Pokerikeskustelu

  • 900 490
  • 6 377

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kylmästä pakasta sen verran, että kyllä tuo on todellinen ongelma käteispöydässä. Mielestäni vaikeampi hallita kuin turnauksissa. Kyllähän kuka tahansa osaa heittää roskat pre-flopilla pakkaan, mutta entäs jos post-flopilla ei mikään osu ja kun osuu, niin ohi tullaan. Kun putoat esim. 4 buy-iniä pelaten käytännössä oikein, niin tuossa se pää punnitaan.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
sopuli kirjoitti:
Kylmästä pakasta sen verran, että kyllä tuo on todellinen ongelma käteispöydässä. Mielestäni vaikeampi hallita kuin turnauksissa.
Mieli saattaa muuttua, jos vedät about 30 SNG:tä putkeen ulos rahoilta. Sen jälkeen tulee käteispöytiä ikävä.

Jos vedät käteispöydissä 20 kertaa putkeen AK:n tai AQ:n ohi flopilta, niin siinä menee ehkä 1 buy-ini. Turnauksissa tuosta on seurauksena täydellinen katastrofi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
Jos vedät käteispöydissä 20 kertaa putkeen AK:n tai AQ:n ohi flopilta, niin siinä menee ehkä 1 buy-ini. Turnauksissa tuosta on seurauksena täydellinen katastrofi.

Eri mieltä siis ollaan, mutta esimerkkisi ei oikein sovellu tilanteeseen. Kylmä pakka ei käteispöydässä tarkoita kyllä sitä, että ei osuta flopilla. En oikein ymmärrä tuota katastrofia, kun kyseessä on ainoastaan turneesta putoaminen. Itselläni tuo on aika helppo ohittaa olankohautuksella. Rahapöydässä taas oma peli tuppaa menemään helpommin epävarmaksi, kun koko ajan tulee todella vaikeita käsiä huonosta positiosta ja fisut vievät kaikki potit.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Olen taas yrittänyt päästä jyvälle tuosta priman softasta, mutta kyllä se on yhtä tuskaa. Sain tässä juuri ilmeisesti opetuksen ns. primariveristä. Kolmen jaon sisään kahdesti lastut sisään riverillä 9-setillä. Vastassa molemmilla kerroilla KK ja molemmilla kerroilla riveriltä K.
EDIT: lastut sisään turnilla
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JiVe kirjoitti:
Olen taas yrittänyt päästä jyvälle tuosta priman softasta, mutta kyllä se on yhtä tuskaa. Sain tässä juuri ilmeisesti opetuksen ns. primariveristä. Kolmen jaon sisään kahdesti lastut sisään riverillä 9-setillä. Vastassa molemmilla kerroilla KK ja molemmilla kerroilla riveriltä K.

Kannattaa mennä kanssa kokeilemaan b2b:n väripakkaa. Tuntuu, että vähintään joka kolmannessa jaossa joku saa värin.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
sopuli kirjoitti:
Eri mieltä siis ollaan, mutta esimerkkisi ei oikein sovellu tilanteeseen. Kylmä pakka ei käteispöydässä tarkoita kyllä sitä, että ei osuta flopilla. En oikein ymmärrä tuota katastrofia, kun kyseessä on ainoastaan turneesta putoaminen. Itselläni tuo on aika helppo ohittaa olankohautuksella. Rahapöydässä taas oma peli tuppaa menemään helpommin epävarmaksi, kun koko ajan tulee todella vaikeita käsiä huonosta positiosta ja fisut vievät kaikki potit.
No jos pelaat 22$:n yhden pöydän turnauksia tai rollia vastaavasti NL50:tä, niin hetihän sen näkee, että pelkkä "kylmä pakka" (universaalisti = ei tule kortteja) vie SNG:ssä 8-10 täyttä NL50:n sisäänostoa. Turnauksissa on pakko heittää kaikki chipit jossain vaiheessa keskelle, toisin kuin käteispeleissä, joissa yleensä viimeistään turnilla sanotaan goodbye kädelle. Turnauksissa on pakko ottaa coinflippejä ja niitä voi hyvinkin hävitä esim. 45/50. Käteispeleissä voi rauhassa nut peddlata suhteellisen pienellä varianssilla. Väitän, että jos annetaan sama kylmä pakka turnauksiin ja käteispeleihin, voi hyvä pelaaja pitää tappiot käteispeleissä hyvinkin kurissa, kun taas turnauksia pelatessa hyvinkin turvallinen rolli voi identtisillä korteilla käytännössä palaa kokonaan.

Tietysti pitää todeta, että huonot kortit eivät ole täysin väistämättä este menestymiselle SNG:ssä, mutta tällöin pitää ns. coinflippien osua todella hurjalla prosentilla.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Milhouse Nixon kirjoitti:
No jos pelaat 22$:n yhden pöydän turnauksia tai rollia vastaavasti NL50:tä, niin hetihän sen näkee, että pelkkä "kylmä pakka" (universaalisti = ei tule kortteja) vie SNG:ssä 8-10 täyttä NL50:n sisäänostoa. Turnauksissa on pakko heittää kaikki chipit jossain vaiheessa keskelle, toisin kuin käteispeleissä, joissa yleensä viimeistään turnilla sanotaan goodbye kädelle.

No voi perkele. Siis kylmä pakka käteispeleissä = häviät täysiä stäkkejä. Turnilla on paha foldata, kun olet puskenut vetokätesi jo flopilla. 4 buy-iniä ei ole mitään, kun pelataan vähänkin aggressiivisemmin, tosin 50NL ei ole aggressiivinen juuri lainkaan.

Nyt muuten ei puhuttu varianssista, vaan pään kestämisestä. Edelleenkin olen sitä mieltä, että tilttaaminen on huomattavasti pahempi ongelma rahapöydässä. Mitä varianssiin tulee, niin ainakin 2+2:n SNG FAQ kertoo, että SNG:ssä on pieni varianssi verrattuna muihin pokerin muotoihin. Tosin mitäs me 2+2-uskovaiset tiedetään...
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
pernaveikko kirjoitti:
Saksalainen maksoi AQo ja floppi Qxx ja se sitten siitä.

No, sait hillot keskelle 55/45 ja sen jälkeen se oli pokerijumalien päätettävissä. Ison käyttäminen on aika trickya suuntaan jos toiseen, varsinkin noin päin kun kaverilla oli vielä mahdollisuus valita mukaan vai ei. Toisaalta hienosti pelattu ja onnistunut iso nostaa kyllä peli ilon kattoon.

Sitten ihan toisena kyssärinä, onko joku muu käyttänyt tätä ohjelmaa?. Tämähän on showdown simu, onko kellään tietoa mistä löytyisi freewarena floppeja ja turneja laskeva?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Major Julli kirjoitti:
No, sait hillot keskelle 55/45 ja sen jälkeen se oli pokerijumalien päätettävissä. Ison käyttäminen on aika trickya suuntaan jos toiseen, varsinkin noin päin kun kaverilla oli vielä mahdollisuus valita mukaan vai ei. Toisaalta hienosti pelattu ja onnistunut iso nostaa kyllä peli ilon kattoon.

Omasta mielestäni tuo on siinä ja siinä onko tuo kannattavaa peliä. Jos olet parempi pelaaja kuin muut, niin odottaisin parempaa paikkaa. Yleensä turnauksissa buy-iniin tulee se 10% päälle, joten esim. SNG:n ensimmäisessa jaossa tuleva 55:45 flippi on 0EV (jätin potin pois laskuista...). Tuossa ei ole potti kovin ihmeellinen ja ilmeisesti FE on 0 readien perusteella. Pitää myös muistaa, että kun tuo hanska on hyvin tiedossa, niin se antaa etua post floppiin. 88:lla on hyvä showdown arvo jo yksistään ja bonuksena tulee setti.

Major Julli kirjoitti:
Sitten ihan toisena kyssärinä, onko joku muu käyttänyt tätä ohjelmaa?. Tämähän on showdown simu, onko kellään tietoa mistä löytyisi freewarena floppeja ja turneja laskeva?

Moni täällä käyttää PokerStovea, joka on kuvauksen perusteella samankaltainen ohjelma. Itsekin etsiskelin jossain vaiheessa varsinkin flopille laskevia ohjelmia, mutta en löytänyt.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
Omasta mielestäni tuo on siinä ja siinä onko tuo kannattavaa peliä. Jos olet parempi pelaaja kuin muut, niin odottaisin parempaa paikkaa. Yleensä turnauksissa buy-iniin tulee se 10% päälle, joten esim. SNG:n ensimmäisessa jaossa tuleva 55:45 flippi on 0EV (jätin potin pois laskuista...). Tuossa ei ole potti kovin ihmeellinen ja ilmeisesti FE on 0 readien perusteella. Pitää myös muistaa, että kun tuo hanska on hyvin tiedossa, niin se antaa etua post floppiin. 88:lla on hyvä showdown arvo jo yksistään ja bonuksena tulee setti.

Toisaalta, kyseessä peli jossa vain paras voittaa ja vastassa muutama kaveri isommalla stakilla, melkoinen etu päästä selvää chipleadiin tuossa vaiheessa peliä. Kyse lieneekin aika paljon siitä, onko parempi pelaaja kuin muut. Lisäksi pernan speksien mukaan tuo saku olisi joka tapauksessa kynitty pian, ja kyseessä oli kilpajuoksu kuka ehtii ekana. Silti, olisin itsekin kyllä pelannut alakautta maksamalla sen 200 merkkiä vain.


sopuli kirjoitti:
Moni täällä käyttää PokerStovea, joka on kuvauksen perusteella samankaltainen ohjelma. Itsekin etsiskelin jossain vaiheessa varsinkin flopille laskevia ohjelmia, mutta en löytänyt.

Flopille laskeminen on excelillä kohtuu helppoa, kun laskee käsi vs. käsi. Mutta sitten näiden monilähtöjen laskeminen on aika työlästä, ja siinä monte carlolla simuavasta olisi apua. Toinen juttu missä ohjelma auttaa on se, että ainakin itselle tulee säännöllisesti pikkumokia, joiden tarkistamiseen ohjelma auttaisi.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse omaa peliäni pohtiessa olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota siihen, että kärkipari keskiverrolla kikkerillä + värin veto turnilla maksaa itselleni todella paljon. Esimerkiksi pienen korotuksen buttonilta maksaminen QTs, floppiin värin veto ja puolen potin jatkobetsin maksu, turniin Q - vihu lyö taas todella epävarman oloisen betsin.

Kolme kertaa olen tuossa tilanteessa puskenut vain nähdäkseni AA, KK ja AQ vihun taskussa (siis itsellä juurkin QTs napilla, värin veto floppiin ja TP turnilta lisää) - riveriltä ei apuja itselle. Onko tuossa tilanteessa puskeminen muiden mielestä totaalisen huono veto?
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
E kirjoitti:
Itse omaa peliäni pohtiessa olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota siihen, että kärkipari keskiverrolla kikkerillä + värin veto turnilla maksaa itselleni todella paljon. Esimerkiksi pienen korotuksen buttonilta maksaminen QTs, floppiin värin veto ja puolen potin jatkobetsin maksu, turniin Q - vihu lyö taas todella epävarman oloisen betsin.

Kolme kertaa olen tuossa tilanteessa puskenut vain nähdäkseni AA, KK ja AQ vihun taskussa (siis itsellä juurkin QTs napilla, värin veto floppiin ja TP turnilta lisää) - riveriltä ei apuja itselle. Onko tuossa tilanteessa puskeminen muiden mielestä totaalisen huono veto?
Aika samanlainen tilanne on, jos floppaat TPTK:n nutsivärinvedolla ja solidi vihu pistää kovaa korotusta. Näyttää hyvältä, mutta usein vedät sitten reilun 30%:n equityllä settiä vastaan. Sama juttu jos vaikka saat samanlaisen vedon AJ:llä AT8 floppiin ja vihu korottaa tai laittaa all-in flopilla. Taas olet dogi vähintään kahta paria (joskus potkijaa) vastaan ja pitäisi osata foldata. Mutta kun ei vaan millään osaa, vaikka tilanne on käytännössä täysin selvä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Milhouse Nixon kirjoitti:
Aika samanlainen tilanne on, jos floppaat TPTK:n nutsivärinvedolla ja solidi vihu pistää kovaa korotusta. Näyttää hyvältä, mutta usein vedät sitten reilun 30%:n equityllä settiä vastaan. Sama juttu jos vaikka saat samanlaisen vedon AJ:llä AT8 floppiin ja vihu korottaa tai laittaa all-in flopilla. Taas olet dogi vähintään kahta paria (joskus potkijaa) vastaan ja pitäisi osata foldata. Mutta kun ei vaan millään osaa, vaikka tilanne on käytännössä täysin selvä.

Periaatteessa kyllä sama tilanne, mutta joka kerta olen itse puskenut, kun olen laittanut vihun AK, AJ, JJ, TT, 99 -tyyppisille käsille. Usein AA ja KK on ollut helposti luettavissa, koska värin vedon mahdollistavalla flopilla ainakin itse lyön AA taskussa kovan betsin, että värin vetäjät saisi ulos potista. Näissä tilanteissa taas betsi on tuntunut sekä nopeuden että koon puolesta todella epävarmoilta, jolloin olen itse astunut epävarmaan ansoitukseen (jos tuossa tilanteessa overpairin voi laskea ansoitukseksi).

Jos tuossa turnilla vihu puskisi oikeasti kovaa (ja uskoisin melko varmasti olevani perässä), heittäisin kortit pakkaan. Itse pusken huomattavan paljon huonommilla korteilla kuin maksan muiden puskuja.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itseäni on pokerissa auttanut melkolailla Poker Office. Todella monipuolinen ja statistiikkaa saa sekä pelin aikana että jälkeen. Kannattaa ladata demoversio, millä saa 300 kättä pelata ja kokeilla. Sen jälkeen on suht helppo pelata maksullinen versio itselleen, esim partylla. Vaatii sen ettei ole tiliä siellä aikaisemmin, tallettaa 50 taalaa ja pelaa 150 rakettua kättä..
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
SamSpade kirjoitti:
Itseäni on pokerissa auttanut melkolailla Poker Office. Todella monipuolinen ja statistiikkaa saa sekä pelin aikana että jälkeen. Kannattaa ladata demoversio, millä saa 300 kättä pelata ja kokeilla. Sen jälkeen on suht helppo pelata maksullinen versio itselleen, esim partylla. Vaatii sen ettei ole tiliä siellä aikaisemmin, tallettaa 50 taalaa ja pelaa 150 rakettua kättä..
Ihan huikeata settiä välillä PO:lla, kun näkee NL25 shorttipöydässä kaverin, joka on pelannut 500 hanskaa ja preflop-raise% on 0!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
E kirjoitti:
Itse omaa peliäni pohtiessa olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota siihen, että kärkipari keskiverrolla kikkerillä + värin veto turnilla maksaa itselleni todella paljon. Esimerkiksi pienen korotuksen buttonilta maksaminen QTs, floppiin värin veto ja puolen potin jatkobetsin maksu, turniin Q - vihu lyö taas todella epävarman oloisen betsin.

Kolme kertaa olen tuossa tilanteessa puskenut vain nähdäkseni AA, KK ja AQ vihun taskussa (siis itsellä juurkin QTs napilla, värin veto floppiin ja TP turnilta lisää) - riveriltä ei apuja itselle. Onko tuossa tilanteessa puskeminen muiden mielestä totaalisen huono veto?

Jos näissä TP-käsissä voitto/tappiot kädet menisivät täysin symmetrisellä jakaumalla ja panostuskuviolla, jää hiukan voitolle, koska kerää call/fold-kaverien merkit voitossa, ja häviössä niistä ei tarvitse maksaa. Jos uskot että pystyt 50/50-jakaumaan tai parempaan, jatka puskemista. Jos jaoissa on keskimäärin neljä lähtijää flopille, joista max. kaksi jatkaa turnille, riittää jo 46/54-jakauma voitoisssa/tappioissa break-eveniin (rake 2%). Mitä aktiivisempi pöytä, sitä enemmän puskemisesta hyötynee. Eritoten sellaisessa jossa kattellaan muttei korotella.

Voitto/tappioprossaa pystyy nopeiten kohentamaan jättämällä ne ilmiselvät tappiokädet riverillä maksamatta huonoilla pot oddseilla. Flopilta jatkon/puskun karsiminen vaikuttaa liikaa myös voittoihin pienentävästi, jotenka se ei tuo absoluuttista hyvää.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
Esimerkiksi pienen korotuksen buttonilta maksaminen QTs, floppiin värin veto ja puolen potin jatkobetsin maksu, turniin Q - vihu lyö taas todella epävarman oloisen betsin.

Itse en maksele vetokäsillä flopilla paitsi jos pot oddsit puoltavat tuota jo suoraan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
Itse en maksele vetokäsillä flopilla paitsi jos pot oddsit puoltavat tuota jo suoraan.

Lasketko turnille vai riverille saakka? All-inillä se on tietysti simppelisti loppuun saakka, mutta itselläni on vaikeuksia laskea/arvioida lennosta sitä turnilla osumattoman hintaa (elikkä paljonko hudilla maksaa se seuraava kortti), joten olen yksinkertaistunut ihan turnille laskuksi pelkästään ja ottanut pelkäksi bonukseksi mahdollisuuden saada pot oddsit vielä riverillekin.

Toinen asia, joka vetokäsissä askarruuttaa on nämä pot equityn kautta laskutut raiset vetokäsille, otetaan nyt esimerkkinä kohtuu harvinainen OE-värisuora flopilla, mahdollisuudet jommankumman vedon osumiseen yli 50%, jolloinka korottaminen olisi odotusarvoltaan oikea veto. Se tuntuu sentään vielä simppeliltä ja jopa järkevältä vetää. Mutta pelkällä värivedolla ollaan flopilla 1:2 riverille saakka ja 1:4 turnille, itse en korottaisi kuin max. turnin vedon mukaan, jolloinka menetän taasen jonkun reraisella pot oddsit lähteä mukaan ja maksoin turhasta. Ja joka tapauksessa tarvitsen neljä lähtijää mukaan. Ompussahan tilanne on erilainen, koska outteja saattaa olla hyvinkin paljon, tosin niistä iso osa on kuolleita.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Itse en maksele vetokäsillä flopilla paitsi jos pot oddsit puoltavat tuota jo suoraan.

Jos floppi näyttää muutenkin siltä, että vihukaan ei osunut siihen, tykkään bluffimaksaa napilta joka tapauksessa - varsinkin vielä värin veto backupina. Turnilla saa siten ostettua todella usein potit itselleen.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
sopuli kirjoitti:
Itse en maksele vetokäsillä flopilla paitsi jos pot oddsit puoltavat tuota jo suoraan.
Vieläkin suositeltavampaa on laskea automaattisesti myös implarit, jonka jälkeen tiltticallit vetokäsillä tulevat käytännössä mahdottomiksi. Tosin itse pidän yleensä puolta pottia rajana, jonka jälkeen maksut alkavat muuttua usein kipeiksi. 3 to 1 ei vaadi kuin yhden puolikkaan seuraavalla streetillä (e: = 25% lyönti potista seuraavalla streetillä). 2 to 1 eli täysi potti turnilla on lähes sataprosenttisesti liikaa vaadittu, koska vihun pitäisi leipoa 70% potista riverillä jo pelkkään nollatulokseen.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Milhouse Nixon kirjoitti:
Vieläkin suositeltavampaa on laskea automaattisesti myös implarit, jonka jälkeen tiltticallit vetokäsillä tulevat käytännössä mahdottomiksi. Tosin itse pidän yleensä puolta pottia rajana, jonka jälkeen maksut alkavat muuttua usein kipeiksi. 3 to 1 ei vaadi kuin yhden puolikkaan seuraavalla streetillä. 2 to 1 eli täysi potti turnilla on lähes sataprosenttisesti liikaa vaadittu, koska vihun pitäisi leipoa 70% potista riverillä jo pelkkään nollatulokseen.

Toisaalta, E pelistrategialla pystyy bluffilla peittämään sen minkä oddseissa häviää, varsinkin kun nyt käsitellään mielestäni tapausta TP vs. TPTK/korkeampi pocket. FE nousee kun pöydässä on kuitenkin scare cardeja muutama, oma käsi ei mikään mieletön ja kaveri puskee päälle. Tässähän tämän matemaattisen mallinnuksen suurin ongelma onkin, mihin vetoon ja pöytään kaveri foldaa. Jos sen pystyisi määrittämään, pystyisi voitollista pokeria pelaamaan tietokoneohjelmalla hyvinkin suurella voittoprosentilla.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
pernaveikko kirjoitti:
Et tainnut lukea koko aluperäistä viestiä, tai sitten et vain ymmärtänyt. Juurikin tiesin keneltä niitä maksuja saa. Isolation play on kyllä advanced concept ja sitä pitää käyttää harkiten. Väärä ketju siis.

Oletetaan sitten, että saksalainen maksaa vaikka kaikilla pareilla ja kaikilla kahden kuvakortin yhdistelmillä sinun all in-vetosi. Mitä toivot vastustajalla olevan? Olet selvä suosikki ainoastaan pienempiä pareja vastaan. Vastustajasi on huono pelaaja ---> odota parempaa tilaisuutta. Maksu tai pienempi korotus, mutta jätä all innit isompiin blindeihin, tai jos oma stack alkaa näyttää uhkaavan pieneltä. Nyt otit aivan turhan riskin.
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
Eilen oli mukava pelipäivä: Hävisin shortissa neljällä eri setillä suorille! Kaksi suoraa täydenty riverillä ja kaksi turnissa. Sitten viides setti piti ja voitin 3xbb... Viimeinen käsi itselläni oli A10 ja floppi oli JK2. Pari pelaajaa pisti all-in niin olihan se pakko kokeilla koska muillakin oli suorat osunut :) Ja sieltähän se akka riverillä paukahti. Chatti täynnä "roskapostia" ja välitön poistuminen...
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Joku joka on kauemmin Paffilla pelaillut voisi vinkata että kauanko tämänhetkisen tyyppiset katkokset mahtaa kestää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös