Positiivisuusketju

  • 1 337 031
  • 9 658

Baldrick

Jäsen
Se vaan on pakko todeta ja kirjoittaa, jos muuten ei valaistus synny, että kun JYP jäi pelitavallaan teliniesiin muiden viilettäessä horisonttiin, niin ilman sitä kilpailukykyistä pelitapaa pitää yrittää päättömästikin. Ihan samahan tilanne on ollut jo jokusen vuoden, että JYPin hyökkäyspeli on ylihyökkäämisen varassa, painetta ja hallintaa ei kyetä luomaan kuin riskillä, joka yleensä tuppaa kostautumaan. Tämänkin on jo kausikaupalla nähnyt, jos kaukaloon viitsii tihrustaa, ei siinä pitäisi olla mitään uutta ihmeellistä kenellekään.
Allekirjoitan tämän täysin. Voisitko nyt vihdoin selittää, että miten saat tämän Rautakorven syyksi ja perimäksi? Kuten sanoit, tätä nyt on katseltu jokusen vuoden ja siitä olen hyvin samaa mieltä kanssasi, mikäli sen katsotaan alkaneen ajalla ennen Rautakorpea.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Allekirjoitan tämän täysin. Voisitko nyt vihdoin selittää, että miten saat tämän Rautakorven syyksi ja perimäksi? Kuten sanoit, tätä nyt on katseltu jokusen vuoden ja siitä olen hyvin samaa mieltä kanssasi, mikäli sen katsotaan alkaneen ajalla ennen Rautakorpea.

Niin, vissiin asian sanonut jo moneen kertaan, mutta joku estää ymmärrystä siellä suunnalla, joten kerta kiellon päälle.

Se on Rautakorven perintöä, ettei puoleentoista kauteen saanut aikaiseksi mitään toimivan pelitavan alkuakaan. Vaikka tiedän toki, että lähtötaso oli luokkaa pahan ja pohja, silti tuossa ajassa olisi pitänyt kyetä saamaan aikaan jotakin uskottavan tapaista pelitavallista hakua.

Itse ja jälkiviisaana, sen tunnustan olisin laittanut kävelemään jo viime kauden sukelluksen jälkeen. Moni ei tunnu muistavan, että silloin oltiin pitkästä aikaa ei viimeisenä ja niihin sääleihin oli jopa parempi sauma kuin tällä kuluivalla kaudella. Minun pinna loppui marraskuun aikana, kun tajusin, että puheet ja teot kentällä eivät ihan kohdanneet.

Samoin lie tiedossa on, että tämä kys. valmennus tunaroi myös sopimansa asiat myös johdon suuntaan noudattamatta sovittuja asioita. Missä kaikessa sukset oli ristissä, me ei tiedetä, mutta minusta isoimmin välirikosta kertoo se, ettei johto halunnut palkita valmennusta vahvistuksilla ja sen ajatuksen jaan, koska jos ei tuotakaan saanut toimimaan, niin mitä iloa niistä vahvikkeista olisi ollut. Reaalisesti tuollakin nipulla olisi sinne sääleihin pitänyt yltää, joten...

En ihan varma ole, minkä kaiken oletat minun laittaneen valmennuksen syyksi, mutta tuossa jotain ainakin ja perimä on siinä, ettei Heiskanen saanut aikaikkunassaan edes mahdollisuutta luoda mitään toimivaa, kun kesken kauden se on liiankin haastava rasti kenelle tahansa, niinpä sillä r - kouran sapluunalla sai vedellä kauden puolikkaansa.

Kaikesta saa tietty jokainen syyttää ketä haluaa, mutta kun vertaa sontaa, mitä Seppäsen niskaan syydetään ja kuinka hellästi silitellen Rautakorpea täällä kohdellaan, kas kun ei anteeksi adressia kannattajilta kerätä, oltiin sentään lähes syksyn mestareita, niin epäsuhta on räikeä tiedossa olevaan dataan verraten. Mutta nää on näitä sano hyeena kun pallejaan nuoli.
 

Baldrick

Jäsen
Niin, vissiin asian sanonut jo moneen kertaan, mutta joku estää ymmärrystä siellä suunnalla, joten kerta kiellon päälle.
Niin tästähän tämä lähti:
Ihan vähintään ja tästä x ajan verran jokainen etäisesti negatiivinen asia johtuu Rautakorven potkimisesta. Onko kukaan edes pohtinut, miksi koko kauden ajan ne pakit seilaa sieltä postipaikaltaan molemmat kulmiin nujuamaan? No koska Rautakorven loistokas pelitapa ei opettanut pelaajille kuka menee ja minne menee, joten jonkun sinne kulmiin on mentävä ja jos muut ei mene niin pakit menee. Siinä koko Rautakorven pelillinen perintö.

Ihmetellä täytyy sokeutta tai kaihia, jolla asioita katsellaan.
Joten kertaatko nyt vielä minulle, tyhmälle ja valaistumattomalle hallitusopposition hyödylliselle idiootille, että miten tuo pakkien tuplaaminen, myöhemmässä viestissäsi mainitsema ylihyökkääminen ja kaikki muukin pelitavallinen heikkous on Rautakorven aiheuttamaa/perimää/mitäikinä, kun samoja asioita on koittanut korjata valmentajat ennen ja jälkeen Rautakorven, eikä kukaan ole saanut niitä korjattua? Vai voisiko olla, että nämä kumpuavat urheilujohdon pelillisistä vaatimuksista?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin tästähän tämä lähti:

Joten kertaatko nyt vielä minulle, tyhmälle ja valaistumattomalle hallitusopposition hyödylliselle idiootille, että miten tuo pakkien tuplaaminen, myöhemmässä viestissäsi mainitsema ylihyökkääminen ja kaikki muukin pelitavallinen heikkous on Rautakorven aiheuttamaa/perimää/mitäikinä, kun samoja asioita on koittanut korjata valmentajat ennen ja jälkeen Rautakorven, eikä kukaan ole saanut niitä korjattua? Vai voisiko olla, että nämä kumpuavat urheilujohdon pelillisistä vaatimuksista?

Huoh. Jos mieli ei riitä siihen asti, että pelitapa on se, joka määrittää kuinka pelaajat kentällä sen toteuttavat pohjaa pelkästään siihen, ettei valmennus ole sitä pelitapaa jolla liigassa voi pärjätä ole tuottanut. Ne pakit menee sinne koska muille ei ole sitä vastuuta laitettu ja jonkun pitää mennä, muuten omissa soi vielä varmemmin. Sillä ei pärjää liigassa yllätys sentään.

Edellinen viestini sisälsi kaiken oleellisen case Rautakorvesta ja merkityksestään. Lue se uudestaan, ajatellen sen sisältöä.
 

Baldrick

Jäsen
Huoh. Jos mieli ei riitä siihen asti, että pelitapa on se, joka määrittää kuinka pelaajat kentällä sen toteuttavat pohjaa pelkästään siihen, ettei valmennus ole sitä pelitapaa jolla liigassa voi pärjätä ole tuottanut. Ne pakit menee sinne koska muille ei ole sitä vastuuta laitettu ja jonkun pitää mennä, muuten omissa soi vielä varmemmin. Sillä ei pärjää liigassa yllätys sentään.

Edellinen viestini sisälsi kaiken oleellisen case Rautakorvesta ja merkityksestään. Lue se uudestaan, ajatellen sen sisältöä.
Jos kirjoittaisit vähemmän kryptistä tajunnanvirtaa ja enemmän koherenttia sisältöä ilman väärinlausuttuja sanontoja ja epäonnistuneita kielikuvia, niin ehkä siitä saattaisi paremmin se ydin tarttuakin.

Vieläkään et ole kertonut, että miten se on juuri Rautakorven vika ja perimä, jos hän ja lukuisat muut koutsit ovat epäonnistuneet korjaamaan niin ennen kuin jälkeenkin eivät ole saaneet sitä korjattua.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vieläkään et ole kertonut, että miten se on juuri Rautakorven vika ja perimä, jos hän ja lukuisat muut koutsit ovat epäonnistuneet korjaamaan niin ennen kuin jälkeenkin eivät ole saaneet sitä korjattua.

Rautakorven perintoä on se minkä kentällä tässä hetkessä näet.

Se, että lukuisat muutkin on vetäneet vihkoon kertoo juuri siitä väärästä uskosta, että jostain voi tuottaa valkun, jolla on viisastenkivi mukanaan jolla organisaatio synkronoidaan toimimaan. Sellaista ei tietenkään ole, vaan työllä ja tekemällä se tehdään ja sitä ei tee valmentaja, kuin omalta osaamisalueeltaan. Tämänkin olen useaan kertaan tänne eri palstoille kirjannut ja väitän, että jos tuonkin onnistuu kryptiseksi tajunnan virta dadaksi lukemaan, niin vika on kyllä lukijan kyvyissä, ei sisällössä.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jostain syystä mieleeni tuli tätä vääntöä lukiessa vanha jääkiekkolehti ja juttu Seppo Mäkelästä. Seppo totesi jutussa että saat todennäköisemmin junan lainaan vr:ltä kuin hänen perumaan jäähyn.

Mieleeni tulee enää peruuko sittenkin Seppo helpommin jäähyn kuin...
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rautakorven perintoä on se minkä kentällä tässä hetkessä näet.
Sinä ihan oikeasti ja vakavissasi väität että ammattipelaajat juoksentelee kentällä miten sattuu ja eivät osaa lopettaa pelaamista siten miten 2,5kk sitten seurasta poistunut valmentaja käski? Ja että kaiken kruununa tulos ja tilanne vain pahenee?
Että edes sellaisella kokemuksella mikä Teemu Erosella on ei tulisi mieleen sanoa että ”Tää systeemi on ihan paska, meidän on pakko pelata jotenkin muuten”.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sinä ihan oikeasti ja vakavissasi väität että ammattipelaajat juoksentelee kentällä miten sattuu ja eivät osaa lopettaa pelaamista siten miten 2,5kk sitten seurasta poistunut valmentaja käski? Ja että kaiken kruununa tulos ja tilanne vain pahenee?
Että edes sellaisella kokemuksella mikä Teemu Erosella on ei tulisi mieleen sanoa että ”Tää systeemi on ihan paska, meidän on pakko pelata jotenkin muuten”.

Kyllä taatusti kaikki pelaajat omaa käsityksensä kuinka pitäisi pelata, harmi vaan, että se käsitys tuppaa olla jokaisella eri, jotta ei se ihan pukkarissa sopimalla tule kuitenkaan. Yleensä peli tuotetaan aihioon sarjan alkuun ja sen toimivuus testataan tosipeleihin ja justeerataan kohdalleen saadulla tiedolla, sitten sitä parannellaan ja kehitetään koko kausi ihan tarkoituksella olla parhaimmillaan kun tulos ratkotaan.

Kyse ei ole siis siitä, että joku käski, käskemällä ei kukkokaan laula, vaan siitä tekikö joku asioita silloin, kun olisi pitänyt tehdä.
 

Kideradio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä taatusti kaikki pelaajat omaa käsityksensä kuinka pitäisi pelata, harmi vaan, että se käsitys tuppaa olla jokaisella eri, jotta ei se ihan pukkarissa sopimalla tule kuitenkaan. Yleensä peli tuotetaan aihioon sarjan alkuun ja sen toimivuus testataan tosipeleihin ja justeerataan kohdalleen saadulla tiedolla, sitten sitä parannellaan ja kehitetään koko kausi ihan tarkoituksella olla parhaimmillaan kun tulos ratkotaan.

Kyse ei ole siis siitä, että joku käski, käskemällä ei kukkokaan laula, vaan siitä tekikö joku asioita silloin, kun olisi pitänyt tehdä.
Miten tämä nyt sitten käy yksiin tämän itseohjautuvuuden (vai onko kyseessä johdettu itseohjautuvuus, kuten jossain muualla työelämässä "hienosti" puhutaan) kanssa, josta mielestäni on paljon puhuttu, kun ollaan menossa tähän "pelipaikattomaan" (huomaa hipsut) pelitapaan, jossa pelaajat tekevät oma-aloitteisesti oman joukkueen peliä edistäviä ratkaisua jopa vastustajan peliliikkeitä ennakoiden.
Koska jokaisella se käsitys on kuitenkin erilainen siitä parhaasta ratkaisusta, niillä parhaimmillakin pelaajilla. Jotta kaikki ajattelisivat asian samalla tavalla, heidänhän pitäisi olla hyvin fiksun tekoälyn ohjaamia robotteja, parempia kuin pleikkarin ohjaamat pelaajat, jotka mokaavat hyvinkin usein....
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miten tämä nyt sitten käy yksiin tämän itseohjautuvuuden (vai onko kyseessä johdettu itseohjautuvuus, kuten jossain muualla työelämässä "hienosti" puhutaan) kanssa, josta mielestäni on paljon puhuttu, kun ollaan menossa tähän "pelipaikattomaan" (huomaa hipsut) pelitapaan, jossa pelaajat tekevät oma-aloitteisesti oman joukkueen peliä edistäviä ratkaisua jopa vastustajan peliliikkeitä ennakoiden.

Kiitos hipsuista, helpotti.

Ei kai tämän kauden liigassa pelaa ainuttakaan joka olisi moiseen itseohjautuvuuteen perustuvan pelaaja polun läpi käynyt. Siksi vissiin sitä ei toimita odotella kaukalossa näkyvän.

Mietin tuota itseohjautuvuus termiä, että kuinkahan maaliinsa osuva sekään on. Sen mukaan kuinka itse olen tuota "kehittynyttä viisikkopeliä" ymmärtänyt, mikä ei paljon ole, niin ennakoivuus ja havaintokyky valinnoille siinä kai uutta tai edistystä on, muutenhan se pohjaa pelitapaan ihan samoin, kuin nykyisetkin pelitavat siihen pohjaavat. Tai sitten ole ymmärtänyt kaiken väärin ja kyse onkin jostakin ihan muusta ja ihmeellisestä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitos hipsuista, helpotti.

Ei kai tämän kauden liigassa pelaa ainuttakaan joka olisi moiseen itseohjautuvuuteen perustuvan pelaaja polun läpi käynyt. Siksi vissiin sitä ei toimita odotella kaukalossa näkyvän.

Mietin tuota itseohjautuvuus termiä, että kuinkahan maaliinsa osuva sekään on. Sen mukaan kuinka itse olen tuota "kehittynyttä viisikkopeliä" ymmärtänyt, mikä ei paljon ole, niin ennakoivuus ja havaintokyky valinnoille siinä kai uutta tai edistystä on, muutenhan se pohjaa pelitapaan ihan samoin, kuin nykyisetkin pelitavat siihen pohjaavat. Tai sitten ole ymmärtänyt kaiken väärin ja kyse onkin jostakin ihan muusta ja ihmeellisestä.

Tämän JYP.n strategian voi siis summata sanahelinäksi.

Pelipaikatonta peliä joka ei ole pelipaikatonta, itseohjautuvaa ongelman- tai tilanteen ratkaisukykyä joka ei ole itseohjautuvaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämän JYP.n strategian voi siis summata sanahelinäksi.

Pelipaikatonta peliä joka ei ole pelipaikatonta, itseohjautuvaa ongelman- tai tilanteen ratkaisukykyä joka ei ole itseohjautuvaa.

Kaiken voi summata sanahelinäksi, ihan jos vaikka omaa tekstiäsikin tuossa lainatussa katsot. Ja tämä ilman mitään negaa sinne päin.

Kuka lie noita nimityksiä suoltanut, niitä voi kutsua sanahelinäksi, mutta itse asian substanssi sen helinän takana on se pihvi. Eli itse voi valita kiinnittääkö huomionsa siihen helinään vai substanssiin ja käsitellä sen kautta merkityksiä. Se vaara helinään ryhtymisessä on, että se substanssikin tulee tuomittua helinäksi aiheetta ja syyttä.

Jos sitten on itsellä substanssia keskustella siitä substanssista ollaan vissiin asian äärellä, näin helinämielessä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaiken voi summata sanahelinäksi, ihan jos vaikka omaa tekstiäsikin tuossa lainatussa katsot. Ja tämä ilman mitään negaa sinne päin.

Kuka lie noita nimityksiä suoltanut, niitä voi kutsua sanahelinäksi, mutta itse asian substanssi sen helinän takana on se pihvi. Eli itse voi valita kiinnittääkö huomionsa siihen helinään vai substanssiin ja käsitellä sen kautta merkityksiä. Se vaara helinään ryhtymisessä on, että se substanssikin tulee tuomittua helinäksi aiheetta ja syyttä.

Jos sitten on itsellä substanssia keskustella siitä substanssista ollaan vissiin asian äärellä, näin helinämielessä.

Näkisin, että vastuu siitä ettei tätä tulkita sanahelinäksi on organisaatiolla joka näitä termejä käyttää perusteena jollekin. Termit tulisi avata ja kertoa mitä näillä tarkoitetaan. Vaikea sitä pihviä on käsittää jos pihvi on niin epämääräinen ettei siitä saa selvää.

Joku tietysti tulkitsee, että on hienot pihvi lähtökohdat JYP.lla, itseohjautuvuus ja pelipaikaton peli. Hieno juttu.

Menee samaan kategoriaan kun joku lihanjalostaja markkinoi rotukarjan lihaa. Herää kysymys mitä se roduttoman karjan liha on? Toiset maksaa rotukarjan lihasta 25% pinnaa enemmän kuin verrokit, toiset epäilevät liekö rotukarjan liha parempaa kuin roduttoman karjan liha.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Piti ihan tarkistaa millon viimeks olen JYP osioon kirjoittanut, se oli näemmä tasan kuukausi sitten. Sen verran rajua perseilyä on seura esittänyt tällä(kin) kaudella, että ihan oman mielenterveyden vuoksi pidin taukoa koko touhusta. Ei kiinnostanut edes tuloksia nähdä.
Tänään tuli pitkästä aika jotain positiivista liittyen JYPin, eli Veke ei jatka ja bonuksena vielä Scharr sisään ensi kaudeksi.
Jospa tämä tästä vielä joskus iloksi muuttuisi.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti ihan tarkistaa millon viimeks olen JYP osioon kirjoittanut, se oli näemmä tasan kuukausi sitten. Sen verran rajua perseilyä on seura esittänyt tällä(kin) kaudella, että ihan oman mielenterveyden vuoksi pidin taukoa koko touhusta. Ei kiinnostanut edes tuloksia nähdä.
Tänään tuli pitkästä aika jotain positiivista liittyen JYPin, eli Veke ei jatka ja bonuksena vielä Scharr sisään ensi kaudeksi.
Jospa tämä tästä vielä joskus iloksi muuttuisi.
Kyllä itse ainakin uskon, että nyt mennään parempaan päin. Toki töitä on paljon varmasti edessä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kyllä itse ainakin uskon, että nyt mennään parempaan päin. Toki töitä on paljon varmasti edessä.

Tämä seura ei kyllä enää ainakaan meikäläistä pääse yllättämään turhista haaveiluista. Vastahan tässä ollaan neljättä vuotta putkeen ns. aallonpohjalla ja aina on muka pohja nähty ja matkan kohti pintaa on pitänyt alkaa. Pääseekö tästä kohtaa vielä syvemmälle?

Aika perustuksia järisyttäviä muutoksia saa seurassa tapahtua kunnollisten analyysien ja ulostulojen kera että itse uskallan edes kymppisijasta haaveilla ensi kaudeksi.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä seura ei kyllä enää ainakaan meikäläistä pääse yllättämään turhista haaveiluista. Vastahan tässä ollaan neljättä vuotta putkeen ns. aallonpohjalla ja aina on muka pohja nähty ja matkan kohti pintaa on pitänyt alkaa. Pääseekö tästä kohtaa vielä syvemmälle?

Aika perustuksia järisyttäviä muutoksia saa seurassa tapahtua kunnollisten analyysien ja ulostulojen kera että itse uskallan edes kymppisijasta haaveilla ensi kaudeksi.
Olet oikeassa, että matto on vedetty jo monta kertaa jalkojen alta. Olin aivan varma, kun Rautakorpi/Nieminen palkattiin, että pelleily on ohi. No, siitä se sekoilu vasta alkoikin. Mutta itse kyllä uskon, pakkohan se on, että tästä lähtee parempi polku. Tässä on se ero, että nyt on tämä koko homma setvitty mediankin toimesta. Ei ole enää paikkaa piileskellä.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Olet oikeassa, että matto on vedetty jo monta kertaa jalkojen alta. Olin aivan varma, kun Rautakorpi/Nieminen palkattiin, että pelleily on ohi. No, siitä se sekoilu vasta alkoikin. Mutta itse kyllä uskon, pakkohan se on, että tästä lähtee parempi polku. Tässä on se ero, että nyt on tämä koko homma setvitty mediankin toimesta. Ei ole enää paikkaa pipiileskellä.
Juu ei ollut pelleily ohi, vaan alettiin pelleillä entistä isommalla rahalla ja näyttävämmin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aika perustuksia järisyttäviä muutoksia saa seurassa tapahtua kunnollisten analyysien ja ulostulojen kera että itse uskallan edes kymppisijasta haaveilla ensi kaudeksi.
Myönnän olevani samoilla linjoilla tämän suhteen.

JYP on vetänyt viime kausilla niin vihkoon et vaikka huhuttu Schnarr tai joku muu kovan tason vahvistus tänne tulisi, niin silti oisin vähän skeptinen. Ehkä siinä kohtaa vasta (tai vihta) syön sanani kun on 20 peliä pelattu ja herra on näyttänyt et pelaa n. piste per peli - tahtia (eli n. 0.5-0.8 pistettä peliä kohden, tai jopa enemmän)

Tässä on viime kausilla joukkueessa ollut suhteellisen kovia nimimiehiä valmennuksesta alkaen, ja silti on saanut pettyä, vettyä ja vittuuntua kun todellisuus on ollut ihan päinvastaista, mitä odotukset ja olettamukset ennen kauden alkua. Sama kun olisi ostanut autoliikkeestä vähän ajetun kaksipaikkaisen urheiluauton ja saanutkin tilalle Nissan Qashqain.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Positiivista on se, että enää ei kenelläkään ole mitään epäselvää siitä, että valmentajien kenkiminen oli megalomaaninen virhe. JYP tulee saamaan max loppukaudesta 9p. Saapi kauden jälkeen käydä tarkistamassa tämän viestin. Tarvittaessa myös huomauttaa minua olleeni väärässä.
Jaa, tämäkin meni pieleen. Taitaa olla 12p luku tällä hetkellä. Uutta matoa koukkuun. (Ennuste 26.1.)
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Kaksi peliä enää!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös