No niin PB-toverini, eilen vihdoin sain S02E13-jakson katsottua ja olen ns. tilanteen herra. Kuten tuossa toisessa PB-ketjussa jo tilitin niin ykköskausi vedettiin DVD:ltä kahteen päivään. Kakkoskautta katselin vähän rauhallisemmassa tahdissa, mutta yhteensä sekin meni noin viikkoon. Tarkoitus oli tulla tänne antamaan oikein viiltävä analyysi sarjasta, mutta ketjua lukiessani huomasin, että olen monesta asiasta samaa mieltä muutamien heppujen kanssa joten hoidetaan homma lainauksilla ja lyhyillä kommenteilla.
kilonkingi kirjoitti:
Yllättävää sinänsä ettei mikään jäänyt roikkumaan tauon ajaksi, itseasiassa ehkäpä se on parasta näin katsojan kannalta. En ole kuitenkaan ollenkaan niin varma, että Kellerman on vielä kääntynyt lopullisesti. Äijä on niin kiero, että voi hyvinkin kääntää takkia vielä uudemman kerran. Ja nythän tilanne näyttää Lincolnin ja Michaelin kannalta varsin hyvältä, joten odotettavissa lienee vastoinkäymisiä.
Itsekin olin kaavaillut, että jakso loppuu oikein kunnon jyrkänteenhengariin, mutta eipäs sitten loppunutkaan. Kellermanin suhteen samaa mieltä, oikeastaan ensi reaktio oli, että älkää uskoko sitä, se vaan kusettaa, mutta saa nyt nähdä. Ei olisi mikään yllätys jos PK vielä uuden takin itselleen löytäisi.
Vee - kirjoitti:
Itse toivoin siinä viimeisiä jaksoja ensimmäisestä kaudesta katsellessani, että sarja lopetettaisiin kaikessa huikeudessaan yhteen kauteen, sillä toinen kausi laskee varmasti sarjan tasoa. Niin myös kävi, mutta on tämä toinenkin kausi hyvää viihdettä eikä todellakaan "keskiarvoa huonompi sarja". Nyt en tiedä toivoisinko kahta vai kolmea tuotantokautta sillä tällä hetkellä hahmojen tulevaisuutta ei millään saisi lavastuksen ratkettuakaan selvitettyä kunnolla, kun alle puolet jaksoista enää jäljellä. Eihän kaikki voi vaan yhtäkkiä "olla hyvin", jos pojat kertovat maailmalle mitä kävi. He karkasivat vankilasta, ovat jo tappaneet ihmisiä ynnä muuta mukavaa.
Juu tätä olen itsekin pyöritellyt. Eli kaksi kautta olisi niin poikkeava veto rahaa tuovalta sarjalta, että tykkäisin jo sen vuoksi. Tällöin ei tulisi myöskään turhaa venyttämistä. Kuitenkin kuviot jäisivät pakostakin kesken joten jopa tason laskun uhalla toivoisin, että kolmoskausi vielä tulisi. Toisaalta jos kolmoskausi tulee on aina helppo tehdä nelonen ja vitonen jne. Ei se ehkä nyt loppupeleissä edes haittaisi vaikka sarjaa tehtäisiin neljä-viisikin kautta, mutta sitten täytyisi vain hyväksyä, että sarjasta tulisi ihan normaali jännityssarja muiden ohella. No joo, ehkä se kolme olisi kaikkein paras lukumäärä.
Cmprs kirjoitti:
On Prison Break mielestäni edelleenkin erittäin hyvä sarja, vaikka itse tykkäsinkin vankilavaiheesta ja siellä paon kehittelystä ehkä tätä nykyistä ulkomaailmavaihetta enemmän.
Jo muutamaan kertaan mainittu ennalta-arvattavuus on lievästi vaivannut toista kautta. Ensimmäisessä kaudessa käänteet ainakin tuntuivat toimivan nykyistä paremmin. Vai olisiko kyse sitten siitä, että jatkuviin käänteisiin on jo tottunut ja niitä osaa sen vuoksi aavistella etukäteen. Paha sanoa.
stiflat kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa että mielenkiinto sarjaan jäi pääosin tuonne muurien sisään.
Vähän liikaa alkaa muistuttamaan normaali etsiväsarjaa.
Näistä samaa mieltä. Vankilaelementti toi sarjaan enemmän omaperäisyyttä ja jännitysmomentti oli suurempi. Vaikka aina tiesi, että kovin huonosti kavereille ei voi käydä, niin ainakin itseäni jännitti aina ihan kybällä. Kaavahan oli aina sama: alussa joudutaan ongelmiin ja lopussa ongelma ratkeaa. Kuitenkin tuo ongelmanratkaisu oli mielestäni aina tehty todella loistavasti. Ratkaisu oli aina uskottava ja ovela, mutta ei kuitenkaan ennalta-arvattava. Toki kun itse vedin koko kauden kahdella eri katselukerralla niin ei siinä hirveästi jäänyt aikaa spekuloinnille, mutta vaikka olisinkin yrittänyt miettiä mitä tuleman pitää, niin en varmasti olisi osunut oikeaan. Nyt kun kakkosseasonilla liikutaan muurien ulkopuolella, on homma jotenkin lässähtänyt. Se oma juttu on hävinnyt ja nyt liikutaankin jo huolestuttavan lähellä muita samojen genrejen sarjoja. Osittain on ollut jo ihan naurettavia tapahtumia. Itselläni ainakin keitti vähän kiinni kun Scofield päätti yhtäkkiä lähteä kesken kaiken kirkkoon. Just joo. Tai kun Maikkelin aina vihaaman isäpappa tuli kuvioihin ja saman tien kuoli niin jo oli poika surullinen. Öö, olit tiennyt totuuden ehkä 30 min ja jo olit surunmurtama? Plussaa kakkoselle antaisin ehkä Scofieldin ajoittaisesta hajoilusta, ykköskausi mentiinkiin ihan MacGyver-mentaliteelilla jossa mikään ei ole mahdotonta eikä päähenkilö tee virheitä.
Vertical kirjoitti:
Muutamissa kohdissa jää aina miettimään että menisiköhän tuo oikeasti noin, mutta tuo ajatteluhan on jo sinänsä virhe kun rupeaa jotain Tv-sarjaa seuraamaan.
Loppuen lopuksi tähän tämä kaikki tiivistyy. Jos liikaa käy kelailemaan niin kaikista sarjoista katoaa hohto kun epäloogisuuksia alkaa löytyä. PB:ssä niitä on kuitenkin ollut vielä kohtuullisen vähän. Ykköskausi toimi kuin häkä ja oli jopa Lostia parempi. Olin ihan myyty. Kakkonen toimii sekin ja jännitystaso on aina korkealla, mutta nyt kyllä pidän Lostia parempana. Tällä hetkellä luokittelisin PB:n 24:n kanssa jaetulla kakkossijalle.