Pro Toni Kähkönen

  • 51 174
  • 121

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tuskinpa lähtee itään, ei ole yhtään sen tyylinen pelaaja. Länsi voi kyllä hyvinkin kutsua. Onneksi Kähy on saanut pelata tämän alkukauden ilman vammoja (?) ja se alkaa pikkuhiljaa näkymään. Uudet ketjut sopivat hänelle selvästi aiempaa paremmin ja tietty tiukat matsit sytyttävät "vanhan" konkarin! Lisää, lisää, lisää!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei vaan pohjoinen (linkki Kiekko-Kalevaan). Kiitellään sitten kun kausi on ohi. Eipä ole Kähynkään paidasta Baronan kattoon nousijaksi.

Harmittavaa, erittäin harmittavaa, mutta eipä oikeastaan yllättävää enää. Sen verran paljon on näitä huhuja ollut liikkeellä, että itse olen ollut lähes varma tästä siirrosta jo oikeastaan kuukauden ajan. Tämän myötä Blues onkin ison muutoksen edessä, kenestä tulee uusi kapteeni ja seuran keulahahmo? Cami voi ehkä olla tuo keulahahmo, mutta kapteenia hänestä tuskin hierotaan.

Miksi tuo estäisi paidan kattoon hilaamisen? Jos pelaa vaikkapa pari kautta Oulussa ja palaa sitten takaisin. Eipä tuo miestä pahenna. Hirekin pelasi muualla, toki käytiinhän hänenkin numeron jäädyttämisestä kova debaatti...

Harmittavinta on toki se, että nimimerkkini viittaa jatkossa vastustajan pelaajaan! Masentavaa...
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Tämän myötä Blues onkin ison muutoksen edessä, kenestä tulee uusi kapteeni ja seuran keulahahmo? Cami voi ehkä olla tuo keulahahmo, mutta kapteenia hänestä tuskin hierotaan.
Cami on kyllä ollut varsinainen tsemppari tällä kaudella. Bluesille voisi sopia hänen luonteisensa velmu kapteeni tuomaan rentoutta peliin. Tosin sieltä sairastuvalta on ehkä vaikea kipparoida normi puoli kautta.

Olisi hienoa nähdä Camin menevän tavanomaisen hymynsä kanssa kysymään tuomarilta, että mistähän syystä se tuomio tulikaan tällä kertaa ;-)
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Miksi tuo estäisi paidan kattoon hilaamisen? Jos pelaa vaikkapa pari kautta Oulussa ja palaa sitten takaisin. Eipä tuo miestä pahenna. Hirekin pelasi muualla, toki käytiinhän hänenkin numeron jäädyttämisestä kova debaatti...

Eri asia pelata ulkomailla (tai SaiPassa). Sinänsä vähän mennyttä maailmaa niin vaatimukset seurauskollisuudesta kuin paitojen nostelutkin. Ihan ymmärrettävää että katsellaan menoa muuallakin. Omassa "Toivottavasti ei ainakaan sinne" -rankingissani Kärpät tosin tulee heti kolmantena Helsingin joukkueiden jälkeen.

Kyllähän Cami on myös kova tsemppari. Vois ihan hyvin sopia kippariksi. Jockelle jatkosoppari ja `C` sopis myös paremmin kuin loistavasti.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jos Cami jatkaa, hän ansaitsee ilman muuta A:n rintaansa, mutta C:tä en ehkä antaisi. Siihen hän on vähän liian velmu ja tosiaan, loukkaantumisalttius ei ole hyvä asia kapteenille. Jos Lada tosiaan palaa, hän lienee aika selvä ehdokas kapteeniksi.

Eri asia pelata ulkomailla (tai SaiPassa). Sinänsä vähän mennyttä maailmaa niin vaatimukset seurauskollisuudesta kuin paitojen nostelutkin. Ihan ymmärrettävää että katsellaan menoa muuallakin. Omassa "Toivottavasti ei ainakaan sinne" -rankingissani Kärpät tosin tulee heti kolmantena Helsingin joukkueiden jälkeen.

On toki, mutta kuten sanoit, nykypäivänä vaatimukset seurauskollisuudesta ovat mennyttä maailmaa ja koko uransa samassa seurassa pelaavat pelaajat ovat yhtä harvinaisia kuin panda-karhut. Itse en siis ole vielä Kähyn paitaa nostamassa mihinkään kattoon, mutta kyllähän hänen uransa Bluesissa jo tähän mennessä ansaitsee hatun noston. Omassa "Toivottavasti ei ainakaan sinne" -rankingissani Kärpät on muuten kakkosena, heti IFK:n jälkeen...
 

Fordél

Jäsen
Ikävä juttu Bluesin kannalta, että Kähkönen vaihtaa maisemaa, mutta ymmärrän siirron pelaajan puolelta täysin. Kähkösen ura on polkenut paikallaan ja jos haluaa vielä isompiin ympyröihin, on nyt saatava tason nousu aikaiseksi. Näköjään kun se ei Bluesissa tapahdu niin tapahtukoot Kärpissä. Ensin pitäisi päästä hyväksi EHT-tason pelaajaksi ja sitten tehdä vaikka lennartpetrellit ja lähteä rohkeasti kokeilemaan siipien kantoa Pohjois-Amerikassa. Jos tämä kaikki ei natsaa niin paluu Bluesiin tekemään hieno ura SM-liigassa ja kenties paita kattoon. Kuitenkin pääpointti on se, että tässä vaiheessa uraa pitää miettiä juuri pelaajan parasta, jotta urasta saadaan kaikki irti ja vasta sitten mietitään mitä Kähkönen voi antaa seuralle. Jo tähän asti hän on kuitenkin tehnyt hienon duunin kasvattajaseuralleen ja ne "velkarahat" on jo maksettu.
 

Drivedog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Hongat, Lädit
Vaikka tekee todella pahaa nähdä Kähy ensi syksynä Kärppä-paidassa Baronalla, niin olen kyllä miehen puolesta erittäin iloinen. Toivottavasti se seuraava askel uralla on helpompi ottaa, kun on "vain laituri", eikä tarvitse tuntea C:n tuomia paineita turbulenttisessa Blegissä. Sinisilmäisenä uskon, että Kähy voi nyt hieman enemmän keskittyä itseensä ja omaan kehitykseensä. Sääli vain sinänsä, että lähtee nyt, juuri kun Espoossa alkaa näkymään hieman valoa tunnelin päässä. Anyway, suuri kiitos Kapteeni Kähköselle näistä vuosista, ja mun Blegiin olet tervetullut takaisin ihan milloin tahansa!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiitos Kähylle!

Hienon rupeaman vedit Bluesissa, ei muuta kuin onnea uusiin haasteisiin. Tervetuloa takaisin koska vaan!

Mut nyt ensin pronssimitalit kaulaan.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Niin, eiköhän tämä nyt ole ollut aika selvä juttu, vaikka hallitoiveet toki olivat "jatkoa tarjoamassakin"..

Odotellaan vielä niiden kapteeniunelmointien kanssa, että kaikki muutkin sopparit ovat ihan oikeasti tiedossa..

Kiitos Kähylle! Tukka hyvin, kaikki hyvin. Hieno mies.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiitos Toni Kähkönen! huikea pelaaja ja kyllähän se harmittaa nähdä ensi kaudella mies Kärppien paidassa Baronalla liitelemässä. Noh Kähyn uran parhaaksi sen ymmärtää. Toivottavasti tämä ketju vielä nousee ylös otsikolla parin, viiden vuoden kuluttua "Kähy takaisin kasvattajaseuraansa"

Se on varmaa, että #85 tullaan vielä nostamaan Barona areenan kattoon.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se on varmaa, että #85 tullaan vielä nostamaan Barona areenan kattoon.

Aika rohkeita lupauksia! Katellaan nyt ensin mitä tulevaisuus tuo tullessaan ihan Kähkösen ja seurankin osalta.

Tsemppiä poroihin vaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Se on varmaa, että #85 tullaan vielä nostamaan Barona areenan kattoon.

Aika rohkeita lupauksia! Katellaan nyt ensin mitä tulevaisuus tuo tullessaan ihan Kähkösen ja seurankin osalta.

No joo, katellaan tosiaan. Huvittuneena tuli eilen taas kateltua noita Harkimo-Areenan kattoon nosteltuja Kurrin ja varsinkin Tikkasen paitoja. Onhan heihin verrattuna Kähkönen jo nyt tehnyt ison uran seurajoukkueessa, mutta eihän tässä tiedä vaikka hänestä tulisi vielä millainen Kärppäikoni (hyi helvetti, miten puistattava ajatus).
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Huvittuneena tuli eilen taas kateltua noita Harkimo-Areenan kattoon nosteltuja Kurrin ja varsinkin Tikkasen paitoja.

Tikkasen paidan ymmärrän huvittavan, mutta mitä outoa tai huvittavaa Kurrin paidan jäädyttämisessä on? Pelasihan hän tosiaan aika vähän Jokereissa, mutta kun muut seuravat ovat yhtä lukuunottamatta NHL-seuroja ja vyöllä on vain yksi SM-liigaseura.. Kurri on kuitenkin niin Jokerihenkinen, kun olla voi.

Kähkösen paidan jäädyttämisestä sen verran, että jos pelaa Kärpissä yli kaksi vuotta ja ei palaa suoraan takaisin Espooseen sen jälkeen, paidan jäädyttämisen voi unohtaa. Ennemmin vaikka Juha Ikosen paita kattoon, tai jäädytys ainakin ja numeron käyttöoikeus ainoastaan Juusolle.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tikkasen paidan ymmärrän huvittavan, mutta mitä outoa tai huvittavaa Kurrin paidan jäädyttämisessä on? Pelasihan hän tosiaan aika vähän Jokereissa,

No juuri se. Minä ainakin miellän Kurrin the seuraksi Edmonton Oilersin. Tästä on keskusteltu ennenkin että mitä kriteereitä itse kukin pitää hyvinä paitojen nostamiselle. Minusta liigaseurassa se on pitkä ja maineikas ura liigaseurassa. Sen takia esim. olen jyrkästi eri mieltä Martti Merran kanssa siitä pitäisikö Jere Lehtisen paita joskus nostaa Espoossa kattoon. NHL-pelaajillekin on kyllä ihan riittävästi tapoja osoittaa tunnustusta.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tästä on keskusteltu ennenkin että mitä kriteereitä itse kukin pitää hyvinä paitojen nostamiselle. Minusta liigaseurassa se on pitkä ja maineikas ura liigaseurassa.

Aivan. Minulla kriteeriksi riittää se, että vaikka pelaaja on käynyt ulkomailla, tai vaikka olisi tehnyt pitkän uran siellä, hän pysyy uskollisena yhdelle suomalaiselle seuralle. Plussaa tulee tietenkin vielä siitä, että tekee paluun uran viimeiseksi kaudeksi kotiseuraan, mutta se ei ole mikään välttämättömyys. Myös taustavaikuttaminen riittää. Lehtisen tapauksessa mennään rimaa hipoen yli näistä kriteereistä, eli kahdesta TPS-kaudesta huolimatta hän on profiloitunut nimenomaan espoolaiseksi kiekkolegendaksi. Minulla ei olisi siis mitään sitä vastaan, että hänen paitansa nostettaisiin kattoon.

Tästä aiheesta voidaan toki jatkaa toisessa ketjussa, jos tarpeen. Ikuisuuskysymyksiähän nämä ovat, mutta itse en ymmärrä sitäkään, että fani häpeäisi tai nauraisi oman joukkueen jäädyttämille numeroille. Kyllä siihen on aina joku hyvä syy olemassa. Se on sitten eri asia, jos muiden joukkueiden kannattajat saavat huumoria niistä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tästä aiheesta voidaan toki jatkaa toisessa ketjussa, jos tarpeen. Ikuisuuskysymyksiähän nämä ovat, mutta itse en ymmärrä sitäkään, että fani häpeäisi tai nauraisi oman joukkueen jäädyttämille numeroille. Kyllä siihen on aina joku hyvä syy olemassa. Se on sitten eri asia, jos muiden joukkueiden kannattajat saavat huumoria niistä.

Usein se hyvä syy onkin sen seurakulttuurin luomisen yrittäminen tollaisella väenväkisin väännetyllä keinolla. Hirvosen numeron jäädyttäminen oli ihan siinä hilkuilla ja itse en sitä edelleenkään hyvänä juttuna pidä. Jos ei oikeasti ole tyyppiä, joka teoillaan ansaitsee ko. kunnianosoituksen, niin sitten ei ole. Ei siinä ole mitään hävettävää. Omissa kirjoissani esim. Juuso Ikonen voisi olla tällainen tapaus, mikäli hän pelaisi koko uransa Espoossa ja johdattaisi joukkueen ainakin kertaalleen mestariksi. Hire-casen voi hyväksyä vain siksi, että sen voi katsoa kunnioittavan koko seuran nostoa divarista liigaan ja paikan vakiinnuttamista siellä.

Tikkasen villapaita Hjöördis Areenan katossa oli Hjalliksen mainostemppu, joten kyllähän siinäkin ihan ne syyt siellä taustalla on. Sitä en ymmärrä, miten joku aito Jokeri-fani voi sen jäädytyksen hyväksyä, ko. seuralla kun on ajalta ennen Hjallista aika paljon Tikkasta merkittävämpiä muistettavia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tokihan tänä päivänä pelaajat vaihtavat seuraa huomattavasti useammin kuin ennen, kun ei tarvitse enää tehdä osapäivätöitä ja monesti riittää rahaa elättää puolisoakin.
Silti olen sitä mieltä, että muissa liigaseuroissa pelanneiden pelaajien paitoja ei pidä kattoon nostaa ellei sitten ole vaikka kapteenina ollut johdattamassa useampaan mestaruuteen.
Poikkeuksena tietysti ne, jotka ennen läpimurtoaan ovat voineet käydä muualla pelailemassa.

Eli jos ja kun Kähkönen Ouluun menee, niin paitaa ei pidä kattoon nostaa.
 

scholl

Jäsen
No juuri se. Minä ainakin miellän Kurrin the seuraksi Edmonton Oilersin. Tästä on keskusteltu ennenkin että mitä kriteereitä itse kukin pitää hyvinä paitojen nostamiselle. Minusta liigaseurassa se on pitkä ja maineikas ura liigaseurassa.

Toisaalta Jari Kurri on se mies, joka käytännössä lanseerasi NHL:n Suomeen. Uranuurtaja supertähti-kategoriassa, joten on mielestäni aika luonnollista, että hänen numeronsa jäädytetään kaikkialla, missä hän on uransa aikana pelannut eli Edmontonin lisäksi Suomen maajoukkueessa ja Jokereissa. Ei ole nimittäin pieni se merkitys, joka hänellä on ollut lajille ja suomalaisten pelaajien mahdollisuudelle päästä P-Amerikkaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tikkasen paidan ymmärrän huvittavan, mutta mitä outoa tai huvittavaa Kurrin paidan jäädyttämisessä on? Pelasihan hän tosiaan aika vähän Jokereissa, mutta kun muut seuravat ovat yhtä lukuunottamatta NHL-seuroja ja vyöllä on vain yksi SM-liigaseura.. Kurri on kuitenkin niin Jokerihenkinen, kun olla voi.

Huvittavaa tässä on se, että Kurri ei koskaan pelannut Jokereissa numerolla 17 vaan numeroilla 11 ja 71.
 

molari

Jäsen
Ei mukava juttu tietty, kun KäCy lähtee, mutta ehkä kuitenkin nyt paras sauma itsensä kannalta, maisemanvaihdos Ouluun, ml. oululainen lääketiede - pari kautta Näädissä - ja sen jälkeen kokeneempana ja terveempänä takaisin. "Hieno mies" ja paljon antanut Bluesille ja faneille, mutta parempi ehkä nyt kokeilla jotain muuta kuin vasta uran ehtoopuolella - kuitenkin nuori kaveri vielä ja paljon pelivuosia jäljellä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Ottamatta sen enempää kantaa paidan jäädyttämiseen olen (edelleen) samoilla linjoilla Juhaht:n kanssa, eli ei jäädytellä niitä paitoja väkisin. Hirvonen oli siinä ja siinä, mutta tällä hetkellä muista on turha edes puhua. Katsotaan sitten, kun joku lopetta uransa...

Kähköselle kiitos näistä vuosista. Toivattavasti löytää uuden nosteen uralleen ja tämä #85 nähdään vielä sinisissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös