PlayStation 4

  • 408 165
  • 1 467

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kyllähän 4 lähtee kotiin heti kun tulee myyntiin täällä. Edellyttäen että levyn syöttö on toteutettu jollain muulla tavalla kuin tässä (paskassa) uusimmassa PS3 facelift mallissa - luukku auki ja levy sisään. Ei perkele.
PS toimii lähinnä kodin mediatoistimena ja jos BluRay soitin uudessa on edes yhtä hyvä kuin vanhassa olen tyytyväinen.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
PS 4 voisi muuten kiinnostaa, mutta miksei noihin pleikkareihin saada tehtyä kunnon ohjainta. Suurin ongelma ehdottomasti tatit, jotka ovat huonosti sijoitetut, ja ainakin ps 3 ohjaimessa muutenkin huonosti toteutetut. Varsinkin kun NHL pelisarjaa tulee enimmäkseen pelattua, niin pelikkarin ohjaimella ei esim eteenpäin luistellessa pysty tattia klikkaamaan alas, jotta pelaaja spurttaisi kovempaan luisteluun. Lisäksi tuntui että sormet ei niin hyvin pysy tateilla ja tatit muutenkin melko tunnottomat ja löysät. Xbox 360 tuli itsellä hankittua siksi, koska oli halvempi ja ohjain on parempi. En tiedä minkä laatuinen tuon uuden pleikkarin ohjain tulee olemaan, mutta aika paljon tuota vanhaa mallia muistuttaa. Muuten voisi pleikkari lähteä ostoon, mutta tuo ohjain edelleenkin arveluttaa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
PS 4 voisi muuten kiinnostaa, mutta miksei noihin pleikkareihin saada tehtyä kunnon ohjainta. Suurin ongelma ehdottomasti tatit, jotka ovat huonosti sijoitetut, ja ainakin ps 3 ohjaimessa muutenkin huonosti toteutetut. Varsinkin kun NHL pelisarjaa tulee enimmäkseen pelattua, niin pelikkarin ohjaimella ei esim eteenpäin luistellessa pysty tattia klikkaamaan alas, jotta pelaaja spurttaisi kovempaan luisteluun. Lisäksi tuntui että sormet ei niin hyvin pysy tateilla ja tatit muutenkin melko tunnottomat ja löysät. Xbox 360 tuli itsellä hankittua siksi, koska oli halvempi ja ohjain on parempi. En tiedä minkä laatuinen tuon uuden pleikkarin ohjain tulee olemaan, mutta aika paljon tuota vanhaa mallia muistuttaa. Muuten voisi pleikkari lähteä ostoon, mutta tuo ohjain edelleenkin arveluttaa.

Eikö tuo nyt ole aika huono syy jättää ostamatta, kun ihan pari viestiä sittenkin neuvottu ostamaan lähellä xboxin ohjainta oleva toisen valmistajan tekele..
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinkin kun NHL pelisarjaa tulee enimmäkseen pelattua, niin pelikkarin ohjaimella ei esim eteenpäin luistellessa pysty tattia klikkaamaan alas, jotta pelaaja spurttaisi kovempaan luisteluun.
Täh? Ihan normaalisti pystyy.

Nuo muut ovat sitten tottumiskysymyksiä. Pelasin tuossa puolisen vuotta sitten NHL:ää ensimmäisen kerran XBoxilla ja pari ekaa peliä meni totutellessa, mutta sen jälkeen suoritustaso oli jo aika pitkälti samaa luokkaa kuin pleikkarilla, jota olen kuitenkin 15 vuotta pelannut. Boksin ohjain on ehkä jämäkämpi, mutta itse kyllä tykkään enemmän PS3:sen ohjaimesta sen keveyden takia.

Hyvältähän tämä PS4 kyllä vaikuttaa. Tuo maksullinen nettipelaaminen toki on askel taaksepäin, mutta jos tällä taataan entistä toimivammat yhteydet niin ihan mielelläni sen vitosen maksan. Joku voisi EA:llekin sitten sanoa, että nyt pitää servereiden olla priimaa kun on maksavat asiakkaat kyseessä.

Hinta yllätti positiivisesti myös, vähän pelkäsin että joku 700-1000€ joutuu aluksi maksamaan, mutta mitäs vielä. Puolet siitä. Tämä saattaa aiemmista konsoleista poiketen mennä jopa heti ostoon, riippuen toki vähän pelitarjonnasta. FIFA 14 taitaa tulla next-geninä heti, joten se taitaapi olla se ensimmäinen pakko-ostos. Mites tuon GTA V:n laita?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
PS 4 voisi muuten kiinnostaa, mutta miksei noihin pleikkareihin saada tehtyä kunnon ohjainta. Suurin ongelma ehdottomasti tatit, jotka ovat huonosti sijoitetut, ja ainakin ps 3 ohjaimessa muutenkin huonosti toteutetut. Varsinkin kun NHL pelisarjaa tulee enimmäkseen pelattua, niin pelikkarin ohjaimella ei esim eteenpäin luistellessa pysty tattia klikkaamaan alas, jotta pelaaja spurttaisi kovempaan luisteluun. Lisäksi tuntui että sormet ei niin hyvin pysy tateilla ja tatit muutenkin melko tunnottomat ja löysät. Xbox 360 tuli itsellä hankittua siksi, koska oli halvempi ja ohjain on parempi. En tiedä minkä laatuinen tuon uuden pleikkarin ohjain tulee olemaan, mutta aika paljon tuota vanhaa mallia muistuttaa. Muuten voisi pleikkari lähteä ostoon, mutta tuo ohjain edelleenkin arveluttaa.

Tuo ohjaimesta vinkuminen on kyllä xboxpelaajien ikuinen valituksen kohde. Ihan oma valinta se on, mihin on päättänyt kouransa totuttaa. Pleikkarin ohjain on mielestäni paras ohjain, mitä olen pelikonsoleita käyttänyt.

Jos ei kelpaa niin osta sitten jo se aiemmin mainittu kiinalainen erikoisohjain, tai sitten vaan jumalauta totuttelet tuohon ohjaimeen, minkä pleikka tarjoaa, ei siihen pidä mitään muutoksia tehdä sen takia, että xboxpelaajat on tottunu xbox-ohjaimeen.

Taitaa tuo uusi ohjain olla vähän leveämpi kuin vanha, ainakin kuvissa näyttää siltä?
 

Wormatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks
PlayStation 2:sta 360:n hypänneenä on kyllä todettava, että meikäläisenkin käteen tuo Xboxin ohjainmalli sekä tattien sijoitus sopii huomattavasti paremmin kuin PlayStationin ohjaimen vastaava.

Tottumus kysymys kuitenkin, ja tosiaan niitä erilaisia ohjaimia on markkinoilla rutkaasti. Tälläkin hetkellä tietokoneessa kiinni PC/PS2/PS3 -yhteensopiva parikymppiä maksanut moduuliohjain, jossa tatin ja nuolinäppäinten paikan saa vaihdettua nätisti päittäin fiiliksen mukaan. :)

Tässä nyt ei kuitenkaan puhuta ihan sellaisista rikoksista ihmiskuntaa vastaan kuin esimerkiksi Nintendo 64:n ohjain aikoinaan oli...
 

Teloch

Jäsen
Enpä se minäkään tuolle pleikkarin ohjaimelle lämpeä, vaikka molempien vehkeitten kapuloita onkin tullut räplättyä liiankin kanssa. Sonyn rimpulaa täytyy pidellä hieman turhan espoolaisittain, että sen käyttäminen onnistuu sujuvasti. Täysin tottumiskysymys kuitenkin. Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että next gen mennään Sonyn kelkassa, joten totutellaan nyt sitten tuohon kapulaan taas enemmän. Kyllä se sekin käteen istuu parin päivän treenaamisella.

Ja tuo Wormatsun mainitsema moduuliohjain on ehkä paras idea ikinä missään koskaan milloinkaan kun ohjaimista puhutaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Taitaa tuo uusi ohjain olla vähän leveämpi kuin vanha, ainakin kuvissa näyttää siltä?

Onhan se vähän järeämpi. Tästä saa aika hyvän kuvan ohjaimien kokoerosta.

PlayStation 2:sta 360:n hypänneenä on kyllä todettava, että meikäläisenkin käteen tuo Xboxin ohjainmalli sekä tattien sijoitus sopii huomattavasti paremmin kuin PlayStationin ohjaimen vastaava.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt, kuinka epäsymmetrisesti sijoitellut tatit sopivat niin monen pelaajan käsiin. Minun ei.
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eikö tuo nyt ole aika huono syy jättää ostamatta, kun ihan pari viestiä sittenkin neuvottu ostamaan lähellä xboxin ohjainta oleva toisen valmistajan tekele..

Joo sen huomasin tuossa myöhemmin. Ei ole tullut hirveästi tutustuttua aiempien pleikkareiden ohjainvalikoimaan, niin ei ole vastaan tullut :)
 

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Täh? Ihan normaalisti pystyy.

Nuo muut ovat sitten tottumiskysymyksiä. Pelasin tuossa puolisen vuotta sitten NHL:ää ensimmäisen kerran XBoxilla ja pari ekaa peliä meni totutellessa, mutta sen jälkeen suoritustaso oli jo aika pitkälti samaa luokkaa kuin pleikkarilla, jota olen kuitenkin 15 vuotta pelannut. Boksin ohjain on ehkä jämäkämpi, mutta itse kyllä tykkään enemmän PS3:sen ohjaimesta sen keveyden takia.

Hyvältähän tämä PS4 kyllä vaikuttaa. Tuo maksullinen nettipelaaminen toki on askel taaksepäin, mutta jos tällä taataan entistä toimivammat yhteydet niin ihan mielelläni sen vitosen maksan. Joku voisi EA:llekin sitten sanoa, että nyt pitää servereiden olla priimaa kun on maksavat asiakkaat kyseessä.

Hinta yllätti positiivisesti myös, vähän pelkäsin että joku 700-1000€ joutuu aluksi maksamaan, mutta mitäs vielä. Puolet siitä. Tämä saattaa aiemmista konsoleista poiketen mennä jopa heti ostoon, riippuen toki vähän pelitarjonnasta. FIFA 14 taitaa tulla next-geninä heti, joten se taitaapi olla se ensimmäinen pakko-ostos. Mites tuon GTA V:n laita?

Oiskohan ollut sitten viallinen ohjain millä olen kokeillut? Noh pitää tässä tarkkaan vielä harkita, että kumpi tulee hankittua. On tuo 100 euron hintaero melko iso kuitenkin, eikä tuo pleikkarikaan huonolta hankinnalta vaikuta. Onneksi seuraava NHL ilmestyy vielä vanhalle koneelle, niin ehtii vähän kysellä, että mitä koneita sieltä pelikaverit meinaa hankkia. Ja tosiaan pelikkarin ohjaimessa ei itsellä ole muu häirinnyt kuin ne tatit, ja kieltämättä tuossa uuden ohjaimen kuvissa ne näyttävät samantyylisiltä mitä boxissa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nonni, tuli sitten tartuttua ja ennakkotilattua ps4 netanttilan mainoksen myötä, mielestäni 429 on ihan käypä hinta, siinä tulee mukana jotkin kuulokkeetkin.

netanttila.com - PlayStation 4 -pelikonsolipaketti 500GT

En hirveästi hintoja seurannut vaan tuli mainos sähköpostiin niin sen myötä, pikaisesti katsottuna verkkokauppa.com näyttää myyvän 449 hintaan.

E: Tuli myöhemmin peruttuakkin moinen tilaus, kun ei vaan vielä ollut aika vaihtorumballe pelien suhteen, josko sitä nyt kesällä sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mites tuon GTA V:n laita?

GTA V ei ymmärtääkseni tule näille next gen-konsoleille ollenkaan (tai Rockstar on ainakin tähän asti näin väittänyt).
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun josain kohtaa jostain sanottiin, että ps3 pelejä voi pelata pilven kautta ps4:llä, niin pitäisikö esim tuo the last of us ostaa nyt psstoresta vai miten? Vai syötetäänkö vanha peli ps4:ään sitten tulevaisuudessa ja se hakee ne tiedot pilvestä ps4:lle sopivana? Vai olenko aivan hakoteillä koko tämän jutun kanssa?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kun josain kohtaa jostain sanottiin, että ps3 pelejä voi pelata pilven kautta ps4:llä, niin pitäisikö esim tuo the last of us ostaa nyt psstoresta vai miten? Vai syötetäänkö vanha peli ps4:ään sitten tulevaisuudessa ja se hakee ne tiedot pilvestä ps4:lle sopivana? Vai olenko aivan hakoteillä koko tämän jutun kanssa?

Vastaus on, että kukaan ei tiedä vielä. Sen verran Sony on luvannut, että vanhojen Pleikkojen pelejä voi tulevaisuudessa pilvestä pelata, mutta sen tarkemmin ei ole kerrottu, miten se tapahtuu ja mihin hintaan. Voi olla, että palvelu tunnistaa jotenkin, mitä pelejä omistat, tai voi olla että kaikki pelit ovat saatavilla esim. jollain kuukausimaksulla (voi sisältyä Plussaan tai sitten ei).

Ja vaikka PS4 ilmestyy tänä vuonna, pilven on sanottu aukeavan Jenkeissä ensi vuoden kevään/kesän aikana. Muusta maailmasta ei ole vielä mitään tietoa. Eli jos jouluna haluaa pelata The Last of Usia, kannattaa edelleen pitää se PS3 tallessa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PS4 tulee ostettua se on selvä, mutta tuskin kuitenkaan heti olen poimimassa sitä kun NHL 14 ja GTA V tulee syksyllä niin eiköhän niiden parissa mennä pitkä tovi. Muistelisin, että PS4:ssa tulee olemaan maksullinen online? Eli siis pitäisi maksaa jotakin, että pääsee Online pelejä vetämään? Tämähän on ollut tähän saakka ilmaista lystiä, toisin kun XBoxilla niin tämä ei hyvä juttu ollenkaan, mutta jos hinta pysyy kurissa niin eiköhän änärin takia sitten joskus sen nettijutunkin ota. Kunhan nyt ensin itse konsoli saapuu mulle. Arvelisin kuitenkin näin varovaisesti, että ainakin vuosi vielä mennään PS3:lla. Muuttujia saattaa olla matkassa suuntaan jos toiseenkin.

Noista ohjaimista. XBoxin kahva ei ole oikein koskaan sopinut käsiini, mutta pärjätty on silläkin. Pleikkarilla on kuitenkin mielestäni paljon istuvampi ohjain, mutta hiekkokestoinen, ei muuten, mutta änäriä kun pelaa niin ei tahdo ohjain kestää. En uskalla edes laskea ja muistella montako ohjainta olen joutunut ostamaan pelkästään NHL:n takia.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Kyllä saa ihmeitä tapahtua, jos mun kämpän itäsiivessä ei PS4 hurise vuodenvaihteessa. X360 siä nykyään hurisee ja veri on siten jo vuosia ollut red ring of deathin-punainen. Sitä ennen oli pari pleikkaria ja nyt on tosiaan taas moinen tulossa. Mussuti mussuti ja jäkä jäkä, mut kyllä itsellekin se ohjain on se isoin oikea ongelma tässä. Onneksi uusi ohjain näyttää ihan hyvältä. Selvästi on otettu mallia Xboxilta ja ohjain onkin saanut hieman lisää kokoa ja kosolti pyöreyttä helpottamaan sen istumista pelaajien käsiin. Puhumattakaan siitä suurimmasta ongelmasta, eli tateista. Nyt on möykyt vaihdettu kuoppiin kun joku on vihdoinkin ajatellut aivoillaan. Xboxi saa myydä itseään telkkarin munapumppuna ja hehkuttakoon extrojansa. Minä haluan pelikoneen ja sen myös aion ostaa.

Tämmösen bongasin juuri: http://www.pelaajalehti.com / PS4 paukkuja riittää elokuulle asti Hankala tuostakaan uutisesta on miinuksia löytää.

Ai niin ja unohtui mainita vielä yksi tärkeä pointti kallistumisestani PS:n puoleen. Eli siis viime kesänä hankkimani PS Vita. Tuskin nyt ihan mieletöntä lisää tuo peleihin ja sen käyttäminen ohjaimena tuntuu maailman tyhmimmältä idealta, mutta esim joissain autopeleissähän se toimii "peilinä" josta näet taaksepäin, yms turhahkoa hifistelyä. Mutta pääasiassa toivon vain että uutta Fifaa se palvelisi jollain mielenkiintoisella ja jopa hyödyllisellä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Itse jätin pelaamisen liki täysin lasten syntymisen jälkeen. Änäriä ja jotain autopelejä tuli kyllä välillä tietokoneella pelailtua. Edellinen konsolini oli ensimmäinen Playstation ja kun viime jouluna ostin PS3:n oli aivan äimänkäkenä sen tehosta. Etenkin Red Dead Redemption oli mun silmille jotain uskomatonta ja sen laajuus aivan uskomatonta Resident Evil 2:n ovien avautumisen odottamiseen tottuneille aivoilleni. Nyt odotankin miten PS4 saakaan räjäytettyä mun tajunnan!

Xboxia ei ole oikein tullut kuin kokeiltua, enkä ole sieltä löytänyt mitään kovin mielenkiintoista pelattavaa. Mulla onkin hyvin valikoiva maku, enkä osta kuin pelejä, jotka todella vievät mut täysin mukanaan. Jostain syystä tällaiset pelit ovat löytyneet aina Playstationilta ja ennakoiden mukaan näyttää löytyvän vastaisuudessakin. Toki eniten koneessa pyörii NHL, joka löytyy molemmille koneille. Halot ja Forzat ei yrityksistä huolimatta itseäni kiinnosta.

Ohjaimesta sen verran, että mun "pianistin sormille" Pleikkarin ohjain on aina ollu täydellinen tuntumaltaan toisin kuin Xboxin vastaava. Pleikkarin ohjaimessa pidän sen kevyestä pideltävyydestä koko kämmenillä puristamisen sijasta.

Jotenkin itellä on pitkän pelaamattumden vuoksi olo kuin lapsena jouluna PS4:ää odotellessa! Ihana palata vuosien jälkeen pelien maailmaan, joka on aivan toisesta maailmasta kuin mihin olin tottunut - hyvällä tavalla!

Ite tosin pelailen varmaan ainakin vuoden-pari vielä kolmosellani ennen kuin uuden koneen hankin. Sen verran hyviä pelejä vanhuksellekin on vielä tulossa tai niitä on ostamatta.

Anteeksi, nyt täytyykin lähteä vetämään vaimoa turpaan Mortal Kombatin maailmaan! Mukavaa uusien koneiden ja pelien odotusta kaikille koneesta riippumatta. Toivottavasti jokaiselle löytyy se "oma" konsoli!
 

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Itse jätin pelaamisen liki täysin lasten syntymisen jälkeen. Änäriä ja jotain autopelejä tuli kyllä välillä tietokoneella pelailtua. Edellinen konsolini oli ensimmäinen Playstation ja kun viime jouluna ostin PS3:n oli aivan äimänkäkenä sen tehosta. Etenkin Red Dead Redemption oli mun silmille jotain uskomatonta ja sen laajuus aivan uskomatonta Resident Evil 2:n ovien avautumisen odottamiseen tottuneille aivoilleni. Nyt odotankin miten PS4 saakaan räjäytettyä mun tajunnan!

On kyllä varmaan omassa kolmen kärjessä viime sukupolven peleistä. Uskomaton kokemus. Mielenkiintoista kyllä ekan kerran kun pelasin koin todella tylsäksi, ehkä siksi että juoni käynnistyy vähän hitaasti kuten nyt Rockstarin peleissä kyllä yleensäkin. Siinä 15 tehtävän jälkeen sitä kuitenkin oli jo täysin koukussa. Aivan huikeat tuotantoarvot, ensimmäisen läpipeluun aikana tuli useaan otteeseen ihan vain pysähdyttyä jonnekin aavikolle Meksikossa ja tuijotettua kanjoneita edessä, tai mitä vuoria lienivätkään : ) Siinä sitten loistava soundtrack taustalla ja maailman hullut, täysin randomit tapahtumat lisukkeena.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
On kyllä varmaan omassa kolmen kärjessä viime sukupolven peleistä. Uskomaton kokemus. Mielenkiintoista kyllä ekan kerran kun pelasin koin todella tylsäksi, ehkä siksi että juoni käynnistyy vähän hitaasti kuten nyt Rockstarin peleissä kyllä yleensäkin. Siinä 15 tehtävän jälkeen sitä kuitenkin oli jo täysin koukussa. Aivan huikeat tuotantoarvot, ensimmäisen läpipeluun aikana tuli useaan otteeseen ihan vain pysähdyttyä jonnekin aavikolle Meksikossa ja tuijotettua kanjoneita edessä, tai mitä vuoria lienivätkään : ) Siinä sitten loistava soundtrack taustalla ja maailman hullut, täysin randomit tapahtumat lisukkeena.

Se hetki kun ratsastat alas sieltä vuoristossa ja taustalla rupeaa soimaan Jamie Lidellin Compass, oli kyllä niin unohtumaton. Niskakarvat nousi silloin pystyyn...

Ihan järkyttävän hyvä peli ja ostin myös sen nigtmaren. Se tosin oli pieni pettymys.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kyllä tämä PS4-masiina tulee hankittua kodin viihdekeskukseen. Samalla voisi heittää sitten blu-ray -soittimen mäkeen ja istuttaa tuon siihen tilalle digiboxin viereen. Ei tuo hintakaan vaikuta pahalta. Loput rahat sitten vaikka tv:n vaihtoon. ;)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko täällä ketään, joka olisi siirtynyt PC-pelaamisesta konsolipelaamisen puolelle? Kysyn siksi, että minua kiinnostaa miten peliohjaimen käyttöön tottuu esimerkiksi räiskintä ja seikkailupeleissä kun on koko elämänsä näitä pelejä pelannut näppäimistö + hiiri -yhdistelmällä. Änäriä ja muita urheilupelejä on aina tottakai tullut pelattua padilla, mutta oikeastaan kaikki muut pelit tuntuvat ohjaimella pelattuina kovin köykäisiltä. Eritoten mietityttää PS4:lle tulevat MMORPG-pelit. Miten ihmeessä näitä voi pelata käyttäen padia? Eikös tarkoitus ole kuitenkin kommunikoida muille pelaajille. Tapahtuuko tämä mikin kautta vai tuleeko näppäimistö olemaan semipakollinen lisävaruste näillä pelaajille?

Viimeinen ja ainoa omistamani konsoli on ollut NES. Toki kavereilla on tullut jokaisen sukupolven konsoleilla pelattua. PS4 houkuttelisi ja varmaan tulee hankittua joka tapauksessa, mutta nämä edellä mainitut asiat mietityttävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös