Presidentinvaalit 1. kierros, LIVE-seuranta

  • 25 349
  • 205
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kiinnostava vaali-ilta oli, ja tiukka kisa kakkospaikasta Haaviston ja Väyrysen kesken. Onnittelut Niinistölle selvästä ykköskierroksen voitosta, ja Haavistolle finaalipaikasta.

Väyryselle myös loistavasta kampanjasta ja melkein loistavasta lopputuloksesta. Väykkähän lähti aivan pohjilta koko vaaleihin, ihan roskalavaäijäksi tuomittuna. Kepu saa olla tyytyväinen että saivat Väyrysen ehdokkaakseen. Myönnän vilpittömästi etten kuvitellut tuollaista menestystä Väyryseltä. Pari kuukautta sitten olisin ehkä veikannut Lipposen ja Väyrysen prosentit päinvastaisiksi kuin ne lopulta olivat.

Viimeisen viikon nousu oli erityisesti Haavistolta vahva. Vaikka Sauli tulee olemaan liian kova vastus Pekalle, niin lakit pois päästä myös Haaviston edessä hyvästä vaalityöstä. Myös siitä, ettei Haavisto lähtenyt joidenkin yli-innokkaiden kannattajiensa "anti-jytkyilyihin" mukaan. Haavisto meni kampanjassaan asiat edellä ja kuunteli ihmisiä, eikä sortunut vouhotuksiin. Kuten ei ole aiemminkaan tehnyt.

Vasemmiston ehdokkaiden yhteenlaskettu äänisaalis oli historiallisen alhainen reilut 12 prosenttia. Vaikka tästä ei voida vetää juuri minkäänlaisia puoluepoliittisia johtopäätöksiä, tulos heijastelee yleisemminkin havaittua vasemmiston alamäkeä. Hyvä että ihmiset, vaikka sitten henkilövaalin kautta, heräävät huomaamaan että heillä on muitakin vaihtoehtoja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
lakit pois päästä myös Haaviston edessä hyvästä vaalityöstä.
Epäilenpä, etteivät retalenuoret älyä ottaa lakkiaan pois päästä. Kävin tällä viikolla yliopistolla syömässä, niin laskin, että jonossa oli minun lisäkseni kuusi miespuolista henkilöä. Noista kolmella oli pipo päässä. Sisätiloissa! Eivät varmasti ota lakkia pois Haavistonkaan edessä. Suihkussakin varmasti suihkulakki päässä ovat.

Haaviston kiitospuheen aikana Antonio yritti hieman tulla Pekan iholle mutta Pekka väisti Antonion yrityksen. Tami jo huuteli kotistudiossa: "kiss kiss".
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Epäilenpä, etteivät retalenuoret älyä ottaa lakkiaan pois päästä. Kävin tällä viikolla yliopistolla syömässä, niin laskin, että jonossa oli minun lisäkseni kuusi miespuolista henkilöä. Noista kolmella oli pipo päässä. Sisätiloissa! Eivät varmasti ota lakkia pois Haavistonkaan edessä. Suihkussakin varmasti suihkulakki päässä ovat.
Ehkäpä retardeilla on jokin muu tapa osoittaa kunnioitusta tai miksi sitä pitää heidän tapauksessaan kutsuakaan. Yliopistoilla tietysti notkuu muutenkin monen sortin hampunkasvattajia ynnä muuta epämääräistä sakkia, että pipon sisällä pitäminen on tietysti vielä pieni juttu ns. isossa kuvassa.

Kaikki äänet on nyt laskettu. Sauli Niinistö voitti 1. kierroksen 37.0 % ääniosuudella. Pekka Haavisto sijoittui toiseksi saaden 18.8 % äänistä. Raatimme onnittelee finalisteja. Muillekin propsit urheiluhengestä paitsi Biaudetille, joka oli kyllä nolostuttava tyhjä tapaus.
 

Baldrick

Jäsen
Kävin tällä viikolla yliopistolla syömässä, niin laskin, että jonossa oli minun lisäkseni kuusi miespuolista henkilöä. Noista kolmella oli pipo päässä. Sisätiloissa!

Itse otan ainakin lakin pois päästä, kun pääsen pöytään. Esim. lippalakkia on vähän vittumainen kanniskella jos on tarjotin käsissä. Pipon nyt voisi sujauttaa taskuun, mutta itse siis otan pois ruokailun ajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös