Pokerikeskustelu

  • 900 527
  • 6 377

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
E kirjoitti:
En sitten tiedä, olenko jotenkin perverssi tapaus, mutta itse diggaan Priman (Microgamingin) softasta, varsinkin siitä mini-viewsta. Tuo re-loadin estäminen, kun olet kädessä mukana häiritsee itseänikin välillä, samoin tuo reissun ilmoittaminen päälle pantavana määränä pistää välillä laskeskelemaan, mutta muuten mielestäni softa on ehdottomasti paras markkinoilla. Esimerkiksi Bossin softa on ihan kauhea pelata multina, jos vertaa Priman softaan. Ja kuka sitä foldia käskee nutseilla painamaan, jos ei softa itse.

Priman mini-view on oma suosikkini myös tietyllä tavalla. Olen aikaisemmin pelannut Primalla lähinnä FL:ää, ja siihen tuo sopii loistavasti. Mini-view on todella selkeä, siinä ei ole mitään turhaa karkkia. NL:ssä itseäni korpeaa tuo reload ja muutama muu pieni seikka. Esim. nuo 1/2pot, pot -nappulat, jotka tulevat alareunassa siten, että kahden pelaajan stäkin koot peittyvät... Tosiaan nuo vikapainallukset olivat ainoastaan tyhmän käyttäjän aikaansaamia, kun ei luonto antanut periksi mennä ihan pienimpiin pöytiin totuttelemaan:) Onko tuolla ollenkaan hand historyä näppärästi saatavissa viimeksi pelatuista käsistä ?
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
sopuli kirjoitti:
Onko tuolla ollenkaan hand historyä näppärästi saatavissa viimeksi pelatuista käsistä ?

Menu -> playcheck ainakin BetOnBetin skinillä toimii
 

Morgoth

Jäsen
Miten hyvin te pystytte vaihtamaan pelityyliä sittareista rahapöytiin ja toisin päin? Itselläni on erittäin vaikea sopeutua esim. sittareihin jos olen pelannut pääasiassa rahapyötiä vain viime aikoina. Olen koittanut sittareita nyt tahkoa, mutta se on ihan -EV puuhaa itselläni, vaikka rahapöydissä meneekin ihan kohtalaisesti. Jollakin tavalla en vain osaa sopeutua siihen sittariin tyyliin ja jollakin tavalla tuntuu, että sittarit ovat 'vähemmän pokeria' kuin rahapyödissä pelailu.

En nyt väitä olevani mikään postflop-pelin mestari tai edes hyvä siinäi, mutta sittareissa jotenkin vituttaa vain ne loppuvaiheet, kun on vain puskettava tai foldattava pre-flop tilanteet mukaan ja toivottava että omat kädet pitää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:
En nyt väitä olevani mikään postflop-pelin mestari tai edes hyvä siinäi, mutta sittareissa jotenkin vituttaa vain ne loppuvaiheet, kun on vain puskettava tai foldattava pre-flop tilanteet mukaan ja toivottava että omat kädet pitää.

Sittarit (ja varsinkin ne turbo-versiot, joita ammatikseen monet pelaavat) ovat aika robottimaista touhua omasta mielestäni. Toki en niitä niin paljon ole harrastanut kuin rahapöytää, mutta readien arvo rahapöydässä on huomattavasti suurempi kuin sittaripöydässä. Sittareissa readit ovat lähinnä oikean rangen arviointia kun maksetaan/pusketaan AI.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Kyllä se sopeutuminen on aika nopeaa sittarit/rahapöydät, kunhan on ne Action Danit luettuna hyvin. Tietysti jos homma alkaa kunnon downswingillä, niin eihän se hyvältä tunnu. Itse pelaan tällä hetkellä cashgameja, koska nettiyhteys ei oikein vakuuta. Pelasin tätä ennen 6 kuukautta pelkästään sittareita, koska luulin olevani donkey käteispeleissä mm. isojen parien suhteen. Sittareissahan voi helposti viedä vihulta settipelin kokonaan pois jo normireissuilla pf. Jos on yhtään lahjoja pokeriin, niin kaikki tuollaiset "en mä tota osaa tai opi"-ennakkoluulot tai pelot ovat tekosyitä olla pelaamatta jotain pokerin muotoa.

Joo ja omppuahan mä en osaa enkä opi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minusta sittarit on helpompia kuin rahapelit. Ja hiukan kuin pyörällä ajo. Kun on kerran hoksannut itselleen toimivan pelityylin, sen muistaa varsin kauan. Varianssi niissä on vain aika huima. Paljon vaikeampaa on siirtyä shortti-NL:stä fixed fulliin, ja toisinpäin ehkä vielä hankalampaa. Ja ehkä edelleen vaikeampaa siirtyä pelityylistä toiseen. Mielestäni kaikkia pelimuotoja kannattaa treenata, että pysyy vireessä. Yhden tahkoaminen on muutenkin tappavan tylsää pitemmän päälle.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paffi juntturassa?

Pitäis ottaa kavereitten kanssa privaturnaus paffilla, mutta sivut aivan juntturassa. Onko muilla ongelmia paffilla vai oonko se vaan mä?
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rapukäsi kirjoitti:
Onko muilla ongelmia paffilla vai oonko se vaan mä?

Juu jumittelee täälläkin. Paf muuten toimii loistavasti mutta pokernetwork.co.uk ei suostu latautumaan.

Elikäs säästyipä nekin rahat.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulppu kirjoitti:
Juu jumittelee täälläkin. Paf muuten toimii loistavasti mutta pokernetwork.co.uk ei suostu latautumaan.

Elikäs säästyipä nekin rahat.

Mulla jeesas java update. Nyt toimii pokernetwork myös. Testaa sitä.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Huominen WPT

Muistutan jo nyt kaikkia Jatkoaikalaisia huomisesta World Poker Tourin lähetyksestä Subilta. Telkku.com kertoo seuraavaa:

"Kirjallinen pokeri-ilta. Amerikkalainen pokeriohjelma. Kuusi kovan luokan pokerieksperttiä testaa taitojaan pelipöydässä. Peliin ovat päässeet mukaan T. J. Cloutier, David Sklansky, Phil Hellmuth Jr., Mike Sexton, Mike Caro sekä Doyle Brunson."

Tätä ei kannata missata.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paf down

Nyt se katos kokonaan, en pääse etusivulta lainkaan kirjautumaan pokeriosastolle. just. Laittakaa viestiä jos pääsette sinne sisään niin voin kokeilla itse taas/alkaa selvitteleen mistä kiikastaa.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
valas kirjoitti:
Nyt se katos kokonaan, en pääse etusivulta lainkaan kirjautumaan pokeriosastolle. just. Laittakaa viestiä jos pääsette sinne sisään niin voin kokeilla itse taas/alkaa selvitteleen mistä kiikastaa.

Ei onnaa pokeripuoli juu. Ihan persettä taas.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
valas kirjoitti:
Nyt se katos kokonaan, en pääse etusivulta lainkaan kirjautumaan pokeriosastolle. just. Laittakaa viestiä jos pääsette sinne sisään niin voin kokeilla itse taas/alkaa selvitteleen mistä kiikastaa.

Itse pelaan tälläkin hetkellä pokeria paffilla. Ja olen pelannut viimeiset 45 minsaa. Tosin en kyllä ole kirjautunut sisään paffin sivuille sitten neljän jälkeen. Siitä asti on tuo pokerihuone hässäkkä ollut päällä.

Pelit siis pyörivät ainakin. Kovin laajamittainen probleema ei siis onneksi tällä kertaa ole kyseessä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
"PAF:in" pokeri toimii ihan normaalisti työpöytäsovelluksen kautta pelattuna. PAF:in sivujen kautta ei toimi. Eilen oli ihan sama juttu samaan aikaan.

EDIT: klo 00.56, toimii taas.
 
Viimeksi muokattu:

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
just, pääsin tekeen kymmenen aikaan talletuksen ja kun yritin siirtää rahat pokeritilille niin helvetti repes enkä ole sen jälkeen nähnyt pokerisettiä enkä rahoja. grrreat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Strategiakeskustelun ohella voi aina ihmetellä näitä. Full Tiltin sittarin hupissa tuli KK, JJ, AA peräkkäin.

Joo, voitin koko paskan.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
pernaveikko kirjoitti:
Strategiakeskustelun ohella voi aina ihmetellä näitä. Full Tiltin sittarin hupissa tuli KK, JJ, AA peräkkäin.

Joo, voitin koko paskan.

Oma paras korttituurini osui sopivasti kohtaan, kun kylässä ollut kaverini halusi hetken katsoa pelaamistani (olin sillä viikolla voittanut mukavasti ja itsekin pelaava kaveri halusi tietää mikä on pelityylini). Hän katsoi olkani takana vähän aikaa, ja juuri silloin sain käteen AA:n kahdesti peräkkäin, sen jälkeen joku kipattava roskakäsi ja jälleen AA. Vielä 5-6 jakoa myöhemmin käteen tuli QQ, mutta siihen kaverini ei enää reagoinut, kiroili vain, että olisi pitänyt arvata minun voittavan korttionneni ansiosta.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
pernaveikko kirjoitti:
Strategiakeskustelun ohella voi aina ihmetellä näitä. Full Tiltin sittarin hupissa tuli KK, JJ, AA peräkkäin.

Itse olen vankasti sitä mieltä, että hyvät kädet tulevat aina ryppäissä. Usein pelatessa huomaa, että kun on foldannut 36-, T5-, J2- tyyppisiä käsiä pitkään, niin sitten onni kääntyy hetkeksi. Käteen tipahtelee muutaman jaon sisään aivan erilaista tavaraa (AQ, 99-JJ, AJ), joilla pelaaminen maistuu. Todelliset monsterit (QQ-AA, AK:kin) sen sijaan tuntuvat tulevan aina lähes tyhjästä. Tosin kaverini sai yhdessä turnauksessa peräkkäisinä käsinä AA-KK-AA, ja kaikilla vielä lähes maksimaalisen tuoton. Noissa pelattavien käsien putkissa kannattaa miettiä, miltä se näyttää muiden pöydässä istuvien silmiin, kun pitkään hiljaa foldaillut kaveri alkaa puskemaan lähes jokaisessa pre-flopissa. Itse pyrin vähän hillitsemään menohaluja, ja tyydyn limppaamaan hieman heikommilla (esim. AJo) käsillä. AJ on kyllä muutenkin suht heikko, harvemmin täydessä pöydässä viitsii ilman positiota puskea.

Sittareista/rahapeleistä sen verran, että itse en ole koskaan oikein viihtynyt rahapöydissä. Niissä pystyisi varmaan pärjäämään kohtuullisesti, mutta itse pidän enemmän siitä, että maksetaan tietty määrä rahaa ja pelataan merkeillä. Jotenkin suorasta rahasta pelaaminen tuntuu oudolta, ja ring gameseissa on sellainen jauhamisen maku. Ja lisäksi multeissa/sittareissa voi hävitä vain tietyn suuruisen osallistumismaksun. Ehkä pitäisi kokeilla rahapöytiä taas jossain vaiheessa. Yleensä olen käynyt vaan hakkaamassa niitä pikaisesti ministäkillä huvin vuoksi. Turboturneet, varsinkin sittarit, ovat sitten oma maailmansa. Pikapokeria amerikkalaisille taitaa olla tuon all-inittämisen idea. Qualifierejä voi vetää turboina, muuten ei oikein innosta.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Noi korttijutut on kyllä hyviä, välillä turnauksissa / cash gamesissa kun häviää vaikka AA vs QQ pf all-inin ja saa seuraavaan käteen taas AA, ja puskee "tiltissä" suoraa all-in ja saa maksun joltai KQ:lta. Jotenkin tosiaan tuntuu itelläkin, kun 4 shorttirinkiä pelaan, että aina välillä on kauheesti actionia joka tablessa ja sitten onkin taas hiljasempaa pidemmänaikaa. Ehkä se on vaan kuvittelua.

Ei ne kortitkaan aina, eilen mm. AA vs QQ vs QQ pf all-in turpaan, toinen QQ mies veti straight flushin ja toinen sitten tietysti suoran.

Samaten AA vs 99 vs AT pf all-in naamariin, mutta tässä nyt vihulla oli vähän enemmän mahiksia. Varsinkin kun tässä se toiseks suurin 99 voitti, AT kun olis voittanu niin olisin saanu ite hyvät rahat, vaikka se pieni oliskin triplannu.

Mutta eipä noista voi oikeen, varsinkaan ringissä, kieltäytyä. Life is a bitch and then you die.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
greatLeo kirjoitti:
Sittareista/rahapeleistä sen verran, että itse en ole koskaan oikein viihtynyt rahapöydissä. Niissä pystyisi varmaan pärjäämään kohtuullisesti, mutta itse pidän enemmän siitä, että maksetaan tietty määrä rahaa ja pelataan merkeillä. Jotenkin suorasta rahasta pelaaminen tuntuu oudolta, ja ring gameseissa on sellainen jauhamisen maku. Ja lisäksi multeissa/sittareissa voi hävitä vain tietyn suuruisen osallistumismaksun. Ehkä pitäisi kokeilla rahapöytiä taas jossain vaiheessa.
Tätä juuri tarkoitin. Itsekään en tuntenut aluksi oloani kotoisaksi kaikissa pelimuodoissa. Mutta sitten tuli mieleen, että kehitykseni pelaajana voi jäädä paikoilleen, ellen ota härkää sarvista. Ja ei se kovin pitkään oudolta tunnu, kun tekee uusia aluevaltauksia. Kaikissa on omat nyanssinsa, hyvät ja huonot puolensa. Suosittelen avartamaan maailmankuvaa sen oman "leipälajin" ulkopuolelle.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Leon kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin. Itsekään en tuntenut aluksi oloani kotoisaksi kaikissa pelimuodoissa. Mutta sitten tuli mieleen, että kehitykseni pelaajana voi jäädä paikoilleen, ellen ota härkää sarvista. Ja ei se kovin pitkään oudolta tunnu, kun tekee uusia aluevaltauksia. Kaikissa on omat nyanssinsa, hyvät ja huonot puolensa. Suosittelen avartamaan maailmankuvaa sen oman "leipälajin" ulkopuolelle.

Jep, en epäile hetkeäkään, etteikö rahapelien pelaaminen olisi kehittävää. Siitä olisi varmasti sitten hyötyä myös turnauspelaamisessa. Kyllähän suurin osa (kaikki?) kovista pro-pelaajistakin osaa molempia. Rahapelit kehittäisivät varmasti taitoa kerätä hyvillä käsillä mahdollisimman paljon voittoa, joka on turnauksissakin hyvin tärkeää. Täytynee kokeilla rahapelejä jossain vaiheessa. Sellainen rajanveto pitää kuitenkin tehdä, että pot- tai no limit pitää olla kyseessä, limiittipeleihin ei oikein kiinnosta mennä. Mutta limit onkin jo melkein oma pelinsä.

Mainitaan vielä pari kaveriani, jotka ovat aktiivisia pokerinpelaajia. Toisella sujuvat rahapelit mainiosti, mutta turneet eivät niinkään. Toinen taas on tehnyt kovaa tiliä varsinkin multeista, mutta rahapöydät eivät kiinnosta.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niistä tappiollisista pelaajista

Meinasin hiljattain kirjottaa tänne, että tässä on yksi, mutta se jäi kirjoittamatta kun vituts oli rittävä. Nyt ollaan kivassa nousussa ja sen saattelemana ole kehittänyt voittamattoman sittari-strategian, jonka viiden kohdan ohjelma alla. Näitä noudattamalla ET VOI HÄVITÄ.

1. pidä huolta rittävästä chip stakistä 50 x BB on alussa rittävä, mutta kasvata se ensimmäisen kierroksen aikana 100xBB:hen ja pidä se jatkossa vähintään tällä tasolla. Pienet lommot 80xBB tasoon hyväksyttäviä, mutta toivu niistä nopeasti.

2. älä odota, että vastustajat pudottavat toisensa, vaan pudota heidät itse. Näin chipit eivät joudu vääriin käsiin.

3. Älä tyydy eristämään vastustajaa HU tilanteeseen ja pudota häntä, vaan pudota useampi vastustaja kerrallaan.

4. käytä pelkoa aseenasi: kun olet pudottanut kolmella maksamallasi flopilla peräkkäin neljä vastustajaa sinua pelätään ja voi pelata agressiivisesti mitkä kortit tahansa.

5. lopun HU pelissä auttaa, kun stäkkisi on noin 10 x vastustajan stäkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös