Pokerikeskustelu

  • 899 585
  • 6 377

Mapleton

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago
btw jos kiinnostaa pelailu freerolleissa niin veikkausforum.com järjestää joka sunnuntai 100$ freerollin. Niissä 10 parasta saa rahan lisäksi pisteitä ja elokuun lopussa on jonkinlainen finaali johon pääsee 20 parasta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Riverillä voisi koittaa checkillä, ja antaa muille mahdollisuus yrittää bluffia. Jos kaikilla suht koht paskaa käsi täynnä, niin maksua ei varmasti tule. Toki tolla tasolla useimmiten saa maksimivaluet mahdollisimman suoraviivaisella lyömisellä. Nyt kenelläkään ei vaan ollut mitään.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
EN todellakaan ole pelannut pokeria vielä kauaa, enkä ole minkään sortin ammattilainen, mutta mielestäni pelotit vastustajat noilla beteillä ulos. Annoit aika selvästi ymmärtää, että sinulle tuo floppi joten kuten osui. Turnin jälkeen kaikki muutkin Chekkasivat joten oli oletettavaa, että muilla jatkajilla on korkeintaa vetoa, joten mielestäni tuolla kahden euron betillä pelotit muut ulos, kun ottaa huomioon, että jo flopin jälkeen teit selvän panostuksen ja kukaan muu tässä kädessä ei tehnyt muuta kuin maksua tai Chekkiä.
Oma pokerikokemukseni on varmasti vielä vähäisempi, nettipokeria olen pelannut vain vähän Titan Pokerissa yourpokercash.comista saaduilla ilmaisella 50 $:lla. Kantani tähän kuitenkin on, että tollaseen floppiin on pakko lyödä eikä missään nimessä antaa ilmaista korttia. Esim. lähtökäsillä AT tai A6 voi vähintäänkin limpata, jolloin suoran vedolle ei voi antaa kerrointa. Tässä tapauksessa tuskin kenelläkään oli näitä käsiä, kun turnilla kukaan ei lyönyt. Ylipareilla ehkä ymmärtää muilta maksun flopissa tai kärkiparilla ässäkikkerillä. Riverillä voisi täyskädellä ehkä yrittää ansoittaa checkaamalla, mutta tuskin olisi voittanut yhtään enempää.

Nettipokerissa päätökset pitää kuitenkin tehdä niin nopeasti, ettei tällaisia ehdi ainakaan itse sen kummemmin vielä miettimään, ainakaan niin tarkasti kun pitäisi. Sillä ehkä on hävinnyt jonkin verran potteja, mutta toisaalta taas joskus on ehkä voittanutkin, kun joku on korottanut toiseksi parhaalla kädellä ja itsellä on sitten sattunut maksaessa olemaankin se paras käsi, vaikka ei täysin varma siitä olekaan ollut.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Pelasin tuossa 3 kuukauden tauon jälkeen huvikseni pokerstarsin 100$ freerollin. Ei olisi pitänyt. 4-way potti, jossa olen open reissannut 4*BB:tä AA:lla. Floppi 963 kaksi pataa. SB lyö kolmasosan potista, korotan potillisen, jonka maniac buttonilla maksaa. SB lyö all-in ja maksan. Sillä 33 ja itseäni ottaa Hellmuthmaisesti pannuun, kun en osannut foldata. SB:ltä klassinen noob-lyönti flopilla ja minua vituttaa.

No joo, pienet on murheet..
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jullille: Noin monella pelaajalla ja huimalla määrällä vetoja/valmiita käsiä checkaisin tuon flopin. Jos löisin, niin $1 olisi betsi.

20 min pelasin juuri Omppua, ja pitäisi tosiaan huonoina hetkinä muistaa, että näitäkin sessioita tulee kun kaikki onnistuu... Huonokin peli siis.


t: elvari
 

Liitteet

  • screenshot_4.jpg
    screenshot_4.jpg
    11,6 KB · kertaa luettu: 417

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Omppukäsiä

Sitten muutama käsi, jotka mieltäni askarruttavat. En tosin ole näitä sen kummemmin analysoinut, mutta pöydässä oli aika epävarmat fiilikset.

Maksu ei välttämättä ole ihan perus pre-flopilla, mutta kaksi mukaan tullutta olivat todella löysiä.

Full Tilt Poker
Pot Limit Omaha Ring game
Blinds: $0.50/$1
6 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $112.90
UTG+1: $94.50
CO: $94
OmppuPomppu: $119.65
SB: $316.40
BB: $60.30

Pre-flop: (6 players) OmppuPomppu is Button with [Tc] [4h] [Qh] [Kc]
UTG folds, UTG+1 calls, CO raises to $4.5, OmppuPomppu calls, SB folds, BB calls, UTG+1 calls.

Flop: [4d] [9h] [Jc] ($18.5, 4 players)
BB checks, UTG+1 checks, CO checks, OmppuPomppu bets $18.5, BB raises all-in $55.8, UTG+1 raises all-in $90, CO folds, OmppuPomppu...

-----------------

Full Tilt Poker
Pot Limit Omaha Ring game
Blinds: $0.50/$1
6 players
Converter

Stack sizes:
UTG: $15.35
UTG+1: $30
CO: $136.15
Button: $58.05
SB: $111.15
OmppuPomppu: $100

Pre-flop: (6 players) OmppuPomppu is BB with [4d] [8h] [9c] [8d]
UTG calls, 2 folds, Button calls, SB calls, OmppuPomppu checks.

Flop: [8s] [Ac] [Ah] ($4, 4 players)
SB checks, OmppuPomppu bets $4, UTG raises all-in $14.35, Button calls, SB folds, OmppuPomppu...
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
1. Maksu, koska pöytä on rainbow, sankarilla takaovet molempiin väreihin ja mukava wrappi kädessä. Toisella mahdollisesti setti, toisella ehkä samanlainen veto. Eiköhän 30% kerroista tule voitettua tuo potti.
2. Molemmilla vihuilla on ässä ja sankarilla siis satavarmasti nutsit flopilla jompaan kumpaan nähden. Jos buttonilla ei ole kasia, olet 65% suosikki. Luulisin buttonin haluavan kaikki kalkut heti keskelle, jos sillä olisi A8xx flopilla. Tästä johtuen sankari korottaa buttonin all-iniin.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse tuossa tyhjentikin pöydän aika hyvin. Ensimmäisessä tosiaan emmin, kun mietin sitä splitattua pottia, mutta eihän se setti pääse perille kuin reilut 30%. Toinen puoli(harvinaisempi kai..?) tuosta on se tilanne, että vastassa on kaksi settiä(nam nam) kuten nyt.

Toisessa kädessä tosiaan vastassa on pahimmillaan 18 outtia, jos kellään ei ole viimeistä kasia. Call tuo on, kun yksistään buttonia vastaan on equity paljon parempi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Omppu <3

Puolentoista tunnin sessio kahdessa pöydässä ja n. 400 BB netto. No, oli siinä yksi voitettu 4-way all-in (mulla flopilta oesd parempaan päähän ja nutsivärin veto. Menin tohkeissani sulkemaan clientin, ennen kuin analysoin vastustajat ja positiot. Chatti kävi kyllä sinisenä. Kai siellä setti tai pari oli sitten vastassa. Eipähän pöytä pariutunut tällä kertaa.

Niin nyyppä kyllä olen yhä, että pitäydyn tuossa PLO10:ssä. Ongamen PLO25-kokeilu oli kyllä tuottoisampi käytettyyn aikaan suhteutettuna, mutta kun ei oikein rolli kestä varianssia niin aggrossa touhussa, mitä siellä harrastettiin. Onko se ompussa normaalia, että n. joka toisessa jaossa joku on all-in?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Jullille: Noin monella pelaajalla ja huimalla määrällä vetoja/valmiita käsiä checkaisin tuon flopin. Jos löisin, niin $1 olisi betsi.

20 min pelasin juuri Omppua, ja pitäisi tosiaan huonoina hetkinä muistaa, että näitäkin sessioita tulee kun kaikki onnistuu... Huonokin peli siis.


t: elvari

Itse tapaan laittaa kohtuu laajalla rangella käsiä flopilla tuon 2/3-3/4 potin betsin, joten en viitsinyt poiketa tossakaan. Potin yli en lyö kuin turnauksissa/sittareissa tai nutseilla tiettyjä vihuja (=huonoja) vastaan. Hit and runina tuossa olisi luultavasti juuri tuo check/ylipotinreissu linja paras.

Tuon jaon huomasin yhtenä päivänä kun clientin käsihistoriasta oli melkein kaikki kadonnut, ja pisti silmään, että onpa siinä melkein surkein mahdollinen tilanne flopilla kahdelle parille, elikkä peräkkäinen floppi aivan pakan keskeltä ja herolla vielä pohjarattaat. Ainoa mikä puuttui oli värinveto, mutta sekin tuli sitten turnilla pöytään. Postasin ihan nähdäkseni miten jengi reagoi, ja aika monelta meni ohi tuo flopin surkeus vaikka kaksi paria onkin herolla.
 
Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Pistetäänpäs toinenkin valintojen maailma tänne:

Full Tilt Poker Game #2657786592: Table Zola (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 17:59:21 ET - 2007/06/13
Seat 1: redeye25 ($8.55)
Seat 2: HERO ($44.85)
Seat 3: iForce ($29.15)
Seat 4: Diktat ($27)
Seat 5: zxxxx ($29.55)
Seat 6: Chamouth ($24.30)
redeye25 posts the small blind of $0.10
HERO posts the big blind of $0.25
The button is in seat #6
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Ks Kd]
iForce folds
Diktat folds
zxxxx folds
Chamouth raises to $0.85
redeye25 folds
HERO raises to $1.60
Chamouth calls $0.75
*** FLOP *** [8c 5s Qh]
HERO checks
Chamouth bets $2.50
HERO raises to $7
Chamouth raises to $15

Kallet siis isoon sokeaan. Napilla oleva vihu hyökkäsi perinteisesti koko ajan blindeja vastaan, joten pf-reissun tarkoitus oli pitää nappi (ainoa vihu) mukana. Flopilla saattoi olettaa, että sieltä tulee cbet, joten check-raisea lähdin hakemaan; Floppi kun on suhteellisen vaaraton (ässätön). Sen sijaan re-reissu tuli aika puskista, joten jälleen ollaan valintojen edessä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ei tuossa nyt kauheasti valintoja ole. Jos siis riidit oli tuossa. Vihulla on totaalisen pot committed etkä tiedä hänen kädestään mitään. Fold olisi liian weak tuohon tilanteeseen, joten showdowniin menette joka tapauksessa. Luultavasti sen vihun viimeisen femman kanssa. Enkä hämmästyisi yhtään, jos sieltä löytyisi kärkipari hyvällä kikkerillä. Oikeastaan en hämmästyisi yhtään mistään muustakaan vihun kädestä.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Ehdottomasti isompi 3-bet tuossa tilanteessa. Rereissaa 2.5$:iin pf. Itse en suosittele tekemään ollenkaan check-reissuja. Check-reissaan vain silloin, kun itselläni ei ole mitään ja vihulla joko ei ole mitään tai osaa luopua helposti kädestään. Ilmeisesti vihulla on nyt joko setti tai akka kiinni jollain potkijalla.

Oma päätös ihan sen perusteella, kummasta tulee vähemmän paska fiilis. Joku Q8 olisi aika julma käsi ja jopa täysin mahdollinen pf-pelleilyn takia.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haukansilmä sanoo, että vihulla on KQ, joten selvä kippi tuohon paikkaan.

Ei vaan, eipä tässä mitään valinnanvaraa minusta ole. Jos nyt jotakin puolivillaista salapoliisityötä ryhtyisi tekemään, niin stakin koosta päätellen vihu on lurahtanut vasta pöytään, mistä siitäkin syystä vastassa voi olla mitä tahansa. Ellei riidiä ole, en kippaisi ikipäivänä 25:ssa.
 

Gitanaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RedWings,Barca
Pistetäänpäs toinenkin valintojen maailma tänne:

Itse ainaskin tyrkkäisin kaikki merkit keskeen tuohon viimeiseen reissuun. Turha se on enää tuossa vaiheessa luopua, kun on jo niin paljon sijoittanut pottiin. Eri asiahan olisi esim. jos molemmilla olisi stackissaan n. 100 euroo, jolloin potin häviäminen kirpaisisi melko pahasti, mutta kyllä ylipari on heads-upissa sen verran selvä ennakkosuosikki, että en ainakaan itse pitkään miettisi. Veikkaan vihulle AQ:ta, ellei hän sitten ole todellinen noobi...

Itse olen tänä yönä juuttunut Unibetin nl40:n pariin eikä ole nukkumaankaan ennättänyt kuin vasta nyt. Sen verran fisuisat pöydät on kyllä jälleen kerran. Mukavia tälläiset pöydät jossa avarage-pot on yli kolmenkymmenen euron, ja tämä siis tasolla NL40...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tolla tavalla pelattuna instacall, mutta kuten yllä jo todettiin, noin ei välttämättä kannata pelata. En olisi kuitenkaan äärettömän yllättynyt settiosumasta 88 tai 55, mutta sellaista sattuu. Epäilisin kuitenkin vahvinten AQ tai KQ kättä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
22.35 PAFfilla/ongamella Jatkisomppu $5

CalrissianL's PL
Salsana: jatkis

edit. jossei jengiä niin uusi turnausyritys 23.00
 
Viimeksi muokattu:

Lape7

Jäsen
Olen tässä tänään yrittänyt selailla eri nettisivustoja sillä mielellä että vaihteen vuoksi kokeilisin muitakin saitteja kuin Betssonia jolla olen ainoastaan pelannut. Välillä tahtoo pää hajota kun on tarjontaa niin paljon. Kokemusta pelaamisesta ja nettisivuista taas todella vähän.

Toivoisinkin teiltä nyt apua. Mitä sivustoja suosittelisitte kun tärkeimpinä kriteereinä ovat: Paljon pienten panosten holdem -pelejä (fixed -limit) ja paljon pienten panosten turnauksia (aikataulutettuja sekä sittareita). Totta kai pelin taso saisi olla helppoa, jotta siinä sivussa tienaisi kahvi- ja tupakkarahat.

Kiitos!
 

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Late

Oletko kokeillut club4aces? Itse tykkään pelata turnauskarsintoja 5000 euron turnaukseen, alkaa joka yö klo 01. Useasti pääsee jatkoon, varsinkin jos kehtaa käyttää re-buyt ja add-onnit. Karsinnat maksaa 1 ja 2 euroa.

Ja menestystäkin on vähän tullut, kerran olen voittanut finaalin, 1655 eekkeriä ja muutamia kertoja rahoille. Buy in finaaliin on 50€.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivoisinkin teiltä nyt apua. Mitä sivustoja suosittelisitte kun tärkeimpinä kriteereinä ovat: Paljon pienten panosten holdem -pelejä (fixed -limit) ja paljon pienten panosten turnauksia (aikataulutettuja sekä sittareita). Totta kai pelin taso saisi olla helppoa, jotta siinä sivussa tienaisi kahvi- ja tupakkarahat.

Kiitos!

Suurimmat saitit: PokerStars, Full Tilt Poker, ja Party Poker.

Noilta kaikilta löytyy toimintaa kellon ympäri melko hyvin. Turnauspelaajalle taitaa PokerStars olla paras vaihtoehto.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En vaan tule koskaan voittamaan pokeriturnauksista mitään! Äskeisessä olin todella vahvasti menossa rahasijoille ja ajattelin pelata passiivisesti. Sitten tulee käteen AA, vihu KK. Vihu laittaa all in ja maksan. Flopilla K ja vihu menee ohi. Seuraava käsi AK ja laitan all in, vihu maksaa ja kädessä AJ, floppiin J ja homma paketissa.
 
Sitten tulee käteen AA, vihu KK. Vihu laittaa all in ja maksan. Flopilla K ja vihu menee ohi. Seuraava käsi AK ja laitan all in, vihu maksaa ja kädessä AJ, floppiin J ja homma paketissa.

Niiiin tuttua... Sanovat että pokeri on taito peli. Käsi ylös kenellä on niin paljon taitoa että osaisi tuossa ensimmäisessä tapauksessa heittää AA:n pois?
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tyhmä kysymys: Miten tuo tapahtuu?


Haet vain sopivan rakeback saitin, josta saat haluamallesi sivustolle parhaimman mahdollisen rakebackin. RakeTherake on ihan jees, maksut tulee ajallaan ja ainakin Fulltiltillä kerran kuussa 12k$ freerolli.

Itse rakeback sivustoilla kyllä kädestä pitäen opastetaan miten saat rakebackin miltäkin saitilta.

Edit: Kyseessä lienee eri asia kuin bonukset?

Rakeback kerätään pöydän maksamasta rakesta, saitista riippuu että kuinka paljon saat takaisin, riittääkö että jaetaan vain kortit vai pitääkö olla rahaa potissa jne. Jotkut sivustot vähentää bonarit rakebackistä, jotkut taas ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös