotta kaikki suoraan konsolille.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Mulla on jäänyt koko pelisarja väliin, lähinnä siksi koska luulin sen olevan pelkästään jotain monstereiden lahtaamista. Aihealue, josta en juurikaan välitä. Mutta nyt kun katsoin tuon ekan jakson HBO:n sarjasta ja lukaisin pelistä muutaman arvostelun niin pirulainen, kyllähän tuo peli pitää hommata. Melkoinen mestariteos ilmeisesti.

Mutta mutta, Storessa tuo remaken perusversio maksaa jumalauta 79,95e ja Deluxe 10e enemmän. Levyllä maksaa 65e oikeastaan missä tahansa kaupassa joka pelejä myy. Onko vielä olemassa jotain pelikauppoja, joka myy käytettyjä pelejä? Mä kun olen ladannut viimeiset neljä vuotta kaikki suoraan konsolille.
Mä ostin ps5-version turun länsikeskuksen cittarista 50e ihan muoveissa...

Peli tosiaan on mestariteos. Olen omistanut remaster -version ps4:lle ja tahkonut monta kertaa läpi ja pakko oli hommata se vielä vitosellekin.
 
Viimeksi muokattu:

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä ostin ps5-version turun länsikeskuksen cittarista 50e ihan muoveissa...

Peli tosiaan on mestariteos. Olen omistanut remaster -version ps4:lle ja tahkonut monta kertaa läpi ja pakko oli hommata se vielä vitosellekin.
Onko tuossa PS5 Remakessä muuten mitään lisättyä sisältöä? Ja onko se Ellien dlc (Left Behind tms.) tuossa mukana? Toistaiseksi jäänyt ostoslistalle pending-tilaan, kun tässä on muita sijoituksia lirumassa hiljalleen, mutta varmaan tämäkin täytyy haalia kun pystyy irrottamaan jossakin välissä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Onko tuossa PS5 Remakessä muuten mitään lisättyä sisältöä? Ja onko se Ellien dlc (Left Behind tms.) tuossa mukana? Toistaiseksi jäänyt ostoslistalle pending-tilaan, kun tässä on muita sijoituksia lirumassa hiljalleen, mutta varmaan tämäkin täytyy haalia kun pystyy irrottamaan jossakin välissä.
Joo toi Ellie left behind löytyy mutta ei muuta extraa. Näyttää vaan siltä kuin kakkososassakin joten nuorennusleikkaus.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuota part 2:sta kun on tullut hehkutettu, niin on tämä ykkönenkin jo itsessään todella huikea peli. Hyvin on kestänyt aikaa siinä mielessä, että grafiikat kuitenkin kehittyvät tässä ajassa jo todella paljon.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sopisi varmaan myös RIP -ketjuun, mutta Tessin ääninäyttelijä Annie Wershing on menehtynyt syöpään.


Oli toki tunnettu muistakin töistään, mut tästä hänet itse muistin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Koska en halua mennä asioiden edelle tuolla sarjaketjussa niin laitetaan tänne.
Spoilertagin takana ei siis spoilereita pelin pelanneille mutta laitoin varmuudeksi jos joku pelaamaton eksyi tähän ketjuun.

6 jaksoa siis jäljellä joista yksi kuulemma Left Behind-niminen. Kattaisiko se sitten samalla koko Ellie-osuuden pelistä eli David&Ihmissyöjäjengi+Riley?

Eli arvaillaanpa:
4. jakso= Riderien kohtaamista +Henry&Sam?

5. Vesivoimala, Tommy&Maria +You're sure as hell not my daughter-kohtaus josta kohti yliopistoa.

6. Joel ottaa osumaa ja tämä olisi se Left Behind-jakso...

7. Joel ja Ellie etsivät tosiaan

8. Utah ja Sairaala

9. ?

Eli ei tässä mitään ahdasta tule elleivät venytä kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti56

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stars, Blue Jackets
Koska en halua mennä asioiden edelle tuolla sarjaketjussa niin laitetaan tänne.
Spoilertagin takana ei siis spoilereita pelin pelanneille mutta laitoin varmuudeksi jos joku pelaamaton eksyi tähän ketjuun.

6 jaksoa siis jäljellä joista yksi kuulemma Left Behind-niminen. Kattaisiko se sitten samalla koko Ellie-osuuden pelistä eli David&Ihmissyöjäjengi+Riley?

Eli arvaillaanpa:
4. jakso= Riderien kohtaamista +Henry&Sam?

5. Vesivoimala, Tommy&Maria +You're sure as hell not my daughter-kohtaus josta kohti yliopistoa.

6. Joel ottaa osumaa ja tämä olisi se Left Behind-jakso...

7. Joel ja Ellie etsivät tosiaan

8. Utah ja Sairaala

9. ?

Eli ei tässä mitään ahdasta tule elleivät venytä kunnolla.
Aikalailla noin mutta veikkaisin että Henry ja Sam pysyvät hieman pidempään kuin yhden jakson verran ja Left Behind jakso kertoilee varmaan juuri Ellien osuuden tarinasta+takaumat Rileysta. Viimeistä jaksoa varmaan venytetään vähän että Joel ja Ellie pääsevät Jacksoniin sisälle. Aika paljon sivuutettaisiin tarinasta jos yhdessä jaksossa käytäisiin Ryöstelijät ja koko Pittsburgh läpi, jonka lisäksi viemärikin ja Tarkka-ampuja kohtaus. Vähän liian nopeasti edettäisiin omasta mielestä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Aikalailla noin mutta veikkaisin että Henry ja Sam pysyvät hieman pidempään kuin yhden jakson verran ja Left Behind jakso kertoilee varmaan juuri Ellien osuuden tarinasta+takaumat Rileysta. Viimeistä jaksoa varmaan venytetään vähän että Joel ja Ellie pääsevät Jacksoniin sisälle. Aika paljon sivuutettaisiin tarinasta jos yhdessä jaksossa käytäisiin Ryöstelijät ja koko Pittsburgh läpi, jonka lisäksi viemärikin ja Tarkka-ampuja kohtaus. Vähän liian nopeasti edettäisiin omasta mielestä.
En usko että tarkka-ampujakohtaus on tv-kamaa. Pelin juttuja on nämä hitaat paikkojen koluamiset joten viemärikin olisi nopeasti käyty. Mutta nyt sarja on jo osoittanut osaavansa tehdä onnistuneita muutoksia joten mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä keksivät.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
En usko että tarkka-ampujakohtaus on tv-kamaa. Pelin juttuja on nämä hitaat paikkojen koluamiset joten viemärikin olisi nopeasti käyty. Mutta nyt sarja on jo osoittanut osaavansa tehdä onnistuneita muutoksia joten mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä keksivät.
Toivoin näkeväni irrallisena taustoituksena Ishin tarinan. Mutta nyt jo oli Billin ja Frankin jakso, niin ei varmaan toista samanmoista ole tällä kaudella. Samaa mieltä, että tarkka-ampujakohtaus ei ainakaan semmoisenaan sovi sarjaan. Tuota jaksotusta jos mietitään, niin

Pittsburghissa mietin, että voisi mennä 2 jaksoa. Kuitenkin väijytys, hotelliseikkailu erillään ja Henry/Sam-tarina on aika paljon tunkea yhteen jaksoon. 6-jakso olisi Jackson. 7 yliopisto ja sitten Left Behind-matsku (eikö 7:n nimeksi ole paljastettu Left Behind?), 8 kannibaalit, 9 Utah ja paluu Jacksoniin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pittsburghissa mietin, että voisi mennä 2 jaksoa. Kuitenkin väijytys, hotelliseikkailu erillään ja Henry/Sam-tarina on aika paljon tunkea yhteen jaksoon. 6-jakso olisi Jackson. 7 yliopisto ja sitten Left Behind-matsku (eikö 7:n nimeksi ole paljastettu Left Behind?), 8 kannibaalit, 9 Utah ja paluu Jacksoniin.
Mun ajatusmaailmassa Pittsburgh Henryine ja Sameineen mahtuu yhteen jaksoon mutta uudelleen mietittynä Left Behind ja kannibaalit eivät mahdu.

Eli mun järkeilyssä yksi jakso olisi vielä tilaa levitellä.

Saatana mutta tekevät mielenkiintoista sarjaa:D
 
Suosikkijoukkue
Senators,Kärpät. #Chabot,ek65,West Ham.
HBO:n Sarjan innoittamana kaivoin vanhan ps3:n kaapin kätköistä ja aloin pelaan vanhaa kunnon TLOUssia ja pakko sanoa että on tää kovaa matskua edelleen ja hyvin on kestänyt ajan patinaa. Ei kyllä uskoisi että tästä on jo vuosikymmen vierähtänyt. Muistuu heti mieleen se eka peli kerta 10 vuotta sitten kun sitä ohjainta ei vaan saanut laskettua käsistään ja joskus jäi yöunet lyhyeksi kun ei nukkumaan malttanut. Tää vaan on kaikkien aikojen paras peli.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Remasteri menossa ps4:lla. Miten tuo tallennus toimii tässä pelissä? Pari kertaa kuollut kesken tappelun ja peli ladannut tappelun keskeltä ja ilokseni olen huomannut, että suurin osa ruumiista pysyy ruumiina. Yhdessä kohtaa myös putsasin alueen infektoituneista ja tallensin ennen lopettamista ja meinasin paskoa housuun, kun ladattuani pelin sieltä juoksi vihollisia selän takaa kauheaa kyytiä.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Remasteri menossa ps4:lla. Miten tuo tallennus toimii tässä pelissä? Pari kertaa kuollut kesken tappelun ja peli ladannut tappelun keskeltä ja ilokseni olen huomannut, että suurin osa ruumiista pysyy ruumiina. Yhdessä kohtaa myös putsasin alueen infektoituneista ja tallensin ennen lopettamista ja meinasin paskoa housuun, kun ladattuani pelin sieltä juoksi vihollisia selän takaa kauheaa kyytiä.
Kuulostaapa oudolta varsinkin tuo lataaminen tappelun keskelle.

Itse tallennan aina..tai siis konsoli tallentaa automaattisesti cutscenen jälkeen ja lopetan siihen niin tietää ainakin 100% mistä jatkaa seuraavalla kerralla.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Väitän rohkeasti että vika on konsolissa. Kokeile nyt ekana esim imuroida tuuletusaukot ja puhallella jollain paineilmapullolla niitä.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Konsoli ei siis ole kuollut kesken taisteluiden, mutta Joel on ja auto-load alkanut sitten mäiskeen keskeltä.

E: typo korjattu
 

nksh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Tuli pelattua remake läpi ja kaikki ylistykset voi edelleen antaa kuten 9 vuotta sitten. Peli on mestariteos. Tv-sarja on tuntunut vähän tyhjältä pelikokemukseen verrattuna ja mielestäni siinä onkin epäonnistuttu välittämään Last of Us maailman henki. Enkä nyt tarkoita räiskimistä vaan mm. sitä vaarantunnetta mikä puuttuu lähes kokonaan sarjasta. Pienet yksityiskohdat ne vaan tekee timanttisen kokonaisuuden, siihen ei tv-sarja näytä yltävän.

Voi olla ettei ehkä olisi pitänyt samaan aikaan pelata remakea ja katsoa sarjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös