Pokerikeskustelu

  • 900 466
  • 6 377

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Morgoth kirjoitti:
Ompussa löydään mun mielestä nutseillakin, koska oikeasti sulla ei ole varaa yleensä slowauta juuri mitään kättä (ehkä nyt lukuunottamatta flopattua värisuoraa tai nelosia). Tuo sun omppusi oli nolimitiä jolloin tietysti voit saada riverilläkin kaikki rahat sisään, mutta eiköhän pot-limit ole se ainoa järkevä muoto ompussa.

Lisäksi miksi ihmeessä joku maksaisi tuon riverin löyntisi jollakin alhaisella värillä? Eiköhän pienet värit ole omahassa aika kuraa, kun tulee tuollaisia lyöntejä vastaan ja värisuorahan tuosta nyt tulee mieleen vielä... Mutta makseleehan porukka hirveitä korotuksia nuts-värilläkin pariutuneeseen pyötään.

Asiaa mietin hiukan lisää, ja näinhän asia taitaa olla. Ajattelin treenata play-puolella vielä lisää, lähinnä sen takia että alkaisi ompun kädet olemaan takaraivossa. Olin tossa kolme päivää kotona vuodelevossa, ja aikani kuluksi opiskelin ompun säännöt, luin perusvinkit netistä ja lähdin sitten play-puolelle kokeilemaan. Innostusta lisäsi 2,500$ buy-inin kasvattaminen parissa tunnissa yli 55,000$:iin, tosin olen erittäin tietoinen siitä, että paria pottia lukuunottamatta rahapuolelta ei olisi maksajia löytynyt korotuksilleni.

Pistän nyt tähän näiden sessioiden jälkeisen oman käsitykseni pelistrategiasta Hi/Lo8, olisi kiva jos kokeenemmat korjaisivat/lisäisivät:

- Keskity pelaamaan yläkäden potista, pelaa vain alakädestä jos se on aito nuts (ja silloinkin vaatimus että quarteringin jälkeen pääsee + netolle)
- lähtökäsiä laajempi valikoima kuin holtsussa, mutta foldaa jo kättelyssä Qs8h6c2d-tyypiset kädet joilla ei ole mahkuja minkäänlaiseen nutsiin. Korota ainoastaan monstereilla tyyliin AsKsAdKd, As2sAh3h
- Kuningasväri häviää Ässävärille, jotenka ei liian hätäisesti sillä merkkejä keskelle tai koolia isoon korotukseen
- Keskity hakemaan nutseilla potteja, ja pistä merkkejä heti keskelle, slowwaa vain jättimonsterit (värisuora yläpuolelta, ohittamattomat neloset)
- alakäden potissa kannattaa muistaa, että flopin jälkeinen nuts tyyliin käsi AK62, pöytä 578 muuttuu kohtuu usein (laskin että 23%) ei-nutsiksi kun turnilla tai riverilla räpsähtää ässä tahi kakkonen pöytään
- alakäden potissa pelattaessa pitäisi olla jonkunlainen mahdollisuus yläkäteen, ainoastaan riverin jälkeen voi keskittyä pelkästään alakäteen ja silloinkin nutseilla
- verratuna holdsuun, keskity enemmän omiin kortteihin ja nutsien vetämisen todennäköisyyteen
- anna toisten tehdä spekulaatiiviset korotukset ja bluffit
- muista että all-in kolmen jaettavaan pottiin on usein - netto, koska saat tasapelissä usein vain neljänneksen potista, tämä varsinkin NL-pöydässä
 
Viimeksi muokattu:

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipas tiukkoja ohivetoja. Ei mitää järisyttävää mutta kyllä ne aina syö.

Meikällä KK, turnille asti mentiin nokitellen, potti oli 15$.

Pöydässä oli 2d 5c Ts Kh

Haisi selkeesti et kaveri jotain ihme drawia hakee, no pistin potillisen eli korotin potin 30$. Kaveri mietti hetken ja makso. Riverille tuli Q. Kaveri heitti samantien all-in. Taas tiesi et ohi mentiin. No pakko se 3/4 potillista oli maksaa sit. AJs sielt sit paljastu.

Toinen tapaus ei ollu ihan niin paha mut ohi tultiin silti. Meikällä oli 6To limppasin sb:stä. Floppi 2c 6d 6h. Panostan vajaan potillisen. Yks maksaa. Turn 9. Pistän vajaan potillisen taas. Kaveri maksaa. Potissa 10$ ja river 9. No jos ohi tultiin ni sille ei voi mitää, heitän 5$ eli puol potillista riverillä ja minireissu tulee vastaan. Hiukan ihmetytti minireissu, mut maksua vaan kehiin jos siel joku TT tai jotain vaiks olis. No ei ollut ei, A9 löytyy kaverilta.

Nää ja pari muuta ku ois kestäny ni joku yli 100$ ois voitolla mut ei ni ei. Onneks sentään pari kymppiä jäi voitolle.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
efektimies kirjoitti:
Itselläni kävi tänää myös tuollainen "hauska" käsi, tosin olin itse ottavana osapuolena.

Taskuun Ac Qc

Floppi: Ts As Qs

Tässä vaiheessa reilu lyönti, jonka yksi vihuista kiltisti maksaa.

Turn: Ah

Kiva, täkkärihän se siellä, nyt slouvataan, check.

River: joku roska

Täähän on saletisti mun, ei muuta kun loputkin karkit keskelle.

No vihu tietysti koolii tämän ja kääntää Ks Js. Melkein vitutti.

Tosin eikai tuossa oikein muuta voinut kun romut keskelle, jos tulee turpaan niin tulee. Mistäpä tällainen tavallinen kuolevainen tiesi että vetää kuollutta jo flopilla.

Riveriltä tohon Ässä ja olisi bad beat-jackpot valo alkanut vilkkumaan
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko Major Jullin viesti ironiaa, vai kuvittelevatko nämä jullit Bad Beat Jackpot -moodin todellakin olevan kaikissa verkoissa kaikilla pelitasoilla automaattisesti voimassa?

Äh. Mä en oikeasti tiedä tätä, mutta voisin laittaa melkeinpä pääni pantiksi siitä, ettei muutaman sentin no limit -peleistä tarjoajan sitä mitenkään mainostamatta nyt tonneja voita, vaikka oikein huono tuuri kävisikin.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Solomon kirjoitti:
Äh. Mä en oikeasti tiedä tätä, mutta voisin laittaa melkeinpä pääni pantiksi siitä, ettei muutaman sentin no limit -peleistä tarjoajan sitä mitenkään mainostamatta nyt tonneja voita, vaikka oikein huono tuuri kävisikin.

Niin, mikähän tuolle badbeatille on tn? Jos noista sentin peleistäkin sen saisi, voisihan niiden hakkaaminen käydä voitolliseksi jo tuolla 5000 voitolla.
 

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Solomon kirjoitti:
Oliko Major Jullin viesti ironiaa, vai kuvittelevatko nämä jullit Bad Beat Jackpot -moodin todellakin olevan kaikissa verkoissa kaikilla pelitasoilla automaattisesti voimassa?

Äh. Mä en oikeasti tiedä tätä, mutta voisin laittaa melkeinpä pääni pantiksi siitä, ettei muutaman sentin no limit -peleistä tarjoajan sitä mitenkään mainostamatta nyt tonneja voita, vaikka oikein huono tuuri kävisikin.

Joskus ainakin kuullut juttuja (tyyliin 1,5 vuotta sitten) että joku NL10 pelaaja on voittanut tuon. Nykyään varmaan ei mahdollista, mut oishan toi aika huikeeta.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Eilen tuli pokeriurani suurin voitto. 5$ Rebuy 1400 pelaajaa. Prize pool vajaa 18k. Kolmas sija tuli ja tilille napsahti 1418$. Kyllä hymyilytti 5 ja puolen tunnin pelaamisen jälkeen. Nyt vois lähteä paffilta jonnekki muualle pelaamaan. Tuota Eurobetiä katellu. Sinne sais 30% rakebackin ja jotain talletusbonusta. Onko kokemuksia?
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Solomon kirjoitti:
Oliko Major Jullin viesti ironiaa, vai kuvittelevatko nämä jullit Bad Beat Jackpot -moodin todellakin olevan kaikissa verkoissa kaikilla pelitasoilla automaattisesti voimassa?

Äh. Mä en oikeasti tiedä tätä, mutta voisin laittaa melkeinpä pääni pantiksi siitä, ettei muutaman sentin no limit -peleistä tarjoajan sitä mitenkään mainostamatta nyt tonneja voita, vaikka oikein huono tuuri kävisikin.

No ensinnäkään läheskään kaikilla saiteilla ei ole BBJ:tä. Partylla taasen on istuttava sellaiseen pöytään josta vedetään ylimääräistä rakea BBJ:tä varten (NL25-tasollakin 50c/potti, huh huh). Tosin siis myös pikkupöydissä on mahdollista tuo potti pamauttaa.
 

Moosehead

Jäsen
kotsa kirjoitti:
Eilen tuli pokeriurani suurin voitto. 5$ Rebuy 1400 pelaajaa. Prize pool vajaa 18k. Kolmas sija tuli ja tilille napsahti 1418$. Kyllä hymyilytti 5 ja puolen tunnin pelaamisen jälkeen. Nyt vois lähteä paffilta jonnekki muualle pelaamaan. Tuota Eurobetiä katellu. Sinne sais 30% rakebackin ja jotain talletusbonusta. Onko kokemuksia?


Eurobet ihan ok valinta, mikäli tykkäät pelata Ongamella. Eurobetiltä löytyy useita eritasoisia talletusbonuksia. Samaisessa verkossa toimivalle Hollywood Pokerille löytyy ainakin bonuwhoresin kautta useita bonuksia.

Onko sulla varmaa tietoa tuosta 30% rakebackista. Taannoin oli jollain palstalla puhetta ettei Ongamelle juurikaan ole enää tarjolla uusia rakebacksoppareita?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Solomon kirjoitti:
Oliko Major Jullin viesti ironiaa, vai kuvittelevatko nämä jullit Bad Beat Jackpot -moodin todellakin olevan kaikissa verkoissa kaikilla pelitasoilla automaattisesti voimassa?

Äh. Mä en oikeasti tiedä tätä, mutta voisin laittaa melkeinpä pääni pantiksi siitä, ettei muutaman sentin no limit -peleistä tarjoajan sitä mitenkään mainostamatta nyt tonneja voita, vaikka oikein huono tuuri kävisikin.

No, itse ainakin heitin tsoukilla, tosin eiköhän neloset holdsussa riitä bad beat jackpottiin. Ylipäätänsä koko bad beat jackpot on melkoista kusetusta talon puolelta, käytännössä sillä palautetaan rakea täysin satunnaisarvontana muutamille isoina potteina kuin tasaisesti kaikille. Ja mikäli otetaan extrarakea, vielä pahempaa.

Lähinnä pointtini oli siinä, että olisi aika epätodennäköistä hävitä ässänelosilla potti hold'emissa.

edit. siis neljällä ässällä, ei AA44
 
Viimeksi muokattu:

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
Moosehead kirjoitti:
Eurobet ihan ok valinta, mikäli tykkäät pelata Ongamella. Eurobetiltä löytyy useita eritasoisia talletusbonuksia. Samaisessa verkossa toimivalle Hollywood Pokerille löytyy ainakin bonuwhoresin kautta useita bonuksia.

Onko sulla varmaa tietoa tuosta 30% rakebackista. Taannoin oli jollain palstalla puhetta ettei Ongamelle juurikaan ole enää tarjolla uusia rakebacksoppareita?

Tuolta löytyy http://www.rakeback.se/index.asp?lang=FIN
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Major Julli kirjoitti:
Ylipäätänsä koko bad beat jackpot on melkoista kusetusta talon puolelta, käytännössä sillä palautetaan rakea täysin satunnaisarvontana muutamille isoina potteina kuin tasaisesti kaikille. Ja mikäli otetaan extrarakea, vielä pahempaa.
Paradoksaalista kyllä, ainakin Partyllä BB-pöydissä kannattaa olla. Ainakin matalilla tasoilla kaikki normaalipöydät ovat täynnä bonuksia huoraavia saksalaisia kivikasoja. Mutta BB-pöydissä meno muuttuu. Meneehän siitä ylimääräistä rakea (jos ehdot täyttyvät, ei siis joka potista), mutta sen saa kyllä moninkertaisesti takaisin, kun porukka pelailee kaikki pikkusuittaritkin, joilla on teoreettinen mahdollisuus jackpotiin. Ja muutenkin aika löysää peliä. Eikä tarvita edes mitään kikkailua, ABC-pokeri riittää mainiosti.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Pakko tunnustaa ettei meikäläisestä taida olla nettipokeriin. Pää leviää perkeleen ohivetojen takia. Pitäisi varmaan laittaa tonni tilille ja pelata isompia pöytiä ettei kaikki aina lähtis kokeilemaan onneansa.

Esim. NL25: Mulla 6 6 käsi. Kaksi mukana, ei korotuksia pre-flop. Floppi 6 8 K. Kaveri korottaa jotain, laitan all-in koska en halua hävitä suoralle. Kaveri maksaa ja olen lähes sata varma johdostani epäillen suoran vetoa tai Kx:ää, sillä mukaan lähtenyt kaveri oli BB.
Turni A ja riveri 8. Kaverilla A8 kädessä. Siis miten vitussa kukaan voi tommosella kädellä lähteä mukaan all-inniin tosta flopista? Ymmärtäisin pelanneeni päin persettä, jos tuolla kaverilla olisi ollut hyvä käsi, mutta että middle parilla all-iniin, ei saatana? Näitä on miljoona, kuten varmasti monella muullakin, mutta kai isommilla tasoilla sentään pelataan vähän järkevämmin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jack in the Box kirjoitti:
Pakko tunnustaa ettei meikäläisestä taida olla nettipokeriin. Pää leviää perkeleen ohivetojen takia. Pitäisi varmaan laittaa tonni tilille ja pelata isompia pöytiä ettei kaikki aina lähtis kokeilemaan onneansa.

Esim. NL25: Mulla 6 6 käsi. Kaksi mukana, ei korotuksia pre-flop. Floppi 6 8 K. Kaveri korottaa jotain, laitan all-in koska en halua hävitä suoralle. Kaveri maksaa ja olen lähes sata varma johdostani epäillen suoran vetoa tai Kx:ää, sillä mukaan lähtenyt kaveri oli BB.
Turni A ja riveri 8. Kaverilla A8 kädessä. Siis miten vitussa kukaan voi tommosella kädellä lähteä mukaan all-inniin tosta flopista? Ymmärtäisin pelanneeni päin persettä, jos tuolla kaverilla olisi ollut hyvä käsi, mutta että middle parilla all-iniin, ei saatana? Näitä on miljoona, kuten varmasti monella muullakin, mutta kai isommilla tasoilla sentään pelataan vähän järkevämmin?

Nettipokerissa on se huonoa, ettei näe vastustajaa livenä. Näin ollen ei kykene "haistamaan" tilannetta sen tarkemmin seuraamalla reaktioita jne. Puhdas tuuri siis lisääntyy entisestään. Itse pelinä pokeri menettää hyvin paljon kun sitä pelataan netissä kasvottomina. Kokeilut yms. lisääntyvät herkemmin kun "oletetaan" päin helvettiä vastustajasta. Lopultahan pelissä on paljon tekemistä juuri onnen kanssa mutta kasvokkain astuu mukaan taito seurata ja oppia tuntemaan vastapelaajien tapoja.

Itse käyn netissä pelaamassa ainoastaan leikkirahalla. Aidot eurot ovat mukana vain livepeleissä.
 

efektimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Jack in the Box kirjoitti:
Pakko tunnustaa ettei meikäläisestä taida olla nettipokeriin. Pää leviää perkeleen ohivetojen takia. Pitäisi varmaan laittaa tonni tilille ja pelata isompia pöytiä ettei kaikki aina lähtis kokeilemaan onneansa.

Esim. NL25: Mulla 6 6 käsi. Kaksi mukana, ei korotuksia pre-flop. Floppi 6 8 K. Kaveri korottaa jotain, laitan all-in koska en halua hävitä suoralle. Kaveri maksaa ja olen lähes sata varma johdostani epäillen suoran vetoa tai Kx:ää, sillä mukaan lähtenyt kaveri oli BB.
Turni A ja riveri 8. Kaverilla A8 kädessä. Siis miten vitussa kukaan voi tommosella kädellä lähteä mukaan all-inniin tosta flopista? Ymmärtäisin pelanneeni päin persettä, jos tuolla kaverilla olisi ollut hyvä käsi, mutta että middle parilla all-iniin, ei saatana? Näitä on miljoona, kuten varmasti monella muullakin, mutta kai isommilla tasoilla sentään pelataan vähän järkevämmin?


Näitähän on mahdoton tietää mitä vihun päässä liikkuu, vai liikkuuko mitään. Voihan olla mahdollista, että hän ajattelee sinun ostavan pottia ja haluaa puolustaa sitä. Todennäköisesti vihu ei osannut sojoittaa sua noin hyvälle kädelle, jos olisi osannut, tuskin olisi allinniä maksanut.

Joskus tällaisissa tilanteissa tuntuu, että vihulle olisi parempi sanoa mitä on kädessä, että se ymmärtäisi luovuttaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan turhaa itkeä ohivedoista. Pitäisi olla tyytyväinen, jos on saanut merkit keskelle selvässä johtoasemassa. Jos pää hajoaa ohivedoista, niin ehkä ei kannata pokeria pelatakaan.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Vanha Len kirjoitti:
Itse käyn netissä pelaamassa ainoastaan leikkirahalla. Aidot eurot ovat mukana vain livepeleissä.

Mikä olisi hyvä saitti leikkirahalla pelaamiseen?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
St_Patrick #16 kirjoitti:
Mikä olisi hyvä saitti leikkirahalla pelaamiseen?

Leikkirahalla pelatessa pitäisi nopeasti kerätä kasaan semmoiset +50.000$, jotta pääsee pelaamaan niitä pöytiä, joissa pelissä on vähän järkeäkin mukana. Omasta mielestäni leikkirahalla tutustutaan lähinnä käyttöliittymään ja eri pelimuotoihin, järkevää peliä sieltä löytyy aika vähän. PAFfin 3000$ HE NL-sittareissa saa jo jonkinlaista pelituntua, siellä on kohtuu vähän noita heti alussa all-in lähteviä kavereita. Ja jos niissä ei pääse jatkuvasti rahoille, kannattaa miettiä real money-puolelle siirtymistä tarkkaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vanha Len kirjoitti:
Nettipokerissa on se huonoa, ettei näe vastustajaa livenä. Näin ollen ei kykene "haistamaan" tilannetta sen tarkemmin seuraamalla reaktioita jne. Puhdas tuuri siis lisääntyy entisestään. Itse pelinä pokeri menettää hyvin paljon kun sitä pelataan netissä kasvottomina. Kokeilut yms. lisääntyvät herkemmin kun "oletetaan" päin helvettiä vastustajasta. Lopultahan pelissä on paljon tekemistä juuri onnen kanssa mutta kasvokkain astuu mukaan taito seurata ja oppia tuntemaan vastapelaajien tapoja.

Itse käyn netissä pelaamassa ainoastaan leikkirahalla. Aidot eurot ovat mukana vain livepeleissä.

Ja paskan marjat. Vastustajan eleiden lukemisella on erittäin pieni merkitys verrattuna vastustajan pelitavan lukemiseen. Jälkimmäinen toimii netissä siinä missä livenäkin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
sopuli kirjoitti:
Ja paskan marjat. Vastustajan eleiden lukemisella on erittäin pieni merkitys verrattuna vastustajan pelitavan lukemiseen. Jälkimmäinen toimii netissä siinä missä livenäkin.

Olen itseasiassa muuttanut mieleni sopulin kannalle parin viikon nettipokeroinnin jälkeen. Livepelissä on oma tunnelmansa, mutta tellien etsiminen on enempi 5drawin tai kahden kortin koputuspokerin juttu, common cardeissa pärjää pelkillä pelitapa riideillä. Kesti hetken aikaa tajuta se, onneksi en yhtä NL25 hassausta/semi-tilttausta (Kolmesta pöydästä puolessa tunnissa netto -40$, ilman ohivetoja vihulle!) lukuunottamatta ehtinyt mörhöillä enemmän. Yllättävän paljon on oma peli parantunut tänä aikana, ja onko mikään ihmekään, netissä kerkiää pelaamaan niitä käsiä valtavat määrät.

Itse asiassa olen nyt livepeleissä vähentänyt paljon tellien etsimistä ja keskittynyt ihan faktoihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt kun taas kerran play money on pinnalla, niin kysellään (taas), että mikä siinä on, kun ei voi sijoittaa vaikka $20 ja pelata nanopelejä? Sekin tuli tässä ilmi, että tutustutaan käyttöliittymään. Teen sitä toki itsekin, mutta ei siihen mene kuin viisi minuuttia.

Nanopelit muistuttavat kuitenkin edes jossain määrin pokeria. Näillä summilla raha ei juuri kenellekään voi olla se kynnys, joten syyt ovat jossakin muualla. Tiesittekö edes, että monilla Visa Electroneilla voi tallettaa rahaa, jos se on kynnyksenä? Tai en tiedä monilla, mutta ainakin Sampon ja Nordean, kenties joku muukin pankki on jo saanut systeeminsä kuntoon.

Ei "uskaltaminenkaan" kuulosta miltään, uskallattehan mennä elokuviinkin (liput yli $10), vaikka ne saa ilmaiseksi netistä.

Vanha Len, olet katsonut liikaa pokerielokuvia tai uskonut isojen poikien juttuja, mutta sehän sinulle jo kerrottiinkin. Kerro sen sijaan minulle, että miksi et pelaa livepelejä leikkirahalla?
 

Moosehead

Jäsen
Vanha Len kirjoitti:
Nettipokerissa on se huonoa, ettei näe vastustajaa livenä. Näin ollen ei kykene "haistamaan" tilannetta sen tarkemmin seuraamalla reaktioita jne. Puhdas tuuri siis lisääntyy entisestään. Itse pelinä pokeri menettää hyvin paljon kun sitä pelataan netissä kasvottomina. Kokeilut yms. lisääntyvät herkemmin kun "oletetaan" päin helvettiä vastustajasta. Lopultahan pelissä on paljon tekemistä juuri onnen kanssa mutta kasvokkain astuu mukaan taito seurata ja oppia tuntemaan vastapelaajien tapoja.

Itse käyn netissä pelaamassa ainoastaan leikkirahalla. Aidot eurot ovat mukana vain livepeleissä.


Höpöhöpö. Tuurin ja taidon osuus pokeriin ei taatusti vaihtele sen mukaan pelaatko sitä livenä vai netissä. Toki omilla "fisukavereilla" voi olla livenä oman kontrollin kanssa ja tellejä ropisee roppakaupalla. Väitän kuitenkin että samoja kavereita vastaan voittoja tulisi reilusti ainoastaan hyvää pokeria pelaamalla ja unohtamalla tellit.

Toisaalta mikäli pelaat livenä kokeneemmassa seurassa, ei tellejä niin hirveästi irtoa. Pelaajat ovat pöydän ääressä kuin kotonaan ja tellien määrä pienenee. Sen sijaan tulee keskittyä siihen miten vihut ovat aiemmin pelanneet mitkäkin kortit, ja mistä positionista jne. Tämän voi puolestaan toteuttaa netissä aivan samalla tavalla kuin livenäkin.

MItä leikkirahalla pelaamiseen tulee, niin itse en näe sillä olevan mitään tekemistä pokerin kanssa. Ehkä tuolta leikkiraha pöydästä ovat peräisin nuo sinunkin kokemukset, siitä että pelaajat katsovat jaot loppuun asti. Miksei näin tekisi, kun pelissä ei ole mitään panosta?

Suosittelen kaikille jotka haluavat peliä pelata, joko pienen depon tekemistä, tai esim. jonkin no-depo-bonuksen hankkimista. No-depojakin kun netistä löytyy pilvin pimein väliltä $5-$100.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
pernaveikko kirjoitti:
Vanha Len, olet katsonut liikaa pokerielokuvia tai uskonut isojen poikien juttuja, mutta sehän sinulle jo kerrottiinkin.

Rounders muuten tuli telkasta jokin aika taas uudestaan, sen innoittamana aloin aikoinaan hakkaamaan hold'emia kaveripiirissä. Nyt kun sitä katsoi uudestaan alkoi muutamaan kertaan naurattamaan että joskus piti sitä pelaamisen oppaana. Toki tellejä on paljon olemassa, mutta ne aika selkeästi aloittelijan virheitä niin kuin hyvien korttien jatkuva kurkkiminen, bluffikäden jättäminen taasen pöydälle, yliagressiiviset merkkien lyönnit keskelle (mäjäytykset), "kattellaan"-tyyliset kommentit omaan slowplayn, pikaraiset ja callit, mukamasfuntsimiset ym ym.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös