PlayStation 4

  • 408 756
  • 1 467

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Nyt Playstation kaupassa näyttäisi olevan tarjouksessa Sonic Mania ja Sonic Forces. Varmaan sisällöissäkin on jotain eroja, mutta itseäni nyt eniten kiinnostaa noista peleistä se, kun toinen on PSN-peli ja toinen on kokonainen peli. Mitä eroa siis on PSN-pelillä ja kokonaisella pelillä, jos tuolta kaupasta tuommoiset pelit lataan?

Joku tietää noista Sonic-peleistä enemmän (ja voi korjata arvioni) , mutta Sonic Force oli ilmaispelinä PS-plussassa maaliskuussa. Kokeilin hetken ja en tykännyt. Liian nopeatempoinen peli mulle, päättömästi vaan pompitaan menemään.
Itse suosittelisin esim Crash Bandicootia. Eli seikkailua ja hyppimistä, mutta rauhallisemmalla temmolla. En nyt varma onko liian vaikea kakkosluokkalaiselle.

Mulla tokaluokkalainen tykkää pelata Overwatchia (ammuntaa ilman verta) ja just Minecraftia. Myös Lego Worlds menee vielä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Selittäisikös joku taas tietämättömälle. (Apua, sitä on tullut vanhaksi, kun ei enää mitään itse ymmärrä...)

Tokaluokkalaiselle tekisi mieli hommata joku muukin peli kuin se Minecraft, mitä se tykkää pelata. Siihenkin liittyen kohta muuten kysymys, mutta ensin tämä. Joskus omassa nuoruudessa konsolipeleissä oli kova sana Sonic-jotain. Veikkaisin, että poika voisi noista nykyaikaistetuista Sonic-jutuista tykätä, sen verran se on myös Mariota Nintendolla tykännyt pelata.

Nyt Playstation kaupassa näyttäisi olevan tarjouksessa Sonic Mania ja Sonic Forces. Varmaan sisällöissäkin on jotain eroja, mutta itseäni nyt eniten kiinnostaa noista peleistä se, kun toinen on PSN-peli ja toinen on kokonainen peli. Mitä eroa siis on PSN-pelillä ja kokonaisella pelillä, jos tuolta kaupasta tuommoiset pelit lataan?

Ja nyt se Minecraft. Minulle on hirmuisella innolla selitetty, että Minecraftiin on saatavissa jotain maailmoja. Motimaata ym., mitä liekään. Sen verran on pelaaja osannut kertoa, että kaverilla noita erilaisia maailmoja, tai mitä ne nyt onkaan, on tietokoneella olevalla Minecraftilla. Saako noita jotenkin myös konsolilla olevaan peliin? Ja jos, niin miten?

Minecraftiin saa siis ostettua maksullisia resurssi tms. -lisäosia. Mm. Grafiikkaa ja peliä muuttavia. Löytyy sieltä kun käynnistät Minecraftin ja heti siinä etusivulla on kauppa-linkki, eli voi ostaa konsolillekin. En itsekään pelaa Minecraftia, mutta poika pelaa ja joskus tsekattiin tuo että mitäs sieltä kaupasta löytyy.
 

Undrafted

Jäsen
Kolmasluokkalainenon tykännyt tosi paljon Plants vs. Zombies Garden Warfare 2 pelistä. Voi pelata myös jaetulla ruudulla kahdestaan. Räiskintää, mutta ilman verta ja peli puhuukin kukistamisesta tappamisen sijaan. Vaikka peli on 7+, niin nettiyhteyden takia vaatiikin 13+. Sonivceja kokeiltu, mutteivat ole niin kolahtaneet.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joskus omassa nuoruudessa konsolipeleissä oli kova sana Sonic-jotain. Veikkaisin, että poika voisi noista nykyaikaistetuista Sonic-jutuista tykätä, sen verran se on myös Mariota Nintendolla tykännyt pelata.

Sonic Forcesista jo tuossa vähän kerrottiinkin ja Maniakin oli ilmaispeleissä. Se ei ole mikään nykyaikaistettu Sonic, vaan käytännössä PS:lle uudelleenpaketoitu vanha Sonic, grafiikatkin on sitä samaa, mitä alkuperäisessä.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
Ja nyt se Minecraft. Minulle on hirmuisella innolla selitetty, että Minecraftiin on saatavissa jotain maailmoja. Motimaata ym., mitä liekään. Sen verran on pelaaja osannut kertoa, että kaverilla noita erilaisia maailmoja, tai mitä ne nyt onkaan, on tietokoneella olevalla Minecraftilla. Saako noita jotenkin myös konsolilla olevaan peliin? Ja jos, niin miten?

Muksusi mainitsema Motimaa taitaa olla vaan serveri. En ihan nyt takuuseen mene siitä, että miten onnistuu noille liittyminen konsolin kautta, mutta ainahan sitä voi kokeilla. Liittyminen onnistuu suuntaamalla vaan moninpeliin ja syöttämällä tarvittavat tiedot (IP-osoite ja maan nimi) sinne. Minecraft mp:n kautta voi selailla eri servereitä. Tätä kautta saa myös filtteröityä ihan Suomessa sijaitseviin servereihin. En kehtaa linkkailla, kun en tiedä, että mitä siitä tykätään.
 

A Siente

Jäsen
Onko kenelläkään kokemusta PS4 ohjaimen purkamisesta ja kokoamisesta? Pitäisi oma PS4 ohjain purkaa, mutta en ole yhtään varma miten helppoa sen kokoaminen on. Siinä on tatti mennyt rikki, niin ettei tatti ota eteen ellei paina pohjassa. Aikoinaan PS3 ohjaimen purin, mutta en saanut enää R1, L1 yms. palikoita paikalleen. Ohjain sinällään on vielä pelattavassa kunnossa yksinpeleissä, niin en ole varma uskaltaako lähteä kokeilemaan.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Onko kenelläkään kokemusta PS4 ohjaimen purkamisesta ja kokoamisesta? Pitäisi oma PS4 ohjain purkaa, mutta en ole yhtään varma miten helppoa sen kokoaminen on. Siinä on tatti mennyt rikki, niin ettei tatti ota eteen ellei paina pohjassa. Aikoinaan PS3 ohjaimen purin, mutta en saanut enää R1, L1 yms. palikoita paikalleen. Ohjain sinällään on vielä pelattavassa kunnossa yksinpeleissä, niin en ole varma uskaltaako lähteä kokeilemaan.

Ihan kamalaa räpläystä ja noiden r1 etc paikoilleen laittaminen ihan tuskaa. Toki onnistuu, kunhan yrittää tapeeksi. Jos hommaan ryhtyy kannattaa ottaa youtubesta joku tutoriaali video. Itse en lähtisi purkamaan, jos toimii edes jotenkuten.
 

Barney

Jäsen
Minkälaisia näyttöjä porukalla on käytössä PS4-pelaamiseen? Itse olen tähän asti pelannut telkkarilla, mutta ajattelin hankkia nyt pelinäytön, jotta saa tuon input lagin nollattua. Tietokoneella ei tule juurikaan pelattua mitään, joten näyttö tulisi lähinnä NHL:n, FIFAn ja joidenkin räiskintäpelien pelaamiseen. Jos jollain on suositella tuollaiseen käyttöön jotain kohtuullisen edullista pelinäyttöä, niin ehdotuksia otetaan vastaan.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minkälaisia näyttöjä porukalla on käytössä PS4-pelaamiseen?

Mulla on tällainen:
Oli tarjouksessa alle 400 ‎€ syksyllä. En tiedä onko yli vai alle sun kohtuuden, mutta itselle oli isommalla koolla väliä, koska mulla on huono kaukonäkö, niin pienestä on huono pelata. Ja koko se näissä eniten maksaa.

Mutta tässä on viive 1 ms ja muutenkin hyvä on ollut. Jos pienempi koko käy, niin hyvän saa varmaan 100-200 ‎€ , AOC:lläkin on pienempiä samoilla ominaisuuksilla. Sen verran näitä tutkin siinä ostaessa, että tää mun on näistä isommista selvästi paras, jonka saa vielä kohtuuhinnalla, tästä eteenpäin pitää sitten kaivaa kuvetta jo tonnin verran, mikä olisi ollut itsellekin liikaa. Mutta lähinnä jos ajatus on päästä siitä latenssista eroon, niin pitää vaan varmistua, että kyseessä on pleinäyttö, koska kyllä se melkeinpä kaikissa pelinäytöissä on pieni.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Onko kenelläkään kokemusta PS4 ohjaimen purkamisesta ja kokoamisesta? Pitäisi oma PS4 ohjain purkaa, mutta en ole yhtään varma miten helppoa sen kokoaminen on. Siinä on tatti mennyt rikki, niin ettei tatti ota eteen ellei paina pohjassa. Aikoinaan PS3 ohjaimen purin, mutta en saanut enää R1, L1 yms. palikoita paikalleen. Ohjain sinällään on vielä pelattavassa kunnossa yksinpeleissä, niin en ole varma uskaltaako lähteä kokeilemaan.

Vaihdoin oikeanpuolen nappien "maton" syksyllä kun X-näppäin toimi huonosti. Homma kävi helposti kun katsoin Youtubesta ohjevideota samalla. Ei ollut mulla kasaamisessa ongelmia, tarkkanahan siinä saa olla että kaikki napit menee samaan aikaan oikeaan hahloon.
Hankalin homma oli repiä ne kuoret auki, oli nimittäin aika tiukalla tietyistä kohdista ja olin aika varma että hajoaa.

Iso määrä pölyä/hiuksia kaikkien nappien juuressa, putsasin kaikki samalla. Mulla toisessa ohjaimessa vasemmassa tatissa ei tahdo toimia L3 ja toisessa ohjaimessa oikea tatti vetää ylös. Tilasin Ebaysta uudet tatit, mut kun katsoin niin yli kymmenen tinattavaa liitintä tatin juuressa. En alkanut itse kokeilee. Pitää viedä joskus joutessa ammattitinaajalle.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaihdoin oikeanpuolen nappien "maton" syksyllä kun X-näppäin toimi huonosti. Homma kävi helposti kun katsoin Youtubesta ohjevideota samalla. Ei ollut mulla kasaamisessa ongelmia, tarkkanahan siinä saa olla että kaikki napit menee samaan aikaan oikeaan hahloon.
Hankalin homma oli repiä ne kuoret auki, oli nimittäin aika tiukalla tietyistä kohdista ja olin aika varma että hajoaa.

Joo itsellä on kans kokemusta, mulla jäi yhdessä kerran se tatti jumiin, meni pois paikaltaan, kun putosi lattialle. Sitä ei saanut kasassa olessa mitenkään paikalleen, joten purin. Meni siinä pari-kolme tuntia, mutta sain sen kyllä toimimaan ja kasaan takaisin. Samansuunteiset kokemukset, että ei se ihan pala kakkua ole, mutta youtube-ohjeiden avulla ihan tehtävissä.

Sen verran on sanottava, että se aukaisu ja takaisin kiinnilaittaminen jotenkin kyllä teki sen, että ohjain ei enää tunnu niin jämäkältä vaikka ihan toimiikin.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ajattelin nyt hommata tämän pirulaisen kun näyttää siltä, että nämä paskat ajat jatkuvat vielä jonkin aikaa. Miten iso ero tuolla PRO:lla ja perus/ Slimmillä on? Kannattaako enää edes harkita muuta kuin tota PRO:ta?
 
Viimeksi muokattu:

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ajattelin nyt hommata tämän pirulaisen kun näyttää siltä, että nämä paskat ajat jatkuvat vielä jonkin aikaa. Miten iso ero tuolla PRO:lla ja perus/ Slimmillä on? Kannattaako enää edes harkita muuta kuin tota PRO:ta?

Niin no Pro:ssa on vaan enemmän jytyä ja tallennustilaa kuin esim slimmissä. Kyllähän tolla slimmilläkin pelaa aivan yhtä hyvin kuin proollakin. Tietty, jos haluat paljon tallenustilaa ja muistia niin PRO on paljon parempi. Kauheasti en tiedä mikä on hintaero enää näiden välillä nykypäivänä. Jos puhutaan joistain kympeistä niin kannattaahan tuo PRO ottaa mieluummin.
 

Kumiorava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, Juventus
Elikkäs, tarkoituksena olisi ottaa tuntumaa kapulan sijasta hiireen ja näppäimistöön konsolilla. Kaikki vermeet kävin eilen ostamassa, mutta jostain syystä näppäimistö (Dacota gaming Falcon) ei suostu toimimaan. Konsoli kuitenkin tunnistaa näppäimistön mutta ei reagoi kun painaa nappia. Voiko olla että ei ole yhteensopiva juuri tämä parivaljakko?
Ei ole iso menetys, mutta harmittaa silti.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Elikkäs, tarkoituksena olisi ottaa tuntumaa kapulan sijasta hiireen ja näppäimistöön konsolilla. Kaikki vermeet kävin eilen ostamassa, mutta jostain syystä näppäimistö (Dacota gaming Falcon) ei suostu toimimaan. Konsoli kuitenkin tunnistaa näppäimistön mutta ei reagoi kun painaa nappia. Voiko olla että ei ole yhteensopiva juuri tämä parivaljakko?
Ei ole iso menetys, mutta harmittaa silti.
Kokeilitko nämä ohjeet läpi? PlayStation Support

Mutta siis, jos meinasit pelaamiseen käyttää, niin vaatisi että pelikin tukee näppistä+hiirtä - ja noita ei ole kovin montaa. FFXIV, DCU Online, Fortnite... on niitä muutama muukin, mutta ei kovinkaan yleistä ole. Jos haluat ratkaisun, joka toimii yleisemmin, niin esim. Hori Tactical Assault Commander Pro 2018 -peliohjain, PS4 139,90 olisi kenties enemmän mitä haluat. Ei tosin ole itse kokemusta aiheesta, ei ole kovin kummoisia käyttäjäarvosteluja saanut ainakaan verkkokauppa.com:issa.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
War Thunder tukee myös näppis + hiiri yhdistelmää, kunhan muistaa vaihtaa ohjainprofiilin pelissä (jota en itse heti hoksannut). Itselläni käytössä Logitechin hiiri ja Dacota Gamingin 40 euron näppis usb-liitännällä, hiiri langaton.
 

Barney

Jäsen
Nyt tuli muuten Playstationilta melko kova kuukauden peli heinäkuulle, sillä NBA 2K20 tulee ilmaiseksi ladattavaksi heinäkuun seitsemäs päivä. Tuli tuossa katsottua tuo Jordanista ja Bullsista kertonut The Last Dance -sarja, minkä jälkeen onkin tehnyt mieli pelata NBA:ta. Edellinen omistamani NBA taitaa olla NBA2K16, jossa ei vielä ollut Markkasta mukana. Ei ollut kovin kaukana muuten, että olisin ostanut tuon NBA2K20:n viime viikonloppuna, mutta onneksi ei tullut ostettua.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, Cogliano, RD
Nyt tuli muuten Playstationilta melko kova kuukauden peli heinäkuulle, sillä NBA 2K20 tulee ilmaiseksi ladattavaksi heinäkuun seitsemäs päivä. Tuli tuossa katsottua tuo Jordanista ja Bullsista kertonut The Last Dance -sarja, minkä jälkeen onkin tehnyt mieli pelata NBA:ta. Edellinen omistamani NBA taitaa olla NBA2K16, jossa ei vielä ollut Markkasta mukana. Ei ollut kovin kaukana muuten, että olisin ostanut tuon NBA2K20:n viime viikonloppuna, mutta onneksi ei tullut ostettua.
Hieno uutinen. Itselle edellinen NBA peli taitaa olla NBA 98, joten itsellä siis vielä isompi cäppi pelissä :D Tulee kyllä ladattua.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt tuli muuten Playstationilta melko kova kuukauden peli heinäkuulle, sillä NBA 2K20 tulee ilmaiseksi ladattavaksi heinäkuun seitsemäs päivä. Tuli tuossa katsottua tuo Jordanista ja Bullsista kertonut The Last Dance -sarja, minkä jälkeen onkin tehnyt mieli pelata NBA:ta. Edellinen omistamani NBA taitaa olla NBA2K16, jossa ei vielä ollut Markkasta mukana. Ei ollut kovin kaukana muuten, että olisin ostanut tuon NBA2K20:n viime viikonloppuna, mutta onneksi ei tullut ostettua.

On kyllä huomattavan aliarvostettu tekele tuo NBA 2K20, niin jos siis ei pelaa näitä onlinen rahastuspelimuotoja. Etenkin MyLeague on aivan mieletöntä urheilumanageroinnin juhlaa ja itse sain tuosta muodosta aivan uskomatonta hupia irti kun aloitin pelaamaan vuodesta 2007 Pistonsilla. Tuohonhan siis löytyy tuon ajan rosterit, pelipaidat ja kaikki tulevat draftit aitoine pelaajineen. Lisäksi itse peli on parketilla oikeilla asetuksilla lähes täydellistä koripallosimulaatiota. On kyllä ollut tuo itselleni viimeisen vuoden kovin urheilupeli.
 

Undrafted

Jäsen
Ps+ kuukauden peleissä Fall guys. Peli jäljittelee japanilaisia tv-kisoja, missä 60 pelaaja aloittaa kisan läpi erilaisten ratojen. Osa aina karsiutuu. Tuore peli ja toistaiseksi serverit olleet kovilla. Näppärä pikku peli ja tarjoaa hauskaa viihdettä.
 

A Siente

Jäsen
Ps+ kuukauden peleissä Fall guys. Peli jäljittelee japanilaisia tv-kisoja, missä 60 pelaaja aloittaa kisan läpi erilaisten ratojen. Osa aina karsiutuu. Tuore peli ja toistaiseksi serverit olleet kovilla. Näppärä pikku peli ja tarjoaa hauskaa viihdettä.

Ei sinällään yllätä, että serverit kyykkää. Viikko sitten oli suljettu beta ja nyt ilmaisena kaikille PS4:llä. Taisi pelin suosio yllättää tekijätkin. Olisihan tätä kiva pelata, jos toimisi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Tuolla nähtävästi F1 19 halvalla. Miten paljon tuo eroaa F1 18 pelistä? Itse tykkään pelata vain offlinessa, joten onko paremmat hajoamiset ja enemmän hajoamisia automaattivastustajien suhteen?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Kerta pelille ei ole omaa ketjua niin laitetaan nyt tänne:


Eli, Ghost of Tsushimaan tulossa myöhemmin tänä vuonna 2-4 pelaajan co-op monipelimoodi, neljä eri luokkaa mistä valita ja sitä rataa. Itsellä peli oli jo valmiiksi korkealla GOTY-listalla, mutta tämä ihan puskista nostaa kyllä osakkeita entisestään. Vaikka en itse niin paljon monipelistä perustakaan, niin tällaiset ilmaiset merkittävät päivitykset ovat aina hatunnoston arvoisia suorituksia.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minkälaisia kokemuksia PS4-kovon suhteen? Itsellä jo vähän näytti, että alkaako hajoamaan, oma on siis ihan se perus 500GB -malli ja ikääkin on jo yli 5 vuotta, että sinänsä aletaan olla jo pisteessä, missä voi jo rueta prakaamaan. Itsellä oli jo esiintynyt pitemmän aikaa sellaista nykimistä siellä täällä, että joskus pelissä tai valikossa jumahtaa pieneksi hetkeksi. Pariin kertaan meni tuossa taas lopulta tietokanta sekaisin, mutta se nyt saattoi johtua MLB The Show19 -pelistä, kun importtailin peliin omia MP3:sia. Se ei oikein tuntunut tekevän hyvää.

Epäilin tosissaan kovoa, kun viimeisimmällä kerralla edes vehkeen alustaminen ei meinannut palauttaa laitetta toimimaan. Otin auki ja kovon irti ja pistin takaisin, puhaltelin pölyä, sitä näytti olevan yllättävän vähän siihen nähden, että 5-vuotta takana. Heti tämänkään jälkeen ei meinannut alkaa toimimaan, mutta sitten sain kuitenkin lopulta alustuksen menemään läpi, jonka jälkeen se on toiminutkin moitteitta ja aikalailla ilman nykimistäkin. Ehkä vika ei ollut kumminkaan kovossa.

Lueskelin silti, eikä se yllättänyt, kun oli se kovon uusintakin esitetty niissä toimenpiteissä, mitkä parantavat laitteen nopeutta ja pyörimistä. Onko kenelläkään kokemusta? Jos verkkopelitkin kerran ovat yhteensopivia PS4:n ja PS5:n välillä, niin voisihan sitä vielä koittaa saada elinikää tällekin vehkeelle. Tai sitten jos kumminkin myy vitosen tultua pois, niin jos laittaisi terasen sinne, niin kai siitä voisi vähän enemmän sitten pyytääkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös