Pokerikeskustelu

  • 902 268
  • 6 377

ticotico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Ny Rangers
Samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa. ..Kyllä sitä kaikenlaista manaamista näkee, ja tosiaan yleensä tuolla pikkupöydissä, miksei kaverit sitten pelaa kunnon rahapöytiä, jos ovat mukamas niin täydellisiä, vaan hakkaavat jotain 0.05/0.10 pöytiä..
 

Morgoth

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Itse aloitin tänään pelaamaan uudestaan NL:ää, ja 350 käden jälkeen VPIP 34! Ei voi ainakaan aloitusta sanoa tiukaksi...

Itselläni on 42 % 500 käden jälkeen, joka tietysti ihan liian korkea ja selittää osaltaan varmaan ailahtelevat tulokset. Tietysti floppipeli tuossa paranee, kun on mitä ihmeellisimmillä käsillä mukana ja joutuu jo flopissa jo vaikeisiin tilanteisiin. Niitä (kalliita) virheitä tulee väkisinkin tuolla tyylillä, jos pelaa tarpeeksi kauan :( Pitäisi pelata tiukemmin, mutta jotenkin jossakin 5-6 pelaajan pyödässä ei ole niin helppoa pelata tiukasti, kun jossakin täydessä pyödässä.

Kai tässä vähän on karaistuttu, vedin äsken tunnin sessiossa kolme kertaa all in, joka kerran selkeänä suosikkina, mutta vain kerran voitin. Tällä hetkellä on lähinnä hyvä fiilis, että olin niin niskan päällä.

Mitä enemmän pelaa niin sitä enemmän on oppinut olemaan 'tyytyväinen', jos oli suosikki alkutilanteessa, kävi lopussa sitten mitä vain. Tietysti jos tuollaisia tappioita kovinkin monta tulee, niin väkisin se vaikuttaa omaan peliin. Vähän n päivästä kiinni miten 'bad beatit' ottaa ja miten paljon niitä on tullut lyhyessä ajassa. Toisaalta mitä noita omia käsihistorioita katsoo, niin onhan sitä itsekin välillä aika onnekas! :)
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Morgoth kirjoitti:
Itselläni on 42 % 500 käden jälkeen, joka tietysti ihan liian korkea ja selittää osaltaan varmaan ailahtelevat tulokset.

500 kädellä nyt ei vielä kovin suuria johtopäätöksiä kannata tehdä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Morgoth kirjoitti:
Pitäisi pelata tiukemmin, mutta jotenkin jossakin 5-6 pelaajan pyödässä ei ole niin helppoa pelata tiukasti, kun jossakin täydessä pyödässä.

Voisitko kiitos hieman selittää tuota yo. lausetta.

Ja 42 VPIP on tosiaan parisenkymmentä liian korkea. Itse kun aikanaan käytin PT:ta, niin mulla taisi olla semi-loose-aggressive tyylillä jotain kahdenkymmenen korvilla.

Vinkkinä: unohda call. Käytä kahta nappulaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Noose kirjoitti:
Vinkkinä: unohda call. Käytä kahta nappulaa.

Tuo on tuntunut juu varsin hyvältä taktiikalta. Jos ei pysty kuin maksamaan (tosin hyviä vetokäsiä kannattaa tilanteesta riippuen maksella) niin foldaus on yleensä paras valinta.
 

Morgoth

Jäsen
Noose kirjoitti:
Voisitko kiitos hieman selittää tuota yo. lausetta.

Jotenkin 5-6 pelaajan pyödässä tuntuu niin pieneltä että voi pelata 'kädellä kuin kädellä'. Jossakin 10-pelaajan pyödässä jopa minä tajuan, että ei kannata mennä mukaan ilman hyviä kortteja, koska jollakin muulla ne mitä suuremmalla todennäköisyydellä on :)

Vinkkinä: unohda call. Käytä kahta nappulaa.

Preflop raise mulla on jotain n. 20 %. ShowdownWon% on jotain 50 %, mutta showdowniin ehkä en mene kuin jotain 13 % tjms.

Olisiko jossakin (varmaan jollakin pokeripalstalla) hyviä selityksiä mitä nuo luvut olisi 'hyvä' olla?
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Itsekin pyrin kehumaan idioottimaisesti pelanneita pelaajia, kuten viimeksi runner runner-flushin saanutta jamppaa, joka pelasi ei millään flopissa tullutta settiäni vastaan. Ilmaisia kortteja en todellakaan hänelle antanut. Kiusallista tosin kehua tilanteessa, jossa samassa pöydässä on pelaaja, joka pitää itseäni kehujen takia aivan idioottina. Sellainen ei saisi vaikuttaa, mutta kokeilkaapa itse miltä se kehuminen tuntuu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Vaihteeksi käsi...

** Prima [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- SB $47.75
- BB $71.31
- UTG $103.45
- MP $34.00
- Hero $47.12
- Button $30.05 [Dealer]

SB posted the small blind - $0.25
BB the big blind - $0.50
** Dealing card to Hero: 2c 2s
UTG raised - $2.00
MP folded
Hero...

Mitä tekee sankarimme? UTG:llä on 40 käden jälkeen VPIP 34 ja PFR 17.
 

Morgoth

Jäsen
sopuli kirjoitti:
Mitä tekee sankarimme? UTG:llä on 40 käden jälkeen VPIP 34 ja PFR 17.

Raise Raise? :)
Itse olisin ehkä vain call ja heittänyt flopin jälkeen pois, jos ei tullut settiä tai yrittänyt panostamalla voittaa flopissa.

Edit: millainen imago sulla oli pöydässä? Oliko UTG kykenevä myös foldaamaan? :)
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sopuli kirjoitti:
Mitä tekee sankarimme? UTG:llä on 40 käden jälkeen VPIP 34 ja PFR 17.
Tämä sankari ainakin etsisi kiireesti sen fold-napin. Ellei olisi aivan saatanallinen etiäinen, että flopista pamahtaa influenssasta kärsivä sorsa.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Itse olen pelannut nämä pikkuparit aika vaihtelevasti. Positiosi ei ole ihanteellinen, joten ei foldaus ainakaan väärin ole.

Toisaalta callaus "toivotaan toivotaan" meiningillä on varmaan myös ihan ok. Flopin jälkeen sitten kippi jos ei osunut.

Raise myöhemmin vuorossa olevien karkottamiseksi on mielestäni sekin ihan hyvä valinta. Ideaali tilanteessa pääsisit heads uppiin UTG:n kanssa.

Täytyy myös muistaa, että all in toimii aina paitsi kerran :)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
EricCartman kirjoitti:
Täytyy myös muistaa, että all in toimii aina paitsi kerran :)

Kyllä tuo kannattaa unohtaa melkein 100BB:n stäkillä:) 22 vastaan satunnainen käsi, 22 voittaa 50.334% puhumattakaan sitten UTG:lta reissattuja käsiä vastaan. Jos tuohon ottaa PokerStovella käsirangen 77+,A8s+,KJs+,QJs,ATo+,KQo, niin 22:n equity on 40%.

Nopeasti laskeskelin, että UTG:n pitäisi foldata yli seitsemän kertaa kymmenestä, jotta tuo olisi kannattavaa. Mitään takuita tuon oikeellisuudesta ei ole...
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kevyttä offtopicia:
Mikä olisi hyvä suomennos "kickerille"? Vai onko tälle jo keksitty parempi termi? Pidin koulussa esityksen Texas hold'em:sta ja siinä luokan edessä keskin tuolle suomennoksen "puoltaja". (Kurssi oli äidinkieltä, joten koitin tehdä vaikutuksen :).

Miksi tälle pitäisi keksiä suomennos; en tiedä. Koitetaahan curlinkiakin kääntää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Harri2001 kirjoitti:
Kevyttä offtopicia:
Mikä olisi hyvä suomennos "kickerille"? Vai onko tälle jo keksitty parempi termi? Pidin koulussa esityksen Texas hold'em:sta ja siinä luokan edessä keskin tuolle suomennoksen "puoltaja". (Kurssi oli äidinkieltä, joten koitin tehdä vaikutuksen :).

Miksi tälle pitäisi keksiä suomennos; en tiedä. Koitetaahan curlinkiakin kääntää.

Hai? Ässä hai, ace high.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
EricCartman kirjoitti:
Positiosi ei ole ihanteellinen, joten ei foldaus ainakaan väärin ole.

Mikä olisi CO:ta parempi positio?

EricCartman kirjoitti:
Raise myöhemmin vuorossa olevien karkottamiseksi on mielestäni sekin ihan hyvä valinta. Ideaali tilanteessa pääsisit heads uppiin UTG:n kanssa.

Miksi HU on parempi kuin monen pelaajan potti?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Morgoth kirjoitti:
Itse olisin ehkä vain call ja heittänyt flopin jälkeen pois, jos ei tullut settiä tai yrittänyt panostamalla voittaa flopissa.

Onko tuo setin metsästäminen kannattavaa, ja millä tavalla sitä voisi mietiskellä?

Morgoth kirjoitti:
Edit: millainen imago sulla oli pöydässä? Oliko UTG kykenevä myös foldaamaan? :)

Yritin ylläpitää sellaista viileän panomiehen imagoa, mutta tästä huolimatta olin pudonnut 5BB buy inistä 40 käden aikana. Ei mitään kovin kummallista actionia vielä tuohon mennessä.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
sopuli kirjoitti:
Mitä tekee sankarimme?

Se joko kippaa, katsoo tai laittaa potillisen kylkeen. Mä varmaan kippaisin, kun en ole pelannut kuukauteen.

Mukana olevan pitää pystyä pelaamaan, vaikka setti ei osu.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sopuli kirjoitti:
Mitä tekee sankarimme?

Kyllä mä varmaan heittäisin pois. Vaikka kaveri aika reilusti pelaakin, niin en usko että tarpeeksi usein heittää kättään pakkaan vaikka löisit potillisen. Kädeksi arvioisin Ax, Kx tällä olemattomalla tiedolla. Jos maksat, eikä settiä tule, niin todennäköisesti vain kuvattomalla flopilla kannattaa yrittää ostaa. Ja tämäkin vain jos olette kahdestaan potissa.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Morgoth kirjoitti:
Jotenkin 5-6 pelaajan pyödässä tuntuu niin pieneltä että voi pelata 'kädellä kuin kädellä'. Jossakin 10-pelaajan pyödässä jopa minä tajuan, että ei kannata mennä mukaan ilman hyviä kortteja, koska jollakin muulla ne mitä suuremmalla todennäköisyydellä on :)

Et voi pelata pienten panoksien shorttia noin aggressiivisesti, jos haluat voittaa pitkässä juoksussa muutenkin kuin marginaalisesti. Yksinkertaisesti pitää vain pelata melko abc-peliä, jotta noissa pärjää. Sen verran noissa on kuitenkin perushölmöjä liikenteessä, joilla ei ole hajuakaan pelin perusteista.

Preflop raise mulla on jotain n. 20 %. ShowdownWon% on jotain 50 %, mutta showdowniin ehkä en mene kuin jotain 13 % tjms.

Edellä mainitusta syystä sulla ei ole kauheasti järkeä reissata prefloppiin 20%. Tuo on jo todella loosea meininkiä. Tuo luku olisi ehkä hyvä tiukentaa tuonne jonkin verran alle kymmeneen. Itselläni ko. luku oli aikaan muistaakseni 7.5 prossaa.

Kyllä sä niitä käsiä ehdit pelaamaan ihan riittävästi sittenkin, vaikka hieman tiukentaisit sitä peliäsi.

Sitten puhutaan tietysti eri asiasta, kun pelataan isompia pelejä ja pelaajat jo hieman tajuavat siitä mitä missäkin vaiheessa tapahtuu. Siis silloin, kun bluffaamisessa alkaa oikeasti olla järkeä ja kavereiden lukutaito hieman toista luokkaa kuin pienissä limiteissä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
sopuli kirjoitti:
Onko tuo setin metsästäminen kannattavaa, ja millä tavalla sitä voisi mietiskellä?

Onhan se.

Sulla on täys stäkki (50), kaverilla vielä enemmän. Setin floppaat riittävän useasti, jolloin pystyt katkomaan noin löysän kaverin jos pelaat korttisi oikein ja kaverilla sattuu olemaan iso pari.

Ellei kaverilla ole isoa paria, voit käyttää cutoffia hyväksesi ja vain smooth callata positiosta ellei floppi näytä vaaralliselta. Jos kaveri checkaa turnin, lyönti siihen ja kaverin mahdollinen Ax pakkaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Noose kirjoitti:

Nyt kun Noose tuli sanomaan kovan sanan, niin minäkin sanon, että maksoin. Oddsit setin floppaamiseksi ovat 1:8, joten noista osuneista seteistä pitäisi saada keskimäärin tuottoa 16$, jotta päästään break even. Pernaveikon täällä hehkuttama Ciaffone on kirjassaan esittänyt 5/10 -säännön parin pelaamisesta pre-flopissa. En ole toki lukenut kirjaa, mutta se menee suunnilleen näin: Jos maksu on alle viisi prosenttia stackistasi, maksa. Jos maksu on 5-10, niin tilanteen mukaan. Jos maksu on yli 10%, niin foldaa. Sinulla siis pitää olla positio ja luonnollisesti oma ja vastustajan stack tarpeeksi suuri. Kakkosparia itse pelaan ainostaan ja vain setin takia, siitä on myös helppo luopua flopin jälkeen.

edit: Jahas, Noose kerkesi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös